自動車用エアロダイナミクスの米国市場規模調査、用途別(ディフューザー、サイドスカート、スポイラー、ウィンドディフレクター、グリルシャッター、エアダム、その他)、システム別(アクティブシステム、パッシブシステム)、車種別(乗用車、商用車)、2022-2032年予測
US Automotive Aerodynamic Market Size study, By Application (Diffusers, Side Skirts, Spoilers, Wind Deflectors, Grille Shutter, Air Dam, Others), By System (Active System, Passive System), By Vehicle Type (Passenger Vehicles, Commercial Vehicles) Forecasts 2022-2032
米国の自動車空力市場は、2023年に約75億2,000万米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて4.49%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。自動車空力とは、空気抵抗(ドラッグ)を最小限に抑え... もっと見る
サマリー 米国の自動車空力市場は、2023年に約75億2,000万米ドルと評価され、予測期間2024年から2032年にかけて4.49%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。自動車空力とは、空気抵抗(ドラッグ)を最小限に抑え、効率、安定性、性能を向上させる自動車を設計するための気流原理の研究と応用を指す。車体、部品、システムの周囲を空気がどのように流れ、これらの空力特性が燃費、操縦性、安定性、騒音、車両全体の性能にどのように影響するかを理解することが含まれる。さらに、軽量素材を採用する自動車が増加しており、米国の自動車空力市場に注目が集まっている。軽量素材を使用することで、自動車メーカーは空気抵抗を低減する流線型の車両を設計することができる。空気抵抗が減少すると、車両周囲の気流が改善され、燃料消費量が減少し、全体的な効率が向上する。
米国の自動車エアロダイナミクス市場は、自律走行車の需要の増加と、地域全体における低燃費車の需要の高まりによって牽引されている。空気力学は、空気抵抗を減らして車両全体の性能を向上させることにより、これらのシステムの効率を最適化する上で重要な役割を果たしている。合理化された設計と空力強化は、自律走行車がより優れたエネルギー効率を達成し、航続距離を延ばし、バッテリー寿命を最大化するのに役立つ。さらに、空力性能の向上により、自動車メーカーはより高いマイル/ガロン(mpg)評価を達成する車両を設計できるようになり、燃料に敏感な消費者にとってより魅力的な車両となる。しかし、自動車用空力の設置コストが高く、試験メカニズムがないことが、予測期間2024~2032年の市場全体の需要を阻害することになる。
本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りである:
SRGグローバル社
フォード・モーター・カンパニー
ゼネラルモーターズ社
4社
5社
6社
7社
8社
9社目
10社
市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する:
用途別
ディフューザー
サイドスカート
スポイラー
ウインドディフレクター
グリルシャッター
エアダム
その他
システム別
アクティブシステム
パッシブシステム
車両タイプ別
乗用車
商用車
調査対象年は以下の通りである:
過去2022年
基準年 - 2023年
予測期間 - 2024年から2032年
主な要点
2022年から2032年までの10年間の市場推定と予測。
各市場セグメントの年換算収益と国レベル分析。
主要地域の国レベル分析による地理的状況の詳細分析。
市場の主要プレーヤーに関する情報を含む競争状況。
主要事業戦略の分析と今後の市場アプローチに関する提言。
市場の競争構造の分析
市場の需要サイドと供給サイドの分析
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目次 第1章.米国自動車空力市場の定義と調査前提
1.1.調査目的
1.2.市場の定義
1.3.調査の前提
1.3.1.包含と除外
1.3.2.限界
1.3.3.供給サイドの分析
1.3.3.1.入手可能性
1.3.3.2.インフラ
1.3.3.3.規制環境
1.3.3.4.市場競争
1.3.3.5.経済性(消費者の視点)
1.3.4.需要サイド分析
1.3.4.1.規制の枠組み
1.3.4.2.技術の進歩
1.3.4.3.環境への配慮
1.3.4.4.消費者の意識と受容
1.4.推定方法
1.5.調査対象年
1.6.通貨換算レート
第2章.要旨
2.1.米国の自動車空力市場規模・予測(2022年~2032年)
2.2.セグメント別概要
2.2.1.用途別
2.2.2.システム別
2.2.3.車両タイプ別
2.3.主要動向
2.4.景気後退の影響
2.5.アナリストの推奨と結論
第3章.米国の自動車空力市場ダイナミクス
3.1.市場促進要因
3.2.市場の課題
3.3.市場機会
第4章.米国の自動車空力市場産業分析
4.1.ポーターの5フォースモデル
4.1.1.サプライヤーの交渉力
4.1.2.買い手の交渉力
4.1.3.新規参入者の脅威
4.1.4.代替品の脅威
4.1.5.競合他社との競争
4.1.6.ポーターの5フォースモデルへの未来的アプローチ
4.1.7.ポーター5フォースの影響分析
4.2.PESTEL分析
4.2.1.政治的要因
4.2.2.経済的
4.2.3.社会
4.2.4.技術的
4.2.5.環境
4.2.6.法律
4.3.最高の投資機会
4.4.トップ勝ち組戦略
4.5.破壊的トレンド
4.6.業界専門家の視点
4.7.アナリストの推奨と結論
第5章.米国の自動車用エアロダイナミクスの用途別市場規模・予測 2022-2032
5.1.ディフューザー
5.2.サイドスカート
5.3.スポイラー
5.4.ウインドディフレクター
5.5.グリルシャッター
5.6.エアダム
5.7.その他
第6章.米国の自動車空力市場:システム別規模・予測 2022-2032
6.1.アクティブシステム
6.2.パッシブシステム
第7章.米国の自動車空力市場規模・予測(車種別)2022~2032年
7.1.乗用車
7.2.商用車
第8章.コンペティティブ・インテリジェンス
8.1.主要企業のSWOT分析
8.1.1.企業1
8.1.2.企業2
8.1.3.会社3
8.2.トップ市場戦略
8.3.企業プロフィール
8.3.1.SRGグローバル社
8.3.1.1.主要情報
8.3.1.2.概要
8.3.1.3.財務(データの入手可能性による)
8.3.1.4.製品概要
8.3.1.5.市場戦略
8.3.2.フォード・モーター・カンパニー
8.3.3.ゼネラルモーターズ
8.3.4.4社
8.3.5.5社
8.3.6.6社
8.3.7.7社
8.3.8.8社
8.3.9.9社
8.3.10.10社目
第9章.研究プロセス
9.1.研究プロセス
9.1.1.データマイニング
9.1.2.分析
9.1.3.市場推定
9.1.4.バリデーション
9.1.5.出版
9.2.研究属性
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Summary US Automotive Aerodynamic Market is valued approximately USD 7.52 billion in 2023 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 4.49% over the forecast period 2024-2032. Automotive Aerodynamic refers to the study and application of airflow principles to design vehicles that minimize air resistance (drag) and improve their efficiency, stability, and performance. It involves understanding how air flows around a vehicle's body, components, and systems, and how these aerodynamic properties affect fuel efficiency, handling, stability, noise, and overall vehicle performance. Furthermore, rising incorporating lightweight materials are gaining attention towards US Automotive Aerodynamic Market. Lightweight materials enable automakers to design vehicles with sleeker, more streamlined shapes that reduce aerodynamic drag. Lower drag results in improved airflow around the vehicle, reducing fuel consumption and enhancing overall efficiency.
The US Automotive Aerodynamic Market is driven by increasing demand of autonomous vehicles and rising demand of fuel-efficient vehicles across the region. Aerodynamics play a crucial role in optimizing the efficiency of these systems by reducing drag and improving overall vehicle performance. Streamlined designs and aerodynamic enhancements help autonomous vehicles achieve better energy efficiency, extend their range, and maximize battery life. In addition, aerodynamic improvements allow automakers to design vehicles that achieve higher miles per gallon (mpg) ratings, making them more attractive to fuel-conscious consumers. However, high installation cost of automotive aerodynamic and lack of testing mechanism is going to impede the overall demand for the market during the forecast period 2024-2032.
Major market player included in this report are: SRG Global, Inc Ford Motor Company General Motors Company Company 4 Company 5 Company 6 Company 7 Company 8 Company 9 Company 10
The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Application Diffusers Side Skirts Spoilers Wind Deflectors Grille Shutter Air Dam Others
By System Active System Passive System
By Vehicle Type Passenger Vehicles Commercial Vehicles
Years considered for the study are as follows: Historical year – 2022 Base year – 2023 Forecast period – 2024 to 2032
Key Takeaways: Market Estimates & Forecast for 10 years from 2022 to 2032. Annualized revenues and Country level analysis for each market segment. Detailed analysis of geographical landscape with Country level analysis of major regions. Competitive landscape with information on major players in the market. Analysis of key business strategies and recommendations on future market approach. Analysis of competitive structure of the market. Demand side and supply side analysis of the market.
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Table of Contents Chapter 1. US Automotive Aerodynamic Market Definition and Research Assumptions 1.1. Research Objective 1.2. Market Definition 1.3. Research Assumptions 1.3.1. Inclusion & Exclusion 1.3.2. Limitations 1.3.3. Supply Side Analysis 1.3.3.1. Availability 1.3.3.2. Infrastructure 1.3.3.3. Regulatory Environment 1.3.3.4. Market Competition 1.3.3.5. Economic Viability (Consumer’s Perspective) 1.3.4. Demand Side Analysis 1.3.4.1. Regulatory frameworks 1.3.4.2. Technological Advancements 1.3.4.3. Environmental Considerations 1.3.4.4. Consumer Awareness & Acceptance 1.4. Estimation Methodology 1.5. Years Considered for the Study 1.6. Currency Conversion Rates
Chapter 2. Executive Summary 2.1. US Automotive Aerodynamic Market Size & Forecast (2022- 2032) 2.2. Segmental Summary 2.2.1. By Application 2.2.2. By System 2.2.3. By Vehicle Type 2.3. Key Trends 2.4. Recession Impact 2.5. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 3. US Automotive Aerodynamic Market Dynamics 3.1. Market Drivers 3.2. Market Challenges 3.3. Market Opportunities Chapter 4. US Automotive Aerodynamic Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.1.6. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model 4.1.7. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.2. PESTEL Analysis 4.2.1. Political 4.2.2. Economical 4.2.3. Social 4.2.4. Technological 4.2.5. Environmental 4.2.6. Legal 4.3. Top investment opportunity 4.4. Top winning strategies 4.5. Disruptive Trends 4.6. Industry Expert Perspective 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. US Automotive Aerodynamic Market Size & Forecasts by Application 2022-2032 5.1. Diffusers 5.2. Side Skirts 5.3. Spoilers 5.4. Wind Deflectors 5.5. Grille Shutter 5.6. Air Dam 5.7. Others Chapter 6. US Automotive Aerodynamic Market Size & Forecasts by System 2022-2032 6.1. Active System 6.2. Passive System Chapter 7. US Automotive Aerodynamic Market Size & Forecasts by Vehicle Type 2022-2032 7.1. Passenger Vehicles 7.2. Commercial Vehicles Chapter 8. Competitive Intelligence 8.1. Key Company SWOT Analysis 8.1.1. Company 1 8.1.2. Company 2 8.1.3. Company 3 8.2. Top Market Strategies 8.3. Company Profiles 8.3.1. SRG Global, Inc 8.3.1.1. Key Information 8.3.1.2. Overview 8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 8.3.1.4. Product Summary 8.3.1.5. Market Strategies 8.3.2. Ford Motor Company 8.3.3. General Motors Company 8.3.4. Company 4 8.3.5. Company 5 8.3.6. Company 6 8.3.7. Company 7 8.3.8. Company 8 8.3.9. Company 9 8.3.10. Company 10 Chapter 9. Research Process 9.1. Research Process 9.1.1. Data Mining 9.1.2. Analysis 9.1.3. Market Estimation 9.1.4. Validation 9.1.5. Publishing 9.2. Research Attributes
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