脱水食品の世界市場概観、2023-28年Global Dehydrated Food Market Overview, 2023-28 脱水食品は、水分を取り除いた保存食品の一種である。水分がなくなるまで加熱して作られることが多い。脱水食品は適切に保存すれば何年も持つので、庭で余った野菜や果物を保存するのに最適な方法だ。また、キャ... もっと見る
日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
サマリー脱水食品は、水分を取り除いた保存食品の一種である。水分がなくなるまで加熱して作られることが多い。脱水食品は適切に保存すれば何年も持つので、庭で余った野菜や果物を保存するのに最適な方法だ。また、キャンプなどに持っていくのにも便利だ。脱水食品は軽量で持ち運びが簡単で、生鮮食品よりも場所を取らないため、費用対効果も高い。また、脱水食品は水を加えて戻すことができ、通常通り調理することができる。賞味期限の長い食品に対する需要の高まりは、パッケージ入り脱水食品市場の成長を顕著に促進しているが、家庭での乾燥技術の採用増加といった要因が市場成長を阻害する可能性もある。世界の包装脱水食品市場の成長を促す主な要因の1つは、賞味期限の長い食品に対する需要の増加である。賞味期限の長い食品に対する需要の増加が、世界のパッケージ入り脱水食品市場の成長を牽引している。多忙なライフスタイルと労働人口の増加、特に女性の増加が、長期保存が可能でありながら鮮度を保つことができるため、パッケージ入り脱水食品の需要をさらに促進している。消費される食品の種類や外出先での食習慣の採用に関する消費者動向が変化するにつれて、乾燥食品の需要は増加すると予想される。さらに、脱水野菜のサプライヤーにとっての成長戦略のひとつは、調理済みまたは持ち帰り可能な食事やスナックの選択を通じて栄養価の高い乾燥製品を提供することに引き続き重点を置くことである。加工食品に対する消費者の需要の高まりは、食品メーカーが新商品を発売する原動力となっており、消費者は保存期間が長く、すぐに食べられる健康的な食品を手に入れることができる。すぐに食べられる脱水状態の野菜を好む人々は、次第に好みのスナックとして採用するようになっている。この製品の需要の高まりは、総売上高に影響を及ぼしている。Bonafide Research社の調査レポート「世界の脱水食品市場概要、2028年」によると、市場は2022年の708億4,000万米ドルから2028年には1,026億米ドルを超えると予測されている。さらに、同市場は2023-28年までに年平均成長率6.50%で成長すると予測されている。食品脱水は、季節の果物や野菜を保存するための最良かつ最も信頼できる方法と考えられている。これらの乾燥野菜は安価で便利、かつ健康的である。食品業界におけるファストフード企業の大規模な市場浸透が、おそらく拡大の原動力となっている。さらに、数多くの企業が、食事、スナック、外出用オプションとして、栄養価の高い乾燥アイテムの品揃えの多様化に絶えず取り組んでいる。脱水野菜の市場も、最終製品の原材料として使用できるよう、食品を長期間保存する必要性が高まっていることが原動力となっている。食品または野菜の脱水または乾燥は、長期保存に役立つため、食品および野菜から水分を除去するために使用されるプロセスである。食品脱水は、季節の果物や野菜を保存するための理想的なプロセスとして非常に採用されています。保存が容易で栄養価が高く、費用対効果も高いことから、脱水野菜は世界中で大きな導入が進んでいる。脱水野菜メーカーは、栄養価の高い脱水野菜を提供しようとますます努力している。メーカーは、より幅広い消費者層にアピールするため、脱水野菜に関する消費者の理解を深めることに注力している。メーカー各社は、脱水野菜を消費する利点を周知させるため、効果的なコミュニケーションとマーケティング戦略に注力している。 地域別にみると、2022年の脱水食品市場は欧州が30%の市場シェアを占めている。 消費者のペースの速いライフスタイルの結果、脱水食品のような便利な食品オプションのニーズが拡大している。特に大都市人口の間では、乾燥成分から製造される調理済み食品やファスト・ミールの人気が高まっている。脱水食品は、食材の栄養価を維持しながら賞味期限を長くする方法を提供することができ、これは欧州の消費者が食品選びにますます求めるようになっているものである。脱水された果物、野菜、穀物は、ビタミンやミネラルをかなり多く含んでいる。生鮮食品に比べ、脱水食品は賞味期限が長い。生鮮食品を買いだめしておきたい顧客や、食品廃棄を減らしたい顧客にアピールしている。シェフや家庭料理人は、レシピに独特の風味や食感、見た目を与えるために、創意工夫を凝らして脱水食材を活用している。このため、乾燥食品は現在、独創的で高級な料理方法で利用されている。ヨーロッパではハイキング、キャンプ、バックパッキングなどのアウトドア・レジャーが盛んで、人里離れた場所でも簡単に持ち運びや調理ができる、健康的で持ち運びしやすい軽量の脱水食品へのニーズが高まっている。菜食主義や植物性食生活の人気の結果、豆類や大豆製品などの植物性タンパク源の脱水食品の需要が増加している。 市場は乾燥方法によって、スプレードライ、風乾/天日乾燥、真空乾燥/マイクロ波乾燥、フリーズドライ、その他(ドラム乾燥など)に分けられる。 脱水はさまざまな形態をとる保存プロセスであり、それぞれに利点と用途がある。世界中の脱水食品市場において、スプレードライは顕著に人気を博している技術の一つである。高品質で保存性の高い脱水食品の大量生産を可能にしたこの技術は、食品ビジネスを完全に変貌させた。熱を利用して、液体やスラリーを小さな粒子に変えるのが噴霧乾燥である。食品分野では、乳製品、果物、野菜、飲料など、さまざまな食品の粉末や顆粒を製造するために頻繁に使用されている。噴霧乾燥は比較的中程度の温度で行われるため、食品の栄養価は保たれる。他の乾燥技術に比べ、ビタミン、ミネラル、その他のデリケートな成分の劣化を引き起こしにくい。さらに、噴霧乾燥は蒸発が速いため、表面積の大きい小さな粒子ができる。噴霧乾燥された商品はより溶けやすくなり、スープ、ドリンク、ソースなどのファストミックスに向いている。噴霧乾燥によって水分が除去され、製品劣化の原因となるバクテリアの繁殖が防がれるため、商品の保存期間が延びる。これは、長期間保存しなければならない商品には特に有利である。脱水食品のニーズがある限り、噴霧乾燥は市場構造を決定する重要な役割を果たし続けるだろう。 製品の種類によって、市場は粉乳、その他の乳製品、果物、野菜、ハーブ、魚介類、肉類、その他(ペットフード)に分けられる。 世界的に巨大な脱水食品市場において、他の追随を許さない圧倒的な地位を確立しているのが粉ミルクである。粉ミルクは、その幅広い用途と数多くの用途により、台所、食料庫、さまざまな産業で一般的な食材となっている。粉ミルクの普及の重要な要因は、料理用途への適応性にある。濃厚でクリーミーな風味が特徴で、風味豊かな料理にも甘い料理にもよく使われます。粉ミルクは美味しく心地よいクリーミーさを加え、ソースやスープの風味を高めるだけでなく、焼き菓子やお菓子の食感も良くします。粉ミルクの保存期間が長いことは、最も重要な利点のひとつです。脱水によって水分が取り除かれた粉ミルクは腐敗しにくいため、保存期間が長くなる。新鮮な牛乳の入手が限られている地域では、この品質は非常に貴重です。さらに、粉ミルクは軽量でコンパクトな形状をしているため、キャンプやハイキング、非常食など、持ち運びが不可欠な状況にも適している。粉ミルクは、その利便性と保存期間の長さから、さまざまな場面で頼りになる栄養源としての地位を確立している。さらに、粉ミルクは乳製品に対する世界の飽くなき欲求を効果的に満たしている。風味調味料として様々なレシピに加えたり、液体ミルクに再構成したりできる柔軟性のある成分です。粉ミルクは、気候や地理的制限などの変動要因のために酪農が困難な地域において、実用的な選択肢を提供します。 形態別では、市場は粉末と顆粒、ミンチとみじん切り、スライスとキューブ、フレーク、その他(ホール)に分けられる。 適応性と手軽さから、粉末・顆粒市場は今後も拡大が続くと予想される。脱水粉末・顆粒は、ソース、スープ、香辛料、飲料、栄養補助食品、風味調味料など、さまざまな食品の製造に使用される。この業界は、簡単な調理オプションや風味の個性化を求める消費者の需要に応えて成長してきた。脱水された食品は、微生物の増殖に必要な水分を失う。その結果、製品の保存期間が大幅に延びる。脱水された食品は、適切に包装され保存されれば、数ヶ月から数年間も新鮮さを保つことができる。水分を減らすことで、食品の重量と体積が減り、より軽くコンパクトになる。これは、重量と保管スペースが重要な考慮事項であるアウトドア・スポーツ、キャンプ、非常食に特に有効である。さらに、風味豊かなものから甘いものまで、さまざまなレシピに脱水パウダーや顆粒を簡単に組み合わせることができる。調味料のミックス、パン作りの材料、スープベース、風味調味料などとして利用できる。粉末や顆粒状の脱水食品は、非常食備蓄の一般的な選択肢である。調理の手間がかからず、長期保存が可能なため、災害時の備えに役立つ。 用途別では、市場はデザートとアイスクリーム、ベーカリーと菓子、ヨーグルトとスムージー、サラダとペストリー、スープとスナック、ペットフードとおやつ、ディップ、ドレッシングと調味料ミックス、その他(朝食用シリアル)に分けられる。 利便性、食感の変化、保存期間の延長、風味の向上など、さまざまな理由から、脱水食品はデザートやアイスクリームによく利用される。果物、ナッツ、その他の食品は、脱水して水分を取り除くことで、自然の風味を濃縮することができる。デザートやアイスクリームに風味を加えることで、全体的な感覚を向上させることができる。スイーツやアイスクリームの滑らかでクリーミーな食感とは対照的に、食感のコントラストを楽しむことができる。噛み応えや歯ごたえのある脱水食材は、デザートに変わった口当たりを与え、消費者の満足度を高めることができる。脱水製品を活用すれば、いつも手に入るとは限らない、あるいは旬とは限らない風味や食感を作り出すことができる。そのため、シェフや食品生産者は、年間を通じて定期的に面白いデザートを作ることができる。デザートのレシピにこれらの商品を使ったり、組み合わせたりするのは簡単だ。必要な時まで保存しておくだけでよく、新鮮なものほど下ごしらえも必要ない。さらに、これらの食材はアイスクリームやお菓子のトッピングとして頻繁に利用され、消費者は量の大小を選び、好みのおいしさに仕上げることができる。 自然という観点からは、市場は慣行栽培と有機栽培に分けられる。 従来型の脱水食品は、顧客の嗜好の変化、技術の進歩、良好な経済状況、持続可能性への配慮など、さまざまな理由で拡大している。忙しいライフスタイルに伴い、すぐに食べられるもの、すぐに食べられるもの、簡単に調理できるものへの需要が拡大し、脱水食品の認知度が高まっている。現代の顧客は、脱水食品をすぐに戻して使うことができるため、実用的な選択肢となっている。生鮮食品に比べ、脱水食品の賞味期限ははるかに長い。生鮮食品を買いだめしておきたい顧客は、特に危機的状況やアウトドア活動の際に、この点が魅力的だと感じる。脱水は生鮮品の賞味期限を延ばすので、食品廃棄を減らすのに役立つ。これは、より環境に配慮した決断をしたいという願望や、持続可能性に対する意識の高まりと一致している。消費者の食の選択肢は、国際的な味や食材を試すにつれて、ますます多様化している。脱水食品は、地元ではなかなか手に入らない特別な食材を入手できる可能性がある。自然災害、サプライ・チェーンの途絶、その他の災難によって引き起こされる不確実性から、消費者は食糧安全保障および非常時への備えの戦略の一環として、脱水食品を利用するようになってきている。脱水食品は生鮮食品に比べて軽く、体積も小さいため、バックパッキングやキャンプなどの野外活動に便利である。常に移動している人々にとって、その携帯性は大きな利点である。 流通チャネルによって、市場は食品メーカー、フードサービス、小売に区分される。 脱水食品は食品メーカーによって生産され、様々な流通チャネルに供給される。食品メーカーは、乾燥成分、添加物、調理済み食品を大量に製造し、様々な食品業界に販売している。他の食品製造業者は、乾燥果物、野菜、スパイス、ハーブなどの脱水成分を購入し、自社製品に利用する。スープ、ソース、包装スナック、シリアル、その他の食品はすべて、こうした成分を含んでいる。食品製造業者は、風味調味料、調味料、着色料などの脱水添加物を利用して、製品に特定の風味や外観を与えている。脱水食品は食品製造業者によって製造され、その後、他の小売店や外食産業で使用するためにブランド名を変更することができる。カスタマイズと柔軟なブランディングは、これによって可能になる。 主要市場インサイト オラム・インターナショナル、マルハニチロ株式会社、マコーミック・アンド・カンパニー、ドーラー・グループSE、センシエント・テクノロジーズ・コーポレーション、ネスレS.A.、カーギル、アーラ・フーズ・アンバ、BCFoods Inc.、レッドリバー・フーズ。 本レポートで考慮されている - 地域世界 - 歴史的な年2017 - 基準年2022 - 推定年2023 - 予測年2028 本レポートでカバーされている側面 - 世界の脱水食品とその価値とセグメント別予測 - 地域別脱水食品市場分析 - 様々な促進要因と課題 - 進行中のトレンドと開発 - トッププロファイル企業 - 戦略的推奨 レポートの対象となる地域と国 - 北米 - ヨーロッパ - アジア太平洋 - 南アメリカ - 中東・アフリカ 方法別 - スプレードライ - 天日乾燥 - 真空乾燥/マイクロ波乾燥 - 凍結乾燥 - その他(ドラム乾燥など) 製品タイプ別 - 粉乳 - その他乳製品 - 果物 - 野菜 - ハーブ - 魚介類 - 肉類 - その他(ペットフード) 形態別 - 粉末・顆粒 - ミンチ・みじん切り - スライス&キューブ - フレーク - その他(ホール) 性質別 - コンベンショナル - オーガニック 用途別 - デザートとアイスクリーム - ベーカリー・製菓 - ヨーグルト・スムージー - サラダ・パスタ - スープとスナック - ペットフード&おやつ - ディップ、ドレッシング、調味料ミックス - その他(朝食用シリアル) 流通チャネル別 - 食品メーカー - フードサービス - 小売 レポートのアプローチ 本レポートは一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。当初は、市場を把握し、そこに存在する企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリース、企業の年次報告書、政府が作成した報告書やデータベースなどの第三者情報源からなる。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーやディストリビューターと取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、一次調査を開始した。一次データが揃えば、二次ソースから得た詳細の検証を開始することができる。 対象読者 本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、脱水食品業界に関連する団体や組織、政府機関、その他のステークホルダーが市場中心の戦略を調整するのに役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。 ***注:ご注文確認後、報告書をお届けするまでに48時間(2営業日)かかります。 目次Table of Contents1. Executive Summary 2. Market Dynamics 2.1. Market Drivers & Opportunities 2.2. Market Restraints & Challenges 2.3. Market Trends 2.4. Covid-19 Effect 2.5. Supply chain Analysis 2.6. Policy & Regulatory Framework 2.7. Industry Experts Views 3. Research Methodology 3.1. Secondary Research 3.2. Primary Data Collection 3.3. Market Formation & Validation 3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery 4. Market Structure 4.1. Market Considerate 4.2. Assumptions 4.3. Limitations 4.4. Abbreviations 4.5. Sources 4.6. Definitions 5. Economic /Demographic Snapshot 6. Global Dehydrated Food Product Market Outlook 6.1. Market Size By Value 6.2. Market Share By Region 6.3. Market Size and Forecast, By Method 6.4. Market Size and Forecast, By Product Type 6.5. Market Size and Forecast, By Form 6.6. Market Size and Forecast, By Nature 6.7. Market Size and Forecast, By Application 6.8. Market Size and Forecast, By Distribution Channel 7. North America Dehydrated Food Product Market Outlook 7.1. Market Size By Value 7.2. Market Share By Country 7.3. Market Size and Forecast, By Method 7.4. Market Size and Forecast, By Product Type 7.5. Market Size and Forecast, By Form 7.6. Market Size and Forecast, By Nature 7.7. Market Size and Forecast, By Application 7.8. Market Size and Forecast, By Distribution Channel 8. Europe Dehydrated Food Product Market Outlook 8.1. Market Size By Value 8.2. Market Share By Country 8.3. Market Size and Forecast, By Method 8.4. Market Size and Forecast, By Product Type 8.5. Market Size and Forecast, By Form 8.6. Market Size and Forecast, By Nature 8.7. Market Size and Forecast, By Application 8.8. Market Size and Forecast, By Distribution Channel 9. Asia-Pacific Dehydrated Food Product Market Outlook 9.1. Market Size By Value 9.2. Market Share By Country 9.3. Market Size and Forecast, By Method 9.4. Market Size and Forecast, By Product Type 9.5. Market Size and Forecast, By Form 9.6. Market Size and Forecast, By Nature 9.7. Market Size and Forecast, By Application 9.8. Market Size and Forecast, By Distribution Channel 10. South America Dehydrated Food Product Market Outlook 10.1. Market Size By Value 10.2. Market Share By Country 10.3. Market Size and Forecast, By Method 10.4. Market Size and Forecast, By Product Type 10.5. Market Size and Forecast, By Form 10.6. Market Size and Forecast, By Nature 10.7. Market Size and Forecast, By Application 10.8. Market Size and Forecast, By Distribution Channel 11. Middle East & Africa Dehydrated Food Product Market Outlook 11.1. Market Size By Value 11.2. Market Share By Country 11.3. Market Size and Forecast, By Method 11.4. Market Size and Forecast, By Product Type 11.5. Market Size and Forecast, By Form 11.6. Market Size and Forecast, By Nature 11.7. Market Size and Forecast, By Application 11.8. Market Size and Forecast, By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Dashboard 12.2. Business Strategies Adopted by Key Players 12.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2022 12.4. Key Players Market Positioning Matrix 12.5. Porter's Five Forces 12.6. Company Profile 12.6.1. Olam International 12.6.2. Maruha Nichiro Corporation 12.6.3. McCormick & Company 12.6.4. Dohler Group SE 12.6.5. Sensient Technologies Corporation 12.6.6. Nestlé S.A. 12.6.7. Cargill, Incorporated 12.6.8. Arla Foods amba 12.6.9. BCFoods Inc. 12.6.10. Red River Foods 13. Strategic Recommendations 14. Annexure 14.1. FAQ`s 14.2. Notes 14.3. Related Reports 15. Disclaimer List of Figures Figure 1: Global Dehydrated Food Product Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028 Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028 Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028 Figure 4: Global Dehydrated Food Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 5: Global Dehydrated Food Product Market Share By Region (2022) Figure 6: North America Dehydrated Food Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 7: North America Dehydrated Food Product Market Share By Country (2022) Figure 8: Europe Dehydrated Food Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 9: Europe Dehydrated Food Product Market Share By Country (2022) Figure 10: Asia-Pacific Dehydrated Food Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 11: Asia-Pacific Dehydrated Food Product Market Share By Country (2022) Figure 12: South America Dehydrated Food Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 13: South America Dehydrated Food Product Market Share By Country (2022) Figure 14: Middle East & Africa Dehydrated Food Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 15: Middle East & Africa Dehydrated Food Product Market Share By Country (2022) Figure 16: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022 Figure 17: Market Share insights of key players, 2022 Figure 18: Porter's Five Forces of Global Dehydrated Food Product Market List of Table Table 1 : Global Dehydrated Food Product Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion) Table 2 : Influencing Factors for Dehydrated Food Product Market, 2022 Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020 Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020 Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars Table 6 : Global Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Method (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 7 : Global Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 8 : Global Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Form (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 9 : Global Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Nature (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 10 : Global Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 11 : Global Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 12 : North America Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Method (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 13 : North America Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 14 : North America Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Form (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 15 : North America Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Nature (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 16 : North America Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 17 : North America Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 18 : Europe Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Method (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 19 : Europe Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 20 : Europe Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Form (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 21 : Europe Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Nature (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 22 : Europe Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 23 : Europe Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 24 : Asia-Pacific Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Method (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 25 : Asia-Pacific Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 26 : Asia-Pacific Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Form (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 27 : Asia-Pacific Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Nature (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 28 : Asia-Pacific Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 29 : Asia-Pacific Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 30 : South America Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Method (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 31 : South America Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 32 : South America Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Form (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 33 : South America Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Nature (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 34 : South America Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 35 : South America Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 36 : Middle East & Africa Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Method (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 37 : Middle East & Africa Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 38 : Middle East & Africa Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Form (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 39 : Middle East & Africa Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Nature (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 40 : Middle East & Africa Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 41 : Middle East & Africa Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
SummaryDehydrated food is a type of preserved food that has had its water removed. It is often made by heating the food until all the water evaporates. Dehydrated food can last for years if stored properly and is a great way to preserve surplus fruits and vegetables from your garden. They can also be used as a convenient way to take food with you on camping trips or other activities. Dehydrated food is lightweight and easy to transport, and because it takes up less space than fresh food, it is also more cost-effective. Dehydrated food can also be rehydrated by adding water and cook as usual. The increasing demand for food products with long shelf lives is notably driving the packaged dehydrated food market growth, although factors such as increasing adoption of the drying-at-home technique may impede market growth. One of the key factors driving the global packaged dehydrated food market growth is the increasing demand for food products with long shelf lives. The increasing demand for food products with long shelf lives is driving the growth of the global packaged dehydrated food market. The busy lifestyles and the rising working population, especially women have further fuelled the demand for packaged dehydrated food products as they can be stored for long periods and yet retain their freshness. Demand for dried foods is anticipated to increase as consumer trends regarding the types of food consumed and the adoption of on-the-go eating habits change. Additionally, one of the growth strategies for suppliers of dehydrated vegetables continues to be a focus on giving nutritionally dense dry products through their selection of ready-to-cook or on-the-go meals and snacks. Growing consumer demand for processed foods is driving food manufacturers to launch new goods, giving consumers wholesome, ready-to-eat food with a longer shelf life. People who enjoy ready-to-eat vegetables in dehydrated form are gradually adopting them as favourite snacks. The product's rising demand is having an impact on total sales. Table of ContentsTable of Contents1. Executive Summary 2. Market Dynamics 2.1. Market Drivers & Opportunities 2.2. Market Restraints & Challenges 2.3. Market Trends 2.4. Covid-19 Effect 2.5. Supply chain Analysis 2.6. Policy & Regulatory Framework 2.7. Industry Experts Views 3. Research Methodology 3.1. Secondary Research 3.2. Primary Data Collection 3.3. Market Formation & Validation 3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery 4. Market Structure 4.1. Market Considerate 4.2. Assumptions 4.3. Limitations 4.4. Abbreviations 4.5. Sources 4.6. Definitions 5. Economic /Demographic Snapshot 6. Global Dehydrated Food Product Market Outlook 6.1. Market Size By Value 6.2. Market Share By Region 6.3. Market Size and Forecast, By Method 6.4. Market Size and Forecast, By Product Type 6.5. Market Size and Forecast, By Form 6.6. Market Size and Forecast, By Nature 6.7. Market Size and Forecast, By Application 6.8. Market Size and Forecast, By Distribution Channel 7. North America Dehydrated Food Product Market Outlook 7.1. Market Size By Value 7.2. Market Share By Country 7.3. Market Size and Forecast, By Method 7.4. Market Size and Forecast, By Product Type 7.5. Market Size and Forecast, By Form 7.6. Market Size and Forecast, By Nature 7.7. Market Size and Forecast, By Application 7.8. Market Size and Forecast, By Distribution Channel 8. Europe Dehydrated Food Product Market Outlook 8.1. Market Size By Value 8.2. Market Share By Country 8.3. Market Size and Forecast, By Method 8.4. Market Size and Forecast, By Product Type 8.5. Market Size and Forecast, By Form 8.6. Market Size and Forecast, By Nature 8.7. Market Size and Forecast, By Application 8.8. Market Size and Forecast, By Distribution Channel 9. Asia-Pacific Dehydrated Food Product Market Outlook 9.1. Market Size By Value 9.2. Market Share By Country 9.3. Market Size and Forecast, By Method 9.4. Market Size and Forecast, By Product Type 9.5. Market Size and Forecast, By Form 9.6. Market Size and Forecast, By Nature 9.7. Market Size and Forecast, By Application 9.8. Market Size and Forecast, By Distribution Channel 10. South America Dehydrated Food Product Market Outlook 10.1. Market Size By Value 10.2. Market Share By Country 10.3. Market Size and Forecast, By Method 10.4. Market Size and Forecast, By Product Type 10.5. Market Size and Forecast, By Form 10.6. Market Size and Forecast, By Nature 10.7. Market Size and Forecast, By Application 10.8. Market Size and Forecast, By Distribution Channel 11. Middle East & Africa Dehydrated Food Product Market Outlook 11.1. Market Size By Value 11.2. Market Share By Country 11.3. Market Size and Forecast, By Method 11.4. Market Size and Forecast, By Product Type 11.5. Market Size and Forecast, By Form 11.6. Market Size and Forecast, By Nature 11.7. Market Size and Forecast, By Application 11.8. Market Size and Forecast, By Distribution Channel 12. Competitive Landscape 12.1. Competitive Dashboard 12.2. Business Strategies Adopted by Key Players 12.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2022 12.4. Key Players Market Positioning Matrix 12.5. Porter's Five Forces 12.6. Company Profile 12.6.1. Olam International 12.6.2. Maruha Nichiro Corporation 12.6.3. McCormick & Company 12.6.4. Dohler Group SE 12.6.5. Sensient Technologies Corporation 12.6.6. Nestlé S.A. 12.6.7. Cargill, Incorporated 12.6.8. Arla Foods amba 12.6.9. BCFoods Inc. 12.6.10. Red River Foods 13. Strategic Recommendations 14. Annexure 14.1. FAQ`s 14.2. Notes 14.3. Related Reports 15. Disclaimer List of Figures Figure 1: Global Dehydrated Food Product Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028 Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028 Figure 3: Market attractiveness Index, By Segment 2028 Figure 4: Global Dehydrated Food Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 5: Global Dehydrated Food Product Market Share By Region (2022) Figure 6: North America Dehydrated Food Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 7: North America Dehydrated Food Product Market Share By Country (2022) Figure 8: Europe Dehydrated Food Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 9: Europe Dehydrated Food Product Market Share By Country (2022) Figure 10: Asia-Pacific Dehydrated Food Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 11: Asia-Pacific Dehydrated Food Product Market Share By Country (2022) Figure 12: South America Dehydrated Food Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 13: South America Dehydrated Food Product Market Share By Country (2022) Figure 14: Middle East & Africa Dehydrated Food Product Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion) Figure 15: Middle East & Africa Dehydrated Food Product Market Share By Country (2022) Figure 16: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022 Figure 17: Market Share insights of key players, 2022 Figure 18: Porter's Five Forces of Global Dehydrated Food Product Market List of Table Table 1 : Global Dehydrated Food Product Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion) Table 2 : Influencing Factors for Dehydrated Food Product Market, 2022 Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020 Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020 Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars Table 6 : Global Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Method (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 7 : Global Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 8 : Global Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Form (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 9 : Global Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Nature (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 10 : Global Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 11 : Global Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 12 : North America Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Method (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 13 : North America Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 14 : North America Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Form (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 15 : North America Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Nature (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 16 : North America Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 17 : North America Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 18 : Europe Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Method (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 19 : Europe Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 20 : Europe Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Form (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 21 : Europe Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Nature (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 22 : Europe Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 23 : Europe Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 24 : Asia-Pacific Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Method (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 25 : Asia-Pacific Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 26 : Asia-Pacific Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Form (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 27 : Asia-Pacific Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Nature (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 28 : Asia-Pacific Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 29 : Asia-Pacific Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 30 : South America Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Method (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 31 : South America Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 32 : South America Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Form (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 33 : South America Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Nature (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 34 : South America Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 35 : South America Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 36 : Middle East & Africa Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Method (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 37 : Middle East & Africa Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Product Type (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 38 : Middle East & Africa Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Form (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 39 : Middle East & Africa Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Nature (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 40 : Middle East & Africa Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion) Table 41 : Middle East & Africa Dehydrated Food Product Market Size and Forecast, By Distribution Channel (2017 to 2028F) (In USD Billion)
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(食品)の最新刊レポート
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.社のFood & Beverages 分野での最新刊レポート本レポートと同じKEY WORD(food)の最新刊レポート
よくあるご質問Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.社はどのような調査会社ですか?Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.は、最新の経済、人口統計、貿易、市場データを提供する市場調査・コンサルティング会社です。調査レポート、カスタムレポート、コ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/22 10:26 155.52 円 163.34 円 198.56 円 |