世界の公共交通市場規模調査&予測、流通チャネル別(オンライン、オフライン)、モードタイプ別(道路、鉄道、その他)、地域別分析、2023-2030年Global Public Transportation Market Size study & Forecast, by Distribution Channel (Online, Offline), by Mode Type (Road, Rail, Others) and Regional Analysis, 2023-2030 世界の公共交通市場は2022年に約2,145億4,000万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には7.6%以上の健全な成長率で成長すると予測されている公共交通とは、一般市民に開放された交通機関のシステムを指し、多く... もっと見る
サマリー世界の公共交通市場は2022年に約2,145億4,000万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には7.6%以上の健全な成長率で成長すると予測されている公共交通とは、一般市民に開放された交通機関のシステムを指し、多くの場合、政府や民間企業によって運営されている。バス、電車、路面電車、地下鉄、フェリー、時には自転車など、多くの人々を迅速かつ安価に移動させるために作られた様々な乗り物で構成されている。公共交通市場は、巨大都市における公共交通機関への需要の増加やスマートシティ開発の台頭といった要因によって拡大している。過去数十年の間に、都市化と大都市圏の成長はともに大きく伸びた。国連がまとめたデータによると、2018年には地球上の約55%の人々が都市部に住んでいた。この割合は2030年には60%に達すると予測されている。このように、世界中で都市化が進んでいることが市場の成長を促進している。加えて、都市化の進展と公共交通を奨励する政府支援の高まりが、市場に有利な成長をもたらしている。しかし、通勤用の乗用車やオートバイへの嗜好の高まりが、2023~2030年の予測期間を通じて市場の成長を阻害している。 世界の公共交通市場の調査で考慮した主要地域には、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、中東・アフリカが含まれる。アジア太平洋地域は、都市化の進展、人口の増加、政府機関や非営利団体の積極的な市場参加により、2022年の市場を支配した。さらに、アジア太平洋地域は、この地域の様々な国の政府が、グリーン交通を促進するために、電気バスを購入するための免税や補助金を発表しているなどの要因により、最も急速に成長している地域です。 本レポートに含まれる主な市場プレイヤー BCトランジット・コーポレーション ベルリン鉄道 ドイツ鉄道 東日本旅客鉄道株式会社 ケオリス 大量輸送鉄道(MTR)株式会社 メトロポリタン交通局 南カリフォルニア地域鉄道公社(メトロリンク) ロンドン交通局(TfL) トランスポート・インターナショナル・ホールディング・リミテッド 市場の最近の動向 2022年6月、連邦鉄道管理局は、32の州とコロンビア特別区で46のプロジェクトを支援する目的で、3億6,800万米ドル相当の「統合鉄道インフラ・安全改善助成金プログラム」を開始した。これらのプログラムは、地域の鉄道インフラと供給網の改善を目的としている。 2022年2月、TfLはMTRエリザベス・ラインおよびその建設会社であるウォーカー・コンストラクション・リミテッドとの提携を発表し、バーナム駅のエリアを拡大し、アクセシビリティを改善した。改善には、顧客案内スクリーンに加え、新たな自動券売機の設置、自動改札機、バリアフリー対応の窓口と自動改札機を備えた切符売り場が入る建物の建設などが含まれる。 世界の公共交通市場レポートスコープ: 過去データ - 2020 - 2021 推計基準年 - 2022年 予測期間 - 2023-2030 レポート対象範囲 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向 対象セグメント - 流通チャネル、モードタイプ、地域 対象地域 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東・アフリカ カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープの追加または変更*。 本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。 また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と流通経路の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する: 流通チャネル別 オンライン オフライン モード別 道路 鉄道 その他 地域別 北米 米国 カナダ ヨーロッパ 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア太平洋 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 RoAPAC ラテンアメリカ ブラジル メキシコ 中東・アフリカ サウジアラビア 南アフリカ その他の中東・アフリカ 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Public Transportation Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Public Transportation Market, by Distribution Channel, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Public Transportation Market, by Mode Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Public Transportation Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Public Transportation Market Dynamics 3.1. Public Transportation Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing Demand for Public Transit in Megacities 3.1.1.2. Rising development of smart cities 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Rising Preference for Passenger Vehicles and Motorcycles for Commuting 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Rising Urbanization across the globe 3.1.3.2. Rising government support encouraging public transportation Chapter 4. Global Public Transportation Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Public Transportation Market, by Distribution Channel 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Public Transportation Market by Distribution Channel, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Public Transportation Market Estimates & Forecasts by Distribution Channel 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Public Transportation Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Online 5.4.2. Offline Chapter 6. Global Public Transportation Market, by Mode Type 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Public Transportation Market by Mode Type, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Public Transportation Market Estimates & Forecasts by Mode Type 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Public Transportation Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Road 6.4.2. Rail 6.4.3. Others Chapter 7. Global Public Transportation Market, Regional Analysis 7.1. Top Leading Countries 7.2. Top Emerging Countries 7.3. Public Transportation Market, Regional Market Snapshot 7.4. North America Public Transportation Market 7.4.1. U.S. Public Transportation Market 7.4.1.1. Distribution Channel breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 7.4.1.2. Mode Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 7.4.2. Canada Public Transportation Market 7.5. Europe Public Transportation Market Snapshot 7.5.1. U.K. Public Transportation Market 7.5.2. Germany Public Transportation Market 7.5.3. France Public Transportation Market 7.5.4. Spain Public Transportation Market 7.5.5. Italy Public Transportation Market 7.5.6. Rest of Europe Public Transportation Market 7.6. Asia-Pacific Public Transportation Market Snapshot 7.6.1. China Public Transportation Market 7.6.2. India Public Transportation Market 7.6.3. Japan Public Transportation Market 7.6.4. Australia Public Transportation Market 7.6.5. South Korea Public Transportation Market 7.6.6. Rest of Asia Pacific Public Transportation Market 7.7. Latin America Public Transportation Market Snapshot 7.7.1. Brazil Public Transportation Market 7.7.2. Mexico Public Transportation Market 7.8. Middle East & Africa Public Transportation Market 7.8.1. Saudi Arabia Public Transportation Market 7.8.2. South Africa Public Transportation Market 7.8.3. Rest of Middle East & Africa Public Transportation Market Chapter 8. Competitive Intelligence 8.1. Key Company SWOT Analysis 8.1.1. Company 1 8.1.2. Company 2 8.1.3. Company 3 8.2. Top Market Strategies 8.3. Company Profiles 8.3.1. BC Transit Corporation 8.3.1.1. Key Information 8.3.1.2. Overview 8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 8.3.1.4. Product Summary 8.3.1.5. Recent Developments 8.3.2. Berliner Verkehrsbetriebe 8.3.3. Deutsche Bahn 8.3.4. East Japan Railway Company 8.3.5. Keolis 8.3.6. Mass Transit Railway (MTR)Corporation PLC 8.3.7. Metropolitan Transportation Authority 8.3.8. Southern California Regional Rail Authority (Metrolink) 8.3.9. Transport for London (TfL) 8.3.10. Transport International Holding Limited Chapter 9. Research Process 9.1. Research Process 9.1.1. Data Mining 9.1.2. Analysis 9.1.3. Market Estimation 9.1.4. Validation 9.1.5. Publishing 9.2. Research Attributes 9.3. Research Assumption
SummaryGlobal Public Transportation Market is valued at approximately USD 214.54 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 7.6% over the forecast period 2023-2030Public transport refers to a system of transit that is open to the general public and is often run by the government or private businesses. It comprises of a variety of vehicles that are built to move lots of people quickly and affordably, including buses, trains, trams, subways, ferries, and occasionally even bicycles. The Public Transportation market is expanding because of factors such as increasing demand for public transit in megacities and rising development of smart cities. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Public Transportation Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Public Transportation Market, by Distribution Channel, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Public Transportation Market, by Mode Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Public Transportation Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Public Transportation Market Dynamics 3.1. Public Transportation Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing Demand for Public Transit in Megacities 3.1.1.2. Rising development of smart cities 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Rising Preference for Passenger Vehicles and Motorcycles for Commuting 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Rising Urbanization across the globe 3.1.3.2. Rising government support encouraging public transportation Chapter 4. Global Public Transportation Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Public Transportation Market, by Distribution Channel 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Public Transportation Market by Distribution Channel, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Public Transportation Market Estimates & Forecasts by Distribution Channel 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Public Transportation Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Online 5.4.2. Offline Chapter 6. Global Public Transportation Market, by Mode Type 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Public Transportation Market by Mode Type, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Public Transportation Market Estimates & Forecasts by Mode Type 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Public Transportation Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Road 6.4.2. Rail 6.4.3. Others Chapter 7. Global Public Transportation Market, Regional Analysis 7.1. Top Leading Countries 7.2. Top Emerging Countries 7.3. Public Transportation Market, Regional Market Snapshot 7.4. North America Public Transportation Market 7.4.1. U.S. Public Transportation Market 7.4.1.1. Distribution Channel breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 7.4.1.2. Mode Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 7.4.2. Canada Public Transportation Market 7.5. Europe Public Transportation Market Snapshot 7.5.1. U.K. Public Transportation Market 7.5.2. Germany Public Transportation Market 7.5.3. France Public Transportation Market 7.5.4. Spain Public Transportation Market 7.5.5. Italy Public Transportation Market 7.5.6. Rest of Europe Public Transportation Market 7.6. Asia-Pacific Public Transportation Market Snapshot 7.6.1. China Public Transportation Market 7.6.2. India Public Transportation Market 7.6.3. Japan Public Transportation Market 7.6.4. Australia Public Transportation Market 7.6.5. South Korea Public Transportation Market 7.6.6. Rest of Asia Pacific Public Transportation Market 7.7. Latin America Public Transportation Market Snapshot 7.7.1. Brazil Public Transportation Market 7.7.2. Mexico Public Transportation Market 7.8. Middle East & Africa Public Transportation Market 7.8.1. Saudi Arabia Public Transportation Market 7.8.2. South Africa Public Transportation Market 7.8.3. Rest of Middle East & Africa Public Transportation Market Chapter 8. Competitive Intelligence 8.1. Key Company SWOT Analysis 8.1.1. Company 1 8.1.2. Company 2 8.1.3. Company 3 8.2. Top Market Strategies 8.3. Company Profiles 8.3.1. BC Transit Corporation 8.3.1.1. Key Information 8.3.1.2. Overview 8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 8.3.1.4. Product Summary 8.3.1.5. Recent Developments 8.3.2. Berliner Verkehrsbetriebe 8.3.3. Deutsche Bahn 8.3.4. East Japan Railway Company 8.3.5. Keolis 8.3.6. Mass Transit Railway (MTR)Corporation PLC 8.3.7. Metropolitan Transportation Authority 8.3.8. Southern California Regional Rail Authority (Metrolink) 8.3.9. Transport for London (TfL) 8.3.10. Transport International Holding Limited Chapter 9. Research Process 9.1. Research Process 9.1.1. Data Mining 9.1.2. Analysis 9.1.3. Market Estimation 9.1.4. Validation 9.1.5. Publishing 9.2. Research Attributes 9.3. Research Assumption
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(自動車市場)の最新刊レポート
Bizwit Research & Consulting LLP社の自動車・ロジスティクス・交通分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(transportation market)の最新刊レポートよくあるご質問Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|