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欧州における固定・移動通信のコンバージェンス:消費者調査


Fixed–mobile convergence in Europe: consumer survey

本レポートは、アナリシス・メイソンが毎年行っている消費者調査のうち、欧州の消費者の行動、嗜好、計画に関する側面に焦点を当てたものである。特に、欧州9カ国における固定通信と移動通信の融合(FMC)の普... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
Analysys Mason
アナリシスメイソン
2021年12月14日 US$4,999
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18 英語

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サマリー

本レポートは、アナリシス・メイソンが毎年行っている消費者調査のうち、欧州の消費者の行動、嗜好、計画に関する側面に焦点を当てたものである。特に、欧州9カ国における固定通信と移動通信の融合(FMC)の普及状況、FMCプランを持つ顧客の特徴、FMCの導入と解約意向および顧客満足度の相関関係について取り上げています。
 
レポート内容
事業者レベルおよび市場レベルでのFMC普及率の内訳と、事業者が対応可能な潜在的市場規模
FMCパッケージの構成、およびFMCの顧客層に関する分析(人口統計および消費動向の分析を含む
FMC顧客の付加価値サービスに関する洞察
FMC顧客のサービスチャネルに関する洞察
大手事業者数社の解約意向とネットプロモータースコア(NPS)の分析、および顧客満足度の要因に関する詳細な考察を掲載。
 
調査対象
フィールドワークは、2021年9月から10月にかけて実施した。調査グループは、地域のインターネット利用人口を代表するようなグループを選択した。そのために年齢、性別、地理的な広がりに関するクォータを設定した。回答者は1カ国あたり最低1000人、地域では9000人とした。
 
地域別対象者
  • フランス
  • ドイツ
  • アイルランド
  • イタリア
  • ポーランド
  • スペイン
  • スウェーデン
  • トルコ
  • 英国


 

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Summary

この調査レポートは、アナリシス・メイソンが毎年行っている消費者調査のうち、欧州の消費者の行動、嗜好、計画について詳細に調査・分析しています。
 
Report Summary
"Our results show that the penetration of fixed–mobile convergence has increased at a moderate rate in most countries in Europe since our 2020 survey results, but M&A activity is causing penetration in the UK and Poland to accelerate."
 
This report focuses on aspects of Analysys Mason’s annual consumer survey that relate to the behaviour, preferences and plans of consumers in Europe. In particular, it focuses on fixed–mobile convergence (FMC) penetration, the characteristics of customers with FMC plans and how adoption of FMC correlates with churn intention and customer satisfaction in nine European countries.
 
This report provides:
  • a breakdown of FMC penetration at an operator and market level, and the potential addressable market for operators
  • insights into the composition of FMC packages, and analysis of the FMC customer base, including demographic and spend analysis
  • insights into value-added services of FMC customers
  • insights into customer service channels for FMC customers
  • analysis of the intention to churn and Net Promoter Score (NPS) for several large operators, and an extended discussion of the drivers of customer satisfaction.
 
Survey data coverage
The fieldwork was conducted between September and October 2021. The survey groups were chosen to be representative of the Internet-using population in the region. We set quotas on age, gender and geographical spread to that effect. There was a minimum of 1000 respondents per country, and 9000 respondents in the region.
 
Geographical coverage
  • France
  • Germany
  • Ireland
  • Italy
  • Poland
  • Spain
  • Sweden
  • Turkey
  • UK


 

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