世界の航空燃料市場の展望、2029年Global Aviation Fuel Market Outlook, 2029 単に「ジェット燃料」と呼ばれることも多い航空燃料は、現代の空の旅の生命線である。ジェット燃料は、民間旅客機、軍用ジェット機、自家用機、そしてその間にあるあらゆるもののエンジンの動力源となっている。... もっと見る
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サマリー単に「ジェット燃料」と呼ばれることも多い航空燃料は、現代の空の旅の生命線である。ジェット燃料は、民間旅客機、軍用ジェット機、自家用機、そしてその間にあるあらゆるもののエンジンの動力源となっている。航空燃料は、航空機専用に設計された特殊な石油ベースの燃料である。現在最も一般的に使用されている航空燃料は、ケロシンの一種であるジェットA燃料である。ジェットAは、より広く知られているジェットA-1と類似しているが、主な違いは、ジェットA-1の方が凝固点が低く、寒冷地での使用に適していることである。ジェット燃料は、原油から精製工程を経て得られる炭化水素の複雑な混合物である。通常、アルカン、シクロアルカン、芳香族化合物など、さまざまな炭化水素分子から構成されている。航空燃料は、航空機を大空へと推進させるエンジンの動力源として、空の旅を可能にする重要な役割を果たしている。航空燃料の効率性、信頼性、安全性は、航空産業の機能にとって最も重要である。航空会社と航空機メーカーは、最高水準の安全性と性能を維持するため、航空燃料の品質と一貫性の確保に多大な資源を投入している。さらに、航空燃料のコストと入手可能性は、航空旅行の経済性に大きな影響を与える可能性がある。原油価格の変動、地政学的要因、規制の変更はすべて航空燃料の価格に影響を与え、航空会社の運航コストや航空券の価格に影響を与える可能性がある。そのため、航空業界は世界のエネルギー市場の動向を注意深く監視し、燃料価格や利用可能性への潜在的な影響を予測・緩和している。航空業界が進化を続けるにつれ、航空燃料をめぐる状況も変化していくだろう。技術の進歩と持続可能性への関心の高まりは、排出量と環境への影響を低減する代替燃料の開発努力を後押ししている。Bonafide Research社が発行した調査レポート「世界の航空燃料市場の展望、2029年」によると、同市場は2023年の2,108億1,000万米ドルから2029年には3,200億米ドルを超えると予測されている。同市場は2024-29年までに年平均成長率7.71%で成長すると予想されている。航空業界では安全性が最も重要であり、これは航空燃料の取り扱いと使用にも及んでいる。航空機のエンジンを損傷する可能性のある汚染物質が燃料に含まれていないことを保証するため、厳しい品質管理対策が実施されている。燃料試験、適切な保管、定期検査は、採用されている安全対策の一部である。さらに、航空機には燃料レベルを監視し、燃料飢餓や不均衡を防ぐための燃料管理システムが装備されている。航空燃料の使用は、主に二酸化炭素(CO2)をはじめとする温室効果ガスの排出につながる。航空業界は、燃料効率の改善、持続可能な航空燃料(SAF)の開発、カーボン・オフセット・プログラムの実施など、さまざまな取り組みを通じて環境への影響の低減に努めている。持続可能な航空燃料(SAF)は、廃油や農業残渣、さらには藻類などの再生可能資源から作られる。従来のジェット燃料に比べ、ライフサイクルの炭素排出量を大幅に削減することができる。航空燃料産業は多様な利害関係者を包含しており、それぞれが航空燃料の生産、流通、消費において重要な役割を果たしている。最前線にいるのは、原油を精製してジェットA、ジェットA-1、ジェットBのような特殊な製剤を含む様々な等級の航空燃料を製造する石油会社や精製所である。これらの航空会社は、燃料価格の変動を管理し、費用対効果を確保するため、ヘッジや購入契約を含む燃料調達戦略に取り組んでいる。燃料供給業者と販売業者は、製油所から空港への燃料輸送と、十分な供給を確保するための貯蔵施設の管理を担当し、業界のもう一つの重要なセグメントを形成している。国際航空運送協会(IATA)や国際民間航空機関(ICAO)などの規制機関は、航空燃料の安全性と品質を確保するための基準やガイドラインを定めている。市場促進要因-航空貨物需要の増加:旅客航空旅行に加え、航空貨物サービスの需要増加が航空燃料業界の成長を牽引している。電子商取引、世界貿易、物流部門は、国境を越えて商品を迅速かつ効率的に移動させるため、航空貨物輸送に大きく依存している。その結果、貨物航空会社や貨物フォワーダーは機材や事業を拡大し、航空燃料や関連サービスの需要増につながっている。-政府のインセンティブと政策:航空燃料産業の形成において、政府のインセンティブと政策は重要な役割を果たしている。多くの国で、政府は、持続可能な航空燃料の使用を促進し、よりクリーンな技術への投資を奨励するために、インセンティブ、補助金、税制優遇措置を提供している。さらに、排出権取引制度や炭素価格設定制度などの規制的枠組みは、航空会社に二酸化炭素排出量を削減し、より環境に優しい代替燃料を採用するインセンティブを与えている。-新興市場と都市化:経済成長、都市化、新興市場における中流階級の人口拡大が、航空旅行と航空燃料の需要拡大を牽引している。所得が上昇し、都市人口が増加するにつれて、ビジネス、レジャー、観光の目的で航空機を利用する手段と意欲を持つ人が増えている。この傾向は、急速な都市化と工業化が航空輸送サービスやインフラ整備の需要に拍車をかけているアジア太平洋地域などの急成長地域で特に顕著である。市場の課題-インフラの限界:航空燃料業界は、特に新興市場や遠隔地において、インフラの限界に関連する課題に直面している。不十分な貯蔵施設、限られた精製能力、不十分な輸送網は、これらの地域の空港への航空燃料の確実な供給を妨げ、航空運行の効率性と信頼性に影響を与える可能性がある。-規制遵守:厳しい規制要件の遵守は、航空燃料業界にとって重要な課題である。燃料の品質、安全基準、環境規制に関する規制の枠組みは国や地域によって異なるため、複数の管轄区域で事業を展開する燃料供給業者や販売業者にとっては複雑なものとなっている。これらの規制を確実に遵守するためには、多大なリソースと専門知識が必要であり、航空燃料業界の運営コストに拍車をかけている。-地政学的不確実性:地政学的緊張、貿易紛争、国際紛争は、航空燃料のグローバルサプライチェーンを混乱させ、供給不足、価格変動、物流上の課題につながる可能性がある。主要な産油地域や経由地における政情不安は、航空燃料産業の安定性と安全性に重大なリスクをもたらす可能性があり、業界関係者による慎重なリスク管理と緊急時対応計画が必要となる。市場動向-技術革新:技術の急速な進歩は、航空燃料業界に大きな変化をもたらしている。これには、より大きな推力を発揮しながら燃料消費を抑えるハイバイパスターボファンなど、より効率的なエンジン設計の開発が含まれる。さらに、材料科学と製造技術の進歩により、より軽量で強度の高い航空機部品の製造が可能になり、燃料効率の向上に寄与している。-排出削減への取り組み:世界各国の政府や規制機関は、航空業界に対してより厳しい排出基準や環境規制を導入している。これを受けて、航空会社や航空機メーカーは、持続可能な航空燃料の使用、燃料効率の高い航空機の採用、カーボン・オフセット・プログラムの実施など、排出量削減のための取り組みに投資している。こうした取り組みは、航空旅行が環境に与える影響を軽減し、航空業界が低炭素な未来へ移行するのを支援することを目的としている。-デジタル化とデータ分析:航空燃料業界では、燃料管理プロセスを最適化し、運航効率を高めるために、デジタル技術とデータ分析の活用が進んでいる。高度な分析プラットフォームは、航空会社や燃料供給会社が燃料消費量、飛行ルート、天候パターン、運航実績に関する膨大なデータを分析し、燃料節約やコスト削減の機会を特定するのに役立つ。さらに、燃料管理ソフトウェアやモバイル・アプリケーションなどのデジタル・ツールは、燃料の在庫、物流、消費をリアルタイムで監視・管理し、意思決定と資源配分を改善する。従来型燃料は、そのエネルギー密度、高性能、規制遵守により航空燃料市場をリードしており、航空機の動力源として信頼性が高くコスト効率の高いソリューションを提供している。ジェットAやジェットA-1などの従来型航空燃料は、その卓越したエネルギー密度と高性能特性により、主に航空燃料市場で重要な地位を占めている。単位体積当たりのエネルギー含有量が高い従来型燃料により、航空機はペイロード容量と運航効率を維持しながら、長距離飛行に十分な燃料を搭載することができる。このエネルギー密度は、航続距離と耐久性が最も重要な民間航空会社、軍事作戦、その他の航空部門にとって極めて重要である。さらに、従来の航空燃料は、厳しい規制基準や性能要件を満たすために、数十年にわたる研究開発によって最適化されてきた。ASTMインターナショナルや国際航空運送協会(IATA)などの国際航空当局が定めた仕様に適合するよう、厳格な試験と品質管理が行われている。このような規制への準拠により、航空会社、航空機メーカー、規制機関は、従来型燃料の安全性、信頼性、および既存の航空機エンジンやインフラとの適合性について信頼を寄せている。さらに、従来型航空燃料が広く入手可能であることも、同市場における優位性の一因となっている。世界中の製油所が大量のジェットAおよびジェットA-1燃料を生産しており、パイプライン、貯蔵ターミナル、および世界中の空港の給油施設の確立されたネットワークを通じて流通している。このインフラストラクチャーは、航空業界の需要に対応できる信頼性の高いサプライチェーンを提供し、運航の中断を防ぎ、航空旅行の中断を最小限に抑える。さらに、従来の航空燃料は、持続可能な航空燃料(SAF)や合成燃料などの代替燃料に比べ、依然としてコスト効率が高い。環境問題に対処し、二酸化炭素排出量を削減するため、代替燃料の開発・商業化に向けた取り組みが進められているが、生産・流通の規模や関連コストが大きな課題となっている。その結果、従来型燃料は、信頼性が高く、入手が容易で、燃料要件を満たす手頃な価格の解決策を求める航空会社や航空機運航会社にとって、引き続き好ましい選択肢となっている。民間航空会社が運航する旅客便や貨物便の数が非常に多いため、商業エンドユーザーが航空燃料市場をリードしており、これが航空燃料需要の大半を牽引している。航空燃料市場では、主に民間航空会社に代表される民間エンドユーザーが圧倒的な地位を占めている。民間航空会社は、世界中の空の旅の大部分を占めており、何百万人もの乗客と何トンもの貨物を世界中の目的地に輸送している。その結果、短距離飛行用のナローボディ・ジェット機から長距離飛行用のワイドボディ機に至るまで、民間航空機を動かすために大量の航空燃料を消費している。民間航空会社による航空燃料の需要は、世界的な経済成長、可処分所得の増加、観光産業の拡大、グローバル・サプライ・チェーンの相互連結など、さまざまな要因によって牽引されている。経済が成長し、人口が都市化するにつれて、航空旅行の需要が高まり、民間航空機の利用率が上昇し、その結果、航空燃料の消費量が増加する。民間航空会社はタイトなスケジュールで運航しており、市場での競争力を維持するためには、高いレベルの信頼性と効率を維持しなければならない。このため、旅客需要を満たし、物流要件を満たすために、航空機の継続的な運航と頻繁な燃料補給が必要となる。その結果、民間航空会社は航空燃料消費量のかなりの部分を占めており、航空燃料市場における主要なエンドユーザーとなっている。さらに、民間航空会社は、信頼性が高く費用対効果の高い燃料供給を確保するため、燃料供給業者と長期的な燃料供給契約や戦略的パートナーシップを結んでいる場合が多い。これらの契約には、数量確約、価格協定、原油価格の変動が運航コストに与える影響を軽減するための燃料ヘッジ条項などが含まれる場合がある。規模の経済と運航効率を活用することで、民間航空会社は航空燃料市場のダイナミクスを形成する上で極めて重要な役割を果たしている。固定翼機は、その多用途性、効率性、民間、軍用、一般航空部門での広範な使用により、航空燃料市場をリードしている。固定翼と流線型の空気力学的設計を特徴とする固定翼航空機は、その汎用性と様々な航空分野への幅広い適用性により、航空燃料市場で支配的な地位を占めている。これらの航空機は、民間旅客機、貨物機、軍用戦闘機、ビジネスジェット機、一般旅客機など、幅広い構成を含み、それぞれが特定の任務プロファイルや運用要件に最適化されている。定期航空輸送の基幹である民間旅客機は、固定翼機市場の重要なセグメントを占めている。これらの航空機は、乗客や貨物を効率的かつ確実に長距離輸送するよう設計されているため、航空燃料の最大消費者となっている。短距離路線を運航するナローボディ機から大陸間フライトを運航するワイドボディ・ジェット機まで、民間旅客機はジェットエンジンの動力と空を飛ぶ推進力に航空燃料を利用している。軍用固定翼機も航空燃料市場で重要な役割を果たしており、その用途は戦術戦闘機や輸送機から偵察機や空中給油タンカーまで多岐にわたる。これらの航空機は、高性能エンジンと厳しい運用環境に最適化された特殊燃料を必要とする。訓練、戦闘任務、後方支援などの軍事航空作戦は、多大な燃料消費につながり、航空燃料の需要を牽引している。民間・軍事部門に加え、固定翼機は、自家用・企業用航空機、飛行訓練学校、航空タクシー、空中消火活動など、一般航空分野でも広く使用されている。ジェネラル・アビエーションは、航空業界の多様でダイナミックなセグメントを代表し、航空機の種類や任務も多岐にわたる。出張、レクリエーション、特殊任務のいずれにおいても、一般航空機は、エンジンに動力を供給し、飛行を可能にする航空燃料に依存している。航空燃料市場における固定翼機の優位性は、その技術的進歩、運航効率、確立されたインフラによってさらに強化されている。固定翼機は、航空力学、推進システム、航空電子工学における数十年にわたる研究開発の恩恵を受けており、その結果、航空輸送のための高効率で信頼性の高いプラットフォームが実現されている。さらに、空港、給油施設、整備施設など、固定翼航空機を支えるインフラは十分に整備され、相互に接続されているため、航空燃料の効率的な流通と消費が促進されている。アジア太平洋地域は、急速な経済成長、航空需要の急増、航空インフラの拡大により、航空燃料市場をリードしている。Asia-Pacific has emerged as a leader in the aviation fuel market primarily due to its robust economic growth, burgeoning population, and increasing air travel demand. The region encompasses some of the world's fastest-growing economies, including China, India, Japan, South Korea, and Southeast Asian countries like Singapore, Malaysia, and Thailand. As these economies continue to develop and urbanize, the demand for air travel has soared, driven by rising disposable incomes, expanding middle-class populations, and growing tourism industries. The Asia-Pacific region is home to a vast and diverse population, with millions of people traveling domestically and internationally for business, leisure, and other purposes. This demographic trend has fueled the growth of commercial aviation in the region, leading to a surge in demand for aviation fuel to power the fleets of commercial airlines operating in the Asia-Pacific market. From major carriers based in China and India to regional airlines serving intra-Asian routes, the demand for aviation fuel in Asia-Pacific is substantial and continues to grow at a rapid pace. Furthermore, Asia-Pacific boasts a rapidly expanding aviation infrastructure to support its growing air travel market. This includes the construction of new airports, expansion of existing facilities, and investments in aviation-related infrastructure such as fuel storage terminals, refueling facilities, and air traffic management systems. Countries in the region are making significant investments in aviation infrastructure to accommodate the increasing number of flights, passengers, and cargo movements, driving demand for aviation fuel and related services. The strategic location of the Asia-Pacific region also contributes to its leadership in the aviation fuel market. Situated at the crossroads of major air routes connecting East Asia, Southeast Asia, Australia, and the Pacific Islands, Asia-Pacific serves as a vital hub for international air travel and cargo transportation. This geographic advantage positions the region as a key transit point for long-haul flights between Asia, Europe, North America, and other regions, further boosting demand for aviation fuel and supporting the growth of the aviation industry.Recent Developments-In January 2023, State Oil firm Abu Dhabi National Oil Company (ADNOC), United Arab Emirates renewable energy company Masdar, and a major oil company BP (BP.L) decided to carry out a joint study on the production of sustainable aviation fuel (SAF) in the United Arab Emirates (UAE). This joint feasibility study would leverage the capabilities of all the involved partners for evaluating the commercial as well as technical viability of such a project. In case the results of this joint study are positive, the mentioned companies will plan to develop a commercial scale production capacity in Abu Dhabi.-April 2023: Using domestically developed technology that utilizes cooking oil and oil-bearing plant seeds, a bio-jet fuel, commonly referred to as sustainable aviation fuel (SAF), is anticipated to obtain international certification this year. This certification would enable the SAF to be utilized in commercial flights within India. To facilitate the production of SAF, the Indian Institute of Petroleum (IIP), a laboratory under the Council of Scientific and Industrial Research (CSIR), has collaborated with prominent entities such as Boeing, Indigo, Spicejet, Air India, Vistara, Air Asia India.-February 2023: Boeing has secured agreements to procure 5.6 million gallons (21.2 million liters) of blended sustainable aviation fuel (SAF) from Neste, the foremost producer of SAF globally. This procurement is aimed at supporting Boeing's U.S. commercial operations until 2023. These agreements mark a significant increase, doubling the company's SAF procurement compared to the previous year. Considered in this report-Historic year: 2018-Base year: 2023-Estimated year: 2024-Forecast year: 2029Aspects covered in this report-Aviation Fuel market Outlook with its value and forecast along with its segments-Various drivers and challenges-On-going trends and developments-Top profiled companies-Strategic recommendationBy Fuel Type-Conventional Fuel-Sustainable Fuel-AVGASBy End User -Commercial-Private-MilitaryBy Aircraft Type -Fixed Wing-Rotorcraft-Others The approach of the report:This report consists of a combined approach of primary and secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list the companies that are present in it. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, annual reports of companies, and government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources, primary research was conducted by conducting telephone interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this; we have started making primary calls to consumers by equally segmenting them in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us, we can start verifying the details obtained from secondary sources.Intended audienceThis report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations, and organizations related to the Aviation Fuel industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing and presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.***Please Note: It will take 48 hours (2 Business days) for delivery of the report upon order confirmation.目次目次1.要旨 2.市場ダイナミクス 2.1.市場促進要因と機会 2.2.市場の阻害要因と課題 2.3.市場動向 2.3.1.XXXX 2.3.2.XXXX 2.3.3.XXXX 2.3.4.XXXX 2.3.5.XXXX 2.4.コビッド19効果 2.5.サプライチェーン分析 2.6.政策と規制の枠組み 2.7.業界専門家の見解 3.調査方法 3.1.二次調査 3.2.一次データ収集 3.3.市場形成と検証 3.4.レポート作成、品質チェック、納品 4.市場構造 4.1.市場への配慮 4.2.前提条件 4.3.制限事項 4.4.略語 4.5.出典 4.6.定義 5.経済・人口統計 6.世界の航空燃料市場の展望 6.1.市場規模(金額ベース 6.2.地域別市場シェア 6.3.地域別市場規模および予測 6.4.燃料タイプ別市場規模・予測 6.5.市場規模・予測:エンドユーザー別 6.6.市場規模・予測:航空機タイプ別 7.北米の航空燃料市場の展望 7.1.市場規模:金額別 7.2.国別市場シェア 7.3.燃料タイプ別市場規模および予測 7.4.市場規模・予測:エンドユーザー別 7.5.市場規模・予測:航空機タイプ別 7.6.米国の航空燃料市場の展望 7.6.1.市場規模(金額別 7.6.2.燃料タイプ別市場規模および予測 7.6.3.エンドユーザー別市場規模・予測 7.6.4.航空機タイプ別市場規模・予測 7.7.カナダの航空燃料市場の展望 7.7.1.金額ベースの市場規模 7.7.2.燃料タイプ別市場規模および予測 7.7.3.エンドユーザー別市場規模・予測 7.7.4.航空機タイプ別市場規模・予測 7.8.メキシコの航空燃料市場の展望 7.8.1.金額別市場規模 7.8.2.燃料タイプ別市場規模および予測 7.8.3.エンドユーザー別市場規模・予測 7.8.4.航空機タイプ別市場規模・予測 8.欧州航空燃料市場の展望 8.1.金額別市場規模 8.2.国別市場シェア 8.3.燃料タイプ別市場規模および予測 8.4.市場規模・予測:エンドユーザー別 8.5.市場規模・予測:航空機タイプ別 8.6.ドイツの航空燃料市場の展望 8.6.1.市場規模(金額ベース 8.6.2.燃料タイプ別市場規模および予測 8.6.3.エンドユーザー別市場規模・予測 8.6.4.航空機タイプ別市場規模・予測 8.7.イギリスの航空燃料市場の展望 8.7.1.金額別市場規模 8.7.2.燃料タイプ別市場規模および予測 8.7.3.エンドユーザー別市場規模・予測 8.7.4.航空機タイプ別市場規模・予測 8.8.フランスの航空燃料市場の展望 8.8.1.金額別市場規模 8.8.2.燃料タイプ別市場規模および予測 8.8.3.エンドユーザー別市場規模・予測 8.8.4.航空機タイプ別市場規模・予測 8.9.イタリアの航空燃料市場の展望 8.9.1.金額別市場規模 8.9.2.燃料タイプ別市場規模および予測 8.9.3.エンドユーザー別市場規模・予測 8.9.4.航空機タイプ別市場規模・予測 8.10.スペインの航空燃料市場の展望 8.10.1.市場規模:金額 8.10.2.燃料タイプ別市場規模および予測 8.10.3.エンドユーザー別市場規模・予測 8.10.4.航空機タイプ別市場規模・予測 8.11.ロシアの航空燃料市場の展望 8.11.1.金額別市場規模 8.11.2.燃料タイプ別市場規模・予測 8.11.3.エンドユーザー別市場規模・予測 8.11.4.航空機タイプ別市場規模・予測 9.アジア太平洋地域の航空燃料市場の展望 9.1.金額別市場規模 9.2.国別市場シェア 9.3.燃料タイプ別市場規模および予測 9.4.市場規模・予測:エンドユーザー別 9.5.市場規模・予測:航空機タイプ別 9.6.中国の航空燃料市場の展望 9.6.1.市場規模(金額ベース 9.6.2.燃料タイプ別市場規模および予測 9.6.3.エンドユーザー別市場規模・予測 9.6.4.航空機タイプ別市場規模・予測 9.7.日本の航空燃料市場の展望 9.7.1.金額別市場規模 9.7.2.燃料タイプ別市場規模および予測 9.7.3.エンドユーザー別市場規模・予測 9.7.4.航空機タイプ別市場規模・予測 9.8.インドの航空燃料市場の展望 9.8.1.金額別市場規模 9.8.2.燃料タイプ別市場規模および予測 9.8.3.エンドユーザー別市場規模・予測 9.8.4.航空機タイプ別市場規模・予測 9.9.オーストラリアの航空燃料市場の展望 9.9.1.金額ベースの市場規模 9.9.2.燃料タイプ別市場規模および予測 9.9.3.エンドユーザー別市場規模・予測 9.9.4.航空機タイプ別市場規模・予測 9.10.韓国の航空燃料市場の展望 9.10.1.金額ベースの市場規模 9.10.2.燃料タイプ別市場規模および予測 9.10.3.エンドユーザー別市場規模・予測 9.10.4.航空機タイプ別市場規模・予測 10.南米の航空燃料市場展望 10.1.金額別市場規模 10.2.国別市場シェア 10.3.燃料タイプ別市場規模および予測 10.4.市場規模・予測:エンドユーザー別 10.5.市場規模・予測:航空機タイプ別 10.6.ブラジル航空燃料市場の展望 10.6.1.市場規模(金額ベース 10.6.2.燃料タイプ別市場規模および予測 10.6.3.エンドユーザー別市場規模・予測 10.6.4.航空機タイプ別市場規模・予測 10.7.アルゼンチン航空燃料市場の展望 10.7.1.金額ベースの市場規模 10.7.2.燃料タイプ別市場規模および予測 10.7.3.エンドユーザー別市場規模・予測 10.7.4.航空機タイプ別市場規模・予測 10.8.コロンビアの航空燃料市場の展望 10.8.1.金額ベースの市場規模 10.8.2.燃料タイプ別市場規模および予測 10.8.3.エンドユーザー別市場規模・予測 10.8.4.航空機タイプ別市場規模・予測 11.中東・アフリカの航空燃料市場展望 11.1.金額別市場規模 11.2.国別市場シェア 11.3.燃料タイプ別市場規模および予測 11.4.市場規模・予測:エンドユーザー別 11.5.市場規模・予測:航空機タイプ別 11.6.UAE航空燃料市場の展望 11.6.1.市場規模:金額 11.6.2.燃料タイプ別市場規模・予測 11.6.3.エンドユーザー別市場規模・予測 11.6.4.航空機タイプ別市場規模・予測 11.7.サウジアラビアの航空燃料市場の展望 11.7.1.金額別市場規模 11.7.2.燃料タイプ別市場規模・予測 11.7.3.エンドユーザー別市場規模・予測 11.7.4.航空機タイプ別市場規模・予測 11.8.南アフリカの航空燃料市場の展望 11.8.1.金額別市場規模 11.8.2.燃料タイプ別市場規模および予測 11.8.3.エンドユーザー別市場規模・予測 11.8.4.航空機タイプ別市場規模・予測 12.競合情勢 12.1.競合ダッシュボード 12.2.主要企業の事業戦略 12.3.主要プレーヤーの市場シェアの洞察と分析、2022年 12.4.主要プレーヤーの市場ポジショニングマトリックス 12.5.ポーターの5つの力 12.6.企業プロフィール 12.6.1.エクソンモービル・コーポレーション 12.6.1.1.会社概要 12.6.1.2.会社概要 12.6.1.3.財務ハイライト 12.6.1.4.地理的洞察 12.6.1.5.事業セグメントと業績 12.6.1.6.製品ポートフォリオ 12.6.1.7.主要役員 12.6.1.8.戦略的な動きと展開 12.6.2.シェル 12.6.3.BP Plc 12.6.4.トタルエナジーズSE 12.6.5.シェブロン・コーポレーション 12.6.6.ネステ社 12.6.7.バレロ・エナジー・コーポレーション 12.6.8.アブダビ国営石油会社 12.6.9.インド石油公社 12.6.10.Gevo社 12.6.11.バーラト石油株式会社 12.6.12.ハネウェル・インターナショナル 12.6.13.レプソル 12.6.14.PJSC ルコイル石油会社 12.6.15.マラソン・ペトロリアム社 12.6.16.エニ社 12.6.17.ヒンドスタン・ペトロリアム・コーポレーション・リミテッド 12.6.18.エミレーツ・ナショナル・オイル・カンパニー 13.戦略的提言 14.付録 14.1.よくある質問 14.2.注意事項 14.3.関連レポート 15.免責事項 図表一覧 図1:航空燃料の世界市場規模(10億米ドル)、地域別、2023年・2029年 図2:市場魅力度指数(2029年地域別 図3:市場魅力度指数(2029年セグメント別 図4:航空燃料の世界市場規模(金額ベース)(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル 図5:航空燃料の世界市場地域別シェア(2023年) 図6:北米の航空燃料市場規模:金額(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル) 図7:北米の航空燃料市場国別シェア(2023年) 図8:米国の航空燃料市場規模:金額(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル) 図9:カナダの航空燃料市場規模:金額(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル) 図10:メキシコの航空燃料市場規模:金額(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル) 図11:欧州の航空燃料市場規模:金額(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル) 図12:欧州の航空燃料の国別市場シェア(2023年) 図13:ドイツの航空燃料市場規模:金額(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル) 図14:イギリスの航空燃料市場規模:金額(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル) 図15:フランスの航空燃料市場規模:金額(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル) 図16:イタリアの航空燃料市場規模:金額(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル) 図17:スペインの航空燃料市場規模:金額(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル) 図18:ロシアの航空燃料市場規模:金額(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル) 図19:アジア太平洋地域の航空燃料市場規模:金額(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル) 図20:アジア太平洋地域の航空燃料の国別市場シェア(2023年) 図21:中国の航空燃料市場規模:金額(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル) 図22:日本の航空燃料市場規模:金額(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル) 図23:インドの航空燃料市場規模:金額(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル) 図24:オーストラリアの航空燃料市場規模:金額(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル) 図25:韓国の航空燃料市場規模:金額(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル) 図26:南米の航空燃料市場規模:金額(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル) 図27:南米の航空燃料市場:国別シェア(2023年) 図28:ブラジルの航空燃料市場ブラジルの航空燃料市場規模:金額(2018年、2023年、2029年) (単位:億米ドル) 図29: アルゼンチンアルゼンチン航空燃料市場規模:金額(2018年、2023年、2029F)(単位:億米ドル) 図30:コロンビアの航空燃料市場規模:金額(2018年、2023年、2029F)(単位:億米ドル) 図31:中東・アフリカの航空燃料市場規模:金額(2018年、2023年、2029年)(単位:億米ドル) 図 32:中東・アフリカの航空燃料市場:国別シェア(2023年) 図33:アラブ首長国連邦の航空燃料市場UAEの航空燃料市場規模:金額(2018年、2023年、2029年) (単位:億米ドル) 図34:サウジアラビアの航空燃料市場サウジアラビアの航空燃料市場規模:金額(2018年、2023年、2029年) (単位:億米ドル) 図35:南アフリカの航空燃料市場規模:金額(2018年、2023年、2029年) (単位:億米ドル) 図36:上位5社の競争ダッシュボード(2023年 図37:主要企業の市場シェア(2023年 図 38:世界の航空燃料市場のポーターの5つの力 表一覧 表1:航空燃料の世界市場スナップショット(セグメント別)(2023年・2029年)(単位:億米ドル 表2:航空燃料市場の影響要因(2023年 表3:上位10カ国の経済スナップショット(2022年 表4:その他の主要国の経済スナップショット(2022年 表5:外国通貨から米ドルへの平均為替レート 表6:航空燃料の世界市場規模および予測(2018~2029F)(地域別)(単位:億米ドル 表7:航空燃料の世界市場規模・予測:燃料タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表8:航空燃料の世界市場規模・予測:エンドユーザー別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表9:航空燃料の世界市場規模・予測:航空機タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表10:北米の航空燃料市場規模・予測:燃料タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表11:北米の航空燃料市場規模・予測:エンドユーザー別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表12:北米の航空燃料市場規模・予測:航空機タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表13:米国の航空燃料市場規模・予測:燃料タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表14:米国の航空燃料市場規模・予測:エンドユーザー別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表15:米国の航空燃料市場規模・予測:航空機タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表16:カナダの航空燃料市場規模・予測:燃料タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表17:カナダの航空燃料市場規模・予測:エンドユーザー別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表18:カナダの航空燃料市場規模・予測:航空機タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表19:メキシコの航空燃料市場規模・予測:燃料タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表20:メキシコの航空燃料市場規模・予測:エンドユーザー別(2018~2029F) (単位:USD Billion) 表21:メキシコの航空燃料市場規模・予測:航空機タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表22:欧州の航空燃料市場規模・予測:燃料タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表23:欧州の航空燃料市場規模・予測:エンドユーザー別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表24:欧州の航空燃料市場規模・予測:航空機タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表25:ドイツの航空燃料市場規模・予測:燃料タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表26:ドイツの航空燃料市場ドイツの航空燃料市場規模・予測:エンドユーザー別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表27:ドイツの航空燃料市場ドイツの航空燃料市場規模・予測:航空機タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表 28:イギリスの航空燃料市場規模・予測:燃料タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表29:イギリスの航空燃料市場規模・予測:エンドユーザー別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表30:イギリスの航空燃料市場規模・予測:航空機タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表31:フランスの航空燃料市場規模・予測:燃料タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表32:フランスの航空燃料市場フランス航空燃料市場規模・予測:エンドユーザー別(2018~2029F) (単位:億米ドル) 表33:フランスの航空燃料市場フランス航空燃料市場規模・予測:航空機タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表34:イタリアの航空燃料市場規模・予測:燃料タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表35:イタリアの航空燃料市場イタリアの航空燃料市場規模・予測:エンドユーザー別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表36:イタリアの航空燃料市場イタリアの航空燃料市場規模・予測:航空機タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表37:スペインの航空燃料市場スペインの航空燃料市場規模・予測:燃料タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表38:スペインの航空燃料市場規模・予測:エンドユーザー別(2018~2029F) (単位:億米ドル) 表39:スペインの航空燃料市場スペインの航空燃料市場規模・予測:航空機タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表40:ロシアの航空燃料市場規模・予測:燃料タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表41:ロシアの航空燃料市場規模・予測:エンドユーザー別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表42:ロシアの航空燃料市場ロシア航空燃料市場規模・予測:航空機タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表43:アジア太平洋地域の航空燃料市場規模・予測:燃料タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表44:アジア太平洋地域の航空燃料市場アジア太平洋地域の航空燃料市場規模・予測:エンドユーザー別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表45:アジア太平洋地域の航空燃料市場アジア太平洋地域の航空燃料市場規模・予測:航空機タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表 46:中国の航空燃料市場規模・予測:燃料タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表47:中国の航空燃料市場中国の航空燃料市場規模・予測:エンドユーザー別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表 48:中国の航空燃料市場規模・予測:航空機タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表49:日本日本の航空燃料市場規模・予測:燃料タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表50:日本の航空燃料市場規模・予測:エンドユーザー別(2018年~2029F)(単位:億米ドル) 表51:日本の航空燃料市場日本の航空燃料市場規模・予測:航空機タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表52:インドインドの航空燃料市場規模・予測:燃料タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表53:インドの航空燃料市場インド航空燃料市場規模・予測:エンドユーザー別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表54:インドの航空燃料市場インド航空燃料市場規模・予測:航空機タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表55:オーストラリアオーストラリア 航空燃料市場規模・予測:燃料タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表56:オーストラリアの航空燃料市場オーストラリアの航空燃料市場規模・予測:エンドユーザー別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表57:オーストラリアの航空燃料市場オーストラリアの航空燃料市場規模・予測:航空機タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表58:韓国の航空燃料市場規模・予測:燃料タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表 59:韓国の航空燃料市場規模・予測:エンドユーザー別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表60:韓国の航空燃料市場規模・予測:航空機タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表61:南米の航空燃料市場規模・予測:燃料タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表62:南米の航空燃料市場南米の航空燃料市場規模・予測:エンドユーザー別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表63:南米の航空燃料市場南米の航空燃料市場規模・予測:航空機タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表 64:ブラジルの航空燃料市場規模・予測:燃料タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表65:ブラジルの航空燃料市場ブラジル航空燃料市場規模・予測:エンドユーザー別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表 66:ブラジルの航空燃料市場ブラジル航空燃料市場規模・予測:航空機タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表67:アルゼンチンアルゼンチン航空燃料市場規模・予測:燃料タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表68:アルゼンチンの航空燃料市場アルゼンチンの航空燃料市場規模・予測:エンドユーザー別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表69:アルゼンチンの航空燃料市場アルゼンチンの航空燃料市場規模・予測:航空機タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表70:コロンビアの航空燃料市場コロンビアの航空燃料市場規模・予測:燃料タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表71:コロンビアの航空燃料市場コロンビアの航空燃料市場規模・予測:エンドユーザー別(2018~2029F) (単位:億米ドル) 表72:コロンビアの航空燃料市場コロンビアの航空燃料市場規模・予測:航空機タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表73:中東・アフリカの航空燃料市場規模・予測:燃料タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表 74:中東・アフリカの航空燃料市場規模・予測:エンドユーザー別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表75:中東・アフリカの航空燃料市場中東・アフリカの航空燃料市場規模・予測:航空機タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表 76:アラブ首長国連邦の航空燃料市場規模・予測:燃料タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表77:アラブ首長国連邦の航空燃料市場規模・予測:エンドユーザー別(2018~2029F) (単位:億米ドル) 表78:アラブ首長国連邦の航空燃料市場アラブ首長国連邦の航空燃料市場規模・予測:航空機タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表 79:サウジアラビアの航空燃料市場規模・予測:燃料タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表80:サウジアラビアの航空燃料市場規模・予測:エンドユーザー別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表 81:サウジアラビアの航空燃料市場規模・予測:航空機タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表82:南アフリカの航空燃料市場規模・予測:燃料タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表83:南アフリカの航空燃料市場規模・予測:エンドユーザー別(2018~2029F)(単位:億米ドル) 表84:南アフリカの航空燃料市場南アフリカの航空燃料市場規模・予測:航空機タイプ別(2018~2029F)(単位:億米ドル)
SummaryAviation fuel, often referred to simply as "jet fuel," is the lifeblood of modern air travel. It powers the engines of commercial airliners, military jets, private planes, and everything in between. Aviation fuel is a specialized type of petroleum-based fuel designed specifically for use in aircraft. The most commonly used form of aviation fuel today is Jet A fuel, which is a type of kerosene. Jet A is similar to the more widely known Jet A-1, with the primary difference being that Jet A-1 has a lower freezing point, making it suitable for use in colder climates. Jet fuel is a complex mixture of hydrocarbons derived from crude oil through a refining process. It typically consists of various hydrocarbon molecules, including alkanes, cycloalkanes, and aromatic compounds. Aviation fuel plays a crucial role in enabling air travel, powering the engines that propel aircraft through the sky. The efficiency, reliability, and safety of aviation fuel are paramount to the functioning of the aviation industry. Airlines and aircraft manufacturers invest significant resources in ensuring the quality and consistency of aviation fuel to maintain the highest standards of safety and performance. Moreover, the cost and availability of aviation fuel can have a significant impact on the economics of air travel. Fluctuations in oil prices, geopolitical factors, and regulatory changes can all influence the price of aviation fuel, affecting airlines' operating costs and ticket prices. As such, the aviation industry closely monitors developments in the global energy market to anticipate and mitigate potential impacts on fuel prices and availability. As the aviation industry continues to evolve, so too will the landscape of aviation fuel. Advancements in technology and a growing focus on sustainability are driving efforts to develop alternative fuels that offer reduced emissions and environmental impact. From biofuels to synthetic fuels produced through processes such as Fischer-Tropsch synthesis, researchers and industry stakeholders are exploring innovative solutions to address the challenges of climate change and ensure the long-term sustainability of air travel. According to the research report, “Global Aviation Fuel Market Outlook, 2029” published by Bonafide Research, the market is anticipated to cross USD 320 Billion by 2029, increasing from USD 210.81 Billion in 2023. The market is expected to grow with 7.71% CAGR by 2024-29. Safety is paramount in the aviation industry, and this extends to the handling and use of aviation fuel. Stringent quality control measures are in place to ensure the fuel is free from contaminants that could potentially damage aircraft engines. Fuel testing, proper storage and regular inspections are some of the safety measures employed. Additionally, aircraft are equipped with fuel management systems to monitor fuel levels and prevent fuel starvation or imbalance. The use of aviation fuel contributes to greenhouse gas emissions, primarily carbon dioxide (CO2). The aviation industry is working towards reducing its environmental impact through various initiatives, such as improving fuel efficiency, developing sustainable aviation fuels (SAFs), and implementing carbon offset programs. Sustainable Aviation Fuels (SAFs) are made from renewable resources like waste oils, agricultural residues, and even algae. They can significantly reduce lifecycle carbon emissions compared to conventional jet fuel. The aviation fuel industry encompasses a diverse range of stakeholders, each playing a crucial role in the production, distribution, and consumption of aviation fuel. At the forefront are oil companies and refineries responsible for refining crude oil into various grades of aviation fuel, including Jet A, Jet A-1, and specialized formulations like Jet B. Airlines are among the primary consumers of aviation fuel, with fuel costs representing a significant portion of their operating expenses. These carriers engage in fuel procurement strategies, including hedging and purchasing agreements, to manage fuel price volatility and ensure cost-effectiveness. Fuel suppliers and distributors form another essential segment of the industry, responsible for transporting fuel from refineries to airports and managing storage facilities to ensure adequate supply. Regulatory bodies, such as the International Air Transport Association (IATA) and the International Civil Aviation Organization (ICAO), establish standards and guidelines to ensure the safety and quality of aviation fuel. Market Drivers • Rising Air Freight Demand: In addition to passenger air travel, the increasing demand for air freight services is driving growth in the aviation fuel industry. E-commerce, global trade, and the logistics sector rely heavily on air cargo transportation to move goods quickly and efficiently across borders. As a result, cargo airlines and freight forwarders are expanding their fleets and operations, leading to higher demand for aviation fuel and related services. • Government Incentives and Policies: Government incentives and policies play a significant role in shaping the aviation fuel industry. In many countries, governments offer incentives, subsidies, and tax breaks to promote the use of sustainable aviation fuels and encourage investment in cleaner technologies. Additionally, regulatory frameworks such as emissions trading schemes and carbon pricing mechanisms incentivize airlines to reduce their carbon footprint and adopt more environmentally friendly fuel alternatives. • Emerging Markets and Urbanization: Economic growth, urbanization, and the expansion of middle-class populations in emerging markets are driving increased demand for air travel and aviation fuel. As incomes rise and urban populations grow, more people have the means and desire to travel by air for business, leisure, and tourism purposes. This trend is particularly evident in fast-growing regions such as Asia-Pacific, where rapid urbanization and industrialization are fueling demand for air transport services and infrastructure development. Market Challenges • Infrastructure Limitations: The aviation fuel industry faces challenges related to infrastructure limitations, particularly in emerging markets and remote regions. Inadequate storage facilities, limited refining capacity, and insufficient transportation networks can hinder the reliable supply of aviation fuel to airports in these areas, impacting the efficiency and reliability of air travel operations. • Regulatory Compliance: Compliance with stringent regulatory requirements is a significant challenge for the aviation fuel industry. Regulatory frameworks governing fuel quality, safety standards, and environmental regulations vary between countries and regions, posing complexities for fuel suppliers and distributors operating in multiple jurisdictions. Ensuring compliance with these regulations requires significant resources and expertise, adding to the operational costs of the aviation fuel industry. • Geopolitical Uncertainty: Geopolitical tensions, trade disputes, and international conflicts can disrupt the global supply chain of aviation fuel, leading to supply shortages, price volatility, and logistical challenges. Political instability in key oil-producing regions or transit routes can pose significant risks to the stability and security of the aviation fuel industry, requiring careful risk management and contingency planning by industry stakeholders. Market Trends • Technological Innovations: Rapid advancements in technology are driving significant changes in the aviation fuel industry. This includes the development of more efficient engine designs, such as high-bypass turbofans, which consume less fuel while delivering greater thrust. Additionally, advancements in materials science and manufacturing techniques are enabling the production of lighter, stronger aircraft components that contribute to improved fuel efficiency. • Emission Reduction Initiatives: Governments and regulatory bodies worldwide are implementing stricter emissions standards and environmental regulations for the aviation industry. In response, airlines and aircraft manufacturers are investing in emission reduction initiatives, such as the use of sustainable aviation fuels, the adoption of more fuel-efficient aircraft, and the implementation of carbon offset programs. These efforts aim to mitigate the environmental impact of air travel and support the industry's transition to a low-carbon future. • Digitalization and Data Analytics: The aviation fuel industry is increasingly leveraging digital technologies and data analytics to optimize fuel management processes and enhance operational efficiency. Advanced analytics platforms help airlines and fuel suppliers analyze vast amounts of data related to fuel consumption, flight routes, weather patterns, and operational performance to identify opportunities for fuel savings and cost reduction. Additionally, digital tools such as fuel management software and mobile applications enable real-time monitoring and control of fuel inventory, logistics, and consumption, improving decision-making and resource allocation. Conventional fuel leads in the aviation fuel market due to its energy density, high performance, and regulatory compliance, providing a reliable and cost-effective solution for powering aircraft. Conventional aviation fuel, such as Jet A and Jet A-1, holds a prominent position in the aviation fuel market primarily because of its exceptional energy density and high performance characteristics. With high energy content per unit volume, conventional fuel allows aircraft to carry sufficient fuel for long-haul flights while maintaining payload capacity and operational efficiency. This energy density is crucial for commercial airlines, military operations, and other aviation sectors where range and endurance are paramount. Moreover, conventional aviation fuel has been optimized over decades of research and development to meet stringent regulatory standards and performance requirements. It undergoes rigorous testing and quality control measures to ensure compliance with specifications set by international aviation authorities such as ASTM International and the International Air Transport Association (IATA). This regulatory compliance instills confidence in airlines, aircraft manufacturers, and regulatory bodies regarding the safety, reliability, and compatibility of conventional fuel with existing aircraft engines and infrastructure. Additionally, the widespread availability of conventional aviation fuel contributes to its dominance in the market. Refineries around the world produce vast quantities of Jet A and Jet A-1 fuel, which are distributed through a well-established network of pipelines, storage terminals, and refueling facilities at airports globally. This infrastructure provides a reliable supply chain that can meet the demands of the aviation industry, ensuring uninterrupted operations and minimal disruptions to air travel. Furthermore, conventional aviation fuel remains cost-effective compared to alternative fuels, such as sustainable aviation fuels (SAF) or synthetic fuels. While efforts are underway to develop and commercialize alternative fuels to address environmental concerns and reduce carbon emissions, the scale of production and distribution, as well as the associated costs, present significant challenges. As a result, conventional fuel continues to be the preferred choice for airlines and aircraft operators seeking a reliable, readily available, and affordable solution to meet their fuel requirements. Commercial end users lead in the aviation fuel market due to the sheer volume of passenger and cargo flights operated by commercial airlines, which drive the majority of demand for aviation fuel. Commercial end users, primarily represented by commercial airlines, hold a dominant position in the aviation fuel market due to the substantial volume of flights they operate on a daily basis. Commercial airlines account for the vast majority of air travel worldwide, transporting millions of passengers and tons of cargo to destinations across the globe. As a result, they consume a significant amount of aviation fuel to power their fleets of commercial aircraft, ranging from narrow-body jets for short-haul flights to wide-body aircraft for long-haul journeys. The demand for aviation fuel from commercial airlines is driven by various factors, including global economic growth, increasing disposable income, expanding tourism industries, and the interconnectedness of global supply chains. As economies grow and populations urbanize, the demand for air travel rises, leading to higher utilization rates of commercial aircraft and, consequently, increased consumption of aviation fuel. Commercial airlines operate on tight schedules and must maintain high levels of reliability and efficiency to remain competitive in the market. This necessitates continuous operations and frequent refueling of aircraft to meet passenger demand and fulfill logistical requirements. Consequently, commercial airlines account for a substantial portion of aviation fuel consumption, making them the leading end users in the aviation fuel market. Furthermore, commercial airlines often have long-term fuel supply contracts and strategic partnerships with fuel suppliers to ensure a reliable and cost-effective fuel supply. These contracts may include volume commitments, pricing agreements, and provisions for fuel hedging to mitigate the impact of volatile oil prices on operating costs. By leveraging economies of scale and operational efficiencies, commercial airlines play a pivotal role in shaping the dynamics of the aviation fuel market. Fixed-wing aircraft types lead in the aviation fuel market due to their versatility, efficiency, and widespread use in commercial, military, and general aviation sectors. Fixed-wing aircraft types characterized by their fixed wings and streamlined aerodynamic designs, hold a dominant position in the aviation fuel market owing to their versatility and broad applicability across various sectors of aviation. These aircraft encompass a wide range of configurations, including commercial airliners, cargo planes, military fighters, business jets, and general aviation aircraft, each optimized for specific mission profiles and operational requirements. Commercial airliners, the backbone of scheduled air transportation, represent a significant segment of the fixed-wing aircraft market. These aircraft are designed to carry passengers and cargo over long distances efficiently and reliably, making them the largest consumers of aviation fuel. From narrow-body aircraft serving short-haul routes to wide-body jets flying intercontinental flights, commercial airliners rely on aviation fuel to power their jet engines and propel them through the skies. Military fixed-wing aircraft also play a crucial role in the aviation fuel market, with applications ranging from tactical fighter jets and transport aircraft to reconnaissance planes and aerial refueling tankers. These aircraft require specialized fuels optimized for high-performance engines and demanding operational environments. Military aviation operations, including training exercises, combat missions, and logistical support, contribute to significant fuel consumption and drive demand for aviation fuel. In addition to commercial and military sectors, fixed-wing aircraft are widely used in general aviation, encompassing private and corporate aircraft, flight training schools, air taxi services, and aerial firefighting operations. General aviation represents a diverse and dynamic segment of the aviation industry, with a wide range of aircraft types and missions. Whether for business travel, recreation, or specialized missions, general aviation aircraft rely on aviation fuel to power their engines and enable flight operations. The dominance of fixed-wing aircraft types in the aviation fuel market is further reinforced by their technological advancements, operational efficiencies, and established infrastructure. Fixed-wing aircraft benefit from decades of research and development in aerodynamics, propulsion systems, and avionics, resulting in highly efficient and reliable platforms for air transportation. Moreover, the infrastructure supporting fixed-wing aviation, including airports, refueling facilities, and maintenance facilities, is well-developed and interconnected, facilitating the efficient distribution and consumption of aviation fuel. Asia-Pacific leads in the aviation fuel market due to the region's rapid economic growth, burgeoning air travel demand, and expanding aviation infrastructure. Asia-Pacific has emerged as a leader in the aviation fuel market primarily due to its robust economic growth, burgeoning population, and increasing air travel demand. The region encompasses some of the world's fastest-growing economies, including China, India, Japan, South Korea, and Southeast Asian countries like Singapore, Malaysia, and Thailand. As these economies continue to develop and urbanize, the demand for air travel has soared, driven by rising disposable incomes, expanding middle-class populations, and growing tourism industries. The Asia-Pacific region is home to a vast and diverse population, with millions of people traveling domestically and internationally for business, leisure, and other purposes. This demographic trend has fueled the growth of commercial aviation in the region, leading to a surge in demand for aviation fuel to power the fleets of commercial airlines operating in the Asia-Pacific market. From major carriers based in China and India to regional airlines serving intra-Asian routes, the demand for aviation fuel in Asia-Pacific is substantial and continues to grow at a rapid pace. Furthermore, Asia-Pacific boasts a rapidly expanding aviation infrastructure to support its growing air travel market. This includes the construction of new airports, expansion of existing facilities, and investments in aviation-related infrastructure such as fuel storage terminals, refueling facilities, and air traffic management systems. Countries in the region are making significant investments in aviation infrastructure to accommodate the increasing number of flights, passengers, and cargo movements, driving demand for aviation fuel and related services. The strategic location of the Asia-Pacific region also contributes to its leadership in the aviation fuel market. Situated at the crossroads of major air routes connecting East Asia, Southeast Asia, Australia, and the Pacific Islands, Asia-Pacific serves as a vital hub for international air travel and cargo transportation. This geographic advantage positions the region as a key transit point for long-haul flights between Asia, Europe, North America, and other regions, further boosting demand for aviation fuel and supporting the growth of the aviation industry. Recent Developments • In January 2023, State Oil firm Abu Dhabi National Oil Company (ADNOC), United Arab Emirates renewable energy company Masdar, and a major oil company BP (BP.L) decided to carry out a joint study on the production of sustainable aviation fuel (SAF) in the United Arab Emirates (UAE). This joint feasibility study would leverage the capabilities of all the involved partners for evaluating the commercial as well as technical viability of such a project. In case the results of this joint study are positive, the mentioned companies will plan to develop a commercial scale production capacity in Abu Dhabi. • April 2023: Using domestically developed technology that utilizes cooking oil and oil-bearing plant seeds, a bio-jet fuel, commonly referred to as sustainable aviation fuel (SAF), is anticipated to obtain international certification this year. This certification would enable the SAF to be utilized in commercial flights within India. To facilitate the production of SAF, the Indian Institute of Petroleum (IIP), a laboratory under the Council of Scientific and Industrial Research (CSIR), has collaborated with prominent entities such as Boeing, Indigo, Spicejet, Air India, Vistara, Air Asia India. • February 2023: Boeing has secured agreements to procure 5.6 million gallons (21.2 million liters) of blended sustainable aviation fuel (SAF) from Neste, the foremost producer of SAF globally. This procurement is aimed at supporting Boeing's U.S. commercial operations until 2023. These agreements mark a significant increase, doubling the company's SAF procurement compared to the previous year. Considered in this report • Historic year: 2018 • Base year: 2023 • Estimated year: 2024 • Forecast year: 2029 Aspects covered in this report • Aviation Fuel market Outlook with its value and forecast along with its segments • Various drivers and challenges • On-going trends and developments • Top profiled companies • Strategic recommendation By Fuel Type • Conventional Fuel • Sustainable Fuel • AVGAS By End User • Commercial • Private • Military By Aircraft Type • Fixed Wing • Rotorcraft • Others The approach of the report: This report consists of a combined approach of primary and secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list the companies that are present in it. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, annual reports of companies, and government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources, primary research was conducted by conducting telephone interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this; we have started making primary calls to consumers by equally segmenting them in regional aspects, tier aspects, age group, and gender. Once we have primary data with us, we can start verifying the details obtained from secondary sources. Intended audience This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations, and organizations related to the Aviation Fuel industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing and presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry. ***Please Note: It will take 48 hours (2 Business days) for delivery of the report upon order confirmation.Table of ContentsTable of Contents
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2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |