世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

北米コミック市場:タイプ別(デジタル、非デジタル)、フォーマット別(ハードコピー、電子書籍、オーディオブック)、ジャンル別(SF、マンガ、スーパーヒーロー、ノンフィクション、その他)、国別、競争、予測、機会、2020-2030F

北米コミック市場:タイプ別(デジタル、非デジタル)、フォーマット別(ハードコピー、電子書籍、オーディオブック)、ジャンル別(SF、マンガ、スーパーヒーロー、ノンフィクション、その他)、国別、競争、予測、機会、2020-2030F


North America Comic Book Market By Type (Digital, Non-Digital), By Format (Hard Copy, E-Book, Audiobooks), By Genre (Science-Fiction, Manga, Superhero, Non-fiction, Others), By Country, Competition, Forecast & Opportunities, 2020-2030F

北米コミックブック市場は2024年に13.6億米ドルと評価され、予測期間中のCAGRは9.91%で2030年には23.9億米ドルに成長すると予測されている。北米コミックブック市場は、グラフィックノベル、デジタルコミック、ス... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 納期 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2025年2月17日 US$4,000
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
PDF:2営業日程度 131 英語

 

サマリー

北米コミックブック市場は2024年に13.6億米ドルと評価され、予測期間中のCAGRは9.91%で2030年には23.9億米ドルに成長すると予測されている。北米コミックブック市場は、グラフィックノベル、デジタルコミック、スーパーヒーロー系コンテンツの人気上昇に牽引され、大きな成長を遂げている。コミックブックは従来の印刷物から進化し、デジタルプラットフォームやウェブコミックが急増し、若年層の支持を集めている。マーベルやDCのような大手スタジオのスーパーヒーロー・フランチャイズは、コミック業界と映画業界の両方を支配し続けており、より幅広い読者を惹きつけている。さらに、インディペンデントやニッチなジャンルを含む多様なストーリーテリングへの関心の高まりが、市場を拡大している。ファン層の拡大、コンベンション、マーチャンダイジングの機会は、この分野のダイナミックな発展にさらに貢献している。
主な市場牽引要因
スーパーヒーロー・フランチャイズの人気
北米コミック市場を牽引する最も顕著な要因の一つは、スーパーヒーローフランチャイズ、特にマーベルとDCコミックスに由来するフランチャイズの継続的な成功である。マーベル・シネマティック・ユニバース(MCU)やDCエクステンデッド・ユニバース(DCEU)のような超大作スーパーヒーロー映画やテレビ番組の台頭により、コミックブックはより広く多様な観客の間で新たな関連性と露出を見出した。
これらの映画の成功は、コミック市場の人気に大きく貢献している。例えば、『アベンジャーズ』のようなスーパーヒーロー映画:アベンジャーズ/エンドゲーム』、『ブラックパンサー』、『ワンダーウーマン』といったスーパーヒーロー映画は、興行収入記録を塗り替え、原作への新たな関心を生み出した。これらの映画のファンは、映画にインスパイアされたオリジナルのストーリー、キャラクター、アークを探求するためにコミックブックを利用することが多く、コミックブックの需要はさらに高まっている。
デジタルコミックとウェブコミックの成長
北米コミック市場拡大のもうひとつの大きな原動力は、デジタルコミックとウェブコミックの台頭である。デジタル・プラットフォームは、消費者がコミック・コンテンツにアクセスする方法に革命を起こし、これまで以上にアクセスしやすくなった。ComiXology、Webtoon、Tapasのようなオンラインコミックプラットフォームは、スマートフォンからタブレット、デスクトップコンピュータまで、幅広いデバイスでコミックを読むことができる。このアクセシビリティによって、コミックは従来の印刷物よりもデジタルコンテンツを好んで読む新しい若い読者にリーチすることができる。
ウェブコミックの台頭は、市場をさらに民主化し、インディペンデントなクリエイターが従来の出版社を介さずにオンラインで作品を発表することを可能にした。これらのクリエイターは、読者と直接関わり、ファンを作り、従来の印刷されたコミックブックでは商業的に成り立たないような様々なジャンルやフォーマットを試すことができる。その結果、ニッチなコンテンツが急増し、より多様なストーリーや視点が幅広い読者を惹きつけている。
コンテンツとストーリーテリングの多様化
コミック市場におけるコンテンツやストーリーテリングの多様化も、コミック市場の成長に大きな役割を果たしてきた。歴史的に、コミックブックはスーパーヒーローのジャンルに支配されることが多かったが、今日、コミックブック業界はファンタジー、SF、ホラー、ドラマ、スライス・オブ・ライフなど幅広いジャンルに拡大している。この多様化によって、コミックは従来のファン層を超えた幅広い層にアピールできるようになった。ある調査によると、アメリカでは読書と大学教育が密接に結びついている。2023年には、大卒でないアメリカ成人の44%が少なくとも1冊の本を読むと回答したのに対し、大卒者の73%が同様の回答をしている。この相関関係は、教育が読書習慣に与える広範な影響を浮き彫りにし、さまざまなコンテンツに対する市場の需要を促進している。
特に、多様なキャラクターやストーリー、文化的体験に焦点を当てたコミックが急増している。例えば、LGBTQIA+のキャラクターや、さまざまな民族的背景を持つキャラクター、より包括的な物語を特徴とするコミックの台頭は、さまざまな立場の読者を惹きつけるのに役立っている。Ms.マーベル」(イスラム系アメリカ人の10代のスーパーヒーローを主人公とする)や「ブラックパンサー」(アフリカの国の黒人のスーパーヒーローを主人公とする)のようなタイトルは、業界の包摂性と多様性へのシフトを象徴するものとなっている。
主な市場課題
市場の飽和とスーパーヒーロー・ジャンルへの過度の依存
北米のコミック市場が直面している最も大きな課題のひとつは、市場の飽和であ る。スーパーヒーローコミックは市場成長の原動力であったが、同時に過飽和の一因でもあった。マーベルやDCのような大手出版社は、何十年もの間、コミックブックの分野を支配してきた。このため、ストーリー・アーク、リブート、クロスオーバーの繰り返しとなり、観客は疲労を感じることになる。
スーパーヒーローコンテンツへの過度な依存は、リーチを広げようとする業界にとっても課題となっている。スーパーヒーローというジャンルはメインストリームの観客を取り込んだが、他のジャンルに興味を持つ読者を疎外するかもしれない。潜在的な消費者の多くは、スーパーヒーローに重点を置くあまり、コミックを現実的な娯楽メディアと見なさないかもしれず、読者層の多様性の欠如につながる。
消費者行動の変化と他メディアとの競争
北米のコミック市場が直面しているもうひとつの課題は、消費者、特に若い層の消費行動の変化である。デジタルエンタテインメントの台頭とストリーミングサービスへの嗜好の高まりは、人々のメディア消費方法を大きく変えた。多くの若い読者、特にジェネレーション Z の読者は、デジタ ル・プラットフォームでコンテンツに接することを好み、従来の印刷物よりも、スト リーミング・シリーズやビデオゲーム、ソーシャルメディアに傾倒することが多い。
デジタル・コミッ クはこのシフトに対応するのに役立っているが、同時に他の形態のデジタル・ エンターテインメントとの競争にも直面している。コミック本の魅力、特に物理的な本は、YouTube、TikTok、ゲームサービスなどのインタラクティブメディアやプラットフォームを含む、オンラインで利用可能なさまざまなコンテンツと競合している。また、若い視聴者はコンテンツを一口大にまとめて消費する傾向が強く、長い連載ストーリーを含むことが多い従来のコミックブックのフォーマットにとっては挑戦的である。このような消費者のコンテンツへの関わり方の変化は、若い世代の進化する嗜好に適応しなければならないコミック業界に脅威をもたらす。
主な市場動向
主流メディアへのコミックの統合
コミックは長い間大衆文化の一部であったが、近年では主流メディアの不可欠な一部となっている。特にマーベルやDCが制作したスーパーヒーロー映画やテレビ番組が爆発的にヒットしたことで、コミックのキャラクターは世界的なアイコンになった。マーベル・シネマティック・ユニバース(MCU)とDCエクステンデッド・ユニバース(DCEU)は大成功を収め、コミックの原点への関心を高めることにつながった。
ザ・ボーイズ』、『アンブレラ・アカデミー』、『ウィッチャー』、『インビンシブル』など、コミックを原作とするテレビ番組は、コミックを主流メディアにさらに統合した。Netflix、Amazon Prime、Disney+のようなストリーミング・プラットフォームは、コミックの映画化をより多くの視聴者に届け、新たなファンに原作コミックを紹介する上で極めて重要な役割を果たしている。コミック、映画、テレビ番組間のクロスプロモーションは、一方のプラットフォームの成功がもう一方のプラットフォームへの関心を高めるという循環的な関係を生み出している。
独立系出版社の台頭とクラウドファンディング
北米のコミック市場におけるもうひとつの重要なトレンドは、独立系出版社の台頭と、クラウドファンディング・プラットフォームへの依存の高まりである。かつては、マーベル、DC、イメージなどの大手出版社が市場を支配していたが、独立系クリエイターや出版社の台頭により、状況は一変した。独立系出版社は、多くの場合、デジタルプラットフォーム、小規模なコンベンション、ソーシャルメディアを通じて、読者にリーチする新しい方法を見出している。
KickstarterやIndiegogoのようなクラウドファンディング・プラットフォームは、独立系クリエイターが資金を調達するために不可欠なツールとなっている。ファンやサポーターに資金を求めることで、クリエイターは従来の出版社を回避し、作品の創造的なコントロールを保持することができる。クラウドファンディング・キャンペーンの成功は、インディペンデント・コミックに多額の資金を集め、クリエイターが質の高いコンテンツを制作し、より多くの読者にリーチすることを可能にしている。
セグメント別インサイト
フォーマットの洞察
北米のコミック市場では、デジタルフォーマットの台頭にもかかわらず、ハードコピーのコミックが依然として支配的なセグメントである。印刷されたコミック本は、コレクターや伝統的な読者、そして有形製品や実店舗でのコミック閲覧体験を重視するファンに引き続きアピールしている。主要なコミック・コンベンションや、希少なコミックや限定版コミックを収集する文化も、ハードコピーの需要を後押ししている。さらに、出版社はグラフィック・ノベルやハードカバーのような高品質なコレクティブル・エディションをしばしば発売し、熱心な読者やコレクターを惹きつけている。このような物理的なコミックスへの強い嗜好は、ハードコピーが市場における優位性を維持することを確実なものにしている。
国別インサイト
北米のコミック市場は米国が圧倒的な地域であり、市場全体の成長に大きく貢献した。Marvel、DC Comics、Image Comics などの大手コミック出版社の本拠地である米国は、コミックの生産と消費の両面でリードしている。さらに、デジタルコミック、ウェブコミック、大ヒット映画やテレビ番組などコミックを原作とするメディアの台頭が、その優位性をさらに強めている。大規模で多様なファンベースと、コミック書店、コンベンション、デジタルプラットフォームなどの強固なインフラを持つ米国は、北米コミック市場の軌道を形成し続けている。
主な市場プレイヤー
- マーベル・エンターテインメント
- ワーナー・ブラザース・ディスカバリー社
- イメージ・コミックス
- ダークホース・コミックスLLC
- アイデア・アンド・デザイン・ワークスLLC(IDWパブリッシング)
- ヴァリアント・エンターテインメントLLC
- アーチー・コミックス・パブリケーションズ
- 株式会社TOKYOPOP
- VIZ Media, LLC
- タイタン・パブリッシング・グループ
レポートの範囲
本レポートでは、北米コミック市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
- 北米コミック市場、タイプ別
o デジタル
o非デジタル
- 北米コミックブック市場:フォーマット別
o ハードコピー
o 電子書籍
o オーディオブック
- 北米コミックブック市場:ジャンル別
o SF
o マンガ
o スーパーヒーロー
o ノンフィクション
o その他
- 北米コミックブック市場、国別
o 米国
o カナダ
o メキシコ
競合状況
企業プロフィール:北米コミック市場における主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ
TechSci Research社の北米コミック市場レポートは所定の市場データを使用して、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

ページTOPに戻る


目次

1.はじめに
1.1.市場概要
1.2.レポートの主なハイライト
1.3.市場範囲
1.4.対象市場セグメント
1.5.調査対象期間
2.調査方法
2.1.方法論の風景
2.2.研究の目的
2.3.ベースライン手法
2.4.調査範囲の設定
2.5.仮定と限界
2.6.調査の情報源
2.7.市場調査のアプローチ
2.8.市場規模・市場シェアの算出方法
2.9.予測方法
3.エグゼクティブサマリー
3.1.市場概要
3.2.市場予測
3.3.主要国
3.4.主要セグメント
4.顧客の声分析
4.1.情報源
4.2.ブランド認知度
4.3.購入決定に影響を与える要因
5.北米コミック市場の展望
5.1.市場規模と予測
5.1.1.金額ベース
5.2.市場シェアと予測
5.2.1.タイプ別市場シェア分析(デジタル、非デジタル)
5.2.2.フォーマット別市場シェア分析(ハードコピー、電子書籍、オーディオブック)
5.2.3.ジャンル別市場シェア分析(SF、マンガ、スーパーヒーロー、ノンフィクション、その他)
5.2.4.国別市場シェア分析
5.2.4.1.米国市場シェア分析
5.2.4.2.カナダ市場シェア分析
5.2.4.3.メキシコ市場シェア分析
5.2.5.上位5社別市場シェア分析、その他(2024年)
5.3.北米コミック市場マッピングと機会評価
5.3.1.タイプ別市場マッピングと機会評価
5.3.2.フォーマット別市場マッピングと機会評価
5.3.3.ジャンル別市場マッピングと機会評価
5.3.4.国別市場マッピングと機会評価
6.米国のコミック市場展望
6.1.市場規模と予測
6.1.1.金額ベース
6.2.市場シェアと予測
6.2.1.タイプ別市場シェア分析
6.2.2.フォーマット別市場シェア分析
6.2.3.ジャンル別市場シェア分析
7.カナダのコミック市場展望
7.1.市場規模・予測
7.1.1.金額ベース
7.2.市場シェアと予測
7.2.1.タイプ別市場シェア分析
7.2.2.フォーマット別市場シェア分析
7.2.3.ジャンル別市場シェア分析
8.メキシココミック市場展望
8.1.市場規模・予測
8.1.1.金額ベース
8.2.市場シェアと予測
8.2.1.タイプ別市場シェア分析
8.2.2.フォーマット別市場シェア分析
8.2.3.ジャンル別市場シェア分析
9.市場ダイナミクス
9.1.ドライバー
9.2.課題
10.市場動向
11.SWOT分析
11.1.強み
11.2.弱み
11.3.機会
11.4.脅威
12.競争環境
12.1.企業プロフィール
12.1.1.マーベル・エンターテインメント
12.1.1.1.会社概要
12.1.1.2.製品とサービス
12.1.1.3.財務(入手可能な限り)
12.1.1.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
12.1.1.5.最近の動向
12.1.1.6.主要経営陣
12.1.2.ワーナー・ブラザース・ディスカバリー社
12.1.2.1.会社概要
12.1.2.2.製品とサービス
12.1.2.3.財務(入手可能な限り)
12.1.2.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
12.1.2.5.最近の動向
12.1.2.6.主要経営陣
12.1.3.イメージ・コミックス社
12.1.3.1.会社概要
12.1.3.2.製品とサービス
12.1.3.3.財務(入手可能な限り)
12.1.3.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
12.1.3.5.最近の動向
12.1.3.6.主要経営陣
12.1.4.ダークホース・コミックスLLC
12.1.4.1.会社概要
12.1.4.2.製品とサービス
12.1.4.3.財務(入手可能な限り)
12.1.4.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
12.1.4.5.最近の動向
12.1.4.6.主要経営陣
12.1.5.アイデア・アンド・デザイン・ワークスLLC(IDWパブリッシング)
12.1.5.1.会社概要
12.1.5.2.製品とサービス
12.1.5.3.財務(入手可能な限り)
12.1.5.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
12.1.5.5.最近の動向
12.1.5.6.主要経営陣
12.1.6.ヴァリアント・エンターテインメントLLC
12.1.6.1.会社概要
12.1.6.2.製品とサービス
12.1.6.3.財務(入手可能な限り)
12.1.6.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
12.1.6.5.最近の動向
12.1.6.6.主要経営陣
12.1.7.アーチー・コミックス・パブリケーションズ
12.1.7.1.会社概要
12.1.7.2.製品とサービス
12.1.7.3.財務(入手可能な限り)
12.1.7.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
12.1.7.5.最近の動向
12.1.7.6.主要経営陣
12.1.8.株式会社TOKYOPOP
12.1.8.1.会社概要
12.1.8.2.製品とサービス
12.1.8.3.財務(入手可能な限り)
12.1.8.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
12.1.8.5.最近の動向
12.1.8.6.主要経営陣
12.1.9.ヴィズ・メディア・エルエルシー
12.1.9.1.会社概要
12.1.9.2.製品とサービス
12.1.9.3.財務(入手可能な限り)
12.1.9.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
12.1.9.5.最近の動向
12.1.9.6.主要経営陣
12.1.10.タイタン・パブリッシング・グループ・リミテッド
12.1.10.1.会社概要
12.1.10.2.製品とサービス
12.1.10.3.財務(入手可能な限り)
12.1.10.4.主要市場の焦点と地理的プレゼンス
12.1.10.5.最近の動向
12.1.10.6.主要経営陣
13.戦略的提言
13.1.重点分野
13.2.ターゲット・タイプ
13.3.ターゲットの形式
14.会社概要・免責事項

 

ページTOPに戻る


 

Summary

North America Comic Book Market was valued at USD 1.36 billion in 2024 and is anticipated to grow to USD 2.39 billion by 2030 with a CAGR of 9.91% during forecast period. The North America comic book market is experiencing significant growth, driven by the increasing popularity of graphic novels, digital comics, and superhero-based content. Comic books have evolved beyond traditional print, with a surge in digital platforms and webcomics gaining traction among younger audiences. Superhero franchises from major studios like Marvel and DC continue to dominate both the comic and film industries, attracting a broader audience. Additionally, the rising interest in diverse storytelling, including independent and niche genres, is expanding the market. The growing fan base, conventions, and merchandising opportunities further contribute to the sector's dynamic development.
Key Market Drivers
Popularity of Superhero Franchises
One of the most prominent drivers of the North American comic book market is the ongoing success of superhero franchises, particularly those stemming from Marvel and DC Comics. With the rise of blockbuster superhero movies and television shows, such as the Marvel Cinematic Universe (MCU) and DC Extended Universe (DCEU), comic books have found new relevance and exposure among a broader, more diverse audience.
The success of these films has contributed significantly to the popularity of the comic book market. For example, superhero films like Avengers: Endgame, Black Panther, and Wonder Woman have shattered box office records, creating a renewed interest in their source material. Fans of these films often turn to comic books to explore the original stories, characters, and arcs that inspired the movies, which further fuels demand for comic books.
Growth of Digital Comics and Webcomics
Another significant driver behind the expansion of the North American comic book market is the rise of digital comics and webcomics. Digital platforms have revolutionized how consumers access comic book content, making it more accessible than ever before. Online comic platforms like ComiXology, Webtoon, and Tapas provide users with the ability to read comics on a wide range of devices, from smartphones to tablets to desktop computers. This accessibility allows comic books to reach new and younger audiences who prefer reading digital content over traditional print.
The rise of webcomics has further democratized the market, enabling independent creators to publish their work online without the need for traditional publishing houses. These creators can directly engage with readers, build fan bases, and experiment with various genres and formats that may not be as commercially viable in traditional print comic books. This has led to a surge in niche content and a more diverse range of stories and perspectives, which has attracted a wide audience.
Diversification of Content and Storytelling
The diversification of content and storytelling within the comic book market has also played a significant role in its growth. Historically, comic books were often dominated by superhero genres, but today, the comic book industry has expanded to include a wide variety of genres such as fantasy, science fiction, horror, drama, and slice-of-life. This diversification has allowed comic books to appeal to a broader demographic beyond the traditional fan base. According to a survey, book-reading is closely linked to college education in the U.S. In 2023, 44% of U.S. adults without a college degree reported reading at least one book, while 73% of those with a college degree did the same. This correlation highlights the broader impact of education on reading habits, driving market demand for a variety of content.
In particular, there has been a surge in comics that focus on diverse characters, storylines, and cultural experiences. For example, the rise of comics featuring LGBTQIA+ characters, characters from various ethnic backgrounds, and more inclusive narratives has helped to attract readers from different walks of life. Titles like Ms. Marvel (featuring a Muslim-American teenage superhero) and Black Panther (featuring a Black superhero in an African nation) have become emblematic of the industry's shift toward inclusivity and diversity.
Key Market Challenges
Market Saturation and Over-Reliance on Superhero Genres
One of the most significant challenges facing the North American comic book market is market saturation, particularly within the superhero genre. While superhero comics have been the driving force behind the market's growth, they have also contributed to oversaturation. Major publishers like Marvel and DC have dominated the comic book space for decades, with superhero franchises often receiving the bulk of attention and resources. This has led to a repetitive cycle of story arcs, reboots, and crossovers that can leave audiences feeling fatigued.
The over-reliance on superhero content also poses a challenge for the industry as it seeks to expand its reach. Although the superhero genre has brought in mainstream audiences, it may alienate readers who are interested in other genres. Many potential consumers may not see comic books as a viable entertainment medium because of the heavy focus on superheroes, leading to a lack of diversity in readership.
Shifting Consumer Behavior and Competition from Other Media
Another challenge facing the North American comic book market is the shifting behavior of consumers, particularly among younger demographics. The rise of digital entertainment and the increasing preference for streaming services have significantly changed how people consume media. Many younger readers, particularly those in Generation Z, prefer to engage with content on digital platforms, often gravitating toward streaming series, video games, and social media rather than traditional printed materials.
While digital comics have helped to address this shift, they also face competition from other forms of digital entertainment. The appeal of comic books, especially physical copies, is competing with a wide array of content available online, including interactive media and platforms like YouTube, TikTok, and gaming services. Younger audiences are also more likely to consume content in bite-sized chunks, which is challenging for the traditional comic book format that often involves longer, serialized stories. This change in how consumers engage with content poses a threat to the comic book industry, as it must adapt to the evolving preferences of younger generations.
Key Market Trends
Integration of Comics into Mainstream Media
Comic books have long been a part of popular culture, but in recent years, they have become an integral part of mainstream media. The explosion of superhero films and television shows, particularly those produced by Marvel and DC, has turned comic book characters into global icons. The Marvel Cinematic Universe (MCU) and DC Extended Universe (DCEU) have been hugely successful, leading to increased interest in their comic book origins.
Television shows like The Boys, The Umbrella Academy, The Witcher, and Invincible, based on comic book series, have further integrated comics into mainstream media. Streaming platforms like Netflix, Amazon Prime, and Disney+ have played a pivotal role in bringing comic book adaptations to a wider audience, introducing new fans to the original comics. The cross-promotion between comic books, films, and TV shows has created a cyclical relationship, where the success of one platform drives interest in the other.
Rise of Independent Publishers and Crowdfunding
Another significant trend in the North American comic book market is the rise of independent publishers and the increasing reliance on crowdfunding platforms. In the past, major publishers like Marvel, DC, and Image dominated the market, but the rise of independent creators and publishers has changed the landscape. Independent publishers are finding new ways to reach readers, often through digital platforms, small conventions, and social media.
Crowdfunding platforms like Kickstarter and Indiegogo have become essential tools for independent creators to finance their projects. By turning to fans and supporters for funding, creators can bypass traditional publishers and retain creative control over their work. Successful crowdfunding campaigns have raised significant amounts of money for independent comics, allowing creators to produce high-quality content and reach a broader audience.
Segmental Insights
Format Insights
Hard copy comics remain the dominating segment in the North American comic book market, despite the rise of digital formats. Printed comic books continue to appeal to collectors, traditional readers, and fans who value tangible products and the experience of browsing physical comic bookstores. Major comic book conventions and the culture of collecting rare or limited-edition comics also drive demand for hard copies. Furthermore, publishers often release high-quality, collectible editions, such as graphic novels and hardcover volumes, which attract dedicated readers and collectors. This strong preference for physical comics ensures that hard copies maintain their dominance in the market.
Country Insights
The United States was the dominating region in the North American comic book market, contributing significantly to its overall growth. As home to major comic book publishers like Marvel, DC Comics, and Image Comics, the U.S. leads in both comic book production and consumption. Additionally, the rise of digital comics, webcomics, and comic book-based media adaptations, such as blockbuster films and TV shows, has further bolstered its dominance. With a large, diverse fanbase and robust infrastructure of comic bookstores, conventions, and digital platforms, the U.S. continues to shape the trajectory of the North American comic book market.
Key Market Players
• Marvel Entertainment, LLC
• Warner Bros. Discovery, Inc.
• Image Comics, Inc.
• Dark Horse Comics LLC
• Idea and Design Works LLC (IDW Publishing)
• Valiant Entertainment, LLC
• Archie Comics Publications, Inc.
• TOKYOPOP Inc.
• VIZ Media, LLC
• Titan Publishing Group Ltd
Report Scope:
In this report, the North America Comic Book Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• North America Comic Book Market, By Type:
o Digital
o Non-Digital
• North America Comic Book Market, By Format:
o Hard Copy
o E-Book
o Audiobooks
• North America Comic Book Market, By Genre:
o Science-Fiction
o Manga
o Superhero
o Non-fiction
o Others
• North America Comic Book Market, By Country:
o United States
o Canada
o Mexico
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies presents in the North America Comic Book Market.
Available Customizations:
North America Comic Book Market report with the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Introduction
1.1. Market Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Methodology Landscape
2.2. Objective of the Study
2.3. Baseline Methodology
2.4. Formulation of the Scope
2.5. Assumptions and Limitations
2.6. Sources of Research
2.7. Approach for the Market Study
2.8. Methodology Followed for Calculation of Market Size & Market Shares
2.9. Forecasting Methodology
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Country
3.4. Key Segments
4. Voice of Customer Analysis
4.1. Source of Information
4.2. Brand Awareness
4.3. Factors Influencing Availing Decision
5. North America Comic Book Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Type Market Share Analysis (Digital, Non-Digital)
5.2.2. By Format Market Share Analysis (Hard Copy, E-Book, Audiobooks)
5.2.3. By Genre Market Share Analysis (Science-Fiction, Manga, Superhero, Non-fiction, Others)
5.2.4. By Country Market Share Analysis
5.2.4.1. United States Market Share Analysis
5.2.4.2. Canada Market Share Analysis
5.2.4.3. Mexico Market Share Analysis
5.2.5. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2024)
5.3. North America Comic Book Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.1. By Type Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.2. By Format Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.3. By Genre Market Mapping & Opportunity Assessment
5.3.4. By Country Market Mapping & Opportunity Assessment
6. United States Comic Book Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Type Market Share Analysis
6.2.2. By Format Market Share Analysis
6.2.3. By Genre Market Share Analysis
7. Canada Comic Book Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Type Market Share Analysis
7.2.2. By Format Market Share Analysis
7.2.3. By Genre Market Share Analysis
8. Mexico Comic Book Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Type Market Share Analysis
8.2.2. By Format Market Share Analysis
8.2.3. By Genre Market Share Analysis
9. Market Dynamics
9.1. Drivers
9.2. Challenges
10. Market Trends & Developments
11. SWOT Analysis
11.1. Strengths
11.2. Weaknesses
11.3. Opportunities
11.4. Threats
12. Competitive Landscape
12.1. Company Profiles
12.1.1. Marvel Entertainment, LLC
12.1.1.1. Company Details
12.1.1.2. Products & Services
12.1.1.3. Financials (As Per Availability)
12.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence
12.1.1.5. Recent Developments
12.1.1.6. Key Management Personnel
12.1.2. Warner Bros. Discovery, Inc.
12.1.2.1. Company Details
12.1.2.2. Products & Services
12.1.2.3. Financials (As Per Availability)
12.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence
12.1.2.5. Recent Developments
12.1.2.6. Key Management Personnel
12.1.3. Image Comics, Inc.
12.1.3.1. Company Details
12.1.3.2. Products & Services
12.1.3.3. Financials (As Per Availability)
12.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence
12.1.3.5. Recent Developments
12.1.3.6. Key Management Personnel
12.1.4. Dark Horse Comics LLC
12.1.4.1. Company Details
12.1.4.2. Products & Services
12.1.4.3. Financials (As Per Availability)
12.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence
12.1.4.5. Recent Developments
12.1.4.6. Key Management Personnel
12.1.5. Idea and Design Works LLC (IDW Publishing)
12.1.5.1. Company Details
12.1.5.2. Products & Services
12.1.5.3. Financials (As Per Availability)
12.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence
12.1.5.5. Recent Developments
12.1.5.6. Key Management Personnel
12.1.6. Valiant Entertainment, LLC
12.1.6.1. Company Details
12.1.6.2. Products & Services
12.1.6.3. Financials (As Per Availability)
12.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence
12.1.6.5. Recent Developments
12.1.6.6. Key Management Personnel
12.1.7. Archie Comics Publications, Inc.
12.1.7.1. Company Details
12.1.7.2. Products & Services
12.1.7.3. Financials (As Per Availability)
12.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence
12.1.7.5. Recent Developments
12.1.7.6. Key Management Personnel
12.1.8. TOKYOPOP Inc.
12.1.8.1. Company Details
12.1.8.2. Products & Services
12.1.8.3. Financials (As Per Availability)
12.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence
12.1.8.5. Recent Developments
12.1.8.6. Key Management Personnel
12.1.9. VIZ Media, LLC
12.1.9.1. Company Details
12.1.9.2. Products & Services
12.1.9.3. Financials (As Per Availability)
12.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence
12.1.9.5. Recent Developments
12.1.9.6. Key Management Personnel
12.1.10. Titan Publishing Group Ltd
12.1.10.1. Company Details
12.1.10.2. Products & Services
12.1.10.3. Financials (As Per Availability)
12.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence
12.1.10.5. Recent Developments
12.1.10.6. Key Management Personnel
13. Strategic Recommendations
13.1. Key Focus Areas
13.2. Target Type
13.3. Target Format
14. About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

TechSci Research社の消費財・小売り分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2025/02/21 10:27

150.86 円

158.69 円

193.74 円

ページTOPに戻る