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日本の自動車ブレーキ市場概要、2029年


Japan Automotive Breaking Market Overview, 2029

日本の自動車用ブレーキ・システムは、技術革新、信頼性、安全性への献身によって際立っている。日本の自動車メーカーは、入念なエンジニアリングと細部への徹底したこだわりでよく知られており、その結果、厳し... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2024年5月31日 US$2,250
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サマリー

日本の自動車用ブレーキ・システムは、技術革新、信頼性、安全性への献身によって際立っている。日本の自動車メーカーは、入念なエンジニアリングと細部への徹底したこだわりでよく知られており、その結果、厳しい安全要件を満たし、さまざまな走行状況下で最高の性能を発揮するブレーキ・システムが生み出されています。日本の自動車用ブレーキ・システムは、品質と信頼性への揺るぎないこだわりが特徴です。日本の自動車メーカーは、厳格な試験と厳しい品質管理を行うことで、ブレーキ部品を可能な限り長持ちさせ、耐久性を高めています。日本製ブレーキシステムは、その品質へのこだわりの結果、世界中のお客様から耐久性と信頼性の高さで高い評価を得ています。日本製カーブレーキシステムは、日本の絶え間ない技術革新と開発文化の一例です。このような技術革新への献身のおかげで、アダプティブ・クルーズ・コントロール(ACC)や自動緊急ブレーキ(AEB)などの先進運転支援システム(ADAS)が開発され、日本の自動車の利便性と安全性がさらに向上している。さらに、日本の自動車ブレーキ・システムは、環境持続可能性への献身を実証している。日本の自動車メーカーは、自動車部門が二酸化炭素排出量の削減と環境保護に取り組む中、燃費を向上させ、エネルギー使用量を削減するために、軽量素材とエネルギー効率の高いブレーキシステムを開発している。
Bonafide Research社の調査レポート「日本の自動車用ブレーキシステム市場概要、2029年」によると、日本の自動車用ブレーキシステム市場は、2024年から2029年までの年平均成長率が最大4.92%に達すると予測されている。ディスクブレーキは、その優れた機能性、信頼性、安全性から、日本で最も普及している制動システムである。ディスクブレーキは、制動力の向上、信頼性の高い操作性、効果的な放熱を提供する。最高のブレーキ性能とドライバーの信頼性を保証するため、複数の自動車メーカーがディスクブレーキ技術を最優先してきたことは、日本の自動車にディスクブレーキが広く採用されていることからも明らかです。これは、安全性と技術革新への献身を示している。日本ではディスクブレーキが最も一般的な自動車用ブレーキであるが、ドラムブレーキやその他のブレーキシステムも、特に特定の車種や用途においては非常に重要である。軽商用車や乗用車は、その頑丈さと使いやすさから、後輪にドラムブレーキを装備することが多い。ドラム・ブレーキは、ディスク・ブレーキほどの性能上の利点は得られないかもしれないが、手頃な価格のブレーキ・ソリュ ーションとしては依然として良い選択肢である。日本の主要なブレーキ・システムは、最先端技術、信頼性、安全性への献身によって区別されている。なかでも、アンチロック・ブレーキ・システム(ABS)は、緊急時にブレーキの効き具合を調整し、車輪のロックを回避する、自動車の安全性に欠かせない要素として注目されている。現在、日本車の大半はABSを標準装備しており、ドライバーのコントロール能力を向上させ、交通事故の可能性を低減させるという同社の献身的な姿勢を示している。さらに、電子制御制動力配分システム(EBD)は、車両の荷重や運転状況に応じて制動力を前後アクスルに配分することで、ブレーキ性能の最適化に大きく貢献する。これにより、特に激しいブレーキングやスリック路面での安定したバランスの取れたブレーキングが保証されます。さらに、急ブレーキを認識するブレーキ・アシスト技術は、日本のブレーキ・システムに頻繁に組み込まれている。ブレーキアシストは、急ブレーキの状態を検知して制動力を高めることで、制動距離を短縮し、安全性を向上させる技術だが、日本のブレーキシステムには頻繁に採用されている。ブレーキ・アシスト・システムは、ブレーキ動作の効率を最大化し、ドライバーに車両操作の信頼性と制御性を提供するために、ABSやEBDと連動して機能する。
自動車用ブレーキ・システムは、日本では強力かつ多様なチャネルを通じて販売されており、ブレーキ部品は自動車メー カーとアフター・マーケットの両方の顧客にとって広く入手可能である。こうした販路の筆頭はOEM(相手先商標製品製造会社)への直接販売であり、ディスク、キャリパー、パッドを含むブレーキ部品が組立ラインに送られ、製造中の新車に組み込まれる。OEMとメーカーが直接やり取りをするため、ブレーキシステムは厳格な品質基準と仕様の遵守が保証されている。ブレーキ部品は、アフターマーケット業界のさまざまなチャネルを通じて供給され、メンテナンス、修理、アップグレードのオプションを求める顧客の需要を満たしている。チェーン店、独立系修理工場、自動車部品専門店は、アフターマー ケット用ブレーキシステムの重要な流通経路であり、幅広い品揃えを提供している。
日本の自動車産業はダイナミックで変化に富んでおり、二輪車、セダン、トラックなど、最も人気のある自動車カテゴリーがある。日本の高速道路では、二輪車、特にオートバイとスクーターが一般的であり、特に混雑した都市部では、通勤客に簡単で効果的な移動手段を提供している。これらの自動車は、その機敏さと操縦性の高さから、狭い場所や混雑した市街地を移動するのに好まれている。日本の自動車市場のかなりの部分を占める乗用車は、小型のシティ・カーからエレガントなセダンまで、さまざまなサイズのものがある。小型車は、コスト、利便性、燃費効率に優れ、毎日の通勤や市街地走行に最適であるため、顧客に特に好まれている。商用車は、日本全国に製品やサービスを運びやすくするため、日本経済にとって不可欠なものである。都市部でも地方でも、人や商品の効率的な移動を確保するため、バン、トラック、バスは、配達、物流、公共輸送の目的で頻繁に利用されている。
自動車用ブレーキ・システムは、日本では強力かつ多様な幅広いチャネルを通じて販売されており、これによ り、ブレーキ部品は自動車メーカーとアフターマーケットの両方の顧客にとって広く入手しやすいものとなっている。これらのチャネルをリードするのはOEM(相手先商標製品製造会社)への直接販売であり、そこではディスク、キャリパー、パッドを含むブレーキ部品が組立ラインに送られ、製造中の新車に組み込まれる。OEMとメーカーが直接やり取りをするため、ブレーキシステムは厳格な品質基準と仕様の遵守が保証されている。ブレーキ部品は、アフターマーケット業界のさまざまなチャネルを通じて供給され、メンテナンス、修理、アップグレードのオプションを求める顧客の需要を満たしている。チェーン店、独立系修理工場、自動車部品専門店は、アフターマーケット・ブレーキシステムの重要な流通経路であり、豊富な品揃えを提供している。

本レポートの考察
- 歴史的な年2018
- 基準年2023
- 推定年2024
- 予測年2029

本レポートの対象分野
- 自動車用ブレーキングシステム市場の展望とその価値とセグメント別予測
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

タイプ別
- ディスクブレーキ
- ドラムブレーキ
- その他

車種別
- 二輪車
- 乗用車
- 商用車

販売チャネル別
- OEM
- アフターマーケット

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。はじめに、市場を理解し、そこに存在する企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースなどの第三者情報源からなる。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーやディストリビューターと取引コールを行うことによって実施した。その後、消費者を地域、階層、年齢層、性別で均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データが揃えば、二次ソースから得た詳細の検証を開始することができる。

対象読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、団体、自動車ブレーキングシステム業界関連組織、政府機関、その他のステークホルダーが市場中心の戦略を調整するのに役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。


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目次

目次

1.要旨
2.市場構造
2.1.市場考察
2.2.前提条件
2.3.制限事項
2.4.略語
2.5.出典
2.6.定義
2.7.地理
3.研究方法
3.1.二次調査
3.2.一次データ収集
3.3.市場形成と検証
3.4.レポート作成、品質チェック、納品
4.日本のマクロ経済指標
5.市場ダイナミクス
5.1.市場促進要因と機会
5.2.市場の阻害要因と課題
5.3.市場動向
5.3.1.XXXX
5.3.2.XXXX
5.3.3.XXXX
5.3.4.XXXX
5.3.5.XXXX
5.4.コビッド19効果
5.5.サプライチェーン分析
5.6.政策と規制の枠組み
5.7.業界専門家の見解
6.日本の自動車ブレーキ市場概要
6.1.市場規模(金額ベース
6.2.市場規模および予測、主要タイプ別
6.3.市場規模・予測:自動車タイプ別
6.4.市場規模・予測:販売チャネル別
7.日本の自動車用ブレーキ市場セグメント
7.1.日本の自動車ブレーキ市場:主要タイプ別
7.1.1.日本の自動車ブレーキ市場規模、ディスクブレーキ別、2018年〜2029年
7.1.2.日本の自動車用ブレーキ市場規模:ドラムブレーキ別、2018年〜2029年
7.1.3.自動車用ブレークの日本市場規模:その他別、2018-2029年
7.2.日本の自動車制動市場:車両タイプ別
7.2.1.日本の自動車制動市場規模:二輪車別、2018年〜2029年
7.2.2.日本の自動車用ブレークの市場規模:主要乗用車種別、2018年〜2029年
7.2.3.日本の自動車制動市場規模:商用車別、2018年〜2029年
7.3.日本の自動車ブレーキ市場:販売チャネル別
7.3.1.日本の自動車ブレーキ市場規模:OEM別、2018年〜2029年
7.3.2.日本の自動車用ブレーキ市場規模:アフターマーケット別、2018年〜2029年
8.日本の自動車ブレーキ市場の機会評価
8.1.主要タイプ別、2024〜2029年
8.2.自動車タイプ別、2024~2029年
8.3.販売チャネル別、2024~2029年
9.競争環境
9.1.ポーターの5つの力
9.2.会社概要
9.2.1.企業1
9.2.1.1.会社概要
9.2.1.2.会社概要
9.2.1.3.財務ハイライト
9.2.1.4.地理的洞察
9.2.1.5.事業セグメントと業績
9.2.1.6.製品ポートフォリオ
9.2.1.7.主要役員
9.2.1.8.戦略的な動きと展開
9.2.2.会社概要
9.2.3.会社3
9.2.4.4社目
9.2.5.5社目
9.2.6.6社
9.2.7.7社
9.2.8.8社
10.戦略的提言
11.免責事項


図表一覧

図1:日本の自動車用ブレーキ市場規模:金額別(2018年、2023年、2029年)(単位:百万米ドル)
図2:市場魅力度指数(先行タイプ別
図3:市場魅力度指数(車両タイプ別
図4:市場魅力度指数(販売チャネル別
図5:日本自動車ブレーキ市場のポーターの5つの力


図表一覧

表1:自動車ブレーキング市場の影響要因(2023年
表2:日本の自動車制動市場規模・予測:主要タイプ別(2018~2029F) (単位:百万米ドル)
表3:日本の自動車ブレーキ市場規模・予測:自動車タイプ別(2018年~2029年)(単位:百万米ドル)
表4:日本の自動車用ブレークの市場規模・予測:販売チャネル別(2018~2029F)(単位:百万米ドル)
表5:日本の自動車用ブレーキ市場規模:ディスクブレーキ(2018年~2029年)(単位:百万米ドル
表6:日本の自動車用ブレーキ市場:ドラムブレーキの市場規模(2018年~2029年)(単位:百万米ドル
表7:日本の自動車用ブレーキ市場規模:その他(2018年~2029年)(百万米ドル
表8:日本の自動車用ブレークの二輪車市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表9:日本の自動車用ブレークの主要乗用車市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表10:商用車の日本自動車制動市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表11:日本の自動車用ブレークのOEM市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル
表12:日本の自動車用ブレークのアフターマーケット市場規模(2018年~2029年)(百万米ドル

 

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Summary

Japan's automotive braking system is distinguished by its dedication to technological innovation, dependability, and safety. Japanese automakers are well known for their painstaking engineering and thorough attention to detail, which produces braking systems that satisfy exacting safety requirements and offer the best performance under a range of driving circumstances. The automotive braking system in Japan is distinguished by its unwavering focus on quality and dependability. Japanese automakers make sure that braking components are as long-lasting and durable as possible by putting them through rigorous testing and tight quality control procedures. Japanese brake systems have gained a reputation for durability and reliability among customers worldwide as a result of their commitment to quality. Car braking systems made in Japan are an example of the country's culture of constant innovation and development. Because of this dedication to innovation, advanced driver assistance systems (ADAS) such as adaptive cruise control (ACC) and automatic emergency braking (AEB) have been developed, further improving the convenience and safety of Japanese automobiles. In addition, the vehicle braking systems of Japan demonstrate a dedication to environmental sustainability. Japanese automakers are creating lightweight materials and energy-efficient brake systems to increase fuel economy and lower energy usage as the vehicle sector works to cut carbon emissions and preserve the environment.
According to the research report "Japan Automotive Breaking System Market Overview, 2029," published by Bonafide Research, the Japan Automotive Breaking System Market is forecasted to reach up to 4.92% CAGR from 2024 to 2029. Disc brakes are the most popular stopping system in Japan because of their excellent functionality, dependability, and safety features. Disc brakes provide improved stopping force, reliable operation, and effective heat dissipation—especially in emergency scenarios and during hard braking. In order to guarantee the best braking performance and driver confidence on the road, several automakers have given disc brake technology top priority, as evidenced by its widespread use in Japanese automobiles. This shows a dedication to safety and innovation. Although disc brakes are the most common type of automotive brake in Japan, drum brakes and other braking systems are also quite important, especially for specific vehicle types or uses. Light commercial vehicles and passenger cars frequently have drum brakes in the rear wheels due to their robustness and ease of use. Drum brakes are still a good choice for affordable braking solutions, even though they might not provide the same performance advantages as disc brakes, particularly in cars with lower power requirements or less demanding driving circumstances. Leading braking systems in Japan are distinguished by their cutting-edge technology, dependability, and dedication to safety. Of these, anti-lock brake systems (ABS) are particularly noteworthy as a vital component of car safety, guaranteeing modulated braking and averting wheel lock-up in emergency situations. The majority of Japanese cars now come equipped with ABS as standard equipment, demonstrating the company's dedication to improving driver control and lowering the likelihood of traffic accidents. Furthermore, by dividing the braking force between the front and rear axles in accordance with the vehicle's load and operating circumstances, electronic brake-force distribution (EBD) systems significantly contribute to the optimisation of braking performance. This guarantees stable and balanced braking, especially in the event of severe braking or on slick roads. Furthermore, brake assist technology—which recognises emergency braking—is frequently incorporated into Japanese braking systems. However, frequently use brake assist technology, which shortens stopping distances and improves safety by detecting emergency braking conditions and applying more braking force. In order to maximise the efficiency of braking actions and provide drivers with more confidence and control when operating a vehicle, brake assist systems function in conjunction with ABS and EBD.
Automotive braking systems are sold through a wide range of strong and varied channels in Japan, which guarantees that brake parts are widely accessible to both car manufacturers and aftermarket customers. Leading these channels are direct sales to OEMs (Original Equipment Manufacturers), where brake parts, including discs, callipers, and pads, are sent to assembly lines so they can incorporate them into new cars as they are being manufactured. Because of the direct communication between OEMs and manufacturers, braking systems are guaranteed to adhere to strict quality standards and specifications. Brake parts are supplied through a variety of channels in the aftermarket industry to satisfy the demands of customers looking for upkeep, repair, or upgrade options. Chain stores, independent repair shops, and specialised auto parts stores are important distribution channels for aftermarket brake systems, providing an extensive assortment.
The automobile industry in Japan is dynamic and varied, with the most popular vehicle categories including two-wheelers, sedans, and trucks. On Japanese highways, two-wheelers—motorcycles and scooters in particular—are commonplace and provide commuters with an easy and effective means of transit, especially in crowded urban areas. These cars are well-liked for negotiating tight spaces and crowded city centres because of their agility and manoeuvrability. A sizeable portion of the Japanese automobile market is made up of passenger vehicles, which can range in size from little city cars to elegant sedans. Customers especially like compact automobiles because of their cost, convenience, and fuel efficiency, which makes them perfect for daily commuting and city driving. Commercial vehicles are essential to Japan's economy because they make it easier to carry products and services throughout the nation. In order to ensure the effective movement of people and commodities in both urban and rural locations, vans, trucks and buses are frequently utilised for delivery, logistical and public transportation purposes.
Automotive braking systems are sold through a wide range of strong and varied channels in Japan, which guarantees that brake parts are widely accessible to both car manufacturers and aftermarket customers. Leading these channels are direct sales to OEMs (Original Equipment Manufacturers), where brake parts, including discs, callipers, and pads, are sent to assembly lines so they can incorporate them into new cars as they are being manufactured. Because of the direct communication between OEMs and manufacturers, braking systems are guaranteed to adhere to strict quality standards and specifications. Brake parts are supplied through a variety of channels in the aftermarket industry to satisfy the demands of customers looking for upkeep, repair, or upgrade options. Chain stores, independent repair shops, and specialised auto parts stores are important distribution channels for aftermarket brake systems, providing an extensive assortment.

Considered in this report
• Historic year: 2018
• Base year: 2023
• Estimated year: 2024
• Forecast year: 2029

Aspects covered in this report
• Automotive Breaking System market Outlook with its value and forecast along with its segments
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

By Type
• Disk Brake
• Drums Brake
• Others

By Vehicle Type
• Two wheelers
• Passenger Vehicles
• Commercial Vehicles

By Sales channel
• OEM
• After Market

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary and secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list the companies that are present in it. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, annual reports of companies, and government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources, primary research was conducted by conducting telephone interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this; we have started making primary calls to consumers by equally segmenting them in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us, we can start verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations, and organizations related to the Automotive Breaking System industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing and presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.



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Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Japan Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Market Drivers & Opportunities
5.2. Market Restraints & Challenges
5.3. Market Trends
5.3.1. XXXX
5.3.2. XXXX
5.3.3. XXXX
5.3.4. XXXX
5.3.5. XXXX
5.4. Covid-19 Effect
5.5. Supply chain Analysis
5.6. Policy & Regulatory Framework
5.7. Industry Experts Views
6. Japan Automotive Breaking Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast, By Type Leading
6.3. Market Size and Forecast, By Vehicle Type
6.4. Market Size and Forecast, By Sales channel
7. Japan Automotive Breaking Market Segmentations
7.1. Japan Automotive Breaking Market, By Type Leading
7.1.1. Japan Automotive Breaking Market Size, By Disk Brake, 2018-2029
7.1.2. Japan Automotive Breaking Market Size, By Drums Brake, 2018-2029
7.1.3. Japan Automotive Breaking Market Size, By Others, 2018-2029
7.2. Japan Automotive Breaking Market, By Vehicle Type
7.2.1. Japan Automotive Breaking Market Size, By Two wheelers, 2018-2029
7.2.2. Japan Automotive Breaking Market Size, By Leading Passanger Vehicles, 2018-2029
7.2.3. Japan Automotive Breaking Market Size, By Commercial Vehicles, 2018-2029
7.3. Japan Automotive Breaking Market, By Sales channel
7.3.1. Japan Automotive Breaking Market Size, By OEM, 2018-2029
7.3.2. Japan Automotive Breaking Market Size, By After Market, 2018-2029
8. Japan Automotive Breaking Market Opportunity Assessment
8.1. By Type Leading, 2024 to 2029
8.2. By Vehicle Type, 2024 to 2029
8.3. By Sales channel, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer


List of Figures

Figure 1: Japan Automotive Breaking Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Million)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Type Leading
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Vehicle Type
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Sales channel
Figure 5: Porter's Five Forces of Japan Automotive Breaking Market


List of Tables

Table 1: Influencing Factors for Automotive Breaking Market, 2023
Table 2: Japan Automotive Breaking Market Size and Forecast, By Type Leading (2018 to 2029F) (In USD Million)
Table 3: Japan Automotive Breaking Market Size and Forecast, By Vehicle Type (2018 to 2029F) (In USD Million)
Table 4: Japan Automotive Breaking Market Size and Forecast, By Sales channel (2018 to 2029F) (In USD Million)
Table 5: Japan Automotive Breaking Market Size of Disk Brake (2018 to 2029) in USD Million
Table 6: Japan Automotive Breaking Market Size of Drums Brake (2018 to 2029) in USD Million
Table 7: Japan Automotive Breaking Market Size of Others (2018 to 2029) in USD Million
Table 8: Japan Automotive Breaking Market Size of Two wheelers (2018 to 2029) in USD Million
Table 9: Japan Automotive Breaking Market Size of Leading Passanger Vehicles (2018 to 2029) in USD Million
Table 10: Japan Automotive Breaking Market Size of Commercial Vehicles (2018 to 2029) in USD Million
Table 11: Japan Automotive Breaking Market Size of OEM (2018 to 2029) in USD Million
Table 12: Japan Automotive Breaking Market Size of After Market (2018 to 2029) in USD Million

 

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