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家庭用光ファイバーサービスを差別化するオペレーター戦略:6つのケーススタディと分析


Operator strategies for differentiating residential fibre services: six case studies and analysis

本レポートでは、6つの事業者が一般家庭への光ファイバーサービス普及のために実施した戦略を概説している。また、事業者が光ファイバーサービスの提案を差別化するために、どのようなサービス要素を活用すれ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Analysys Mason
アナリシスメイソン
2024年11月12日 US$2,749
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サマリー

本レポートでは、6つの事業者が一般家庭への光ファイバーサービス普及のために実施した戦略を概説している。また、事業者が光ファイバーサービスの提案を差別化するために、どのようなサービス要素を活用すれば最も効果的であるかを明らかにしている。
 
本レポートでお答えする主な質問
  • 光ファイバーネットワークにアクセスできる事業者は、価格以外のサービス要素を用いて、どのように光ファイバー提案を差別化しているか?
  • ファイバーネットワークを所有する事業者の小売戦略は、ファイバーネットワークを所有しない事業者の小売戦略とどのように異なるのか?
  • どの小売戦略が市場において持続的な優位性をもたらす可能性が高いか?
 
本レポートに含まれるケーススタディ
  • A&T(米国)
  • ドイツテレコム(ドイツ)
  • Movistar(スペイン)
  • オレンジ(フランス)
  • Proximus(ベルギー)
  • スパークNZ(ニュージーランド)


 

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Summary

この調査レポートでは、6つの事業者が一般家庭への光ファイバーサービス普及のために実施した戦略を概説しています。
 
Report Summary
"Operators must avoid price wars to build an effective and sustainable retail strategy for differentiating their fibre offerings."
 
This report outlines the strategies that six operators have implemented to promote fibre services to residential customers. It highlights which service elements operators can use to differentiate their fibre propositions most effectively.
 
Key questions answered in this report
  • How are operators that have access to fibre networks differentiating their fibre propositions using service elements other than price?
  • How do the retail strategies of operators that own a fibre network differ from those of operators that do not own a fibre network?
  • Which retail strategies are most likely to provide a lasting advantage in the market?
 
Case studies included in this report
 
  • A&T (USA)
  • Deutsche Telekom (Germany)
  • Movistar (Spain)
  • Orange (France)
  • Proximus (Belgium)
  • Spark NZ (New Zealand)
 


 

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2024/11/15 10:26

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