世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

SLAM (Simultaneous Localization and Mapping): Use Cases and Market Opportunities


【分析レポート:技術】スラム(同時位置決め地図作成):利用ケースとビジネスチャンス

This report analyzes the market opportunities, drivers, and obstacles for Simultaneous Localization and Mapping (SLAM), which is a technique that allows devices to map an unknown environment at... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 価格 ページ数 言語
ABI Research
ABIリサーチ
2019年6月30日 お問い合わせください
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
44 英語

 

Summary

This report analyzes the market opportunities, drivers, and obstacles for Simultaneous Localization and Mapping (SLAM), which is a technique that allows devices to map an unknown environment at the same time as they locate themselves in it. For that, the report investigates the fundamentals of the different technologies used for SLAM, namely Visual SLAM, LiDAR, radar, sonar, and RF SLAM. Combinations of such technologies, i.e. sensor fusion, are also discussed. Since each SLAM technology possesses a different set of advantages and shortcomings, the report discusses the potential for adoption in each vertical where SLAM might bring benefits to users:

  • Smartphone-Based Augmented and Virtual Reality
  • Head-Mounted Display-Based Augmented and Virtual Reality
  • Autonomous Vehicles
  • Autonomous Mobile Robots and Automated Guided Vehicles
  • Commercial Drones
  • Household Devices
  • Surveying

Based on the discussed advantages, costs, and competition with other location technologies, market forecasts are given for each of the aforementioned verticals, along with recommendations based on identified trends.

Companies Mentioned

  • Apple Inc.
    Google
    IKEA
  • iRobot Corporation
    LeddarTech
    LEGO
  • Microsoft Corporation
    PTC
  • Walmart
    Wikitude
 

 

ABIリサーチの調査レポートの詳細については、サンプルをご請求ください。

(株式会社データリソース 03-3582-2531、office@dri.co.jp)

 

 



ページTOPに戻る


Table of Contents

  • 1. EXECUTIVE SUMMARY
  • 2. CONTEXTUALIZING SLAM IN THE WIDER LOCATION-BASED SERVICES MARKET
    • 2.1. Key Drivers
    • 2.2. Opportunities and Challenges
    • 2.3. Industry Forces Behind SLAM
  • 3. HARDWARE TECHNOLOGIES ENABLING SLAM
    • 3.1. Visual SLAM
    • 3.2. LiDAR
    • 3.3. Radar and Sonar
    • 3.4. RF SLAM
    • 3.5. Comparison of SLAM Technologies
    • 3.6. The Role of Complementary Technologies
  • 4. SLAM USE CASES AND MARKET VERTICALS
    • 4.1. Augmented and Virtual Reality
    • 4.2. Robotics
    • 4.3. Surveying
  • 5. MARKET OPPORTUNITIES AND FORECASTS
    • 5.1. Augmented and Mixed Reality
    • 5.2. Robotics
    • 5.3. Surveying
    • 5.4. General SLAM Trends
  • 6. SLAM VENDORS
    • 6.1. Kudan
    • 6.2. Paracosm
    • 6.3. Accuware
    • 6.4. Indoo.rs
    • 6.5. Intermodalics
    • 6.6. PerceptIn
    • 6.7. Wikitude
  • 7. CONCLUSION

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(位置情報)の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


ABI Research社はどのような調査会社ですか?


ABIリサーチは、米国ニューヨークに本社をおき、幅広い視点で通信関連分野についての調査レポートを出版しています。通信、移動体・無線、IoTとM2M、位置情報、自動車技術、セキュリティ等に関して、産業・... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/22 10:26

155.52 円

163.34 円

198.56 円

ページTOPに戻る