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北米のOTT(Over The Top)市場の展望、2028年


North America Over The Top (OTT) Market Outlook, 2028

北米のover-the-top市場は、高速インターネットの利用可能性により高い成長を遂げている。この地域では、コンテンツの生成、消費、配信がテレビを破壊している。2022年には、米国だけで約2億のOTT契約があり、イ... もっと見る

 

 

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Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2023年1月31日 US$2,750
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サマリー

北米のover-the-top市場は、高速インターネットの利用可能性により高い成長を遂げている。この地域では、コンテンツの生成、消費、配信がテレビを破壊している。2022年には、米国だけで約2億のOTT契約があり、インターネットがますますテレビを追い越し、顧客がメディアを消費する標準的な方法になっていることを示している。この地域では、買収や提携が増加しており、動画メディアの展望が再構築されつつある。ライブストリーミングと短編コンテンツの需要が高まっている。視聴者はオンデマンドビデオと比較して、ライブストリーミングに8倍の時間を費やしている。2018年、ライブストリーミングは、FIFAワールドカップやアカデミー賞のような主要イベントが大々的に取り上げられ、高騰を目の当たりにした。こうした傾向を受けて、企業はコンテンツの収益化のために新しいビジネスモデルやサブスクリプションモデルを試みており、オーバー・ザ・トップ(OTT)市場の成長を牽引している。OTT市場は、Facebook、Netflix、Amazon、Microsoft、Google、YouTube、Apple、Home Box Office、Roku、IndieFlix、Vudu、Huluといった主要プレーヤーが北米に進出していることから、北米で成長している。

Bonafide research社の調査レポート「North America Over The Top (OTT) Market Outlook, 2028」によると、同市場は2028年までに1,935億8,000万米ドルの市場規模に達すると予測されている。米国とカナダにおけるオーバーザトップ(OTT)サービスの需要が高いことから、北米が世界のオーバーザトップ(OTT)サービス市場を支配している。同地域の急速な発展は、同地域における高速インターネットの普及とスマートフォンの利用の増加に起因している。さらに、コンテンツ制作分野への多額の資金と投資が増加していることも、予測期間中に業界を促進すると予想されている。例えば、telecom advisory services LLCによると、Amazon.com, Inc.やNetflix, Inc.はテレビ番組やプログラミングに投資すると予想されている。Peacock、Disney+、Quibi、AppleTV、HBO maxなどは新たに参入したプラットフォーム・プロバイダーで、市場の成長を牽引している。北米は過去数年間、OTTコンテンツの家庭での1ヵ月平均視聴額が大きく、顕著な市場成長を示しており、予測期間中も同じ傾向が続くと予想される。この成長は、同地域全体におけるWi-Fi接続の大幅な増加と5G接続の出現によるものである。加えて、OTT分野への新規参入者の存在と絡んだ業界への多額の投資も、北米市場のファンダメンタルズを硬化させている。

国別に見ると、北米OTT市場は米国、カナダ、メキシコに区分される。米国のOTT市場は現在、「世界のストリーミング・メガハブ」としての地位を占めており、北米市場における市場シェアは90%を超え、米国のブロードバンド世帯はインターネットに接続されたストリーミング・ビデオ製品を少なくとも1つは所有している。米国の有料会員数の増加により、北米地域は現在急成長を遂げている。スマートTVの普及率の上昇や、OTTコンテンツのストリーミングに様々なデバイスが利用できるようになったことなど、様々な理由から、北米では米国が市場をリードしている。例えば、米国とカナダでは、Netflixの2022年の加入者数は7,300万人を超えている。さらに、コネクテッドTVデバイスやスマートTVでは、OTTプラットフォーム経由でシームレスなストリーミングが可能である。さらに、スポーツのOTTはますます魅力的になっている。この分野でのコンテンツ獲得への投資の増加は、多くの企業がOTT領域に参入していることを浮き彫りにしている。例えば、2020年8月、Amazon Primeは、Prime Gamingと呼ばれるサービスを開始し、ゲーマー向けのサービスを発表した。

映画やテレビ番組のストリーミングサービスと同様に、Twitch Prime/Prime Gamingでは、プライム会員になることで、無料のゲームやゲームコンテンツ、Twitchチャンネルの無料視聴が可能になる。同社はさらに、北米でゲーム向け新コンテンツの市場が拡大していることも今回の措置の背景にあるとしている。同様に、放送局、有料放送事業者、コンテンツ所有者は、テレビを取り巻く環境において、課題であると同時にチャンスでもある。これらの業界プレーヤーは、細分化された視聴者にコンテンツをリーチし、エンゲージし、維持するための新たな方法をますます模索している。リニアとOTTのプロバイダーが急速に混在する中、米国のメディア業界は、ディズニーがESPN+とHuluをバンドルした後に求めたように、DTC(Direct-to-Consumer)チャンネルで提供するコンテンツの多様化を進めている。この地域に存在するいくつかのストリーミング・サービス・プロバイダーは、スマート・スピーカー・メーカーと協力し、オーディオおよびビデオ・ストリーミング・サービスをシステムに統合しようとしている。さらに、Amazon.com、Apple、Googleは、ストリーミング・プラットフォームと統合されたスマートスピーカーを発売している。これがこの地域のOTT市場の成長を後押ししている。

同レポートによると、OTT(Over The Top)市場は、AVOD(広告ベースのビデオオンデマンド)、SVOD(サブスクリプションビデオオンデマンド)、TVOD(トランザクションビデオオンデマンド)など、さまざまなタイプにセグメント化されている。その中でも、SVOD(Subscription Video on Demand)は2022年に高い市場シェアで市場をリードしており、予測期間中もその優位性が続くと予想される。SVOD市場の主な原動力となっているのは、米国全土で増え続ける加入者数である。可処分所得の高さと、メディアリッチなホームエンタテインメントサービスへの支出能力の増加が、市場の成長を支えている。調査結果によると、米国の個人可処分所得は、2021年2月と比較して2021年3月に2%増加している。可処分所得の増加は、テレビやホームシアター・セットなどの家庭用エンターテインメント機器に対する需要の増加をもたらした。

さらに、北米市場はサービス業種に基づいて、メディア・エンターテインメント、教育・学習、ゲーム、サービス・ユーティリティに区分される。その中でも、メディア・エンターテイメント分野は、今後高い市場成長を遂げると予測されている。オーバー・ザ・トップ(OTT)メディア・サービスは、モバイル・デバイスの普及率の増加や主要分野でのクラウドベースのサービス採用の増加により、世界市場で急成長している。これには、金融、eコマース、健康、教育、ゲーム、スポーツなどが含まれる。北米は、先進的なブロードバンドネットワークの展開が主要な推進力となっており、OTTの地域別売上高では依然として最大の市場である。インターネット・サービスとブロードバンドの普及に加え、HDチャンネルやオンデマンド・コンテンツに対する嗜好の高まりが、市場の需要を加速させるだろう。デジタル分野での技術の進化と薄型有機ELテレビの導入は、テレビ視聴の傾向を変える上で極めて重要な役割を果たしている。Netflix、Hulu、Amazon Prime、Disney + HotstarといったOTTプラットフォームの業界見通しが明るいことから、IPTVセットトップボックスの導入が市場収益に大きく貢献するだろう。デバイスの種類別では、スマートTVとセットトップボックスのセグメントが2022年の市場全体をリードしている。

2020年と2021年には、COVID-19の発生が北米のOTT市場の成長にプラスの影響を与えた。2020年にロックダウン規制が実施されたため、米国では2020年1月から2021年6月までの1ヵ月間に1,400万世帯以上が新たにOTTコンテンツをストリーミングした。さらに、アメリカの世帯の80%以上がOTT加入者である。したがって、OTT市場全体は予測期間中に大きく成長すると予測される。アニメ・ゲーム業界の主要プレーヤーがビジネス戦略を採用し、そのポートフォリオに新たなビデオコンテンツやゲームを追加することで、予測期間中、地域のOTT市場におけるOTTサービスの需要が高まると予想される。このような要因が、予測期間中の北米OTT市場の成長を促進すると予想される。OTTビデオサービス提供の一環としてリニアコンテンツやライブコンテンツが含まれるようになり、従来の有料TVサービス提案にOTT機能が追加されたことで、有料TVとOTTビデオを分ける境界線がより拡散し、ビデオエンターテイメント市場の競争レベルが高まっている。ブロードバンド接続がユビキタス化し、消費者が利用できるOTTビデオ・エンターテイメントの選択肢が急速に拡大した結果、ビデオ消費はますますコンテンツに牽引されるようになっている。コンテンツ・タイプ別に見ると、2022年にはビデオ・ストリーミング・セグメントが最も高い収益を上げて市場をリードしている。

北米では、インターネット・プランは速度、データ使用量制限、料金の点でさまざまである。ほとんどの家庭用ユーザーは、25Mbpsから1Gbpsまでの速度を提供するさまざまなプランから選ぶことができ、データ無制限のオプションが一般的になっている。これらのプランの料金は、プロバイダーや地域によって月額30ドルから100ドル以上の幅がある。プロバイダーによっては、インターネットにテレビと電話サービスをバンドルしたパッケージを提供している場合もある。さらに、農村部ではインターネットの選択肢が限られ、都市部に比べて速度が遅く、料金も高い場合がある。北米のセットトップボックス業界では、Samsung Electronics Co.Ltd.、Cosship Electronics Co.Ltd.、Technicolor USA Inc.、Huawei、Xiaomi、Commscope Inc.などが挙げられる。既存のプレーヤーは、洗練されたデザインのセットトップボックスに人工知能と音声インターフェースを統合することを重視している。例えば2017年、シャオミは米国市場でMi Box 4 Smart TVセットトップボックスを発売した。このセットトップボックスはハイダイナミックレンジビデオをサポートし、Bluetooth音声リモコンを搭載している。Mi Boxは、ユーザー個人のYouTubeやGoogle Playの好みに基づいてビデオを推薦する。

北米では、OTT(Over-the-Top)メディア分野で複数の新興企業が活動している。代表的なものをいくつか紹介しよう:
- Quibi:Quibi:モバイル機器向けに特化したコンテンツ配信に特化した短編動画ストリーミング・プラットフォーム。
- ピーコック(Peacock):NBCユニバーサルが立ち上げたストリーミング・サービスで、テレビ番組、映画、オリジナル・コンテンツなどを幅広く提供している。
- Philo:ライブTVとオンデマンドのストリーミングプラットフォームで、他のストリーミングサービスよりも低価格で人気のケーブルTVチャンネルを提供している。
- Hayu:リアリティ番組に特化したストリーミングサービスで、リアリティ番組やドキュメンタリーを幅広く提供している。
- Disney+:ディズニー、ピクサー、マーベル、スターウォーズ、ナショナルジオグラフィックなどの映画やテレビ番組を幅広く提供するディズニーのストリーミングサービス。
- マディーブMadhiveは、現代のテレビ広告のために設計された大手テクノロジー企業である。そのセルフサービス・プラットフォームを通じて、広告主は購入プロセスをシームレスにカスタマイズし、1つのオペレーティング・システムに自動化することができる。これにより、広告主は、よりシンプルに、アカウンタビリティ、リーチ、コントロールしながら、キャンペーンのプランニング、ターゲティング、アクティベーション、測定を行うことができる。
- NPAW: NPAWは、オンラインストリーミングサービスの成長を支援するビデオインテリジェンスのリーディングカンパニーです。同分野のグローバルリーダーであるNPAWは、収益を最大化するメディア体験を構築するため、フルサービスのパフォーマンスとユーザーエンゲージメントを最適化する、画期的でスケーラブルな分析ソリューションを10年以上開発してきました。
- ギズミオンオール・イン・ワンOTTプラットフォーム - 質の高いOTTサービスを簡単に開始 - OTTサービスを迅速に展開し、OTTの旅路のどこにいてもユーザーのあらゆるニーズを満たす質の高いビルディング・ブロック・ソリューションで技術的な複雑さを軽減。
- イーオン・メディアEon Mediaは、メディアおよびテレコム企業向けに次世代ビデオ・ストリーミング・ソリューションを提供しています。また、ライブ・ストリーミングのネット・ゼロ・レイテンシー、ビデオ・コンテンツ・パラレルのダイナミック・メタデータ、リアルタイム・オンデマンド・コンテンツ処理も含まれる。
- パブリカPublicaは、コネクテッドテレビ向けの広告プラットフォームのリーディングカンパニーです。視聴者がケーブルテレビからデジタルテレビに移行する中、Publicaの目標は、スクリーンの王様で次世代の広告体験を提供することです。
- Powr.TV:Powr.TVは現在、世界最大のメディア企業向けに新しいライブストリーミングとアプリ技術を提供している。Powr.TVは、コードカットやストリーミングサービスが今までにないスピードで成長し続ける中、今後も成長を続けていくでしょう。
- CM.com:CM.comは、企業顧客があらゆるチャネルで人々とコミュニケーションするためのグローバルCPaaSソリューションです。

これらは、北米のOTTメディア分野で活動する数多くの新興企業のほんの一例に過ぎず、新しい企業が市場に参入し、既存の企業が提供するサービスを拡大するにつれて、リストは常に増加している。

市場に進出している主要企業
Netflix, Inc.、The Walt Disney Company、Apple, Inc.、Amazon.com, Inc.、Paramount Global、Warnermedia Direct, Llc、Sling Tv Llc、Rakuten Group, Inc.、Kakao Entertainment Co, Ltd.、Alphabet Inc(Google、Youtube)、Microsoft Corporation、Telstra Corporation Ltd.、Roku, Inc.
Ltd.、Roku, Inc.、Meta Platforms, Inc.、Indieflix Gropu Inc.、Fandango Media, llc.、iQIYI, Inc.、ホームボックスオフィス、Tencent

本レポートの対象
- 地域北米
- 歴史的な年2017
- 基準年2022
- 推定年2023
- 予測年2028

本レポートの対象分野
- 北米のOTT(Over The Top)市場、その価値と予測、セグメントとともに
- 国別のOTT(Over The Top)市場分析
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

レポート対象国
- 米国
- カナダ
- メキシコ

タイプ別
- AVOD (広告ベースのビデオ・オン・デマンド)
- SVOD (サブスクリプションビデオオンデマンド)
- TVOD(トランザクション型ビデオ・オン・デマンド)
- その他

デバイスタイプ別
- スマートフォンおよびタブレット
- デスクトップとノートパソコン
- スマートテレビ&セットトップボックス
- ゲーム機&ストリーミング・デバイス
コンテンツタイプ別
- ビデオストリーミング
- ゲーム・ストリーミング
- オーディオ・ストリーミング
- コミュニケーション

サービス分野別
- メディアとエンターテインメント
- 教育・学習
- ゲーム
- サービス・ユーティリティ

ユーザータイプ別
- 個人
- 商用

コンポーネントタイプ別
- ソリューション
- サービス

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず、市場を把握し、市場に参入している企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府が作成した報告書やデータベースの分析で構成されている。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

対象読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、OTT(Over The Top)業界関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが市場中心の戦略を立てる際に役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。





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目次

Table of Contents

1. Executive Summary
2. Market Dynamics
2.1. Market Drivers
2.2. Challenges
2.3. Opportunity
2.4. Restraints
2.5. Market Trends
2.6. Covid-19 Effect
2.7. Supply chain Analysis
2.8. Policy & Regulatory Framework
2.9. Industry Experts Views
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Market Structure
4.1. Market Considerate
4.2. Assumptions
4.3. Limitations
4.4. Abbreviations
4.5. Sources
4.6. Definitions
5. Economic /Demographic Snapshot
6. Competitive Landscape
6.1. Competitive Dashboard
6.2. Business Strategies Adopted by Key Players
6.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2022
6.4. Key Players Market Positioning Matrix
6.5. Consolidated SWOT Analysis of Key Players
6.6. Porter's Five Forces
7. Global Over The Top (OTT) Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Size and Forecast, By Geography
7.3. Market Size and Forecast, By Type
7.4. Market Size and Forecast, By Device Type
7.5. Market Size and Forecast, By Content Type
7.6. Market Size and Forecast, By Service Verticals
7.7. Market Size and Forecast, By User Type
7.8. Market Size and Forecast, By Component Type
8. North America Over The Top (OTT) Market Outlook
8.1. Market Size By Value
8.2. Market Share By Country
8.3. Market Size and Forecast By Type
8.4. Market Size and Forecast By Device Type
8.5. Market Size and Forecast By Content Type
8.6. Market Size and Forecast By Service Verticals
8.7. Market Size and Forecast By User Type
8.8. Market Size and Forecast By Component Type
8.9. US Over The Top (OTT) Market Outlook
8.9.1. Market Size By Value
8.9.2. Market Size and Forecast By Type
8.9.3. Market Size and Forecast By Device Type
8.9.4. Market Size and Forecast By Content Type
8.9.5. Market Size and Forecast By Service Verticals
8.9.6. Market Size and Forecast By User Type
8.9.7. Market Size and Forecast By Component Type
8.10. Canada Over The Top (OTT) Market Outlook
8.10.1. Market Size By Value
8.10.2. Market Size and Forecast By Type
8.10.3. Market Size and Forecast By Device Type
8.10.4. Market Size and Forecast By Content Type
8.10.5. Market Size and Forecast By Service Verticals
8.10.6. Market Size and Forecast By User Type
8.10.7. Market Size and Forecast By Component Type
8.11. Mexico Over The Top (OTT) Market Outlook
8.11.1. Market Size By Value
8.11.2. Market Size and Forecast By Type
8.11.3. Market Size and Forecast By Device Type
8.11.4. Market Size and Forecast By Content Type
8.11.5. Market Size and Forecast By Service Verticals
8.11.6. Market Size and Forecast By User Type
8.11.7. Market Size and Forecast By Component Type
9. Company Profile
9.1. Netflix, Inc
9.1.1. Company Snapshot
9.1.2. Company Overview
9.1.3. Financial Highlights
9.1.4. Geographic Insights
9.1.5. Business Segment & Performance
9.1.6. Product Portfolio
9.1.7. Key Executives
9.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2. The Walt Disney Company
9.3. Apple, Inc
9.4. Amazon.com, Inc.
9.5. Paramount Global
9.6. Warnermedia Direct, Llc
9.7. Sling Tv Llc
9.8. Rakuten Group, Inc
9.9. Kakao Entertainment Co, Ltd
9.10. Alphabet Inc
9.11. Microsoft Corporation
9.12. Telstra Corporation Ltd
9.13. Roku, Inc
9.14. Meta Platforms, Inc.
9.15. Indieflix Gropu Inc.
9.16. Fandango Media, llc
9.17. iQIYI, Inc.
9.18. home box office
9.19. Tencent
10. Strategic Recommendations
11. Annexure
11.1. FAQ`s
11.2. Notes
11.3. Related Reports
12. Disclaimer

List of Figures

Figure 1: Global Over The Top (OTT) Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028
Figure 3: Market attractiveness Index, By Type 2028
Figure 4: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 5: Market Share insights of key players, 2022
Figure 6: Porter's Five Forces of Global Over The Top (OTT) Market
Figure 7: Global Over The Top (OTT) Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 8: Global Over The Top (OTT) Market Share By Region (2022)
Figure 9: North America Over The Top (OTT) Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 10: North America Over The Top (OTT) Market Share By Country (2022)
Figure 11: US Over The Top (OTT) Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 12: Canada Over The Top (OTT) Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 13: Mexico Over The Top (OTT) Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)

List of Tables

Table 1: Global Over The Top (OTT) Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion)
Table 2: Influencing Factors for Global Over The Top (OTT) Market, 2022
Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 6: Global Over The Top (OTT) Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7: Global Over The Top (OTT) Market Size and Forecast, By Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8: Global Over The Top (OTT) Market Size and Forecast, By Device Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9: Global Over The Top (OTT) Market Size and Forecast, By Content Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 10: Global Over The Top (OTT) Market Size and Forecast, By Service Verticals (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 11: Global Over The Top (OTT) Market Size and Forecast, By User Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 12: Global Over The Top (OTT) Market Size and Forecast, By Component Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 13: North America Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 14: North America Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Device Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 15: North America Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Content Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 16: North America Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Service Verticals (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 17: North America Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By User Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 18: North America Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Component Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 19: US Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 20: US Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Device Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 21: US Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Content Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 22: US Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Service Verticals (2017, 2022 & 2028F)
Table 23: US Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By User Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 24: US Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Component Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 25: Canada Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 26: Canada Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Device Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 27: Canada Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Content Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 28: Canada Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Service Verticals (2017, 2022 & 2028F)
Table 29: Canada Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By User Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 30: Canada Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Component Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 31: Mexico Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 32: Mexico Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Device Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 33: Mexico Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Content Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 34: Mexico Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Service Verticals (2017, 2022 & 2028F)
Table 35: Mexico Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By User Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 36: Mexico Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Component Type (2017, 2022 & 2028F)

 

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Summary

North America over the top market is witnessing high growth due to the availability of high-speed internet. In the region, content generation, consumption, and distribution are disrupting television. In 2022, there were around 200 Million OTT subscriptions in the United States alone, showcasing that the internet is increasingly overtaking television as the standard way customers consumes media. Growing acquisitions and partnerships in the region are reshaping the video media landscape. Live streaming & short-form contents are witnessing a rise in demand. Viewers are spending eight times more time on live streaming in comparison with on-demand videos. In 2018, live streaming witnessed a hike, with major events such as the FIFA World Cup and Academy Awards being extensively covered. Owing to such trends, companies are experimenting with new business and subscription models for content monetization, driving the over the top (OTT) market growth. The OTT market is growing in North America owing to the presence of key market players such as Facebook, Netflix, Amazon, Microsoft, Google, YouTube, Apple, Home Box Office, Roku, IndieFlix, Vudu, and Hulu in the region.

According to the report, “North America Over The Top (OTT) Market Outlook, 2028” published by the Bonafide research, the market is anticipated to reach the market size of USD 193.58 Billion by 2028. Owing to high demand of over the top (OTT) services in United States and Canada, North America dominates the global over the top (OTT) services market. The rapid development of the region can be attributed to the increasing penetration of high-speed internet and usage of smartphones in the region. Additionally, the increasing substantial fund and investment in the content creation sector is anticipated to propel the industry in the forecast period. For instance, as per telecom advisory services LLC, Amazon.com, Inc. and Netflix, Inc. were expected to invest in TV shows and programming. Peacock, Disney+,Quibi, AppleTV, HBO max and others are some of the newly entered platform provider are driving the growth of the market. North America demonstrated a noticeable market growth with a substantial average home viewing value of OTT content in a month during the historic years and is anticipated to prevail in the same trend during the forecast period. This growth attributes to the significant rise in Wi-Fi connections & emergence of 5G connectivity across the region. Besides, substantial investment in the industry entwined with the presence of new entrants into the OTT space is also curating the fundamentals of the market across North America.

Based on the countries, the North America OTT market is segmented into United States, Canada and Mexico. The US OTT market currently holds the status of being the “streaming mega-hub of the world” with over 90% market share in North America market with US broadband households owning at least one streaming video product that is connected to the internet. Due to the growing number of paid subscribers in the United States, the North American region is currently experiencing rapid growth. For a number of reasons, including increasing smart TV penetration and the accessibility of various devices for streaming OTT content, the United States is the market leader in North America. For instance, in the United States and Canada, Netflix had over 73 Million subscribers in 2022. Furthermore, seamless streaming is possible via OTT platforms on connected TV devices and smart TVs. Additionally; OTT for sports is becoming increasingly attractive. Growing investments in content acquisition across this domain highlight how numerous companies are entering the OTT space. For instance, as of August 2020, Amazon Prime announced its offerings for gamers via the launch of a service called Prime Gaming.

Owing to the earlier streaming services for movies and TV shows, Twitch Prime/Prime Gaming is expected to provide free games, game content, and a free Twitch channel subscription, as a part of its standard Prime membership. The company additionally attributed this action to the growing market for new content for games in North America. Similarly, broadcasters, pay-TV operators, and content owners in the TV environment represent both a challenge and an opportunity. These industry players are increasingly looking for new ways to reach, engage, and retain fragmented audiences for their content. With a rapid mix of linear and OTT providers, the US media industry has been on the edge of diversifying more of its content offerings across its direct-to-consumer (DTC) channels like, Disney sought after bundling its ESPN+ and Hulu. Several streaming service providers present in this region are collaborating with smart speaker manufacturers to integrate audio and video streaming services into their systems. In addition, Amazon.com, Apple, and Google are launching smart speakers integrated with streaming platforms. This is boosting the growth of the OTT market in the region.

According to the report, the market is segmented into various types of Over The Top (OTT) market, such as AVOD (Advertising-based Video On Demand), SVOD (Subscription Video on Demand), TVOD (Transactional Video on Demand) and others. Among them, SVOD (Subscription Video on Demand) is leading the market with higher market share in 2022 and is expected to continue the dominance over the forecast period. Constantly increasing subscriptions across the USA is majorly driving the SVOD market. High disposable income coupled with increasing spending capacity on media-rich home entertainment services is supporting the market growth. According to the findings, personal disposable income in the U.S has increased by two percent in March 2021 as compared to February 2021. The rise in disposable income resulted in higher demand for household entertainment devices such as television and home theatre sets.

Further, based on the service verticals, the North America market is segmented into media and entertainment, education and learning, gaming and service utilities. Among them, media and entertainment segment is projected to acquire higher market growth by the upcoming timeframe. Over-the-top (OTT) media services are growing rapidly in global markets fuelled by increasing mobile device penetration and increased adoption of cloud-based services in key sectors. These include finance, e-commerce, health, education, gaming and sports. North America remains the largest regional market for OTT by revenues, where deployment of advanced broadband networks is a key driver. The proliferation of internet services and broadband along with rising preference for HD channels and on-demand content will accelerate the market demand. The evolution of technology in the digital arena and introduction of flat-screen OLED TV has played a pivotal role in changing TV viewership trends. Introduction of IPTV set top box owing to the positive industry outlook of OTT platforms, such as Netflix, Hulu, Amazon Prime, and Disney + Hotstar, will contribute significantly to the market revenue. Based on the device type, smart TVs and set-top box segment is leading the overall market in 2022.

In 2020 and 2021, the outbreak of COVID-19 positively impacted the growth of the OTT market in North America. Owing to the implementation of lockdown restrictions in 2020, over 14 Million new homes in the US streamed OTT content in a month between January 2020 and June 2021. Furthermore, more than 80% of American households are OTT subscribers. Therefore, the overall OTT market is projected to grow significantly during the forecast period. The adoption of business strategies by key players in the animation and gaming industry and the addition of new video content and games in their portfolios are expected to increase the demand for OTT services in the regional OTT market during the forecast period. Such factors are expected to drive the growth of the North America OTT market during the forecast period. With the increasing inclusion of linear and live content as part of OTT video service offerings and the addition of OTT features to traditional pay-TV service propositions, the lines that separate pay-TV and OTT video have become more diffuse, increasing competition levels in the video entertainment market. Video consumption is increasingly being driven by content as a result of broadband connectivity becoming ubiquitous and the range of OTT video entertainment options available to the consumer rapidly expanding. Based on the content type, video streaming segment is leading the market in 2022 with highest revenue generation.

In North America, internet plans vary in terms of speed, data usage limit, and price. Most residential users can choose from a range of plans offering speeds ranging from 25 Mbps to 1 Gbps, with unlimited data options becoming more common. The prices for these plans can range from $30 to $100 or more per month, depending on the provider and the region. Some providers may offer bundled packages that include TV and phone services along with internet. Additionally, some rural areas may have limited internet options, with lower speeds and higher prices compared to more urban areas. Prominent players in the North America set top box industry include Samsung Electronics Co. Ltd, Cosship Electronics Co. Ltd., Technicolor USA Inc., Huawei, Xiaomi, and Commscope Inc. Incumbent players are emphasizing on integrating artificial intelligence and voice interfaces into set-top boxes with sleek design. For instance, in 2017, Xiaomi launched Mi Box 4 Smart TV set-top box in the U.S. market. The set top boxes support high dynamic range video and include Bluetooth voice remote. The Mi Box recommends video based on user’s personal YouTube and Google Play preference.

There are several start-ups operating in the OTT (Over-the-Top) media space in North America. Some of the most notable ones include:
• Quibi: A short-form video streaming platform that focuses on delivering content specifically designed for mobile devices.
• Peacock: A streaming service launched by NBCUniversal that offers a wide range of TV shows, movies, and original content.
• Philo: A live TV and on-demand streaming platform that offers a selection of popular cable TV channels at a lower price point than other streaming services.
• Hayu: A streaming service that specializes in reality TV, offering a wide selection of reality shows and documentaries.
• Disney+: A streaming service from Disney that offers a wide range of movies and TV shows from Disney, Pixar, Marvel, Star Wars, and National Geographic, among others.
• Madhive: Madhive is the leading technology company engineered for modern TV advertising. Through its self-service platform, advertisers can seamlessly customize and automate the buying process into one operating system. This allows advertisers to plan, target, activate, and measure their campaigns with greater simplicity, accountability, reach, and control.
• NPAW: NPAW is the leading video intelligence company helping online streaming services grow. A global leader in its space, NPAW has over a decade of experience developing groundbreaking and scalable analytics solutions to optimize full service performance and user engagement to build media experiences that maximize revenue.
• Gizmeon: All in one OTT platform - Launch quality OTT services with ease – Rapidly deploy OTT services and reduce the technical complexity with quality building block solutions that meet all the needs of user, wherever they are on OTT journey.
• Eon Media: Eon Media Delivers next-gen video streaming solutions for Media and Telecom companies. It also includes net zero latency for live streaming dynamic metadata for video content parallel and real-time on-demand content processing.
• Publica: Publica is the leading Advertising Platform for Connected Television. As audiences shift from Cable TV to Digital, Publica’s goal is to power the next generation of ad experiences on the king of screens.
• Powr.TV: Powr.TV is currently powering new live streaming and app technology for the largest media companies in the world. Powr.TV is positioned to continue its growth as cord-cutting and streaming services continue growing at an unpresented rate.
• CM.com: CM.com is a Global CPaaS solutions for enterprise customers to communicate with people on any channel.

These are just a few examples of the many start-ups operating in the OTT media space in North America, and the list is constantly growing as new companies enter the market and existing ones expand their offerings.

Major Companies present in the market:
Netflix, Inc, The Walt Disney Company, Apple, Inc, Amazon.com, Inc., Paramount Global, Warnermedia Direct, Llc, Sling Tv Llc, Rakuten Group, Inc, Kakao Entertainment Co, Ltd, Alphabet Inc (Google, Youtube), Microsoft Corporation, Telstra
Corporation Ltd, Roku, Inc, Meta Platforms, Inc., Indieflix Gropu Inc., Fandango Media, llc, iQIYI, Inc., home box office, Tencent

Considered in this report
• Geography: North America
• Historic year: 2017
• Base year: 2022
• Estimated year: 2023
• Forecast year: 2028

Aspects covered in this report
• North America Over The Top (OTT) market with its value and forecast along with its segments
• Country-wise Over The Top (OTT) market analysis
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

Countries covered in the report:
• United States
• Canada
• Mexico

By Type:
• AVOD (Advertising-based Video On Demand)
• SVOD (Subscription Video on Demand)
• TVOD (Transactional Video on Demand)
• Others

By Device Type:
• Smartphones and Tablets
• Desktops and Laptops
• Smart TVs & Set-Top Box
• Gaming Consoles & Streaming Devices
By Content Type:
• Video Streaming
• Game Streaming
• Audio Streaming
• Communication

By Service Verticals:
• Media and Entertainment
• Education and Learning
• Gaming
• Service Utilities

By User Type:
• Personal
• Commercial

By Component Type:
• Solution
• Services

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, and annual reports of companies, analyzing the government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers into regional aspects, tier aspects, age groups, and gender. Once we have primary data with us we started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to the Over The Top (OTT) industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.





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Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary
2. Market Dynamics
2.1. Market Drivers
2.2. Challenges
2.3. Opportunity
2.4. Restraints
2.5. Market Trends
2.6. Covid-19 Effect
2.7. Supply chain Analysis
2.8. Policy & Regulatory Framework
2.9. Industry Experts Views
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Market Structure
4.1. Market Considerate
4.2. Assumptions
4.3. Limitations
4.4. Abbreviations
4.5. Sources
4.6. Definitions
5. Economic /Demographic Snapshot
6. Competitive Landscape
6.1. Competitive Dashboard
6.2. Business Strategies Adopted by Key Players
6.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2022
6.4. Key Players Market Positioning Matrix
6.5. Consolidated SWOT Analysis of Key Players
6.6. Porter's Five Forces
7. Global Over The Top (OTT) Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Size and Forecast, By Geography
7.3. Market Size and Forecast, By Type
7.4. Market Size and Forecast, By Device Type
7.5. Market Size and Forecast, By Content Type
7.6. Market Size and Forecast, By Service Verticals
7.7. Market Size and Forecast, By User Type
7.8. Market Size and Forecast, By Component Type
8. North America Over The Top (OTT) Market Outlook
8.1. Market Size By Value
8.2. Market Share By Country
8.3. Market Size and Forecast By Type
8.4. Market Size and Forecast By Device Type
8.5. Market Size and Forecast By Content Type
8.6. Market Size and Forecast By Service Verticals
8.7. Market Size and Forecast By User Type
8.8. Market Size and Forecast By Component Type
8.9. US Over The Top (OTT) Market Outlook
8.9.1. Market Size By Value
8.9.2. Market Size and Forecast By Type
8.9.3. Market Size and Forecast By Device Type
8.9.4. Market Size and Forecast By Content Type
8.9.5. Market Size and Forecast By Service Verticals
8.9.6. Market Size and Forecast By User Type
8.9.7. Market Size and Forecast By Component Type
8.10. Canada Over The Top (OTT) Market Outlook
8.10.1. Market Size By Value
8.10.2. Market Size and Forecast By Type
8.10.3. Market Size and Forecast By Device Type
8.10.4. Market Size and Forecast By Content Type
8.10.5. Market Size and Forecast By Service Verticals
8.10.6. Market Size and Forecast By User Type
8.10.7. Market Size and Forecast By Component Type
8.11. Mexico Over The Top (OTT) Market Outlook
8.11.1. Market Size By Value
8.11.2. Market Size and Forecast By Type
8.11.3. Market Size and Forecast By Device Type
8.11.4. Market Size and Forecast By Content Type
8.11.5. Market Size and Forecast By Service Verticals
8.11.6. Market Size and Forecast By User Type
8.11.7. Market Size and Forecast By Component Type
9. Company Profile
9.1. Netflix, Inc
9.1.1. Company Snapshot
9.1.2. Company Overview
9.1.3. Financial Highlights
9.1.4. Geographic Insights
9.1.5. Business Segment & Performance
9.1.6. Product Portfolio
9.1.7. Key Executives
9.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2. The Walt Disney Company
9.3. Apple, Inc
9.4. Amazon.com, Inc.
9.5. Paramount Global
9.6. Warnermedia Direct, Llc
9.7. Sling Tv Llc
9.8. Rakuten Group, Inc
9.9. Kakao Entertainment Co, Ltd
9.10. Alphabet Inc
9.11. Microsoft Corporation
9.12. Telstra Corporation Ltd
9.13. Roku, Inc
9.14. Meta Platforms, Inc.
9.15. Indieflix Gropu Inc.
9.16. Fandango Media, llc
9.17. iQIYI, Inc.
9.18. home box office
9.19. Tencent
10. Strategic Recommendations
11. Annexure
11.1. FAQ`s
11.2. Notes
11.3. Related Reports
12. Disclaimer

List of Figures

Figure 1: Global Over The Top (OTT) Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028
Figure 3: Market attractiveness Index, By Type 2028
Figure 4: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 5: Market Share insights of key players, 2022
Figure 6: Porter's Five Forces of Global Over The Top (OTT) Market
Figure 7: Global Over The Top (OTT) Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 8: Global Over The Top (OTT) Market Share By Region (2022)
Figure 9: North America Over The Top (OTT) Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 10: North America Over The Top (OTT) Market Share By Country (2022)
Figure 11: US Over The Top (OTT) Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 12: Canada Over The Top (OTT) Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 13: Mexico Over The Top (OTT) Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)

List of Tables

Table 1: Global Over The Top (OTT) Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion)
Table 2: Influencing Factors for Global Over The Top (OTT) Market, 2022
Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 6: Global Over The Top (OTT) Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7: Global Over The Top (OTT) Market Size and Forecast, By Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8: Global Over The Top (OTT) Market Size and Forecast, By Device Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9: Global Over The Top (OTT) Market Size and Forecast, By Content Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 10: Global Over The Top (OTT) Market Size and Forecast, By Service Verticals (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 11: Global Over The Top (OTT) Market Size and Forecast, By User Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 12: Global Over The Top (OTT) Market Size and Forecast, By Component Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 13: North America Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 14: North America Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Device Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 15: North America Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Content Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 16: North America Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Service Verticals (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 17: North America Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By User Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 18: North America Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Component Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 19: US Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 20: US Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Device Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 21: US Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Content Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 22: US Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Service Verticals (2017, 2022 & 2028F)
Table 23: US Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By User Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 24: US Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Component Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 25: Canada Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 26: Canada Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Device Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 27: Canada Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Content Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 28: Canada Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Service Verticals (2017, 2022 & 2028F)
Table 29: Canada Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By User Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 30: Canada Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Component Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 31: Mexico Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 32: Mexico Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Device Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 33: Mexico Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Content Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 34: Mexico Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Service Verticals (2017, 2022 & 2028F)
Table 35: Mexico Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By User Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 36: Mexico Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Component Type (2017, 2022 & 2028F)

 

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