固定通信事業者の顧客は、コンバージド・オペレーターの顧客よりも解約意向が低い傾向にある。Intention to churn tends to be lower among customers of standalone fixed operators than converged operators 事業者はしばしば、解約を減らし、単体の事業者(モバイルと固定ブロードバンドの両方)に圧力をかけるために、固定-モバイルのバンドルサービスを導入する。本稿では、消費者調査の結果を用いて、固... もっと見る
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サマリー
事業者はしばしば、解約を減らし、単体の事業者(モバイルと固定ブロードバンドの両方)に圧力をかけるために、固定-モバイルのバンドルサービスを導入する。本稿では、消費者調査の結果を用いて、固定ブロードバンドの単独事業者と融合型事業者の両方が存在する国において、事業者によって解約意向がどのように異なるかを調査している。ネットプロモータースコア(NPS)、速度満足度、価格満足度などの指標を用いて調査結果を説明し、コンバージェンスを利用して解約を減らすことの有効性を評価しています。
Summary
この調査レポートでは、消費者調査の結果を用いて、固定ブロードバンドの単独事業者と融合型事業者の両方が存在する国において、事業者によって解約意向がどのように異なるかについて詳細に調査・分析しています。
Report Summary
"Operators with superior networks to their competitors tend to have lower intention to churn rates among their customers, regardless of the presence of convergence offers."
Operators often introduce fixed–mobile bundles to reduce churn and place pressure on standalone operators (both mobile and fixed broadband). In this article, we use results from our consumer survey to investigate how intention to churn varies by operator in countries that have both standalone and converged fixed broadband operators. We explain our findings using metrics such as Net Promoter Score (NPS), speed satisfaction and price satisfaction and assess the effectiveness of using convergence to lower churn.
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2024/11/21 10:26 156.13 円 165.08 円 200.38 円 |