世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

フライトスケジューリングソフトウェアの世界市場規模調査、コンポーネント別(ソフトウェア、サービス)、展開モデル別(オンプレミス、クラウド)、機能別(コアスケジューリング、アドバンストスケジューリング)、エンドユーザー別(航空会社、空港、物流・貨物会社、軍事・防衛、フライトスクール・訓練センター)、地域別予測:2022年~2032年


Global Flight Scheduling Software Market Size Study, by Component (Software, Services), by Deployment Model (On-premises, Cloud), by Functionality (Core Scheduling, Advanced Scheduling), by End-user (Airlines, Airports, Logistics & Cargo Companies, Military & Defense, Flight Schools & Training Centers) and Regional Forecasts 2022-2032

フライトスケジューリングソフトウェアの世界市場は、2023年に約6億6,721万米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて9.88%以上の堅調なCAGRで成長すると予測されている。フライトスケジューリングソフ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2024年9月9日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
285 英語

 

サマリー

フライトスケジューリングソフトウェアの世界市場は、2023年に約6億6,721万米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて9.88%以上の堅調なCAGRで成長すると予測されている。フライトスケジューリングソフトウェアは、航空会社や航空会社にとって重要なツールであり、フライトスケジュールを効率的に管理し、自動化するように設計されている。航空機、乗務員、リソースの最適な利用を確保することで計画プロセスを強化し、遅延や競合を最小限に抑える。さらに、このソフトウェアは様々なシステムとシームレスに統合され、天候、航空交通、メンテナンスの必要性などの要因に関するリアルタイムの最新情報を提供します。ルーチン・タスクを自動化することで、この技術は業務効率を大幅に高め、コストを削減し、オンタイム・パフォーマンスを向上させ、最終的に航空業界のサービス品質と顧客満足度を高める。
フライトスケジューリングソフトウェアの世界市場は、フライトスケジューリングソフトウェア市場の成長によって牽引されている。航空業界における業務効率化とコスト管理に対するニーズの高まりは、人工知能(AI)などの先進技術の採用が増加していることと同様に、主要な促進要因となっている。さらに、航空業界の厳しい規制環境は、コンプライアンスを確保し、業務を最適化するために、高度なスケジューリングツールの使用を必要としている。しかし、高い導入コストとデータセキュリティの懸念が、予測期間2024-2032年の市場全体の需要を阻害することになる。

市場調査対象とした主な地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、その他の地域である。2023年には、北米がフライトスケジューリングソフトウェア市場で最大のシェアを占めたが、これは主にこの地域の航空部門が非常に活発であるためである。この高い需要は、運用能力の向上、航空交通管理システムの近代化、空港インフラのアップグレードに対する政府や企業の大きな投資につながった。フライトスケジューリングソフトウェアは、新しく開発されたインフラや技術の利用を最適化することで、こうした進歩を支える極めて重要な役割を果たしている。さらに、この地域では、信頼性、利便性、サービス品質に対する利用者の期待が高く、時間厳守の出発、効率的な乗り継ぎ、スケジュール変更に関する透明性の高いコミュニケーションなど、スムーズな旅行体験を促進することから、このソフトウェアに対する需要がさらに高まっている。
本レポートに含まれる主な市場プレイヤー
AIMS International
航空会社ソフトウェア・アプリケーション
アマデウスITグループ
FLYHT Aerospace Solutions Ltd.
GEアビエーション
IBSソフトウェア
ジェッペセン
ルフトハンザ・システムズ
セーバーコーポレーション
SITA
ロックウェル・コリンズ社
ボーイングデジタルソリューションズ
コリンズ・エアロスペース
NAVBLUE (エアバス社)
デクストラデータ社

市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:
コンポーネント別
- ソフトウェア
- サービス
展開モデル別
- オンプレミス
- クラウド
機能別
- コアスケジューリング
- 高度なスケジューリング
エンドユーザー別
- 航空会社
- 空港
- 物流・貨物会社
- 軍事・防衛
- フライトスクール&トレーニングセンター
地域別
北米:
- 米国
- カナダ
ヨーロッパ
- 英国
- ドイツ
- フランス
- スペイン
- イタリア
- ROE
アジア太平洋
- 中国
- インド
- 日本
- オーストラリア
- 韓国
- RoAPAC
ラテンアメリカ
- ブラジル
- メキシコ
- RoLA
中東・アフリカ
- サウジアラビア
- 南アフリカ
- RoMEA
調査対象年は以下の通り:
- 過去2022年
- 基準年 - 2023年
- 予測期間 - 2024年から2032年
主な内容
- 2022年から2032年までの10年間の市場推定と予測。
- 各市場セグメントの年換算収益と地域レベル分析。
- 主要地域の国レベル分析による地理的展望の詳細分析。
- 市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
- 主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
- 市場の競争構造の分析
- 市場の需要側と供給側の分析

ページTOPに戻る


目次

第1章.フライトスケジューリングソフトウェアの世界市場
1.1.フライトスケジューリングソフトウェアの世界市場規模・予測(2022-2032年)
1.2.地域別概要
1.3.セグメント別概要
1.3.1.コンポーネント別
1.3.2.展開モデル別
1.3.3.機能別
1.3.4.エンドユーザー別
1.4.主要動向
1.5.不況の影響
1.6.アナリストの推奨と結論

第2章 フライトスケジューリングソフトウェアフライトスケジューリングソフトウェアの世界市場定義と調査前提条件
2.1.調査目的
2.2.市場の定義
2.3.調査の前提
2.3.1.包含と除外
2.3.2.限界
2.3.3.供給サイドの分析
2.3.3.1.入手可能性
2.3.3.2.インフラ
2.3.3.3.規制環境
2.3.3.4.市場競争
2.3.3.5.経済性(消費者の視点)
2.3.4.需要サイド分析
2.3.4.1.規制の枠組み
2.3.4.2.技術の進歩
2.3.4.3.環境への配慮
2.3.4.4.消費者の意識と受容
2.4.推定方法
2.5.調査対象年
2.6.通貨換算レート

第3章.フライトスケジューリングソフトウェアの世界市場ダイナミクス
3.1.市場促進要因
3.1.1.運航効率とコスト管理の必要性
3.1.2.AIやその他の先端技術の採用拡大
3.1.3.航空業界における厳しい規制
3.2.市場の課題
3.2.1.データ・セキュリティへの懸念
3.2.2.高い導入コスト
3.3.市場機会
3.3.1.航空交通管理システムと空港インフラへの投資
3.3.2.リアルタイム・スケジューリング・ソリューションに対する需要の高まり

第4章.フライトスケジューリングソフトウェアの世界市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社との競争
4.1.6.ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7.ポーター5フォースの影響分析
4.2.PESTEL分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済的
4.2.3.社会
4.2.4.技術的
4.2.5.環境
4.2.6.法律
4.3.最高の投資機会
4.4.トップ勝利戦略
4.5.破壊的トレンド
4.6.業界専門家の視点
4.7.アナリストの推奨と結論

第5章 フライトスケジューリングソフトウェアフライトスケジューリングソフトウェアの世界市場 コンポーネント別規模・予測 2022-2032
5.1.セグメントダッシュボード
5.2.フライトスケジューリングソフトウェアの世界市場コンポーネント別売上動向分析、2022年および2032年 (百万米ドル)
5.2.1.ソフトウェア
5.2.2.サービス

第6章 フライトスケジューリングソフトウェアフライトスケジューリングソフトウェアの世界市場規模・予測:展開モデル別 2022-2032
6.1.セグメントダッシュボード
6.2.フライトスケジューリングソフトウェアの世界市場展開モデル別売上動向分析、2022年および2032年 (百万米ドル)
6.2.1.オンプレミス
6.2.2.クラウド

第7章 フライトスケジューリングソフトウェアフライトスケジューリングソフトウェアの世界市場規模・機能別予測 2022-2032
7.1.セグメントダッシュボード
7.2.フライトスケジューリングソフトウェアの世界市場機能別売上動向分析、2022年および2032年 (百万米ドル)
7.2.1.コアスケジューリング
7.2.2.高度なスケジューリング

第8章 フライトスケジューリングソフトウェアフライトスケジューリングソフトウェアの世界市場規模・予測:エンドユーザー別 2022-2032
8.1.セグメントダッシュボード
8.2.フライトスケジューリングソフトウェアの世界市場エンドユーザー別売上動向分析、2022年・2032年 (百万米ドル)
8.2.1.航空会社
8.2.2.空港
8.2.3.物流・貨物会社
8.2.4.軍事・防衛
8.2.5.フライトスクール&トレーニングセンター

第9章 フライトスケジューリングソフトウェアフライトスケジューリングソフトウェアの世界市場規模・地域別予測 2022-2032
9.1.北米フライトスケジューリングソフトウェア市場
9.1.1.米国のフライトスケジューリングソフトウェア市場
9.1.1.1.コンポーネントの内訳サイズと予測、2022-2032年
9.1.1.2.展開モデルの内訳サイズと予測、2022-2032年
9.1.1.3.機能の内訳サイズと予測、2022-2032年
9.1.1.4.エンドユーザー内訳:市場規模&予測、2022-2032年
9.1.2.カナダのフライトスケジューリングソフトウェア市場
9.2.ヨーロッパのフライトスケジューリングソフトウェア市場
9.2.1.イギリスのフライトスケジューリングソフトウェア市場
9.2.2.ドイツのフライトスケジューリングソフトウェア市場
9.2.3.フランスのフライトスケジューリングソフトウェア市場
9.2.4.スペインのフライトスケジューリングソフトウェア市場
9.2.5.イタリアのフライトスケジューリングソフトウェア市場
9.2.6.その他のヨーロッパのフライトスケジューリングソフトウェア市場
9.3.アジア太平洋地域のフライトスケジューリングソフトウェア市場
9.3.1.中国のフライトスケジューリングソフトウェア市場
9.3.2.インドのフライトスケジューリングソフトウェア市場
9.3.3.日本のフライトスケジューリングソフトウェア市場
9.3.4.オーストラリアのフライトスケジューリングソフトウェア市場
9.3.5.韓国のフライトスケジューリングソフトウェア市場
9.3.6.その他のアジア太平洋地域のフライトスケジューリングソフトウェア市場
9.4.ラテンアメリカのフライトスケジューリングソフトウェア市場
9.4.1.ブラジルフライトスケジューリングソフトウェア市場
9.4.2.メキシコのフライトスケジューリングソフトウェア市場
9.4.3.その他のラテンアメリカのフライトスケジューリングソフトウェア市場
9.5.フライトスケジューリングソフトウェア市場
9.5.1.サウジアラビアのフライトスケジューリングソフトウェア市場
9.5.2.南アフリカのフライトスケジューリングソフトウェア市場
9.5.3.フライトスケジューリングソフトウェア市場

第10章.競合他社の動向
10.1.主要企業のSWOT分析
10.1.1.企業1
10.1.2.企業2
10.1.3.会社3
10.2.トップ市場戦略
10.3.企業プロフィール
10.3.1.AIMSインターナショナル
10.3.1.1.主要情報
10.3.1.2.概要
10.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
10.3.1.4.製品概要
10.3.1.5.市場戦略
10.3.2.アマデウスITグループ
10.3.3.GEアビエーション
10.3.4.ジェッペセン
10.3.5.ルフトハンザ・システムズ
10.3.6.SITA
10.3.7.FLYHT エアロスペース・ソリューションズ社
10.3.8.ロックウェル・コリンズ
10.3.9.ボーイング・デジタル・ソリューションズ
10.3.10.コリンズ・エアロスペース
10.3.11.ナブリュー(エアバス社)
10.3.12.デクストラデータ社

第11章.研究プロセス
11.1.研究プロセス
11.1.1.データマイニング
11.1.2.分析
11.1.3.市場推定
11.1.4.バリデーション
11.1.5.出版
11.2.研究属性

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Global Flight Scheduling Software Market was valued at approximately USD 667.21 million in 2023 and is expected to grow at a robust CAGR of over 9.88% during the forecast period 2024-2032. Flight Scheduling Software is a critical tool for airlines and aviation companies, designed to efficiently manage and automate flight schedules. It enhances the planning process by ensuring optimal utilization of aircraft, crew, and resources, thereby minimizing delays and conflicts. Furthermore, the software integrates seamlessly with various systems, providing real-time updates on factors such as weather, air traffic, and maintenance requirements. By automating routine tasks, this technology significantly boosts operational efficiency, reduces costs, and improves on-time performance, ultimately elevating service quality and customer satisfaction in the aviation industry.
The Global Flight Scheduling Software Market is driven by growth of the flight scheduling software market. The growing need for operational efficiency and cost management in the aviation sector is a primary driver, as is the increasing adoption of advanced technologies such as artificial intelligence (AI). Moreover, the aviation industry's stringent regulatory environment necessitates the use of sophisticated scheduling tools to ensure compliance and optimize operations. However, high implementation costs and data security concerns is going to impede the overall demand for the market during the forecast period 2024-2032.

The key regions considered for the market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. In 2023, North America held the largest share of the flight scheduling software market, largely due to the region's highly active aviation sector. This high demand has led to significant investments from governments and corporations in improving operating capabilities, modernizing air traffic management systems, and upgrading airport infrastructure. Flight scheduling software plays a pivotal role in supporting these advancements by optimizing the utilization of newly developed infrastructure and technology. Additionally, the high expectations of passengers in the region for reliability, convenience, and service quality further drive the demand for this software, as it facilitates smooth travel experiences, including punctual departures, efficient connections, and transparent communication regarding schedule changes.
Major market players included in this report are:
AIMS International
Airline Software Applications
Amadeus IT Group
FLYHT Aerospace Solutions Ltd.
GE Aviation
IBS Software
Jeppesen
Lufthansa Systems
Sabre Corporation
SITA
Rockwell Collins, Inc.
Boeing Digital Solutions
Collins Aerospace
NAVBLUE (an Airbus Company)
DextraData GmbH

The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Component:
• Software
• Services
By Deployment Model:
• On-premises
• Cloud
By Functionality:
• Core Scheduling
• Advanced Scheduling
By End-user:
• Airlines
• Airports
• Logistics & Cargo Companies
• Military & Defense
• Flight Schools & Training Centers
By Region:
North America:
• U.S.
• Canada
Europe:
• UK
• Germany
• France
• Spain
• Italy
• ROE
Asia Pacific:
• China
• India
• Japan
• Australia
• South Korea
• RoAPAC
Latin America:
• Brazil
• Mexico
• RoLA
Middle East & Africa:
• Saudi Arabia
• South Africa
• RoMEA
Years considered for the study are as follows:
• Historical year – 2022
• Base year – 2023
• Forecast period – 2024 to 2032
Key Takeaways:
• Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032.
• Annualized revenues and regional level analysis for each market segment.
• Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions.
• Competitive landscape with information on major players in the market.
• Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach.
• Analysis of competitive structure of the market.
• Demand side and supply side analysis of the market



ページTOPに戻る


Table of Contents

Chapter 1. Global Flight Scheduling Software Market Executive Summary
1.1. Global Flight Scheduling Software Market Size & Forecast (2022-2032)
1.2. Regional Summary
1.3. Segmental Summary
1.3.1. By Component
1.3.2. By Deployment Model
1.3.3. By Functionality
1.3.4. By End-user
1.4. Key Trends
1.5. Recession Impact
1.6. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 2. Global Flight Scheduling Software Market Definition and Research Assumptions
2.1. Research Objective
2.2. Market Definition
2.3. Research Assumptions
2.3.1. Inclusion & Exclusion
2.3.2. Limitations
2.3.3. Supply Side Analysis
2.3.3.1. Availability
2.3.3.2. Infrastructure
2.3.3.3. Regulatory Environment
2.3.3.4. Market Competition
2.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective)
2.3.4. Demand Side Analysis
2.3.4.1. Regulatory Frameworks
2.3.4.2. Technological Advancements
2.3.4.3. Environmental Considerations
2.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance
2.4. Estimation Methodology
2.5. Years Considered for the Study
2.6. Currency Conversion Rates

Chapter 3. Global Flight Scheduling Software Market Dynamics
3.1. Market Drivers
3.1.1. Need for Operational Efficiency and Cost Management
3.1.2. Growing Adoption of AI and Other Advanced Technologies
3.1.3. Stringent Regulations in the Aviation Industry
3.2. Market Challenges
3.2.1. Data Security Concerns
3.2.2. High Implementation Costs
3.3. Market Opportunities
3.3.1. Investments in Air Traffic Management Systems and Airport Infrastructure
3.3.2. Rising Demand for Real-time Scheduling Solutions

Chapter 4. Global Flight Scheduling Software Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model
4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis
4.2. PESTEL Analysis
4.2.1. Political
4.2.2. Economical
4.2.3. Social
4.2.4. Technological
4.2.5. Environmental
4.2.6. Legal
4.3. Top Investment Opportunity
4.4. Top Winning Strategies
4.5. Disruptive Trends
4.6. Industry Expert Perspective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion

Chapter 5. Global Flight Scheduling Software Market Size & Forecasts by Component 2022-2032
5.1. Segment Dashboard
5.2. Global Flight Scheduling Software Market: Component Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Million)
5.2.1. Software
5.2.2. Services

Chapter 6. Global Flight Scheduling Software Market Size & Forecasts by Deployment Model 2022-2032
6.1. Segment Dashboard
6.2. Global Flight Scheduling Software Market: Deployment Model Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Million)
6.2.1. On-premises
6.2.2. Cloud

Chapter 7. Global Flight Scheduling Software Market Size & Forecasts by Functionality 2022-2032
7.1. Segment Dashboard
7.2. Global Flight Scheduling Software Market: Functionality Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Million)
7.2.1. Core Scheduling
7.2.2. Advanced Scheduling

Chapter 8. Global Flight Scheduling Software Market Size & Forecasts by End-user 2022-2032
8.1. Segment Dashboard
8.2. Global Flight Scheduling Software Market: End-user Revenue Trend Analysis, 2022 & 2032 (USD Million)
8.2.1. Airlines
8.2.2. Airports
8.2.3. Logistics & Cargo Companies
8.2.4. Military & Defense
8.2.5. Flight Schools & Training Centers

Chapter 9. Global Flight Scheduling Software Market Size & Forecasts by Region 2022-2032
9.1. North America Flight Scheduling Software Market
9.1.1. U.S. Flight Scheduling Software Market
9.1.1.1. Component breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.1.2. Deployment Model breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.1.3. Functionality breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.1.4. End-user breakdown size & forecasts, 2022-2032
9.1.2. Canada Flight Scheduling Software Market
9.2. Europe Flight Scheduling Software Market
9.2.1. UK Flight Scheduling Software Market
9.2.2. Germany Flight Scheduling Software Market
9.2.3. France Flight Scheduling Software Market
9.2.4. Spain Flight Scheduling Software Market
9.2.5. Italy Flight Scheduling Software Market
9.2.6. Rest of Europe Flight Scheduling Software Market
9.3. Asia-Pacific Flight Scheduling Software Market
9.3.1. China Flight Scheduling Software Market
9.3.2. India Flight Scheduling Software Market
9.3.3. Japan Flight Scheduling Software Market
9.3.4. Australia Flight Scheduling Software Market
9.3.5. South Korea Flight Scheduling Software Market
9.3.6. Rest of Asia Pacific Flight Scheduling Software Market
9.4. Latin America Flight Scheduling Software Market
9.4.1. Brazil Flight Scheduling Software Market
9.4.2. Mexico Flight Scheduling Software Market
9.4.3. Rest of Latin America Flight Scheduling Software Market
9.5. Middle East & Africa Flight Scheduling Software Market
9.5.1. Saudi Arabia Flight Scheduling Software Market
9.5.2. South Africa Flight Scheduling Software Market
9.5.3. Rest of Middle East & Africa Flight Scheduling Software Market

Chapter 10. Competitive Intelligence
10.1. Key Company SWOT Analysis
10.1.1. Company 1
10.1.2. Company 2
10.1.3. Company 3
10.2. Top Market Strategies
10.3. Company Profiles
10.3.1. AIMS International
10.3.1.1. Key Information
10.3.1.2. Overview
10.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
10.3.1.4. Product Summary
10.3.1.5. Market Strategies
10.3.2. Amadeus IT Group
10.3.3. GE Aviation
10.3.4. Jeppesen
10.3.5. Lufthansa Systems
10.3.6. SITA
10.3.7. FLYHT Aerospace Solutions Ltd.
10.3.8. Rockwell Collins, Inc.
10.3.9. Boeing Digital Solutions
10.3.10. Collins Aerospace
10.3.11. NAVBLUE (an Airbus Company)
10.3.12. DextraData GmbH

Chapter 11. Research Process
11.1. Research Process
11.1.1. Data Mining
11.1.2. Analysis
11.1.3. Market Estimation
11.1.4. Validation
11.1.5. Publishing
11.2. Research Attributes

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

Bizwit Research & Consulting LLP 社の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(logistics)の最新刊レポート


よくあるご質問


Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?


Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/09/17 10:30

141.77 円

158.05 円

189.84 円

ページTOPに戻る