MTNとVodacomは、通信事業者が決済やソーシャルアプリを中心としたスーパーアプリを構築するための例を示しているMTN and Vodacom offer examples of how operators can build super apps around payments and social apps 2020年、2021年には、世界のいくつかの事業者が「スーパーアプリ」を発売しました。スーパーアプリとは、エンターテインメント、Eコマース、金融サービスなど、複数のライフスタイルや日常的なサービ... もっと見る
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サマリー
2020年、2021年には、世界のいくつかの事業者が「スーパーアプリ」を発売しました。スーパーアプリとは、エンターテインメント、Eコマース、金融サービスなど、複数のライフスタイルや日常的なサービスを1つのアプリのインターフェースで提供するアプリで、通常、決済やソーシャル/チャットサービスなどの中核機能を中心に構築されます。
一部の事業者は、スーパーアプリをアプリプロポジションの進化における次の段階と捉えています。また、既存のアプリを拡張して新しい機能をサポートすることを検討しているが、どのように進めるか迷っている事業者もいる。この記事では、アフリカの通信事業者であるMTNとVodacomがそれぞれ新たに立ち上げたスーパーアプリ、AyobaとVodaPayに関する戦略を検証し、スーパーアプリの構築を検討している世界の他の通信事業者の教訓を導き出します。
Summary
この調査レポートは、エンターテインメント、Eコマース、金融サービスなど、複数のライフスタイルや日常的なサービスを1つのアプリのインターフェースで提供するアプリ、スーパーアプリについて詳細に調査・分析しています。
Report Summary
"Operators with popular social/payments apps and scale are well-positioned to explore further revenue opportunities with super apps."
A few operators worldwide launched ‘super apps’ in 2020 and 2021. A super app is an app that offers a single app interface for multiple lifestyle and everyday services such as entertainment, e-commerce and financial services, and is usually built around a core function such as a payment or a social/chat service.
Some operators view super apps as the next phase in the evolution of their app propositions. Other operators are considering expanding their existing apps to support new features but are unsure about how to proceed. In this article, we examine the strategies associated with African operators MTN’s and Vodacom’s newly launched super apps, Ayoba and VodaPay, respectively, and draw lessons for other operators worldwide that are considering building super apps.
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2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |