デジタル教室の世界市場規模調査&予測:製品別(ハードウェア、コンテンツ、ソフトウェア)、用途別(K 12、高等教育)、地域別分析、2022-2029年Global Digital Classroom Market Size study & Forecast, by Product (Hardware, Content, and Software), by Application (K 12 and Higher Education) and Regional Analysis, 2022-2029 デジタル教室の世界市場は、2021年に約115億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には32.3%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。デジタル教室は、スマート教室とも呼ばれ、学生が情報通信技術(IC... もっと見る
サマリーデジタル教室の世界市場は、2021年に約115億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には32.3%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。デジタル教室は、スマート教室とも呼ばれ、学生が情報通信技術(ICT)を使って学び、交流する、技術的に実現された学習環境です。プロジェクター、スマートボード、スマートタブレット、スマートフォン、タブレット、ノートパソコン、パソコン、デジタル教科書、カメラなど、さまざまな電子機器を活用する。デジタル教室市場は、インターネットユーザーの普及率の上昇やクラウドベースのサービス導入の拡大などの要因で拡大しています。国際電気通信連合(ITU)によると、2019年の41億人から2021年には全世界で49億人近くがインターネットを利用するようになると言われています。より多くの人々がデジタルプラットフォーム、オンラインコース、学位取得を採用し、市場の成長を高めると推定されます。一方、スマートテクノロジーの採用が進み、市場関係者が技術的な進歩を遂げることで、市場にとって有利な機会が生まれます。しかし、学習者仲間との交流の欠如が、2022-2029年の予測期間を通じて市場成長の妨げとなる。 デジタル教室の世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、およびその他の地域です。北米は、教育システムにおける対話型学習や対話型応答システムの導入が進んでいることから、売上高で市場を支配しています。一方、北米は、インターネットやスマートフォンの普及率向上などの要因により、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。 本レポートに含まれる主な市場関係者は以下の通りです: デル Jenzabar ブラックボード ディスカバリー・エデュケーション ピアソンエデュケーション プロメテウス・ワールド・リミテッド オラクル エデュコンプ エルシアン Echo360 市場の最近の動向 2022年6月、プロメテウスはActivSyncを搭載した全く新しいActivPanelを発表し、変革的で直感的なユーザーエクスペリエンスを提供する。接続性、シンプルさ、セキュリティ、適応性、長寿命など様々な機能を搭載している 世界のデジタル教室の市場レポートスコープ: 過去データ 2019年~2020年~2021年 推計の基準年 2021年 予測期間 2022年〜2029年 レポート対象 売上高予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、トレンド カバーするセグメント 製品、アプリケーション、地域 地域範囲 北米、欧州、アジア太平洋、中南米、その他の地域 カスタマイズ範囲 レポート購入時に無料カスタマイズ(アナリストの作業時間8時間相当まで)。国別、地域別、セグメント別スコープの追加・変更*。 本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することである。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。 また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します: 製品別 ハードウェア コンテンツ ソフトウェア アプリケーション別 K-12 高等教育 地域別 北アメリカ 米国 カナダ 欧州 英国 ドイツ フランス スペイン イタリア ROE アジア・パシフィック 中国 インド 日本 オーストラリア 韓国 ロアパック ラテンアメリカ ブラジル メキシコ RoLA その他の地域(Rest of the World 目次Chapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.1. Digital Classroom Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.2. Digital Classroom Market, by Product, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.3. Digital Classroom Market, by Application, 2019-2029 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Digital Classroom Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Scope of the Study 2.2.2. Industry Evolution 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Digital Classroom Market Dynamics 3.1. Digital Classroom Market Impact Analysis (2019-2029) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Rising penetration of internet users 3.1.1.2. Growing adoption of cloud-based services 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Lack of interaction with fellow learners 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Rising adoption of smart technologies 3.1.3.2. Technological advancement by market players Chapter 4. Global Digital Classroom Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029) 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. Industry Experts Prospective 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact 5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry 5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario Chapter 6. Global Digital Classroom Market, by Product 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Digital Classroom Market by Product, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Digital Classroom Market Estimates & Forecasts by Product 2019-2029 (USD Billion) 6.4. Digital Classroom Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Hardware 6.4.2. Content 6.4.3. Software Chapter 7. Global Digital Classroom Market, by Application 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Digital Classroom Market by Application, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Digital Classroom Market Estimates & Forecasts by Application 2019-2029 (USD Billion) 7.4. Digital Classroom Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. K-12 7.4.2. Higher Education Chapter 8. Global Digital Classroom Market, Regional Analysis 8.1. Digital Classroom Market, Regional Market Snapshot 8.2. North America Digital Classroom Market 8.2.1. U.S. Digital Classroom Market 8.2.1.1. Product breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 8.2.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 8.2.2. Canada Digital Classroom Market 8.3. Europe Digital Classroom Market Snapshot 8.3.1. U.K. Digital Classroom Market 8.3.2. Germany Digital Classroom Market 8.3.3. France Digital Classroom Market 8.3.4. Spain Digital Classroom Market 8.3.5. Italy Digital Classroom Market 8.3.6. Rest of Europe Digital Classroom Market 8.4. Asia-Pacific Digital Classroom Market Snapshot 8.4.1. China Digital Classroom Market 8.4.2. India Digital Classroom Market 8.4.3. Japan Digital Classroom Market 8.4.4. Australia Digital Classroom Market 8.4.5. South Korea Digital Classroom Market 8.4.6. Rest of Asia Pacific Digital Classroom Market 8.5. Latin America Digital Classroom Market Snapshot 8.5.1. Brazil Digital Classroom Market 8.5.2. Mexico Digital Classroom Market 8.5.3. Rest of Latin America Digital Classroom Market 8.6. Rest of The World Digital Classroom Market Chapter 9. Competitive Intelligence 9.1. Top Market Strategies 9.2. Company Profiles 9.2.1. Dell 9.2.1.1. Key Information 9.2.1.2. Overview 9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 9.2.1.4. Product Summary 9.2.1.5. Recent Developments 9.2.2. Jenzabar 9.2.3. Blackboard 9.2.4. Discovery Education 9.2.5. Pearson Education 9.2.6. Promethean World Ltd 9.2.7. Oracle 9.2.8. Educomp 9.2.9. Ellucian 9.2.10. Echo360 Chapter 10. Research Process 10.1. Research Process 10.1.1. Data Mining 10.1.2. Analysis 10.1.3. Market Estimation 10.1.4. Validation 10.1.5. Publishing 10.2. Research Attributes 10.3. Research Assumption
SummaryGlobal Digital Classroom Market is valued at approximately USD 11.5 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 32.3 % over the forecast period 2022-2029. A digital classroom, also known as a smart classroom, is a technologically enabled learning environment in which students learn and interact using information and communication technology (ICT). It makes use of a variety of electronic devices, including projectors, smartboards, smart tablets, smartphones, tablets, laptops, computers, digital textbooks, and cameras. The Digital Classroom market is expanding because of factors such as the rising penetration of internet users and the growing adoption of cloud-based services. Table of ContentsChapter 1. Executive Summary1.1. Market Snapshot 1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.1. Digital Classroom Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.2. Digital Classroom Market, by Product, 2019-2029 (USD Billion) 1.2.3. Digital Classroom Market, by Application, 2019-2029 (USD Billion) 1.3. Key Trends 1.4. Estimation Methodology 1.5. Research Assumption Chapter 2. Global Digital Classroom Market Definition and Scope 2.1. Objective of the Study 2.2. Market Definition & Scope 2.2.1. Scope of the Study 2.2.2. Industry Evolution 2.3. Years Considered for the Study 2.4. Currency Conversion Rates Chapter 3. Global Digital Classroom Market Dynamics 3.1. Digital Classroom Market Impact Analysis (2019-2029) 3.1.1. Market Drivers 3.1.1.1. Rising penetration of internet users 3.1.1.2. Growing adoption of cloud-based services 3.1.2. Market Challenges 3.1.2.1. Lack of interaction with fellow learners 3.1.3. Market Opportunities 3.1.3.1. Rising adoption of smart technologies 3.1.3.2. Technological advancement by market players Chapter 4. Global Digital Classroom Market Industry Analysis 4.1. Porter’s 5 Force Model 4.1.1. Bargaining Power of Suppliers 4.1.2. Bargaining Power of Buyers 4.1.3. Threat of New Entrants 4.1.4. Threat of Substitutes 4.1.5. Competitive Rivalry 4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029) 4.3. PEST Analysis 4.3.1. Political 4.3.2. Economical 4.3.3. Social 4.3.4. Technological 4.4. Top investment opportunity 4.5. Top winning strategies 4.6. Industry Experts Prospective 4.7. Analyst Recommendation & Conclusion Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact 5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry 5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario Chapter 6. Global Digital Classroom Market, by Product 6.1. Market Snapshot 6.2. Global Digital Classroom Market by Product, Performance - Potential Analysis 6.3. Global Digital Classroom Market Estimates & Forecasts by Product 2019-2029 (USD Billion) 6.4. Digital Classroom Market, Sub Segment Analysis 6.4.1. Hardware 6.4.2. Content 6.4.3. Software Chapter 7. Global Digital Classroom Market, by Application 7.1. Market Snapshot 7.2. Global Digital Classroom Market by Application, Performance - Potential Analysis 7.3. Global Digital Classroom Market Estimates & Forecasts by Application 2019-2029 (USD Billion) 7.4. Digital Classroom Market, Sub Segment Analysis 7.4.1. K-12 7.4.2. Higher Education Chapter 8. Global Digital Classroom Market, Regional Analysis 8.1. Digital Classroom Market, Regional Market Snapshot 8.2. North America Digital Classroom Market 8.2.1. U.S. Digital Classroom Market 8.2.1.1. Product breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 8.2.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2019-2029 8.2.2. Canada Digital Classroom Market 8.3. Europe Digital Classroom Market Snapshot 8.3.1. U.K. Digital Classroom Market 8.3.2. Germany Digital Classroom Market 8.3.3. France Digital Classroom Market 8.3.4. Spain Digital Classroom Market 8.3.5. Italy Digital Classroom Market 8.3.6. Rest of Europe Digital Classroom Market 8.4. Asia-Pacific Digital Classroom Market Snapshot 8.4.1. China Digital Classroom Market 8.4.2. India Digital Classroom Market 8.4.3. Japan Digital Classroom Market 8.4.4. Australia Digital Classroom Market 8.4.5. South Korea Digital Classroom Market 8.4.6. Rest of Asia Pacific Digital Classroom Market 8.5. Latin America Digital Classroom Market Snapshot 8.5.1. Brazil Digital Classroom Market 8.5.2. Mexico Digital Classroom Market 8.5.3. Rest of Latin America Digital Classroom Market 8.6. Rest of The World Digital Classroom Market Chapter 9. Competitive Intelligence 9.1. Top Market Strategies 9.2. Company Profiles 9.2.1. Dell 9.2.1.1. Key Information 9.2.1.2. Overview 9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability) 9.2.1.4. Product Summary 9.2.1.5. Recent Developments 9.2.2. Jenzabar 9.2.3. Blackboard 9.2.4. Discovery Education 9.2.5. Pearson Education 9.2.6. Promethean World Ltd 9.2.7. Oracle 9.2.8. Educomp 9.2.9. Ellucian 9.2.10. Echo360 Chapter 10. Research Process 10.1. Research Process 10.1.1. Data Mining 10.1.2. Analysis 10.1.3. Market Estimation 10.1.4. Validation 10.1.5. Publishing 10.2. Research Attributes 10.3. Research Assumption
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(通信・IT)の最新刊レポート
Bizwit Research & Consulting LLP社のエンタープライズIT・ソフトウェア分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(content)の最新刊レポート
よくあるご質問Bizwit Research & Consulting LLP社はどのような調査会社ですか?Bizwit Research & Consulting (Bizwit Research & Consulting LLP)は世界の多様なマクロおよびマイクロ経済の動向を継続的に調査しています。 ... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/27 10:26 153.88 円 161.83 円 196.22 円 |