菌糸体市場 - 世界および地域分析:菌糸体製品・用途、サプライチェーン分析、国別分析に焦点 - 2023-2028年の分析と予測
Mycelium Market - A Global and Regional Analysis: Focus on Mycelium Product and Application, Supply Chain Analysis, and Country Analysis - Analysis and Forecast, 2023-2028
菌糸体市場の紹介
世界の菌糸体市場は2022年に28.5億ドルと評価され、2023年から2028年にかけて年平均成長率9.39%で推移し、2028年には47.6億ドルに達すると予測されている。世界の菌糸体市場の成長は、持続可... もっと見る
サマリー 菌糸体市場の紹介
世界の菌糸体市場は2022年に28.5億ドルと評価され、2023年から2028年にかけて年平均成長率9.39%で推移し、2028年には47.6億ドルに達すると予測されている。世界の菌糸体市場の成長は、持続可能な素材に対する需要の高まりと、循環型経済への貢献によって牽引されると予想される。
市場紹介
菌糸体市場はまだ初期段階にある。菌糸体をベースとした製品を開発するための研究開発活動が活発化しており、消費者の嗜好が植物性肉や菜食主義にシフトしていることから、今後増加が見込まれる。
菌糸体の研究開発への投資が増加していることは、世界の菌糸体市場における大きなチャンスのひとつである。さらに、菌糸体の特性はさまざまな用途に応じてカスタマイズできるため、消費者は医薬品、建築、エレクトロニクス、スキンケア産業で菌糸体ベースの製品を採用している。
影響
- ネット・ゼロ・エミッションの達成に向けた世界的な注目が高まるなか、環境に優しく持続可能な製品へのシフトは、大きな販売機会と資金調達機会をもたらす。このシフトは、北米や欧州などの地域の食品・飲料業界で顕著である。米国の植物性食肉小売売上高は、2022年に7%増の80億ドルに成長した。これは、菌糸体が従来の動物性食品に代わる優れた代替品になり得ることを示唆している。
- さらに、菌糸体をベースにした包装は、プラスチックや発泡スチロールの包装業界に中程度から高い影響を与える。デルやイケアなどの企業は、すでに菌糸体をベースにした包装材を製品に使い始めている。化粧品会社は、その強度と漏れにくい特性から菌糸体ベースの包装材を使用している。このように、菌糸体はカスタマイズが可能であるため、世界の産業界にとって最適な選択肢となっている。
市場の細分化
セグメンテーション1:用途別
- 食品・飲料産業
- 包装産業
- 繊維産業
- その他
アプリケーション・セグメントにおける世界の菌糸体市場は、食品・飲料産業が支配的であると予想される。これは、菌糸体が栄養価の高い製品であること、また、様々な製品を派生させるためにカスタマイズや加工が可能であるという特性によるものである。
セグメンテーション2:性質別
- 生
- 加工品
世界の菌糸体市場は、自然区分では加工菌糸体区分がやや優勢である。これは、製造可能な製品の種類が豊富なため、世界中のエンドユーザーによる採用率と使用率が高いためである。
セグメンテーション3:形態別
- プレフォーム製品
- 粉末
- 液体培養
- 錠剤・カプセル
プレフォーム製品は、食品・飲料、衣料品、包装などの製品への採用率が高いため、形状別ではプレフォーム製品が世界の菌糸体市場を支配している。粉末タイプは、保存期間と耐久性に優れているため、第2位を占めている。
セグメンテーション4:地域別
- 北米:米国、カナダ、メキシコ
- ヨーロッパ - イタリア、ドイツ、オランダ、ポーランド、フランス、その他の地域
- 中国
- 英国
- アジア太平洋 - 日本、インド、韓国、オーストラリア、ニュージーランド、アジア太平洋地域以外
- 南米 - ブラジル、アルゼンチン、ペルー、南米地域以外
- 中東・アフリカ - 南アフリカ、イスラエル、アラブ首長国連邦、および中東・アフリカ地域圏
世界の菌糸体市場の最新動向
- 2023年3月、ベターミート社は同社初の科学諮問委員会(SAB)を設立した。この委員会は、糸状菌、細胞生物学、代謝学、遺伝学、食品安全学の第一人者で構成され、ハイブリッド食肉とアニマルフリー食肉の両方の用途における菌糸体の利用を改善するThe Better Meat Coのイニシアチブをサポートする。
- 2022年11月、履物、衣類、アクセサリー用の「次世代菌糸体素材」を開発・販売するため、Ecovative LLCはデンマークの大手履物メーカーEccoの一部門である高級皮革メーカーEcco Leatherと提携した。
- 2023年1月、マイフォレスト・フーズ社は、マイ・ジャーキーと名付けた新商品の発売を発表した。ポークベーコンのビーガン代替品であるマイベーコンと同様、マイジャーキーは菌糸体をベースにしたビーフジャーキーの代替品である。
- 2022年11月、Meati Inc.はSweetgreenとのコラボレーションで、風味がぎっしり詰まった栄養価の高い即席丼「Miso Meati Bowl」を発表した。Meatiがファースト・カジュアル・レストランのメニューに登場するのはこれが初めてで、Sweetgreenにとっては菌糸体を使った初のコラボレーションとなる。
- 2023年4月、エニファービオはPEKILO P65の事業拡大のため、Nordic Foodtech Ventures、Tesi、Valio、Voima Ventures、Aqua-SparkからシリーズA資金調達ラウンドで1100万ドルを調達した。
需要-原動力と限界
以下は菌糸体市場の需要促進要因である:
- 持続可能で環境に優しい製品における技術革新の増加
- 消費者の行動と嗜好の変化
- 研究と技術の進歩
市場には、以下のような課題による制約も予想される:
- スケーラビリティと商業化への挑戦
- 従来の材料からの移行
以下は、菌糸体市場の市場機会である:
- 菌糸体分野における研究開発投資の増加
- 菌糸体の多方向への応用の出現
- 変更可能な菌糸体の素材特性
このレポートは組織にどのような付加価値をもたらすのか?
製品/イノベーション戦略:製品セグメントは、読者が食品・飲料、衣料、包装、その他の産業で展開可能な様々なタイプの菌糸体製品とその世界的な可能性を理解するのに役立つ。さらに、用途別(食品・飲料、包装、繊維、その他)、性質別(生、加工)、形態別(プレフォーム製品、粉末、液体培養、錠剤・カプセル)の異なる菌糸体ベースの製品を詳細に理解することができる。菌糸体をベースにした最終製品は、操業コストや原料コストと比較すると高い収益を生み出す。したがって、菌糸体ビジネスは、低投資で高収益を生み出す農業モデルである。
成長/マーケティング戦略:世界の菌糸体市場は、事業拡大、提携、共同事業、合弁事業など、同市場で事業を展開する主要企業による主要な展開が見られる。各社にとって好ましい戦略は、菌糸体市場での地位を強化するための製品投入である。例えば、2022年1月、M&S FoodはMonaghan Groupと提携し、植物性キッチンの品揃えを拡大するため、菌糸体のタンパク質をベースにした野菜ボールと野菜ミンチを供給した。
競争戦略:本調査で分析・プロファイリングした世界の菌糸体市場の主要企業は、原料または加工製品を提供する菌糸体ベースの製品メーカーである。さらに、世界の菌糸体市場で事業を展開するプレイヤーの詳細な競合ベンチマーキングを行い、読者がプレイヤー同士のスタックを理解できるようにし、明確な市場展望を提示した。さらに、パートナーシップ、協定、提携などの包括的な競争戦略は、読者が市場の未開拓の収益ポケットを理解するのに役立ちます。
主要市場プレイヤーと競合の概要
プロフィールに掲載されている企業は、一次専門家から収集したインプットと、企業カバレッジ、製品ポートフォリオ、市場浸透度の分析に基づいて選定されている。
世界の菌糸体市場は、さまざまな国の多くの地域・国内企業が存在するため断片化されている。これらの企業を合計すると、世界の菌糸体市場全体の約35.09%を占める。その他の64.91%は、Mycorena、eniferBio、Bosque Foods、Aqua Cultured Foods、Kinoko-Techなどが占めている。分析対象企業総数のうち、55%は食品・飲料業界に属し、残りの45%は包装業界や繊維業界などその他のセグメントに属している。
主な企業
企業タイプ1:食品・飲料業界
- アクアカルチャードフーズ
- ボスケ・フーズ
- チノーバ・バイオワークス
- ENOUGH
- キノコテック
- ミーティ・インク
- モナハングループ
- マッシュフーズ
- マッシュラボ
- マイコテクノロジー
- マイフォレストフーズ
- ネイチャーズファインド
- プライムルーツ
- クオーン
- ベターミート
企業タイプ2:パッケージ産業
- バイオマック
- マジカルマッシュルーム社
- きのこ材料
企業タイプ3:繊維産業
- ボルトスレッド
- マイコテック・ラボ
- マイコワークス
企業タイプ4:その他の主要プレーヤー
- エコバティブLLC
- エニファービオ
- グラウンドワークバイオエッグ
- モグ
- マイコリーナ
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目次 メールに添付
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プレスリリース
世界の菌糸体市場は2028年に47億6000万ドルに達すると推定されることが、BISリサーチのプレミアム市場インテリジェンス調査で明らかになった。この調査レポートはまた、市場が予測期間2023-2028年に9.39%のCAGRを目撃すると強調している。
レポートの特長
- 世界の菌糸体市場の全体像を提供するために行われた上位26社(食品・飲料、包装、繊維、その他の主要企業を含む)の広範な競合ベンチマーキング
- 製品ポートフォリオ、最近の開発、地域的広がりに基づく市場ランキング分析
- 製品採用シナリオ、資金調達、特許分析を含む投資ランドスケープ
アナリストの視点
BISリサーチの主席アナリスト、Debraj Chakraborty氏によると、「菌糸体市場は、動物性製品や非生分解性製品の大きな代替品になると期待されている。これらの環境に優しい菌糸体ベースの製品や素材のより良い採用を通じて、消費者の菜食主義への需要を満たすことができ、それによって循環経済と持続可能な未来に貢献する。"
市場参入主要企業
本調査で分析・プロファイリングした世界の菌糸体市場の主要企業には、原料または加工製品を提供する菌糸体ベースの製品メーカーが含まれる。さらに、世界の菌糸体市場で事業を展開するプレイヤーの詳細な競合ベンチマーキングを実施し、読者がプレイヤーの相互関係を理解できるようにし、明確な市場展望を提示している。さらに、パートナーシップ、協定、提携などの包括的な競争戦略は、読者が市場の未開拓の収益ポケットを理解するのに役立ちます。
本レポートに掲載されている主要企業は、Aqua Cultured Foods、Bosque Foods、Chinova Bioworks、ENOUGH、Kinoko-Tech、Meati Inc.、Monaghan Group、Mush Foods、Mushlabs、MycoTechnology, Inc.、MyForest Foods Co、Nature's Fynd, PRIME ROOTS, Quorn, The Better Meat Co, Biomyc, Magical Mushroom Company, Mushroom Material, Bolt Threads, Mycotech Lab, MycoWorks, Ecovative LLC, eniferBio, Groundwork BioAg, mogu, Mycorena.
本レポートの主な質問
- 予測期間2023-2028年の世界の菌糸体市場規模(売上高)の推定値、予測期間2023-2028年の予想複合年間成長率(CAGR)は?
- 菌糸体に関連する市場の主要動向、市場促進要因、機会は何か?
- 世界の菌糸体市場の成長を阻害する主な阻害要因は何か?
- 業界における市場ポジションを拡大するために、既存市場プレーヤーはどのような新戦略を採用しているのか?
- 菌糸体市場における主要プレイヤーの競争力は、最近の開発、製品提供、地域プレゼンスなどの分析に基づいてどの程度か?
- 市場カバレッジと市場ポテンシャルの分析に基づく菌糸体主要企業の競争ベンチマークは?
- 予測期間中に各セグメントが記録すると予想される売上高とその成長率は?
- 菌糸体の市場エコシステムで活動するプレーヤーやステークホルダーにはどのようなタイプがあり、世界市場におけるその重要性は?
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Summary Introduction to Mycelium Market
The global mycelium market was valued at $2.85 billion in 2022 and is expected to reach $4.76 billion by 2028, growing at a CAGR of 9.39% between 2023 and 2028. The growth in the global mycelium market is expected to be driven by increasing demand for sustainable materials and their contribution to the circular economy.
Market Introduction
The mycelium market is still in the nascent phase. Increased research and development activities are underway to develop mycelium-based products, which are expected to increase due to the shift in consumer preference to plant-based meat and veganism.
Increasing investments in the R&D of mycelium is one of the major opportunities in the global mycelium market. Moreover, mycelium properties are such that they can be customized based on various applications leading to consumers adopting mycelium-based products in the pharmaceutical, construction, electronics, and skin care industry.
Impact
• With an increased worldwide focus on achieving net-zero emissions, the shift to eco-friendly, sustainable products brings significant sales and financing opportunities. The shift is more prominent in the food and beverages industry in regions such as North America and Europe. The U.S. plant-based meat retail sales grew by 7% to $8 billion sales in 2022. This infers that mycelium can be a great alternative to conventional animal-based food products. • Furthermore, mycelium-based packaging has a moderate to high impact on the plastic and styrofoam packaging industry. Companies such as Dell and IKEA have already started using mycelium-based packaging materials for their products. Cosmetic companies are using mycelium-based packaging material due to its strength and leakproof properties. Therefore, the customizable properties of mycelium present it as a go-to option for industries globally.
Market Segmentation:
Segmentation 1: by Application • Food and Beverage Industry • Packaging Industry • Textile Industry • Others
The global mycelium market in the application segment is expected to be dominated by the food and beverage industry. This is due to mycelium being a highly nutritious product and its property to be customized and processed to derive a variety of products.
Segmentation 2: by Nature • Raw • Processed
The global mycelium market in the nature segment is slightly more dominated by the processed mycelium segment. This is due to the wide variety of products that can be manufactured, resulting in its higher adoption and usage by end users worldwide.
Segmentation 3: by Form • Pre-Formed Product • Powder • Liquid Culture • Tablet and Capsule
The pre-formed product segment dominates the global mycelium market in the form segment due to the higher adoption of products such as food and beverage, clothing, and packaging from the pre-formed product. The powder form captures the second position due to the composition mix's prolonged shelf life and durability.
Segmentation 4: by Region • North America - U.S., Canada, and Mexico • Europe - Italy, Germany, Netherlands, Poland, France, and Rest-of-Europe • China • U.K. • Asia-Pacific - Japan, India, South Korea, Australia and New Zealand, and Rest-of-Asia-Pacific • South America - Brazil, Argentina, Peru, and Rest-of-South America • Middle East and Africa - South Africa, Israel, U.A.E., and Rest-of-Middle East and Africa
Recent Developments in the Global Mycelium Market
• In March 2023, Better Meat Co established its first-ever Scientific Advisory Board (SAB). The board consists of leading authorities in filamentous fungi, cell biology, metabolism, genetics, and food safety, which supports The Better Meat Co's initiatives to improve the use of mycelium in applications for both hybridized and animal-free meat. • In November 2022, to create and market the "next generation of mycelium materials" for footwear, clothing, and accessories, Ecovative LLC partnered with premium leather manufacturer Ecco Leather, a division of the Danish footwear giant Ecco. • In January 2023, MyForest Foods Co. announced the launch of a new product named My Jerky. Similar to MyBacon, which is a vegan alternative to pork bacon, MyJerky is a mycelium-based alternative to beef jerky. • In November 2022, Meati Inc. introduced the Miso Meati Bowl in collaboration with Sweetgreen, a new flavor-packed, nutritious ready-to-eat rice bowl. This is Meati's first time appearing on a fast-casual restaurant menu and Sweetgreen’s first mycelium-based collaboration. • In April 2023, eniferBio raised $11 million in a Series A funding round from Nordic Foodtech Ventures, Tesi, Valio, Voima Ventures, and Aqua-Spark to expand the business of PEKILO P65.
Demand – Drivers and Limitations
The following are the demand drivers for the mycelium market:
• Increasing Innovation in Sustainable and Eco-Friendly Products • Shift in Consumer Behaviour and Preference • Advancements in Research and Technology
The market is expected to face some limitations too due to the following challenges:
• Challenge of Scalability and Commercialization • Transition from Conventional Materials
The following are the market opportunities for the mycelium market:
• Increasing Research and Development Investments in the Mycelium Sector • Emerging Multi-Directional Applications of Mycelium • Modifiable Material Characteristics of Mycelium
How can this report add value to an organization?
Product/Innovation Strategy: The product segment helps the reader understand the different types of mycelium products available for deployment in food and beverage, clothing, packaging, and other industries and their potential globally. Moreover, the study provides the reader with a detailed understanding of the different mycelium-based products by application (food and beverage, packaging, textile, and others), nature (raw and processed), and form (pre-formed product, powder, liquid culture, and tablet and capsule). Mycelium-based finished products generate higher revenues when compared to operational and raw material costs. Therefore, the mycelium business is a low-investment and high-revenue generating agricultural model.
Growth/Marketing Strategy: The global mycelium market has seen major development by key players operating in the market, such as business expansion, partnership, collaboration, and joint venture. The favored strategy for the companies has been product launches to strengthen their position in the mycelium market. For instance, in January 2022, M&S Food collaborated with Monaghan Group to supply mycelium protein-based vegetable balls and vegetable mince to expand its plant-based kitchen range.
Competitive Strategy: Key players in the global mycelium market analyzed and profiled in the study involve mycelium-based product manufacturers that provide raw or processed products. Moreover, a detailed competitive benchmarking of the players operating in the global mycelium market has been done to help the reader understand how players stack against each other, presenting a clear market landscape. Additionally, comprehensive competitive strategies such as partnerships, agreements, and collaborations will aid the reader in understanding the untapped revenue pockets in the market.
Key Market Players and Competition Synopsis
The companies that are profiled have been selected based on inputs gathered from primary experts and analyzing company coverage, product portfolio, and market penetration.
The global mycelium market is fragmented due to the presence of many regional and domestic players in different countries. Collectively these companies account for approximately 35.09% of the total global mycelium market. Other 64.91% of the market share is dominated by Mycorena, eniferBio, Bosque Foods, Aqua Cultured Foods, Kinoko-Tech, and others. Out of the total number of companies analyzed, 55% belong to the food and beverage industry, and the remaining 45% belong to other segments such as the packaging industry and textile industry.
Key Companies Profiled:
Company Type 1: Food and Beverage Industry • Aqua Cultured Foods • Bosque Foods • Chinova Bioworks • ENOUGH • Kinoko-Tech • Meati Inc. • Monaghan Group • Mush Foods • Mushlabs • MycoTechnology, Inc. • MyForest Foods Co. • Nature's Fynd • PRIME ROOTS • Quorn • The Better Meat Co
Company Type 2: Packaging Industry • Biomyc • Magical Mushroom Company • Mushroom Material
Company Type 3: Textile Industry • Bolt Threads • Mycotech Lab • MycoWorks
Company Type 4: Other Key Players • Ecovative LLC • eniferBio • Groundwork BioAg • mogu • Mycorena
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Table of Contents Attached in the mail
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Press Release
The global mycelium market is estimated to reach $4.76 billion in 2028, reveals the premium market intelligence study by BIS Research. The study also highlights that the market is set to witness a CAGR of 9.39% during the forecast period 2023-2028.
USP of the Report
• Extensive competitive benchmarking of the top 26 players (including food and beverage, packaging, textile, and other key players) done to offer a holistic view of the global mycelium market landscape • Market ranking analysis based on product portfolio, recent development, and regional spread • Investment landscape, including product adoption scenario, funding, and patent analysis
Analyst Perspective
According to Debraj Chakraborty, Principal Analyst, BIS Research, "The mycelium market is expected to be a great replacement of animal-based and non-biodegradable products. Through a better adoption of these eco-friendly mycelium-based products and materials, the consumers' demand for veganism can be met, thereby contributing to the circular economy and a sustainable future.”
Key Companies Operating in The Market
Key players in the global mycelium market analyzed and profiled in the study involve mycelium-based product manufacturers that provide raw or processed products. Moreover, a detailed competitive benchmarking of the players operating in the global mycelium market has been done to help the reader understand how players stack against each other, presenting a clear market landscape. Additionally, comprehensive competitive strategies such as partnerships, agreements, and collaborations will aid the reader in understanding the untapped revenue pockets in the market.
The key players profiled in the report include Aqua Cultured Foods, Bosque Foods, Chinova Bioworks, ENOUGH, Kinoko-Tech, Meati Inc., Monaghan Group, Mush Foods, Mushlabs, MycoTechnology, Inc., MyForest Foods Co., Nature's Fynd, PRIME ROOTS, Quorn, The Better Meat Co, Biomyc, Magical Mushroom Company, Mushroom Material, Bolt Threads, Mycotech Lab, MycoWorks, Ecovative LLC, eniferBio, Groundwork BioAg, mogu, and Mycorena.
Key Questions Answered in the Report
• What is the estimated global mycelium market size in terms of revenue for the forecast period 2023-2028, and what is the expected compound annual growth rate (CAGR) during the forecast period 2023-2028? • What are the key trends, market drivers, and opportunities in the market pertaining to mycelium? • What are the major restraints inhibiting the growth of the global mycelium market? • What kinds of new strategies are being adopted by the existing market players to expand their market position in the industry? • What is the competitive strength of the key players in the mycelium market based on an analysis of their recent developments, product offerings, and regional presence? • How is the competitive benchmarking of the key mycelium companies based on the analysis of their market coverage and market potential? • How much revenue is each segment expected to record during the forecast period, along with the growth percentage? • What is the type of players and stakeholders operating in the market ecosystem of mycelium, and what is their significance in the global market?
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BIS Research社のフードテック分野での最新刊レポート
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