インドのファブリックウォッシュ&ケア市場は、製品タイプ別(洗剤、柔軟剤・コンディショナー、漂白剤)、用途別(住宅、ホスピタリティ、ヘルスケア、その他(鉄道、自動車、航空など))、形態別(パウダー、バー、リキッド、その他(タブレット、シートなど))に分類されています。))、流通チャネル別(一般小売店、百貨店、ハイパーマーケット・スーパー、施設販売、オンライン、その他(コンビニエンスストア、薬局・ドラッグストアなど))、地域別、競合状況、予測・機会、FY2027India Fabric Wash and Care Market, By Product Type (Detergent, Fabric Softener/Conditioner and Bleach), By Application (Residential, Hospitality, Healthcare and Others (Railways, Automotive, Aviation, etc.), By Form (Powder, Bar, Liquid and Others (Tablets, Sheets, etc.)), By Distribution Channel (Traditional Retail Store, Departmental Stores, Hypermarket /Supermarket, Institutional Sales, Online and Others (Convenience Store, Pharmacies and Drugstores, etc.)), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, FY2027 インドのファブリックウォッシュ&ケア市場は、2021年度には3億9,268万ドル、2027年度には5億3,018万ドルに達すると予測され、予測期間中の年平均成長率は5.49%以上となります。インドにおけるファブリックウ... もっと見る
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サマリーインドのファブリックウォッシュ&ケア市場は、2021年度には3億9,268万ドル、2027年度には5億3,018万ドルに達すると予測され、予測期間中の年平均成長率は5.49%以上となります。インドにおけるファブリックウォッシュ&ケア市場の成長は、消費者のライフスタイルの変化によるものです。さらに、可処分所得の増加、パッケージスタイルの向上、新製品の開発などもインドのファブリックウォッシュ&ケア市場を牽引する要因となっています。 ここ数年、プラスチックパッケージから、より環境に優しいパッケージへの移行が目に見えて進んでいます。そのため、企業は強力な消費者基盤を保持し、持続可能な環境をサポートするために、さまざまなパッケージスタイルを使用しています。例えば、2021年にユニリーバは、持続可能な方法で調達されたパルプで作られた紙ベースのボトルに液体製品をパッケージする新技術を採用した初めての企業となりました。ボトルの内側には、水をはじく独自のコーティングが吹き付けられており、紙ベースの包装材に洗濯用洗剤などの液体製品を入れることができます。パルペックス社が特許を取得しているパルプ包装技術は、プラスチックの使用を根本的に減らし、企業が廃棄物のない世界へのコミットメントを達成するための有望なソリューションを提供しています。 インドのファブリックウォッシュ&ケア市場は、製品タイプ、アプリケーション、形態、流通チャネル、地域、企業に分かれています。製品タイプでは、市場は洗剤、柔軟剤・コンディショナー、漂白剤に分けられます。このうち、国内では、洗剤が市場を独占し、漂白剤がそれに続きます。柔軟剤/コンディショナーは、可処分所得と生活水準の向上に加え、ファッション業界の成長により消費者のワードローブが急速に拡大していることから、他の製品と比較して最も急速に成長している分野です。 インドのファブリックウォッシュ&ケア市場は、地域的には北インド、西インド、東インド、南インドに分類されます。その中でも西インドは、人口が多く、可処分所得が高いことから、FY2021年のインドのファブリックウォッシュ&ケア市場を独占しています。この地域は、予測期間中、北インドに続いて優位性を維持すると予想されます。 インドのファブリックウォッシュ&ケア市場をリードしている主な企業は、Hindustan Unilever Limited、RSPL Group Pvt. Ltd.、Procter & Gamble Home Products Private Limited、Nirma Limited、Jyothy Laboratories Ltd.などです。各社は、インドのファブリックウォッシュ&ケア市場を獲得するために、製品の革新や新製品の発売に絶えず取り組んでいます。競争力を維持し、ビジネスを拡大するために、ファブリックウォッシュ&ケア製品の企業は、インドの消費者の変化するニーズに対応するために、新製品の開発に絶えず注力しています。しかし、新製品を投入することで、これまで手つかずだった顧客市場をターゲットにすることができます。例えば、洗剤ブランドのアリエルは、2020年に「3in1 POD」を発売しました。このPODは、濃縮液体洗剤があらかじめ入った洗濯用カプセルです。このPODは、洗浄、汚れ落とし、明るさという3in1 HD Cleanのメリットを提供します。同様に、2019年8月、Hindustan Unilever Limitedは、さまざまな種類の高級繊維用の「Love & Care」を発売しました。
本レポートで考慮した年
主要なターゲットオーディエンス
レポートの範囲
利用可能なカスタマイズ。
企業情報 目次
1.製品概要
SummaryIndia fabric wash and care market was valued at USD3926.28 million in FY2021 and is expected to reach USD5309.18 million by FY2027, growing at a CAGR of over 5.49% by value during the forecast period. Growth of the fabric wash and care market in India can be attributed to changing consumer lifestyle as people are getting more hygiene conscious day by day and surging demand of value-added products and premium products are bolstering the growth of the market. Moreover, rise in disposable income, enhanced packaging style and new product development are also the driving factors for India fabric wash and care market. Over the last few years, there has been a visible shift from plastic packaging towards a more environmentally friendly packaging alternative. Therefore, companies are using different packaging styles to hold a strong consumer base and to support sustainable environment. For instance, in 2021, Unilever became the first company to use a new technology to package liquid products in paper-based bottles made of sustainably sourced pulp. The bottles are sprayed inside with a proprietary coating that repels water, enabling the paper-based packaging material to hold liquid products like laundry detergent. Pulpex’s patented pulp packaging technology, which provides a promising solution to radically reduce the use of plastic and help companies achieve their commitments to a waste-free world. The fabric wash and care market in India is segmented into product type, application, form, distribution channel, region, and company. In terms of product type, the market is segmented into detergent, fabric softener/conditioner and bleach. Among which, detergent dominated the market followed by bleach across the country. Fabric softener/conditioner is the fastest growing segment among others on account of rising disposable income and standard of living along with the growing fashion industry which has led to a rapid consumer wardrobe expansion. In terms of region, the India fabric wash and care market is categorized into North India, West India, East India and South India. Among which, West India has dominated the country’s fabric wash and care market in FY2021 due to a large number of population and more disposable income. This region is expected to continue its dominance during the forecast period followed by North India. Major companies that are leading fabric wash and care market in India are Hindustan Unilever Limited, RSPL Group Pvt. Ltd., Procter & Gamble Home Products Private Limited, Nirma Limited, Jyothy Laboratories Ltd., and others. Companies are constantly involved in product innovations and new product launches to capture India fabric wash and care market. To remain competitive and expand the business, fabric wash and care companies are continuously focusing on new product developments to cater changing needs of Indian consumers. However, by introducing new products, a business can target previously untapped customer markets. For instance, in 2020, a detergent brand, Ariel launched 3in1 PODs which are pre-dosed washing capsules, filled with concentrate liquid detergent. These PODs provide 3in1 HD Clean benefit – cleaning, stain removal and brightness. Likewise, in August 2019, Hindustan Unilever Limited launched ‘Love & Care’ for different types of fine fabrics.
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