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実験室用使い捨て製品の世界市場調査&予測、製品別(ピペット、チップ、キュベット、チューブ、皿、マスク、バイアル、検体容器、輸送バイアル、その他)、素材別(ガラス、プラスチック)、エンドユーザー別(学術・研究機関、受託研究機関、診断ラボ、その他)、地域分析、2022-2029年


Global Laboratory Disposable Products Market Size study & Forecast, by Product (Pipettes, Tips, Cuvettes, Tubes, Dishes, Masks, Vials, Specimen Containers, Transport Vials, Others), by Material (Glass, Plastic), by End User (Academic and Research Institutes, Contract Research Organizations, Diagnostic Laboratories, Others) and Regional Analysis, 2022-2029

世界のラボラトリー用使い捨て製品市場は、2021年に約XX億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年にはXX%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。研究室用使い捨て製品市場とは、科学・実験機器産業の... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2023年5月9日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
200 英語

 

サマリー

世界のラボラトリー用使い捨て製品市場は、2021年に約XX億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年にはXX%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。研究室用使い捨て製品市場とは、科学・実験機器産業のうち、研究室で使用される使い捨て製品の生産、流通、販売を扱うセグメントを指します。これらの製品には、使い捨て手袋、ピペット、試験管、シャーレ、フィルターなど、1回限りの使用を前提に設計され、使用後に廃棄されるアイテムが含まれます。世界の実験室用使い捨て製品市場の主な推進要因は、質の高い研究に対する需要の増加、研究活動の増加、病気の診断と治療への注目の高まりです。さらに、実験室用使い捨て製品に対する政府の取り組みや技術の進歩が、予測期間2022年から2029年にかけて、市場に有利な成長機会を生み出しています。

2019年、欧州連合は、安全性とトレーサビリティの向上に焦点を当て、実験室用使い捨て製品を含む医療機器に関する新しい規制を導入しました。同様に、2020年には、英国政府がCOVID-19パンデミック対策として、実験室用使い捨て製品の製造と流通を支援するための資金を提供しました。しかし、実験室用使い捨て製品の高コストが、2022-2029年の予測期間を通じて市場の成長を阻害しています。

実験室用使い捨て製品の世界市場調査において考慮された主要地域は、アジア太平洋、北米、ヨーロッパ、ラテンアメリカ、およびその他の地域です。北米は、定評のある製薬会社やバイオテクノロジー企業の存在により、収益面で優位を占めています。これらの分野では、研究開発活動が盛んであるため、実験用使い捨て製品の需要が高い。アジア太平洋地域は、ヘルスケア産業におけるこれらの製品の需要の高まりにより、実験室用使い捨て製品市場で大きな成長を遂げることが期待されています。また、中国やインドなどの国々では、研究開発活動への投資が増加していることも市場を牽引しています。

本レポートに含まれる主な市場プレイヤーは以下の通りです:
カーディナル・ヘルス
トーマス・サイエンティフィック
メディカスヘルス
セラパック(アバントール)
ダイナレックス・コーポレーション
サーモフィッシャーサイエンティフィックインク
マッケソン・メディカル・サージカル・インク
メドライン・インダストリーズ・インク
ビーディー
アジレント・テクノロジー株式会社

市場の最近の動向
 Greiner Bio-One International GmbHは、2020年9月に製造施設の拡張を発表し、これにより使い捨て製品を含む実験用消耗品の増産が可能になるとしています。
 Corning Incorporatedは、2020年2月にAxygen BioScience, Inc.の買収を発表し、これによりピペットチップや微量遠心分離チューブなどの使い捨て製品を含む、コーニングの実験用消耗品のポートフォリオが拡大する。
世界の研究室用使い捨て製品市場レポートスコープ:
過去データ 2019年~2020年~2021年
推計基準年 2021年
予測期間 2022年〜2029年
レポート対象 売上高予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、トレンド
対象セグメント 製品、素材、エンドユーザー、地域
地域範囲 北米、欧州、アジア太平洋、中南米、その他の地域
カスタマイズ範囲 レポート購入時に無料カスタマイズ(アナリストの作業時間8時間相当まで)。国別、地域別、セグメント別スコープの追加・変更*。

本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することです。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します:
製品別
ピペット
チップ
キュベット
チューブ
食器
マスク
バイアル
検体容器
トランスポートバイアル
その他
素材別
ガラス
プラスチック
エンドユーザー別
学術・研究機関
受託研究機関
診断ラボラトリー
その他

地域別
北アメリカ
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE
アジア・パシフィック
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
ロアパック
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
その他の地域

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目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.1. Laboratory Disposable Products Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.2. Laboratory Disposable Products Market, by Product, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.3. Laboratory Disposable Products Market, by Material, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.4. Laboratory Disposable Products Market, by End User, 2019-2029 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Laboratory Disposable Products Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Laboratory Disposable Products Market Dynamics
3.1. Laboratory Disposable Products Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increased demand for high-quality research
3.1.1.2. Growing number of research activities
3.1.1.3. Increased focus on disease diagnosis and treatment.
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. High Cost of Laboratory Disposable Products
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Government initiatives for Laboratory Disposable Products
3.1.3.2. Technological advancements
Chapter 4. Global Laboratory Disposable Products Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Investment Adoption Model
4.5. Analyst Recommendation & Conclusion
4.6. Top investment opportunity
4.7. Top winning strategies
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Laboratory Disposable Products Market, by Product
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Laboratory Disposable Products Market by Product, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Laboratory Disposable Products Market Estimates & Forecasts by Product 2019-2029 (USD Billion)
6.4. Laboratory Disposable Products Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Pipettes
6.4.2. Tips
6.4.3. Cuvettes
6.4.4. Tubes
6.4.5. Dishes
6.4.6. Masks
6.4.7. Vials
6.4.8. Specimen Containers
6.4.9. Transport Vials
6.4.10. Others
Chapter 7. Global Laboratory Disposable Products Market, by Material
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Laboratory Disposable Products Market by Material, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Laboratory Disposable Products Market Estimates & Forecasts by Material 2019-2029 (USD Billion)
7.4. Laboratory Disposable Products Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Glass
7.4.2. Plastic
Chapter 8. Global Laboratory Disposable Products Market, by End User
8.1. Market Snapshot
8.2. Global Laboratory Disposable Products Market by End User, Performance - Potential Analysis
8.3. Global Laboratory Disposable Products Market Estimates & Forecasts by End User 2019-2029 (USD Billion)
8.4. Laboratory Disposable Products Market, Sub Segment Analysis
8.4.1. Academic and Research Institutes
8.4.2. Contract Research Organizations
8.4.3. Diagnostic Laboratories
8.4.4. Others
Chapter 9. Global Laboratory Disposable Products Market, Regional Analysis
9.1. Laboratory Disposable Products Market, Regional Market Snapshot
9.2. North America Laboratory Disposable Products Market
9.2.1. U.S. Laboratory Disposable Products Market
9.2.1.1. Product breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.1.2. Material breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.1.3. End User breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.2. Canada Laboratory Disposable Products Market
9.3. Europe Laboratory Disposable Products Market Snapshot
9.3.1. U.K. Laboratory Disposable Products Market
9.3.2. Germany Laboratory Disposable Products Market
9.3.3. France Laboratory Disposable Products Market
9.3.4. Spain Laboratory Disposable Products Market
9.3.5. Italy Laboratory Disposable Products Market
9.3.6. Rest of Europe Laboratory Disposable Products Market
9.4. Asia-Pacific Laboratory Disposable Products Market Snapshot
9.4.1. China Laboratory Disposable Products Market
9.4.2. India Laboratory Disposable Products Market
9.4.3. Japan Laboratory Disposable Products Market
9.4.4. Australia Laboratory Disposable Products Market
9.4.5. South Korea Laboratory Disposable Products Market
9.4.6. Rest of Asia Pacific Laboratory Disposable Products Market
9.5. Latin America Laboratory Disposable Products Market Snapshot
9.5.1. Brazil Laboratory Disposable Products Market
9.5.2. Mexico Laboratory Disposable Products Market
9.6. Rest of The World Laboratory Disposable Products Market

Chapter 10. Competitive Intelligence
10.1. Top Market Strategies
10.2. Company Profiles
10.2.1. Cardinal Health
10.2.1.1. Key Information
10.2.1.2. Overview
10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
10.2.1.4. Product Summary
10.2.1.5. Recent Developments
10.2.2. Thomas Scientific
10.2.3. Medicus Health
10.2.4. Therapak (Avantor)
10.2.5. Dynarex Corporation
10.2.6. Thermo Fisher Scientific Inc.
10.2.7. McKesson Medical-Surgical Inc
10.2.8. Medline Industries, Inc.
10.2.9. BD
10.2.10. Agilent Technologies, Inc
Chapter 11. Research Process
11.1. Research Process
11.1.1. Data Mining
11.1.2. Analysis
11.1.3. Market Estimation
11.1.4. Validation
11.1.5. Publishing
11.2. Research Attributes
11.3. Research Assumption

 

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Summary

Global Laboratory Disposable Products Market is valued approximately USD XX billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than XX% over the forecast period 2022-2029. The Laboratory Disposable Products market refers to the segment of the scientific and laboratory equipment industry that deals with the production, distribution, and sale of disposable products used in laboratories. These products include items such as disposable gloves, pipettes, test tubes, petri dishes, filters, and other items that are designed for single-use and are disposed of after use. The major driving factors for the Global Laboratory Disposable Products Market are Increased demand for high-quality research, growing number of research activities and increased focus on disease diagnosis and treatment. Moreover, government initiatives for Laboratory Disposable Products and technological advancements are creating lucrative growth opportunity for the market over the forecast period 2022-2029.

In 2019, the European Union introduced new regulations on medical devices, including laboratory disposable products, with a focus on increasing safety and traceability. Similarly, in 2020, the UK government provided funding to support the production and distribution of laboratory disposable products to help combat the COVID-19 pandemic. However, the high cost of Laboratory Disposable Products stifles market growth throughout the forecast period of 2022-2029.

The key regions considered for the Global Laboratory Disposable Products Market study includes Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and Rest of the World. North America dominated the space in terms of revenue, owing to the presence of well-established pharmaceutical and biotech companies. The demand for laboratory disposable products is high due to the growing research and development activities in these sectors. The Asia-Pacific region is expected to witness significant growth in the Laboratory Disposable Products market owing to the growing demand for these products in the healthcare industry. The market is also driven by the increasing investment in research and development activities in countries such as China and India.

Major market player included in this report are:
Cardinal Health
Thomas Scientific
Medicus Health
Therapak (Avantor)
Dynarex Corporation
Thermo Fisher Scientific Inc.
McKesson Medical-Surgical Inc
Medline Industries, Inc.
BD
Agilent Technologies, Inc

Recent Developments in the Market:
 Greiner Bio-One International GmbH announced the expansion of its manufacturing facility in September 2020, which will enable the company to increase production of its laboratory consumables, including disposable products.
 Corning Incorporated announced the acquisition of Axygen BioScience, Inc. in February 2020, which will expand Corning's portfolio of laboratory consumables, including disposable products such as pipette tips and microcentrifuge tubes.
Global Laboratory Disposable Products Market Report Scope:
Historical Data 2019-2020-2021
Base Year for Estimation 2021
Forecast period 2022-2029
Report Coverage Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered Product, Material, End User, Region
Regional Scope North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*

The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:
By Product:
Pipettes
Tips
Cuvettes
Tubes
Dishes
Masks
Vials
Specimen Containers
Transport Vials
Others
By Material:
Glass
Plastic
By End User:
Academic and Research Institutes
Contract Research Organizations
Diagnostic Laboratories
Others

By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
Rest of the World



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Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.1. Laboratory Disposable Products Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.2. Laboratory Disposable Products Market, by Product, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.3. Laboratory Disposable Products Market, by Material, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.4. Laboratory Disposable Products Market, by End User, 2019-2029 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Laboratory Disposable Products Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Laboratory Disposable Products Market Dynamics
3.1. Laboratory Disposable Products Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Increased demand for high-quality research
3.1.1.2. Growing number of research activities
3.1.1.3. Increased focus on disease diagnosis and treatment.
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. High Cost of Laboratory Disposable Products
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Government initiatives for Laboratory Disposable Products
3.1.3.2. Technological advancements
Chapter 4. Global Laboratory Disposable Products Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Investment Adoption Model
4.5. Analyst Recommendation & Conclusion
4.6. Top investment opportunity
4.7. Top winning strategies
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Laboratory Disposable Products Market, by Product
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Laboratory Disposable Products Market by Product, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Laboratory Disposable Products Market Estimates & Forecasts by Product 2019-2029 (USD Billion)
6.4. Laboratory Disposable Products Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Pipettes
6.4.2. Tips
6.4.3. Cuvettes
6.4.4. Tubes
6.4.5. Dishes
6.4.6. Masks
6.4.7. Vials
6.4.8. Specimen Containers
6.4.9. Transport Vials
6.4.10. Others
Chapter 7. Global Laboratory Disposable Products Market, by Material
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Laboratory Disposable Products Market by Material, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Laboratory Disposable Products Market Estimates & Forecasts by Material 2019-2029 (USD Billion)
7.4. Laboratory Disposable Products Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. Glass
7.4.2. Plastic
Chapter 8. Global Laboratory Disposable Products Market, by End User
8.1. Market Snapshot
8.2. Global Laboratory Disposable Products Market by End User, Performance - Potential Analysis
8.3. Global Laboratory Disposable Products Market Estimates & Forecasts by End User 2019-2029 (USD Billion)
8.4. Laboratory Disposable Products Market, Sub Segment Analysis
8.4.1. Academic and Research Institutes
8.4.2. Contract Research Organizations
8.4.3. Diagnostic Laboratories
8.4.4. Others
Chapter 9. Global Laboratory Disposable Products Market, Regional Analysis
9.1. Laboratory Disposable Products Market, Regional Market Snapshot
9.2. North America Laboratory Disposable Products Market
9.2.1. U.S. Laboratory Disposable Products Market
9.2.1.1. Product breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.1.2. Material breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.1.3. End User breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
9.2.2. Canada Laboratory Disposable Products Market
9.3. Europe Laboratory Disposable Products Market Snapshot
9.3.1. U.K. Laboratory Disposable Products Market
9.3.2. Germany Laboratory Disposable Products Market
9.3.3. France Laboratory Disposable Products Market
9.3.4. Spain Laboratory Disposable Products Market
9.3.5. Italy Laboratory Disposable Products Market
9.3.6. Rest of Europe Laboratory Disposable Products Market
9.4. Asia-Pacific Laboratory Disposable Products Market Snapshot
9.4.1. China Laboratory Disposable Products Market
9.4.2. India Laboratory Disposable Products Market
9.4.3. Japan Laboratory Disposable Products Market
9.4.4. Australia Laboratory Disposable Products Market
9.4.5. South Korea Laboratory Disposable Products Market
9.4.6. Rest of Asia Pacific Laboratory Disposable Products Market
9.5. Latin America Laboratory Disposable Products Market Snapshot
9.5.1. Brazil Laboratory Disposable Products Market
9.5.2. Mexico Laboratory Disposable Products Market
9.6. Rest of The World Laboratory Disposable Products Market

Chapter 10. Competitive Intelligence
10.1. Top Market Strategies
10.2. Company Profiles
10.2.1. Cardinal Health
10.2.1.1. Key Information
10.2.1.2. Overview
10.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
10.2.1.4. Product Summary
10.2.1.5. Recent Developments
10.2.2. Thomas Scientific
10.2.3. Medicus Health
10.2.4. Therapak (Avantor)
10.2.5. Dynarex Corporation
10.2.6. Thermo Fisher Scientific Inc.
10.2.7. McKesson Medical-Surgical Inc
10.2.8. Medline Industries, Inc.
10.2.9. BD
10.2.10. Agilent Technologies, Inc
Chapter 11. Research Process
11.1. Research Process
11.1.1. Data Mining
11.1.2. Analysis
11.1.3. Market Estimation
11.1.4. Validation
11.1.5. Publishing
11.2. Research Attributes
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