欧州と北米のEV充電インフラ(第3版)EV Charging Infrastructure in Europe and North America - 3nd Edition 概要 本調査では、欧州と北米の電気自動車充電インフラ市場を調査しています。欧州の専用充電ポイントの総設置台数は、2021年の450万台から2026年までに年平均成長率(CAGR)34%で1960万台に増加する... もっと見る
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サマリー概要 本調査では、欧州と北米の電気自動車充電インフラ市場を調査しています。欧州の専用充電ポイントの総設置台数は、2021年の450万台から2026年までに年平均成長率(CAGR)34%で1960万台に増加すると予測します。北米では、専用充電ポイントの設置台数は2021年の140万台から2026年には610万台に達し、CAGR34%で成長するとベルグインサイトは予測しています。この数字には、民間と公共の充電ポイントの両方が含まれます。2021年には、両地域のこれらの充電ポイントのうち約160万台がセルラー接続でモニターされています。ベンダー、充電ポイント事業者、製品、市場に関する最新情報を入手することができます。
欧州と北米のEV充電インフラは、この2つの地域における電気自動車充電市場の最新動向を分析したベルグインサイトの第2弾戦略レポートです。充電ポイントの運営会社、自動車OEMの取り組み、ハードウェアとソフトウェアのベンダーなど、バリューチェーンのあらゆる部分をカバーしています。本レポートは、5年間の業界予測、専門家のコメント、実際のケーススタディなど、190ページに及ぶ独自のビジネスインテリジェンスを提供し、ビジネス上の意思決定の基礎となる情報を提供します。 本レポートのハイライト
欧州と北米のEV充電ポイント接続数は2026年に1,800万カ所に達する見込み 電気自動車(EV)充電とは、バッテリー式電気自動車やプラグインハイブリッド自動車を外部電源から充電することです。この外部電源は、多くの場合、充電ステーションであり、電気自動車と電力網の接続を可能にする機器と定義されます。EV充電ステーションは、自動車の電動化に関する議論において重要な役割を担っています。電気自動車とEV充電ステーションは、輸送が環境に与える影響を軽減するための必須条件として、しばしば話題に上ります。 Berg Insightは、EV充電ソリューションの市場は今後数年間は成長期にあると見ている。自動車の排気ガスや気候変動といった大きな課題が、電気自動車やEV充電インフラへの投資を促し、市場の前向きな見通しを後押ししています。欧州におけるCOVID-19危機とそれに続くサプライチェーン不足、エネルギー危機は、市場に目立った落ち込みを与えていません。ベルグインサイトは、長期的に大きな成長が続くと前向きに考えています。欧州の専用充電ポイントの総数は、2021年の450万台から2026年末には1,960万台へと、年平均成長率(CAGR)34%で増加すると予測されます。北米では、専用充電ポイントの総数が2021年の140万台から2026年には610万台に達し、CAGR34%で成長するとベルグインサイトは推定しています。この数字には、民間と公共の充電ポイントの両方が含まれています。 充電ステーションは、従来の非接続型ハードウェアから、Wi-Fiや2G/4G携帯電話などの接続技術を利用したスマートデバイスに進化しています。充電ポイントオペレーター(CPO)は充電ステーションを遠隔で監視・保守でき、EVドライバーは充電器の場所を特定し、充電の可否を監視し、支払いを管理することができます。2021年には、欧州における接続型充電ポイントの数は260万台に達し、57%の普及率に相当すると推定されます。北米では、接続型充電ポイントの数は約70万台と推定され、52%の普及率に相当します。欧州と北米の接続型充電ポイントのほとんどは、公共または準公共の用途に使用されています。 欧州の主要なEV充電ステーションメーカーには、自動車メーカーやパワーエレクトロニクス・ソリューションプロバイダーが名を連ねています。また、一部のピュアプレイ充電ステーションメーカーも有力なプレーヤーに成長しつつあります。この地域の主要ハードウェア・プロバイダーの例としては、ABB、ABL、Alfen、Alpitronic、Circontrol、Comero Charging Solutions、CTEK、DBT Group、Easee、Efacec、EVBox、Garo、IES Synergy、KEBA、Mennekes、Pod Point、Rolec Services、Schneider Electric、WallboxおよびZaptecが挙げられます。AC充電器とDC充電器のどちらかに特化している企業もあれば、両方を提供している企業もある。また、ソフトウェアやサービスをエンド・ツー・エンドで提供する企業も少なくない。いくつかのCPOはバックオフィスのプラットフォームを自社で開発しているが、中には専門のソフトウェアプロバイダによるサードパーティプラットフォームを好む企業もある。欧州の主要なソフトウェアプロバイダーの例としては、Virta、GreenFlux、Last Mile Solutions、Driivz、AMPECO、Fortumが挙げられます。 北米には、EV充電器を販売する地域的な企業だけでなく、国際的な企業も数多く存在します。ChargePointは市場をリードする企業であり、ハードウェア、ソフトウェア、CPOサービスを提供するフルサービスプロバイダです。その他の主要な地域別ハードウェア・プロバイダーには、BTC Power (E.ON), Blink Charging, ClipperCreek, Flo, SemaConnect (最近 Blink Charging が買収) があります。北米の著名な企業の中には、ハードウェア、ソフトウェア、CPOサービスを含むエンドツーエンドのサービスを提供できるところもあります。北米で最も著名な専用ソフトウェアプロバイダーは、EV Connect(最近Schneider Electricが買収)とShell Recharge Solutionsです。 欧州には多数のCPOが存在する。これらのプレイヤーのうち数社は充電事業をコアビジネスとしているが、多くのアクターは隣接市場からの参入である。多かれ少なかれCPOに特化した企業の例としては、Allego、Fastned、Freshmile、InstaVolt、Ionityなどが挙げられます。Ionityは、BMWグループ、フォード・モーター・カンパニー、ダイムラー、フォルクスワーゲン・グループによって2017年に設立されました。欧州のCPOの多くは電力会社です。CPOとして活動する電力会社の例としては、CEZグループ、EnBW、Enel X、ESBグループ、Iberdrolaグループ、Innogy、Izivia、Mer(Statkraft)、Vattenfallがある。フランスのCPOであるIziviaはフランスの電力会社EDFの子会社であり、Enel Xはイタリアの電力会社Enelの子会社です。エネルXはさらに、2017年にeMotorWerksを買収し、北米で注目されるハードウェアプロバイダーとなっている。欧州のCPOの中には、石油業界を背景とするものもあります。石油会社がEV充電に参入する例としては、Shell Recharge SolutionsやBP Pulseが注目されます。フランスのTotalEnergiesも充電オペレーション事業を行っています。しかも、BP Pulse、Shell Recharge Solutions、TotalEnergiesの3社は、いずれも独自のハードウェアを提供しています。北米では、Electrify AmericaとEVgoが2大ピュアプレイCPOです。テスラも有力なプレーヤーで、欧州と北米でスーパーチャージャーとデスティネーションチャージングネットワークを運営しているが、今のところテスラのドライバーにほぼ限定されています。同社は、スーパーチャージャーの特定の場所で第三者の車両が充電できるようにするためのテストを開始しています。 本レポートは以下の質問に答えます
目次目次
目次 エグゼクティブサマリー 1 欧州と北米のEV充電
1.1 欧州のEV充電インフラ 2 充電技術・規格
2.1 電気自動車への充電 3 チャージポイント事業者
3.1 欧州 4 ハードウェアとソフトウェアのプロバイダー
4.1 欧州 5 市場分析・動向
5.1 市場分析 用語解説
SummaryDescription This study investigates the electric vehicle charging infrastructure market in Europe and North America. The total installed base of dedicated charging points in Europe is forecasted to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 34 percent from 4.5 million in 2021 to 19.6 million by 2026. In North America, Berg Insight estimates that the total installed base of dedicated charging points will increase from 1.4 million in 2021 to reach 6.1 million in 2026, growing at a CAGR of 34 percent. These numbers include both private and public charging points. About 1.6 million of these charging points in the two regions were monitored via cellular connections in 2021. Get up to date with the latest information about vendors, charge point operators, products and markets.
EV Charging Infrastructure in Europe and North America is the second strategy report from Berg Insight analysing the latest developments on the electric vehicle charging market in these two regions. The report covers all parts of the value chain including charge point operators, car OEM initiatives, and hardware and software vendors. This strategic research report from Berg Insight rovides you with 190 pages of unique business intelligence, including 5-year industry forecasts, expert commentary and real-life case studies on which to base your business decisions. Highlights from the report:
The number of connected EV charging points in Europe and North America to reach 18 million by 2026 Electric vehicle (EV) charging refers to the process of charging a battery electric vehicle or plug-in hybrid electric vehicle from an external power source. The external power source is often a charging station, which is defined as equipment enabling a connection between the electric vehicle and the power grid. EV charging stations play a significant role in the discussions regarding the electrification of vehicle fleets. Electric vehicles and EV charging stations are often brought forward as a prerequisite in order to decrease the environmental impact of transportation. Berg Insight is of the opinion that the market for EV charging solutions is in a growth phase which will last for several years to come. Mega-challenges such as vehicle emissions and climate change continue to encourage investments in electric vehicles and EV charging infrastructure, contributing to a positive outlook for the market. The COVID-19 crisis and subsequent supply chain shortages and energy crisis in Europe have not caused a noticeable dip in the market. Berg Insight remains positive that the long-term growth will remain significant. The total number of dedicated charging points in Europe is forecasted to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 34 percent from 4.5 million in 2021 to 19.6 million by the end of 2026. In North America, Berg Insight estimates that the total number of dedicated charging points will increase from 1.4 million in 2021 to reach 6.1 million in 2026, growing at a CAGR of 34 percent. These numbers include both private and public charging points. Over the years, charging stations have evolved from being traditional non-connected hardware devices to smart devices using connectivity technologies like Wi-Fi and 2G/4G cellular. Charge point operators (CPOs) can remotely monitor and maintain charging stations, while EV drivers can locate chargers, monitor charging availability and manage payments. In 2021, the number of connected charging points in Europe is estimated to have reached 2.6 million units, corresponding to a penetration rate of 57 percent. In North America, the number of connected charging points is estimated to about 0.7 million, corresponding to a penetration rate of 52 percent. Most of the connected charging points in Europe and North America are either in public or semi-public applications. A group of established automotive and power electronics solution providers are among the leading EV charging station manufacturers in Europe. Some pure play charging station manufacturers are also developing into influential players. Examples of major hardware providers in the region include ABB, ABL, Alfen, Alpitronic, Circontrol, Compleo Charging Solutions, CTEK, DBT Group, Easee, Efacec, EVBox, Garo, IES Synergy, KEBA, Mennekes, Pod Point, Rolec Services, Schneider Electric, Wallbox and Zaptec. While some companies specialise in either AC or DC chargers, others offer both. A few players additionally offer software and services as part of end-to-end offerings. Several CPOs develop back-office platforms in-house, whereas some prefer third-party platforms from dedicated software providers. Examples of significant software providers in Europe are Virta, GreenFlux, Last Mile Solutions, Driivz, AMPECO and Fortum. In North America, there are a number of regional as well as international companies marketing EV chargers. ChargePoint is a leading player on the market and is a full-service provider offering hardware, software and CPO services. Other major regional hardware providers include BTC Power (E.ON), Blink Charging, ClipperCreek, Flo and SemaConnect (recently acquired by Blink Charging). Several of the prominent companies in North America can provide end-to-end offerings including hardware, software and CPO services. The most prominent dedicated software providers in North America are EV Connect (recently acquired by Schneider Electric) and Shell Recharge Solutions. There are a large number of CPOs in Europe. A few of these players have charging operations as their core business, but many actors come from adjacent markets. Examples of companies that are more or less specialised CPOs include Allego, Fastned, Freshmile, InstaVolt and Ionity. Ionity was founded in 2017 by BMW Group, Ford Motor Company, Daimler and Volkswagen Group. Many of the CPOs in Europe are utility companies. Examples of utilities acting as CPOs include CEZ Group, EnBW, Enel X, ESB Group, Iberdrola Group, Innogy, Izivia, Mer (Statkraft) and Vattenfall. The French CPO Izivia is a subsidiary of the French utility EDF, while Enel X is a subsidiary of the Italian utility Enel. Enel X is furthermore a notable hardware provider in North America after acquiring eMotorWerks in 2017. Some CPOs in Europe have a background in the petroleum industry. Shell Recharge Solutions and BP Pulse are notable examples of petroleum companies entering EV charging. French TotalEnergies has a charging operation business as well. Moreover, BP Pulse, Shell Recharge Solutions and TotalEnergies all offer proprietary hardware. This is the case also for the utility Enel X. In North America, Electrify America and EVgo are two major pure play CPOs. Tesla is also a prominent player, operating its Supercharger and Destination Charging Networks in Europe and North America, albeit so far almost exclusively for Tesla drivers. The company has begun testing to allow third party vehicles to charge in certain Supercharger locations. This report answers the following questions:
Table of ContentsTable of Contents
Table of Contents Executive summary 1 EV Charging in Europe and North America
1.1 EV charging infrastructure in Europe 2 Charging Technologies and Standards
2.1 Electric vehicle charging 3 Charge Point Operators
3.1 Europe 4 Hardware and Software Providers
4.1 Europe 5 Market Analysis and Trends
5.1 Market analysis Glossary
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よくあるご質問Berg Insight社はどのような調査会社ですか?スウェーデンの調査会社ベルグインサイト社(Berg Insight)は、モバイルM2Mや位置情報サービス(LBS)、モバイルVAS、次世代技術など、通信関連市場を専門に調査しています。特に、M2Mと位... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
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2024/07/05 10:26 162.17 円 175.82 円 209.73 円 |