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インドのファブリックウォッシュ&ケア市場は、製品タイプ別(洗剤、柔軟剤・コンディショナー、漂白剤)、用途別(住宅、ホスピタリティ、ヘルスケア、その他(鉄道、自動車、航空など))、形態別(パウダー、バー、リキッド、その他(タブレット、シートなど))に分類されています。))、流通チャネル別(一般小売店、百貨店、ハイパーマーケット・スーパー、施設販売、オンライン、その他(コンビニエンスストア、薬局・ドラッグストアなど))、地域別、競合状況、予測・機会、FY2027


India Fabric Wash and Care Market, By Product Type (Detergent, Fabric Softener/Conditioner and Bleach), By Application (Residential, Hospitality, Healthcare and Others (Railways, Automotive, Aviation, etc.), By Form (Powder, Bar, Liquid and Others (Tablets, Sheets, etc.)), By Distribution Channel (Traditional Retail Store, Departmental Stores, Hypermarket /Supermarket, Institutional Sales, Online and Others (Convenience Store, Pharmacies and Drugstores, etc.)), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, FY2027

インドのファブリックウォッシュ&ケア市場は、2021年度には3億9,268万ドル、2027年度には5億3,018万ドルに達すると予測され、予測期間中の年平均成長率は5.49%以上となります。インドにおけるファブリックウ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2021年8月21日 US$3,500
シングルユーザライセンス
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92 英語

下記、日本語のページは自動翻訳を利用し作成しています。
実際のレポートは英文のみでご納品いたします。


 

サマリー

インドのファブリックウォッシュ&ケア市場は、2021年度には3億9,268万ドル、2027年度には5億3,018万ドルに達すると予測され、予測期間中の年平均成長率は5.49%以上となります。インドにおけるファブリックウォッシュ&ケア市場の成長は、消費者のライフスタイルの変化によるものです。さらに、可処分所得の増加、パッケージスタイルの向上、新製品の開発などもインドのファブリックウォッシュ&ケア市場を牽引する要因となっています。

ここ数年、プラスチックパッケージから、より環境に優しいパッケージへの移行が目に見えて進んでいます。そのため、企業は強力な消費者基盤を保持し、持続可能な環境をサポートするために、さまざまなパッケージスタイルを使用しています。例えば、2021年にユニリーバは、持続可能な方法で調達されたパルプで作られた紙ベースのボトルに液体製品をパッケージする新技術を採用した初めての企業となりました。ボトルの内側には、水をはじく独自のコーティングが吹き付けられており、紙ベースの包装材に洗濯用洗剤などの液体製品を入れることができます。パルペックス社が特許を取得しているパルプ包装技術は、プラスチックの使用を根本的に減らし、企業が廃棄物のない世界へのコミットメントを達成するための有望なソリューションを提供しています。

インドのファブリックウォッシュ&ケア市場は、製品タイプ、アプリケーション、形態、流通チャネル、地域、企業に分かれています。製品タイプでは、市場は洗剤、柔軟剤・コンディショナー、漂白剤に分けられます。このうち、国内では、洗剤が市場を独占し、漂白剤がそれに続きます。柔軟剤/コンディショナーは、可処分所得と生活水準の向上に加え、ファッション業界の成長により消費者のワードローブが急速に拡大していることから、他の製品と比較して最も急速に成長している分野です。

インドのファブリックウォッシュ&ケア市場は、地域的には北インド、西インド、東インド、南インドに分類されます。その中でも西インドは、人口が多く、可処分所得が高いことから、FY2021年のインドのファブリックウォッシュ&ケア市場を独占しています。この地域は、予測期間中、北インドに続いて優位性を維持すると予想されます。

インドのファブリックウォッシュ&ケア市場をリードしている主な企業は、Hindustan Unilever Limited、RSPL Group Pvt. Ltd.、Procter & Gamble Home Products Private Limited、Nirma Limited、Jyothy Laboratories Ltd.などです。各社は、インドのファブリックウォッシュ&ケア市場を獲得するために、製品の革新や新製品の発売に絶えず取り組んでいます。競争力を維持し、ビジネスを拡大するために、ファブリックウォッシュ&ケア製品の企業は、インドの消費者の変化するニーズに対応するために、新製品の開発に絶えず注力しています。しかし、新製品を投入することで、これまで手つかずだった顧客市場をターゲットにすることができます。例えば、洗剤ブランドのアリエルは、2020年に「3in1 POD」を発売しました。このPODは、濃縮液体洗剤があらかじめ入った洗濯用カプセルです。このPODは、洗浄、汚れ落とし、明るさという3in1 HD Cleanのメリットを提供します。同様に、2019年8月、Hindustan Unilever Limitedは、さまざまな種類の高級繊維用の「Love & Care」を発売しました。

本レポートで考慮した年
ヒストリカルイヤー:2017年度~2020年度
ベースイヤー:FY2017-FY2020FY2021年
Estimated Year:2022年度
予測期間:FY2023-FY2027

調査の目的
- インドのファブリックウォッシュ&ケア市場の分析と市場規模の予測を行うこと
- インドのファブリックウォッシュ&ケア市場を、製品タイプ別、アプリケーション別、形態別、流通チャネル別、地域別、企業別に定義、分類、予測すること。
- インドのファブリックウォッシュ&ケア市場を北、西、東、南の4つの地域に分けて、詳細な市場区分を精査し、金額ベースの市場規模を予測する。
- インドのファブリックウォッシュ&ケア市場の供給に関わる主要企業を戦略的に紹介する。

TechSci Researchはこの調査のために、一次調査と徹底的な二次調査を行いました。まず最初に、TechSci Researchはインドのファブリックウォッシュとケア製品のメーカーとサプライヤーのリストを入手しました。その後、特定した企業に対して一次調査を行いました。インタビューの際には、回答者に競合他社についても質問しました。この手法により、TechSci Research社は、二次調査の限界により特定できなかったメーカーを含めることができました。TechSci Researchは、国内で活動するすべての主要なファブリックウォッシュ&ケアメーカーの製品提供、流通部門、地域的な存在を分析しました。

主要なターゲットオーディエンス
- ファブリックウォッシュおよびケア製品のメーカー、サプライヤー、流通業者、およびその他のステークホルダー
- ファブリックウォッシュとケア製品に関連する団体、組織、アライアンス
- 規制当局や政策立案者などの政府機関
- 市場調査会社、コンサルティング会社
本調査は、メーカー、サプライヤー、パートナー、エンドユーザーなどの業界関係者にとって重要ないくつかの重要な質問に対する回答を提供し、投資の戦略化や市場機会の活用を可能にする以外にも有用である。

レポートの範囲
本レポートでは、インドのファブリックウォッシュ&ケア市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに以下のような業界動向についても詳述しています。
- インドのファブリックウォッシュ&ケア市場、製品タイプ別
o 洗剤
o 柔軟剤/コンディショナー
o 漂白剤
- インドのファブリックウォッシュ&ケア市場:用途別
o 住宅
o ホスピタリティ
o ヘルスケア
o その他
- インドのファブリックウォッシュ&ケア市場:形態別
o パウダー
o バー
o リキッド
o その他
- インドのファブリックウォッシュ&ケア市場:流通チャネル別
o 従来の小売店
o 機関投資家向け販売
o デパート
o オンライン
o スーパーマーケット/ハイパーマーケット
o その他
- インドのファブリック・ウォッシュ&ケア市場:地域別
o 西
o 北
o 東
o 南

競合他社の状況
企業プロフィールインドのファブリックウォッシュ&ケア市場に参入している主要企業を詳細に分析しています。

利用可能なカスタマイズ。
与えられた市場データをもとに、TechSci Researchは企業の特定のニーズに応じたカスタマイズを提供します。本レポートでは以下のようなカスタマイズオプションが用意されています。
チャンネルパートナー分析。
- 国内の販売代理店やディーラーの詳細なリスト。

企業情報
- 追加の市場プレーヤー(最大5社)の詳細な分析とプロファイリング。
製品情報
- 市場における新製品の詳細な分析と市場における推進力。



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目次

1.製品概要
2.リサーチ・メソドロジー
3.インドのファブリックウォッシュ&ケア市場におけるCOVID-19の影響
4.エグゼクティブサマリー
5.お客様の声
5.1.購買意思決定に影響を与える要因
5.2.情報の入手先
5.3.ブランド認知度
6.インドのファブリックウォッシュ&ケア市場の展望
6.1.市場規模と予測
6.1.1.金額ベース
6.2.市場シェアと予測
6.2.1.製品タイプ別(洗剤、柔軟剤・コンディショナー、漂白剤
6.2.2.アプリケーション別(住宅、ホスピタリティ、ヘルスケア、その他(鉄道、自動車、航空など)) 2.3.
6.2.3.形態別(粉末、棒状、液体、その他(錠剤、シートなど))
6.2.4.流通チャネル別(一般小売店、百貨店、ハイパーマーケット・スーパー、施設販売、オンライン、その他(コンビニエンスストア、薬局・ドラッグストアなど)) 2.5.
6.2.5.地域別
6.2.6.企業別(FY2021)
6.3.マーケットマップ(タイプ別、販売チャネル別、地域別
7.西インドのファブリックウォッシュ&ケア市場の展望
7.1.市場規模と予測
7.1.1.金額ベース
7.2.市場シェアと予測
7.2.1.製品タイプ別
7.2.2.アプリケーション別
7.2.3.形状別
7.2.4.販売チャネル別
8.北インドのファブリックウォッシュ&ケア市場の展望
8.1.市場規模と予測
8.1.1.金額ベース
8.2.市場シェアと予測
8.2.1.製品タイプ別
8.2.2.アプリケーション別
8.2.3.形状別
8.2.4.販売チャネル別
9.東インドのファブリックウォッシュ&ケア市場の展望
9.1.市場規模と予測
9.1.1.金額ベース
9.2.市場シェアと予測
9.2.1.製品タイプ別
9.2.2.アプリケーション別
9.2.3.形状別
9.2.4.販売チャネル別
10.南インドのファブリックウォッシュ&ケア市場の展望
10.1.市場規模と予測
10.1.1.金額ベース
10.2.市場シェアと予測
10.2.1.製品タイプ別
10.2.2.アプリケーション別
10.2.3.形状別
10.2.4.販売チャネル別
11.マーケットダイナミクス
11.1.ドライバー
11.2.課題
12.市場動向と開発
13.サプライチェーン分析
14.政策・規制動向
15.インド経済の概要
16.競争環境
16.1.ヒンドスタン・ユニリーバ・リミテッド
16.2.RSPL Group Pvt.Ltd.
16.3.プロクター・アンド・ギャンブル・ホームプロダクツ・プライベート・リミテッド
16.4.Nirma Limited
16.5.Jyothy Laboratories Ltd.
16.6.レキットベンキーザー(インド)社
16.7.ウィプロ・コンシューマー・ケア&ライティング
16.8.パタンジャリ・アーユルヴェーダ・リミテッド
16.9.Fena (P) Limited (インド)
16.10.Shantinath Detergents Pvt.Ltd.
16.11.Selzer Innovex Pvt.Ltd.
16.12.Shamani Industries
16.13.ゴドレイ・コンシューマー・プロダクツ社
17.戦略的提言
18.会社概要・免責事項

 

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Summary

India fabric wash and care market was valued at USD3926.28 million in FY2021 and is expected to reach USD5309.18 million by FY2027, growing at a CAGR of over 5.49% by value during the forecast period. Growth of the fabric wash and care market in India can be attributed to changing consumer lifestyle as people are getting more hygiene conscious day by day and surging demand of value-added products and premium products are bolstering the growth of the market. Moreover, rise in disposable income, enhanced packaging style and new product development are also the driving factors for India fabric wash and care market.

Over the last few years, there has been a visible shift from plastic packaging towards a more environmentally friendly packaging alternative. Therefore, companies are using different packaging styles to hold a strong consumer base and to support sustainable environment. For instance, in 2021, Unilever became the first company to use a new technology to package liquid products in paper-based bottles made of sustainably sourced pulp. The bottles are sprayed inside with a proprietary coating that repels water, enabling the paper-based packaging material to hold liquid products like laundry detergent. Pulpex’s patented pulp packaging technology, which provides a promising solution to radically reduce the use of plastic and help companies achieve their commitments to a waste-free world.

The fabric wash and care market in India is segmented into product type, application, form, distribution channel, region, and company. In terms of product type, the market is segmented into detergent, fabric softener/conditioner and bleach. Among which, detergent dominated the market followed by bleach across the country. Fabric softener/conditioner is the fastest growing segment among others on account of rising disposable income and standard of living along with the growing fashion industry which has led to a rapid consumer wardrobe expansion.

In terms of region, the India fabric wash and care market is categorized into North India, West India, East India and South India. Among which, West India has dominated the country’s fabric wash and care market in FY2021 due to a large number of population and more disposable income. This region is expected to continue its dominance during the forecast period followed by North India.

Major companies that are leading fabric wash and care market in India are Hindustan Unilever Limited, RSPL Group Pvt. Ltd., Procter & Gamble Home Products Private Limited, Nirma Limited, Jyothy Laboratories Ltd., and others. Companies are constantly involved in product innovations and new product launches to capture India fabric wash and care market. To remain competitive and expand the business, fabric wash and care companies are continuously focusing on new product developments to cater changing needs of Indian consumers.

However, by introducing new products, a business can target previously untapped customer markets. For instance, in 2020, a detergent brand, Ariel launched 3in1 PODs which are pre-dosed washing capsules, filled with concentrate liquid detergent. These PODs provide 3in1 HD Clean benefit – cleaning, stain removal and brightness. Likewise, in August 2019, Hindustan Unilever Limited launched ‘Love & Care’ for different types of fine fabrics.

Years considered for this report:
Historical Years: FY2017-FY2020
Base Year: FY2021
Estimated Year: FY2022
Forecast Period: FY2023-FY2027

Objective of the Study:
• To analyze and forecast the market size of the India fabric wash and care market
• To define, classify and forecast India fabric wash and care market based on by product type, by application, by form, by distribution channel, by region and by company.
• To scrutinize the detailed market segmentation and forecast the market size in terms of value by segmenting India fabric wash and care market into four regions namely, North, West, East, and South.
• To strategically profile the leading players, which are involved in the supply of fabric wash and care market in India.

TechSci Research performed primary as well as exhaustive secondary research for this study. Initially, TechSci Research sourced a list of fabric wash and care manufacturers and suppliers in India. Subsequently, we conducted primary research surveys with the identified companies. While interviewing, the respondents were also enquired about their competitors. Through this technique, TechSci Research was able to include manufacturers that could not be identified due to the limitations of secondary research. TechSci Research analyzed product offerings, distribution sectors, and the regional presence of all major fabric wash and care players operating across the country.

Key Target Audience:
• Fabric wash and care manufacturers, suppliers, distributors, and other stakeholder
• Associations, organizations, and alliances related to fabric wash and care products
• Government bodies such as regulating authorities and policy makers
• Market research and consulting firms
The study is useful in providing answers to several critical questions that are important for the industry stakeholders such as manufacturers, suppliers, and partners, end-users, etc., besides allowing them in strategizing investments and capitalizing on market opportunities.

Report Scope:
In this report, India fabric wash and care market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• India Fabric Wash and Care Market, By Product Type:
o Detergent
o Fabric Softener/Conditioner
o Bleach
• India Fabric Wash and Care Market, By Application:
o Residential
o Hospitality
o Healthcare
o Others
• India Fabric Wash and Care Market, By Form:
o Powder
o Bar
o Liquid
o Others
• India Fabric Wash and Care Market, By Distribution Channel:
o Traditional Retail Store
o Institutional Sales
o Departmental Stores
o Online
o Supermarkets/hypermarkets
o Others
• India Fabric Wash and Care Market, By Region:
o West
o North
o East
o South

Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in India fabric wash and care market.

Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Channel Partner Analysis:
• Detailed list of distributors and dealers across the country.
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).
Product Information
• Detailed analysis of new products in the market and their driving forces in the market.



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Table of Contents

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Impact of COVID-19 on India Fabric Wash and Care Market
4. Executive Summary
5. Voice of Customer
5.1. Factors Affecting Purchasing Decision
5.2. Source of Information
5.3. Brand Awareness
6. India Fabric Wash and Care Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Product Type (Detergent, Fabric Softener/Conditioner and Bleach)
6.2.2. By Application (Residential, Hospitality, Healthcare and Others (Railways, Automotive, Aviation, etc.)
6.2.3. By Form (Powder, Bar, Liquid and Others (Tablets, Sheets, etc.))
6.2.4. By Distribution Channel (Traditional Retail Store, Departmental Stores, Hypermarket /Supermarket, Institutional Sales, Online and Others (Convenience Store, Pharmacies and Drugstores, etc.))
6.2.5. By Region
6.2.6. By Company (FY2021)
6.3. Market Map (By Type, By Distribution Channel and By Region)
7. West India Fabric Wash and Care Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Product Type
7.2.2. By Application
7.2.3. By Form
7.2.4. By Distribution Channel
8. North India Fabric Wash and Care Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Product Type
8.2.2. By Application
8.2.3. By Form
8.2.4. By Distribution Channel
9. East India Fabric Wash and Care Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Product Type
9.2.2. By Application
9.2.3. By Form
9.2.4. By Distribution Channel
10. South India Fabric Wash and Care Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Product Type
10.2.2. By Application
10.2.3. By Form
10.2.4. By Distribution Channel
11. Market Dynamics
11.1. Drivers
11.2. Challenges
12. Market Trends and Developments
13. Supply Chain Analysis
14. Policy and Regulatory Landscape
15. India Economic Profile
16. Competitive Landscape
16.1. Hindustan Unilever Limited
16.2. RSPL Group Pvt. Ltd.
16.3. Procter & Gamble Home Products Private Limited
16.4. Nirma Limited
16.5. Jyothy Laboratories Ltd.
16.6. Reckitt Benckiser (India) Ltd
16.7. Wipro Consumer Care & Lighting
16.8. Patanjali Ayurved Limited
16.9. Fena (P) Limited (India)
16.10. Shantinath Detergents Pvt. Ltd
16.11. Selzer Innovex Pvt. Ltd.
16.12. Shamani Industries
16.13. Godrej Consumer Products Limited
17. Strategic Recommendations
18. About Us & Disclaimer

 

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