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【分析レポート:リサーチ】ソフトウェア自動車におけるインフォテインメント主導の差別化要因:ビデオ・オン・デマンド、ゲーム、生産性


Infotainment-Driven Differentiators for Software Defined Vehicles: Video-On-Demand, Gaming, and Productivity

実用的なメリット 車載用デジタルコンテンツプラットフォームの最適化。 没入型インフォテインメント体験に対応できる市場セグメントを特定する。 ドライバーと同乗者の双方を車両エコ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 価格 言語
ABI Research
ABIリサーチ
2023年12月13日 お問い合わせください
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サマリー

実用的なメリット
  • 車載用デジタルコンテンツプラットフォームの最適化。
  • 没入型インフォテインメント体験に対応できる市場セグメントを特定する。
  • ドライバーと同乗者の双方を車両エコシステムに参加させるためのベストプラクティスを決定する。
 
重要な質問への回答
  • 新しい没入型インフォテインメント体験の主な特徴は何か?
  • 関係者は車載インフォテインメント体験をどのように収益化できるか?
  • デジタルメディア体験はどのように車両環境に適応すべきか?
 
リサーチハイライト
  • 車載インフォテインメント分野における関係者の収益源戦略の概要。
  • ビデオ・オン・デマンド(VoD)やゲームなど、さまざまなインフォテインメント体験の利用時間予測。
  • 没入型インフォテインメントの利用時間を支える最も重要な原動力の評価。
 
対象者
  • 相手先商標製品メーカー(OEM)のデジタルエクスペリエンス担当者
  • 新しい没入型体験のビジネスチャンスを評価するティアワン・インフォテインメント・サプライヤー
  • 次世代インフォテインメントシステムのコンピューティングとアーキテクチャのニーズを理解する必要があるシステムオンチップ(SoC)メーカー。
  • 消費者メディア体験のチャネルとして自動車に適応しているミドルウェアおよびコンテンツプロバイダー。


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目次

目次
エグゼクティブサマリー 
主要トレンド 
戦略的提言 
市場促進要因 
インフォテインメント体験の実現要因 
アドレス可能なインフォテインメント利用時間の促進要因 
特徴 
マルチメディアストリーミング 
ゲーム 
音声機能と音声アシスタント 
アプリストア 
無線アップデート 
生産性 
主な実現技術 
ディスプレイ 
オペレーティング・システム 
システムオンチップ 
ミドルウェア 
コネクティビティ 
収益の流れ 
コマース 
広告 
アプリストア 
市場予測 
コネクテッド・インフォテインメント・システム 
アドレス可能なインフォテインメント利用時間 
ビデオ・オン・デマンド 
ゲーム 
ディスプレイ
 
掲載企業
4スクリーン
エアコンソール
アマゾン
BMWグループ
シネモ
グーグル
ハーマン
ポルシェ
トヨタ

 

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Summary

このレポートでは、車載インフォテインメント分野における関係者の収益源戦略の概要について掲載しています。
 
Report Description
Actionable Benefits
  • Optimize a digital content platform for the vehicle.
  • Identify market segments that can be addressed for immersive infotainment experiences.
  • Determine best practices for engaging consumers, both driver and passengers, in the vehicle ecosystem.
 
Critical Questions Answered
  • What are the key features of new immersive infotainment experiences?
  • How can stakeholders monetize the in-vehicle infotainment experience?
  • How should digital media experiences adjust to the vehicle environment?
 
Research Highlights
  • Overview of revenue stream strategies for stakeholders in the automotive infotainment space.
  • Forecasts of use time for different infotainment experiences, including Video-on-Demand (VoD) and gaming.
  • Assessments of the most significant driving forces behind immersive infotainment use time.
 
Who Should Read This?
  • Digital experience leads within Original Equipment Manufacturers (OEMs).
  • Tier One infotainment suppliers assessing opportunities in new immersive experiences.
  • System-on-Chip (SoC) manufacturers who need to understand computing and architecture needs for the next generation of infotainment systems.
  • Middleware and content providers who are adjusting to the car as a channel for consumer media experiences.


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Table of Contents

Table of Contents
Executive Summary 
Key Trends 
Strategic Recommendations 
Market Drivers 
Enablers of Infotainment Experiences 
Drivers of Addressable Infotainment Use Time 
Features 
Multimedia Streaming 
Gaming 
Voice Functions and Voice Assistants 
App Stores 
Over-the-Air Updates 
Productivity 
Key Enabling Technology 
Displays 
Operating Systems 
System-on-Chip 
Middleware 
Connectivity 
Revenue Streams 
Commerce 
Advertising 
App Stores 
Market Forecasts 
Connected Infotainment Systems 
Addressable Infotainment Use Time 
Video-on-Demand 
Gaming 
Displays
 
Companies Mentioned
4screen
AirConsole
Amazon
BMW Group
Cinemo
Google
Harman
Porsche AG
Toyota

 

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