世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

アジア太平洋地域の電気バス市場:推進力タイプ別(HEV、BEV、PHEV)、走行距離別(150マイルまで、151-250マイル、250マイル以上)、バッテリー容量別(100kWhまで、100kWh-200kWh、201kWh-300kWh、300kWh以上)、用途別(都市内、都市間、その他)、全長別(8mまで、8.1〜10m, 10.1〜12m & 12m以上), 座席数別 (30席まで, 31〜40席 & 40席以上), 国別, 競争, 予測 & 機会, 2019-2029


Asia-Pacific Electric Bus Market Segmented By Propulsion Type (HEV, BEV & PHEV), By Range (Up to 150 Miles, 151-250 Miles, and Above 250 Miles), By Battery Capacity (Up to 100 kWh, 100 kWh - 200 kWh, 201 kWh to 300 kWh & Above 300 kWh), By Application (Intracity, Intercity & Others), By Bus Length (Up to 8m, 8.1-10m, 10.1-12m & Above 12m), By Seating Capacity (Up to 30 Seats, 31-40 Seats & Above 40 Seats), By Country, Competition, Forecast & Opportunities, 2019-2029

アジア太平洋地域の電気バス市場は、2023年に431億米ドルと評価され、予測期間のCAGRは10.26%で堅調な成長を予測している。アジア太平洋地域の電気バス市場は現在目覚ましい急成長を遂げており、より環境に優しく... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2024年2月19日 US$4,400
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
130 英語

 

サマリー

アジア太平洋地域の電気バス市場は、2023年に431億米ドルと評価され、予測期間のCAGRは10.26%で堅調な成長を予測している。アジア太平洋地域の電気バス市場は現在目覚ましい急成長を遂げており、より環境に優しく持続可能な未来への移行を推進する上で極めて重要な役割を果たしている。この地域の国々が差し迫った環境問題に取り組み、二酸化炭素排出の抑制に努めているため、電気バスの需要はかつてない水準まで急増している。
特筆すべきは、中国、日本、インドがこの分野のフロントランナーとして台頭してきたことで、中国は世界最大の電気バス保有台数を誇り、持続可能な輸送へのコミットメントを示している。中国だけを見ても、政府は電気バス導入の野心的な目標を掲げており、従来の化石燃料で動くバスのかなりの部分を電気バスに置き換えることを目指している。
アジア太平洋地域におけるこの驚異的な市場成長には、いくつかの要因が寄与している。何よりもまず、電気自動車の普及を目指した政府の強力な取り組みと政策が、電気バス市場の拡大に強力な基盤を提供した。こうした取り組みには、公共および民間の輸送業者による電気バスの採用を奨励する財政的インセンティブ、減税、補助金などが含まれる。
さらに、バッテリー技術の大幅な進歩は、電気バスの採用を促進する上で極めて重要な役割を果たしている。より効率的で長持ちするバッテリーの開発により、航続距離に対する不安が軽減され、電気バスは大量輸送のための実行可能で信頼できる選択肢となった。さらに、大気汚染や騒音レベルの低減など、電気交通に関連する数多くの利点に対する一般市民の意識の高まりが、電気バスの需要をさらに促進している。
高額な初期費用や大規模なインフラ整備の必要性といった課題は残るものの、アジア太平洋地域の電気バス市場の将来は大いに期待できそうだ。今後数年間は着実かつ持続的な成長が見込まれ、電気バスへの変革的シフトはこの地域の交通に革命を起こす態勢を整えている。
よりクリーンな空気、温室効果ガスの排出削減、より持続可能で住みやすい未来に貢献することで、電気バスは都市景観を再構築し、すべての人の生活の質を向上させる。電気バスは、従来のバスに代わる環境に優しい代替手段を提供するだけでなく、より快適で静かな乗り心地を実現し、乗客に快適な通勤体験を提供する。
技術が進歩し続け、規模の経済が達成されるにつれて、電気バスのコストは低下し、交通事業者や政府にとってさらに利用しやすくなると予想される。これは、現在進行中の研究開発努力と相まって、電気バスの性能と効率をさらに高め、将来の交通システムの重要な構成要素としての地位を確固たるものにするだろう。
全体として、アジア太平洋地域の電気バス市場は持続可能な革命の最前線にある。政府のイニシアティブ、バッテリー技術の進歩、一般市民の意識の高まりによって急成長を遂げる電気バスは、より環境に優しく効率的な交通の未来への道を切り開こうとしている。電気バスの利点は、環境への配慮にとどまらず、空気の質の向上、騒音公害の軽減、乗客体験の向上などにも及んでいる。市場が進化を続け、課題を克服するにつれて、アジア太平洋地域における電気バスの変革的影響は、今後何年にもわたって感じられるようになるだろう。
主な市場牽引要因
環境への懸念と大気環境の改善
環境問題は、アジア太平洋地域の電気バス市場の最も重要な推進要因のひとつである。この地域は、主要都市の多くで深刻な大気汚染問題に直面しており、その主な原因は従来の内燃エンジン車からの排出ガスである。大気汚染と闘い、大気の質を改善するため、政府や地方自治体はディーゼルやガソリンエンジンのバスに代わるクリーンでグリーンな代替手段として電気バスを積極的に推進している。温室効果ガスの排出削減、粒子状物質や窒素酸化物の減少が主な目標である。このような環境問題への関心が電気バスの採用を促し、よりクリーンな公共交通機関への需要に応えるため、メーカー各社が革新的な電気バスの提供を拡大することを後押ししている。
政府の取り組みと補助金
政府の取り組みと補助金は、アジア太平洋地域の電気バス市場を推進する上で極めて重要な役割を果たしている。この地域の多くの政府は、交通部門の二酸化炭素排出量削減を目的とした政策やプログラムを実施している。電気バス購入のための補助金や奨励金、減税、充電インフラ整備のための補助金は、電気バスの採用を促進するための一般的な戦略である。こうした取り組みは、二酸化炭素排出量を削減し、気候変動と闘うという国際的な公約にも合致している。各国政府が持続可能な交通ソリューションへの投資を続けているため、アジア太平洋地域の電気バス市場は繁栄し、メーカーと事業者の双方にビジネスチャンスが生まれると期待されている。
バッテリー技術の向上
バッテリー技術の進歩は、アジア太平洋電気バス市場の重要な原動力である。バッテリー技術は近年著しい発展を遂げ、より高いエネルギー密度、より長い寿命、より速い充電時間を提供するバッテリーが誕生した。こうした改良により、航続距離の制限や充電時間の長さなど、電気バスに関連する歴史的な課題のいくつかが解決されている。バッテリー技術が進化し続けるにつれ、電気バスは長距離路線を含む幅広い用途で実用的になりつつある。電気バスの魅力と競争力を高め、総所有コストを削減し、バス事業者にとってより魅力的な選択肢とするためには、バッテリー技術の継続的な開発が不可欠である。
都市化と渋滞管理
都市化と交通渋滞管理の課題が、アジア太平洋地域における電気バスの採用を促進している。同地域では都市が大きく発展しており、効率的で持続可能な公共交通システムへのニーズが高まっている。低排出ガスで静かな運行の電気バスは、都市化に伴う渋滞や大気汚染の問題に対処するのに適している。さらに、電気バスはバス高速輸送(BRT)システムに組み込まれつつある。これらのシステムは、バス専用レーンと大容量の電気バスを提供し、都市の混雑に効果的に対処する。
コスト削減と総所有コスト
電気バスに伴うコスト削減が、アジア太平洋地域の電気バス市場における電気バスの普及を促進している。電気バスの初期費用は従来のディーゼルバスやCNGバスより高いかもしれないが、総所有コストは低いことが多い。電気バスは、運行コストの削減、メンテナンス要件の軽減、エネルギー効率に優れた運行という利点がある。バッテリーの価格が下がり続け、運行効率が向上するにつれて、電気バスの財政的な実行可能性は、バス事業者にとってますます魅力的になっている。その結果、多くのバス会社や自治体が、長期的な運行経費を削減し、より持続可能で費用対効果の高い公共交通システムを構築するために、電気バスに目を向けている。

主な市場課題
初期購入費用の高さ
電気バスの初期購入コストが高いことは、アジア太平洋地域の電気バス市場にとって大きな課題となっている。電気バスの主要部品であるバッテリー技術のコストのため、電気バスは従来のディーゼルバスや天然ガスバスよりも高価になる傾向がある。この初期コストの高さは、特に予算が限られている地域では、多くの公共交通機関、バス事業者、政府にとって足かせとなる可能性がある。電気バスは、その寿命を通じて総所有コストが低くなることが多いが、電気バスを購入するための初期資金を確保することは依然として課題である。政府と利害関係者は、電気バスへの移行をより財政的に実現可能なものにするため、資金調達の選択肢、補助金、インセンティブを検討する必要がある。
限られた充電インフラ
電気バス用の充電インフラの利用可能性と整備は、アジア太平洋地域の電気バス市場が直面する重大な問題である。既存の燃料ステーションで燃料を補給できる従来型バスとは異なり、電気バスは充電ステーションや充電設備を備えた車両基地を含む充電インフラに依存している。充電インフラの存在が限られているため、特に都市レイアウトが広大な地域では、電気バスの運行が制限される可能性がある。この課題に対処するには、充電インフラに大規模な投資を行う必要があるが、これは複雑でコストのかかる取り組みとなる。各国政府は、バス製造業者や民間セクターのパートナーとともに、充電ネットワークを拡大し、電気バスが地域全体で安心して運行できるよう協力しなければならない。
航続距離とバッテリー技術の限界
航続距離の制限とバッテリー技術の課題は、アジア太平洋地域の電気バス市場にとって大きなハードルです。電気バスは通常、バッテリーのエネルギー容量によって制限され、これは1回の充電での走行距離に影響する。バッテリー技術は進歩しているものの、航続距離が長く燃料補給時間が短いディーゼルバスや天然ガスバスと比較すると、電気バスは依然として制約に直面している。特に、充電インフラが乏しい遠隔地や長距離路線を持つ地域では、こうした制約が課題となる可能性がある。この課題を克服し、電気バスの運行の柔軟性を高めるには、バッテリー技術とエネルギー密度の進歩が不可欠である。
運行の信頼性とメンテナンス
アジア太平洋地域の電気バス市場では、電気バスの運行信頼性とメンテナンスが課題となっている。電気バスは、内燃機関バスに比べてメンテナンスの必要性が低いことが多い一方で、モーターやバッテリーシステムなどの電気部品の信頼性が懸念されることがあります。電気バスが安定して故障なく運行できるようにすることは、バスの運行者や乗客の信頼を築く上で不可欠である。保守要員は、電気バスの部品に対応するための専門的な訓練を必要とする場合があり、これはバス事業者にとっては追加的なコストと課題となりうる。強固な保守インフラを整備し、スペア部品と訓練を受けた技術者の可用性を確保することは、これらの課題に対処するために必要なステップである。
市民の受け入れと慣れ
アジア太平洋地域の電気バス市場においては、電気バスに対する市民の受け入れと親しみやすさが課題となっている。乗客や地域社会は電気バスに慣れていない可能性があり、その信頼性や安全性についても不安がある。電気バスの普及を促進するためには、排出ガスや騒音の削減など、電気バスの利点に対する市民の認識や認識が不可欠である。さらに、充電プロトコルや航続距離の制限など、電気バス特有の運行特性について乗客と運行者の双方を教育することは、円滑な移行を確保する上で極めて重要である。一般の人々に電気バスを体験してもらう機会を提供するだけでなく、啓蒙キャンペーンを実施することが、こうした課題を克服し、より多くの人々に受け入れてもらうための一助となる。
主な市場動向
拡大する電気バス車両
アジア太平洋地域の電気バス市場で最も顕著な傾向は、多くの国々で電気バス車両が拡大していることです。政府や公共交通機関は、電気バスの環境的・経済的メリットをますます認識するようになっている。このため、特に大都市では電気バスの調達に多額の投資が行われている。その結果、排出ガス削減、大気汚染対策、持続可能な都市交通の促進を目指す当局の狙い通り、アジアの多くの都市で電気バスが街角で見かけるようになった。電気バス車両の拡大は今後も続き、この地域の公共交通機関の二酸化炭素排出量の大幅な削減につながると予想される。
技術の進歩
技術の進歩がアジア太平洋地域の電気バス市場の技術革新を促進している。メーカーは電気バスの設計と性能を継続的に改善し、航続距離の制限や充電インフラなどの課題に取り組んでいる。バッテリー技術、エネルギー管理システム、回生ブレーキの革新は、電気バスの効率と航続距離を伸ばしている。さらに、自律走行技術の進歩は、安全性と運行効率を高めるために電気バスに統合されつつある。電気バスはまた、車両管理を最適化するために、予知保全、テレマティックス、リアルタイム・データ・モニタリングなどの機能を採用している。技術の進化に伴い、電気バスはよりスマートで信頼性が高くなり、都市交通の需要に応えるための装備も整ってきている。
充電インフラ開発
アジア太平洋地域の電気バス市場の成長は、充電インフラの整備と密接な関係がある。電気バス車両の拡大には、充電ステーションとデポの広範なネットワークが必要である。政府、自治体、民間セクターのパートナーは、電気バスの運行をサポートするために充電インフラに投資している。これらの充電設備には、頭上充電、パンタグラフ・システム、ワイヤレス充電など、さまざまな技術が含まれ、さまざまなバス・モデルや運行ニーズに対応している。充電インフラの開発は、電気バスが異なる地域間でもシームレスに運行できるよう、相互運用可能な標準を確立する必要性によっても推進されている。この傾向は、電気バスの利便性と運行範囲を拡大するために不可欠である。
官民パートナーシップ
アジア太平洋地域の電気バス市場では、官民パートナーシップが重要なトレンドとして浮上している。政府や公共交通機関は、電気バスの採用を加速させるために民間企業やメーカーと協力している。このようなパートナーシップには、充電インフラ、製造施設、パイロット・プロジェクトを開発するための合弁事業が含まれることが多い。民間企業はまた、電気バスの調達に投資したり、電気バスを運行会社にとってより利用しやすくするための革新的な融資ソリューションを提供したりすることもある。官民双方の専門知識とリソースを活用することで、これらのパートナーシップは、地域により強固で持続可能な電気バスのエコシステムを構築することを目的としている。
電気バスモデルの多様性
アジア太平洋地域の電気バス市場では、電気バスのモデルや製品の多様化が進んでいる。メーカーは、バッテリー電気バス、プラグインハイブリッド電気バス、水素燃料電池電気バスなど、さまざまなタイプの電気バスを生産している。このように多様な選択肢があるため、バス事業者は特定の運行要件に最も適した電気バス技術を選択することができる。例えば、バッテリー式電気バスは都市部の短距離路線に最適である一方、水素燃料電池バスは航続距離が長く、燃料補給が迅速である。さらに、メーカーは、市バス、都市間バス、ミニバスなど、さまざまな市場セグメントに合わせた電気バスを開発している。この傾向は、アジア太平洋地域の多様な輸送ニーズに対応する電気バスの柔軟性と適応性を高めている。
セグメント別インサイト
用途別洞察
アジア太平洋地域の電気バス市場は、アプリケーションの種類によって、トランジットバス、スクールバス、その他に区分される。これらのセグメントのうち、輸送用バスが支配的なカテゴリーを占めているが、これは主に、この地域における強固な公共交通インフラと、公共交通車両の電動化を推進する政府のイニシアチブの高まりによるものである。この傾向は、温室効果ガスの排出を削減し、気候変動と闘うという緊急の必要性に後押しされている。
トランジット・バスは、多数の乗客を効率的に収容できることから、アジア太平洋地域の多くの都市で好ましい選択肢として浮上している。主要都市の都市化と人口増加が進む中、信頼性が高く環境に優しい交通手段に対する需要はかつてないほど高まっている。電気輸送バスの採用は、持続可能なモビリティのニーズに対応するだけでなく、大気汚染の軽減や住民の生活全体の質の向上にも役立つ。
さらに、アジア太平洋地域では、公共交通車両の電化に対する政府の支援やインセンティブが急増している。各国政府は、持続可能性の目標を達成し、気候変動と闘う手段として、電気バスへの移行の重要性を認識している。このため、公共交通当局や運行会社による電気バスの採用を奨励するため、さまざまな政策や資金提供プログラムが実施されている。
環境面での利点に加え、電気バスは長期的には大幅なコスト削減も可能である。初期投資は従来型バスに比べ高いかもしれないが、電気バスは運行・保守コストが低いため、耐用年数を通じて費用対効果の高い選択肢となる。このコスト効率は、充電インフラの利用可能性の増加と相まって、アジア太平洋地域における電気輸送バスの採用をさらに後押ししている。
結論として、トランジットバスはアジア太平洋地域の電気バス市場において重要な位置を占めており、これは同地域の強固な公共交通インフラと電化に向けた政府の取り組みに後押しされている。電気バスへの移行は、温室効果ガスの排出削減に役立つだけでなく、持続可能で効率的な都市交通に対する差し迫ったニーズにも対応している。技術の進歩が進み、政府からの支援も増えていることから、アジア太平洋地域における電動輸送バスの将来は有望であり、より環境に優しく持続可能な未来への道を開くものと思われる。
一方、スクールバス分野は今後数年間で大きな成長が見込まれる。この成長は、電気バスの採用により二酸化炭素排出量を削減し、生徒の安全性を高めることに対する教育機関や保護者の意識が高まっていることに起因している。電気スクールバスを選択することで、教育機関は生徒にとってよりクリーンで健康的な環境に貢献することができ、また電気自動車の長期的なコスト効率の恩恵も受けることができる。
さらに、アジア太平洋地域の電気バス市場における「その他」のカテゴリーには、コーチバスやシャトルバスが含まれる。これらのセグメントでは現在、電動化が徐々に進んでいるが、環境問題への懸念や長期的なコスト削減の可能性も追い風となっている。持続可能性を優先する政府や組織が増えるにつれて、これらのセグメントにおける電気バスの採用は増加し、この地域の電気バス市場全体の成長にさらに貢献すると予想される。
さらに、アジア太平洋地域では、バッテリーの効率、充電インフラ、航続距離に焦点を当てた技術革新により、電気バス製造の技術的進歩が見られる。これらの進歩は、航続距離の制限や充電インフラの利用可能性といった主要な課題に対処することを目的としているため、フリート運営者の信頼を高め、電気バスの幅広い採用を促進している。
全体として、アジア太平洋地域の電気バス市場は、政府の支援策、環境問題への関心、電気バスの長期的なコストメリットなど、さまざまな要因に後押しされ、大きな進展と採用を経験している。こうした動向は、この地域における公共交通の電化が将来有望であることを示しており、交通事情を再構築し、より環境に優しく持続可能な未来に貢献する可能性を秘めている。

地域の洞察
アジア太平洋地域は、いくつかの要因により世界の電気バス市場を支配している。都市化が進み、温室効果ガスの排出削減が重視されるようになったことで、この地域の政府は電気バスの導入を促進する政策を実施するようになった。特に中国が最先端を走っており、世界の電気バスの大半が中国の都市で運行されている。製造の進歩と政府の補助金がこれを可能にした。さらに、インドや日本のような他の国も電気公共交通に多額の投資を行っており、アジア太平洋地域の市場をさらに牽引している。
主要市場プレイヤー
- BYD Auto Co.リミテッド
- タタ・モーターズ・リミテッド
- 中通客運股份有限公司中通客車控股有限公司
- 金龍聯合汽車有限公司金龍聯合汽車有限公司
- ボルボグループ
- 安徽安凱汽車有限公司安徽安凱汽車有限公司
- 南京嘉源EV
- アショクレイランド
- スカニアAB

レポートの範囲
本レポートでは、アジア太平洋地域の電気バス市場を以下のカテゴリーに分類しています:
- 電気バス市場、用途別
o 都市内
o 都市間
o その他
- 電気バス市場:推進タイプ別
o HEV
o BEV
o PHEV
- 電気バス市場:座席数別
o 30席まで
o 31~50席
o 50席以上
- 電気バス市場:バスの長さ別
o 8mまで
o 8 m~10 m
o 10 m~12 m
o 12m以上
- 電気バス市場:走行距離別
o 150マイルまで
o 151-250マイル
o 250マイル以上
- 電気バス市場:バッテリー容量別
o 100kWhまで
o 100 kWh~200 kWh
o 201 kWh~300 kWh
o 300キロワット時以上
- 電気バス市場:国別
o 中国
o インド
o 日本
o インドネシア
o タイ
o 韓国
o オーストラリア
o ベトナム
o マレーシア
o バングラデシュ
競争状況
企業プロフィール:アジア太平洋地域の電気バス市場に参入している主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ
TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、アジア太平洋地域の電気バス市場レポートにおいて、企業固有のニーズに合わせたカスタマイズを提供しています。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング


ページTOPに戻る


目次

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Impact of COVID-19 on Asia-Pacific Electric Bus Market
5. Voice of Customer Analysis
5.1. Brand Awareness
5.2. Brand Satisfaction
5.3. Factors Affecting Purchase Decision
6. Asia-Pacific Electric Bus Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Volume & Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Application Market Share Analysis (Intracity, Intercity & Others)
6.2.2. By Bus Length Market Share Analysis (Up to 8m, 8.1-10m, 10.1-12m & Above 12m)
6.2.3. By Seating Capacity Market Share Analysis (Up to 30 Seats, 31-40 Seats & Above 40 Seats)
6.2.4. By Propulsion Type Market Share Analysis (HEV, BEV & PHEV)
6.2.5. By Range Market Share Analysis (Up to 150 Miles, 151-250 Miles, and Above 250 Miles)
6.2.6. By Battery Capacity Market Share Analysis (Up to 100 kWh, 100 kWh - 200 kWh, 201 kWh to 300 kWh & Above 300 kWh)
6.2.7. By Country Market Share Analysis
6.2.7.1. China Market Share Analysis
6.2.7.2. India Market Share Analysis
6.2.7.3. Japan Market Share Analysis
6.2.7.4. Indonesia Market Share Analysis
6.2.7.5. Thailand Market Share Analysis
6.2.7.6. South Korea Market Share Analysis
6.2.7.7. Australia Market Share Analysis
6.2.7.8. Vietnam Market Share Analysis
6.2.7.9. Malaysia Market Share Analysis
6.2.7.10. Bangladesh Market Share Analysis
6.2.7.11. Rest of Asia Market Share Analysis
6.2.8. By Company Market Share Analysis (Top 5 Companies, Others - By Value, 2023)
6.3. Asia-Pacific Electric Bus Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.1. By Application Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.2. By Bus Length Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.3. By Seating Capacity Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.4. By Propulsion Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.5. By Range Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.6. By Battery Capacity Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.7. By Country Market Mapping & Opportunity Assessment
7. China Electric Bus Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Volume & Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Application Market Share Analysis
7.2.2. By Bus Length Market Share Analysis
7.2.3. By Seating Capacity Market Share Analysis
7.2.4. By Propulsion Type Market Share Analysis
7.2.5. By Range Market Share Analysis
7.2.6. By Battery Capacity Market Share Analysis
8. India Electric Bus Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Volume & Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Application Market Share Analysis
8.2.2. By Bus Length Market Share Analysis
8.2.3. By Seating Capacity Market Share Analysis
8.2.4. By Propulsion Type Market Share Analysis
8.2.5. By Range Market Share Analysis
8.2.6. By Battery Capacity Market Share Analysis
9. Japan Electric Bus Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Volume & Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Application Market Share Analysis
9.2.2. By Bus Length Market Share Analysis
9.2.3. By Seating Capacity Market Share Analysis
9.2.4. By Propulsion Type Market Share Analysis
9.2.5. By Range Market Share Analysis
9.2.6. By Battery Capacity Market Share Analysis
10. Indonesia Electric Bus Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Volume & Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Application Market Share Analysis
10.2.2. By Bus Length Market Share Analysis
10.2.3. By Seating Capacity Market Share Analysis
10.2.4. By Propulsion Type Market Share Analysis
10.2.5. By Range Market Share Analysis
10.2.6. By Battery Capacity Market Share Analysis
11. Thailand Electric Bus Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Volume & Value
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Application Market Share Analysis
11.2.2. By Bus Length Market Share Analysis
11.2.3. By Seating Capacity Market Share Analysis
11.2.4. By Propulsion Type Market Share Analysis
11.2.5. By Range Market Share Analysis
11.2.6. By Battery Capacity Market Share Analysis
12. South Korea Electric Bus Market Outlook
12.1. Market Size & Forecast
12.1.1. By Volume & Value
12.2. Market Share & Forecast
12.2.1. By Application Market Share Analysis
12.2.2. By Bus Length Market Share Analysis
12.2.3. By Seating Capacity Market Share Analysis
12.2.4. By Propulsion Type Market Share Analysis
12.2.5. By Range Market Share Analysis
12.2.6. By Battery Capacity Market Share Analysis
13. Australia Electric Bus Market Outlook
13.1. Market Size & Forecast
13.1.1. By Volume & Value
13.2. Market Share & Forecast
13.2.1. By Application Market Share Analysis
13.2.2. By Bus Length Market Share Analysis
13.2.3. By Seating Capacity Market Share Analysis
13.2.4. By Propulsion Type Market Share Analysis
13.2.5. By Range Market Share Analysis
13.2.6. By Battery Capacity Market Share Analysis
14. Vietnam Electric Bus Market Outlook
14.1. Market Size & Forecast
14.1.1. By Volume & Value
14.2. Market Share & Forecast
14.2.1. By Application Market Share Analysis
14.2.2. By Bus Length Market Share Analysis
14.2.3. By Seating Capacity Market Share Analysis
14.2.4. By Propulsion Type Market Share Analysis
14.2.5. By Range Market Share Analysis
14.2.6. By Battery Capacity Market Share Analysis
15. Malaysia Electric Bus Market Outlook
15.1. Market Size & Forecast
15.1.1. By Volume & Value
15.2. Market Share & Forecast
15.2.1. By Application Market Share Analysis
15.2.2. By Bus Length Market Share Analysis
15.2.3. By Seating Capacity Market Share Analysis
15.2.4. By Propulsion Type Market Share Analysis
15.2.5. By Range Market Share Analysis
15.2.6. By Battery Capacity Market Share Analysis
16. Bangladesh Electric Bus Market Outlook
16.1. Market Size & Forecast
16.1.1. By Volume & Value
16.2. Market Share & Forecast
16.2.1. By Application Market Share Analysis
16.2.2. By Bus Length Market Share Analysis
16.2.3. By Seating Capacity Market Share Analysis
16.2.4. By Propulsion Type Market Share Analysis
16.2.5. By Range Market Share Analysis
16.2.6. By Battery Capacity Market Share Analysis
17. SWOT Analysis
17.1. Strength
17.2. Weakness
17.3. Opportunities
17.4. Threats
18. Market Dynamics
18.1. Market Drivers
18.2. Market Challenges
19. Market Trends and Developments
20. Competitive Landscape
20.1. Company Profiles (Up to 10 Major Companies)
20.1.1. BYD Auto Co. Limited
20.1.1.1. Company Details
20.1.1.2. Key Product Offered
20.1.1.3. Recent Developments
20.1.1.4. Key Management Personnel
20.1.2. Zhongtong Bus Holding Co. Limited
20.1.2.1. Company Details
20.1.2.2. Key Product Offered
20.1.2.3. Recent Developments
20.1.2.4. Key Management Personnel
20.1.3. King Long United Automotive Co. Limited
20.1.3.1. Company Details
20.1.3.2. Key Product Offered
20.1.3.3. Recent Developments
20.1.3.4. Key Management Personnel
20.1.4. Anhui Ankai Automobile Co. Limited
20.1.4.1. Company Details
20.1.4.2. Key Product Offered
20.1.4.3. Recent Developments
20.1.4.4. Key Management Personnel
20.1.5. Nanjing Jiayuan EV
20.1.5.1. Company Details
20.1.5.2. Key Product Offered
20.1.5.3. Recent Developments
20.1.5.4. Key Management Personnel
20.1.6. Ashok Leyland Ltd.
20.1.6.1. Company Details
20.1.6.2. Key Product Offered
20.1.6.3. Recent Developments
20.1.6.4. Key Management Personnel
20.1.7. Tata Motors Ltd.
20.1.7.1. Company Details
20.1.7.2. Key Product Offered
20.1.7.3. Recent Developments
20.1.7.4. Key Management Personnel
20.1.8. AB Volvo
20.1.8.1. Company Details
20.1.8.2. Key Product Offered
20.1.8.3. Recent Developments
20.1.8.4. Key Management Personnel
20.1.9. Scania AB
20.1.9.1. Company Details
20.1.9.2. Key Product Offered
20.1.9.3. Recent Developments
20.1.9.4. Key Management Personnel
21. Strategic Recommendations
21.1. Key Focus Areas
21.1.1. Target Countries
21.1.2. Target By Application
21.1.3. Target By Propulsion Type
22. About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Asia-Pacific Electric Bus Market was valued at USD 43.1 Billion in 2023 and is anticipated to project robust growth in the forecast period with a CAGR of 10.26%. The Asia-Pacific Electric Bus market is currently witnessing a remarkable surge, playing a pivotal role in driving the transition towards a greener and more sustainable future. As countries across the region grapple with pressing environmental concerns and strive to curtail carbon emissions, the demand for electric buses has skyrocketed to unprecedented levels.
Notably, China, Japan, and India have emerged as frontrunners in this domain, with China boasting the largest fleet of electric buses worldwide, showcasing its commitment to sustainable transportation. In China alone, the government has implemented ambitious targets for the adoption of electric buses, aiming to replace a significant portion of traditional fossil fuel-powered buses with electric ones.
Several factors have contributed to this extraordinary market growth in the Asia-Pacific region. First and foremost, robust government initiatives and policies aimed at promoting electric vehicles have provided a strong foundation for the expansion of the electric bus market. These initiatives include financial incentives, tax breaks, and subsidies that encourage the adoption of electric buses by both public and private transportation providers.
Additionally, significant advancements in battery technology have played a pivotal role in driving the adoption of electric buses. The development of more efficient and long-lasting batteries has alleviated concerns about range anxiety and has made electric buses a viable and reliable option for mass transportation. Furthermore, the growing public awareness of the numerous benefits associated with electric transportation, such as reduced air pollution and noise levels, has further fueled the demand for electric buses.
Despite the challenges that remain, such as high upfront costs and the need for extensive infrastructure development, the future of the Asia-Pacific Electric Bus market appears highly promising. With a steady and sustained growth trajectory anticipated in the coming years, this transformative shift towards electric buses is poised to revolutionize transportation in the region.
By contributing to cleaner air, reduced greenhouse gas emissions, and a more sustainable and livable future, electric buses are set to reshape the urban landscape and enhance the quality of life for all. They not only provide an eco-friendly alternative to traditional buses but also offer a more comfortable and quieter ride, creating a pleasant commuting experience for passengers.
As technology continues to advance and economies of scale are achieved, the cost of electric buses is expected to decrease, making them even more accessible to transportation providers and governments alike. This, coupled with ongoing research and development efforts, will further enhance the performance and efficiency of electric buses, solidifying their position as a key component of future transportation systems.
Overall, the Asia-Pacific Electric Bus market is at the forefront of a sustainable revolution. With its rapid growth, driven by government initiatives, advancements in battery technology, and increasing public awareness, electric buses are paving the way towards a greener and more efficient transportation future. The benefits of electric buses extend beyond environmental considerations, encompassing improved air quality, reduced noise pollution, and enhanced passenger experience. As the market continues to evolve and overcome challenges, the transformative impact of electric buses in the Asia-Pacific region will be felt for years to come.
Key Market Drivers
Environmental Concerns and Air Quality Improvement
Environmental concerns are among the most significant drivers of the Asia-Pacific Electric Bus Market. The region faces severe air pollution problems in many of its major cities, primarily due to emissions from traditional internal combustion engine vehicles. To combat air pollution and improve air quality, governments and local authorities are actively promoting electric buses as a clean and green alternative to diesel or gasoline-powered buses. The reduction in greenhouse gas emissions, as well as a decrease in particulate matter and nitrogen oxides, is a primary goal. These environmental concerns are driving the adoption of electric buses and pushing manufacturers to innovate and expand their electric bus offerings to meet the demand for cleaner public transportation.
Government Initiatives and Subsidies
Government initiatives and subsidies play a pivotal role in propelling the Asia-Pacific Electric Bus Market. Many governments in the region are implementing policies and programs aimed at reducing the carbon footprint of their transportation sectors. Subsidies and incentives for electric bus purchases, tax breaks, and grants for charging infrastructure development are common strategies to promote the adoption of electric buses. These initiatives also align with international commitments to reduce carbon emissions and combat climate change. As governments continue to invest in sustainable transportation solutions, the Asia-Pacific electric bus market is expected to flourish, creating opportunities for both manufacturers and operators.
Improving Battery Technology
The advancement of battery technology is a critical driver in the Asia-Pacific Electric Bus Market. Battery technology has undergone significant developments in recent years, resulting in batteries that offer higher energy density, longer lifespans, and faster charging times. These improvements have addressed some of the historical challenges associated with electric buses, such as limited range and long charging times. As battery technology continues to evolve, electric buses are becoming more practical for a wide range of applications, including long-haul routes. The ongoing development of battery technology is essential to increase the attractiveness and competitiveness of electric buses, reducing their total cost of ownership and making them a more attractive option for bus operators.
Urbanization and Congestion Management
Urbanization and the challenges of managing traffic congestion are driving the adoption of electric buses in the Asia-Pacific region. The region is witnessing significant urban growth, which has led to an increased need for efficient and sustainable public transportation systems. Electric buses, with their lower emissions and quieter operation, are well-suited to address the congestion and air pollution issues that often accompany urbanization. Additionally, electric buses are being integrated into Bus Rapid Transit (BRT) systems, which are gaining popularity in major cities across the region. These systems provide dedicated bus lanes and high-capacity electric buses to address urban congestion effectively.
Cost Savings and Total Cost of Ownership
The cost savings associated with electric buses are driving their adoption in the Asia-Pacific Electric Bus Market. While the upfront cost of electric buses may be higher than traditional diesel or CNG buses, the total cost of ownership is often lower. Electric buses benefit from lower operating costs, reduced maintenance requirements, and energy-efficient operation. As battery prices continue to decline and operational efficiencies improve, the financial viability of electric buses becomes increasingly attractive for bus operators. As a result, many bus companies and municipalities are turning to electric buses to reduce their long-term operational expenses and create a more sustainable and cost-effective public transportation system.

Key Market Challenges
High Initial Purchase Costs
The high upfront purchase costs of electric buses represent a significant challenge for the Asia-Pacific Electric Bus Market. Electric buses tend to be more expensive than their conventional diesel or natural gas counterparts due to the cost of the battery technology, which is a key component of electric buses. This high initial cost can be a deterrent for many public transportation authorities, bus operators, and governments, especially in regions with limited budgets. While the total cost of ownership is often lower for electric buses over their lifespan, securing the initial funding to purchase electric buses remains a challenge. Governments and stakeholders need to explore financing options, grants, and incentives to make the transition to electric buses more financially feasible.
Limited Charging Infrastructure
The availability and development of charging infrastructure for electric buses are critical issues facing the Asia-Pacific Electric Bus Market. Unlike conventional buses that can refuel at existing fuel stations, electric buses rely on charging infrastructure, which includes charging stations and depots with charging facilities. The limited presence of charging infrastructure can limit the operation of electric buses, especially in regions with sprawling urban layouts. To address this challenge, extensive investments in charging infrastructure are necessary, which can be a complex and costly endeavor. Governments, together with bus manufacturers and private sector partners, must collaborate to expand the charging network and ensure that electric buses can be operated with confidence throughout the region.
Range and Battery Technology Limitations
The range limitations and battery technology challenges are significant hurdles for the Asia-Pacific Electric Bus Market. Electric buses are typically limited by the energy capacity of their batteries, which affects their operational range on a single charge. While battery technology is advancing, electric buses still face constraints when compared to diesel or natural gas buses that have longer ranges and faster refueling times. These limitations can be a challenge, especially in regions with extended or remote routes where recharging infrastructure may be scarce. Advancements in battery technology and energy density are essential to overcome this challenge and increase the operational flexibility of electric buses.
Operational Reliability and Maintenance
The operational reliability and maintenance of electric buses pose challenges in the Asia-Pacific Electric Bus Market. While electric buses often have lower maintenance requirements compared to their internal combustion engine counterparts, the reliability of electric components, such as motors and battery systems, can be a concern. Ensuring the consistent and trouble-free operation of electric buses is essential for building trust among bus operators and passengers. Maintenance personnel may require specialized training to address electric bus components, which can be an added cost and challenge for bus operators. Developing a robust maintenance infrastructure and ensuring the availability of spare parts and trained technicians are necessary steps to address these challenges.
Public Acceptance and Familiarity
Public acceptance and familiarity with electric buses are challenges in the Asia-Pacific Electric Bus Market. Passengers and communities may not be accustomed to electric buses, and there can be apprehension about their reliability and safety. Public perception and awareness of the benefits of electric buses, such as reduced emissions and noise, are essential to encourage their adoption. Additionally, educating both passengers and operators about the unique operational characteristics of electric buses, including charging protocols and range limitations, is crucial for ensuring a smooth transition. Public awareness campaigns, as well as providing opportunities for the public to experience electric buses, can help overcome these challenges and foster greater acceptance.
Key Market Trends
Expanding Electric Bus Fleets
The most prominent trend in the Asia-Pacific Electric Bus Market is the expansion of electric bus fleets in many countries. Governments and public transportation authorities are increasingly recognizing the environmental and economic benefits of electric buses. This has led to substantial investments in the procurement of electric buses, particularly in major cities. As a result, electric buses are becoming a common sight on the streets of many Asian cities, as authorities aim to reduce emissions, combat air pollution, and promote sustainable urban transportation. The expansion of electric bus fleets is expected to continue, leading to a significant reduction in the carbon footprint of public transportation in the region.
Technological Advancements
Technological advancements are driving innovation in the Asia-Pacific Electric Bus Market. Manufacturers are continually improving the design and performance of electric buses, addressing challenges such as range limitations and charging infrastructure. Innovations in battery technology, energy management systems, and regenerative braking are increasing the efficiency and range of electric buses. Moreover, advancements in autonomous driving technology are being integrated into electric buses to enhance safety and operational efficiency. Electric buses are also adopting features such as predictive maintenance, telematics, and real-time data monitoring to optimize fleet management. As technology evolves, electric buses are becoming smarter, more reliable, and better equipped to meet the demands of urban transportation.
Charging Infrastructure Development
The growth of the Asia-Pacific Electric Bus Market is closely linked to the development of charging infrastructure. The expansion of electric bus fleets necessitates an extensive network of charging stations and depots. Governments, municipalities, and private sector partners are investing in charging infrastructure to support electric bus operations. These charging facilities include various technologies, such as overhead charging, pantograph systems, and wireless charging, to accommodate different bus models and operational needs. Charging infrastructure development is also driven by the need to establish interoperable standards, ensuring that electric buses can operate seamlessly across different regions. This trend is essential for increasing the convenience and operational range of electric buses.
Public-Private Partnerships
Public-private partnerships are emerging as a significant trend in the Asia-Pacific Electric Bus Market. Governments and public transportation authorities are collaborating with private companies and manufacturers to accelerate the adoption of electric buses. These partnerships often involve joint ventures to develop charging infrastructure, manufacturing facilities, and pilot projects. Private companies may also invest in electric bus procurement and offer innovative financing solutions to make electric buses more accessible to operators. By leveraging the expertise and resources of both public and private sectors, these partnerships aim to create a more robust and sustainable electric bus ecosystem in the region.
Diversity in Electric Bus Models
The Asia-Pacific Electric Bus Market is witnessing a growing diversity in electric bus models and offerings. Manufacturers are producing various types of electric buses, including battery electric buses, plug-in hybrid electric buses, and hydrogen fuel cell electric buses. This diversity in options allows bus operators to choose the most suitable electric bus technology for their specific operational requirements. For example, battery electric buses are ideal for shorter urban routes, while hydrogen fuel cell buses offer longer ranges and rapid refueling. Additionally, manufacturers are developing electric buses tailored for different market segments, including city buses, intercity coaches, and minibuses. This trend enhances the flexibility and adaptability of electric buses to meet the diverse transportation needs of the Asia-Pacific region.
Segmental Insights
Application Type Insights
In terms of application type, the Asia-Pacific electric bus market is segmented into transit buses, school buses, and others. Among these segments, transit buses represent a dominant category, primarily due to the robust public transport infrastructure in the region and the growing government initiatives pushing for the electrification of public transport fleets. This trend is driven by the urgent need to reduce greenhouse gas emissions and combat climate change.
Transit buses have emerged as the preferred choice for many cities in the Asia-Pacific region, due to their ability to accommodate large numbers of passengers efficiently. With the increasing urbanization and population growth in key cities, the demand for reliable and eco-friendly transportation options has never been greater. The adoption of electric transit buses not only addresses the need for sustainable mobility but also helps in reducing air pollution and improving the overall quality of life for residents.
Furthermore, the Asia-Pacific region has witnessed a surge in government support and incentives for the electrification of public transport fleets. Governments are recognizing the importance of transitioning to electric buses as a means to achieve their sustainability goals and combat climate change. This has led to the implementation of various policies and funding programs to encourage the adoption of electric buses by public transportation authorities and operators.
In addition to the environmental benefits, electric transit buses also offer significant cost savings in the long run. Although the initial investment may be higher compared to conventional buses, the lower operating and maintenance costs of electric buses make them a more cost-effective option over their lifetime. This cost efficiency, coupled with the increasing availability of charging infrastructure, further drives the adoption of electric transit buses in the Asia-Pacific region.
In conclusion, transit buses hold a prominent position in the Asia-Pacific electric bus market, driven by the region's robust public transport infrastructure and government initiatives towards electrification. The transition to electric buses not only helps in reducing greenhouse gas emissions but also addresses the pressing need for sustainable and efficient urban transportation. With the ongoing advancements in technology and increasing support from governments, the future of electric transit buses in the Asia-Pacific region looks promising, paving the way for a greener and more sustainable future.
On the other hand, the school buses segment is expected to witness significant growth in the coming years. This growth can be attributed to the increasing awareness among educational institutions and parents towards reducing carbon footprint and enhancing student safety with the adoption of electric buses. By opting for electric school buses, educational institutions can contribute to a cleaner and healthier environment for students, while also benefiting from the long-term cost-efficiency of electric vehicles.
Furthermore, the 'others' category in the Asia-Pacific electric bus market includes coach buses and shuttle buses. Although these segments are currently witnessing a gradual uptick in electrification, they are also driven by environmental concerns and the potential cost savings in the long run. As more governments and organizations prioritize sustainability, the adoption of electric buses in these segments is expected to increase, further contributing to the overall growth of the electric bus market in the region.
Moreover, the Asia-Pacific region is experiencing technological advancements in electric bus manufacturing, with innovations focusing on battery efficiency, charging infrastructure, and range. These advancements are aimed at addressing key challenges such as limited range and charging infrastructure availability, thus boosting the confidence of fleet operators and facilitating the wider adoption of electric buses.
Overall, the Asia-Pacific electric bus market is experiencing significant advancements and adoption, driven by various factors such as supportive government initiatives, environmental concerns, and the long-term cost benefits of electric buses. These trends indicate a promising future for the electrification of public transport in the region, with the potential to reshape the transportation landscape and contribute to a greener and more sustainable future.

Regional Insights
The Asia Pacific region dominates the global electric bus market due to several factors. Rising urbanization and increasing emphasis on reducing greenhouse gas emissions have spurred governments in this region to implement policies favoring the adoption of electric buses. China, in particular, stands at the forefront, with the majority of the world's electric buses operating in its cities. Manufacturing advancements and favorable government subsidies have made this possible. Additionally, other countries like India and Japan are also investing heavily in electric public transportation, further driving the market in the Asia Pacific region.
Key Market Players
• BYD Auto Co. Limited
• Tata Motors Limited
• Zhongtong Bus Holding Co. Limited
• King Long United Automotive Co. Limited
• Volvo Group
• Anhui Ankai Automobile Co. Limited
• Nanjing Jiayuan EV
• Ashok Leyland Limited
• Scania AB

Report Scope:
In this report, the Asia-Pacific Electric Bus Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Electric Bus Market, By Application:
o Intracity
o Intercity
o Others
• Electric Bus Market, By Propulsion Type:
o HEV
o BEV
o PHEV
• Electric Bus Market, By Seating Capacity:
o Up to 30 seats
o 31-50 seats
o More than 50 seats
• Electric Bus Market, By Bus Length:
o Up to 8 m
o 8 m to 10 m
o 10 m – 12 m
o Above 12 m
• Electric Bus Market, By Range:
o Up to 150 Miles
o 151-250 Miles
o Above 250 Miles
• Electric Bus Market, By Battery Capacity:
o Up to 100 kWh
o 100 kWh - 200 kWh
o 201 kWh to 300 kWh
o Above 300 kWh
• Electric Bus Market, By Country:
o China
o India
o Japan
o Indonesia
o Thailand
o South Korea
o Australia
o Vietnam
o Malaysia
o Bangladesh
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the Asia-Pacific Electric Bus Market.
Available Customizations:
Asia-Pacific Electric Bus Market report with the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Introduction
1.1. Product Overview
1.2. Key Highlights of the Report
1.3. Market Coverage
1.4. Market Segments Covered
1.5. Research Tenure Considered
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Executive Summary
3.1. Market Overview
3.2. Market Forecast
3.3. Key Regions
3.4. Key Segments
4. Impact of COVID-19 on Asia-Pacific Electric Bus Market
5. Voice of Customer Analysis
5.1. Brand Awareness
5.2. Brand Satisfaction
5.3. Factors Affecting Purchase Decision
6. Asia-Pacific Electric Bus Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Volume & Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Application Market Share Analysis (Intracity, Intercity & Others)
6.2.2. By Bus Length Market Share Analysis (Up to 8m, 8.1-10m, 10.1-12m & Above 12m)
6.2.3. By Seating Capacity Market Share Analysis (Up to 30 Seats, 31-40 Seats & Above 40 Seats)
6.2.4. By Propulsion Type Market Share Analysis (HEV, BEV & PHEV)
6.2.5. By Range Market Share Analysis (Up to 150 Miles, 151-250 Miles, and Above 250 Miles)
6.2.6. By Battery Capacity Market Share Analysis (Up to 100 kWh, 100 kWh - 200 kWh, 201 kWh to 300 kWh & Above 300 kWh)
6.2.7. By Country Market Share Analysis
6.2.7.1. China Market Share Analysis
6.2.7.2. India Market Share Analysis
6.2.7.3. Japan Market Share Analysis
6.2.7.4. Indonesia Market Share Analysis
6.2.7.5. Thailand Market Share Analysis
6.2.7.6. South Korea Market Share Analysis
6.2.7.7. Australia Market Share Analysis
6.2.7.8. Vietnam Market Share Analysis
6.2.7.9. Malaysia Market Share Analysis
6.2.7.10. Bangladesh Market Share Analysis
6.2.7.11. Rest of Asia Market Share Analysis
6.2.8. By Company Market Share Analysis (Top 5 Companies, Others - By Value, 2023)
6.3. Asia-Pacific Electric Bus Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.1. By Application Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.2. By Bus Length Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.3. By Seating Capacity Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.4. By Propulsion Type Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.5. By Range Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.6. By Battery Capacity Market Mapping & Opportunity Assessment
6.3.7. By Country Market Mapping & Opportunity Assessment
7. China Electric Bus Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Volume & Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Application Market Share Analysis
7.2.2. By Bus Length Market Share Analysis
7.2.3. By Seating Capacity Market Share Analysis
7.2.4. By Propulsion Type Market Share Analysis
7.2.5. By Range Market Share Analysis
7.2.6. By Battery Capacity Market Share Analysis
8. India Electric Bus Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Volume & Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Application Market Share Analysis
8.2.2. By Bus Length Market Share Analysis
8.2.3. By Seating Capacity Market Share Analysis
8.2.4. By Propulsion Type Market Share Analysis
8.2.5. By Range Market Share Analysis
8.2.6. By Battery Capacity Market Share Analysis
9. Japan Electric Bus Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Volume & Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Application Market Share Analysis
9.2.2. By Bus Length Market Share Analysis
9.2.3. By Seating Capacity Market Share Analysis
9.2.4. By Propulsion Type Market Share Analysis
9.2.5. By Range Market Share Analysis
9.2.6. By Battery Capacity Market Share Analysis
10. Indonesia Electric Bus Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Volume & Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Application Market Share Analysis
10.2.2. By Bus Length Market Share Analysis
10.2.3. By Seating Capacity Market Share Analysis
10.2.4. By Propulsion Type Market Share Analysis
10.2.5. By Range Market Share Analysis
10.2.6. By Battery Capacity Market Share Analysis
11. Thailand Electric Bus Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Volume & Value
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Application Market Share Analysis
11.2.2. By Bus Length Market Share Analysis
11.2.3. By Seating Capacity Market Share Analysis
11.2.4. By Propulsion Type Market Share Analysis
11.2.5. By Range Market Share Analysis
11.2.6. By Battery Capacity Market Share Analysis
12. South Korea Electric Bus Market Outlook
12.1. Market Size & Forecast
12.1.1. By Volume & Value
12.2. Market Share & Forecast
12.2.1. By Application Market Share Analysis
12.2.2. By Bus Length Market Share Analysis
12.2.3. By Seating Capacity Market Share Analysis
12.2.4. By Propulsion Type Market Share Analysis
12.2.5. By Range Market Share Analysis
12.2.6. By Battery Capacity Market Share Analysis
13. Australia Electric Bus Market Outlook
13.1. Market Size & Forecast
13.1.1. By Volume & Value
13.2. Market Share & Forecast
13.2.1. By Application Market Share Analysis
13.2.2. By Bus Length Market Share Analysis
13.2.3. By Seating Capacity Market Share Analysis
13.2.4. By Propulsion Type Market Share Analysis
13.2.5. By Range Market Share Analysis
13.2.6. By Battery Capacity Market Share Analysis
14. Vietnam Electric Bus Market Outlook
14.1. Market Size & Forecast
14.1.1. By Volume & Value
14.2. Market Share & Forecast
14.2.1. By Application Market Share Analysis
14.2.2. By Bus Length Market Share Analysis
14.2.3. By Seating Capacity Market Share Analysis
14.2.4. By Propulsion Type Market Share Analysis
14.2.5. By Range Market Share Analysis
14.2.6. By Battery Capacity Market Share Analysis
15. Malaysia Electric Bus Market Outlook
15.1. Market Size & Forecast
15.1.1. By Volume & Value
15.2. Market Share & Forecast
15.2.1. By Application Market Share Analysis
15.2.2. By Bus Length Market Share Analysis
15.2.3. By Seating Capacity Market Share Analysis
15.2.4. By Propulsion Type Market Share Analysis
15.2.5. By Range Market Share Analysis
15.2.6. By Battery Capacity Market Share Analysis
16. Bangladesh Electric Bus Market Outlook
16.1. Market Size & Forecast
16.1.1. By Volume & Value
16.2. Market Share & Forecast
16.2.1. By Application Market Share Analysis
16.2.2. By Bus Length Market Share Analysis
16.2.3. By Seating Capacity Market Share Analysis
16.2.4. By Propulsion Type Market Share Analysis
16.2.5. By Range Market Share Analysis
16.2.6. By Battery Capacity Market Share Analysis
17. SWOT Analysis
17.1. Strength
17.2. Weakness
17.3. Opportunities
17.4. Threats
18. Market Dynamics
18.1. Market Drivers
18.2. Market Challenges
19. Market Trends and Developments
20. Competitive Landscape
20.1. Company Profiles (Up to 10 Major Companies)
20.1.1. BYD Auto Co. Limited
20.1.1.1. Company Details
20.1.1.2. Key Product Offered
20.1.1.3. Recent Developments
20.1.1.4. Key Management Personnel
20.1.2. Zhongtong Bus Holding Co. Limited
20.1.2.1. Company Details
20.1.2.2. Key Product Offered
20.1.2.3. Recent Developments
20.1.2.4. Key Management Personnel
20.1.3. King Long United Automotive Co. Limited
20.1.3.1. Company Details
20.1.3.2. Key Product Offered
20.1.3.3. Recent Developments
20.1.3.4. Key Management Personnel
20.1.4. Anhui Ankai Automobile Co. Limited
20.1.4.1. Company Details
20.1.4.2. Key Product Offered
20.1.4.3. Recent Developments
20.1.4.4. Key Management Personnel
20.1.5. Nanjing Jiayuan EV
20.1.5.1. Company Details
20.1.5.2. Key Product Offered
20.1.5.3. Recent Developments
20.1.5.4. Key Management Personnel
20.1.6. Ashok Leyland Ltd.
20.1.6.1. Company Details
20.1.6.2. Key Product Offered
20.1.6.3. Recent Developments
20.1.6.4. Key Management Personnel
20.1.7. Tata Motors Ltd.
20.1.7.1. Company Details
20.1.7.2. Key Product Offered
20.1.7.3. Recent Developments
20.1.7.4. Key Management Personnel
20.1.8. AB Volvo
20.1.8.1. Company Details
20.1.8.2. Key Product Offered
20.1.8.3. Recent Developments
20.1.8.4. Key Management Personnel
20.1.9. Scania AB
20.1.9.1. Company Details
20.1.9.2. Key Product Offered
20.1.9.3. Recent Developments
20.1.9.4. Key Management Personnel
21. Strategic Recommendations
21.1. Key Focus Areas
21.1.1. Target Countries
21.1.2. Target By Application
21.1.3. Target By Propulsion Type
22. About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

TechSci Research 社の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/10/04 10:27

147.72 円

163.39 円

196.69 円

ページTOPに戻る