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コミュニケーション・プラットフォーム:消費者調査


Communication platforms: consumer survey

本レポートは、アナリシス・メイソンの消費者調査のうち、ヨーロッパ、北米、中東・北アフリカ、アジア太平洋地域の新興・先進国、南アフリカにおけるスマートフォンユーザーの行動や嗜好に関連する部分に焦点... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Analysys Mason
アナリシスメイソン
2023年4月18日 US$4,999
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サマリー

本レポートは、アナリシス・メイソンの消費者調査のうち、ヨーロッパ、北米、中東・北アフリカ、アジア太平洋地域の新興・先進国、南アフリカにおけるスマートフォンユーザーの行動や嗜好に関連する部分に焦点を当てています。回答者のコミュニケーションプラットフォーム(Android Messages、Discord、Facebook Messenger、iMessage、Snapchat、Telegram、WeChat、WhatsApp、Zoomを含む)の利用状況に焦点をあてています。
 
分析対象
  • 2019年から2022年にかけての、特定通信サービスの普及率の地域別・国別推移を見る。
  • 調査回答者が2022年に21カ国で希望するコミュニケーションプラットフォームの上位4つ
  • 男女別に分けた浸透度の分析
  • 年齢層別に分かれた普及率の分析
  • 世帯年収で割った普及率の分析
 
調査データのカバー率
当社の調査は、2022年8月から9月にかけて、Dynata社およびODR社の協力を得て実施されました。調査グループは、モバイル・インターネット利用者を代表するようなグループを選びました。そのために年齢、性別、地理的な広がりについてクォータを設定しました。回答者は1カ国あたり最低750人でした。
 
地理的な広がり
  • 西ヨーロッパ(WE): フランス、ドイツ、アイルランド、イタリア、ノルウェー、スペイン、スウェーデン、英国
  • 中・東欧(CEE): ポーランド、トルコ
  • 北米(NA): カナダ、アメリカ
  • 先進国アジア太平洋地域(DVAP): オーストラリア・ニュージーランド
  • エマージング・アジア・パシフィック(EMAP): マレーシア、フィリピン
  • サブサハラ・アフリカ 南アフリカ
 
会社概要
  • Android/サムスンメッセージ
  • ディスコード
  • フェイスブックメッセンジャー
  • フェイスタイム
  • アイメッセージ
  • ライン
  • モヤ
  • シグナル
  • スカイプ
  • スナップチャット
  • テレグラム
  • バイバー
  • ウィーチャット
  • WhatsApp
  • ズーム


 

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Summary

この調査レポートは、ヨーロッパ、北米、中東・北アフリカ、アジア太平洋地域の新興・先進国、南アフリカにおけるスマートフォンユーザーの行動や嗜好について詳細に調査・分析しています。
 
Report Summary
"Meta remains the most-popular communication platform provider in every surveyed country worldwide; Telegram's penetration is growing fast, and Snapchat and iMessage are also popular."
 
This report focuses on aspects of Analysys Mason’s Consumer survey that relate to smartphone users’ behaviour and preferences in Europe, North America, the Middle East and North Africa, emerging and developed Asia–Pacific and South Africa. It focuses on respondents’ usage of communication platforms (including Android Messages, Discord, Facebook Messenger, iMessage, Snapchat, Telegram, WeChat, WhatsApp and Zoom).
 
Topics analysed
  • A look at regional and national trends in penetration of selected communication services for the period between 2019 and 2022
  • Survey respondents' top-four preferences for communication platforms across 21 countries in 2022
  • An analysis of penetration split by gender
  • An analysis of penetration split by age group
  • An analysis of penetration split by household income
 
Survey data coverage
Our surveys were conducted in association with Dynata and ODR between August and September 2022. The survey groups were chosen to be representative of the mobile-internet-using population. We set quotas on age, gender and geographical spread to that effect. There were a minimum of 750 respondents per country.
 
Geographical coverage
  • Western Europe (WE): France, Germany, Ireland, Italy, Norway, Spain, Sweden and the UK
  • Central and Eastern Europe (CEE): Poland and Turkey
  • North America (NA): Canada and the USA
  • Developed Asia–Pacific (DVAP): Australia and New Zealand
  • Emerging Asia–Pacific (EMAP): Malaysia and the Philippines
  • Sub-Saharan Africa: South Africa
 
Company coverage
  • Android/Samsung Messages
  • Discord
  • Facebook Messenger
  • Facetime
  • iMessage
  • LINE
  • Moya
  • Signal
  • Skype
  • Snapchat
  • Telegram
  • Viber
  • WeChat
  • WhatsApp
  • Zoom


 

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