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次世代自動車用照明市場 - 世界および地域別分析:用途、製品、国レベル分析に焦点 - 2022-2031年の分析と予測


Next-Generation Automotive Lighting Market - A Global and Regional Analysis: Focus on Application, Product, and Country-Level Analysis - Analysis and Forecast, 2022-2031

次世代自動車用照明産業の概要 次世代自動車照明の世界市場は、2022年の121.1億ドルから2031年には388.5億ドルに達し、予測期間2022-2031年のCAGRは13.83%で成長すると予測されている。次世代自動車用照明の世... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
BIS Research
ビーアイエスリサーチ
2023年1月20日 US$5,500
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255 英語

 

サマリー

次世代自動車用照明産業の概要

次世代自動車照明の世界市場は、2022年の121.1億ドルから2031年には388.5億ドルに達し、予測期間2022-2031年のCAGRは13.83%で成長すると予測されている。次世代自動車用照明の世界市場の成長は、自動車用照明システムの技術的進歩や世界的な高級車の販売増加によって牽引されると予想される。

市場ライフサイクルステージ

自動車産業において照明は重要な役割を担っており、安全性と美観を原動力として自動車分野での用途が急速に増加している。自動車照明分野における急速な技術進歩は、白熱電球やガス放出電球をベースとした基本的な光源が、発光ダイオード(LED)、レーザー技術、有機発光ダイオード(OLED)といった現代技術に移行していることを示している。LEDランプはハロゲンランプや高輝度放電(HID)ランプよりも消費電力が少なく、長寿命であるため、自動車業界はLEDランプの自動車への搭載に大きく関与している。さらに、LED照明は寿命が長く、パワーもあるため、他のすべての照明システムよりも優れている。

世界の次世代自動車用照明市場は成長段階にある。次世代自動車用照明の導入は高級車で増加している。その結果、世界の次世代自動車用照明市場は予測期間中に繁栄すると予想される。

影響

世界の次世代自動車用照明市場は、乗用車の生産・販売の増加、自律走行車の台頭、先端技術など、いくつかの要因によって牽引されている。

さらに、先進的な照明システムと自律走行車に関する意識の高まりと安全への関心の高まりが、次世代自動車用照明システムの採用を世界的に増加させると予想される。しかし現状では、LED革命以降の原材料の相対的なコスト上昇とともに、より高いコスト懸念が市場の成長を徐々に制限している。

COVID-19の影響

COVID-19の発生は世界のサプライチェーンを混乱させた。世界の生産設備だけでなく、世界の自動車販売にも支障をきたした。製造設備の停止と売却により、自動車用照明部品の製造に影響が出た。さらに、研究開発予算の配分にも大きな影響を及ぼし、次世代の自動車用照明市場に向けた革新的なソリューションの開発が妨げられた。また、COVID-19の発生により、自動車の生産と販売が大幅に減少し、次世代自動車用照明ソリューションの需要に悪影響を及ぼした。

市場細分化:

セグメンテーション1:自動車タイプ別
- 乗用車
- 商用車

車種別セグメントによる次世代自動車照明の世界市場は、2022-2031年の予測期間を通じて乗用車セグメントによって支配されると予想される。

セグメンテーション2:最終市場別
- OEM
- アフターマーケット

エンドマーケット別では、2022-2031年の予測期間を通じてOEMセグメントが市場を支配すると予想される。

セグメンテーション3:製品タイプ別
- アダプティブ照明
- アンビエント照明
- 通信可能照明
- フレキシブル照明

製品タイプ別では、エネルギー効率の高い照明システムに対する意識の高まりと、ナビゲーションやインフォテインメントシステムを搭載した高級車の市場シェア増加により、アンビエント照明分野が市場を支配すると予想される。

セグメンテーション4:技術タイプ別
- ハロゲン
- キセノン
- LED
- レーザー

技術タイプ別では、LEDが最も急成長しているセグメントの一つであり、予測期間中に幅広い発展の可能性を提供し、市場を支配する可能性が高い。

セグメンテーション5:地域別
- 北米
- 欧州
- 英国
- 中国
- アジア太平洋および日本
- その他の地域(RoW)

北米は2021年に32億9,000万ドルという最も高い収益を生み出したが、これは同地域における高級車の販売増と自動車照明ソリューションの高コストが原因である。北米地域には重要な市場プレーヤーやメーカーが存在するため、次世代自動車照明市場を支配している。

次世代自動車照明市場の最新動向

- 2022年6月、マグナ・インターナショナル社は、同社のエクステリアと照明の専門知識を統合し、顧客が自動車を接続しカスタマイズする新たな機会を提供する、リフトゲートと呼ばれる熱可塑性リフトゲートに使用される画期的な照明ソリューションを発表した。
- 2021年7月、Flex-N-Gate Corporationは事業拡大のために550万ドルを投資し、テネシー州ブラウント郡に91人の新規雇用を増やした。同事業は、ロックフォードにある製造拠点の改修と拡張を行いながら、照明製品の生産を増加させた。
- 2022年1月、J.W.スピーカー・コーポレーションは、商用車向け自動車用LED照明のトップサプライヤーであるUKオートモーティブ・プロダクツ(UKAP)と提携した。この新しいパートナーシップにより、UKAPの顧客は、信号、コンビネーション、作業、警告、前方照明など、J.W. Speakerの広範なLED照明ソリューションを、自動車整備工場、顧客の仕様に合わせて車両を改造する工場、トラック、自動車、オートバイを生産する工場向けに利用できるようになる。
- 2021年6月、現代モービス株式会社は、自動車のフロントグリルにLED照明機能を組み込んだ「ライティンググリル」技術を開発した。

需要-推進要因と限界

次世代自動車照明市場の需要ドライバーは以下の通りである:

- 高級車需要の増加
- 自律走行車の人気の高まり
- 照明システムに対する厳しい安全規制

同市場は、以下のような課題により、いくつかの制約にも直面すると予想される:

- 次世代自動車用照明のコスト上昇懸念
- LED革命以降の原材料コストの上昇

このレポートは組織にどのような付加価値をもたらすのか?

製品/イノベーション戦略:製品セグメントは、読者が車両タイプ、最終市場、製品タイプ、技術タイプに基づいて利用可能な次世代自動車照明製品のさまざまなアプリケーションを理解するのに役立ちます。安全性と美観に対する需要の高まりが次世代自動車照明の消費を後押ししている。従って、次世代自動車用照明ビジネスは高投資・高収益モデルである。

成長/マーケティング戦略:次世代自動車用照明市場は飛躍的に成長する市場であり、市場プレーヤーに莫大な機会をもたらしている。このセグメントに含まれる戦略には、製品投入、提携・協力、事業拡大、投資などがある。各社が好む戦略は、世界の次世代自動車照明市場における地位を強化するための製品投入、パートナーシップ、提携である。

競争戦略:本調査で分析・プロファイリングした世界の次世代自動車照明市場の主要企業は、原材料または加工製品を提供する次世代自動車照明ベースの製品メーカーである。さらに、世界の次世代自動車照明市場で活動するプレイヤーの詳細な競合ベンチマーキングは、読者が明確な市場風景を提示し、プレイヤーが互いにどのように積み重なるかを理解するのに役立つように行われた。さらに、パートナーシップ、協定、協力などの包括的な競争戦略は、市場の未開拓の収益ポケットを理解する上で読者を支援する。

主要市場プレイヤーと競合の概要

プロフィールに掲載されている企業は、一次専門家から収集したインプットと、企業カバレッジ、製品ポートフォリオ、市場浸透度の分析に基づいて選定されている。

世界の次世代自動車用照明市場の競争環境には、自動車用照明システムメーカーが市場でのプレゼンスを獲得するために採用したさまざまな戦略が含まれる。採用された戦略には、新製品の発売や開発活動、提携、共同事業、M&Aなどがある。採用されたすべての戦略の中で、新製品の発売は競争状況を支配しており、自動車照明メーカーの間で最も広く採用されている戦略である。

主な企業

- マレリ・ホールディングス(株
- HELLA GmbH & Co.KGaA
- オスラム
- ヴァレオグループ
- 株式会社小糸製作所(株)コイト製作所
- 現代モービス
- ヴァロックグループ
- マグナインターナショナル
- 株式会社フレックス・エヌ・ゲート
- ドレクスルマイヤー・グループ
- シグマインターナショナル
- J.W.スピーカー・コーポレーション
- フォーレシア
- LGイノテック株式会社
- スタンレー電気株式会社

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目次

メールに添付

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プレスリリース

世界の次世代自動車照明市場は2031年に388億5000万ドルに達すると推定されることが、BISリサーチのプレミアムマーケットインテリジェンス調査で明らかになった。また、同市場は予測期間2022-2031年に13.83%の年平均成長率(CAGR)を記録するとしている。

レポートの特長

- 次世代自動車照明市場で事業を展開する主要企業が採用する現在および将来の動向に焦点を当てた専門セクション
- 次世代自動車照明市場の全体像を提供する上位15社の広範な競合ベンチマーキング
- 新興企業の概要分析
- 次世代自動車用照明市場の地域・国別、用途・製品セグメント別の定性・定量分析
- 市場のボリュームとバリューを網羅
- 製品マトリックス、技術ロードマップ、アナリストの視点も幅広くカバー

アナリストの視点

BIS Research社のプリンシパル・アナリスト、Dhrubajyoti Narayan氏によると、「市場は急速に進化しており、今後も同じペースで拍車がかかると予想される。企業は革新的なソリューションを開発し、新製品を市場に投入している。協業や製品の発売は、市場の成長を支える重要な戦略です。消費者の嗜好が大きく変化したことで、自動車用照明メーカーはこの領域で確固たる地歩を築くことができるようになった。さらに、自動車用照明システムと自律走行車に関する意識の高まりと安全への関心の高まりが、自動車用照明システムの採用を世界的に増加させると予想される。"

市場参入主要企業

本調査で分析・プロファイリングした世界の次世代自動車照明市場の主要企業には、原材料または加工製品を提供する次世代自動車照明ベースの製品メーカーが含まれる。さらに、世界の次世代自動車照明市場で活動するプレイヤーの詳細な競合ベンチマーキングは、読者が明確な市場風景を提示し、プレイヤーが互いにどのように積み重なるかを理解するのに役立つように行われた。さらに、パートナーシップ、協定、協力などの包括的な競争戦略は、市場の未開拓の収益ポケットを理解する上で読者を支援する。

本レポートに掲載されている主要企業には、Marelli Holdings Co.KGaA、OSRAM GmbH、Valeo Group、Koito Manufacturing Co.Ltd.、Hyundai Mobis Co.Ltd.、Varroc Group、Magna International Inc.、Flex-N-Gate Corporation、DRÄXLMAIER GROUP、Sigma International Inc.、J.W.Speaker Corporation、Faurecia、LG Innotek Co.

本レポートの主な質問

- 次世代自動車照明市場における主要な促進要因、課題、機会は何か?
- 次世代自動車照明市場におけるサプライチェーンはどのように機能しているのか?COVID-19が市場に与える潜在的影響とは?
- 様々な照明技術の主要サプライヤーは誰か、具体的な製品内容は?
- 2021-2031年に次世代自動車用照明市場で最大の需要成長が見込まれる製品分野と応用分野は?
- 現在、次世代自動車照明市場を支配している主要企業はどこか?次世代自動車照明市場に関わるメーカーが採用している事業戦略や企業戦略は何か?
- 次世代自動車照明市場の消費でリードしている地域と国はどこか、2021-2031年に高い需要成長が見込まれる地域と国はどこか?

 

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Summary

Next-Generation Automotive Lighting Industry Overview

The global next-generation automotive lighting market is projected to reach $38.85 billion by 2031 from $12.11 billion in 2022, growing at a CAGR of 13.83% during the forecast period 2022-2031. The growth in the global next-generation automotive lighting market is expected to be driven by technological advancements in automotive lighting systems and increasing sales of luxury vehicles around the world.

Market Lifecycle Stage

In the automotive industry, lighting plays a critical role, and its applications in the automotive sector are rising rapidly, powered by safety and aesthetics. The rapid technological progress in the automotive lighting field shows that basic light sources based on incandescent and gas-release bulbs have shifted to modern-day technologies such as light-emitting diodes (LEDs), laser technology, and organic light-emitting diodes (OLEDs). The vehicle industry is highly involved in incorporating LED lamps into cars as these lamps use less energy and last longer than halogen and high-intensity discharge (HID) lamps. In addition, LED lighting offers longevity and power, which makes it superior to all other lighting systems.

The global next-generation automotive lighting market is in the growth phase. The implementation of next-generation automotive lighting is increasing in luxury vehicles. As a result, the global next-generation automotive lighting market is expected to flourish in the forecast period.

Impact

The global next-generation automotive lighting market is driven by several factors, such as increasing production and sales of passenger cars, rising autonomous vehicles, and advanced technologies.

Moreover, increasing awareness regarding advanced lighting systems and autonomous cars and growing safety concerns are expected to increase the adoption of next-generation automotive lighting systems globally. However, currently, the higher cost concerns, along with an increase in relative costs of raw materials since the LED revolution, are gradually restricting the growth of the market.

Impact of COVID-19

The outbreak of COVID-19 disrupted the global supply chain. It interrupted not only global production facilities but also worldwide vehicle sales. The suspension and sale of manufacturing equipment have affected the manufacture of lighting parts for automobiles. In addition, the research and development budget allocation was affected substantially, which prevented the development of innovative solutions for the next-generation automotive lighting market. The outbreak of COVID-19 also resulted in a significant decline in vehicle production and sales, negatively affecting the demand for next-generation automotive lighting solutions.

Market Segmentation:

Segmentation 1: by Vehicle Type
• Passenger Vehicles
• Commercial Vehicles

The global next-generation automotive lighting market based on the vehicle type segment is expected to be dominated by the passenger vehicles segment throughout the forecast period 2022-2031.

Segmentation 2: by End Market
• OEM
• Aftermarket

Based on the end market, the OEM segment is expected to dominate the market throughout the forecast period 2022-2031.

Segmentation 3: by Product Type
• Adaptive Lighting
• Ambient Lighting
• Communicable Lighting
• Flexible Lighting

Based on product type, the ambient lighting segment is expected to dominate the market due to increased awareness of energy-efficient lighting systems and increasing market share of luxury vehicles fitted with navigation and infotainment systems.

Segmentation 4: by Technology Type
• Halogen
• Xenon
• LED
• Laser

Based on technology type, LED is one of the fastest-growing segments and is likely to dominate the market, offering a wide scope of development in the forecast period.

Segmentation 5: by Region
• North America
• Europe
• U.K.
• China
• Asia-Pacific and Japan
• Rest-of-the-World (RoW)

North America generated the highest revenue of $3.29 Billion in 2021, which is attributed to the increased sales of luxury vehicles and the high cost of automotive lighting solutions in the region. Due to the existence of significant market players and manufacturers in the North America region, it dominates the next-generation automotive lighting market.

Recent Developments in the Next-Generation Automotive Lighting Market

• In June 2022, Magna International Inc. launched a breakthrough lighting solution, which is used on the thermoplastic liftgate called Liftgate, which integrated the company's exterior and lighting expertise and provided new opportunities for customers to connect and customize their vehicles.
• In July 2021, Flex-N-Gate Corporation invested $5.5 million to grow its business and added 91 new jobs to Blount County, Tennessee. The business increased the production of lighting products while renovating and expanding its manufacturing site in Rockford.
• In January 2022, J.W. Speaker Corporation partnered with UK Automotive Products (UKAP), which is a top supplier of automotive LED lighting for commercial vehicles. Through this new partnership, UKAP customers would have access to J.W. Speaker's extensive line of LED lighting solutions, including signal, combination, work, warning, and forward lighting for autobody shops, shops that modify vehicles to a customer's specifications, and factories that produce trucks, cars, and motorcycles.
• In June 2021, Hyundai Mobis Co., Ltd. developed "lighting grille" technology, which integrated an LED lighting function in a car's front grille.

Demand – Drivers and Limitations

Following are the demand drivers for the next-generation automotive lighting market:

• Increase in Demand for Luxury Cars
• Growing Popularity of Autonomous Vehicles
• Stringent Safety Regulations for Lighting Systems

The market is expected to face some limitations as well due to the following challenges:

• Higher Cost Concerns with Next-Generation Automotive Lighting
• Increase in Costs of Raw Materials Since LED Revolution

How can this report add value to an organization?

Product/Innovation Strategy: The product segment helps the reader understand the different applications of the next-generation automotive lighting products available based on vehicle type, end market, product type, and technology type. Increasing demand for safety and aesthetics is pushing the consumption of next-generation automotive lighting. Therefore, the next-generation automotive lighting business is a high-investment and high-revenue generating model.

Growth/Marketing Strategy: The next-generation automotive lighting market is an exponentially growing market holding enormous opportunities for the market players. Some strategies covered in this segment are product launches, partnerships and collaborations, business expansions, and investments. The companies' preferred strategy has been product launches, partnerships, and collaborations to strengthen their positions in the global next-generation automotive lighting market.

Competitive Strategy: Key players in the global next-generation automotive lighting market analyzed and profiled in the study involve next-generation automotive lighting-based product manufacturers that provide raw or processed products. Moreover, a detailed competitive benchmarking of the players operating in the global next-generation automotive lighting market has been done to help the reader understand how players stack against each other, presenting a clear market landscape. Additionally, comprehensive competitive strategies such as partnerships, agreements, and collaborations will aid the reader in understanding the untapped revenue pockets in the market.

Key Market Players and Competition Synopsis

The companies that are profiled have been selected based on inputs gathered from primary experts and analysing company coverage, product portfolio, and market penetration.

The competitive landscape of the global next-generation automotive lighting market includes different strategies undertaken by automotive lighting systems manufacturers to gain market presence. Some strategies adopted by them include new product launch and development activities, partnerships, collaborations, joint ventures, and mergers and acquisitions. Among all the strategies adopted, new product launches have dominated the competitive landscape and are the most widely adopted strategies among automotive lighting manufacturers.

Key Companies Profiled

• Marelli Holdings Co., Ltd.
• HELLA GmbH & Co. KGaA
• OSRAM GmbH
• Valeo Group
• KOITO Manufacturing Co. Ltd.
• Hyundai Mobis Co., Ltd.
• Varroc Group
• Magna International Inc.
• Flex-N-Gate Corporation
• DRÄXLMAIER GROUP
• Sigma International Inc.
• J.W. Speaker Corporation
• Faurecia
• LG Innotek Co., Ltd.
• Stanley Electric Co., Ltd.



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Table of Contents

Attached in the mail

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Press Release

The global next-generation automotive lighting market is estimated to reach $38.85 billion in 2031, reveals the premium market intelligence study by BIS Research. The study also highlights that the market is set to witness a CAGR of 13.83% during the forecast period 2022-2031.

USP of the Report

• A dedicated section focusing on the current and futuristic trends adopted by the key players operating in the next-generation automotive lighting market
• Extensive competitive benchmarking of the top 15 players offering a holistic view of the next-generation automotive lighting market landscape
• Start-up analysis with an overview
• Qualitative and quantitative analysis of the next-generation automotive lighting market at the region and country level and granularity by application and product segments
• Volume and Value of the market has been covered.
• Product Matrix, Technology Roadmap, and Analyst Viewpoint has been covered extensively.

Analyst Perspective

According to Dhrubajyoti Narayan, Principal Analyst, BIS Research, "The market is evolving rapidly and is anticipated to continue to spur at the same pace in the following years. Businesses are developing innovative solutions and launching new products in the market. Collaborations and product launches are key strategies assisting the market's growth. The massive shift in consumer preferences has provided a viable opportunity for automotive lighting manufacturers to gain strong ground in this domain. Moreover, increasing awareness regarding automotive lighting systems and autonomous cars and growing safety concerns are expected to increase the adoption of automotive lighting systems globally."

Key Companies Operating in The Market

Key players in the global next-generation automotive lighting market analyzed and profiled in the study involve next-generation automotive lighting-based product manufacturers that provide raw or processed products. Moreover, a detailed competitive benchmarking of the players operating in the global next-generation automotive lighting market has been done to help the reader understand how players stack against each other, presenting a clear market landscape. Additionally, comprehensive competitive strategies such as partnerships, agreements, and collaborations will aid the reader in understanding the untapped revenue pockets in the market.

The key players profiled in the report include Marelli Holdings Co., Ltd., HELLA GmbH & Co. KGaA, OSRAM GmbH, Valeo Group, KOITO Manufacturing Co. Ltd., Hyundai Mobis Co., Ltd., Varroc Group, Magna International Inc., Flex-N-Gate Corporation, DRÄXLMAIER GROUP, Sigma International Inc., J.W. Speaker Corporation, Faurecia, LG Innotek Co., Ltd., and Stanley Electric Co., Ltd.

Key Questions Answered in the Report

• What are the key drivers, challenges, and opportunities in the next-generation automotive lighting market?
• How does the supply chain function in the next-generation automotive lighting market? What is the potential impact of COVID-19 on the market?
• Who are the key suppliers of different lighting technologies, and what are their specific product offerings?
• Which product segment and application areas are estimated to witness the maximum demand growth in the next-generation automotive lighting market during 2021-2031?
• Who are the key players currently dominating the next-generation automotive lighting market space? What are the business and corporate strategies adopted by manufacturers involved in the next generation automotive lighting market?
• Which regions and countries are leading in terms of consumption of the next-generation automotive lighting market, and which of them are expected to witness high demand growth during 2021-2031?

 

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