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中東・アフリカのOTT(Over The Top)市場の展望、2028年


Middle East & Africa Over The Top (OTT) Market Outlook, 2028

OTT(Over the Top)プラットフォームとは、スマートフォン、ラップトップ、タブレット、デスクトップ、テレビなどのデバイスで、インターネット経由で顧客に動画を直接ストリーミングするメディアサービスである... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2023年1月31日 US$2,750
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サマリー

OTT(Over the Top)プラットフォームとは、スマートフォン、ラップトップ、タブレット、デスクトップ、テレビなどのデバイスで、インターネット経由で顧客に動画を直接ストリーミングするメディアサービスである。こうしたプラットフォームへの人々の関心が高まるにつれ、ケーブルテレビ、放送局、衛星テレビなど、他の従来のプラットフォームをバイパスする動きが加速している。中東・アフリカでは、OTTビデオ市場はコンテンツやビジネスモデルの面でまだ発展途上にある。しかし、同地域の人口および人口動態は、既存および新規の市場参加者にとって市場として非常に魅力的である。インターネットの普及に加え、スマートフォンの爆発的な普及により、中東・アフリカのテレビ視聴方法は変化している。この成長は、インターネットの普及と大規模なデジタル変革に関する政府の取り組みによってさらに促進されている。価格設定とともに、データ分析によるカスタマイズとパーソナライゼーションが、今後5年間の市場リーダーを決定する上で重要な役割を果たすだろう。中東・アフリカ(MEA)地域のインターネット普及率は国によって大きく異なるが、全体的には欧州や北米など他の地域と比べて低い。最近のデータによると、MEA地域の平均インターネット普及率は約50%だが、アラブ首長国連邦のように90%を超える国もあれば、イエメンのように30%以下の国もある。同地域のインターネット普及率が低い要因としては、高速インターネットへのアクセスが限られていること、経済的な問題、農村部でのインフラ整備が限られていることなどが挙げられる。

Bonafide Research社の調査レポート「Middle East & Africa Over The Top Market Outlook, 2028」によると、同市場は2023年から2028年にかけて59億6000万米ドルの市場規模を拡大すると予測されている。中東・アフリカ地域の人々は、高品質なオンデマンドコンテンツを求める傾向が強まっており、OTTサービスの需要を牽引している。同地域は経済成長を続けているため、OTT加入やプレミアムコンテンツを購入できる人が増え、同分野の成長をさらに後押ししている。また、この地域ではデジタル変革が進んでおり、成長を促進し日常生活を向上させるためにテクノロジーを採用する企業や個人がますます増えている。OTTサービスはこのトレンドの重要な一部である。全体として、これらの要因が組み合わさることで、中東・アフリカ地域のOTTサービスの成長が促進され、同市場への参入を目指す企業にとって大きなチャンスとなっている。地元企業の中には、OTTサービスの開発に向けてイニシアチブを取っているところもある。例えば、2015年にサービスを開始した南アフリカのOTTプラットフォームであるShowmaxは、約70カ国で事業を展開しており、アフリカを拠点とするコンテンツの大手制作会社である。これは主要プレーヤーにとって新たな市場機会を生み出す。5Gのような新技術が採用されるにつれて、OTT消費は、一人当たり所得とインターネット速度の上昇に追随して、さらなるブームを迎えると予想される。その準備のため、大手OTTプレーヤーは新規顧客に近づくためのキャパシティを探している。

人口密度の高い国々に5Gネットワークが導入されれば、今後数年間はビデオ・オン・デマンド・サービスの顧客層が拡大する可能性が高い。その結果、「ビデオ・オン・デマンド」サービスに基づくOTTプラットフォームへの需要が急増し、2022年から27年にかけて市場全体の成長に拍車がかかるだろう。さらに、OTTサービス・プロバイダーが顧客基盤の拡大に注力するようになったことで、予測期間中に中東・アフリカ全域の通信事業者との提携件数がさらに増加すると予測される。同レポートによると、市場はAVOD(広告ベースのビデオオンデマンド)、SVOD(サブスクリプションビデオオンデマンド)、TVOD(トランザクションビデオオンデマンド)など、さまざまなタイプに区分される。中でもSVOD分野が2022年の市場シェア52%以上で市場をリードしている。中東諸国では、顧客管理サービス・プロバイダーとSVODサービス・プロバイダーの提携が進んでいる。例えば、2021年8月、OSNは中東地域におけるOSNの新しいストリーミング・ビデオ・サービスの収益化と顧客管理のためにEvergentを選んだ。さらに、同社は中東・アフリカにおける新しいDisney+ Originalsの独占販売代理店であり、HBO、NBC Universal、FOX、Paramount、MGM、ソニーなどの主要スタジオと長期的なパートナーシップを結んでいる。さらに2021年9月、中東のオンデマンド・ストリーミング・サービスTenTimeは、同社のSVODサービスにおけるコンテンツのコネクテッドTVプラットフォームへの提供を拡大するため、テクノロジー企業Accedoと提携した。

同様に、音楽ストリーミングサービスも中東・アフリカ市場で中心的な地位を占めている。過去数年間、この地域ではオンラインリスナーが大幅に増加し、顧客導入、テクノロジー、パートナーシップが増加し、音楽ストリーミングプラットフォームの成長を牽引している。近年、中東地域では、NetflixからSpotifyまで、複数のストリーミング・サービスが開始され、さらに多くのストリーミング・サービス・プロバイダーが市場への参入を検討している。例えば、2021年9月、YouTubeはサウジアラビア、UAE、その他5つの市場で有料のMusicとPremiumサービスを開始すると発表した。コンテンツ・タイプに基づき、市場はビデオ・ストリーミング、ゲーム・ストリーミング、オーディオ・ストリーミング、コミュニケーションなど様々なタイプに区分される。2022年には、動画ストリーミング分野が市場をリードしているのに対し、音声ストリーミング分野は市場の4分の1近くを占めている。

国別では、サウジアラビアが2022年の市場を支配している。数年前に映画館が禁止されて以来、サウジアラビアの娯楽産業は著しい成長を遂げている。例えば、調査結果によると、過去5年間で、同国のエンターテインメント産業は約2,189の新規ライセンス、1,809の新規許可、2021年末までに8,000万人以上を動員した2,500以上のイベントを許可されている。サウジアラビア全土のメディア消費はデジタル形式が増えている。デジタルメディアやOTTプラットフォームをサポートできるデバイスの数が増え、インターネットへのアクセス速度が向上したことで、ユーザーは好みのメディアコンテンツにアクセスする選択肢が増えた。さらに、主要なOTTプレーヤーは、イノベーション、ポートフォリオの拡大、パートナーシップ、買収を通じて、有機的および無機的な成長戦略を採用している。例えば、ディスカバリーは2021年2月、サウジアラビアの通信グループのデジタル・エンターテインメント部門Intigralと長期提携し、同社の主力OTTサービスであるJawwy TVに放送コンテンツと定額制ビデオ・オン・デマンド・コンテンツを提供すると発表した。2021年2月、マルチプラットフォームの経済・政治ニュースサービスであるAsharq Newsは、人工知能に基づくモバイル・ビデオ・ライブ・ストリーミング形式を開始することで、複数のプラットフォームにニュース・コンテンツを配信する飛躍的な進歩を遂げた。このサービスを提供したのはサウジアラビアで初めてであり、世界でも2番目のメディア事業体である。

一方、UAEは予測期間中、OTT市場全体の成長に大きく貢献し続けるだろう。その主な理由は、インターネットとスマートデバイスの普及が進み、サービスプロバイダーによる新たなマーケティング戦略も相まって、同国全体で大規模な顧客基盤を獲得していることである。また、OTT加入が手頃な料金で利用できるようになり、そうしたプラットフォームに対する認知度が高まっていることも、UAE全域で市場成長を後押ししている。さらに、スポーツ、国際テレビシリーズ、ハリウッド映画などの「ビデオ・オン・デマンド」に対する顧客の嗜好が高まっており、今後数年間、UAEにおけるOTTプラットフォームの需要を引き続き押し上げると予想される。e&(旧Etisalatグループ)の子会社であるE-visionは、統合OTTストリーミングサービスを来年中に開始する予定である。UAEの住民は、映画やテレビのコンテンツを提供するお気に入りのOTT(Over-the-Top)プラットフォームすべてに、単一の統合サービスでアクセスできるようになる。

中東は、スマートデバイスの普及という点で、急速に世界有数の地域になりつつある。同レポートによると、市場はスマートフォンやタブレット、デスクトップやノートパソコン、スマートTV&セットトップボックス、ゲーム機&ストリーミングデバイスなど、さまざまなデバイスに区分される。なかでも、スマートTV&セットトップボックス分野は、世界中で契約数が増加していることから、市場をリードしている。なかでもスマートフォンとタブレット端末は、2022年の市場シェアが60%を超え、市場をリードしている。しかし、普及率が低いにもかかわらず、YouTubeのようなオンラインショートビデオサービスの人気が示唆するように、関心は高く、新しいサービスが次々と登場している。Etisalatは、MBCのShahid TVアプリが中東のApp Storeでダウンロード数トップになったわずか1年後の2013年に、iOSにeLife TVアプリを導入した。ネットフリックス・モデルを採用したIstikanaとicflixは、それぞれ2011年と2013年にこの地域初の主要な独立型OTTvサービスを開始した。OSNは最近、非有料テレビ加入者向けにGo by OSNの開始を発表した。2014年には、beIN SPORTSがOTTサービスを開始し、マルチスクリーン契約の販売を開始し、MBCはサムスンと提携してスマートTVでShahidを開始した。さらに、技術面でも近年、この地域全体で多くの大きな発展が記録されている。

報告書によると、市場はメディア・エンターテインメント、教育・学習、ゲーム、サービス・ユーティリティなど、さまざまなサービス業種に区分される。なかでも、メディア&エンターテインメント向けのOTTプラットフォームに対する需要は、予測期間中、中東&アフリカのOTT(Over The Top)市場で顕著な成長が見込まれる。これは主に、映画、ウェブシリーズ、ドキュメンタリーなどに対する人々、特に若い世代の関心の高まりによるもので、今後数年間はOTTプラットフォームの利用が拡大すると予測される。さらに、ボリウッドやハリウッドのビデオコンテンツの人気が地域全体で高まっており、手頃な価格でそのようなコンテンツをストリーミングできることも、2028年まで市場を牽引する重要な役割を果たすと思われる。メディア・エンターテインメント(M&E)業界は、デジタル・ディスラプションにいち早く舵を切ったビジネス分野のひとつであり、その変革はまだ終わっていない。2022年には、重要なネットワークやスタジオが消費者直販のストリーミング設備を発表し続けるため、プレーヤーは顧客を引き付け、維持するのに十分な広範なコンテンツ・ライブラリーを提案するために奔走し、メディア・エンターテインメント企業は、音楽、ビデオ、ゲーム・サービスから広告付きコンテンツに至るまで、包括的なコレクションを提供するコンテンツ・ライブラリーの再集合を許可し、チャンスと機会を生み出すことになるだろう。

中東・アフリカには、OTT(Over-the-Top)メディア分野で事業を展開する新興企業がいくつかある。代表的なものには次のようなものがある:
- Starz Play:中東を拠点とするストリーミング・サービスで、映画、テレビ番組、オリジナル・コンテンツなどを幅広く提供している。
- Icflix:中東を拠点とするストリーミング・サービスで、映画、TV番組、ライブTVチャンネルを幅広く提供している。
- iflix東南アジアを拠点とし、中東やアフリカにも進出しているストリーミングサービスで、映画、TV番組、ライブTVチャンネルを幅広く提供している。
- Showmax:南アフリカを拠点とするストリーミングサービスで、映画、テレビ番組、オリジナルコンテンツなどを幅広く提供している。
- DSTV Now:アフリカ最大の衛星TVプロバイダーが提供する南アフリカを拠点とするストリーミングサービスで、ライブTVチャンネルやオンデマンドコンテンツを幅広く提供している。

最近の動き
- 2022年5月 - UAE T20リーグは、エンターテインメント大手のZeeと長期的なグローバル放映権契約を締結。Zeeはこの契約の一環として、世界中のZeeのリニアチャンネルとOTTプラットフォームZee5で大会を放映する。
- 2021年11月 - サウジアラビアがエンターテインメント産業への640億米ドルの投資を発表。この投資は、サウジアラビア経済を石油から脱却させ、中東地域における一流の映画ハブに変貌させるというサウジアラビア政府のビジョンの一環である。
- 2021年8月 - アラブ首長国連邦(UAE)の大手公共メディア・サービス会社アブダビ・メディア(Abu Dhabi Media)は、スタープレー(Starplay)と、代表クラブ・チームのアジア選手権の試合を放送する契約を結んだと発表した。アブダビ・メディアは2021年から2024年まで、UAEでの独占放映権を所有する。2022年にはカタール・ワールドカップも放送する。

市場に参入している主要企業
ネットフリックス、ウォルト・ディズニー・カンパニー、アップル、アマゾン・ドット・コム、パラマウント・グローバル、ワーナーメディア・ダイレクト、アルファベット・インク(グーグル、ユーチューブ)、マイクロソフト・コーポレーション、ロク・インク、インディフリックス・グロープ、ホーム・ボックス・オフィス、テンセント

本レポートの考察
- 地理中東 & アフリカ
- 歴史的な年2017
- 基準年2022
- 推定年2023
- 予測年2028

本レポートの対象分野
- 中東&アフリカのOTT(Over The Top)市場:その価値と予測、セグメントとともに
- 国別のOTT(Over The Top)市場分析
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

レポート対象国
- アラブ首長国連邦
- サウジアラビア
- 南アフリカ

タイプ別
- AVOD (広告ベースのビデオ・オン・デマンド)
- SVOD (定額制ビデオ・オン・デマンド)
- TVOD(トランザクション型ビデオ・オン・デマンド)
- その他
デバイスタイプ別
- スマートフォンおよびタブレット
- デスクトップとノートパソコン
- スマートTVとセットトップボックス
- ゲーム機&ストリーミング・デバイス

コンテンツタイプ別
- ビデオストリーミング
- ゲーム・ストリーミング
- オーディオ・ストリーミング
- コミュニケーション

サービス分野別
- メディアとエンターテインメント
- 教育・学習
- ゲーム
- サービス・ユーティリティ
ユーザータイプ別
- 個人
- 商用
コンポーネントタイプ別
- ソリューション
- サービス

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず、市場を把握し、市場に参入している企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府が作成した報告書やデータベースの分析で構成されている。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

対象読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、OTT(Over The Top)業界関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが市場中心の戦略を立てる際に役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。





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目次

Table of Contents

1. Executive Summary
2. Market Dynamics
2.1. Market Drivers
2.2. Challenges
2.3. Opportunity
2.4. Restraints
2.5. Market Trends
2.6. Covid-19 Effect
2.7. Supply chain Analysis
2.8. Policy & Regulatory Framework
2.9. Industry Experts Views
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Market Structure
4.1. Market Considerate
4.2. Assumptions
4.3. Limitations
4.4. Abbreviations
4.5. Sources
4.6. Definitions
5. Economic /Demographic Snapshot
6. Competitive Landscape
6.1. Competitive Dashboard
6.2. Business Strategies Adopted by Key Players
6.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2022
6.4. Key Players Market Positioning Matrix
6.5. Consolidated SWOT Analysis of Key Players
6.6. Porter's Five Forces
7. Global Over The Top (OTT) Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Size and Forecast, By Geography
7.3. Market Size and Forecast, By Type
7.4. Market Size and Forecast, By Device Type
7.5. Market Size and Forecast, By Content Type
7.6. Market Size and Forecast, By Service Verticals
7.7. Market Size and Forecast, By User Type
7.8. Market Size and Forecast, By Component Type
8. Middle East & Africa Over The Top (OTT) Market Outlook
8.1. Market Size By Value
8.2. Market Share By Country
8.3. Market Size and Forecast By Type
8.4. Market Size and Forecast By Device Type
8.5. Market Size and Forecast By Content Type
8.6. Market Size and Forecast By Service Verticals
8.7. Market Size and Forecast By User Type
8.8. Market Size and Forecast By Component Type
8.9. UAE Over The Top (OTT) Market Outlook
8.9.1. Market Size By Value
8.9.2. Market Size and Forecast By Type
8.9.3. Market Size and Forecast By Device Type
8.9.4. Market Size and Forecast By Content Type
8.9.5. Market Size and Forecast By Service Verticals
8.9.6. Market Size and Forecast By User Type
8.9.7. Market Size and Forecast By Component Type
8.10. Saudi Arabia Over The Top (OTT) Market Outlook
8.10.1. Market Size By Value
8.10.2. Market Size and Forecast By Type
8.10.3. Market Size and Forecast By Device Type
8.10.4. Market Size and Forecast By Content Type
8.10.5. Market Size and Forecast By Service Verticals
8.10.6. Market Size and Forecast By User Type
8.10.7. Market Size and Forecast By Component Type
8.11. South Africa Over The Top (OTT) Market Outlook
8.11.1. Market Size By Value
8.11.2. Market Size and Forecast By Type
8.11.3. Market Size and Forecast By Device Type
8.11.4. Market Size and Forecast By Content Type
8.11.5. Market Size and Forecast By Service Verticals
8.11.6. Market Size and Forecast By User Type
8.11.7. Market Size and Forecast By Component Type
9. Company Profile
9.1. Netflix, Inc
9.1.1. Company Snapshot
9.1.2. Company Overview
9.1.3. Financial Highlights
9.1.4. Geographic Insights
9.1.5. Business Segment & Performance
9.1.6. Product Portfolio
9.1.7. Key Executives
9.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2. The Walt Disney Company
9.3. Apple, Inc
9.4. Amazon.com, Inc.
9.5. Paramount Global
9.6. Warnermedia Direct, Llc
9.7. Alphabet Inc
9.8. Microsoft Corporation
9.9. Roku, Inc
9.10. Indieflix Gropu Inc.
9.11. home box office
9.12. Tencent
10. Strategic Recommendations
11. Annexure
11.1. FAQ`s
11.2. Notes
11.3. Related Reports
12. Disclaimer

List of Figures

Figure 1: Global Over The Top (OTT) Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028
Figure 3: Market attractiveness Index, By Type 2028
Figure 4: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 5: Market Share insights of key players, 2022
Figure 6: Porter's Five Forces of Global Over The Top (OTT) Market
Figure 7: Global Over The Top (OTT) Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 8: Global Over The Top (OTT) Market Share By Region (2022)
Figure 9: Middle East & Africa Over The Top (OTT) Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 10: Middle East & Africa Over The Top (OTT) Market Share By Country (2022)
Figure 11: UAE Over The Top (OTT) Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 12: Saudi Arabia Over The Top (OTT) Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 13: South Africa Over The Top (OTT) Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)

List of Tables

Table 1: Global Over The Top (OTT) Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion)
Table 2: Influencing Factors for Global Over The Top (OTT) Market, 2022
Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 6: Global Over The Top (OTT) Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7: Global Over The Top (OTT) Market Size and Forecast, By Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8: Global Over The Top (OTT) Market Size and Forecast, By Device Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9: Global Over The Top (OTT) Market Size and Forecast, By Content Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 10: Global Over The Top (OTT) Market Size and Forecast, By Service Verticals (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 11: Global Over The Top (OTT) Market Size and Forecast, By User Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 12: Global Over The Top (OTT) Market Size and Forecast, By Component Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 13: Middle East & Africa Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 14: Middle East & Africa Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Device Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 15: Middle East & Africa Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Content Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 16: Middle East & Africa Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Service Verticals (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 17: Middle East & Africa Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By User Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 18: Middle East & Africa Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Component Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 19: UAE Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 20: UAE Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Device Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 21: UAE Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Content Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 22: UAE Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Service Verticals (2017, 2022 & 2028F)
Table 23: UAE Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By User Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 24: UAE Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Component Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 25: Saudi Arabia Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 26: Saudi Arabia Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Device Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 27: Saudi Arabia Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Content Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 28: Saudi Arabia Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Service Verticals (2017, 2022 & 2028F)
Table 29: Saudi Arabia Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By User Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 30: Saudi Arabia Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Component Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 31: South Africa Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 32: South Africa Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Device Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 33: South Africa Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Content Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 34: South Africa Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Service Verticals (2017, 2022 & 2028F)
Table 35: South Africa Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By User Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 36: South Africa Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Component Type (2017, 2022 & 2028F)

 

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Summary

Over the Top (OTT) platforms are media services that offer direct streaming of videos for the customers on devices like smartphones, laptops, tablets, desktops, televisions, etc., over the internet. The growing inclination of people on these platforms is swiftly bypassing other platforms like cables, broadcast, & satellite televisions, among other conventional sources. In Middle East & Africa, the OTT video market is still evolving in terms of content and business models. However, the population and demographic across the region are highly attractive as a market for existing and new market participants. Internet penetration, supplemented by explosion of smartphones, has altered the way Middle East & Africa watches television. This growth is augmented by government initiatives on internet proliferation and large-scale digital transformation. Along with pricing, customisation and personalisation with data analytics will play a key role in defining the market leader over the next five years. The internet penetration rate in the Middle East and Africa (MEA) region varies widely among countries, but overall the region has lower internet penetration compared to other regions such as Europe and North America. According to recent data, the average internet penetration rate in the MEA region is around 50%, but this can range from over 90% in countries like the United Arab Emirates to less than 30% in countries such as Yemen. Factors contributing to low internet penetration in the region include limited access to high-speed internet, affordability issues, and limited infrastructure development in rural areas.

According to the research report, “Middle East & Africa Over The Top Market Outlook, 2028” published by Bonafide Research, the market is anticipated to add USD 5.96 Billion market size from 2023 to 2028. People in the Middle East & Africa region are increasingly seeking out high-quality, on-demand content, driving demand for OTT services. As the region continues to grow economically, more people are able to afford OTT subscriptions and premium content, further driving growth in the sector. Also, the region is undergoing a digital transformation, with more and more businesses and individuals adopting technology to drive growth and improve their daily lives. OTT services are a key part of this trend. Overall, the combination of these factors is driving the growth of OTT services in the Middle East & Africa region and creating a significant opportunity for companies looking to enter the market. Some of the local players are taking initiatives towards developing OTT services. For instance, Showmax, a South African OTT platform launched in 2015, is operating in around 70 countries and is a leading producer of African-based content. This generates new market opportunities for key players. As new technologies like 5G are adopted, OTT consumption is expected see another boom tracking with rising per capita income and internet speeds. To prepare, the leading OTT players are looking for capacity to get closer to new customers.

The introduction of 5G network across densely populated countries is likely to attract a greater customer base for video-on-demand services in the coming years. As a result, the burgeoning demand for OTT platforms based on 'Video on Demand' services would fuel the overall market growth during 2022-27. Moreover, the increasing focus of the OTT service providers on expanding their customer base is further projecting a growing number of partnerships with operators throughout the Middle East & Africa during the forecast period. According to the report, the market is segmented into various types including such as AVOD (Advertising-based Video On Demand), SVOD (Subscription Video on Demand), TVOD (Transactional Video on Demand) and others. Among them, SVOD segment is leading the market with over 52% market share in 2022. Middle Eastern countries are experiencing partnerships between customer management service providers and SVOD service providers. For instance, in August 2021, OSN chose Evergent to power monetization and customer management for OSN's new streaming video service in the Middle East region. Moreover, the company is the exclusive distributor of new Disney+ Originals in the Middle East & Africa and has long-term partnerships with major studios, including HBO, NBC Universal, FOX, Paramount, MGM, and Sony. Further, in September 2021, the Middle Eastern on-demand streaming service TenTime partnered with the technology outfit Accedo to help expand the availability of content on its SVOD service to connected TV platforms.

Similarly, music streaming services have also taken centre stage across the Middle East & Africa market. Over the past few years, the region has witnessed significant growth in online listenership with increased customer adoption, technology, and partnerships, driving growth for music streaming platforms. In recent years, the Middle East region has witnessed multiple streaming services launch, from Netflix to Spotify, with more streaming service providers looking to enter the market. For instance, in September 2021, YouTube announced the launch of its paid Music and Premium services in Saudi Arabia, the UAE, and five other markets. Based on the content type, the market is segmented into various types including video streaming, game streaming, audio streaming and communication. Video streaming segment is leading the market in 2022 whereas audio streaming segment has occupied nearly one forth portion of the market.

On the basis of countries, Saudi Arabia is dominating the market in 2022. Since removing the ban on cinemas a few years back, the entertainment sector of Saudi Arabia has witnessed remarkable growth. For instance, according to the findings, over the past five years, the country's entertainment industry has been granted about 2,189 new licenses, 1,809 new permits, and more than 2,500 events that drew over 80 million attendees through the end of 2021. Media consumption across Saudi Arabia is increasingly happening in digital formats. The rise in the number of devices capable of supporting digital media and OTT platforms and increasing internet access speed has provided users with an option to access the media content of their choice. Further, major OTT players adopt organic and inorganic growth strategies through innovations, portfolio expansions, partnerships, and acquisitions. For instance, in February 2021, Discovery announced a long-term partnership with Saudi telecom group's digital entertainment arm Intigral to provide broadcast and subscription-video-on-demand content to its flagship OTT service, Jawwy TV. In February 2021, Asharq News, a multiplatform economic and political news service, achieved a leap in delivering news content across multiple platforms by launching a mobile video live streaming format based on artificial intelligence. It was the first in Saudi Arabia and only the second media entity globally to offer this service.

On the other hand, UAE would remain a major contributor to the overall growth of the OTT Market during the forecast period. It owes principally to the increasing penetration of the internet & smart devices entwined with new marketing strategies by the service providers, gaining a massive customer base across the country. Besides, the extensive availability of OTT subscriptions at affordable rates & growing awareness about such platforms are also fuelling the market growth across the UAE. Moreover, growing customer preference for 'Video on Demand' for Sports, International TV series, & Hollywood releases, among others, are anticipated to continue fuelling the demand for OTT platforms in the UAE over the coming years. E-vision, a subsidiary of the e&, formerly known as Etisalat Group is expected to launch the consolidated OTT streaming services in the upcoming year. UAE residents will be able to access all of their favourite OTT (Over-the-Top) platforms offering film and TV content on a single consolidated service, without the need to subscribe to each OTT separately.

The Middle East is quickly becoming one of the leading regions in the world in terms of smart device adoption. According to the report, the market is segmented into various devices including smartphones and tablets, desktops and laptops, smart TVs & set-top box and gaming consoles & streaming devices. Among them, smart TVs & set-top box segment is leading the market owing to increasing subscriptions across the globe. Among them, smartphones and tablets segment is leading the market with more than 60% market share in 2022. Yet despite the low penetration, interest is strong—as suggested by the popularity of online short video services such as YouTube—and a flurry of new services has emerged. Etisalat introduced its eLife TV app on iOS in 2013, just one year after MBC's Shahid TV app became the top downloaded app in the Middle East App Store. Istikana and icflix, which follow a Netflix model, launched the region's first major standalone OTTv services in 2011 and 2013 respectively. OSN recently followed by announcing the launch of Go by OSN for non-pay TV subscribers. In 2014, beIN SPORTS launched its OTT service and began selling multiscreen subscriptions and MBC partnered with Samsung to launch Shahid on smart TVs. Further, there are many major developments are recorded across the region in recent years in terms of technology.

According to the report, the market is segmented into various service verticals including media and entertainment, education and learning, gaming and service utility. Of them all, the demand for OTT platforms for media & entertainment purposes is anticipated to observe a prominent growth in the Middle East & Africa Over The Top (OTT) Market during the forecast period. It owes principally to the growing inclination of the people, especially the younger generation, on films, web series, documentaries, etc., i.e., projecting a mounting utilization of OTT platforms in the coming years. Besides, the growing popularity of Bollywood & Hollywood video content across the region entwined with the availability of streaming such content at affordable prices is another crucial aspect likely to play a crucial role in driving the market through 2028. The media and entertainment (M&E) industry has been one of the first business sectors to steer digital disruption, and its transformation is far from over. As critical networks and studios continue to unveil their direct-to-consumer streaming facilities in 2022, players are likely to scramble to propose content libraries wide enough to both attract and hold customers, permitting and generating chances and opportunities for media and entertainment companies to re-aggregate their content libraries with a comprehensive collection of offerings, from music, video, and gaming services to ad-supported content.

There are several start-ups operating in the OTT (Over-the-Top) media space in the Middle East and Africa. Some of the most notable ones include:
• Starz Play: A Middle Eastern-based streaming service that offers a wide range of movies, TV shows, and original content.
• Icflix: A Middle Eastern-based streaming service that offers a wide range of movies, TV shows, and live TV channels.
• iflix: A Southeast Asian-based streaming service that has expanded into the Middle East and Africa, offering a wide range of movies, TV shows, and live TV channels.
• Showmax: A South African-based streaming service that offers a wide range of movies, TV shows, and original content.
• DSTV Now: A South African-based streaming service offered by the largest satellite TV provider in Africa that offers a wide range of live TV channels and on-demand content.

Recent Developments
• May 2022 - The UAE T20 League signed a long-term global media rights contract with entertainment major Zee. Zee will air the tournament on Zee's linear channels and OTT platform Zee5 worldwide as part of the deal.
• November 2021 - Saudi Arabia announced an investment of USD 64 billion in its entertainment industry. The investment is a part of the Saudi Government's vision to wean the economy off oil and transform the country into a premier movie hub in the Middle Eastern region.
• August 2021 - UAE's leading public media services company, Abu Dhabi Media, announced an agreement with Starplay to broadcast the Asian Championship matches for national clubs and teams. Abu Dhabi Media will own broadcasting rights exclusively in the UAE from 2021 to 2024. In 2022 it will also broadcast the Qatar World Cup.

Major Companies present in the market:
Netflix, Inc, The Walt Disney Company, Apple, Inc, Amazon.com, Inc., Paramount Global, Warnermedia Direct, Llc, Alphabet Inc (Google, Youtube), Microsoft Corporation, Roku, Inc, Indieflix Gropu Inc., home box office, Tencent

Considered in this report
• Geography: Middle East & Africa
• Historic year: 2017
• Base year: 2022
• Estimated year: 2023
• Forecast year: 2028

Aspects covered in this report
• Middle East & Africa Over The Top (OTT) market with its value and forecast along with its segments
• Country-wise Over The Top (OTT) market analysis
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

Countries covered in the report:
• UAE
• Saudi Arabia
• South Africa

By Type:
• AVOD (Advertising-based Video On Demand)
• SVOD (Subscription Video on Demand)
• TVOD (Transactional Video on Demand)
• Others
By Device Type:
• Smartphones and Tablets
• Desktops and Laptops
• Smart TVs & Set-Top Box
• Gaming Consoles & Streaming Devices

By Content Type:
• Video Streaming
• Game Streaming
• Audio Streaming
• Communication

By Service Verticals:
• Media and Entertainment
• Education and Learning
• Gaming
• Service Utilities
By User Type:
• Personal
• Commercial
By Component Type:
• Solution
• Services

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, and annual reports of companies, analyzing the government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers into regional aspects, tier aspects, age groups, and gender. Once we have primary data with us we started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to the Over The Top (OTT) industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.





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Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary
2. Market Dynamics
2.1. Market Drivers
2.2. Challenges
2.3. Opportunity
2.4. Restraints
2.5. Market Trends
2.6. Covid-19 Effect
2.7. Supply chain Analysis
2.8. Policy & Regulatory Framework
2.9. Industry Experts Views
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Market Structure
4.1. Market Considerate
4.2. Assumptions
4.3. Limitations
4.4. Abbreviations
4.5. Sources
4.6. Definitions
5. Economic /Demographic Snapshot
6. Competitive Landscape
6.1. Competitive Dashboard
6.2. Business Strategies Adopted by Key Players
6.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2022
6.4. Key Players Market Positioning Matrix
6.5. Consolidated SWOT Analysis of Key Players
6.6. Porter's Five Forces
7. Global Over The Top (OTT) Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Size and Forecast, By Geography
7.3. Market Size and Forecast, By Type
7.4. Market Size and Forecast, By Device Type
7.5. Market Size and Forecast, By Content Type
7.6. Market Size and Forecast, By Service Verticals
7.7. Market Size and Forecast, By User Type
7.8. Market Size and Forecast, By Component Type
8. Middle East & Africa Over The Top (OTT) Market Outlook
8.1. Market Size By Value
8.2. Market Share By Country
8.3. Market Size and Forecast By Type
8.4. Market Size and Forecast By Device Type
8.5. Market Size and Forecast By Content Type
8.6. Market Size and Forecast By Service Verticals
8.7. Market Size and Forecast By User Type
8.8. Market Size and Forecast By Component Type
8.9. UAE Over The Top (OTT) Market Outlook
8.9.1. Market Size By Value
8.9.2. Market Size and Forecast By Type
8.9.3. Market Size and Forecast By Device Type
8.9.4. Market Size and Forecast By Content Type
8.9.5. Market Size and Forecast By Service Verticals
8.9.6. Market Size and Forecast By User Type
8.9.7. Market Size and Forecast By Component Type
8.10. Saudi Arabia Over The Top (OTT) Market Outlook
8.10.1. Market Size By Value
8.10.2. Market Size and Forecast By Type
8.10.3. Market Size and Forecast By Device Type
8.10.4. Market Size and Forecast By Content Type
8.10.5. Market Size and Forecast By Service Verticals
8.10.6. Market Size and Forecast By User Type
8.10.7. Market Size and Forecast By Component Type
8.11. South Africa Over The Top (OTT) Market Outlook
8.11.1. Market Size By Value
8.11.2. Market Size and Forecast By Type
8.11.3. Market Size and Forecast By Device Type
8.11.4. Market Size and Forecast By Content Type
8.11.5. Market Size and Forecast By Service Verticals
8.11.6. Market Size and Forecast By User Type
8.11.7. Market Size and Forecast By Component Type
9. Company Profile
9.1. Netflix, Inc
9.1.1. Company Snapshot
9.1.2. Company Overview
9.1.3. Financial Highlights
9.1.4. Geographic Insights
9.1.5. Business Segment & Performance
9.1.6. Product Portfolio
9.1.7. Key Executives
9.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2. The Walt Disney Company
9.3. Apple, Inc
9.4. Amazon.com, Inc.
9.5. Paramount Global
9.6. Warnermedia Direct, Llc
9.7. Alphabet Inc
9.8. Microsoft Corporation
9.9. Roku, Inc
9.10. Indieflix Gropu Inc.
9.11. home box office
9.12. Tencent
10. Strategic Recommendations
11. Annexure
11.1. FAQ`s
11.2. Notes
11.3. Related Reports
12. Disclaimer

List of Figures

Figure 1: Global Over The Top (OTT) Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028
Figure 3: Market attractiveness Index, By Type 2028
Figure 4: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 5: Market Share insights of key players, 2022
Figure 6: Porter's Five Forces of Global Over The Top (OTT) Market
Figure 7: Global Over The Top (OTT) Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 8: Global Over The Top (OTT) Market Share By Region (2022)
Figure 9: Middle East & Africa Over The Top (OTT) Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 10: Middle East & Africa Over The Top (OTT) Market Share By Country (2022)
Figure 11: UAE Over The Top (OTT) Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 12: Saudi Arabia Over The Top (OTT) Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 13: South Africa Over The Top (OTT) Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)

List of Tables

Table 1: Global Over The Top (OTT) Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion)
Table 2: Influencing Factors for Global Over The Top (OTT) Market, 2022
Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 6: Global Over The Top (OTT) Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7: Global Over The Top (OTT) Market Size and Forecast, By Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8: Global Over The Top (OTT) Market Size and Forecast, By Device Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9: Global Over The Top (OTT) Market Size and Forecast, By Content Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 10: Global Over The Top (OTT) Market Size and Forecast, By Service Verticals (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 11: Global Over The Top (OTT) Market Size and Forecast, By User Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 12: Global Over The Top (OTT) Market Size and Forecast, By Component Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 13: Middle East & Africa Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 14: Middle East & Africa Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Device Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 15: Middle East & Africa Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Content Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 16: Middle East & Africa Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Service Verticals (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 17: Middle East & Africa Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By User Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 18: Middle East & Africa Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Component Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 19: UAE Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 20: UAE Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Device Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 21: UAE Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Content Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 22: UAE Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Service Verticals (2017, 2022 & 2028F)
Table 23: UAE Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By User Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 24: UAE Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Component Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 25: Saudi Arabia Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 26: Saudi Arabia Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Device Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 27: Saudi Arabia Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Content Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 28: Saudi Arabia Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Service Verticals (2017, 2022 & 2028F)
Table 29: Saudi Arabia Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By User Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 30: Saudi Arabia Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Component Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 31: South Africa Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 32: South Africa Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Device Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 33: South Africa Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Content Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 34: South Africa Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Service Verticals (2017, 2022 & 2028F)
Table 35: South Africa Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By User Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 36: South Africa Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Component Type (2017, 2022 & 2028F)

 

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2024/10/04 10:27

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