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デジタル教室の世界市場規模調査&予測:製品別(ハードウェア、コンテンツ、ソフトウェア)、用途別(K 12、高等教育)、地域別分析、2022-2029年


Global Digital Classroom Market Size study & Forecast, by Product (Hardware, Content, and Software), by Application (K 12 and Higher Education) and Regional Analysis, 2022-2029

デジタル教室の世界市場は、2021年に約115億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には32.3%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。デジタル教室は、スマート教室とも呼ばれ、学生が情報通信技術(IC... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Bizwit Research & Consulting LLP
ビズウィットリサーチ&コンサルティング
2023年2月27日 US$4,950
シングルユーザライセンス(印刷不可)
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200 英語

 

サマリー

デジタル教室の世界市場は、2021年に約115億米ドルと評価され、予測期間2022-2029年には32.3%以上の健全な成長率で成長すると予測されています。デジタル教室は、スマート教室とも呼ばれ、学生が情報通信技術(ICT)を使って学び、交流する、技術的に実現された学習環境です。プロジェクター、スマートボード、スマートタブレット、スマートフォン、タブレット、ノートパソコン、パソコン、デジタル教科書、カメラなど、さまざまな電子機器を活用する。デジタル教室市場は、インターネットユーザーの普及率の上昇やクラウドベースのサービス導入の拡大などの要因で拡大しています。

国際電気通信連合(ITU)によると、2019年の41億人から2021年には全世界で49億人近くがインターネットを利用するようになると言われています。より多くの人々がデジタルプラットフォーム、オンラインコース、学位取得を採用し、市場の成長を高めると推定されます。一方、スマートテクノロジーの採用が進み、市場関係者が技術的な進歩を遂げることで、市場にとって有利な機会が生まれます。しかし、学習者仲間との交流の欠如が、2022-2029年の予測期間を通じて市場成長の妨げとなる。

デジタル教室の世界市場調査において考慮した主要地域は、アジア太平洋地域、北米、欧州、中南米、およびその他の地域です。北米は、教育システムにおける対話型学習や対話型応答システムの導入が進んでいることから、売上高で市場を支配しています。一方、北米は、インターネットやスマートフォンの普及率向上などの要因により、予測期間中に最も高いCAGRで成長すると予想されます。


本レポートに含まれる主な市場関係者は以下の通りです:
デル
Jenzabar
ブラックボード
ディスカバリー・エデュケーション
ピアソンエデュケーション
プロメテウス・ワールド・リミテッド
オラクル
エデュコンプ
エルシアン
Echo360

市場の最近の動向
 2022年6月、プロメテウスはActivSyncを搭載した全く新しいActivPanelを発表し、変革的で直感的なユーザーエクスペリエンスを提供する。接続性、シンプルさ、セキュリティ、適応性、長寿命など様々な機能を搭載している

世界のデジタル教室の市場レポートスコープ:
過去データ 2019年~2020年~2021年
推計の基準年 2021年
予測期間 2022年〜2029年
レポート対象 売上高予測、企業ランキング、競合環境、成長要因、トレンド
カバーするセグメント 製品、アプリケーション、地域
地域範囲 北米、欧州、アジア太平洋、中南米、その他の地域
カスタマイズ範囲 レポート購入時に無料カスタマイズ(アナリストの作業時間8時間相当まで)。国別、地域別、セグメント別スコープの追加・変更*。




本調査の目的は、近年における様々なセグメントおよび国の市場規模を定義し、今後数年間の値を予測することである。本レポートは、調査対象国において、業界の質的・量的な側面を取り入れるよう設計されています。

また、市場の将来的な成長を規定する推進要因や課題など、重要な側面に関する詳細情報も提供しています。さらに、主要企業の競争環境と製品提供の詳細な分析とともに、関係者が投資するためのミクロ市場での潜在的な機会も組み込んでいます。市場の詳細なセグメントとサブセグメントを以下に説明します:

製品別
ハードウェア
コンテンツ
ソフトウェア

アプリケーション別
K-12
高等教育

地域別
北アメリカ
米国
カナダ
欧州
英国
ドイツ
フランス
スペイン
イタリア
ROE
アジア・パシフィック
中国
インド
日本
オーストラリア
韓国
ロアパック
ラテンアメリカ
ブラジル
メキシコ
RoLA
その他の地域(Rest of the World

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目次

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.1. Digital Classroom Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.2. Digital Classroom Market, by Product, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.3. Digital Classroom Market, by Application, 2019-2029 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Digital Classroom Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Digital Classroom Market Dynamics
3.1. Digital Classroom Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Rising penetration of internet users
3.1.1.2. Growing adoption of cloud-based services
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Lack of interaction with fellow learners
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Rising adoption of smart technologies
3.1.3.2. Technological advancement by market players
Chapter 4. Global Digital Classroom Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. Industry Experts Prospective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Digital Classroom Market, by Product
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Digital Classroom Market by Product, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Digital Classroom Market Estimates & Forecasts by Product 2019-2029 (USD Billion)
6.4. Digital Classroom Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Hardware
6.4.2. Content
6.4.3. Software
Chapter 7. Global Digital Classroom Market, by Application
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Digital Classroom Market by Application, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Digital Classroom Market Estimates & Forecasts by Application 2019-2029 (USD Billion)
7.4. Digital Classroom Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. K-12
7.4.2. Higher Education
Chapter 8. Global Digital Classroom Market, Regional Analysis
8.1. Digital Classroom Market, Regional Market Snapshot
8.2. North America Digital Classroom Market
8.2.1. U.S. Digital Classroom Market
8.2.1.1. Product breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.2. Canada Digital Classroom Market
8.3. Europe Digital Classroom Market Snapshot
8.3.1. U.K. Digital Classroom Market
8.3.2. Germany Digital Classroom Market
8.3.3. France Digital Classroom Market
8.3.4. Spain Digital Classroom Market
8.3.5. Italy Digital Classroom Market
8.3.6. Rest of Europe Digital Classroom Market
8.4. Asia-Pacific Digital Classroom Market Snapshot
8.4.1. China Digital Classroom Market
8.4.2. India Digital Classroom Market
8.4.3. Japan Digital Classroom Market
8.4.4. Australia Digital Classroom Market
8.4.5. South Korea Digital Classroom Market
8.4.6. Rest of Asia Pacific Digital Classroom Market
8.5. Latin America Digital Classroom Market Snapshot
8.5.1. Brazil Digital Classroom Market
8.5.2. Mexico Digital Classroom Market
8.5.3. Rest of Latin America Digital Classroom Market
8.6. Rest of The World Digital Classroom Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Top Market Strategies
9.2. Company Profiles
9.2.1. Dell
9.2.1.1. Key Information
9.2.1.2. Overview
9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.2.1.4. Product Summary
9.2.1.5. Recent Developments
9.2.2. Jenzabar
9.2.3. Blackboard
9.2.4. Discovery Education
9.2.5. Pearson Education
9.2.6. Promethean World Ltd
9.2.7. Oracle
9.2.8. Educomp
9.2.9. Ellucian
9.2.10. Echo360
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

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Summary

Global Digital Classroom Market is valued at approximately USD 11.5 billion in 2021 and is anticipated to grow with a healthy growth rate of more than 32.3 % over the forecast period 2022-2029. A digital classroom, also known as a smart classroom, is a technologically enabled learning environment in which students learn and interact using information and communication technology (ICT). It makes use of a variety of electronic devices, including projectors, smartboards, smart tablets, smartphones, tablets, laptops, computers, digital textbooks, and cameras. The Digital Classroom market is expanding because of factors such as the rising penetration of internet users and the growing adoption of cloud-based services.

According to the International Telecommunication Union (ITU), nearly 4.9 billion people will use the internet globally in 2021, up from 4.1 billion in 2019. More people are estimated to adopt digital platforms, online courses, and complete degrees which enhances the market growth. Whereas rising adoption of smart technologies and technological advancement by market players create lucrative opportunities for the market. However, lack of interaction with fellow learners hampers the market growth throughout the forecast period of 2022-2029.

The key regions considered for the Global Digital Classroom Market study include Asia Pacific, North America, Europe, Latin America, and the Rest of the World. North America dominated the market in terms of revenue, owing to the increasing uptake in interactive learning as well as interactive response systems across the education system. Whereas North America is expected to grow with the highest CAGR during the forecast period, owing to factors such as increasing penetration of internet and smartphone users.


Major market players included in this report are:
Dell
Jenzabar
Blackboard
Discovery Education
Pearson Education
Promethean World Ltd
Oracle
Educomp
Ellucian
Echo360

Recent Developments in the Market:
 In June 2022, Promethean Unveils the All-New ActivPanel with ActivSync, Providing a Transformative and Intuitive User Experience. It includes various features such as connectivity, simplicity, security, adaptability, and longevity

Global Digital Classroom Market Report Scope:
Historical Data 2019-2020-2021
Base Year for Estimation 2021
Forecast period 2022-2029
Report Coverage Revenue forecast, Company Ranking, Competitive Landscape, Growth factors, and Trends
Segments Covered Product, Application, Region
Regional Scope North America; Europe; Asia Pacific; Latin America; Rest of the World
Customization Scope Free report customization (equivalent up to 8 analyst’s working hours) with purchase. Addition or alteration to country, regional & segment scope*




The objective of the study is to define market sizes of different segments & countries in recent years and to forecast the values to the coming years. The report is designed to incorporate both qualitative and quantitative aspects of the industry within countries involved in the study.

The report also caters detailed information about the crucial aspects such as driving factors & challenges which will define the future growth of the market. Additionally, it also incorporates potential opportunities in micro markets for stakeholders to invest along with the detailed analysis of competitive landscape and product offerings of key players. The detailed segments and sub-segment of the market are explained below:

By Product:
Hardware
Content
Software

By Application:
K-12
Higher Education

By Region:
North America
U.S.
Canada
Europe
UK
Germany
France
Spain
Italy
ROE
Asia Pacific
China
India
Japan
Australia
South Korea
RoAPAC
Latin America
Brazil
Mexico
RoLA
Rest of the World



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Table of Contents

Chapter 1. Executive Summary
1.1. Market Snapshot
1.2. Global & Segmental Market Estimates & Forecasts, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.1. Digital Classroom Market, by Region, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.2. Digital Classroom Market, by Product, 2019-2029 (USD Billion)
1.2.3. Digital Classroom Market, by Application, 2019-2029 (USD Billion)
1.3. Key Trends
1.4. Estimation Methodology
1.5. Research Assumption
Chapter 2. Global Digital Classroom Market Definition and Scope
2.1. Objective of the Study
2.2. Market Definition & Scope
2.2.1. Scope of the Study
2.2.2. Industry Evolution
2.3. Years Considered for the Study
2.4. Currency Conversion Rates
Chapter 3. Global Digital Classroom Market Dynamics
3.1. Digital Classroom Market Impact Analysis (2019-2029)
3.1.1. Market Drivers
3.1.1.1. Rising penetration of internet users
3.1.1.2. Growing adoption of cloud-based services
3.1.2. Market Challenges
3.1.2.1. Lack of interaction with fellow learners
3.1.3. Market Opportunities
3.1.3.1. Rising adoption of smart technologies
3.1.3.2. Technological advancement by market players
Chapter 4. Global Digital Classroom Market Industry Analysis
4.1. Porter’s 5 Force Model
4.1.1. Bargaining Power of Suppliers
4.1.2. Bargaining Power of Buyers
4.1.3. Threat of New Entrants
4.1.4. Threat of Substitutes
4.1.5. Competitive Rivalry
4.2. Futuristic Approach to Porter’s 5 Force Model (2019-2029)
4.3. PEST Analysis
4.3.1. Political
4.3.2. Economical
4.3.3. Social
4.3.4. Technological
4.4. Top investment opportunity
4.5. Top winning strategies
4.6. Industry Experts Prospective
4.7. Analyst Recommendation & Conclusion
Chapter 5. Risk Assessment: COVID-19 Impact
5.1. Assessment of the overall impact of COVID-19 on the industry
5.2. Pre COVID-19 and post COVID-19 Market scenario
Chapter 6. Global Digital Classroom Market, by Product
6.1. Market Snapshot
6.2. Global Digital Classroom Market by Product, Performance - Potential Analysis
6.3. Global Digital Classroom Market Estimates & Forecasts by Product 2019-2029 (USD Billion)
6.4. Digital Classroom Market, Sub Segment Analysis
6.4.1. Hardware
6.4.2. Content
6.4.3. Software
Chapter 7. Global Digital Classroom Market, by Application
7.1. Market Snapshot
7.2. Global Digital Classroom Market by Application, Performance - Potential Analysis
7.3. Global Digital Classroom Market Estimates & Forecasts by Application 2019-2029 (USD Billion)
7.4. Digital Classroom Market, Sub Segment Analysis
7.4.1. K-12
7.4.2. Higher Education
Chapter 8. Global Digital Classroom Market, Regional Analysis
8.1. Digital Classroom Market, Regional Market Snapshot
8.2. North America Digital Classroom Market
8.2.1. U.S. Digital Classroom Market
8.2.1.1. Product breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.1.2. Application breakdown estimates & forecasts, 2019-2029
8.2.2. Canada Digital Classroom Market
8.3. Europe Digital Classroom Market Snapshot
8.3.1. U.K. Digital Classroom Market
8.3.2. Germany Digital Classroom Market
8.3.3. France Digital Classroom Market
8.3.4. Spain Digital Classroom Market
8.3.5. Italy Digital Classroom Market
8.3.6. Rest of Europe Digital Classroom Market
8.4. Asia-Pacific Digital Classroom Market Snapshot
8.4.1. China Digital Classroom Market
8.4.2. India Digital Classroom Market
8.4.3. Japan Digital Classroom Market
8.4.4. Australia Digital Classroom Market
8.4.5. South Korea Digital Classroom Market
8.4.6. Rest of Asia Pacific Digital Classroom Market
8.5. Latin America Digital Classroom Market Snapshot
8.5.1. Brazil Digital Classroom Market
8.5.2. Mexico Digital Classroom Market
8.5.3. Rest of Latin America Digital Classroom Market
8.6. Rest of The World Digital Classroom Market

Chapter 9. Competitive Intelligence
9.1. Top Market Strategies
9.2. Company Profiles
9.2.1. Dell
9.2.1.1. Key Information
9.2.1.2. Overview
9.2.1.3. Financial (Subject to Data Availability)
9.2.1.4. Product Summary
9.2.1.5. Recent Developments
9.2.2. Jenzabar
9.2.3. Blackboard
9.2.4. Discovery Education
9.2.5. Pearson Education
9.2.6. Promethean World Ltd
9.2.7. Oracle
9.2.8. Educomp
9.2.9. Ellucian
9.2.10. Echo360
Chapter 10. Research Process
10.1. Research Process
10.1.1. Data Mining
10.1.2. Analysis
10.1.3. Market Estimation
10.1.4. Validation
10.1.5. Publishing
10.2. Research Attributes
10.3. Research Assumption

 

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