世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

車両グレードLNGの世界市場規模、シェア、動向、機会、予測、セグメント:車両タイプ別(大型トラック、バス)、エンドユーザー産業別(運輸・物流、石油・ガス、その他)、LNG貯蔵・インフラ別(オンサイト貯蔵、オフサイト貯蔵、LNG燃料補給インフラ)、地域別&競合:2020-2030F

車両グレードLNGの世界市場規模、シェア、動向、機会、予測、セグメント:車両タイプ別(大型トラック、バス)、エンドユーザー産業別(運輸・物流、石油・ガス、その他)、LNG貯蔵・インフラ別(オンサイト貯蔵、オフサイト貯蔵、LNG燃料補給インフラ)、地域別&競合:2020-2030F


Vehicle Grade LNG Market Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, Segmented By Vehicle Type (Heavy-Duty Trucks and Buses), By End-User Industry (Transportation & Logistics, Oil & Gas and Others), By LNG Storage and Infrastructure (On-Site Storage, Off-Site Storage and LNG Refuelling Infrastructure), By Region & Competition, 2020-2030F

世界の車両グレードLNG市場は、2024年に7億9,220万米ドルと評価され、2030年には1億5,609万米ドルに達すると予測され、2030年までのCAGRは11.8%で予測期間中に堅調な成長を予測している。世界の車両グレードLNG(... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2025年3月24日 US$4,500
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
PDF:2営業日程度 185 英語

 

サマリー

世界の車両グレードLNG市場は、2024年に7億9,220万米ドルと評価され、2030年には1億5,609万米ドルに達すると予測され、2030年までのCAGRは11.8%で予測期間中に堅調な成長を予測している。世界の車両グレードLNG(液化天然ガス)市場は、輸送業界における従来の燃料に代わる、環境に優しくコスト効率の高い燃料への需要の高まりにより、大きな成長を遂げている。LNGはディーゼルやガソリンに比べ排出量が少ないことで知られ、商業輸送や貨物輸送における二酸化炭素排出量を削減する実行可能なソリューションを提供している。世界各国政府は、よりクリーンな燃料の採用を奨励する厳しい環境規制を実施しており、車両グレードのLNG市場をさらに後押ししている。
LNG燃料供給インフラの拡大とLNG自動車技術の進歩も市場の成長に寄与している。自動車・エネルギー分野の主要企業は、世界的な持続可能性目標に沿い、排ガス基準を遵守するため、特に大型トラック、バス、船舶などのLNG自動車に投資している。また、ディーゼルなどの伝統的な燃料に比べて燃料費が安いなど、LNGの経済的な利点もあり、フリート事業者にとって魅力的な選択肢となっている。
主な市場促進要因
燃料としてのLNGの費用対効果
世界の車両グレードLNG市場の主な促進要因の一つは、従来の燃料と比べたLNGの燃料としての費用対効果である。LNGは通常、ディーゼルやガソリンよりも価格が低く、フリートオペレーター、物流会社、輸送業者にとって経済的に実行可能な選択肢となっている。燃料費が安いため、企業は運営経費を節約することができ、燃料費の削減と利益率の向上を目指す企業にとって魅力的な選択肢となる。さらに、LNGは大型トラック、バス、長距離輸送車の燃料効率を向上させ、事業者の全体的な費用対効果をさらに改善する。燃料価格が世界的に変動し続ける中、LNGがもたらす経済的安定性は、その採用を後押しする重要な要因となっている。この経済的利点は、貨物輸送や公共交通機関など、大規模な車両を保有する業界にとって特に魅力的であり、市場の成長をさらに後押ししている。中国では、LNGトラックの採用が燃料費の大幅な節約につながっている。LNGはディーゼルよりも約23%安く、その結果、ディーゼル・トラックに比べて燃料費が1kmあたり0.138米ドル削減される。
主な市場課題
十分なLNG給油インフラの欠如
世界の車両グレードLNG市場が直面する大きな課題の1つは、給油インフラの不足である。LNGは従来の燃料に代わる環境に優しい燃料であるが、給油ステーションが広く普及しておらず、利用しやすいネットワークが構築されていないことが、特に大都市中心部以外の地域での普及を妨げている。現在のLNG給油ステーションの数は限られており、新たなステーションの設立には、インフラ整備、規制当局の承認、ロジスティクスに多額の投資が必要となる。フリートや長距離運行業者にとって、利用しやすい燃料補給手段がないことは、LNG車の普及にとって依然として大きな障壁となっている。さらに、LNGを燃料補給ステーションまで輸送するには、特殊な低温装置やタンカーが必要になるなど、複雑なロジスティクスを伴うため、コストがさらに上昇し、流通が複雑になる。この課題を克服するには、LNG燃料補給インフラを世界的に拡大するために、政府、エネルギー企業、民間投資家の間で多額の投資と協調が必要である。十分な燃料補給の選択肢がなければ、自動車事業者はLNG自動車への転換をためらい、その結果、市場の普及と成長が鈍化する可能性がある。
主な市場動向
大型輸送におけるLNG採用の増加
大型輸送、特に長距離トラック輸送におけるLNG採用の増加は、世界の車両グレードLNG市場における最も重要なトレンドの一つである。厳しい排ガス規制と持続可能性の重視の高まりにより、フリートオペレーターは従来のディーゼルエンジンに代わるよりクリーンな選択肢を求めている。二酸化炭素(CO2)と窒素酸化物(NOx)の排出量が大幅に少ないLNGは、長距離輸送の二酸化炭素排出量を削減するための実行可能なソリューションを提供する。さらに、LNG車は電気自動車に比べて航続距離が長く、長距離運行に適している。世界的な環境政策の強化が続くなか、LNGの採用は、大型車セグメントにおけるディーゼルに代わる、よりクリーンでコスト効率の高い選択肢として拡大すると予想される。この傾向は、性能と効率を向上させ、フリートオーナーにとってLNGトラックをより魅力的なものにしているLNG車両技術の進歩によってさらに加速される。さらに、大手物流会社や貨物輸送業者は、持続可能性への取り組みの一環として、LNGトラックへの投資を増やしています。運輸セクターにおける脱炭素化の推進が高まる中、大型車へのLNG採用の流れが市場を支配し、車両グレードLNGセグメントの大幅な成長につながると予想される。LNG給油ステーションの拡大に伴い、LNGトラックの台数も増加している。2023年現在、世界全体で2万台以上のLNGトラックが稼働しており、中国や欧州などの主要地域におけるインフラ拡充が牽引して、2030年には5万台以上に増加すると予想される。
主要市場プレイヤー
- エクソン モービル コーポレーション
- シェブロン・コーポレーション
- トタルエナジーズSE
- BP PLC
- エンギーSA
- バルチラ社
- シーメンス
- カミンズ社
レポートの範囲
本レポートでは、車両グレードLNGの世界市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- 車両グレードLNG市場、車両タイプ別
o 大型トラック
o バス
- 車両グレードLNG市場:エンドユーザー産業別
o 運輸・物流
o 石油・ガス
o その他
- 車両グレードLNG市場:LNG貯蔵・インフラ別
o オンサイト貯蔵
o オフサイト貯蔵
o LNG燃料補給インフラ
- 車両グレードLNG市場:地域別
o 北米
§ 北米
§ カナダ
§ メキシコ
o 欧州
§ フランス
§ イギリス
§ イタリア
§ ドイツ
§ スペイン
§ ベルギー
o アジア太平洋
§ 中国
§ インド
§ 日本
§ オーストラリア
§ 韓国
§ インドネシア
§ ベトナム
o 南米
§ ブラジル
§ アルゼンチン
§ コロンビア
§ チリ
§ ペルー
中東・アフリカ
§ 南アフリカ
§ サウジアラビア
§ アラブ首長国連邦
§ トルコ
§ イスラエル
競合他社の状況
企業プロフィール:世界の車両グレードLNG市場に存在する主要企業の詳細分析。
利用可能なカスタマイズ
TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、車両グレードLNGの世界市場レポートにおいて、企業固有のニーズに合わせたカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

ページTOPに戻る


目次

1.製品概要
1.1.市場の定義
1.2.市場の範囲
1.2.1.対象市場
1.2.2.調査対象年
1.2.3.主な市場セグメント
2.調査方法
2.1.調査の目的
2.2.ベースラインの方法
2.3.調査範囲の設定
2.4.仮定と限界
2.5.調査の情報源
2.5.1.二次調査
2.5.2.一次調査
2.6.市場調査のアプローチ
2.6.1.ボトムアップ・アプローチ
2.6.2.トップダウン・アプローチ
2.7.市場規模と市場シェアの算出方法
2.8.予測手法
2.8.1.データの三角測量と検証
3.エグゼクティブサマリー
4.お客様の声
5.世界の自動車グレードLNG市場概要
6.車両グレードLNGの世界市場展望
6.1.市場規模と予測
6.1.1.金額ベース
6.2.市場シェアと予測
6.2.1.車両タイプ別(大型トラック、バス)
6.2.2.エンドユーザー産業別(運輸・物流、石油・ガス、その他)
6.2.3.LNG貯蔵・インフラ別(オンサイト貯蔵、オフサイト貯蔵、LNG補給インフラ)
6.2.4.地域別(北米、欧州、南米、中東・アフリカ、アジア太平洋地域)
6.3.企業別(2024年)
6.4.市場マップ
7.北米の自動車グレードLNG市場展望
7.1.市場規模と予測
7.1.1.金額ベース
7.2.市場シェアと予測
7.2.1.自動車タイプ別
7.2.2.エンドユーザー産業別
7.2.3.LNG貯蔵・インフラ別
7.2.4.国別
7.3.北米国別分析
7.3.1.米国の自動車グレードLNG市場の展望
7.3.1.1.市場規模と予測
7.3.1.1.1.金額ベース
7.3.1.2.市場シェアと予測
7.3.1.2.1.自動車タイプ別
7.3.1.2.2.エンドユーザー産業別
7.3.1.2.3.LNG貯蔵・インフラ別
7.3.2.カナダの自動車グレードLNG市場の展望
7.3.2.1.市場規模と予測
7.3.2.1.1.金額ベース
7.3.2.2.市場シェアと予測
7.3.2.2.1.自動車タイプ別
7.3.2.2.2.エンドユーザー産業別
7.3.2.2.3.LNG貯蔵・インフラ別
7.3.3.メキシコの自動車グレードLNG市場の展望
7.3.3.1.市場規模と予測
7.3.3.1.1.金額ベース
7.3.3.2.市場シェアと予測
7.3.3.2.1.自動車タイプ別
7.3.3.2.2.エンドユーザー産業別
7.3.3.2.3.LNG貯蔵・インフラ別
8.欧州自動車グレードLNG市場の展望
8.1.市場規模と予測
8.1.1.金額ベース
8.2.市場シェアと予測
8.2.1.自動車タイプ別
8.2.2.エンドユーザー産業別
8.2.3.LNG貯蔵・インフラ別
8.2.4.国別
8.3.欧州国別分析
8.3.1.ドイツの自動車グレードLNG市場の展望
8.3.1.1.市場規模と予測
8.3.1.1.1.金額ベース
8.3.1.2.市場シェアと予測
8.3.1.2.1.自動車タイプ別
8.3.1.2.2.エンドユーザー産業別
8.3.1.2.3.LNG貯蔵・インフラ別
8.3.2.フランスの自動車グレードLNG市場の展望
8.3.2.1.市場規模と予測
8.3.2.1.1.金額ベース
8.3.2.2.市場シェアと予測
8.3.2.2.1.自動車タイプ別
8.3.2.2.2.エンドユーザー産業別
8.3.2.2.3.LNG貯蔵・インフラ別
8.3.3.イタリアの自動車グレードLNG市場の展望
8.3.3.1.市場規模と予測
8.3.3.1.1.金額ベース
8.3.3.2.市場シェアと予測
8.3.3.2.1.自動車タイプ別
8.3.3.2.2.エンドユーザー産業別
8.3.3.2.3.LNG貯蔵・インフラ別
8.3.4.スペインの自動車グレードLNG市場の展望
8.3.4.1.市場規模と予測
8.3.4.1.1.金額ベース
8.3.4.2.市場シェアと予測
8.3.4.2.1.自動車タイプ別
8.3.4.2.2.エンドユーザー産業別
8.3.4.2.3.LNG貯蔵・インフラ別
8.3.5.ベルギーの自動車グレードLNG市場の展望
8.3.5.1.市場規模と予測
8.3.5.1.1.金額ベース
8.3.5.2.市場シェアと予測
8.3.5.2.1.自動車タイプ別
8.3.5.2.2.エンドユーザー産業別
8.3.5.2.3.LNG貯蔵・インフラ別
8.3.6.イギリスの車両グレードLNG市場展望
8.3.6.1.市場規模と予測
8.3.6.1.1.金額ベース
8.3.6.2.市場シェアと予測
8.3.6.2.1.自動車タイプ別
8.3.6.2.2.エンドユーザー産業別
8.3.6.2.3.LNG貯蔵・インフラ別
9.南米の車両グレードLNG市場展望
9.1.市場規模と予測
9.1.1.金額ベース
9.2.市場シェアと予測
9.2.1.自動車タイプ別
9.2.2.エンドユーザー産業別
9.2.3.LNG貯蔵・インフラ別
9.2.4.国別
9.3.南アメリカ国別分析
9.3.1.ブラジルの自動車グレードLNG市場の展望
9.3.1.1.市場規模と予測
9.3.1.1.1.金額ベース
9.3.1.2.市場シェアと予測
9.3.1.2.1.自動車タイプ別
9.3.1.2.2.エンドユーザー産業別
9.3.1.2.3.LNG貯蔵・インフラ別
9.3.2.コロンビアの自動車グレードLNG市場展望
9.3.2.1.市場規模と予測
9.3.2.1.1.金額ベース
9.3.2.2.市場シェアと予測
9.3.2.2.1.自動車タイプ別
9.3.2.2.2.エンドユーザー産業別
9.3.2.2.3.LNG貯蔵・インフラ別
9.3.3.アルゼンチンの自動車グレードLNG市場展望
9.3.3.1.市場規模と予測
9.3.3.1.1.金額ベース
9.3.3.2.市場シェアと予測
9.3.3.2.1.自動車タイプ別
9.3.3.2.2.エンドユーザー産業別
9.3.3.2.3.LNG貯蔵・インフラ別
9.3.4.チリの自動車グレードLNG市場の展望
9.3.4.1.市場規模・予測
9.3.4.1.1.金額ベース
9.3.4.2.市場シェアと予測
9.3.4.2.1.自動車タイプ別
9.3.4.2.2.エンドユーザー産業別
9.3.4.2.3.LNG貯蔵・インフラ別
9.3.5.ペルーの自動車グレードLNG市場の展望
9.3.5.1.市場規模と予測
9.3.5.1.1.金額ベース
9.3.5.2.市場シェアと予測
9.3.5.2.1.自動車タイプ別
9.3.5.2.2.エンドユーザー産業別
9.3.5.2.3.LNG貯蔵・インフラ別
10.中東・アフリカの車両グレードLNG市場展望
10.1.市場規模と予測
10.1.1.金額ベース
10.2.市場シェアと予測
10.2.1.自動車タイプ別
10.2.2.エンドユーザー産業別
10.2.3.LNG貯蔵・インフラ別
10.2.4.国別
10.3.中東・アフリカ国別分析
10.3.1.サウジアラビアの自動車グレードLNG市場の展望
10.3.1.1.市場規模・予測
10.3.1.1.1.金額ベース
10.3.1.2.市場シェアと予測
10.3.1.2.1.自動車タイプ別
10.3.1.2.2.エンドユーザー産業別
10.3.1.2.3.LNG貯蔵・インフラ別
10.3.2.UAE車両グレードLNG市場の展望
10.3.2.1.市場規模・予測
10.3.2.1.1.金額ベース
10.3.2.2.市場シェアと予測
10.3.2.2.1.自動車タイプ別
10.3.2.2.2.エンドユーザー産業別
10.3.2.2.3.LNG貯蔵・インフラ別
10.3.3.南アフリカの自動車グレードLNG市場の展望
10.3.3.1.市場規模と予測
10.3.3.1.1.金額ベース
10.3.3.2.市場シェアと予測
10.3.3.2.1.自動車タイプ別
10.3.3.2.2.エンドユーザー産業別
10.3.3.2.3.LNG貯蔵・インフラ別
10.3.4.トルコの自動車グレードLNG市場の展望
10.3.4.1.市場規模・予測
10.3.4.1.1.金額ベース
10.3.4.2.市場シェアと予測
10.3.4.2.1.自動車タイプ別
10.3.4.2.2.エンドユーザー産業別
10.3.4.2.3.LNG貯蔵・インフラ別
10.3.5.イスラエルの自動車グレードLNG市場の展望
10.3.5.1.市場規模と予測
10.3.5.1.1.金額ベース
10.3.5.2.市場シェアと予測
10.3.5.2.1.自動車タイプ別
10.3.5.2.2.エンドユーザー産業別
10.3.5.2.3.LNG貯蔵・インフラ別
11.アジア太平洋地域の車両グレードLNG市場の展望
11.1.市場規模と予測
11.1.1.金額ベース
11.2.市場シェアと予測
11.2.1.自動車タイプ別
11.2.2.エンドユーザー産業別
11.2.3.LNG貯蔵・インフラ別
11.2.4.国別
11.3.アジア太平洋地域国別分析
11.3.1.中国の自動車グレードLNG市場の展望
11.3.1.1.市場規模と予測
11.3.1.1.1.金額ベース
11.3.1.2.市場シェアと予測
11.3.1.2.1.自動車タイプ別
11.3.1.2.2.エンドユーザー産業別
11.3.1.2.3.LNG貯蔵・インフラ別
11.3.2.インドの自動車グレードLNG市場の展望
11.3.2.1.市場規模と予測
11.3.2.1.1.金額ベース
11.3.2.2.市場シェアと予測
11.3.2.2.1.自動車タイプ別
11.3.2.2.2.エンドユーザー産業別
11.3.2.2.3.LNG貯蔵・インフラ別
11.3.3.日本の自動車グレードLNG市場の展望
11.3.3.1.市場規模と予測
11.3.3.1.1.金額ベース
11.3.3.2.市場シェアと予測
11.3.3.2.1.自動車タイプ別
11.3.3.2.2.エンドユーザー産業別
11.3.3.2.3.LNG貯蔵・インフラ別
11.3.4.韓国の自動車グレードLNG市場の展望
11.3.4.1.市場規模と予測
11.3.4.1.1.金額ベース
11.3.4.2.市場シェアと予測
11.3.4.2.1.自動車タイプ別
11.3.4.2.2.エンドユーザー産業別
11.3.4.2.3.LNG貯蔵・インフラ別
11.3.5.オーストラリアの自動車グレードLNG市場の展望
11.3.5.1.市場規模と予測
11.3.5.1.1.金額ベース
11.3.5.2.市場シェアと予測
11.3.5.2.1.自動車タイプ別
11.3.5.2.2.エンドユーザー産業別
11.3.5.2.3.LNG貯蔵・インフラ別
11.3.6.インドネシアの自動車グレードLNG市場の展望
11.3.6.1.市場規模・予測
11.3.6.1.1.金額ベース
11.3.6.2.市場シェアと予測
11.3.6.2.1.自動車タイプ別
11.3.6.2.2.エンドユーザー産業別
11.3.6.2.3.LNG貯蔵・インフラ別
11.3.7.ベトナムの自動車グレードLNG市場展望
11.3.7.1.市場規模と予測
11.3.7.1.1.金額ベース
11.3.7.2.市場シェアと予測
11.3.7.2.1.自動車タイプ別
11.3.7.2.2.エンドユーザー産業別
11.3.7.2.3.LNG貯蔵・インフラ別
12.市場ダイナミクス
12.1.推進要因
12.2.課題
13.市場動向
14.企業プロフィール
14.1.エクソン モービル コーポレーション
14.1.1.事業概要
14.1.2.主な収益と財務
14.1.3.最近の動向
14.1.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
14.1.5.主要製品/サービス
14.2.シェブロンコーポレーション
14.2.1.事業概要
14.2.2.主な収益と財務
14.2.3.最近の動向
14.2.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
14.2.5.主要製品/サービス
14.3.トータルエナジーSE
14.3.1.事業概要
14.3.2.主な収益と財務
14.3.3.最近の動向
14.3.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
14.3.5.主要製品/サービス
14.4.BP PLC
14.4.1.事業概要
14.4.2.主な収入と財務
14.4.3.最近の動向
14.4.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
14.4.5.主要製品/サービス
14.5.エンギーSA
14.5.1.事業概要
14.5.2.主な収益と財務
14.5.3.最近の動向
14.5.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
14.5.5.主要製品/サービス
14.6.バルチラ株式会社
14.6.1.事業概要
14.6.2.主な収益と財務
14.6.3.最近の動向
14.6.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
14.6.5.主要製品/サービス
14.7.シーメンスAG
14.7.1.事業概要
14.7.2.主な収益と財務
14.7.3.最近の動向
14.7.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
14.7.5.主要製品/サービス
14.8.カミンズ社
14.8.1.事業概要
14.8.2.主な収益と財務
14.8.3.最近の動向
14.8.4.キーパーソン/主要コンタクトパーソン
14.8.5.主要製品/サービス
15.戦略的提言
16.会社概要・免責事項

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Global Vehicle Grade LNG Market was valued at USD 792.2 Million in 2024 and is expected to reach at USD 1560.91 Million in 2030 and project robust growth in the forecast period with a CAGR of 11.8% through 2030. The Global Vehicle Grade LNG (Liquefied Natural Gas) Market is experiencing significant growth, driven by the increasing demand for eco-friendly and cost-efficient alternatives to conventional fuels in the transportation industry. LNG, known for its lower emissions compared to diesel and gasoline, offers a viable solution to reduce the carbon footprint in commercial and freight transportation. Governments worldwide are implementing stringent environmental regulations that encourage the adoption of cleaner fuels, further propelling the market for vehicle-grade LNG.
The expansion of LNG fueling infrastructure and advancements in LNG-powered vehicle technology have also contributed to the market's growth. Major companies in the automotive and energy sectors are investing in LNG-powered vehicles, particularly heavy-duty trucks, buses, and marine vessels, to align with global sustainability goals and comply with emission standards. The market is also benefiting from LNG’s economic advantages, such as lower fuel costs, compared to traditional fuels like diesel, making it an attractive option for fleet operators.
Key Market Drivers
Cost-Effectiveness of LNG as a Fuel
One of the key drivers of the Global Vehicle Grade LNG Market is the cost-effectiveness of LNG as a fuel compared to conventional fuels. LNG is typically priced lower than diesel and gasoline, making it an economically viable option for fleet operators, logistics companies, and transportation providers. The lower fuel cost allows companies to save on operational expenses, making it an attractive option for businesses looking to reduce fuel costs and improve profit margins. Additionally, LNG offers better fuel efficiency for heavy-duty trucks, buses, and long-haul vehicles, further improving the overall cost-effectiveness for operators. As fuel prices continue to fluctuate globally, the economic stability that LNG provides is a key factor driving its adoption. The economic advantage is particularly appealing to industries with large fleets, such as freight transportation and public transit, further fueling the market’s growth. In China, the adoption of LNG-powered trucks has led to significant fuel cost savings. LNG is approximately 23% cheaper than diesel, resulting in a reduction of USD 0.138 per kilometer in fuel expenses compared to diesel trucks.
Key Market Challenges
Lack of Adequate LNG Refueling Infrastructure
One of the major challenges facing the Global Vehicle Grade LNG Market is the insufficient refueling infrastructure. Although LNG presents an environmentally friendly alternative to traditional fuels, the lack of a widespread and accessible network of refueling stations hampers its adoption, especially in regions outside of major urban centers. The current number of LNG fueling stations is limited, and establishing new stations requires significant investment in infrastructure development, regulatory approvals, and logistics. For fleets and long-haul operators, the lack of accessible refueling options remains a major barrier to the widespread use of LNG-powered vehicles. Additionally, the transportation of LNG to refueling stations involves complex logistics, including the need for specialized cryogenic equipment and tankers, further increasing costs and complicating distribution. To overcome this challenge, significant investment and coordination between governments, energy companies, and private investors are needed to expand LNG refueling infrastructure globally. Without adequate refueling options, vehicle operators may be hesitant to switch to LNG-powered vehicles, resulting in slower market penetration and growth.
Key Market Trends
Increasing Adoption of LNG in Heavy-Duty Transportation
The increasing adoption of LNG in heavy-duty transportation, particularly for long-haul trucking, is one of the most significant trends in the global Vehicle Grade LNG Market. With stringent emissions regulations and a growing emphasis on sustainability, fleet operators are seeking cleaner alternatives to traditional diesel engines. LNG, which emits significantly less carbon dioxide (CO2) and nitrogen oxides (NOx), offers a viable solution for reducing the carbon footprint of long-distance transportation. Furthermore, LNG vehicles provide longer driving ranges compared to electric vehicles, making them more suitable for long-haul operations. As global environmental policies continue to tighten, LNG adoption is expected to grow as a cleaner and more cost-effective alternative to diesel in the heavy-duty segment. This trend is further accelerated by advancements in LNG vehicle technologies, which have improved performance and efficiency, making LNG-powered trucks more attractive to fleet owners. Additionally, large logistics companies and freight operators are increasingly investing in LNG-powered trucks as part of their sustainability initiatives. With the growing push for decarbonization in the transportation sector, the trend of LNG adoption in heavy-duty vehicles is expected to dominate the market, leading to substantial growth in the vehicle-grade LNG segment. With the expansion of LNG fueling stations, the number of LNG-powered trucks is also rising. As of 2023, over 20,000 LNG trucks were operating globally, with an expected increase to over 50,000 LNG trucks by 2030, driven by infrastructure expansion in key regions like China and Europe.
Key Market Players
• Exxon Mobil Corporation
• Chevron Corporation
• TotalEnergies SE
• BP PLC
• Engie SA
• Wärtsilä Corporation
• Siemens AG
• Cummins Inc.
Report Scope:
In this report, the Global Vehicle Grade LNG Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Vehicle Grade LNG Market, By Vehicle Type:
o Heavy-Duty Trucks
o Buses
• Vehicle Grade LNG Market, By End-User Industry:
o Transportation & Logistics
o Oil & Gas
o Others
• Vehicle Grade LNG Market, By LNG Storage and Infrastructure:
o On-Site Storage
o Off-Site Storage
o LNG Refuelling Infrastructure
• Vehicle Grade LNG Market, By Region:
o North America
§ United States
§ Canada
§ Mexico
o Europe
§ France
§ United Kingdom
§ Italy
§ Germany
§ Spain
§ Belgium
o Asia-Pacific
§ China
§ India
§ Japan
§ Australia
§ South Korea
§ Indonesia
§ Vietnam
o South America
§ Brazil
§ Argentina
§ Colombia
§ Chile
§ Peru
o Middle East & Africa
§ South Africa
§ Saudi Arabia
§ UAE
§ Turkey
§ Israel
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the Global Vehicle Grade LNG Market.
Available Customizations:
Global Vehicle Grade LNG Market report with the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Product Overview
1.1. Market Definition
1.2. Scope of the Market
1.2.1. Markets Covered
1.2.2. Years Considered for Study
1.2.3. Key Market Segmentations
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Formulation of the Scope
2.4. Assumptions and Limitations
2.5. Sources of Research
2.5.1. Secondary Research
2.5.2. Primary Research
2.6. Approach for the Market Study
2.6.1. The Bottom-Up Approach
2.6.2. The Top-Down Approach
2.7. Methodology Followed for Calculation of Market Size & Market Shares
2.8. Forecasting Methodology
2.8.1. Data Triangulation & Validation
3. Executive Summary
4. Voice of Customer
5. Global Vehicle Grade LNG Market Overview
6. Global Vehicle Grade LNG Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Vehicle Type (Heavy-Duty Trucks and Buses)
6.2.2. By End-User Industry (Transportation & Logistics, Oil & Gas and Others)
6.2.3. By LNG Storage and Infrastructure (On-Site Storage, Off-Site Storage and LNG Refuelling Infrastructure)
6.2.4. By Region (North America, Europe, South America, Middle East & Africa, Asia Pacific)
6.3. By Company (2024)
6.4. Market Map
7. North America Vehicle Grade LNG Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Vehicle Type
7.2.2. By End-User Industry
7.2.3. By LNG Storage and Infrastructure
7.2.4. By Country
7.3. North America: Country Analysis
7.3.1. United States Vehicle Grade LNG Market Outlook
7.3.1.1. Market Size & Forecast
7.3.1.1.1. By Value
7.3.1.2. Market Share & Forecast
7.3.1.2.1. By Vehicle Type
7.3.1.2.2. By End-User Industry
7.3.1.2.3. By LNG Storage and Infrastructure
7.3.2. Canada Vehicle Grade LNG Market Outlook
7.3.2.1. Market Size & Forecast
7.3.2.1.1. By Value
7.3.2.2. Market Share & Forecast
7.3.2.2.1. By Vehicle Type
7.3.2.2.2. By End-User Industry
7.3.2.2.3. By LNG Storage and Infrastructure
7.3.3. Mexico Vehicle Grade LNG Market Outlook
7.3.3.1. Market Size & Forecast
7.3.3.1.1. By Value
7.3.3.2. Market Share & Forecast
7.3.3.2.1. By Vehicle Type
7.3.3.2.2. By End-User Industry
7.3.3.2.3. By LNG Storage and Infrastructure
8. Europe Vehicle Grade LNG Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Vehicle Type
8.2.2. By End-User Industry
8.2.3. By LNG Storage and Infrastructure
8.2.4. By Country
8.3. Europe: Country Analysis
8.3.1. Germany Vehicle Grade LNG Market Outlook
8.3.1.1. Market Size & Forecast
8.3.1.1.1. By Value
8.3.1.2. Market Share & Forecast
8.3.1.2.1. By Vehicle Type
8.3.1.2.2. By End-User Industry
8.3.1.2.3. By LNG Storage and Infrastructure
8.3.2. France Vehicle Grade LNG Market Outlook
8.3.2.1. Market Size & Forecast
8.3.2.1.1. By Value
8.3.2.2. Market Share & Forecast
8.3.2.2.1. By Vehicle Type
8.3.2.2.2. By End-User Industry
8.3.2.2.3. By LNG Storage and Infrastructure
8.3.3. Italy Vehicle Grade LNG Market Outlook
8.3.3.1. Market Size & Forecast
8.3.3.1.1. By Value
8.3.3.2. Market Share & Forecast
8.3.3.2.1. By Vehicle Type
8.3.3.2.2. By End-User Industry
8.3.3.2.3. By LNG Storage and Infrastructure
8.3.4. Spain Vehicle Grade LNG Market Outlook
8.3.4.1. Market Size & Forecast
8.3.4.1.1. By Value
8.3.4.2. Market Share & Forecast
8.3.4.2.1. By Vehicle Type
8.3.4.2.2. By End-User Industry
8.3.4.2.3. By LNG Storage and Infrastructure
8.3.5. Belgium Vehicle Grade LNG Market Outlook
8.3.5.1. Market Size & Forecast
8.3.5.1.1. By Value
8.3.5.2. Market Share & Forecast
8.3.5.2.1. By Vehicle Type
8.3.5.2.2. By End-User Industry
8.3.5.2.3. By LNG Storage and Infrastructure
8.3.6. United Kingdom Vehicle Grade LNG Market Outlook
8.3.6.1. Market Size & Forecast
8.3.6.1.1. By Value
8.3.6.2. Market Share & Forecast
8.3.6.2.1. By Vehicle Type
8.3.6.2.2. By End-User Industry
8.3.6.2.3. By LNG Storage and Infrastructure
9. South America Vehicle Grade LNG Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Vehicle Type
9.2.2. By End-User Industry
9.2.3. By LNG Storage and Infrastructure
9.2.4. By Country
9.3. South America: Country Analysis
9.3.1. Brazil Vehicle Grade LNG Market Outlook
9.3.1.1. Market Size & Forecast
9.3.1.1.1. By Value
9.3.1.2. Market Share & Forecast
9.3.1.2.1. By Vehicle Type
9.3.1.2.2. By End-User Industry
9.3.1.2.3. By LNG Storage and Infrastructure
9.3.2. Colombia Vehicle Grade LNG Market Outlook
9.3.2.1. Market Size & Forecast
9.3.2.1.1. By Value
9.3.2.2. Market Share & Forecast
9.3.2.2.1. By Vehicle Type
9.3.2.2.2. By End-User Industry
9.3.2.2.3. By LNG Storage and Infrastructure
9.3.3. Argentina Vehicle Grade LNG Market Outlook
9.3.3.1. Market Size & Forecast
9.3.3.1.1. By Value
9.3.3.2. Market Share & Forecast
9.3.3.2.1. By Vehicle Type
9.3.3.2.2. By End-User Industry
9.3.3.2.3. By LNG Storage and Infrastructure
9.3.4. Chile Vehicle Grade LNG Market Outlook
9.3.4.1. Market Size & Forecast
9.3.4.1.1. By Value
9.3.4.2. Market Share & Forecast
9.3.4.2.1. By Vehicle Type
9.3.4.2.2. By End-User Industry
9.3.4.2.3. By LNG Storage and Infrastructure
9.3.5. Peru Vehicle Grade LNG Market Outlook
9.3.5.1. Market Size & Forecast
9.3.5.1.1. By Value
9.3.5.2. Market Share & Forecast
9.3.5.2.1. By Vehicle Type
9.3.5.2.2. By End-User Industry
9.3.5.2.3. By LNG Storage and Infrastructure
10. Middle East & Africa Vehicle Grade LNG Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Vehicle Type
10.2.2. By End-User Industry
10.2.3. By LNG Storage and Infrastructure
10.2.4. By Country
10.3. Middle East & Africa: Country Analysis
10.3.1. Saudi Arabia Vehicle Grade LNG Market Outlook
10.3.1.1. Market Size & Forecast
10.3.1.1.1. By Value
10.3.1.2. Market Share & Forecast
10.3.1.2.1. By Vehicle Type
10.3.1.2.2. By End-User Industry
10.3.1.2.3. By LNG Storage and Infrastructure
10.3.2. UAE Vehicle Grade LNG Market Outlook
10.3.2.1. Market Size & Forecast
10.3.2.1.1. By Value
10.3.2.2. Market Share & Forecast
10.3.2.2.1. By Vehicle Type
10.3.2.2.2. By End-User Industry
10.3.2.2.3. By LNG Storage and Infrastructure
10.3.3. South Africa Vehicle Grade LNG Market Outlook
10.3.3.1. Market Size & Forecast
10.3.3.1.1. By Value
10.3.3.2. Market Share & Forecast
10.3.3.2.1. By Vehicle Type
10.3.3.2.2. By End-User Industry
10.3.3.2.3. By LNG Storage and Infrastructure
10.3.4. Turkey Vehicle Grade LNG Market Outlook
10.3.4.1. Market Size & Forecast
10.3.4.1.1. By Value
10.3.4.2. Market Share & Forecast
10.3.4.2.1. By Vehicle Type
10.3.4.2.2. By End-User Industry
10.3.4.2.3. By LNG Storage and Infrastructure
10.3.5. Israel Vehicle Grade LNG Market Outlook
10.3.5.1. Market Size & Forecast
10.3.5.1.1. By Value
10.3.5.2. Market Share & Forecast
10.3.5.2.1. By Vehicle Type
10.3.5.2.2. By End-User Industry
10.3.5.2.3. By LNG Storage and Infrastructure
11. Asia Pacific Vehicle Grade LNG Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Value
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Vehicle Type
11.2.2. By End-User Industry
11.2.3. By LNG Storage and Infrastructure
11.2.4. By Country
11.3. Asia-Pacific: Country Analysis
11.3.1. China Vehicle Grade LNG Market Outlook
11.3.1.1. Market Size & Forecast
11.3.1.1.1. By Value
11.3.1.2. Market Share & Forecast
11.3.1.2.1. By Vehicle Type
11.3.1.2.2. By End-User Industry
11.3.1.2.3. By LNG Storage and Infrastructure
11.3.2. India Vehicle Grade LNG Market Outlook
11.3.2.1. Market Size & Forecast
11.3.2.1.1. By Value
11.3.2.2. Market Share & Forecast
11.3.2.2.1. By Vehicle Type
11.3.2.2.2. By End-User Industry
11.3.2.2.3. By LNG Storage and Infrastructure
11.3.3. Japan Vehicle Grade LNG Market Outlook
11.3.3.1. Market Size & Forecast
11.3.3.1.1. By Value
11.3.3.2. Market Share & Forecast
11.3.3.2.1. By Vehicle Type
11.3.3.2.2. By End-User Industry
11.3.3.2.3. By LNG Storage and Infrastructure
11.3.4. South Korea Vehicle Grade LNG Market Outlook
11.3.4.1. Market Size & Forecast
11.3.4.1.1. By Value
11.3.4.2. Market Share & Forecast
11.3.4.2.1. By Vehicle Type
11.3.4.2.2. By End-User Industry
11.3.4.2.3. By LNG Storage and Infrastructure
11.3.5. Australia Vehicle Grade LNG Market Outlook
11.3.5.1. Market Size & Forecast
11.3.5.1.1. By Value
11.3.5.2. Market Share & Forecast
11.3.5.2.1. By Vehicle Type
11.3.5.2.2. By End-User Industry
11.3.5.2.3. By LNG Storage and Infrastructure
11.3.6. Indonesia Vehicle Grade LNG Market Outlook
11.3.6.1. Market Size & Forecast
11.3.6.1.1. By Value
11.3.6.2. Market Share & Forecast
11.3.6.2.1. By Vehicle Type
11.3.6.2.2. By End-User Industry
11.3.6.2.3. By LNG Storage and Infrastructure
11.3.7. Vietnam Vehicle Grade LNG Market Outlook
11.3.7.1. Market Size & Forecast
11.3.7.1.1. By Value
11.3.7.2. Market Share & Forecast
11.3.7.2.1. By Vehicle Type
11.3.7.2.2. By End-User Industry
11.3.7.2.3. By LNG Storage and Infrastructure
12. Market Dynamics
12.1. Drivers
12.2. Challenges
13. Market Trends and Developments
14. Company Profiles
14.1. Exxon Mobil Corporation
14.1.1. Business Overview
14.1.2. Key Revenue and Financials
14.1.3. Recent Developments
14.1.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.1.5. Key Product/Services Offered
14.2. Chevron Corporation
14.2.1. Business Overview
14.2.2. Key Revenue and Financials
14.2.3. Recent Developments
14.2.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.2.5. Key Product/Services Offered
14.3. TotalEnergies SE
14.3.1. Business Overview
14.3.2. Key Revenue and Financials
14.3.3. Recent Developments
14.3.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.3.5. Key Product/Services Offered
14.4. BP PLC
14.4.1. Business Overview
14.4.2. Key Revenue and Financials
14.4.3. Recent Developments
14.4.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.4.5. Key Product/Services Offered
14.5. Engie SA
14.5.1. Business Overview
14.5.2. Key Revenue and Financials
14.5.3. Recent Developments
14.5.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.5.5. Key Product/Services Offered
14.6. Wärtsilä Corporation
14.6.1. Business Overview
14.6.2. Key Revenue and Financials
14.6.3. Recent Developments
14.6.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.6.5. Key Product/Services Offered
14.7. Siemens AG
14.7.1. Business Overview
14.7.2. Key Revenue and Financials
14.7.3. Recent Developments
14.7.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.7.5. Key Product/Services Offered
14.8. Cummins Inc.
14.8.1. Business Overview
14.8.2. Key Revenue and Financials
14.8.3. Recent Developments
14.8.4. Key Personnel/Key Contact Person
14.8.5. Key Product/Services Offered
15. Strategic Recommendations
16. About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(化石燃料)の最新刊レポート

TechSci Research社のオイル・ガス分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(vehicle)の最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2025/04/04 10:27

147.03 円

163.01 円

195.36 円

ページTOPに戻る