行動分析の世界市場規模調査・予測、展開別(クラウド、オンプレミス)、用途別(広告キャンペーン、デジタルマーケティング、コンテンツ配信、ブランドプロモーション、脅威検知、その他)、産業別(小売、BFSI、ヘルスケア、政府、メディア・エンターテイメント、教育、食品・飲料、その他)、地域別分析、2023年~2030年Global Behavior Analytics Market Size Study & Forecast, by Deployment (Cloud, On-premises), By Application (Advertising Campaign, Digital Marketing, Content Delivery, Brand Promotion, Threat Detection, Others), By Industry (Retail, BFSI, Healthcare, Government, Media & Entertainment, Education, Food & Beverages, Others), and Regional Analysis, 2023-2030 世界の行動分析市場は、2022年に約5億8650万米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年にかけて37.3%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。行動分析とは、ウェブサイトやアプリなどのデジタル製品と... もっと見る
サマリー世界の行動分析市場は、2022年に約5億8650万米ドルと評価され、予測期間2023年から2030年にかけて37.3%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。行動分析とは、ウェブサイトやアプリなどのデジタル製品とのユーザーインタラクションからデータを収集・研究するプロセスである。この情報は、ユーザーの行動、興味、問題を理解するために活用される。ビジネス、サイバーセキュリティ、ヘルスケアなど、さまざまな文脈で行動データを分析・解釈するために、高度なデータマイニング、機械学習、統計技術を使用します。この情報は主に、ユーザー体験を向上させ、顧客満足度を高めるために使用される。内部不正や脅威の発生件数の増加、デジタル技術の採用の増加、ビッグデータ分析の台頭、セキュリティとリスク管理への注目の高まりが、世界市場の成長を後押ししている主な要因である。さらに、電子商取引プラットフォームとオンラインショッピングの採用が増加していることも、世界全体の市場需要にプラスの影響を与えている。行動分析は、ユーザーの行動に関するデータを収集・分析することで、eコマース事業を改善するために使用される強力なツールです。Statistaによると、2015年の世界の小売eコマース売上高は1兆5,480億米ドルで、2026年には8兆1,480億米ドルに達すると予測されている。それに伴い、人工知能ベースのアナリティクスは、意思決定スキルのための産業アプリケーション全体で高い支持を得ている。この技術は、予測分析能力を向上させ、最大限のデータを取得することで、顧客の行動を分析・理解する方法に革命をもたらした。例えば、ニューロモルフィックAI IPとチップのメーカーであるBrainChip Holdings Ltd.は、人間の行動を収集することでソーシャルロボットと車内モニタリングシステムを改善するため、nViso SAとの提携を発表した。ジェスチャー、頭の位置、顔の表情、その他の行動の活用を、人工知能(AI)技術を搭載したチップを使って検討し、ユーザーと製品の体験を向上させる。このように、前述の要因が推定期間中の行動分析市場の成長を促進している。さらに、行動分析への高度な分析と機械学習アルゴリズムの統合の増加や、ドライバーの安全対策に対する需要の高まりは、予測期間中に様々な有利な機会をもたらす。しかし、厳しいデータ保護法と行動分析の利用可能性に関する認識不足が、2023-2030年の予測期間を通じて市場成長の課題となっている。 行動アナリティクスの世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、ラテンアメリカ、中東・アフリカなどである。北米は、5GやIoT技術などのソリューションへの投資の増加、多数のデジタルプラットフォーム上での顧客の存在、業界全体で急速に拡大するデジタル化により、2022年の市場を支配した。The Digital 2023 USAの調査によると、ソーシャルメディアプラットフォームは72.5%の米国人が利用している。したがって、この地域の需要は、デジタルソリューションの急激な増加によって促進されている。一方、アジア太平洋地域は、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されている。IoTやスマートテクノロジーの採用が増加し、モバイルやウェブアプリケーションが使用され、変化する業界動向を理解するためのソリューションに対する需要が高く、多くの企業が大規模な顧客基盤を背景にこれらの国に投資していることが、同地域全体の市場需要を大きく押し上げている。 本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り: オラクル・コーポレーション(米国) アドビ社(米国) IBM Corporation(米国) スプランク社(米国) ヒープ社(米国) LogSentinel B.V.(オランダ) Altamira.ai(米国) Hotjar Ltd.(マルタ) TIBCO Software Inc. ニアラ社(HP社)(米国) 市場における最近の動き 2022年3月、金融データ・テクノロジー企業であるリビットは、銀行行動の分析を提供する計画を発表し、シリーズA資金調達の獲得を発表した。同社は金融サービス向上のため、顧客支援、手頃な価格、リスク低減を提供する。 2023年4月、UserTestingは機械学習機能を備えた高度な行動分析技術であるHuman Insight Platformを発表した。その摩擦検知は、ライブテストやプロトタイプテストにおいて様々な組織を支援し、劣悪なユーザーエクスペリエンスを低減する。 2022年9月、TransUnionは、ユーザーの行動に基づいて詐欺やセキュリティリスクを除去するTruValidate Device Risk with Behavioural Analyticsを発表した。同社は、NeuroID行動分析ソリューションを同社のデバイス・インテリジェンスと融合させ、企業が不正行為を特定・回避できるよう支援している。 世界の行動分析市場レポートスコープ: 過去データ - 2020 - 2021 推計基準年 - 2022年 予測期間 - 2023-2030 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向 対象セグメント - 展開、アプリケーション、産業、地域 地域範囲 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東およびアフリカ カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープの追加または変更*。 本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。 また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する: デプロイメント別 クラウド オンプレミス 用途別 広告キャンペーン デジタルマーケティング コンテンツ配信 ブランド・プロモーション 脅威検知 その他 産業別 小売 BFSI ヘルスケア 政府機関 メディア&エンターテイメント 教育 食品・飲料 その他 地域別 北米 米国 カナダ ヨーロッパ 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア太平洋 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 RoAPAC ラテンアメリカ ブラジル メキシコ 中東・アフリカ サウジアラビア 南アフリカ その他の中東・アフリカ 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Million) 1.2.1. Behavior Analytics Market, by region, 2020-2030 (USD Million) 1.2.2. Behavior Analytics Market, by Deployment, 2020-2030 (USD Million) 1.2.3. Behavior Analytics Market, by Application, 2020-2030 (USD Million) 1.2.4. Behavior Analytics Market, by Industry, 2020-2030 (USD Million) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Behavior Analytics Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Behavior Analytics Market Dynamics 3.1. Behavior Analytics Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing incidences of inside frauds and threats 3.1.1.2. Rising adoption of e-commerce platforms and online shopping 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Stringent data protection laws 3.1.2.2. Lack of awareness 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Increasing integration of advanced analytics and machine learning algorithms into behaviour analytics 3.1.3.2. Growing demand for driver safety measures Chapter 4. Global Behavior Analytics Market: Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economic 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Behavior Analytics Market, by Deployment 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Behavior Analytics Market by Deployment, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Behavior Analytics Market Estimates & Forecasts by Deployment 2020-2030 (USD Million) 5.4. Behavior Analytics Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Cloud 5.4.2. On-premises Chapter 6. Global Behavior Analytics Market, by Application 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Behavior Analytics Market by Application, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Behavior Analytics Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Million) 6.4. Behavior Analytics Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Advertising Campaign 6.4.2. Digital Marketing 6.4.3. Content Delivery 6.4.4. Brand Promotion 6.4.5. Threat Detection 6.4.6. Others Chapter 7. Global Behavior Analytics Market, by Industry 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Behavior Analytics Market by Industry, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Behavior Analytics Market Estimates & Forecasts by Industry 2020-2030 (USD Million) 7.4. Behavior Analytics Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Retail 7.4.2. BFSI 7.4.3. Healthcare 7.4.4. Government 7.4.5. Media & Entertainment 7.4.6. Education 7.4.7. Food & Beverages 7.4.8. Others Chapter 8. Global Behavior Analytics Market, Regional Analysis 8.1. Top Leading Countries 8.2. Top Emerging Countries 8.3. Behavior Analytics Market, Regional Market Snapshot 8.4. North America Behavior Analytics Market 8.4.1. U.S. Behavior Analytics Market 8.4.1.1. Deployment breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.3. Industry breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.2. Canada Behavior Analytics Market 8.5. Europe Behavior Analytics Market Snapshot 8.5.1. U.K. Behavior Analytics Market 8.5.2. Germany Behavior Analytics Market 8.5.3. France Behavior Analytics Market 8.5.4. Spain Behavior Analytics Market 8.5.5. Italy Behavior Analytics Market 8.5.6. Rest of Europe Behavior Analytics Market 8.6. Asia-Pacific Behavior Analytics Market Snapshot 8.6.1. China Behavior Analytics Market 8.6.2. India Behavior Analytics Market 8.6.3. Japan Behavior Analytics Market 8.6.4. Australia Behavior Analytics Market 8.6.5. South Korea Behavior Analytics Market 8.6.6. Rest of Asia Pacific Behavior Analytics Market 8.7. Latin America Behavior Analytics Market Snapshot 8.7.1. Brazil Behavior Analytics Market 8.7.2. Mexico Behavior Analytics Market 8.8. Middle East & Africa Behavior Analytics Market 8.8.1. Saudi Arabia Behavior Analytics Market 8.8.2. South Africa Behavior Analytics Market 8.8.3. Rest of Middle East & Africa Behavior Analytics Market Chapter 9. Competitive Intelligence 9.1. Key Company SWOT Analysis 9.1.1. Company 1 9.1.2. Company 2 9.1.3. Company 3 9.2. Top Market Strategies 9.3. Company Profiles 9.3.1. Oracle Corporation (U.S.) 9.3.1.1. Key Information 9.3.1.2. Overview 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 9.3.1.4. Product Summary 9.3.1.5. Recent Developments 9.3.2. Adobe Inc. (U.S.) 9.3.3. IBM Corporation (U.S.) 9.3.4. Splunk Inc. (U.S.) 9.3.5. Heap Inc. (U.S.) 9.3.6. LogSentinel B.V. (Netherlands) 9.3.7. Altamira.ai (U.S.) 9.3.8. Hotjar Ltd. (Malta) 9.3.9. TIBCO Software Inc. (U.S.) 9.3.10. Niara Inc. (HP Inc.) (U.S.) Chapter 10. Research Process 10.1. Research Process 10.1.1. Data Mining 10.1.2. Analysis 10.1.3. Market Estimation 10.1.4. Validation 10.1.5. Publishing 10.2. Research Attributes 10.3. Research Assumption
SummaryGlobal Behavior Analytics Market is valued at approximately USD 586.5 million in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 37.3 % over the forecast period 2023-2030. Behavioral analytics is the process of gathering and studying data from user interactions with a digital product, such as a website or app. This information is utilized to comprehend user behavior, interests and problems. It involves the use of advanced data mining, machine learning, and statistical techniques to analyze and interpret behavioral data in various contexts, such as business, cybersecurity, healthcare, and more. This information is majorly used to improve the user experience and boost customer satisfaction. The rising incidences of inside frauds and threats, increasing adoption of digital technologies, rise of big data analytics, and growing focus on security and risk management are the key factors that are bolstering the global market growth. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Million) 1.2.1. Behavior Analytics Market, by region, 2020-2030 (USD Million) 1.2.2. Behavior Analytics Market, by Deployment, 2020-2030 (USD Million) 1.2.3. Behavior Analytics Market, by Application, 2020-2030 (USD Million) 1.2.4. Behavior Analytics Market, by Industry, 2020-2030 (USD Million) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Behavior Analytics Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Behavior Analytics Market Dynamics 3.1. Behavior Analytics Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing incidences of inside frauds and threats 3.1.1.2. Rising adoption of e-commerce platforms and online shopping 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Stringent data protection laws 3.1.2.2. Lack of awareness 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Increasing integration of advanced analytics and machine learning algorithms into behaviour analytics 3.1.3.2. Growing demand for driver safety measures Chapter 4. Global Behavior Analytics Market: Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economic 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Behavior Analytics Market, by Deployment 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Behavior Analytics Market by Deployment, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Behavior Analytics Market Estimates & Forecasts by Deployment 2020-2030 (USD Million) 5.4. Behavior Analytics Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Cloud 5.4.2. On-premises Chapter 6. Global Behavior Analytics Market, by Application 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Behavior Analytics Market by Application, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Behavior Analytics Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Million) 6.4. Behavior Analytics Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Advertising Campaign 6.4.2. Digital Marketing 6.4.3. Content Delivery 6.4.4. Brand Promotion 6.4.5. Threat Detection 6.4.6. Others Chapter 7. Global Behavior Analytics Market, by Industry 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Behavior Analytics Market by Industry, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Behavior Analytics Market Estimates & Forecasts by Industry 2020-2030 (USD Million) 7.4. Behavior Analytics Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Retail 7.4.2. BFSI 7.4.3. Healthcare 7.4.4. Government 7.4.5. Media & Entertainment 7.4.6. Education 7.4.7. Food & Beverages 7.4.8. Others Chapter 8. Global Behavior Analytics Market, Regional Analysis 8.1. Top Leading Countries 8.2. Top Emerging Countries 8.3. Behavior Analytics Market, Regional Market Snapshot 8.4. North America Behavior Analytics Market 8.4.1. U.S. Behavior Analytics Market 8.4.1.1. Deployment breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.1.3. Industry breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 8.4.2. Canada Behavior Analytics Market 8.5. Europe Behavior Analytics Market Snapshot 8.5.1. U.K. Behavior Analytics Market 8.5.2. Germany Behavior Analytics Market 8.5.3. France Behavior Analytics Market 8.5.4. Spain Behavior Analytics Market 8.5.5. Italy Behavior Analytics Market 8.5.6. Rest of Europe Behavior Analytics Market 8.6. Asia-Pacific Behavior Analytics Market Snapshot 8.6.1. China Behavior Analytics Market 8.6.2. India Behavior Analytics Market 8.6.3. Japan Behavior Analytics Market 8.6.4. Australia Behavior Analytics Market 8.6.5. South Korea Behavior Analytics Market 8.6.6. Rest of Asia Pacific Behavior Analytics Market 8.7. Latin America Behavior Analytics Market Snapshot 8.7.1. Brazil Behavior Analytics Market 8.7.2. Mexico Behavior Analytics Market 8.8. Middle East & Africa Behavior Analytics Market 8.8.1. Saudi Arabia Behavior Analytics Market 8.8.2. South Africa Behavior Analytics Market 8.8.3. Rest of Middle East & Africa Behavior Analytics Market Chapter 9. Competitive Intelligence 9.1. Key Company SWOT Analysis 9.1.1. Company 1 9.1.2. Company 2 9.1.3. Company 3 9.2. Top Market Strategies 9.3. Company Profiles 9.3.1. Oracle Corporation (U.S.) 9.3.1.1. Key Information 9.3.1.2. Overview 9.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 9.3.1.4. Product Summary 9.3.1.5. Recent Developments 9.3.2. Adobe Inc. (U.S.) 9.3.3. IBM Corporation (U.S.) 9.3.4. Splunk Inc. (U.S.) 9.3.5. Heap Inc. (U.S.) 9.3.6. LogSentinel B.V. (Netherlands) 9.3.7. Altamira.ai (U.S.) 9.3.8. Hotjar Ltd. (Malta) 9.3.9. TIBCO Software Inc. (U.S.) 9.3.10. Niara Inc. (HP Inc.) (U.S.) Chapter 10. Research Process 10.1. Research Process 10.1.1. Data Mining 10.1.2. Analysis 10.1.3. Market Estimation 10.1.4. Validation 10.1.5. Publishing 10.2. Research Attributes 10.3. Research Assumption
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