複合現実ヘッドセットの世界市場規模調査&予測:技術別(ARヘッドセット、VRヘッドセット、MRヘッドセット)、エンドユーザー別、用途別(ゲーム、エンターテインメント&メディア、トレーニング&シミュレーション、データ可視化、遠隔コラボレーション)、接続タイプ別(テザリングヘッドセット、スタンドアロンヘッドセット、ワイヤレスヘッドセット)、流通チャネル別、地域別分析、2023-2030年Global Mixed Reality Headset Market Size study & Forecast, by Technology (AR Headsets, VR Headsets, MR Headsets), by End-User, by Application (Gaming, Entertainment & Media, Training & Simulation, Data Visualization, Remote Collaboration), by Connectivity Type (Tethered Headsets, Standalone Headsets, Wireless Headsets), by Distribution Channel and Regional Analysis, 2023-2030 複合現実ヘッドセットの世界市場は、2022年に約XX億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年にはXX%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。複合現実(MR)ヘッドセットは、仮想現実(VR)と拡張現実(AR... もっと見る
サマリー複合現実ヘッドセットの世界市場は、2022年に約XX億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年にはXX%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。複合現実(MR)ヘッドセットは、仮想現実(VR)と拡張現実(AR)の両方の側面を組み合わせて、デジタル環境と物理的環境をシームレスに統合した融合体験を生み出す装置である。これらのヘッドセットは通常、センサー、カメラ、ディスプレイを備え、現実世界と相互作用し、その上にデジタル・コンテンツを重ね合わせる。市場成長を促進する主な要因は、様々な産業で拡張現実(AR)および仮想現実(VR)アプリケーションの採用が増加していること、企業アプリケーションでの需要が高まっていること、予測期間2023-2030年の間に市場成長をサポートすると予想されるゲームおよびエンターテイメント産業の成長である。さらに、ゲーム分野の成長は複合現実(MR)ヘッドセット市場拡大の重要な促進要因である。MRヘッドセットは、仮想と現実の要素を融合させることで、より没入感のあるインタラクティブなゲーム体験を提供する。ゲーマーは物理的な環境の中でデジタルコンテンツと関わることができ、より魅力的でリアルなゲーム体験を生み出すことができる。このように、成長するゲーム分野は市場の成長をサポートすると予想されている。Statistaによると、2019年の世界のビデオゲームユーザー数は20億3,000万人で、その数は24億6,000万人に達し、2025年には28億6,000万人に達すると予測されている。さらに、ハードウェアとソフトウェア技術の継続的な進歩、革新的な複合現実感ソリューションを創出するための研究開発への投資の増加は、予測期間中に市場に有利な機会を創出すると予測されている。しかし、デバイスのコストが高いことが、2023~2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害している。 混合現実ヘッドセットの世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、ラテンアメリカ、中東&アフリカなどである。北米は、企業アプリケーションの採用の増加、継続的な技術の進歩、消費者の意識と受容の高まり、主要な市場プレイヤーの存在により、2022年の市場を支配した。一方、アジア太平洋地域は、様々な産業における拡張現実(AR)および仮想現実(VR)アプリケーションへの関心と需要の高まり、ゲームおよびエンターテインメント産業の成長、アプリケーション、ゲーム、体験を含む複合現実コンテンツのエコシステムの成長などの要因により、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想される。 本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り: Acer Inc. アンバーガレージ(Holokit) アップル社 ASUSTek Computer Inc. デル ヒューレット・パッカード・エンタープライズ社 HTCコーポレーション マジックリープ社 メタプラットフォーム社 マイクロソフト株式会社 市場の最新動向 NA 複合現実ヘッドセットの世界市場レポートスコープ: 過去データ - 2020 - 2021 推計基準年 - 2022年 予測期間 - 2023-2030 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向 対象セグメント - 技術、エンドユーザー、アプリケーション、接続タイプ、流通チャネル、地域 対象地域 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東およびアフリカ カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープ*の追加または変更 本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。 また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する: 技術別 拡張現実(AR)ヘッドセット バーチャルリアリティ(VR)ヘッドセット 複合現実(MR)ヘッドセット エンドユーザー別 コンシューマー・エレクトロニクス ヘルスケア 産業・製造 教育 ゲーム&エンターテイメント アプリケーション別 ゲーム エンターテインメント&メディア トレーニング&シミュレーション データ可視化 遠隔コラボレーション 接続タイプ別 テザーヘッドセット スタンドアロンヘッドセット ワイヤレスヘッドセット 販売チャネル オンライン小売 オフライン小売 企業直販 専門ベンダー 地域別 北米 アメリカ カナダ ヨーロッパ 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア太平洋 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 RoAPAC ラテンアメリカ ブラジル メキシコ 中東・アフリカ サウジアラビア 南アフリカ その他の中東・アフリカ 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Mixed Reality Headset Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Mixed Reality Headset Market, by Technology, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Mixed Reality Headset Market, by End-User, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.4. Mixed Reality Headset Market, by Application, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.5. Mixed Reality Headset Market, by Connectivity Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.6. Mixed Reality Headset Market, by Distribution Channel, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Mixed Reality Headset Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Mixed Reality Headset Market Dynamics 3.1. Mixed Reality Headset Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing adoption of augmented reality (AR) and virtual reality (VR) applications across various industries 3.1.1.2. Rising demand in enterprise application 3.1.1.3. Growing gaming and entertainment industry 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. High cost of devices 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Continuous advancements in hardware and software technologies 3.1.3.2. Growing investment in research and development Chapter 4. Global Mixed Reality Headset Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Mixed Reality Headset Market, by Technology 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Mixed Reality Headset Market by Technology, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Mixed Reality Headset Market Estimates & Forecasts by Technology 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Mixed Reality Headset Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Augmented Reality (AR) Headsets 5.4.2. Virtual Reality (VR) Headsets 5.4.3. Mixed Reality (MR) Headsets Chapter 6. Global Mixed Reality Headset Market, by End-User 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Mixed Reality Headset Market by End-User, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Mixed Reality Headset Market Estimates & Forecasts by End-User 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Mixed Reality Headset Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Consumer Electronics 6.4.2. Healthcare 6.4.3. Industrial & Manufacturing 6.4.4. Education 6.4.5. Gaming & Entertainment Chapter 7. Global Mixed Reality Headset Market, by Application 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Mixed Reality Headset Market by Application, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Mixed Reality Headset Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Billion) 7.4. Mixed Reality Headset Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Gaming 7.4.2. Entertainment & Media 7.4.3. Training & Simulation 7.4.4. Data Visualization 7.4.5. Remote Collaboration Chapter 8. Global Mixed Reality Headset Market, by Connectivity Type 8.1. Market Snapshot 8.2. Global Mixed Reality Headset Market by Connectivity Type, Performance - Potential Analysis 8.3. Global Mixed Reality Headset Market Estimates & Forecasts by Connectivity Type 2020-2030 (USD Billion) 8.4. Mixed Reality Headset Market, Sub Segment Analysis 8.4.1. Tethered Headsets 8.4.2. Standalone Headsets 8.4.3. Wireless Headsets Chapter 9. Global Mixed Reality Headset Market, by Distribution Channel 9.1. Market Snapshot 9.2. Global Mixed Reality Headset Market by Distribution Channel, Performance - Potential Analysis 9.3. Global Mixed Reality Headset Market Estimates & Forecasts by Distribution Channel 2020-2030 (USD Billion) 9.4. Mixed Reality Headset Market, Sub Segment Analysis 9.4.1. Online Retail 9.4.2. Offline Retail 9.4.3. Enterprise Direct Sales 9.4.4. Specialized Vendors Chapter 10. Global Mixed Reality Headset Market, Regional Analysis 10.1. Top Leading Countries 10.2. Top Emerging Countries 10.3. Mixed Reality Headset Market, Regional Market Snapshot 10.4. North America Mixed Reality Headset Market 10.4.1. U.S. Mixed Reality Headset Market 10.4.1.1. Technology breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 10.4.1.2. End-User breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 10.4.1.3. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 10.4.1.4. Connectivity Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 10.4.1.5. Distribution Channel breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 10.4.2. Canada Mixed Reality Headset Market 10.5. Europe Mixed Reality Headset Market Snapshot 10.5.1. U.K. Mixed Reality Headset Market 10.5.2. Germany Mixed Reality Headset Market 10.5.3. France Mixed Reality Headset Market 10.5.4. Spain Mixed Reality Headset Market 10.5.5. Italy Mixed Reality Headset Market 10.5.6. Rest of Europe Mixed Reality Headset Market 10.6. Asia-Pacific Mixed Reality Headset Market Snapshot 10.6.1. China Mixed Reality Headset Market 10.6.2. India Mixed Reality Headset Market 10.6.3. Japan Mixed Reality Headset Market 10.6.4. Australia Mixed Reality Headset Market 10.6.5. South Korea Mixed Reality Headset Market 10.6.6. Rest of Asia Pacific Mixed Reality Headset Market 10.7. Latin America Mixed Reality Headset Market Snapshot 10.7.1. Brazil Mixed Reality Headset Market 10.7.2. Mexico Mixed Reality Headset Market 10.8. Middle East & Africa Mixed Reality Headset Market 10.8.1. Saudi Arabia Mixed Reality Headset Market 10.8.2. South Africa Mixed Reality Headset Market 10.8.3. Rest of Middle East & Africa Mixed Reality Headset Market Chapter 11. Competitive Intelligence 11.1. Key Company SWOT Analysis 11.1.1. Company 1 11.1.2. Company 2 11.1.3. Company 3 11.2. Top Market Strategies 11.3. Company Profiles 11.3.1. Acer Inc. 11.3.1.1. Key Information 11.3.1.2. Overview 11.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 11.3.1.4. Product Summary 11.3.1.5. Recent Developments 11.3.2. Amber Garage (Holokit) 11.3.3. Apple Inc 11.3.4. ASUSTek Computer Inc 11.3.5. Dell Inc 11.3.6. Hewlett Packard Enterprise Company 11.3.7. HTC Corporation 11.3.8. Magic Leap, Inc. 11.3.9. Meta Platform, Inc 11.3.10. Microsoft Corporation Chapter 12. Research Process 12.1. Research Process 12.1.1. Data Mining 12.1.2. Analysis 12.1.3. Market Estimation 12.1.4. Validation 12.1.5. Publishing 12.2. Research Attributes 12.3. Research Assumption
SummaryGlobal Mixed Reality Headset Market is valued at approximately USD XX billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX% during the forecast period 2023-2030. Mixed Reality (MR) headset is a device that combines aspects of both Virtual Reality (VR) and Augmented Reality (AR) to create a blended experience that seamlessly integrates digital and physical environments. These headsets typically feature sensors, cameras, and displays to interact with the real world and overlay digital content onto it. The key factors driving the market growth is the increasing adoption of Augmented Reality (AR) and Virtual Reality (VR) applications across various industries, rising demand in enterprise application, the growing gaming and entertainment industry that are anticipated to support the market growth during the projected period 2023-2030. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Mixed Reality Headset Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Mixed Reality Headset Market, by Technology, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Mixed Reality Headset Market, by End-User, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.4. Mixed Reality Headset Market, by Application, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.5. Mixed Reality Headset Market, by Connectivity Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.6. Mixed Reality Headset Market, by Distribution Channel, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Mixed Reality Headset Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Mixed Reality Headset Market Dynamics 3.1. Mixed Reality Headset Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing adoption of augmented reality (AR) and virtual reality (VR) applications across various industries 3.1.1.2. Rising demand in enterprise application 3.1.1.3. Growing gaming and entertainment industry 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. High cost of devices 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Continuous advancements in hardware and software technologies 3.1.3.2. Growing investment in research and development Chapter 4. Global Mixed Reality Headset Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Mixed Reality Headset Market, by Technology 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Mixed Reality Headset Market by Technology, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Mixed Reality Headset Market Estimates & Forecasts by Technology 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Mixed Reality Headset Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Augmented Reality (AR) Headsets 5.4.2. Virtual Reality (VR) Headsets 5.4.3. Mixed Reality (MR) Headsets Chapter 6. Global Mixed Reality Headset Market, by End-User 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Mixed Reality Headset Market by End-User, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Mixed Reality Headset Market Estimates & Forecasts by End-User 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Mixed Reality Headset Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Consumer Electronics 6.4.2. Healthcare 6.4.3. Industrial & Manufacturing 6.4.4. Education 6.4.5. Gaming & Entertainment Chapter 7. Global Mixed Reality Headset Market, by Application 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Mixed Reality Headset Market by Application, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Mixed Reality Headset Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Billion) 7.4. Mixed Reality Headset Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Gaming 7.4.2. Entertainment & Media 7.4.3. Training & Simulation 7.4.4. Data Visualization 7.4.5. Remote Collaboration Chapter 8. Global Mixed Reality Headset Market, by Connectivity Type 8.1. Market Snapshot 8.2. Global Mixed Reality Headset Market by Connectivity Type, Performance - Potential Analysis 8.3. Global Mixed Reality Headset Market Estimates & Forecasts by Connectivity Type 2020-2030 (USD Billion) 8.4. Mixed Reality Headset Market, Sub Segment Analysis 8.4.1. Tethered Headsets 8.4.2. Standalone Headsets 8.4.3. Wireless Headsets Chapter 9. Global Mixed Reality Headset Market, by Distribution Channel 9.1. Market Snapshot 9.2. Global Mixed Reality Headset Market by Distribution Channel, Performance - Potential Analysis 9.3. Global Mixed Reality Headset Market Estimates & Forecasts by Distribution Channel 2020-2030 (USD Billion) 9.4. Mixed Reality Headset Market, Sub Segment Analysis 9.4.1. Online Retail 9.4.2. Offline Retail 9.4.3. Enterprise Direct Sales 9.4.4. Specialized Vendors Chapter 10. Global Mixed Reality Headset Market, Regional Analysis 10.1. Top Leading Countries 10.2. Top Emerging Countries 10.3. Mixed Reality Headset Market, Regional Market Snapshot 10.4. North America Mixed Reality Headset Market 10.4.1. U.S. Mixed Reality Headset Market 10.4.1.1. Technology breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 10.4.1.2. End-User breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 10.4.1.3. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 10.4.1.4. Connectivity Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 10.4.1.5. Distribution Channel breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 10.4.2. Canada Mixed Reality Headset Market 10.5. Europe Mixed Reality Headset Market Snapshot 10.5.1. U.K. Mixed Reality Headset Market 10.5.2. Germany Mixed Reality Headset Market 10.5.3. France Mixed Reality Headset Market 10.5.4. Spain Mixed Reality Headset Market 10.5.5. Italy Mixed Reality Headset Market 10.5.6. Rest of Europe Mixed Reality Headset Market 10.6. Asia-Pacific Mixed Reality Headset Market Snapshot 10.6.1. China Mixed Reality Headset Market 10.6.2. India Mixed Reality Headset Market 10.6.3. Japan Mixed Reality Headset Market 10.6.4. Australia Mixed Reality Headset Market 10.6.5. South Korea Mixed Reality Headset Market 10.6.6. Rest of Asia Pacific Mixed Reality Headset Market 10.7. Latin America Mixed Reality Headset Market Snapshot 10.7.1. Brazil Mixed Reality Headset Market 10.7.2. Mexico Mixed Reality Headset Market 10.8. Middle East & Africa Mixed Reality Headset Market 10.8.1. Saudi Arabia Mixed Reality Headset Market 10.8.2. South Africa Mixed Reality Headset Market 10.8.3. Rest of Middle East & Africa Mixed Reality Headset Market Chapter 11. Competitive Intelligence 11.1. Key Company SWOT Analysis 11.1.1. Company 1 11.1.2. Company 2 11.1.3. Company 3 11.2. Top Market Strategies 11.3. Company Profiles 11.3.1. Acer Inc. 11.3.1.1. Key Information 11.3.1.2. Overview 11.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 11.3.1.4. Product Summary 11.3.1.5. Recent Developments 11.3.2. Amber Garage (Holokit) 11.3.3. Apple Inc 11.3.4. ASUSTek Computer Inc 11.3.5. Dell Inc 11.3.6. Hewlett Packard Enterprise Company 11.3.7. HTC Corporation 11.3.8. Magic Leap, Inc. 11.3.9. Meta Platform, Inc 11.3.10. Microsoft Corporation Chapter 12. Research Process 12.1. Research Process 12.1.1. Data Mining 12.1.2. Analysis 12.1.3. Market Estimation 12.1.4. Validation 12.1.5. Publishing 12.2. Research Attributes 12.3. Research Assumption
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2024/11/19 10:26 155.48 円 165.11 円 199.74 円 |