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スナック食品の世界市場調査&予測:製品別(ベーカリー、菓子、香味スナック、その他)、流通チャネル別(スーパーマーケット、ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、オンラインショップ、その他)、地域分析、2022-2029年


Global Snack Food Products Market Size study & Forecast, by Product (Bakery, Confectionery, Savory Snacks, Others), by Distribution Channel (Supermarkets and Hypermarkets, Convenience Stores, Online Retail, Others) and Regional Analysis, 2022-2029

スナック食品の世界市場は2029年末までに8,432億3,000万米ドルに達する。 世界のスナック食品市場は、2021年に約5578億5000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には5.3%以上の健全な成長率で成長すると予... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2023年5月9日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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200 英語

 

サマリー

スナック食品の世界市場は2029年末までに8,432億3,000万米ドルに達する。

世界のスナック食品市場は、2021年に約5578億5000万米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には5.3%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。スナックとは、一般的に食事と食事の間に食べる小食のことです。スナックは、パッケージ化されたスナック菓子やその他の加工食品など、様々な形状で提供されています。スナック食品には、ベーカリー、コンフェクショナリー、セイボリースナック、その他があります。ミレニアル世代におけるスナックの消費量の増加とコンビニエンスストアの増加により、市場の需要が高まることが予想されます。市場成長の主な要因は、スナック菓子業界におけるフレーバートレンドの高まり、ビーガンやアレルゲンフリーのスナックの需要の急増、便利ですぐに食べられるスナックの消費の増加などである。

食事からスナックへの置き換えが進んでいることが、スナック食品の需要に重要な役割を果たしており、それが世界的に市場の成長を加速させています。Glanbia Nutritional Survey of Healthy Snacking Trends 2022では、ヘルシースナッキングの最新トレンドトップ5には、砂糖の削減、タンパク質の増加、クリーンスナッキング、革新的なフォーマット、機能性栄養が含まれていると述べています。また、同調査では、人々は私生活や仕事上のストレスを解消するために、ムシャムシャ食べていると主張しています。英国では、男性の26%、女性の46%がイライラを和らげるためにスナックを食べているそうです。ストレス食の結果、食事に対する欲求がなくなり、時間の経過とともにスナックが食事の代わりになっているようです。このような要因が、世界的な市場需要を規定すると考えられます。さらに、さまざまなEコマースプラットフォームで製品を購入できるようになったこと、製品の発売数が増えていること、既存の市場関係者による支援策があることなどが、予測される数年間にさまざまな有利な機会をもたらしている。しかし、スナック菓子に関連する健康問題は、2022-2029年の予測期間を通じて、市場成長にとって困難な要因となっています。

スナック食品の世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、およびその他の地域です。アジア太平洋地域は、可処分所得の増加とともに、より健康的なスナッキングオプションの採用が増加しているため、収益面で市場を支配しています。一方、欧州は、グルテンフリーのベーカリースナック製品の需要の増加や、便利ですぐに食べられるスナックの高い普及率などの要因から、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです:
ケロッグ・カンパニー
ゼネラル・ミルズ
タイソンフーズ
クラフト・ハインツ・カンパニー
コナグラ・ブランズ
ユニリーバグループ
ネスレS.A.
J.M. Smucker Co
ペプシコ
マース社

市場における最近の動向
 2022年5月、General Millsは、セルフライジングピザクラスト、ハーフベイクド、冷凍ピザクラストのメーカーであるTNT Crust-の買収を発表し、これらの製品を地域および全国のピザチェーン、小売業者、食料品店向けに提供しています。本買収の目的は、ゼネラルミルズの現在の冷凍ベーカリースナック製品のポートフォリオを強化することを支援することです。
 2022年10月、ゼネラルミルズはヒドゥンバレーランチとパートナーシップ契約を締結し、ヒドゥンバレーのセイボリーランチ製品のクランチを拡大することを目的としています。Hidden Valley Ranch Flavorsは、牧場の巨大で鮮やかなフレーバーに含まれる香り高いハーブと、製品の特徴的な形状の組み合わせから生み出されています。




世界のスナック食品市場レポートスコープ:
過去データ 2019年~2020年~2021年
推計基準年 2021年
予測期間2022年〜2029年
レポート対象 売上高予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、トレンド
カバーするセグメント 製品、流通チャネル、地域
地域範囲 北米、欧州、アジア太平洋、中南米、その他の地域
カスタマイズ範囲 レポート購入時に無料カスタマイズ(アナリストの作業時間8時間相当まで)。国、地域、セグメントスコープの追加・変更*。




本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することである。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します:

製品別
ベーカリー
コンフェクショナリー
セイボリースナック
その他

流通チャネル別
スーパーマーケット、ハイパーマーケット
コンビニエンスストア
オンラインショップ
その他

地域別
北アメリカ
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE
アジア・パシフィック
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
ロアパック
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
RoLA
その他の地域(Rest of the World

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目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.1. Snack Food Products Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.2. Snack Food Products Market, by Product, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.3. Snack Food Products Market, by Distribution Channel, 2019-2029 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Snack Food Products Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Snack Food Products Market Dynamics
3.1. Snack Food Products Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Rising replacement of meals with snacks
3.1.1.2. Increasing consumption of convenient and ready-to-eat snacks
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Health issues associated with snacks
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Rising availability of products on various e-commerce platforms
3.1.3.2. Increasing number of product launches and supportive initiatives by established market players
Chapter 4. Global Snack Food Products Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. Industry Experts Prospective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Snack Food Products Market, by Product
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Snack Food Products Market by Product, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Snack Food Products Market Estimates & Forecasts by Product 2019-2029 (USD Billion)
6.4. Snack Food Products Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Bakery
6.4.2. Confectionery
6.4.3. Savory Snacks
6.4.4. Others
Chapter 7. Global Snack Food Products Market, by Distribution Channel
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Snack Food Products Market by Distribution Channel, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Snack Food Products Market Estimates & Forecasts by Distribution Channel 2019-2029 (USD Billion)
7.4. Snack Food Products Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Supermarkets and Hypermarkets
7.4.2. Convenience Stores
7.4.3. Online Retail
7.4.4. Others
Chapter 8. Global Snack Food Products Market, Regional Analysis
8.1. Snack Food Products Market, Regional Market Snapshot
8.2. North America Snack Food Products Market
8.2.1. U.S. Snack Food Products Market
8.2.1.1. Product breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.1.2. Distribution Channel breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.2. Canada Snack Food Products Market
8.3. Europe Snack Food Products Market Snapshot
8.3.1. U.K. Snack Food Products Market
8.3.2. Germany Snack Food Products Market
8.3.3. France Snack Food Products Market
8.3.4. Spain Snack Food Products Market
8.3.5. Italy Snack Food Products Market
8.3.6. Rest of Europe Snack Food Products Market
8.4. Asia-Pacific Snack Food Products Market Snapshot
8.4.1. China Snack Food Products Market
8.4.2. India Snack Food Products Market
8.4.3. Japan Snack Food Products Market
8.4.4. Australia Snack Food Products Market
8.4.5. South Korea Snack Food Products Market
8.4.6. Rest of Asia Pacific Snack Food Products Market
8.5. Latin America Snack Food Products Market Snapshot
8.5.1. Brazil Snack Food Products Market
8.5.2. Mexico Snack Food Products Market
8.5.3. Rest of Latin America Snack Food Products Market
8.6. Rest of The World Snack Food Products Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Top Market Strategies
9.2. Company Profiles
9.2.1. Kellogg Company
9.2.1.1. Key Information
9.2.1.2. Overview
9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.2.1.4. Product Summary
9.2.1.5. Recent Developments
9.2.2. General Mills
9.2.3. Tyson Foods
9.2.4. Kraft Heinz Company
9.2.5. ConAgra Brands.
9.2.6. Unilever Group
9.2.7. Nestle S.A.
9.2.8. J.M. Smucker Co
9.2.9. PepsiCo
9.2.10. Mars, Inc.
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

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Summary

Global Snack Food Products Market to reach USD 843.23 billion by the end of 2029.

Global Snack Food Products Market is valued at approximately USD 557.85 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 5.3% over the forecast period 2022-2029. A snack is a small food serving typically consumed in between meals. Snacks are available in various shapes and forms such as packaged snack foods and other processed foods. Snack food products include bakery, confectionery, savory snacks, and others. The rising consumption of snacks among the millennial population, coupled with the increasing number of convenience stores is likely to bolster the market demand. The market growth is primarily driven by the factors such as rising flavor trends in the snacks industry, surge in demand for vegan and allergen-free snacks, and increasing consumption of convenient and ready-to-eat snacks.

The rising replacement of meals with snacks is playing a vital role in the demand for snack food products, which, in turn, accelerates the market growth globally. The Glanbia Nutritional Survey of Healthy Snacking Trends 2022 stated that the top five newest trends for healthy snacking include reduced sugar, more protein, clean snacking, innovative formats, and functional nutrition. Also, the same survey claims that people have been munching to relieve stress in their personal and professional lives. In the UK, 26% of men and 46% of women eat snacks to ease their frustration. Stress eating results in a loss of desire for meals, and over time, snacks appear to take the place of meals. Thereby, these aforementioned factors are likely to stipulate the market demand across the world. Moreover, rising availability of products on various e-commerce platforms, as well as increasing number of product launches and supportive initiatives by established market players are presenting various lucrative opportunities over the forecasting years. However, the health issues associated with snacks are a challenging factor for the market growth throughout the forecast period of 2022-2029.

The key regions considered for the Global Snack Food Products Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. Asia Pacific dominated the market in terms of revenue, owing to the increasing adoption of healthier snacking options., along with the rising disposable income. Whereas, Europe is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as the rise in the demand for gluten-free bakery snack products, as well as the high adoption of convenient and ready-to-eat snacks in the market space.

Major market players included in this report are:
Kellogg Company
General Mills
Tyson Foods
Kraft Heinz Company
ConAgra Brands.
Unilever Group
Nestle S.A.
J.M. Smucker Co
PepsiCo
Mars, Inc.

Recent Developments in the Market:
 In May 2022, General Mills announced the acquisition of TNT Crust- a manufacturer of self-rising pizza crusts, half-baked, and frozen pizza crusts, which offers these products for regional and national pizza chains, retailers, and grocery stores. The aim of this acquisition is to support General Mills to strengthen its current portfolio of frozen Bakery Snacks products.
 In October 2022, General Mills entered into a partnership agreement with Hidden Valley Ranch with the objective of expanding the crunch at Hidden Valley's savory ranch offerings. Hidden Valley Ranch Flavors are created from a combination of the aromatic herbs from the ranch's huge, vibrant flavour and the products' distinctive shape.




Global Snack Food Products Market Report Scope:
Historical Data 2019-2020-2021
Base Year for Estimation 2021
Forecast period 2022-2029
Report Coverage Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered Product, Distribution Channel, Region
Regional Scope North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*




The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Product:
Bakery
Confectionery
Savory Snacks
Others

By Distribution Channel:
Supermarkets and Hypermarkets
Convenience Stores
Online Retail
Others

By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
RoLA
Rest of the World



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Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.1. Snack Food Products Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.2. Snack Food Products Market, by Product, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.3. Snack Food Products Market, by Distribution Channel, 2019-2029 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Snack Food Products Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Snack Food Products Market Dynamics
3.1. Snack Food Products Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Rising replacement of meals with snacks
3.1.1.2. Increasing consumption of convenient and ready-to-eat snacks
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Health issues associated with snacks
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Rising availability of products on various e-commerce platforms
3.1.3.2. Increasing number of product launches and supportive initiatives by established market players
Chapter 4. Global Snack Food Products Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. Industry Experts Prospective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Snack Food Products Market, by Product
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Snack Food Products Market by Product, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Snack Food Products Market Estimates & Forecasts by Product 2019-2029 (USD Billion)
6.4. Snack Food Products Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Bakery
6.4.2. Confectionery
6.4.3. Savory Snacks
6.4.4. Others
Chapter 7. Global Snack Food Products Market, by Distribution Channel
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Snack Food Products Market by Distribution Channel, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Snack Food Products Market Estimates & Forecasts by Distribution Channel 2019-2029 (USD Billion)
7.4. Snack Food Products Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Supermarkets and Hypermarkets
7.4.2. Convenience Stores
7.4.3. Online Retail
7.4.4. Others
Chapter 8. Global Snack Food Products Market, Regional Analysis
8.1. Snack Food Products Market, Regional Market Snapshot
8.2. North America Snack Food Products Market
8.2.1. U.S. Snack Food Products Market
8.2.1.1. Product breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.1.2. Distribution Channel breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.2. Canada Snack Food Products Market
8.3. Europe Snack Food Products Market Snapshot
8.3.1. U.K. Snack Food Products Market
8.3.2. Germany Snack Food Products Market
8.3.3. France Snack Food Products Market
8.3.4. Spain Snack Food Products Market
8.3.5. Italy Snack Food Products Market
8.3.6. Rest of Europe Snack Food Products Market
8.4. Asia-Pacific Snack Food Products Market Snapshot
8.4.1. China Snack Food Products Market
8.4.2. India Snack Food Products Market
8.4.3. Japan Snack Food Products Market
8.4.4. Australia Snack Food Products Market
8.4.5. South Korea Snack Food Products Market
8.4.6. Rest of Asia Pacific Snack Food Products Market
8.5. Latin America Snack Food Products Market Snapshot
8.5.1. Brazil Snack Food Products Market
8.5.2. Mexico Snack Food Products Market
8.5.3. Rest of Latin America Snack Food Products Market
8.6. Rest of The World Snack Food Products Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Top Market Strategies
9.2. Company Profiles
9.2.1. Kellogg Company
9.2.1.1. Key Information
9.2.1.2. Overview
9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.2.1.4. Product Summary
9.2.1.5. Recent Developments
9.2.2. General Mills
9.2.3. Tyson Foods
9.2.4. Kraft Heinz Company
9.2.5. ConAgra Brands.
9.2.6. Unilever Group
9.2.7. Nestle S.A.
9.2.8. J.M. Smucker Co
9.2.9. PepsiCo
9.2.10. Mars, Inc.
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

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