キュー管理システムの世界市場規模調査&予測:コンポーネント別(ハードウェア、ソフトウェア、サービス)、タイプ別(バーチャルキューイング、リニアキューイング)、展開モデル別、組織規模別、用途別(カスタマーサービス、レポート&分析、クエリ処理、リアルタイムモニタリング、予約管理)、エンドユーザー別、地域別分析、2023年~2030年Global Queue Managements System Market Size study & Forecast by Component (Hardware, Software, Service), by Type (Virtual Queuing, Linear Queuing), by Deployment Model, by Organization Size, by Application (Customer service, Reporting & Analytics, Query handling, Real-time monitoring, Appointment management), by End-User and Regional Analysis, 2023-2030 世界の待ち行列管理システム市場は、2022年に約5億6,240万米ドルと評価され、2023年から2030年の予測期間中に4.0%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。待ち行列管理システム(QMS)は、待ち行列内の... もっと見る
サマリー世界の待ち行列管理システム市場は、2022年に約5億6,240万米ドルと評価され、2023年から2030年の予測期間中に4.0%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。待ち行列管理システム(QMS)は、待ち行列内の顧客や訪問者の流れを管理・分析するためのツールで構成されています。これらのシステムは、サービス提供の改善、従業員の生産性向上、待ち行列プロセス全体の改善においてサービスプロバイダを支援する。待ち行列管理システム市場は、待ち行列を管理・構造化する効率的なシステムに対する需要の高まり、航空産業の拡大、仮想待ち行列システムに対する需要の急増といった要因によって拡大している。拡張やインフラ整備を含む空港の成長と発展は、航空産業における待ち行列管理システムの需要増加を促進すると予想される。さらに、空港が拡大し、より多くの航空会社や目的地を誘致するにつれて、旅客数は増加する傾向にある。旅客の増加に伴い、空港はチェックインカウンター、セキュリティチェックポイント、出入国審査カウンター、搭乗ゲートにおける待ち行列の管理という、より大きな課題に直面することになる。待ち行列管理システムは、空港が旅客の流れを合理化し、待ち時間を最小限に抑え、全体的な旅客体験を向上させるのに役立つ。オリバー・ワイマン・フォーラムの2023年の分析によると、民間航空機の保有機数は33%増加し、2033年には世界で36,000機以上に達すると予測されている。さらに、国際空港評議会(ACI)ワールドは、2022年から2040年にかけて旅客輸送量が年平均5.8%増加し、2040年まで毎年190億人以上の旅客が空港を利用すると予測している。さらに、医療施設における長蛇の列の発生を減少させるため、病院やその他の医療提供者は、待ち時間やサービス時間の短縮につながる待ち行列管理システムの導入に意欲を示している。さらに、市場のさまざまな待ち行列管理システムは、待ち時間を医師に通知することで、運営業務の体系性を高めている。しかし、待ち行列管理システムの初期費用が高いことや、データのプライバシーやセキュリティに関する懸念といった要因が、2023~2030年の予測期間を通じて市場の成長を妨げている。 世界の待ち行列管理システム市場の調査対象としている主な地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、中東・アフリカなどである。2022年は北米が市場を支配した。同地域では、急速な技術進歩や顧客中心のソリューションが重視されていることから、ヘルスケア、小売、エンターテイメントなどの業界で革新的なキュー管理システムの需要が高まっている。さらに、デジタル・ソリューションの採用率の高まり、非接触型サービスへの需要の増加、サービス品質の向上を求める絶え間ない動きも、この地域での大幅な成長が予想される要因となっている。アジア太平洋地域は、都市化の進展や経済成長、小売業や銀行業の拡大、顧客体験の向上への注目の高まり、空港インフラへの投資の急増などの要因により、予測期間中に大きく成長すると予想される。 本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り: アドバンテック株式会社 株式会社セドコ Q-matic Group AB AKISテクノロジーズ キューノミー オーリオンプロソリューションズ Qminder Ltd. ウェーブテック ラヴィ・インダストリーズ コアモバイル 市場における最近の動き 2023年7月、バーチャルキュー管理で著名なQtracは最近WhatsAppをシステムに統合した。このアップデートにより、より広範なグローバル展開が可能になり、顧客とのコミュニケーションをカスタマイズする選択肢が増えた。この統合によりメッセージング機能が多様化し、顧客とのやり取りがパーソナライズされ、サービスが向上した。 2023年7月、アリズ・イスラミック銀行はSEDCOの最先端キュー・マネジメント・ソリューションを効果的に統合しました。同ソリューションは、インテリジェントなキューイングシステム、ダイナミックなデジタルサイネージ、集中管理、堅牢なビジネスインテリジェンスツールなどで構成され、これらすべてが連携してスムーズで効率的なバンキング体験を提供する。 2023年5月、Q-MATIC Group ABはOrchestra 7.4の最新版を導入し、最新の業界標準と規制に準拠したデータ・セキュリティ対策を強化しました。さらに、Orchestra 7.4のアップグレード版では、接続プロセスが合理化され、安全な接続の確立に必要な時間が短縮されました。 世界のキュー管理システム市場レポートスコープ: 過去データ - 2020 - 2021 推計基準年 - 2022年 予測期間 - 2023-2030 レポート対象範囲 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向 対象セグメント - コンポーネント、タイプ、展開モデル、組織規模、用途、エンドユーザー、地域 対象地域 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東 & アフリカ カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープの追加または変更*。 本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。 また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する: コンポーネント別 ハードウェア ソフトウェア サービス タイプ別 仮想キューイング リニアキューイング 導入モデル別 オンプレミス クラウド 組織規模別 中小企業 大企業 用途別 カスタマーサービス レポーティングと分析 クエリ処理 リアルタイムモニタリング アポイントメント管理 エンドユーザー別 小売 ヘルスケア 銀行 政府機関 運輸 教育 ホスピタリティ その他 地域別 北米 米国 カナダ ヨーロッパ 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア太平洋 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 RoAPAC ラテンアメリカ ブラジル メキシコ 中東・アフリカ サウジアラビア 南アフリカ その他の中東・アフリカ 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Million) 1.2.1. Queue Managements System Market, by Region, 2020-2030 (USD Million) 1.2.2. Queue Managements System Market, by Component, 2020-2030 (USD Million) 1.2.3. Queue Managements System Market, by Type, 2020-2030 (USD Million) 1.2.4. Queue Managements System Market, by Deployment Model, 2020-2030 (USD Million) 1.2.5. Queue Managements System Market, by Organization Size, 2020-2030 (USD Million) 1.2.6. Queue Managements System Market, by Application, 2020-2030 (USD Million) 1.2.7. Queue Managements System Market, by End-User, 2020-2030 (USD Million) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Queue Managements System Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Queue Managements System Market Dynamics 3.1. Queue Managements System Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Growing demand for efficient systems 3.1.1.2. Expansion of aviation industry 3.1.1.3. Surging demand for virtual queue systems 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. High initial cost of queue management systems 3.1.2.2. Data privacy and security concerns 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Rising adoption in healthcare systems 3.1.3.2. Integration of advanced technologies Chapter 4. Global Queue Managements System Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Queue Managements System Market, by Component 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Queue Managements System Market by Component, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Queue Managements System Market Estimates & Forecasts by Component 2020-2030 (USD Million) 5.4. Queue Managements System Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Hardware 5.4.2. Software 5.4.3. Services Chapter 6. Global Queue Managements System Market, by Type 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Queue Managements System Market by Type, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Queue Managements System Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Million) 6.4. Queue Managements System Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Virtual Queuing 6.4.2. Linear Queuing Chapter 7. Global Queue Managements System Market, by Deployment Model 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Queue Managements System Market by Deployment Model, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Queue Managements System Market Estimates & Forecasts by Deployment Model 2020-2030 (USD Million) 7.4. Queue Managements System Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. On-premises 7.4.2. Cloud Chapter 8. Global Queue Managements System Market, by Organization Size 8.1. Market Snapshot 8.2. Global Queue Managements System Market by Organization Size, Performance - Potential Analysis 8.3. Global Queue Managements System Market Estimates & Forecasts by Organization Size 2020-2030 (USD Million) 8.4. Queue Managements System Market, Sub Segment Analysis 8.4.1. SMEs 8.4.2. Large enterprises Chapter 9. Global Queue Managements System Market, by Application 9.1. Market Snapshot 9.2. Global Queue Managements System Market by Application, Performance - Potential Analysis 9.3. Global Queue Managements System Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Million) 9.4. Queue Managements System Market, Sub Segment Analysis 9.4.1. Customer service 9.4.2. Reporting & analytics 9.4.3. Query handling 9.4.4. Real-time monitoring 9.4.5. Appointment management Chapter 10. Global Queue Managements System Market, by End-User 10.1. Market Snapshot 10.2. Global Queue Managements System Market by End-User, Performance - Potential Analysis 10.3. Global Queue Managements System Market Estimates & Forecasts by End-User 2020-2030 (USD Million) 10.4. Queue Managements System Market, Sub Segment Analysis 10.4.1. Retail 10.4.2. Healthcare 10.4.3. Banking 10.4.4. Government 10.4.5. Transportation 10.4.6. Education 10.4.7. Hospitality 10.4.8. Others Chapter 11. Global Queue Managements System Market, Regional Analysis 11.1. Top Leading Countries 11.2. Top Emerging Countries 11.3. Queue Managements System Market, Regional Market Snapshot 11.4. North America Queue Managements System Market 11.4.1. U.S. Queue Managements System Market 11.4.1.1. Component breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 11.4.1.2. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 11.4.1.3. Deployment Model breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 11.4.1.4. Organization Size breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 11.4.1.5. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 11.4.1.6. End-User breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 11.4.2. Canada Queue Managements System Market 11.5. Europe Queue Managements System Market Snapshot 11.5.1. U.K. Queue Managements System Market 11.5.2. Germany Queue Managements System Market 11.5.3. France Queue Managements System Market 11.5.4. Spain Queue Managements System Market 11.5.5. Italy Queue Managements System Market 11.5.6. Rest of Europe Queue Managements System Market 11.6. Asia-Pacific Queue Managements System Market Snapshot 11.6.1. China Queue Managements System Market 11.6.2. India Queue Managements System Market 11.6.3. Japan Queue Managements System Market 11.6.4. Australia Queue Managements System Market 11.6.5. South Korea Queue Managements System Market 11.6.6. Rest of Asia Pacific Queue Managements System Market 11.7. Latin America Queue Managements System Market Snapshot 11.7.1. Brazil Queue Managements System Market 11.7.2. Mexico Queue Managements System Market 11.8. Middle East & Africa Queue Managements System Market 11.8.1. Saudi Arabia Queue Managements System Market 11.8.2. South Africa Queue Managements System Market 11.8.3. Rest of Middle East & Africa Queue Managements System Market Chapter 12. Competitive Intelligence 12.1. Key Company SWOT Analysis 12.1.1. Company 1 12.1.2. Company 2 12.1.3. Company 3 12.2. Top Market Strategies 12.3. Company Profiles 12.3.1. Advantech Co., Ltd. 12.3.1.1. Key Information 12.3.1.2. Overview 12.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 12.3.1.4. Product Summary 12.3.1.5. Recent Developments 12.3.2. SEDCO Co., Ltd. 12.3.3. Q-matic Group AB 12.3.4. AKIS Technologies 12.3.5. Q-nomy, Inc. 12.3.6. Aurionpro Solutions Ltd. 12.3.7. Qminder Ltd. 12.3.8. Wavetec 12.3.9. Lavi Industries 12.3.10. Core Mobile, Inc. Chapter 13. Research Process 13.1. Research Process 13.1.1. Data Mining 13.1.2. Analysis 13.1.3. Market Estimation 13.1.4. Validation 13.1.5. Publishing 13.2. Research Attributes 13.3. Research Assumption
SummaryGlobal Queue Managements System Market is valued at approximately USD 562.4 Million in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 4.0 % during the forecast period 2023-2030. A Queue Management System (QMS) consists of tools utilized for the management and analysis of customer or visitor flow within a queue. These systems assist service providers in improving service delivery, boosting employee productivity, and refining the overall queuing process. The Queue Managements System Market is expanding because of factors such as rising demand for efficient systems to manage and structure queues, expansion of the aviation industry and surging demand for virtual queue systems. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Million) 1.2.1. Queue Managements System Market, by Region, 2020-2030 (USD Million) 1.2.2. Queue Managements System Market, by Component, 2020-2030 (USD Million) 1.2.3. Queue Managements System Market, by Type, 2020-2030 (USD Million) 1.2.4. Queue Managements System Market, by Deployment Model, 2020-2030 (USD Million) 1.2.5. Queue Managements System Market, by Organization Size, 2020-2030 (USD Million) 1.2.6. Queue Managements System Market, by Application, 2020-2030 (USD Million) 1.2.7. Queue Managements System Market, by End-User, 2020-2030 (USD Million) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Queue Managements System Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Queue Managements System Market Dynamics 3.1. Queue Managements System Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Growing demand for efficient systems 3.1.1.2. Expansion of aviation industry 3.1.1.3. Surging demand for virtual queue systems 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. High initial cost of queue management systems 3.1.2.2. Data privacy and security concerns 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Rising adoption in healthcare systems 3.1.3.2. Integration of advanced technologies Chapter 4. Global Queue Managements System Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Queue Managements System Market, by Component 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Queue Managements System Market by Component, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Queue Managements System Market Estimates & Forecasts by Component 2020-2030 (USD Million) 5.4. Queue Managements System Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Hardware 5.4.2. Software 5.4.3. Services Chapter 6. Global Queue Managements System Market, by Type 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Queue Managements System Market by Type, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Queue Managements System Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Million) 6.4. Queue Managements System Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Virtual Queuing 6.4.2. Linear Queuing Chapter 7. Global Queue Managements System Market, by Deployment Model 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Queue Managements System Market by Deployment Model, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Queue Managements System Market Estimates & Forecasts by Deployment Model 2020-2030 (USD Million) 7.4. Queue Managements System Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. On-premises 7.4.2. Cloud Chapter 8. Global Queue Managements System Market, by Organization Size 8.1. Market Snapshot 8.2. Global Queue Managements System Market by Organization Size, Performance - Potential Analysis 8.3. Global Queue Managements System Market Estimates & Forecasts by Organization Size 2020-2030 (USD Million) 8.4. Queue Managements System Market, Sub Segment Analysis 8.4.1. SMEs 8.4.2. Large enterprises Chapter 9. Global Queue Managements System Market, by Application 9.1. Market Snapshot 9.2. Global Queue Managements System Market by Application, Performance - Potential Analysis 9.3. Global Queue Managements System Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Million) 9.4. Queue Managements System Market, Sub Segment Analysis 9.4.1. Customer service 9.4.2. Reporting & analytics 9.4.3. Query handling 9.4.4. Real-time monitoring 9.4.5. Appointment management Chapter 10. Global Queue Managements System Market, by End-User 10.1. Market Snapshot 10.2. Global Queue Managements System Market by End-User, Performance - Potential Analysis 10.3. Global Queue Managements System Market Estimates & Forecasts by End-User 2020-2030 (USD Million) 10.4. Queue Managements System Market, Sub Segment Analysis 10.4.1. Retail 10.4.2. Healthcare 10.4.3. Banking 10.4.4. Government 10.4.5. Transportation 10.4.6. Education 10.4.7. Hospitality 10.4.8. Others Chapter 11. Global Queue Managements System Market, Regional Analysis 11.1. Top Leading Countries 11.2. Top Emerging Countries 11.3. Queue Managements System Market, Regional Market Snapshot 11.4. North America Queue Managements System Market 11.4.1. U.S. Queue Managements System Market 11.4.1.1. Component breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 11.4.1.2. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 11.4.1.3. Deployment Model breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 11.4.1.4. Organization Size breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 11.4.1.5. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 11.4.1.6. End-User breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 11.4.2. Canada Queue Managements System Market 11.5. Europe Queue Managements System Market Snapshot 11.5.1. U.K. Queue Managements System Market 11.5.2. Germany Queue Managements System Market 11.5.3. France Queue Managements System Market 11.5.4. Spain Queue Managements System Market 11.5.5. Italy Queue Managements System Market 11.5.6. Rest of Europe Queue Managements System Market 11.6. Asia-Pacific Queue Managements System Market Snapshot 11.6.1. China Queue Managements System Market 11.6.2. India Queue Managements System Market 11.6.3. Japan Queue Managements System Market 11.6.4. Australia Queue Managements System Market 11.6.5. South Korea Queue Managements System Market 11.6.6. Rest of Asia Pacific Queue Managements System Market 11.7. Latin America Queue Managements System Market Snapshot 11.7.1. Brazil Queue Managements System Market 11.7.2. Mexico Queue Managements System Market 11.8. Middle East & Africa Queue Managements System Market 11.8.1. Saudi Arabia Queue Managements System Market 11.8.2. South Africa Queue Managements System Market 11.8.3. Rest of Middle East & Africa Queue Managements System Market Chapter 12. Competitive Intelligence 12.1. Key Company SWOT Analysis 12.1.1. Company 1 12.1.2. Company 2 12.1.3. Company 3 12.2. Top Market Strategies 12.3. Company Profiles 12.3.1. Advantech Co., Ltd. 12.3.1.1. Key Information 12.3.1.2. Overview 12.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 12.3.1.4. Product Summary 12.3.1.5. Recent Developments 12.3.2. SEDCO Co., Ltd. 12.3.3. Q-matic Group AB 12.3.4. AKIS Technologies 12.3.5. Q-nomy, Inc. 12.3.6. Aurionpro Solutions Ltd. 12.3.7. Qminder Ltd. 12.3.8. Wavetec 12.3.9. Lavi Industries 12.3.10. Core Mobile, Inc. Chapter 13. Research Process 13.1. Research Process 13.1.1. Data Mining 13.1.2. Analysis 13.1.3. Market Estimation 13.1.4. Validation 13.1.5. Publishing 13.2. Research Attributes 13.3. Research Assumption
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(ネットワーク)の最新刊レポート
Bizwit Research & Consulting LLP社のICTインフラ分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート
よくあるご質問Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |