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ニュージーランド:消費者調査


New Zealand: consumer survey

本レポートは、ニュージーランドの消費者調査データから得られた主要な調査結果を、事業者レベルで分析したものである。固定ブロードバンド、モバイル、有料テレビサービスを対象としている。   ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Analysys Mason
アナリシスメイソン
2023年8月24日 US$1,499
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サマリー

本レポートは、ニュージーランドの消費者調査データから得られた主要な調査結果を、事業者レベルで分析したものである。固定ブロードバンド、モバイル、有料テレビサービスを対象としている。
 
調査は2023年7月にDynata社と共同で実施された。調査対象は、ニュージーランドのモバイル・インターネット利用者を代表するグループとした。そのため、年齢、性別、地理的な広がりを考慮した割当を設定した。回答者は1000人以上であった。
 
本レポートで分析したトピック
  • ニュージーランドの固定ブロードバンドおよび携帯電話事業者のネット・プロモーター・スコア(NPS)と顧客満足度指標
  • モバイル顧客満足度指標と解約意向の主な要因
  • 固定ブロードバンド加入者ベースの速度別およびモバイルユーザーのデータ容量別内訳
  • オペレーターチャネルと顧客満足度との関連
  • ニュージーランドで最も人気のあるストリーミングビデオサービスの普及率とNPS
  • 将来の解約を防ぐために適合させる必要のある機能セット


 

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Summary

この調査レポートは、ニュージーランドの消費者調査データから得られた主要な調査結果を、事業者レベルで分析したものである。
 
Report Summary
"Operators in New Zealand have an opportunity to fully monetise the demand for mobile data: in 2023, over 60% of the country's customers still had a plan with a monthly data allowance of less than 10GB."
 
This report provides key findings from consumer survey data for New Zealand and gives an analysis at the operator level. It covers fixed broadband, mobile and pay-TV services.
 
The survey was conducted in association with Dynata in July 2023. The survey group was chosen to be representative of the mobile-internet-using population in New Zealand. We set quotas on age, gender and geographical spread to that effect. There were at least 1000 respondents.
 
Topics analysed in this report
  • Net Promoter Scores (NPSs) and customer satisfaction metrics for fixed broadband and mobile operators in New Zealand
  • Main drivers of mobile customer satisfaction metrics and intention to churn
  • Breakdown of the fixed broadband subscriber base by speed and of mobile users by data allowance
  • Operator channels and the link with customer satisfaction
  • Penetration and NPS of the most popular streaming video services in New Zealand
  • The feature sets that will need to be adapted in order to defend against future churn


 

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