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【分析レポート:リサーチ】車載用オーバー・ザ・エアー・ソフトウェアのアップデート


Automotive Over-the-Air Software Updates

実用的なメリット OTA(Over-the-Air)アップデートの価値を評価し、コスト削減と収益向上につなげる。 新しい協調的なサプライチェーンに適応し、それを活用する。 自動車用ソフトウェ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 言語
ABI Research
ABIリサーチ
2023年4月24日 US$4,500
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サマリー

実用的なメリット
  • OTA(Over-the-Air)アップデートの価値を評価し、コスト削減と収益向上につなげる。
  • 新しい協調的なサプライチェーンに適応し、それを活用する。
  • 自動車用ソフトウェアのエコシステムにおいて、サービスや製品を提供する機会を特定する。
 
重要な質問に対する回答
  • ソフトウェアの重要性の高まりは、自動車産業にどのような影響を与えるのか?
  • ソフトウェアで定義された自動車の価値を最大化するためには、何をする必要があるのか?
  • OTAアップデート機能はどのような意味を持ち、どのような機会を生み出すのか?
 
リサーチハイライト
  • OTAのビジネスモデルの詳細分析
  • 機能的なOTAサブスクリプションのボリュームと収益の予測。
  • ソフトウェアの欠陥による自動車のリコールと、OTAアップデートによるコスト削減の予測。
 
誰が読むべきか?
  • 自動車メーカー(OEM)およびティアワンサプライヤーにおける意思決定者。
  • 半導体ベンダーやソフトウェアサプライヤの車載製品担当者
  • 保険会社のプランナー


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目次

目次
1. エグゼクティブサマリー
2. ソフトウェア・デファインド・カー
2.1. 概要
2.2. 推進要因
2.3. アーキテクチャー
2.4. コンピュート
2.5. デカップリングと開発
2.6. サイバーセキュリティー
2.7. サプライチェーンの変化
2.8. ビッグテックとの連携
3. オーバー・ザ・エアー・アップデート
3.1. はじめに
3.2. ソフトウェアのオーバー・ザ・エアー
3.3. リコール
3.4. フィーチャーオンデマンド
3.5. ビークルアズアサービス
3.6. デプロイメント(DEPLOYMENT)
3.7. テレマティクス
3.8. 長寿命化
 
掲載企業
BMWグループ
ゼネラルモーターズ
グーグル
ハーマン
メルセデス・ベンツ
クアルコム
レッドハット
ステラントス
テスラ
ヴァレオ

 

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Summary

このレポートでは、OTA(Over-the-Air)のビジネスモデルの詳細分析、機能的なOTAサブスクリプションのボリュームと収益の予測を掲載しています。
 
Report Description
Actionable Benefits
  • Assess the value of Over-the-Air (OTA) updates for cost saving and revenue generation.
  • Adapt to and take advantage of the new collaborative supply chain.
  • Identify opportunities to provide services and products in the automotive software ecosystem.
 
Critical Questions Answered
  • How will the growing importance of software affect the automotive industry?
  • What needs to be done to maximize the value of software-defined vehicles?
  • What are the implications of OTA update capabilities and what opportunities do they create?
 
Research Highlights
  • Detailed analysis of OTA business models.
  • Functional OTA subscription volume and revenue forecasts.
  • Forecasts of vehicle recalls due to faulty software and cost savings from OTA updates.
 
Who Should Read This?
  • Decision makers within car Original Equipment Manufacturers (OEMs) and Tier One suppliers.
  • Automotive product managers at semiconductor vendors and software suppliers.
  • Planners within insurers.


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Table of Contents

Table of Contents
1. EXECUTIVE SUMMARY
2. SOFTWARE-DEFINED CAR
2.1. OVERVIEW
2.2. DRIVING FACTORS
2.3. ARCHITECTURE
2.4. COMPUTE
2.5. DECOUPLING AND DEVELOPMENT
2.6. CYBERSECURITY
2.7. CHANGES IN THE SUPPLY CHAIN
2.8. COLLABORATION WITH BIG TECH
3. OVER-THE-AIR UPDATES
3.1. INTRODUCTION
3.2. SOFTWARE OVER-THE-AIR
3.3. RECALLS
3.4. FEATURE ON DEMAND
3.5. VEHICLE-AS-A-SERVICE
3.6. DEPLOYMENT
3.7. TELEMATICS
3.8. LONG LIFETIMES
 
Companies Mentioned
BMW Group
General Motors Corporation
Google
Harman
Mercedes-Benz
Qualcomm Inc
Red Hat, Inc.
Stellantis
Tesla
Valeo

 

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