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韓国のスポーツ用多目的車(SUV)市場概観、2029年


South Korea Sport Utility Vehicle (SUV) Market Overview, 2029

双竜ムッソや起亜スポーテージのようなSUVが韓国の自動車市場に初めて登場したのは1990年代である。当初はニッチな高級車として位置づけられたこれらのSUVは、2000年代を通じて人気を博した。人気の急上昇は、消... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2024年2月29日 US$2,250
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サマリー

双竜ムッソや起亜スポーテージのようなSUVが韓国の自動車市場に初めて登場したのは1990年代である。当初はニッチな高級車として位置づけられたこれらのSUVは、2000年代を通じて人気を博した。人気の急上昇は、消費者の可処分所得の増加とアウトドア・レクリエーションへの関心の高まりに後押しされた。SUVは徐々に韓国の道路に普及し、販売台数はセダンの約2倍となった。韓国で車を購入する場合、購入者は実用性、安全性、ブランドの評判を重視する。コンパクトSUVとミッドサイズSUVが最も人気のあるクラスとして浮上しており、都市部での運転と家族のニーズの両方に対応する多用途性を提供している。さらに、環境への配慮への明確なシフトがあり、ハイブリッド車や電気自動車SUVへの需要が高まっている。その先頭を走っているのが起亜ニーロで、市場で大きな注目を集めている。釜山国際モーターショーは、最新のSUVを発表する最高の場であり、国内外の自動車メーカーが集まる。充電インフラを強化する政府の試みは、電気自動車(EV)の普及を加速させている。さらに、活況を呈する観光産業は、利用者のさまざまなニーズに応えるSUV専門のレンタカーやカーシェアリング事業者にエキサイティングな機会を提供している。人気とは裏腹に、大型SUVは人口密度の高い都市部では駐車場探しに苦労している。さらに、燃料価格の不安定さは、特に購入者が燃費を求める場合、ガソリン車の需要を脅かす。さらに、ローン金利の上昇は、SUV、特にプレミアム・セクターのSUVの値ごろ感に影響を与える可能性があり、消費者の購買決定に影響を与える。

Bonafide Research社の調査レポート「韓国のスポーツ用多目的車(SUV)市場概要、2029年」によると、韓国のスポーツ用多目的車(SUV)市場は2029年までに250億米ドル以上の市場規模に達すると予測されています。韓国では、厳しい排ガス規制が環境効率の高いSUVの出現を後押ししている。これらの法律は、よりクリーンな技術への移行を要求しており、メーカーはこれらの要求を満たすためにハイブリッドや電気SUVモデルに投資するようになった。さらに、厳格な安全規則が、SUV業界における先進運転支援システム(ADAS)の普及促進に重要な役割を果たしている。このような安全性の重視は、顧客保護を向上させるだけでなく、メーカーを革新に駆り立て、SUV製品に最先端の安全技術を盛り込む原動力にもなっている。さらに、韓国製以外のSUVに課される輸入関税は、市場の価格ダイナミクスに影響を及ぼし、消費者が国産車や低関税の選択肢を検討する動機となっている。伝統的なディーラーが引き続き流通を支配している一方で、オンライン・プラットフォームが韓国におけるSUVの代替販売チャネルとして徐々に台頭しつつある。この変化の背景には、顧客の行動や嗜好の変化があり、オンライン・ショッピングが提供する手軽さやアクセスしやすさを好む購入者の割合が増えている。この流れを受けて、自動車メーカーは特定のSUVモデルについてインターネット直販モデルを検討し、購入者が希望する車を手に入れる方法を増やしている。さらに、SUV専用に設計されたサブスクリプション・サービスの登場は、柔軟で手間のかからない移動手段を求める消費者のニーズに応え、所有に対するアプローチの変化を示している。

韓国のスポーツ用多目的車(SUV)市場の価格構造は、サイズ、機能、ブランドのポジショニングの違いを含めて複雑である。ヒュンダイ・コナのようなエントリーレベルの小型SUVは、多くの場合、約18,000ドルからと低価格であり、より幅広い市場層が購入しやすくなっている。ジェネシスGV80のようなラグジュアリーSUVは、価格が高く、プレミアム機能と贅沢品で80,000ドル以上の値札が付けられる。このセグメンテーション手法により、メーカーは幅広い消費者の嗜好や予算に対応し、さまざまなライフスタイルのニーズや経済的制約を満たす多様なソリューションを提供することができる。価格セグメンテーションを活用することで、企業は効率的に明確な市場セグメントをターゲットとし、所得水準の異なる消費者のさまざまな期待を満たしながら、市場への浸透を最大化することができる。現代自動車、起亜自動車、双竜自動車などの国内企業は、強力なブランド・プレゼンスと現地生産能力を活かしてかなりの市場シェアを確保し、韓国のスポーツ用多目的車(SUV)市場を支配し続けている。これらの国内企業とともに、トヨタ、フォルクスワーゲン、フォードなどの外資系自動車メーカーも市場に足場を築き、韓国の消費者の嗜好やニーズに合ったカスタマイズされたSUVオプションを提供している。さらに、BMW、メルセデス・ベンツ、アウディなどのプレミアム・メーカーは高級車カテゴリーに対応しており、高度なアメニティとスタイリッシュなスタイルを備えた高級SUVを求める富裕層の顧客を引き付けている。テスラのようなEVメーカーの登場は、斬新な技術と持続可能なパワートレインを備えた電動SUVソリューションを導入することで競争を強化している。

韓国のスポーツ用多目的車(SUV)市場を同地域の周辺諸国の市場と比較すると、数多くの注目すべき対照点と類似点が浮かび上がる。顕著な特徴のひとつは、トヨタやホンダのようなブランドが大きな力を持つ日本などの市場とは対照的に、韓国市場では現代自動車、起亜自動車、双竜自動車のような土着ブランドが優位を占めていることである。さらに、この地域の多くの国では、厳しい排ガス規制や安全規則が一般的であるが、それらが実施・施行されるレベルは異なる可能性があり、利用可能なSUVのタイプや消費者の嗜好に影響を与える。価格設定やセグメンテーションの方法も異なっており、高級車に対する需要が大きい中国などの地域では、高級SUVが高い価格帯を要求されることが多い。COVID-19の流行は、韓国のスポーツ用多目的車(SUV)市場だけでなく、世界の他の市場にも大きな影響を与えた。当初、この流行は生産と供給ラインを混乱させ、在庫不足と納車の遅れを引き起こした。また、経済不安や社会的距離を置く措置が新車需要を減退させたため、消費者のモラルにも影響が及んだ。しかし、パンデミックは、インターネット販売チャネルへのシフトや、柔軟な所有権のためのサブスクリプション・サービスへの関心の高まりなど、いくつかの市場トレンドを促進した。さらに、パンデミックは自動車の安全機能の必要性を浮き彫りにし、その結果、ADASシステムの利用が増加した。市場がパンデミックの影響から徐々に回復するにつれて、メーカーは消費者の欲求や嗜好の変化に対応するために戦術を転換しつつあり、所有モデルに再び重点が置かれるようになっている。

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目次

目次

1.エグゼクティブサマリー
2.市場構造
2.1.市場考察
2.2.前提条件
2.3.制限事項
2.4.略語
2.5.出典
2.6.定義
2.7.地理
3.研究方法
3.1.二次調査
3.2.一次データ収集
3.3.市場形成と検証
3.4.レポート作成、品質チェック、納品
4.韓国のマクロ経済指標
5.市場ダイナミクス
5.1.主な調査結果
5.2.主な動向 - 2021年
5.3.市場促進要因と機会
5.4.市場の阻害要因と課題
5.5.市場動向
5.6.コビッド19効果
5.7.サプライチェーン分析
5.8.政策と規制の枠組み
5.9.業界専門家の見解
6.韓国のSUV市場概要
6.1.市場規模(金額ベース
6.2.タイプ別市場規模および予測
6.3.座席数別市場規模・予測
6.4.推進力別市場規模・予測
7.韓国のスポーツ用多目的車(SUV)市場セグメント
7.1.韓国のスポーツ用多目的車(SUV)市場:タイプ別
7.1.1.韓国のスポーツ用多目的車(SUV)市場規模:小型車別、2018年〜2029年
7.1.2.韓国のスポーツ用多目的車(SUV)市場規模:小型車別、2018年〜2029年
7.1.3.韓国スポーツ用多目的車(SUV)市場規模:中型サイズ別、2018年〜2029年
7.1.4.韓国のスポーツ用多目的車(SUV)市場規模:大型車別、2018年〜2029年
7.1.5.韓国のスポーツ用多目的車(SUV)市場規模:MPV/MUV別、2018年~2029年
7.2.韓国のスポーツ用多目的車(SUV)市場:座席数別
7.2.1.韓国のスポーツ用多目的車(SUV)市場規模:5人乗りタイプ別、2018年〜2029年
7.2.2.韓国のスポーツ用多目的車(SUV)市場規模:5人乗り超別、2018年〜2029年
7.3.韓国のスポーツ用多目的車(SUV)市場規模:推進力別
7.3.1.韓国のスポーツ用多目的車(SUV)市場規模:ガソリン車別、2018年〜2029年
7.3.2.韓国のスポーツ用多目的車(SUV)市場規模:ディーゼル車別、2018年〜2029年
7.3.3.韓国のスポーツ用多目的車(SUV)市場規模:電気自動車別、2018〜2029年
7.3.4.韓国のスポーツ用多目的車(SUV)市場規模:その他別、2018〜2029年
8.韓国のスポーツ用多目的車(SUV)市場の機会評価
8.1.タイプ別、2024〜2029年
8.2.乗車定員別、2024~2029年
8.3.推進力別、2024~2029年
9.競合情勢
9.1.ポーターの5つの力
9.2.会社概要
9.2.1.企業1
9.2.1.1.会社概要
9.2.1.2.会社概要
9.2.1.3.財務ハイライト
9.2.1.4.地理的洞察
9.2.1.5.事業セグメントと業績
9.2.1.6.製品ポートフォリオ
9.2.1.7.主要役員
9.2.1.8.戦略的な動きと展開
9.2.2.会社概要
9.2.3.会社3
9.2.4.4社目
9.2.5.5社目
9.2.6.6社
9.2.7.7社
9.2.8.8社
10.戦略的提言
11.免責事項

図表一覧

図1:韓国のスポーツ用多目的車(SUV)市場規模:金額ベース(2018年、2023年、2029年F)(単位:億米ドル)
図2:市場魅力度指数(タイプ別
図3:市場魅力度指数(乗車定員別
図4:市場魅力度指数(推進力別
図5:韓国スポーツ用多目的車(SUV)市場のポーターの5つの力

図表一覧

表1:韓国のスポーツ用多目的車(SUV)市場の影響要因(2023年
表2:韓国のスポーツ用多目的車(SUV)市場規模およびタイプ別予測(2018年、2023年、2029年F)
表3:韓国のスポーツ用多目的車(SUV)市場規模・予測:座席数別(2018年・2023年・2029F)
表4:韓国のスポーツ用多目的車(SUV)市場規模・予測:推進力別(2018年・2023年・2029F)
表5:韓国のスポーツ用多目的車(SUV)市場規模(2018年~2029年)(単位:億米ドル
表6:韓国のスポーツ用多目的車(SUV)の小型市場規模(2018年~2029年)(億米ドル
表7:韓国のスポーツ用多目的車(SUV)の中型市場規模(2018~2029年)(単位:億米ドル
表8:韓国のスポーツ用多目的車(SUV)の大型市場規模(2018年~2029年)(単位:億米ドル
表9:韓国のMPV/MUVのスポーツ用多目的車(SUV)市場規模(2018年~2029年)(単位:億米ドル
表10:韓国の5人乗りスポーツ用多目的車(SUV)の市場規模(2018~2029年)(単位:億米ドル
表11:韓国の5人乗り超のスポーツ用多目的車(SUV)市場規模(2018~2029年)(単位:億米ドル
表12:韓国のスポーツ用多目的車(SUV)のガソリン車市場規模(2018年~2029年)(単位:億米ドル
表13:韓国のスポーツ用多目的車(SUV)のディーゼル市場規模(2018年~2029年)(億米ドル
表14:韓国のスポーツ用多目的車(SUV)市場規模(2018~2029年)(億米ドル
表15:韓国のスポーツ用多目的車(SUV)のその他市場規模(2018年~2029年)(億米ドル

 

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Summary

SUVs like the SsangYong Musso and Kia Sportage first appeared on the South Korean automobile market in the 1990s. Initially positioned as niche luxury products, these SUVs gained popularity throughout the 2000s. The spike in popularity was fuelled by consumers' increasing disposable income and a growing interest in outdoor recreation. SUVs have gradually grown prevalent on Korean roadways, with sales rates roughly double those of sedans. When it comes to vehicle purchases in South Korea, buyers emphasize practicality, safety, and brand reputation. Compact and midsize SUVs have emerged as the most popular classes, providing versatility for both urban driving and family needs. Furthermore, there is a clear shift toward environmental concern, which is fuelling demand for hybrid and electric SUVs. Leading this push is the Kia Niro, which has received a lot of attention in the market. The Busan International Motor Show is a top forum for presenting the latest SUV offerings, attracting both international and domestic automotive makers. Government attempts to enhance charging infrastructure are accelerating the uptake of electric cars (EVs). Furthermore, the booming tourism industry offers exciting opportunities for rental and car-sharing businesses specializing in SUVs to meet the different needs of passengers.Despite their popularity, larger SUVs struggle to find parking in densely populated urban areas. Furthermore, the instability of fuel prices threatens demand for gasoline-powered vehicles, particularly when buyers seek fuel economy. Furthermore, rising loan rates may affect the affordability of SUVs, particularly those in the premium sector, thus influencing consumer purchasing decisions.

According to the research report "South Korea Sport Utility Vehicle (SUV) Market Overview, 2029," published by Bonafide Research, the South Korea Sport Utility Vehicle (SUV) Market is forecasted to reach market size of more than USD 25 Billion by 2029. In South Korea, a landscape defined by stringent emission laws has aided the emergence of ecologically efficient SUVs. These laws have required a transition to cleaner technology, pushing manufacturers to invest in hybrid and electric SUV models to meet these demands. Furthermore, rigorous safety rules have played an important role in promoting the widespread adoption of advanced driver assistance systems (ADAS) in the SUV industry. This emphasis on safety not only improves customer protection but also drives manufacturers to innovate and include cutting-edge safety technologies into their SUV offerings. Furthermore, import duties imposed on non-Korean SUVs have had an impact on market pricing dynamics, motivating consumers to consider domestically built or lower tariff options. While traditional dealerships continue to dominate the distribution landscape, online platforms are gradually gaining ground as an alternative sales channel for SUVs in South Korea. This transition is being driven by changing customer behaviours and tastes, with an increasing percentage of purchasers preferring the ease and accessibility provided by online shopping choices. In response to this trend, automakers are investigating direct internet sales models for specific SUV models, giving buyers more ways to get their desired vehicles. Furthermore, the advent of subscription services designed exclusively for SUVs demonstrates a changing approach to ownership, responding to the needs of consumers seeking flexible and hassle-free mobility options.

The price structure in South Korea's Sport Utility Vehicle (SUV) Market is complex, including differences in size, features, and brand positioning. Entry-level small SUVs, such as the Hyundai Kona, are often priced lower, starting about $18,000, making them more accessible to a broader market base. Luxury SUVs, such as the Genesis GV80, are priced pricier, with premium features and luxuries adding to price tags of more over $80,000. This segmentation technique enables manufacturers to cater to a wide range of consumer preferences and budgets, providing a variety of solutions that meet different lifestyle needs and financial constraints. By utilizing pricing segmentation, firms may efficiently target distinct market segments and maximize their market penetration while satisfying the varying expectations of consumers across different income levels. Domestic companies such as Hyundai, Kia, and SsangYong continue to dominate the South Korean Sport Utility Vehicle (SUV) Market, capitalizing on their strong brand presence and local manufacturing capabilities to secure a substantial market share. Along with these domestic businesses, foreign automakers such as Toyota, Volkswagen, and Ford have built a foothold in the market, delivering customized SUV options that are suited to the preferences and needs of South Korean consumers. Furthermore, premium manufacturers such as BMW, Mercedes-Benz, and Audi cater to the luxury category, attracting affluent customers looking for upscale SUVs with advanced amenities and stylish style. The advent of EV manufacturers such as Tesla strengthens competition by introducing electric SUV solutions with novel technologies and sustainable powertrains.

When comparing the South Korean Sport Utility Vehicle (SUV) Market to those of surrounding countries in the region, numerous notable contrasts and similarities arise. One noticeable feature is the dominance of native brands such as Hyundai, Kia, and SsangYong in the South Korean market, as opposed to marketplaces in nations such as Japan, where brands like as Toyota and Honda wield substantial power. Furthermore, while severe emission requirements and safety rules are typical in many countries in the region, the level to which they are implemented and enforced might vary, influencing the types of SUVs available and consumer preferences. Pricing and segmentation methods also differ, with luxury SUVs frequently commanding higher price points in areas such as China, where there is a considerable demand for premium vehicles. The COVID-19 epidemic has had a significant impact on the South Korean Sport Utility Vehicle (SUV) Market, as well as other markets across the world. Initially, the outbreak disrupted production and supply lines, causing inventory shortages and delays in vehicle deliveries. Consumer morale was also impacted, as economic uncertainty and social distancing measures reduced demand for new vehicles. However, the pandemic has expedited several market trends, such as the shift to internet sales channels and the increased interest in subscription services for flexible ownership. Furthermore, the pandemic highlighted the necessity of car safety features, resulting in increased usage of ADAS systems. As the market progressively recovers from the pandemic's impact, manufacturers are shifting their tactics to accommodate changing consumer wants and tastes, with a renewed emphasis on ownership models.



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Table of Contents

Table of Content

1. Executive Summary
2. Market Structure
2.1. Market Considerate
2.2. Assumptions
2.3. Limitations
2.4. Abbreviations
2.5. Sources
2.6. Definitions
2.7. Geography
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. South Korea Macro Economic Indicators
5. Market Dynamics
5.1. Key Findings
5.2. Key Developments - 2021
5.3. Market Drivers & Opportunities
5.4. Market Restraints & Challenges
5.5. Market Trends
5.6. Covid-19 Effect
5.7. Supply chain Analysis
5.8. Policy & Regulatory Framework
5.9. Industry Experts Views
6. South Korea Sport Utility Vehicle (SUV) Market Overview
6.1. Market Size By Value
6.2. Market Size and Forecast By Type
6.3. Market Size and Forecast By Seating Capacity
6.4. Market Size and Forecast By Propulsion
7. South Korea Sport Utility Vehicle (SUV) Market Segmentations
7.1. South Korea Sport Utility Vehicle (SUV) Market, By Type
7.1.1. South Korea Sport Utility Vehicle (SUV) Market Size, By Small, 2018-2029
7.1.2. South Korea Sport Utility Vehicle (SUV) Market Size, By Compact, 2018-2029
7.1.3. South Korea Sport Utility Vehicle (SUV) Market Size, By Mid-Size, 2018-2029
7.1.4. South Korea Sport Utility Vehicle (SUV) Market Size, By Large, 2018-2029
7.1.5. South Korea Sport Utility Vehicle (SUV) Market Size, By MPV/MUV, 2018-2029
7.2. South Korea Sport Utility Vehicle (SUV) Market, By Seating Capacity
7.2.1. South Korea Sport Utility Vehicle (SUV) Market Size, By 5 Seater, 2018-2029
7.2.2. South Korea Sport Utility Vehicle (SUV) Market Size, By >5 Seater, 2018-2029
7.3. South Korea Sport Utility Vehicle (SUV) Market, By Propulsion
7.3.1. South Korea Sport Utility Vehicle (SUV) Market Size, By Petrol, 2018-2029
7.3.2. South Korea Sport Utility Vehicle (SUV) Market Size, By Diesel, 2018-2029
7.3.3. South Korea Sport Utility Vehicle (SUV) Market Size, By Electric, 2018-2029
7.3.4. South Korea Sport Utility Vehicle (SUV) Market Size, By Others, 2018-2029
8. South Korea Sport Utility Vehicle (SUV) Market Opportunity Assessment
8.1. By Type, 2024 to 2029
8.2. By Seating Capacity, 2024 to 2029
8.3. By Propulsion, 2024 to 2029
9. Competitive Landscape
9.1. Porter's Five Forces
9.2. Company Profile
9.2.1. Company 1
9.2.1.1. Company Snapshot
9.2.1.2. Company Overview
9.2.1.3. Financial Highlights
9.2.1.4. Geographic Insights
9.2.1.5. Business Segment & Performance
9.2.1.6. Product Portfolio
9.2.1.7. Key Executives
9.2.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2.2. Company 2
9.2.3. Company 3
9.2.4. Company 4
9.2.5. Company 5
9.2.6. Company 6
9.2.7. Company 7
9.2.8. Company 8
10. Strategic Recommendations
11. Disclaimer

List of Figures

Figure 1: South Korea Sport Utility Vehicle (SUV) Market Size By Value (2018, 2023 & 2029F) (in USD Billion)
Figure 2: Market Attractiveness Index, By Type
Figure 3: Market Attractiveness Index, By Seating Capacity
Figure 4: Market Attractiveness Index, By Propulsion
Figure 5: Porter's Five Forces of South Korea Sport Utility Vehicle (SUV) Market

List of Tables

Table 1: Influencing Factors for South Korea Sport Utility Vehicle (SUV) Market, 2023
Table 2: South Korea Sport Utility Vehicle (SUV) Market Size and Forecast By Type (2018, 2023 & 2029F)
Table 3: South Korea Sport Utility Vehicle (SUV) Market Size and Forecast By Seating Capacity (2018, 2023 & 2029F)
Table 4: South Korea Sport Utility Vehicle (SUV) Market Size and Forecast By Propulsion (2018, 2023 & 2029F)
Table 5: South Korea Sport Utility Vehicle (SUV) Market Size of Small (2018 to 2029) in USD Billion
Table 6: South Korea Sport Utility Vehicle (SUV) Market Size of Compact (2018 to 2029) in USD Billion
Table 7: South Korea Sport Utility Vehicle (SUV) Market Size of Mid-Size (2018 to 2029) in USD Billion
Table 8: South Korea Sport Utility Vehicle (SUV) Market Size of Large (2018 to 2029) in USD Billion
Table 9: South Korea Sport Utility Vehicle (SUV) Market Size of MPV/MUV (2018 to 2029) in USD Billion
Table 10: South Korea Sport Utility Vehicle (SUV) Market Size of 5 Seater (2018 to 2029) in USD Billion
Table 11: South Korea Sport Utility Vehicle (SUV) Market Size of >5 Seater (2018 to 2029) in USD Billion
Table 12: South Korea Sport Utility Vehicle (SUV) Market Size of Petrol (2018 to 2029) in USD Billion
Table 13: South Korea Sport Utility Vehicle (SUV) Market Size of Diesel (2018 to 2029) in USD Billion
Table 14: South Korea Sport Utility Vehicle (SUV) Market Size of Electric (2018 to 2029) in USD Billion
Table 15: South Korea Sport Utility Vehicle (SUV) Market Size of Others (2018 to 2029) in USD Billion

 

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