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欧米におけるデジタルゲーム:消費者調査


Digital gaming in Europe and the USA: consumer survey

ゲームは人気があり、高頻度であり、多くの収益を生み出すため、デジタルゲームは事業者にとって重要です。さらに、サブスクリプション・ゲーミングはオペレーターにとって相性がよく、急速に人気が高まってい... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Analysys Mason
アナリシスメイソン
2022年1月18日 US$4,999
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15 英語

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サマリー

ゲームは人気があり、高頻度であり、多くの収益を生み出すため、デジタルゲームは事業者にとって重要です。さらに、サブスクリプション・ゲーミングはオペレーターにとって相性がよく、急速に人気が高まっています。実際、当社の消費者調査の結果によると、有料ゲーマーの39%がサブスクリプションサービスを利用しており、2020年の28%に比べ、2021年には39%になるとされています。
 
本レポートは以下を提供します。
  • 10カ国、11,000人の回答者から得られた新しい消費者調査の知見
  • 消費者のゲーム習慣と通信サービス利用との関連についての詳細情報
  • ユーザーのゲーム行動をセグメンテーションし、それが解約意向やOTTビデオサービスへの支払い意向など、通信およびメディア支出行動にどのように影響するかを分析
  • 国および事業者レベルのゲーム行動に関するデータを含む詳細な付録
 
調査データ範囲
本調査は、2021年8月から9月にかけて、Dynata社と共同で実施されました。調査グループは、ヨーロッパとアメリカのインターネット利用者を代表するようなグループを選びました。そのために年齢、性別、地理的な広がりについてクォータを設定した。回答者数は1カ国あたり1000人以上(米国は2000人)。
 
地理的範囲
  • フランス
  • ドイツ
  • アイルランド
  • イタリア
  • ポーランド
  • スペイン
  • スウェーデン
  • トルコ
  • 英国
  • アメリカ


 

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Summary

この調査レポートは、欧米におけるデジタルゲームについて詳細に調査・分析しています。
 
Report Summary
"The percentage of hardcore gamers grew particularly notably in the USA between 2020 and 2021, from 11% of adults to 14%."
 
Digital gaming is important to operators because gaming is popular, high-frequency and generates a lot of revenue. Furthermore, subscription gaming is a good fit for operators and is quickly gaining popularity. Indeed, the results of our consumer survey indicate that 39% of paying gamers used subscription services in 2021, compared to 28% in 2020.
 
This report provides:
  • new consumer survey insights derived from 11 000 respondents in 10 different countries
  • detailed information about consumers’ gaming habits and how this relates to their use of telecoms services
  • a segmentation of users’ gaming behaviour and an analysis of how that affects their telecoms and media spending behaviour, including their intention to churn and willingness to pay for OTT video services
  • a detailed appendix with country- and operator-level data related to gaming behaviour.
 
Survey data coverage
The survey was conducted in association with Dynata between August and September 2021. The survey groups were chosen to be representative of the internet-using population in Europe and the USA. We set quotas on age, gender and geographical spread to that effect. There were at least 1000 respondents per country (2000 for the USA).
 
Geographical coverage
  • France
  • Germany
  • Ireland
  • Italy
  • Poland
  • Spain
  • Sweden
  • Turkey
  • UK
  • USA


 

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