コンピュータグラフィックスの世界市場規模調査&予測、コンポーネント別(ハードウェア、アプリケーションソフトウェア)、用途別(CAD、画像処理、エンターテインメント、ユーザーインターフェース、その他)、地域別分析、2023-2030年Global Computer Graphics Market Size study & Forecast, by Component (Hardware, Application Software), by Application (CAD, Image Processing, Entertainment, User Interfaces, Others) and Regional Analysis, 2023-2030 コンピュータグラフィックスの世界市場は、2022年に約1,932億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年のCAGR成長率は6.00%以上で成長すると予測されている。コンピュータグラフィックスには、コンピュータを使った... もっと見る
サマリーコンピュータグラフィックスの世界市場は、2022年に約1,932億米ドルと評価され、予測期間2023-2030年のCAGR成長率は6.00%以上で成長すると予測されている。コンピュータグラフィックスには、コンピュータを使ったビジュアルコンテンツの作成、操作、表示が含まれる。2Dグラフィックスには、ラスターグラフィックス(ピクセルベース)とベクターグラフィックス(シェイプベース)を利用した2次元空間の画像を扱うものが含まれる。また、3Dグラフィックスは、モデリング、レンダリング、アニメーションなど、3次元のオブジェクトやシーンの生成とレンダリングに焦点を当てています。コンピュータ・グラフィックスは、エンターテインメント、バーチャル・リアリティ、CAD、科学的視覚化、データ視覚化など、さまざまな分野で応用されている。リアルで没入感のある視覚体験の創造を可能にし、技術の進歩によって産業を前進させ、コミュニケーションや問題解決能力を高める。さらに、電子機器の使用の増加と、革新的で高度な技術の開発の増加は、この市場の成長促進要因になると予想される。さらに、エンターテインメント産業の拡大と異業種コラボレーションが市場の成長を加速させる可能性がある。2022年のIndia Brand Equity Foundation(IBEF)によると、インドの電子機器製造業は著しい成長を遂げており、2025年の市場規模は5,200億米ドルに達するとの予測が出ている。電子製品の需要は、2025年までに4,000億米ドルに増加すると予想されており、2020年度の330億米ドルから大幅な伸びを示している。電子システム市場は25年度までに需要が2.3倍に増加し、1,600億米ドルに達すると予想されている。電子システム設計・製造(ESDM)分野の主要製品の中で、CAGRが最も高いのはIT/OAで54%、次いで産業用エレクトロニクスが38%、自動車用エレクトロニクスが10%である。これらの洞察は、インドの電子機器製造業における力強い成長の可能性と新たなビジネスチャンスを浮き彫りにしている。2023年の国連貿易開発会議(UNCTAD)によると、フロンティア技術の市場規模は2030年までに約9兆4,690億米ドルに達する見込みである。フロンティア技術には、モノのインターネット(IoT)、人工知能(AI)などの技術が含まれ、それぞれ4,420億米ドル、1,582億米ドルと世界のフロンティア技術市場の拡大にさらに貢献している。しかし、ソフトウェアとハードウェアの開発コストの高さと、セキュリティとプライバシーに関する懸念が、2023~2030年の予測期間中の市場成長の妨げになる可能性がある。 コンピュータグラフィックスの世界市場調査において考慮された主な地域は、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、ラテンアメリカ、中東・アフリカなどである。北米は、2022年のコンピュータグラフィックス市場で市場を支配している。この地域は、Walt Disney Animation Studios、Warner Bros Animation、DreamWorks Animation、Industrial Light & Magicなどの有名な業界リーダーを含む、相当数の視覚効果(VFX)企業を誇っている。また、オートデスク社、アドビシステムズ社、マイクロソフト社、シーメンスPLMソフトウェア社など、コンピュータグラフィックスのハードウェアコンポーネントやアプリケーションソフトウェアの著名なプロバイダーの本拠地でもある。特に米国は、映画エンタテインメント作品の大部分を制作する主要な拠点となっている。アジア太平洋地域は、特に中国、日本、韓国などの国々でエンターテインメントとゲーム産業が拡大しており、視覚的に魅力的なゲーム体験の需要が高まっているなど、さまざまな要因により、コンピュータグラフィックス市場で最も急成長している地域である。仮想現実(VR)や拡張現実(AR)技術の採用が複数の産業で増加していることも、この地域における高度なコンピュータグラフィックスの必要性をさらに高めている。 本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通り: アドバンスト・マイクロ・デバイス(AMD)社 ARM Ltd. インテル コーポレーション イマジネーションテクノロジーズ エヌビディア株式会社 ソニー株式会社 アドビシステムズ株式会社 シーメンスPLMソフトウェア オートデスク株式会社 マイクロソフト株式会社 市場における最近の動き 2022年2月、AMDはザイリンクスの買収を発表した。この買収により、AMDは業界におけるハイパフォーマンス・コンピューティングとアダプティブ・コンピューティングの第一人者となり、大幅な規模の優位性と、コンピューティング、グラフィックス、アダプティブSoC製品の最も強固なポートフォリオを誇ることになった。AMDは、この買収が初年度中に非GAAPベースの利益率、非GAAPベースのEPS、フリー・キャッシュ・フローの創出にプラスの効果をもたらすと見込んでいる。NXPは、補完的な製品、顧客、市場を組み合わせることで、業界をリードするハイパフォーマンスおよびアダプティブ・コンピューティング企業の創設に成功しました。 2021年11月、ブランド向け3Dビジュアルコマースの著名なプラットフォームであるThreekitは、Leaders Fundが主導するシリーズBで3500万米ドルの資金調達に成功した。この資金調達ラウンドには、既存の投資家であるセールスフォースやシャスタ・ベンチャーズだけでなく、キャップジェミニやServiceNowを含む戦略的投資家も参加している。この資本注入により、Threekitは製品プラットフォーム、eコマース統合、グローバル販売組織、パートナーネットワークへの投資を促進し、成長軌道に弾みをつけることができるだろう。 コンピュータグラフィックスの世界市場レポート範囲: 過去データ - 2020 - 2021 推計基準年 - 2022年 予測期間 - 2023-2030 レポート対象範囲 - 売上予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、動向 対象セグメント - コンポーネント、アプリケーション、地域 地域範囲 - 北米; 欧州; アジア太平洋; 中南米; 中東 & アフリカ カスタマイズ範囲 - レポートのカスタマイズは無料(アナリストの作業時間8時間分まで)。国、地域、セグメントスコープ*の追加または変更 本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の市場価値を予測することです。本レポートは、調査対象国における産業の質的・量的側面の両方を盛り込むよう設計されています。 また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題などの重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、利害関係者が投資するためのミクロ市場における潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明する: コンポーネント別 ハードウェア アプリケーション・ソフトウェア アプリケーション別 CAD 画像処理 エンターテイメント ユーザーインターフェース その他 地域別 北米 米国 カナダ ヨーロッパ 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア太平洋 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 RoAPAC ラテンアメリカ ブラジル メキシコ 中東・アフリカ サウジアラビア 南アフリカ その他の中東・アフリカ 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Computer Graphics Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Computer Graphics Market, by Component, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Computer Graphics Market, by Application, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Computer Graphics Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Computer Graphics Market Dynamics 3.1. Computer Graphics Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing Use of Electronic Devices 3.1.1.2. Growing Development of Innovative & Advance Technology 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. High Cost of Software & Hardware Development 3.1.2.2. Security & Privacy Concern 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Expanding Entertainment Industry 3.1.3.2. Cross-Industry Collaboration Chapter 4. Global Computer Graphics Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Computer Graphics Market, by Component 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Computer Graphics Market by Component, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Computer Graphics Market Estimates & Forecasts by Component 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Computer Graphics Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Hardware 5.4.2. Application Software Chapter 6. Global Computer Graphics Market, by Application 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Computer Graphics Market by Application, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Computer Graphics Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Computer Graphics Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. CAD 6.4.2. Image Processing 6.4.3. Entertainment 6.4.4. User Interfaces 6.4.5. Others Chapter 7. Global Computer Graphics Market, Regional Analysis 7.1. Top Leading Countries 7.2. Top Emerging Countries 7.3. Computer Graphics Market, Regional Market Snapshot 7.4. North America Computer Graphics Market 7.4.1. U.S. Computer Graphics Market 7.4.1.1. Component breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 7.4.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 7.4.2. Canada Computer Graphics Market 7.5. Europe Computer Graphics Market Snapshot 7.5.1. U.K. Computer Graphics Market 7.5.2. Germany Computer Graphics Market 7.5.3. France Computer Graphics Market 7.5.4. Spain Computer Graphics Market 7.5.5. Italy Computer Graphics Market 7.5.6. Rest of Europe Computer Graphics Market 7.6. Asia-Pacific Computer Graphics Market Snapshot 7.6.1. China Computer Graphics Market 7.6.2. India Computer Graphics Market 7.6.3. Japan Computer Graphics Market 7.6.4. Australia Computer Graphics Market 7.6.5. South Korea Computer Graphics Market 7.6.6. Rest of Asia Pacific Computer Graphics Market 7.7. Latin America Computer Graphics Market Snapshot 7.7.1. Brazil Computer Graphics Market 7.7.2. Mexico Computer Graphics Market 7.8. Middle East & Africa Computer Graphics Market 7.8.1. Saudi Arabia Computer Graphics Market 7.8.2. South Africa Computer Graphics Market 7.8.3. Rest of Middle East & Africa Computer Graphics Market Chapter 8. Competitive Intelligence 8.1. Key Company SWOT Analysis 8.1.1. Company 1 8.1.2. Company 2 8.1.3. Company 3 8.2. Top Market Strategies 8.3. Company Profiles 8.3.1. Advanced Micro Devices (AMD), Inc. 8.3.1.1. Key Information 8.3.1.2. Overview 8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 8.3.1.4. Product Summary 8.3.1.5. Recent Developments 8.3.2. ARM Ltd. 8.3.3. Intel Corporation 8.3.4. Imagination Technologies 8.3.5. Nvidia Corporation 8.3.6. Sony Corporation 8.3.7. Adobe Systems Ltd. 8.3.8. Siemens PLM Software 8.3.9. Autodesk Inc. 8.3.10. Microsoft Corporation Chapter 9. Research Process 9.1. Research Process 9.1.1. Data Mining 9.1.2. Analysis 9.1.3. Market Estimation 9.1.4. Validation 9.1.5. Publishing 9.2. Research Attributes 9.3. Research Assumption
SummaryGlobal Computer Graphics Market is valued at approximately USD 193.20 billion in 2022 and is anticipated to grow with a CAGR growth rate of more than 6.00% over the forecast period 2023-2030. Computer graphics involves the creation, manipulation, and display of visual content using computers. It encompasses 2D graphics, which deal with images in a two-dimensional space, utilizing raster graphics (pixel-based) and vector graphics (shape-based). Additionally, 3D graphics focuses on the generation and rendering of three-dimensional objects and scenes, including modeling, rendering, and animation. Computer graphics find applications in various fields, such as entertainment, virtual reality, CAD, scientific visualization, and data visualization. It enables the creation of realistic and immersive visual experiences, driving industries forward with advancements in technology and enhancing communication and problem-solving capabilities. Moreover, the increasing use of electronic devices and the growing development of innovative & advanced technology anticipated to be the growth drivers of this market. Furthermore, expanding the entertainment industry and cross-industry collaboration may accelerate the growth in the market. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.1. Computer Graphics Market, by Region, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.2. Computer Graphics Market, by Component, 2020-2030 (USD Billion) 1.2.3. Computer Graphics Market, by Application, 2020-2030 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Computer Graphics Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Industry Evolution 2.2.2. Scope of the Study 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Computer Graphics Market Dynamics 3.1. Computer Graphics Market Impact Analysis (2020-2030) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Increasing Use of Electronic Devices 3.1.1.2. Growing Development of Innovative & Advance Technology 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. High Cost of Software & Hardware Development 3.1.2.2. Security & Privacy Concern 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Expanding Entertainment Industry 3.1.3.2. Cross-Industry Collaboration Chapter 4. Global Computer Graphics Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Porter’s 5 Force Impact Analysis 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.3.5. Environmental 4.3.6. Legal 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. COVID-19 Impact Analysis 4.7. Disruptive Trends 4.8. Industry Expert Perspective 4.9. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Global Computer Graphics Market, by Component 5.1. Market Snapshot 5.2. Global Computer Graphics Market by Component, Performance - Potential Analysis 5.3. Global Computer Graphics Market Estimates & Forecasts by Component 2020-2030 (USD Billion) 5.4. Computer Graphics Market, Sub Segment Analysis 5.4.1. Hardware 5.4.2. Application Software Chapter 6. Global Computer Graphics Market, by Application 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Computer Graphics Market by Application, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Computer Graphics Market Estimates & Forecasts by Application 2020-2030 (USD Billion) 6.4. Computer Graphics Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. CAD 6.4.2. Image Processing 6.4.3. Entertainment 6.4.4. User Interfaces 6.4.5. Others Chapter 7. Global Computer Graphics Market, Regional Analysis 7.1. Top Leading Countries 7.2. Top Emerging Countries 7.3. Computer Graphics Market, Regional Market Snapshot 7.4. North America Computer Graphics Market 7.4.1. U.S. Computer Graphics Market 7.4.1.1. Component breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 7.4.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2020-2030 7.4.2. Canada Computer Graphics Market 7.5. Europe Computer Graphics Market Snapshot 7.5.1. U.K. Computer Graphics Market 7.5.2. Germany Computer Graphics Market 7.5.3. France Computer Graphics Market 7.5.4. Spain Computer Graphics Market 7.5.5. Italy Computer Graphics Market 7.5.6. Rest of Europe Computer Graphics Market 7.6. Asia-Pacific Computer Graphics Market Snapshot 7.6.1. China Computer Graphics Market 7.6.2. India Computer Graphics Market 7.6.3. Japan Computer Graphics Market 7.6.4. Australia Computer Graphics Market 7.6.5. South Korea Computer Graphics Market 7.6.6. Rest of Asia Pacific Computer Graphics Market 7.7. Latin America Computer Graphics Market Snapshot 7.7.1. Brazil Computer Graphics Market 7.7.2. Mexico Computer Graphics Market 7.8. Middle East & Africa Computer Graphics Market 7.8.1. Saudi Arabia Computer Graphics Market 7.8.2. South Africa Computer Graphics Market 7.8.3. Rest of Middle East & Africa Computer Graphics Market Chapter 8. Competitive Intelligence 8.1. Key Company SWOT Analysis 8.1.1. Company 1 8.1.2. Company 2 8.1.3. Company 3 8.2. Top Market Strategies 8.3. Company Profiles 8.3.1. Advanced Micro Devices (AMD), Inc. 8.3.1.1. Key Information 8.3.1.2. Overview 8.3.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 8.3.1.4. Product Summary 8.3.1.5. Recent Developments 8.3.2. ARM Ltd. 8.3.3. Intel Corporation 8.3.4. Imagination Technologies 8.3.5. Nvidia Corporation 8.3.6. Sony Corporation 8.3.7. Adobe Systems Ltd. 8.3.8. Siemens PLM Software 8.3.9. Autodesk Inc. 8.3.10. Microsoft Corporation Chapter 9. Research Process 9.1. Research Process 9.1.1. Data Mining 9.1.2. Analysis 9.1.3. Market Estimation 9.1.4. Validation 9.1.5. Publishing 9.2. Research Attributes 9.3. Research Assumption
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