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米国における固定通信と移動通信の融合:トレンドと2021-2026年の予測


Fixed–mobile convergence in the USA: trends and forecasts 2021–2026

本レポートでは、米国におけるFMC(Fixed Mobile Converged)アカウントの導入に関する予測と分析、および2021年から2026年までのFMCの普及と収益に関する予測を掲載しています。   本... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Analysys Mason
アナリシスメイソン
2022年9月15日 US$7,999
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9 英語

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サマリー

本レポートでは、米国におけるFMC(Fixed Mobile Converged)アカウントの導入に関する予測と分析、および2021年から2026年までのFMCの普及と収益に関する予測を掲載しています。
 
本レポートの対象者
  • リテール戦略の一環としてFMCに投資し、その収益拡大の可能性を把握したい総合通信事業者
  • 2026年までの非コンバージドサービスの市場規模を把握したいモバイルオンリーまたは固定オンリーの事業者
  • 米国におけるコンバージェンス関連の統合の現状と可能性に注目している、あるいは出資している投資家
 
対象範囲
掲載企業
  • AT&T
  • チャーター
  • コムキャスト
  • T-モバイル
  • ベライゾン
 
主要指標
  • マルチプレイヤーのアカウント数
  • 固定ブロードバンド+有料放送(モバイルを除く)契約数
  • 固定ブロードバンド+有料テレビ+モバイルのアカウント数
  • 固定ブロードバンド+モバイル
  • 固定ブロードバンド総接続数に占める当社シェア
  • 全世帯に占めるFMCの割合
  • FMCのSIM総数
  • モバイルSIMの総枚数に占める当社シェア
  • FMC1アカウントあたりの平均SIM数
  • 1口座あたりの平均収入(ARPA)
  • FMCの小売総収入
  • 通信小売総収入に占める当社シェア



 

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Summary

この調査レポートでは、米国におけるFMC(Fixed Mobile Converged)アカウントの導入に関する予測と分析、および2021年から2026年までのFMCの普及と収益に関する予測について詳細に調査・分析しています。
 
Report Summary
"FMC penetration in the USA is low, but FMC will account for 20% of fixed broadband connections by 2026 as a result of competition in both the mobile and fixed markets."
 
This report includes forecasts and analysis for the adoption of fixed–mobile converged (FMC) accounts in the USA, as well as our expectations for the take-up of, and revenue from, FMC between 2021 and 2026.
 
Who should read this report
  • Integrated operators that have invested in fixed–mobile convergence as part of their retail strategy and want to understand its revenue growth potential.
  • Mobile-only or fixed-only players that want to understand what their addressable market for non-converged services will be by 2026.
  • Investors that observe, or have stakes in, the current and potential consolidation developments related to convergence in the USA.
 
Coverage
Company coverage
  • AT&T
  • Charter
  • Comcast
  • T-Mobile
  • Verizon
 
Key metrics
  • Total multi-play accounts
  • Fixed broadband + pay TV (without mobile) accounts
  • Fixed broadband + pay TV + mobile accounts
  • Fixed broadband + mobile accounts
  • FMC share of total fixed broadband connections
  • FMC share of total households
  • Total number of FMC SIMs
  • FMC share of total mobile SIMs
  • Average number of SIMs per FMC account
  • FMC average revenue per account (ARPA)
  • Total FMC retail revenue
  • FMC share of total telecoms retail revenue



 

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