デジタル地図の世界市場規模調査&予測:タイプ別(地理情報システム(GIS)、LiDAR、デジタルオルソフォトグラフィ、航空写真、全地球測位システム(GPS))、サービス別(コンサルティング、開発&統合、サポート&メンテナンス)、マッピングタイプ別(屋内、屋外、メタバース)、アプリケーション別(資産追跡、ジオポジショニングとジオコーディング、ルーティングとナビゲーション、その他)、エンドユーザー別(自動車、軍事・防衛、モバイル機器、エンタープライズソリューション、物流・旅行・運輸、インフラ開発・建設、その他)、地域別分析、2023-2030年Global Digital Map Market Size study & Forecast, by Type (Geographic Information System (GIS), LiDAR, Digital Orthophotography, Aerial Photography, Global Positioning System (GPS)), by Service (Consulting, Development & Integration, Support & maintenance), by Mapping Type (Indoor, Outdoor, Metaverse), by Application (Asset Tracking, Geo-positioning and Geocoding, Routing and Navigation, Others), by End User (Automotive, Military & Defense, Mobile Devices, Enterprise Solutions, Logistics, Travel, and Transportation, Infrastructure Development and Construction, Others) and Regional Analysis, 2023-2030 世界のデジタル地図市場は、2022年に約181億8000万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には15.8%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。デジタル地図市場とは、モバイル機器、GPSシステム、ウェブベ... もっと見る
サマリー世界のデジタル地図市場は、2022年に約181億8000万米ドルと評価され、予測期間2023-2030年には15.8%以上の健全な成長率で成長すると予測されている。デジタル地図市場とは、モバイル機器、GPSシステム、ウェブベースのアプリケーションなど、さまざまなデジタルプラットフォームを通じて地理空間情報とナビゲーションサービスを提供するデジタル地図の開発と利用に焦点を当てたセグメントを指す。これらのデジタル地図には、道路、ランドマーク、名所、地形、その他の関連情報のデータが組み込まれており、ユーザーはナビゲーション、ルート計画、位置情報サービスへのアクセスを簡単かつ正確に行うことができる。デジタル地図市場は、運輸、物流、ナビゲーション、観光、都市計画など幅広い業界に対応しており、効率的かつ効果的なロケーションベースの意思決定やサービスに不可欠なツールを提供している。デジタル地図市場は、スマートフォンの利用増加やグローバルナビゲーション衛星システムの採用増加などの要因によって牽引されている。これらの地図は一般的にナビゲーションの目的で使用され、ユーザーはルートを計画したり、道順を調べたり、興味のある場所を探したりすることができる。欧州GNSS庁によると、2021年、全世界の全地球航法衛星システム(GNSS)機器の設置台数は約65億台で、2031年末には約106億台に増加すると予測されている。昨年、世界ナビゲーション衛星システム(GNSS)市場は約1,505億米ドルと評価された。Statistaによると、2020年に販売されたスマートフォンは1億3,584万台で、2021年には1億4,338万台に増加する。このように、スマートフォンユーザーと道路を走る自動車の数が増加していることが、市場の成長を後押ししている。さらに、生存とカスタマイズ&パーソナライズされた経験のための技術の使用の増加は、市場に有利な機会を創出する。しかし、プライバシーとデータ保護に関する懸念は、2023~2030年の予測期間を通じて市場の成長を妨げる可能性がある。 デジタル地図の世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋、北米、欧州、中南米、中東・アフリカである。北米は、技術の急速な導入、この地域に位置する多くの業界プレーヤーと先進的な自動車部門の優位性により、2022年の市場を支配した。アジア太平洋地域は、農村および農業開発のための政府によるデジタル地図の利用が増加していること、および同地域におけるGISシステムの需要が急増していることから、予測期間中に最も急成長する地域と考えられている。 本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り: AutoNavi Holdings Ltd. アップル社 マクサ・テクノロジーズ 環境システム研究所(ESRI)、Inc。 Google LLC (Alphabet Inc.). Getmapping Plc. HEREホールディング・コーポレーション インターマップ・テクノロジーズ ナブインフォ株式会社 トムトムインターナショナルBV 市場における最近の動き 2022年11月、TomTom International B.V.はTomTom Mapsプラットフォームと名付けられた画期的な地理空間データ・エコシステムとマッピング・プラットフォームを発表した。この革新的なプラットフォームは、オープンストリートマップ、プローブデータ、数十億台の車両から得られるセンサー由来の観測データ、共有ポイントなど、さまざまなソースからのデータを統合することで、地図情報の包括的なプールを作成することを目的としている。この多様なデータを活用することで、このプラットフォームは地理的変化を深く理解し、全世界の信頼できる最新のベースマップの作成を容易にします。TomTom Mapsプラットフォームは、地理空間マッピングにおける大きな前進を意味し、正確で最新の位置情報に依存する様々なアプリケーションや産業に堅牢な基盤を提供する。 世界のデジタル地図市場レポートスコープ 過去データ - 2020 - 2021 推計基準年 - 2022年 予測期間 - 2023-2030 レポート対象 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向 対象セグメント - タイプ, サービス, マッピングタイプ, アプリケーション, エンドユーザー, 地域 対象地域 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東 & アフリカ カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープの追加または変更*。 本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。 また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する: タイプ別 地理情報システム(GIS) LiDAR デジタルオルソフォトグラフィー 航空写真 全地球測位システム(GPS) サービス別 コンサルティング 開発・統合 サポート&メンテナンス マッピングタイプ別 屋内 アウトドア メタバース アプリケーション別 資産追跡 ジオポジショニングとジオコーディング ルーティングとナビゲーション その他 エンドユーザー別 自動車 軍事・防衛 モバイル機器 企業向けソリューション ロジスティクス、旅行、運輸 インフラ開発・建設 その他 地域別 北米 米国 カナダ ヨーロッパ 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア太平洋 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 RoAPAC ラテンアメリカ ブラジル メキシコ 中東・アフリカ サウジアラビア 南アフリカ その他の中東・アフリカ 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Digital Map Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Digital Map Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Digital Map Market, by Service, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.4. Digital Map Market, by Mapping Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.5. Digital Map Market, by Application, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.6. Digital Map Market, by End User, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.7. 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Digital Map Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Digital Map Market Dynamics 3.1. Digital Map Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing use of smart phones 3.1.1.2. Rising adoption of global navigation satellite system 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Concern about privacy and data protection. 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Increasing use of technology for survival. 3.1.3.2. Customization & personalized experience for user. Chapter 4. Global Digital Map Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Digital Map Market, by Type 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Digital Map Market by Type, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Digital Map Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Digital Map Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Geographic Information System (GIS) 5.4.2. LiDAR 5.4.3. Digital Orthophotography 5.4.4. Aerial Photography 5.4.5. Global Positioning System (GPS) Chapter 6. Global Digital Map Market, by Service 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Digital Map Market by Service, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Digital Map Market Estimates & Forecasts by Service 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Digital Map Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Consulting 6.4.2. Development & Integration 6.4.3. Support & maintenance Chapter 7. Global Digital Map Market, by Mapping Type 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Digital Map Market by Mapping Type, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Digital Map Market Estimates & Forecasts by Mapping Type 2020-2030 (USD Billion) 7.4. Digital Map Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Indoor 7.4.2. Outdoor 7.4.3. Metaverse Chapter 8. Global Digital Map Market, by Application 8.1. Market Snapshot 8.2. Global Digital Map Market by Application, Performance - Potential Analysis 8.3. Global Digital Map Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Billion) 8.4. Digital Map Market, Sub Segment Analysis 8.4.1. Asset Tracking 8.4.2. Geo-positioning and Geocoding 8.4.3. Routing and Navigation 8.4.4. Others Chapter 9. Global Digital Map Market, by End User 9.1. Market Snapshot 9.2. Global Digital Map Market by End User, Performance - Potential Analysis 9.3. Global Digital Map Market Estimates & Forecasts by End User 2020-2030 (USD Billion) 9.4. Digital Map Market, Sub Segment Analysis 9.4.1. Automotive 9.4.2. Military & Defense 9.4.3. Mobile Devices 9.4.4. Enterprise Solutions 9.4.5. Logistics, Travel, and Transportation 9.4.6. Infrastructure Development and Construction 9.4.7. Others Chapter 10. Global Digital Map Market, Regional Analysis 10.1. Top Leading Countries 10.2. Top Emerging Countries 10.3. Digital Map Market, Regional Market Snapshot 10.4. North America Digital Map Market 10.4.1. U.S. Digital Map Market 10.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 10.4.1.2. Service breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 10.4.1.3. Mapping Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 10.4.1.4. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 10.4.1.5. End User breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 10.4.2. Canada Digital Map Market 10.5. Europe Digital Map Market Snapshot 10.5.1. U.K. Digital Map Market 10.5.2. Germany Digital Map Market 10.5.3. France Digital Map Market 10.5.4. Spain Digital Map Market 10.5.5. Italy Digital Map Market 10.5.6. Rest of Europe Digital Map Market 10.6. Asia-Pacific Digital Map Market Snapshot 10.6.1. China Digital Map Market 10.6.2. India Digital Map Market 10.6.3. Japan Digital Map Market 10.6.4. Australia Digital Map Market 10.6.5. South Korea Digital Map Market 10.6.6. Rest of Asia Pacific Digital Map Market 10.7. Latin America Digital Map Market Snapshot 10.7.1. Brazil Digital Map Market 10.7.2. Mexico Digital Map Market 10.8. Middle East & Africa Digital Map Market 10.8.1. Saudi Arabia Digital Map Market 10.8.2. South Africa Digital Map Market 10.8.3. Rest of Middle East & Africa Digital Map Market Chapter 11. Competitive Intelligence 11.1. Key Company SWOT Analysis 11.1.1. Company 1 11.1.2. Company 2 11.1.3. Company 3 11.2. Top Market Strategies 11.3. Company Profiles 11.3.1. AutoNavi Holdings Ltd. 11.3.1.1. Key Information 11.3.1.2. Overview 11.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 11.3.1.4. Product Summary 11.3.1.5. Recent Developments 11.3.2. Apple Inc. 11.3.3. Maxar Technologies. 11.3.4. Environmental Systems Research Institute (ESRI), Inc. 11.3.5. Google LLC (Alphabet Inc.). 11.3.6. Getmapping Plc. 11.3.7. HERE Holding Corporation 11.3.8. Intermap Technologies Inc. 11.3.9. NavInfo Co., Ltd. 11.3.10. TomTom International BV Chapter 12. Research Process 12.1. Research Process 12.1.1. Data Mining 12.1.2. Analysis 12.1.3. Market Estimation 12.1.4. Validation 12.1.5. Publishing 12.2. Research Attributes 12.3. Research Assumption
SummaryGlobal Digital Map Market is valued at approximately USD 18.18 billion in 2022 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 15.8% over the forecast period 2023-2030. The digital map market refers to a segment focused on the development and utilization of digital maps that provide geospatial information and navigation services through various digital platforms such as mobile devices, GPS systems, and web-based applications. These digital maps incorporate data on roads, landmarks, points of interest, terrain, and other relevant information, allowing users to navigate, plan routes, and access location-based services with ease and accuracy. The digital map market caters to a wide range of industries, including transportation, logistics, navigation, tourism, and urban planning, providing essential tools for efficient and effective location-based decision-making and services. The Digital Map Market is being driven by factors such as the increasing use of smartphone and rising adoption of global navigation satellite system. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Digital Map Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Digital Map Market, by Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Digital Map Market, by Service, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.4. Digital Map Market, by Mapping Type, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.5. Digital Map Market, by Application, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.6. Digital Map Market, by End User, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.7. 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Digital Map Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Digital Map Market Dynamics 3.1. Digital Map Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing use of smart phones 3.1.1.2. Rising adoption of global navigation satellite system 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Concern about privacy and data protection. 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Increasing use of technology for survival. 3.1.3.2. Customization & personalized experience for user. Chapter 4. Global Digital Map Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Digital Map Market, by Type 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Digital Map Market by Type, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Digital Map Market Estimates & Forecasts by Type 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Digital Map Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Geographic Information System (GIS) 5.4.2. LiDAR 5.4.3. Digital Orthophotography 5.4.4. Aerial Photography 5.4.5. Global Positioning System (GPS) Chapter 6. Global Digital Map Market, by Service 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Digital Map Market by Service, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Digital Map Market Estimates & Forecasts by Service 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Digital Map Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Consulting 6.4.2. Development & Integration 6.4.3. Support & maintenance Chapter 7. Global Digital Map Market, by Mapping Type 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Digital Map Market by Mapping Type, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Digital Map Market Estimates & Forecasts by Mapping Type 2020-2030 (USD Billion) 7.4. Digital Map Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. Indoor 7.4.2. Outdoor 7.4.3. Metaverse Chapter 8. Global Digital Map Market, by Application 8.1. Market Snapshot 8.2. Global Digital Map Market by Application, Performance - Potential Analysis 8.3. Global Digital Map Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Billion) 8.4. Digital Map Market, Sub Segment Analysis 8.4.1. Asset Tracking 8.4.2. Geo-positioning and Geocoding 8.4.3. Routing and Navigation 8.4.4. Others Chapter 9. Global Digital Map Market, by End User 9.1. Market Snapshot 9.2. Global Digital Map Market by End User, Performance - Potential Analysis 9.3. Global Digital Map Market Estimates & Forecasts by End User 2020-2030 (USD Billion) 9.4. Digital Map Market, Sub Segment Analysis 9.4.1. Automotive 9.4.2. Military & Defense 9.4.3. Mobile Devices 9.4.4. Enterprise Solutions 9.4.5. Logistics, Travel, and Transportation 9.4.6. Infrastructure Development and Construction 9.4.7. Others Chapter 10. Global Digital Map Market, Regional Analysis 10.1. Top Leading Countries 10.2. Top Emerging Countries 10.3. Digital Map Market, Regional Market Snapshot 10.4. North America Digital Map Market 10.4.1. U.S. Digital Map Market 10.4.1.1. Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 10.4.1.2. Service breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 10.4.1.3. Mapping Type breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 10.4.1.4. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 10.4.1.5. End User breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 10.4.2. Canada Digital Map Market 10.5. Europe Digital Map Market Snapshot 10.5.1. U.K. Digital Map Market 10.5.2. Germany Digital Map Market 10.5.3. France Digital Map Market 10.5.4. Spain Digital Map Market 10.5.5. Italy Digital Map Market 10.5.6. Rest of Europe Digital Map Market 10.6. Asia-Pacific Digital Map Market Snapshot 10.6.1. China Digital Map Market 10.6.2. India Digital Map Market 10.6.3. Japan Digital Map Market 10.6.4. Australia Digital Map Market 10.6.5. South Korea Digital Map Market 10.6.6. Rest of Asia Pacific Digital Map Market 10.7. Latin America Digital Map Market Snapshot 10.7.1. Brazil Digital Map Market 10.7.2. Mexico Digital Map Market 10.8. Middle East & Africa Digital Map Market 10.8.1. Saudi Arabia Digital Map Market 10.8.2. South Africa Digital Map Market 10.8.3. Rest of Middle East & Africa Digital Map Market Chapter 11. Competitive Intelligence 11.1. Key Company SWOT Analysis 11.1.1. Company 1 11.1.2. Company 2 11.1.3. Company 3 11.2. Top Market Strategies 11.3. Company Profiles 11.3.1. AutoNavi Holdings Ltd. 11.3.1.1. Key Information 11.3.1.2. Overview 11.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 11.3.1.4. Product Summary 11.3.1.5. Recent Developments 11.3.2. Apple Inc. 11.3.3. Maxar Technologies. 11.3.4. Environmental Systems Research Institute (ESRI), Inc. 11.3.5. Google LLC (Alphabet Inc.). 11.3.6. Getmapping Plc. 11.3.7. HERE Holding Corporation 11.3.8. Intermap Technologies Inc. 11.3.9. NavInfo Co., Ltd. 11.3.10. TomTom International BV Chapter 12. Research Process 12.1. Research Process 12.1.1. Data Mining 12.1.2. Analysis 12.1.3. Market Estimation 12.1.4. Validation 12.1.5. Publishing 12.2. Research Attributes 12.3. Research Assumption
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(通信・IT)の最新刊レポート
Bizwit Research & Consulting LLP社のエンタープライズIT・ソフトウェア分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(information system)の最新刊レポート
よくあるご質問Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/12/23 10:26 157.72 円 164.94 円 201.11 円 |