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メタ所有サービスの採用状況:消費者調査


Adoption of Meta-owned services: consumer survey

本レポートは、アナリシス・メイソンの消費者調査のうち、ヨーロッパ、北米、中東・北アフリカ、新興・先進アジア太平洋、南アフリカにおけるスマートフォンユーザーの行動と嗜好に関連する部分に焦点をあてて... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Analysys Mason
アナリシスメイソン
2023年4月18日 US$4,999
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サマリー

本レポートは、アナリシス・メイソンの消費者調査のうち、ヨーロッパ、北米、中東・北アフリカ、新興・先進アジア太平洋、南アフリカにおけるスマートフォンユーザーの行動と嗜好に関連する部分に焦点をあてている。回答者のメタ所有サービス(Facebook、Facebook Messenger、Instagram、WhatsApp)の利用状況に焦点をあてています。
 
分析対象
  • 2019年から2022年にかけての、各メタ直営サービスの普及率の地域・全国的な推移をみる。
  • 調査回答者が2022年に21カ国で展開するMeta所有のサービスに対する希望ランキング
  • 男女別に分けた浸透度の分析
  • 年齢層別に分かれた普及率の分析
 
調査データのカバー率
当社の調査は、2022年8月から9月にかけて、Dynata社およびODR社の協力のもと実施されました。調査グループは、モバイル・インターネット利用者を代表するようなグループを選びました。そのために年齢、性別、地理的な広がりについてクォータを設定しました。回答者は1カ国あたり最低750人でした。
 
地理的な広がり
  • 西ヨーロッパ(WE): フランス、ドイツ、アイルランド、イタリア、ノルウェー、スペイン、スウェーデン、英国
  • 中・東欧(CEE): ポーランド、トルコ
  • 北米(NA): カナダ、アメリカ
  • 先進国アジア太平洋地域(DVAP): オーストラリア・ニュージーランド
  • エマージング・アジア・パシフィック(EMAP): マレーシア、フィリピン
  • サブサハラ・アフリカ 南アフリカ


 

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Summary

この調査レポートは、アナリシス・メイソンの消費者調査のうち、ヨーロッパ、北米、中東・北アフリカ、新興・先進アジア太平洋、南アフリカにおけるスマートフォンユーザーの行動と嗜好に関連する部分について詳細に調査・分析しています。
 
Report Summary
"In countries where WhatsApp is the most-popular Meta-owned service, Facebook Messenger often struggles to gain penetration." 
 
This report focuses on aspects of Analysys Mason’s Consumer survey that relate to smartphone users' behaviour and preferences in Europe, North America, the Middle East and North Africa, emerging and developed Asia–Pacific and South Africa. It focuses on respondents’ usage of Meta-owned services (Facebook, Facebook Messenger, Instagram and WhatsApp).
 
Topics analysed
  • A look at the regional and national trends in penetration of each Meta-owned service for the period between 2019 and 2022
  • Survey respondents' ranked preferences for Meta-owned services across 21 countries in 2022
  • An analysis of penetration split by gender
  • An analysis of penetration split by age groups
 
Survey data coverage
Our surveys were conducted in association with Dynata and ODR between August and September 2022. The survey groups were chosen to be representative of the mobile-internet-using population. We set quotas on age, gender and geographical spread to that effect. There were a minimum of 750 respondents per country.
 
Geographical coverage
  • Western Europe (WE): France, Germany, Ireland, Italy, Norway, Spain, Sweden and the UK
  • Central and Eastern Europe (CEE): Poland and Turkey
  • North America (NA): Canada and the USA
  • Developed Asia–Pacific (DVAP): Australia and New Zealand
  • Emerging Asia–Pacific (EMAP): Malaysia and the Philippines
  • Sub-Saharan Africa: South Africa


 

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