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アジア太平洋地域のOTT(Over The Top)市場の展望、2028年


Asia-Pacific Over The Top (OTT) Market Outlook, 2028

アジア太平洋地域は予測期間中に飛躍的な成長が見込まれる。入手したデータによると、この地域のOTT加入者数は米国を上回っている。アジア太平洋地域は今後数年間、市場全体の拡大に大きく貢献すると予想されてい... もっと見る

 

 

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Bonafide Research & Marketing Pvt. Ltd.
ボナファイドリサーチ
2023年1月31日 US$2,750
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サマリー

アジア太平洋地域は予測期間中に飛躍的な成長が見込まれる。入手したデータによると、この地域のOTT加入者数は米国を上回っている。アジア太平洋地域は今後数年間、市場全体の拡大に大きく貢献すると予想されている。この優位性の背景には、膨大な人口とエンターテインメントへの傾倒の高まりがあり、どの年齢層もこの輪から外れることはない。また、ボリウッドの普及や、特にインドなどの国々で新しい映画やウェブシリーズが絶えずリリースされていることも、OTTプラットフォームへの需要を煽り、2027年まで業界の主要プレーヤーに有利な機会を生み出している。収益を確保し、長期的な成長を達成するために、成長し続けるテクノロジーの助けを借りて、顧客体験とパーソナライゼーションを重視する傾向が強まっていることは、市場成長の重要な推進要因の1つであることが証明されている。マクロレベルでは、アジアは中間層の増加という恩恵を受けている。この地域全体の一人当たり所得の上昇は、可処分所得の増加を伴っており、OTTはこの傾向を利用している。手頃な料金プランと支払い方法の改善、そして質の高いコンテンツに対する支払い意欲の高まりが、OTTの継続的成長に寄与している。

Bonafide Research社の調査レポート「アジア太平洋地域のOTT市場展望、2028年」によると、2022年の市場規模は62.7億米ドルと算出されている。高速インターネットが簡単に利用できるようになったため、良質なコンテンツを好む視聴者は、他のテレビシステムよりもスマートテレビを好むようになった。また、オーディオ・ビジュアル・コンテンツにおけるOTTストリーミングへの憧れの高まりは、アジア太平洋地域のメディア・エンターテインメント市場全体にプラスの影響を与えている。5G技術は2020年に最も重要な次世代携帯電話ネットワーク技術になると予想されており、特に都市部ではOTT(Over-the-top)コンテンツの採用が増加し続けるだろう。アジア太平洋地域は、ソニー・ピクチャーズ、SingTel、ワーナー・メディア、ホーム・ボックス・オフィス(HBO)社など、一部のOTTプロバイダーが同地域での足跡を拡大していることから、有利な成長が見られると推定される。例えば、2018年5月には、HBO, Inc.によるストリーミングサービスHBO GOがインドネシアで開始された。同サービスは現在、フィリピン、香港、シンガポールでも利用できる。アジア・ビデオ産業協会が仮想的に主催した2022年OTTサミットでは、アジア太平洋地域におけるビデオストリーミングの成長が脚光を浴びた。近年、アジア太平洋地域のビデオ業界ではストリーミングが大きな変化の最前線にあったが、ほとんどの経営幹部は、同地域におけるオーバー・ザ・トップ・ビデオの成長機会に関して慎重な楽観論を維持した。

報告書によると、市場は中国、日本、オーストラリア、インド、韓国の主要5カ国に区分される。その中で、中国は2022年の市場をリードしているが、2023-28年のCAGRはインドの方が高いと予測されている。中国は、急速にカニバリゼーションを起こしている有料テレビ部門により、この地域を支配すると予想される。インドはプラットフォームの拡大が著しい。これが同地域の成長機会を促進する可能性が高い。2021年2月、連邦政府はOTTプラットフォーム間の恣意性を理由に、2021年情報技術(仲介ガイドラインとデジタルメディア倫理規定)規則を発表した。この新規則は、OTTプラットフォームに対する3段階の苦情処理メカニズムの確立を目指すものである。一方、ネットフリックスが最も浸透している市場として、アジア太平洋地域ではオーストラリアが際立っている。視聴率は北米や西欧に匹敵し、定額制OTTユーザーの73.8%がNetflixを視聴している。英語コンテンツのライブラリーが豊富で、OTTサービスが普及しているため、参入は比較的容易である。NetflixやAmazonのような大手OTTサービス・プロバイダーは現在、アジア太平洋経済圏に足跡を広げている。さらに、インドのZee5のように、地元市場のプレーヤーもOTTサービスの提供に乗り出している。このようなサービス開始は、こうしたストリーミング・サービスに人々が魅力を感じているためと考えられる。とはいえ、日本、中国、インドにおけるモバイル・インターネット普及率の向上は、最小限の価格設定での高速データ通信に支えられており、これも市場成長に大きく寄与している。

OTTサービスの市場地位は発展段階にあり、アジア太平洋諸国では改善の余地が大きい。さらに、この市場にはパフォーマンス向上の絶大な機会があるため、投資に対するリターンが大きい。そのため、OTTプラットフォームのベンダーは、地域全体のプラットフォームとサービスのニーズを常に把握している。また、スマートコネクテッドデバイスの増加は、オーバーザトップ市場の成長を促進する主要因として認識される。多くの消費者は、タブレットやスマートフォンでオンラインコンテンツを視聴することを好む傾向にある。2022年にはスマートフォン&タブレット端末セグメントが市場を支配し、予測期間中もスマートフォン&タブレット端末を動画ストリーミングのプラットフォームとして利用する加入者数の大幅な増加により、大きな牽引力を発揮すると予想される。また、インドと中国が世界最大のスマートフォン・インターネット・ユーザーを抱えていることも、スマートフォン&タブレット端末分野に有利に働いている。

スマートTV分野も予測期間中に大きな牽引力を発揮すると予測される。スマートTVは、インターネットに簡単にアクセスでき、外部機器との接続が可能なため、消費者の間で人気が高まっている。ゲーム機とラップトップ&デスクトップ分野は、今後数年間は緩やかな成長が見込まれる。最新のOTTトレンドによると、4Kビデオのストリーミングにはインターネット帯域幅で最大約30Mbpsを要する。このような高解像度の動画をストリーミングするには、少なくともその2倍の帯域幅を利用できなければならず、コンシューマーグレードのインターネット接続では珍しい。しかし、5Gの台頭によって帯域幅が拡大すれば、4KとVR(仮想現実)のストリーミングが可能になり、予測期間中に決定的な特徴の1つとなるだろう。このような高解像度ビデオに対する需要の高まりは、最終的に優れたワイヤレス・ネットワーク規格の採用につながり、メディア・エンターテインメント市場の浸透をさらに後押しするだろう。

ビデオストリーミングを改善するためのブロックチェーンや人工知能などの斬新な技術の採用増加は、予測期間における市場の成長見通しを押し上げると予想される。さらに、動画コンテンツのリーチを拡大するためのクラウドベースの動画ストリーミングソリューションの採用拡大が、市場の成長に直接影響を与えている。この傾向は、アジア太平洋地域の多くの国で観察されている。また、コスト削減や動画サービス提供におけるイノベーションも、予測期間中の市場成長においてわずかな役割を果たすと予測されている。業界におけるデジタル接続の不足という問題に対処するため、市場のリーダーたちは、基本的なインフラが不足している地域のカバレッジを改善する方法を見つけることに注力している。その結果、アジア太平洋地域の発展途上国では、モバイル・コンピューティング・デバイスでのビデオ・サービスの急速な普及が見込まれる。NetflixのようなOTTプロバイダーは、オリジナルコンテンツが大きな魅力であることを実証しており、「The Crown」のようなテレビ番組が新鮮な加入者をもたらしている。これは、ネットフリックスの加入申し込みと解約が、人気番組の初回と最終回にそれぞれ相関関係がある点でも当てはまる。Hotstarのようなプレーヤーは、戦略的差別化要因として、強力なローカルコンテンツの深いライブラリを構築しており、ローカルコンテンツも成功していることが証明されている。

高速インターネット・テクノロジーは、さまざまなネットワーキング・プラットフォーム上で、あらゆる形態のビデオ・コンテンツへの容易なアクセスを提供する。Facebook、FaceTime、Google Hangout、Instagram、Redditなどのソーシャル・メディア・プラットフォームは、ビデオやリアルタイムのエンターテインメント・サービスに簡単にアクセスできる。これらのプラットフォームのユーザー数の増加は、動画ストリーミングサービスの原動力にもなっており、今後数年間はアジア太平洋地域の動画ストリーミング市場に有利に働く可能性が高い。このようなトレンドは、オンデマンド・コンテンツ・サービスの顕著な増加にもつながっており、同地域の動画ストリーミング市場の成長を促進すると予想される。タイプ別に見ると、アジア太平洋地域は加入数で世界最大級のSVOD市場であり、世界で最も急速に成長している市場であると考えられている。アジア太平洋地域は、消費者がオンライン・ストリーミングをまだ大量に利用している世界でも数少ない場所のようだ。
メディアとコンテンツ管理のグローバル・ソリューション・プロバイダーであるGlobecastは、有名なスポーツ・コンテンツ・プロバイダーであるbeIN ASIA PACFICが、スポーツ・プロバイダーのアジア太平洋部門に多角的なメディア処理と配信サービスを提供するためにGlobecastを選択したと発表した。 beIN ASIA PACIFICはbeIN MEDIA GROUPの一部で、シンガポールに本社を置いている。オーストラリア、ニュージーランド、カンボジア、香港、インドネシア、ラオス、マレーシア、フィリピン、タイ、東ティモール、シンガポールのアジア太平洋地域11カ国で事業を展開している。beINは、チャンネル「beIN SPORTS」とライブストリーミングアプリ「beIN SPORTS CONNECT」を通じて、ライブスポーツイベントの包括的なラインアップを提供している。beIN SPORTSはこの地域の主要な有料テレビ・プラットフォームで視聴できる。

OTTサービス市場で事業を展開するプレーヤーは、業界内での地位を強化するため、M&Aやサービス開始に注力している。例えば、ウォルト・ディズニー・カンパニーは2020年7月にインドのOTT大手Hotstarの買収を完了し、社名をDisney + Hotstarに変更した。この買収は実現までに1年近くかかったが、ウォルト・ディズニー・カンパニーはアマゾンプライム・ビデオやネットフリックスなど様々な地域の動画ストリーミング・プラットフォームと競合すると予測している。同様に、通信事業者のJioは2020年7月、Amazon Prime、Voot、Disney + Hotstar、SonyLiv、Netflix、Zee5、YouTube、JioSaavn、JioCinemaといった12のOTTアプリをJio TV+というアプリケーションの下に導入し、これらのサービスをテレビで視聴できる単一のプラットフォームで利用できるようにすると発表した。OTTサービス市場の主要プレーヤーには、Roku Inc.、Netflix Inc.、Amazon.com Inc.、Apple Inc.、The Walt Disney Company、Facebook Inc.、Google LLC(YouTube)、Kakao Corp.、楽天 Inc.、Telstra Corporation Ltd.などがいる。ビデオ・オン・デマンド(VOD)のカテゴリーでは、アジア太平洋地域の著名なプレーヤーには、Netflix、Youku Tudou、iQiyi、Viu、Tencent Video、LeTV、Hooq、Amazon Prime Video、iFlix、YuppTV、Hotstar、NexGTV、Spuul、Eros Now、BoxTV、Catchplay、Hulu、dTV、Pooq、Tving、Watcha Playなどがある。

アジアのOTTサービス市場は、COVID-19の深刻な影響によってさらに強化された。その結果、韓国や日本など多くの東アジア諸国では、パンデミックの間、人口がOTTサービスを全面的に受け入れていた。こうしたロックダウンの結果、OTTサービスに費やされた1週間の平均時間は60%以上増加した。映画館やエンターテインメント・ゾーンの閉鎖はさらに需要の高まりにつながり、多くの制作会社が映画やテレビ番組の公開をOTTプラットフォームにシフトする結果となった。

さらに、アジア太平洋地域には、OTT(Over-the-Top)メディア分野で事業を展開する新興企業がいくつかある。代表的なものには次のようなものがある:
- iQiyi:中国を拠点とするストリーミング・サービスで、映画、テレビ番組、オリジナル・コンテンツなどを幅広く提供している。
- Hotstar:インドを拠点とするストリーミング・サービスで、映画、テレビ番組、スポーツのライブ中継などを幅広く提供している。
- Viu:香港を拠点とするストリーミングサービスで、韓国ドラマやその他のアジアのコンテンツを幅広く提供している。
- HOOQ:東南アジアを拠点とするストリーミングサービスで、映画、テレビ番組、オリジナルコンテンツなどを幅広く提供している。
- Iflix:東南アジアを拠点とするストリーミング・サービスで、映画、テレビ番組、ライブ・テレビ・チャンネルを幅広く提供している。
これらは、アジア太平洋地域のOTTメディア領域で事業を展開する数多くの新興企業のほんの一例に過ぎず、新規企業の市場参入や既存企業のサービス拡充に伴い、そのリストは常に増え続けている。

市場に進出している主要企業
Netflix、ウォルト・ディズニー・カンパニー、Apple、Amazon.com、Paramount Global、Warnermedia Direct、Llc、Sling Tv Llc、楽天グループ、カカオエンターテインメント、Alphabet Inc(Google、Youtube)、Microsoft Corporation、Telstra Corporation Ltd、Roku、Meta Platforms、Indieflix Gropu Inc、Home box office、Tencent

本レポートの考察
- 地理アジア太平洋地域
- 歴史的な年2017
- 基準年2022
- 推定年2023
- 予測年2028

本レポートの対象分野
- アジア太平洋地域のOTT(Over The Top)市場、その価値と予測、セグメントとともに
- 国別のOTT(Over The Top)市場分析
- 様々な促進要因と課題
- 進行中のトレンドと開発
- 注目企業
- 戦略的提言

レポート対象国
- 中国
- 日本
- インド
- オーストラリア
- 韓国

タイプ別
- AVOD (広告ベースのビデオ・オン・デマンド)
- SVOD (定額制ビデオ・オン・デマンド)
- TVOD(トランザクション型ビデオ・オン・デマンド)
- その他

デバイスタイプ別
- スマートフォンおよびタブレット
- デスクトップとノートパソコン
- スマートテレビ&セットトップボックス
- ゲーム機&ストリーミング・デバイス

コンテンツタイプ別
- ビデオストリーミング
- ゲーム・ストリーミング
- オーディオ・ストリーミング
- コミュニケーション

サービス分野別
- メディアとエンターテイメント
- 教育・学習
- ゲーム
- サービス・ユーティリティ

ユーザータイプ別
- 個人
- 商用

コンポーネントタイプ別
- ソリューション
- サービス

レポートのアプローチ
本レポートは、一次調査と二次調査を組み合わせたアプローチで構成されている。まず、市場を把握し、市場に参入している企業をリストアップするために二次調査を行った。二次調査は、プレスリリースや企業の年次報告書などの第三者情報源、政府が作成した報告書やデータベースの分析で構成されている。二次情報源からデータを収集した後、一次調査は、市場がどのように機能しているかについて主要プレーヤーに電話インタビューを行い、市場のディーラーや流通業者と取引コールを行うことによって実施された。その後、消費者を地域別、階層別、年齢層別、性別に均等にセグメンテーションし、消費者への一次調査を開始した。一次データを入手した後は、二次ソースから入手した詳細の検証を開始した。

対象読者
本レポートは、業界コンサルタント、メーカー、サプライヤー、OTT(Over The Top)業界関連団体・組織、政府機関、その他のステークホルダーが市場中心の戦略を立てる際に役立ちます。マーケティングやプレゼンテーションに加え、業界に関する競合知識を高めることもできます。





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目次

Table of Contents

1. Executive Summary
2. Market Dynamics
2.1. Market Drivers
2.2. Challenges
2.3. Opportunity
2.4. Restraints
2.5. Market Trends
2.6. Covid-19 Effect
2.7. Supply chain Analysis
2.8. Policy & Regulatory Framework
2.9. Industry Experts Views
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Market Structure
4.1. Market Considerate
4.2. Assumptions
4.3. Limitations
4.4. Abbreviations
4.5. Sources
4.6. Definitions
5. Economic /Demographic Snapshot
6. Competitive Landscape
6.1. Competitive Dashboard
6.2. Business Strategies Adopted by Key Players
6.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2022
6.4. Key Players Market Positioning Matrix
6.5. Consolidated SWOT Analysis of Key Players
6.6. Porter's Five Forces
7. Global Over The Top (OTT) Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Size and Forecast, By Geography
7.3. Market Size and Forecast, By Type
7.4. Market Size and Forecast, By Device Type
7.5. Market Size and Forecast, By Content Type
7.6. Market Size and Forecast, By Service Verticals
7.7. Market Size and Forecast, By User Type
7.8. Market Size and Forecast, By Component Type
8. Asia-Pacific Over The Top (OTT) Market Outlook
8.1. Market Size By Value
8.2. Market Share By Country
8.3. Market Size and Forecast By Type
8.4. Market Size and Forecast By Device Type
8.5. Market Size and Forecast By Content Type
8.6. Market Size and Forecast By Service Verticals
8.7. Market Size and Forecast By User Type
8.8. Market Size and Forecast By Component Type
8.9. China Over The Top (OTT) Market Outlook
8.9.1. Market Size By Value
8.9.2. Market Size and Forecast By Type
8.9.3. Market Size and Forecast By Device Type
8.9.4. Market Size and Forecast By Content Type
8.9.5. Market Size and Forecast By Service Verticals
8.9.6. Market Size and Forecast By User Type
8.9.7. Market Size and Forecast By Component Type
8.10. Japan Over The Top (OTT) Market Outlook
8.10.1. Market Size By Value
8.10.2. Market Size and Forecast By Type
8.10.3. Market Size and Forecast By Device Type
8.10.4. Market Size and Forecast By Content Type
8.10.5. Market Size and Forecast By Service Verticals
8.10.6. Market Size and Forecast By User Type
8.10.7. Market Size and Forecast By Component Type
8.11. India Over The Top (OTT) Market Outlook
8.11.1. Market Size By Value
8.11.2. Market Size and Forecast By Type
8.11.3. Market Size and Forecast By Device Type
8.11.4. Market Size and Forecast By Content Type
8.11.5. Market Size and Forecast By Service Verticals
8.11.6. Market Size and Forecast By User Type
8.11.7. Market Size and Forecast By Component Type
8.12. Australia Over The Top (OTT) Market Outlook
8.12.1. Market Size By Value
8.12.2. Market Size and Forecast By Type
8.12.3. Market Size and Forecast By Device Type
8.12.4. Market Size and Forecast By Content Type
8.12.5. Market Size and Forecast By Service Verticals
8.12.6. Market Size and Forecast By User Type
8.12.7. Market Size and Forecast By Component Type
8.13. South Korea Over The Top (OTT) Market Outlook
8.13.1. Market Size By Value
8.13.2. Market Size and Forecast By Type
8.13.3. Market Size and Forecast By Device Type
8.13.4. Market Size and Forecast By Content Type
8.13.5. Market Size and Forecast By Service Verticals
8.13.6. Market Size and Forecast By User Type
8.13.7. Market Size and Forecast By Component Type
9. Company Profile
9.1. Netflix, Inc
9.1.1. Company Snapshot
9.1.2. Company Overview
9.1.3. Financial Highlights
9.1.4. Geographic Insights
9.1.5. Business Segment & Performance
9.1.6. Product Portfolio
9.1.7. Key Executives
9.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2. The Walt Disney Company
9.3. Apple, Inc
9.4. Amazon.com, Inc.
9.5. Paramount Global
9.6. Warnermedia Direct, Llc
9.7. Sling Tv Llc
9.8. Rakuten Group, Inc
9.9. Kakao Entertainment Co, Ltd
9.10. Alphabet Inc
9.11. Microsoft Corporation
9.12. Telstra Corporation Ltd
9.13. Roku, Inc
9.14. Meta Platforms, Inc.
9.15. Indieflix Gropu Inc.
9.16. home box office
9.17. Tencent
10. Strategic Recommendations
11. Annexure
11.1. FAQ`s
11.2. Notes
11.3. Related Reports
12. Disclaimer

List of Figures

Figure 1: Global Over The Top (OTT) Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028
Figure 3: Market attractiveness Index, By Type 2028
Figure 4: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 5: Market Share insights of key players, 2022
Figure 6: Porter's Five Forces of Global Over The Top (OTT) Market
Figure 7: Global Over The Top (OTT) Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 8: Global Over The Top (OTT) Market Share By Region (2022)
Figure 9: Asia-Pacific Over The Top (OTT) Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 10: Asia-Pacific Over The Top (OTT) Market Share By Country (2022)
Figure 11: China Over The Top (OTT) Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 12: Japan Over The Top (OTT) Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 13: India Over The Top (OTT) Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 14: Australia Over The Top (OTT) Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 15: South Korea Over The Top (OTT) Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)

List of Tables

Table 1: Global Over The Top (OTT) Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion)
Table 2: Influencing Factors for Global Over The Top (OTT) Market, 2022
Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 6: Global Over The Top (OTT) Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7: Global Over The Top (OTT) Market Size and Forecast, By Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8: Global Over The Top (OTT) Market Size and Forecast, By Device Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9: Global Over The Top (OTT) Market Size and Forecast, By Content Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 10: Global Over The Top (OTT) Market Size and Forecast, By Service Verticals (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 11: Global Over The Top (OTT) Market Size and Forecast, By User Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 12: Global Over The Top (OTT) Market Size and Forecast, By Component Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 13: Asia-Pacific Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 14: Asia-Pacific Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Device Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 15: Asia-Pacific Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Content Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 16: Asia-Pacific Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Service Verticals (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 17: Asia-Pacific Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By User Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 18: Asia-Pacific Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Component Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 19: China Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 20: China Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Device Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 21: China Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Content Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 22: China Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Service Verticals (2017, 2022 & 2028F)
Table 23: China Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By User Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 24: China Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Component Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 25: Japan Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 26: Japan Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Device Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 27: Japan Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Content Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 28: Japan Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Service Verticals (2017, 2022 & 2028F)
Table 29: Japan Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By User Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 30: Japan Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Component Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 31: India Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 32: India Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Device Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 33: India Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Content Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 34: India Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Service Verticals (2017, 2022 & 2028F)
Table 35: India Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By User Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 36: India Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Component Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 37: Australia Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 38: Australia Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Device Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 39: Australia Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Content Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 40: Australia Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Service Verticals (2017, 2022 & 2028F)
Table 41: Australia Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By User Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 42: Australia Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Component Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 43: South Korea Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 44: South Korea Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Device Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 45: South Korea Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Content Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 46: South Korea Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Service Verticals (2017, 2022 & 2028F)
Table 47: South Korea Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By User Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 48: South Korea Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Component Type (2017, 2022 & 2028F)

 

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Summary

Asia Pacific is expected to gain exponential growth during the forecast period. As per the obtained data, the region has outnumbered the OTT subscribers' list than the U.S. The significantly mature Telco and broadcaster sector is likely to drive the market growth. Asia-Pacific is anticipated to make significant contributions to the overall market expansion in the coming years. This dominance is backed by the massive population and their growing inclination toward entertainment, leaving no age bracket out of the loop. Besides, the prevalence of Bollywood and the constant release of new movies and web series, especially across countries like India, is also fuelling the demand for OTT platforms and generating lucrative opportunities for the leading players in the industry through 2027. Increased emphasis on customer experience and personalization with the help of ever-growing technology to safeguard revenue and attain growth in the long term has proved to be one of the critical drivers for the growth of the market. At a macro level, Asia has benefited from a growing middle class. A rising per capita income across the region has been accompanied by an increase in disposable income and OTT has capitalised on this trend. Affordable pricing plans and improved payment options together with a greater willingness to pay for quality content have all contributed to the continued growth of OTT.

According to the research report, “Asia-Pacific Over The Top Market Outlook, 2028” published by Bonafide Research, the market was calculated to be USD 62.27 Billion market size in 2022. As high-speed Internet has become easily affordable, viewers/audiences that prefer good quality content prefer smart TVs over other television systems. Also, the growing admiration for OTT streaming in audio-visual content is impacting the overall media and entertainment market positively in the Asia Pacific. With the 5G technology expected to become the most significant next-generation cellular network technology in 2020, especially in urban areas, the increasing adoption of OTT (Over-the-top) content will continue to grow. Asia-Pacific is estimated to witness lucrative growth as some OTT providers, such as Sony Pictures, SingTel and Warner Media, Home Box Office (HBO), Inc. are expanding its footprint in the region. For instance, in May 2018, HBO GO, a streaming service by HBO, Inc. was launched in Indonesia. The service is also currently available in the Philippines, Hong Kong, and Singapore. The growth of video streaming in Asia-Pacific was in the spotlight at the 2022 OTT Summit, hosted virtually by the Asia Video Industry Association. Although streaming has been at the forefront of significant changes within the Asia-Pacific video industry in recent years, most executives maintained cautious optimism with regards to growth opportunities available for over-the-top video in the region.

According to the report, the market is segmented into major five countries including China, Japan, Australia, India and South Korea. Among them, China is leading the market in 2022 however; India is projected to grow with higher CAGR for 2023-28. China is expected to dominate the region owing to the rapidly cannibalized pay-TV segment. India is set to experience the remarkable expansion of platforms. This is likely to fuel the growth opportunities in the region. In February 2021, The Union Government announced Information Technology (Intermediary Guidelines and Digital Media Ethics Code) Rules 2021, citing the arbitrariness across the OTT platforms. The new rule seeks to establish a three-tier Grievance Redressal Mechanism for OTT platforms. On the other hand, Australia stands out in Asia-Pacific as the market where Netflix is most heavily penetrated. Viewership is more comparable to North America and Western Europe, with 73.8% of subscription OTT users watching Netflix. Its large library of English content and the popularity of OTT services made entry relatively easy. The leading OTT service providers like Netflix and Amazon are now expanding their footprints in the Asia Pacific economies. Moreover, the local market players have also initiated in providing OTT services such as the Zee5 in India. This initiation can be ascribed to the population attraction towards streaming services like these. Having said that, the increased mobile internet penetration in Japan, China, and India is supported by the high-speed data at minimal pricing, can also be a significant contributing factor in market growth.

The market position of OTT services is at developing stages and has a high scope for improvement in the Asia-Pacific countries. Moreover, there is a significant return on investment in the market because there are immense opportunities for augmented performance. Therefore, the vendors of OTT platforms constantly visualize the need for platforms and services across the regions. Also, the increased number of smart connected devices can be perceived as a major factor that drives the growth of the over-the-top market. Several consumers have an inclined preference for watching online content on their tablets or smartphones. The smartphones & tablets segment dominated the market in 2022 and is expected to witness significant traction over the forecast period as well, owing to the substantial growth in the number of subscribers that use smartphones & tablets as a platform for streaming videos. The fact that India and China have the world’s largest base of smartphone and internet users also works in favour of the smartphones & tablets segment.

The smart TV segment is also projected to witness significant traction over the forecast period. Smart TVs are increasingly becoming popular among consumers as they provide easy access to the internet and enable connectivity with external devices. The gaming consoles and laptops & desktops segments are estimated to witness moderate growth prospects in the coming years. Further to the latest OTT trends, streaming 4K video takes upto around 30Mbps on internet bandwidth. To stream such high-resolution video, one must have at least double that bandwidth available, which is unusual for consumer-grade internet connections. However, with the rise of 5G, the extra bandwidth will make it possible for 4K and VR (Virtual Reality) streaming to be one of the defining features during the forecast period. Such an upsurge in demand for high-resolution video will eventually lead to the adoption of superior wireless networking standards and therefore boost the penetration of the media and entertainment market further.

Increased adoption of novel technologies such as blockchain and artificial intelligence to improve video streaming is expected to boost the growth prospects of the market over the forecast period. Furthermore, the growing adoption of cloud-based video streaming solutions for increasing the reach of video content is directly influencing the growth of the market. This trend is observed in numerous countries of the Asia Pacific region. Cost reduction and innovations in the delivery of video services are also projected to play a marginal role in the growth of the market over the forecast period. To address the issue of lack of digital connectivity in the industry, market leaders are focusing on finding ways of improving coverage in areas lacking in basic infrastructure. Resultantly, developing countries in the Asia Pacific region are expected to experience rapid adoption of video services on mobile computing devices. OTT providers like Netflix have demonstrated that original content is a big draw, with TV shows like ‘The Crown’ bringing fresh subscribers. This is true to the point that Netflix’s subscription sign ups and cancellations can correlate to a popular show’s first and final episodes respectively. Local content has also proven successful with players like Hotstar building deep libraries of strong local content as a strategic differentiator.

High-speed internet technologies provide easy access to any form of video content on different networking platforms. Social media platforms such as Facebook, FaceTime, Google Hangout, Instagram, and Reddit provide easy access to videos and real-time entertainment services. The rising user base of these platforms also serves as a driver for video streaming services and is likely to work well in favor of the Asia Pacific video streaming market in the next few years. These trends have also led to a notable rise in the production of on-demand content services and are expected to drive the growth of the region’s video streaming market. Based on the type, Asia-Pacific is considered to be one of the world's largest SVOD markets in terms of subscriptions and the world's fastest growing market. Asia Pacific appears to be one of the few places in the world where consumers are still taking up online streaming in huge numbers.
Globecast, the global solutions provider for media and content management, has announced that renowned sports content provider beIN ASIA PACFIC has selected Globecast to provide multifaceted media processing and delivery services to the sports provider’s Asia-Pacific division. beIN ASIA PACIFIC is part of beIN MEDIA GROUP and is headquartered in Singapore. It operates in 11 countries across the Asia-Pacific region – Australia, New Zealand, Cambodia, Hong Kong, Indonesia, Laos, Malaysia, Philippines, Thailand, Timor-Leste and Singapore. beIN offers a comprehensive line-up of live sporting events through its channel, beIN SPORTS and live streaming app, beIN SPORTS CONNECT. With 15 unique channel feeds, beIN offers fans extensive live sports coverage in Thai, Bahasa, Cantonese and English. beIN SPORTS is available on major pay-TV platforms in the region.

The players operating in the OTT services market are focusing on mergers and acquisitions and service launches for bolstering their position in the industry. For example, The Walt Disney Company completed the acquisition of the Indian OTT giant Hotstar in July 2020 and renamed it to Disney + Hotstar. This acquisition took nearly one year to materialize and The Walt Disney Company predicts to compete with various regional video streaming platforms such as Amazon Prime Video and Netflix. Likewise, telecom operator Jio announced in July 2020 that it will introduce 12 OTT apps, such as Amazon Prime, Voot, Disney + Hotstar, SonyLiv, Netflix, Zee5, YouTube, JioSaavn, and JioCinema under its application Jio TV+, which will make these services available on a single platform that can be viewed on TVs. Some of the major OTT services market players are Roku Inc., Netflix Inc., Amazon.com Inc., Apple Inc., The Walt Disney Company, Facebook Inc., Google LLC (YouTube), Kakao Corp, Rakuten Inc., and Telstra Corporation Ltd. In the Video on Demand (VOD) category, some of the prominent players in the Asia-Pacific region include Netflix, Youku Tudou, iQiyi, Viu, Tencent Video, LeTV, Hooq, Amazon Prime Video, iFlix, YuppTV, Hotstar, NexGTV, Spuul, Eros Now, BoxTV, Catchplay, Hulu, dTV, Pooq, Tving, Watcha Play, etc.

The OTT services market in Asia was further bolstered by the severe impact of COVID-19 which resulted in many countries opting for multiple lockdowns. This resulted in many East Asian counties such as Korea and Japan where the population had fully embraced OTT services during the pandemic. These lockdowns have further resulted in an increase of over 60% in weekly average minutes spent on OTT services. Shutting down of movie theatres, and entertainment zones have further leaded to the rising demand and have thereby resulted in many production companies shifting towards OTT platforms for their movie or television show launches.

Furthermore, there are several start-ups operating in the OTT (Over-the-Top) media space in the Asia-Pacific region. Some of the most notable ones include:
• iQiyi: A Chinese-based streaming service that offers a wide range of movies, TV shows, and original content.
• Hotstar: An Indian-based streaming service that offers a wide range of movies, TV shows, and live sports events.
• Viu: A Hong Kong-based streaming service that offers a wide range of Korean dramas and other Asian content.
• HOOQ: A Southeast Asian-based streaming service that offers a wide range of movies, TV shows, and original content.
• Iflix: A Southeast Asian-based streaming service that offers a wide range of movies, TV shows, and live TV channels.
These are just a few examples of the many start-ups operating in the OTT media space in the Asia-Pacific region, and the list is constantly growing as new companies enter the market and existing ones expand their offerings.

Major Companies present in the market:
Netflix, Inc, The Walt Disney Company, Apple, Inc, Amazon.com, Inc., Paramount Global, Warnermedia Direct, Llc, Sling Tv Llc, Rakuten Group, Inc, Kakao Entertainment Co, Ltd, Alphabet Inc (Google, Youtube), Microsoft Corporation, Telstra Corporation Ltd, Roku, Inc, Meta Platforms, Inc., Indieflix Gropu Inc., Home box office, Tencent

Considered in this report
• Geography: Asia-Pacific
• Historic year: 2017
• Base year: 2022
• Estimated year: 2023
• Forecast year: 2028

Aspects covered in this report
• Asia-Pacific Over The Top (OTT) market with its value and forecast along with its segments
• Country-wise Over The Top (OTT) market analysis
• Various drivers and challenges
• On-going trends and developments
• Top profiled companies
• Strategic recommendation

Countries covered in the report:
• China
• Japan
• India
• Australia
• South Korea

By Type:
• AVOD (Advertising-based Video On Demand)
• SVOD (Subscription Video on Demand)
• TVOD (Transactional Video on Demand)
• Others

By Device Type:
• Smartphones and Tablets
• Desktops and Laptops
• Smart TVs & Set-Top Box
• Gaming Consoles & Streaming Devices

By Content Type:
• Video Streaming
• Game Streaming
• Audio Streaming
• Communication

By Service Verticals:
• Media and Entertainment
• Education and Learning
• Gaming
• Service Utilities

By User Type:
• Personal
• Commercial

By Component Type:
• Solution
• Services

The approach of the report:
This report consists of a combined approach of primary as well as secondary research. Initially, secondary research was used to get an understanding of the market and list out the companies that are present in the market. The secondary research consists of third-party sources such as press releases, and annual reports of companies, analyzing the government-generated reports and databases. After gathering the data from secondary sources primary research was conducted by making telephonic interviews with the leading players about how the market is functioning and then conducting trade calls with dealers and distributors of the market. Post this we have started doing primary calls to consumers by equally segmenting consumers into regional aspects, tier aspects, age groups, and gender. Once we have primary data with us we started verifying the details obtained from secondary sources.

Intended audience
This report can be useful to industry consultants, manufacturers, suppliers, associations & organizations related to the Over The Top (OTT) industry, government bodies, and other stakeholders to align their market-centric strategies. In addition to marketing & presentations, it will also increase competitive knowledge about the industry.





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Table of Contents

Table of Contents

1. Executive Summary
2. Market Dynamics
2.1. Market Drivers
2.2. Challenges
2.3. Opportunity
2.4. Restraints
2.5. Market Trends
2.6. Covid-19 Effect
2.7. Supply chain Analysis
2.8. Policy & Regulatory Framework
2.9. Industry Experts Views
3. Research Methodology
3.1. Secondary Research
3.2. Primary Data Collection
3.3. Market Formation & Validation
3.4. Report Writing, Quality Check & Delivery
4. Market Structure
4.1. Market Considerate
4.2. Assumptions
4.3. Limitations
4.4. Abbreviations
4.5. Sources
4.6. Definitions
5. Economic /Demographic Snapshot
6. Competitive Landscape
6.1. Competitive Dashboard
6.2. Business Strategies Adopted by Key Players
6.3. Key Players Market Share Insights and Analysis, 2022
6.4. Key Players Market Positioning Matrix
6.5. Consolidated SWOT Analysis of Key Players
6.6. Porter's Five Forces
7. Global Over The Top (OTT) Market Outlook
7.1. Market Size By Value
7.2. Market Size and Forecast, By Geography
7.3. Market Size and Forecast, By Type
7.4. Market Size and Forecast, By Device Type
7.5. Market Size and Forecast, By Content Type
7.6. Market Size and Forecast, By Service Verticals
7.7. Market Size and Forecast, By User Type
7.8. Market Size and Forecast, By Component Type
8. Asia-Pacific Over The Top (OTT) Market Outlook
8.1. Market Size By Value
8.2. Market Share By Country
8.3. Market Size and Forecast By Type
8.4. Market Size and Forecast By Device Type
8.5. Market Size and Forecast By Content Type
8.6. Market Size and Forecast By Service Verticals
8.7. Market Size and Forecast By User Type
8.8. Market Size and Forecast By Component Type
8.9. China Over The Top (OTT) Market Outlook
8.9.1. Market Size By Value
8.9.2. Market Size and Forecast By Type
8.9.3. Market Size and Forecast By Device Type
8.9.4. Market Size and Forecast By Content Type
8.9.5. Market Size and Forecast By Service Verticals
8.9.6. Market Size and Forecast By User Type
8.9.7. Market Size and Forecast By Component Type
8.10. Japan Over The Top (OTT) Market Outlook
8.10.1. Market Size By Value
8.10.2. Market Size and Forecast By Type
8.10.3. Market Size and Forecast By Device Type
8.10.4. Market Size and Forecast By Content Type
8.10.5. Market Size and Forecast By Service Verticals
8.10.6. Market Size and Forecast By User Type
8.10.7. Market Size and Forecast By Component Type
8.11. India Over The Top (OTT) Market Outlook
8.11.1. Market Size By Value
8.11.2. Market Size and Forecast By Type
8.11.3. Market Size and Forecast By Device Type
8.11.4. Market Size and Forecast By Content Type
8.11.5. Market Size and Forecast By Service Verticals
8.11.6. Market Size and Forecast By User Type
8.11.7. Market Size and Forecast By Component Type
8.12. Australia Over The Top (OTT) Market Outlook
8.12.1. Market Size By Value
8.12.2. Market Size and Forecast By Type
8.12.3. Market Size and Forecast By Device Type
8.12.4. Market Size and Forecast By Content Type
8.12.5. Market Size and Forecast By Service Verticals
8.12.6. Market Size and Forecast By User Type
8.12.7. Market Size and Forecast By Component Type
8.13. South Korea Over The Top (OTT) Market Outlook
8.13.1. Market Size By Value
8.13.2. Market Size and Forecast By Type
8.13.3. Market Size and Forecast By Device Type
8.13.4. Market Size and Forecast By Content Type
8.13.5. Market Size and Forecast By Service Verticals
8.13.6. Market Size and Forecast By User Type
8.13.7. Market Size and Forecast By Component Type
9. Company Profile
9.1. Netflix, Inc
9.1.1. Company Snapshot
9.1.2. Company Overview
9.1.3. Financial Highlights
9.1.4. Geographic Insights
9.1.5. Business Segment & Performance
9.1.6. Product Portfolio
9.1.7. Key Executives
9.1.8. Strategic Moves & Developments
9.2. The Walt Disney Company
9.3. Apple, Inc
9.4. Amazon.com, Inc.
9.5. Paramount Global
9.6. Warnermedia Direct, Llc
9.7. Sling Tv Llc
9.8. Rakuten Group, Inc
9.9. Kakao Entertainment Co, Ltd
9.10. Alphabet Inc
9.11. Microsoft Corporation
9.12. Telstra Corporation Ltd
9.13. Roku, Inc
9.14. Meta Platforms, Inc.
9.15. Indieflix Gropu Inc.
9.16. home box office
9.17. Tencent
10. Strategic Recommendations
11. Annexure
11.1. FAQ`s
11.2. Notes
11.3. Related Reports
12. Disclaimer

List of Figures

Figure 1: Global Over The Top (OTT) Market Size (USD Billion) By Region, 2022 & 2028
Figure 2: Market attractiveness Index, By Region 2028
Figure 3: Market attractiveness Index, By Type 2028
Figure 4: Competitive Dashboard of top 5 players, 2022
Figure 5: Market Share insights of key players, 2022
Figure 6: Porter's Five Forces of Global Over The Top (OTT) Market
Figure 7: Global Over The Top (OTT) Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 8: Global Over The Top (OTT) Market Share By Region (2022)
Figure 9: Asia-Pacific Over The Top (OTT) Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 10: Asia-Pacific Over The Top (OTT) Market Share By Country (2022)
Figure 11: China Over The Top (OTT) Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 12: Japan Over The Top (OTT) Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 13: India Over The Top (OTT) Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 14: Australia Over The Top (OTT) Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)
Figure 15: South Korea Over The Top (OTT) Market Size By Value (2017, 2022 & 2028F) (in USD Billion)

List of Tables

Table 1: Global Over The Top (OTT) Market Snapshot, By Segmentation (2022 & 2028) (in USD Billion)
Table 2: Influencing Factors for Global Over The Top (OTT) Market, 2022
Table 3: Top 10 Counties Economic Snapshot 2020
Table 4: Economic Snapshot of Other Prominent Countries 2020
Table 5: Average Exchange Rates for Converting Foreign Currencies into U.S. Dollars
Table 6: Global Over The Top (OTT) Market Size and Forecast, By Geography (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 7: Global Over The Top (OTT) Market Size and Forecast, By Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 8: Global Over The Top (OTT) Market Size and Forecast, By Device Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 9: Global Over The Top (OTT) Market Size and Forecast, By Content Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 10: Global Over The Top (OTT) Market Size and Forecast, By Service Verticals (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 11: Global Over The Top (OTT) Market Size and Forecast, By User Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 12: Global Over The Top (OTT) Market Size and Forecast, By Component Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 13: Asia-Pacific Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 14: Asia-Pacific Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Device Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 15: Asia-Pacific Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Content Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 16: Asia-Pacific Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Service Verticals (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 17: Asia-Pacific Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By User Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 18: Asia-Pacific Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Component Type (2017 to 2028F) (In USD Billion)
Table 19: China Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 20: China Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Device Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 21: China Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Content Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 22: China Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Service Verticals (2017, 2022 & 2028F)
Table 23: China Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By User Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 24: China Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Component Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 25: Japan Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 26: Japan Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Device Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 27: Japan Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Content Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 28: Japan Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Service Verticals (2017, 2022 & 2028F)
Table 29: Japan Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By User Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 30: Japan Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Component Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 31: India Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 32: India Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Device Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 33: India Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Content Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 34: India Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Service Verticals (2017, 2022 & 2028F)
Table 35: India Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By User Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 36: India Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Component Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 37: Australia Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 38: Australia Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Device Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 39: Australia Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Content Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 40: Australia Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Service Verticals (2017, 2022 & 2028F)
Table 41: Australia Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By User Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 42: Australia Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Component Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 43: South Korea Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 44: South Korea Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Device Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 45: South Korea Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Content Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 46: South Korea Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Service Verticals (2017, 2022 & 2028F)
Table 47: South Korea Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By User Type (2017, 2022 & 2028F)
Table 48: South Korea Over The Top (OTT) Market Size and Forecast By Component Type (2017, 2022 & 2028F)

 

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