ピーナッツバター市場:製品別(クランチー、クリーミー、その他)、流通チャネル別(オフライン、オンライン)、地域別、競争予測・機会別、2018-2028FPeanut Butter Market By Product (Crunchy, Creamy, Others), By Distribution Channel (Offline, Online), By Region, By Competition Forecast & Opportunities, 2018-2028F ピーナッツバターの世界市場は、2022年に60.1億米ドルの評価額を達成し、予測期間を通じて堅調な成長を遂げ、2028年までの年間平均成長率(CAGR)は6.42%を示している。近年、世界のピーナッツバター市場は目覚... もっと見る
サマリーピーナッツバターの世界市場は、2022年に60.1億米ドルの評価額を達成し、予測期間を通じて堅調な成長を遂げ、2028年までの年間平均成長率(CAGR)は6.42%を示している。近年、世界のピーナッツバター市場は目覚ましい成長を遂げているが、これは主に便利で栄養価の高い食品を求める消費者の需要が急増しているためである。多用途でタンパク質が豊富なスプレッドであるピーナッツバターは、北米のような伝統的な市場で人気を博しているだけでなく、新興国でも支持されている。この成長は、健康的な脂肪、ビタミン、ミネラルの豊富な供給源であるなど、ピーナッツの消費に関連する健康上の利点に対する意識の高まりなど、様々な要因によるものである。さらに、世界のピーナッツバター市場は、多様な消費者の嗜好に対応する多様なフレーバーや配合の導入を通じてイノベーションを経験している。さらに、eコマース・プラットフォームの拡大が世界中の消費者のピーナッツバターへのアクセスを向上させ、それによって市場の成長をさらに刺激している。 市場は好調に推移しているものの、ピーナッツ価格の変動やアレルギーに関する懸念といった課題に直面している。メーカー各社は、アーモンドやカシューバターのような代替品を模索することでこうした課題に対処し、消費者に幅広い選択肢を提供している。全体として、ピーナッツバターの世界市場は、健康的で便利なスナックとしての魅力に加え、製品の進化と流通網の拡大により、持続的な成長が見込まれている。 主な市場牽引要因 1.健康と栄養に対する意識 - 健康と栄養に対する消費者の意識の高まりは、世界のピーナッツバター市場の主要な促進要因である。ピーナッツバターは高タンパク質、健康的な脂肪、ビタミン、ミネラルを含むことで知られ、栄養価の高い食品と考えられている。個人の健康意識が高まり、食生活の選択に気を配るようになるにつれて、ピーナッツバターは栄養価の高い選択肢であるという評判が需要増につながっている。 - ピーナッツバターの豊富なタンパク質含有量は、植物ベースの食生活を実践している人々、ベジタリアン、ビーガンの人々にとって特に魅力的であり、これらの消費者グループの間で人気のある選択肢となっている。さらに、貴重なエネルギー源でもあるため、アスリートやフィットネス愛好家の間でも人気のスナックとなっている。 2.利便性と多用途性 - ピーナッツ・バターの利便性と汎用性の高さも大きな要因だ。パンに塗ったり、ディップとして使ったり、レシピの材料にしたり、スムージーの添加物にしたりと、さまざまな使い方ができる。その適応性の高さから、幅広い消費者にアピールする汎用性の高いパントリーの定番となっている。この多用途性は、手早く簡単な食事の解決策を求める多くの人々の多忙なライフスタイルに合致している。 - ピーナッツバターの保存期間の長さと腐敗しにくさもその利便性に貢献しており、消費者は特に不確実な時期に、急速な腐敗を心配することなく買いだめすることができる。 3.グローバル化と市場の拡大 - 食品市場のグローバル化はピーナッツバター業界に大きな影響を与えている。新興国では、都市化の進展、欧米の食習慣への接触、可処分所得の増加などの要因により、ピーナッツバターの消費が急増している。 - 流通網が発達し、瓶、小袋、1回分パックなど様々な形態のピーナッツバターが入手可能になったことで、様々な地域の消費者がピーナッツバターをより入手しやすくなった。このようなグローバル化はピーナッツバター生産者に新たな市場を開き、地域の嗜好や好みに合わせて製品を調整するよう促している。 4.技術革新と製品の多様化 - ピーナツバター市場は、進化する消費者の需要や嗜好に応えようとする企業の努力によって、技術革新と製品の多様化を経験してきた。メーカー各社は、より幅広い顧客層を惹きつけるために、ピーナッツバターの新しい風味、食感、配合を継続的に導入している。こうした技術革新は、甘い風味や香ばしい風味から、オーガニック、ナチュラル、低糖質のピーナッツバターのような特殊な製品まで多岐にわたる。 - ピーナッツバターに蜂蜜、チョコレート、様々なナッツなどの付加価値成分を含めることで、その魅力はさらに広がっている。こうしたイノベーションは新規消費者を惹きつけるだけでなく、既存消費者にもさまざまな選択肢を探させ、市場成長を促進する。 5.Eコマースとオンライン小売 - eコマースとオンライン小売の台頭はピーナッツバター市場に大きな影響を与えている。オンライン・ショッピングは、地元の店舗では入手できないものも含め、幅広いピーナッツバター・ブランドや製品へのアクセスを消費者に容易に提供する。この選択肢の広がりは、ピーナッツバター・メーカーのリーチを広げただけでなく、消費者により多くの選択肢を与えた。 - オンライン・プラットフォームにより、メーカーはデジタル・マーケティングやプロモーションを通じて消費者と直接関わることができ、貴重なフィードバックの収集、市場調査、顧客の嗜好に合わせた製品の調整が容易になる。 結論として、世界のピーナッツバター市場は、健康志向の高まり、多用途性、グローバル化、技術革新、電子商取引の台頭など、さまざまな要因によって繁栄している。消費者の嗜好や好みが進化し続ける中、ピーナッツバター・メーカーは拡大し続ける世界市場の需要に対応するため、新製品を投入していくだろう。ピーナッツバターが世界中の消費者にとって便利で栄養価の高い選択肢であり続ける限り、この成長は続くと予想される。 主な市場課題 1.市場の飽和と競争 - ピーナッツバター市場にとって最も重要な課題のひとつは、ピーナッツ価格が天候、病気、害虫などピーナッツ生産に影響を与える要因によって変動することである。こうした変動はピーナッツバター・メーカーの生産コストの上昇につながり、利益率に影響を与えたり、値上げを余儀なくされたりする可能性がある。 - 逆に、ピーナッツ価格が低迷している場合、ピーナッツ農家が収益性を維持することはより困難となり、次年度以降のピーナッツ作付面積と供給量の減少につながる可能性がある。この課題に対処するため、メーカーはピーナッツの代替供給源を模索し、ピーナッツ作物の回復力と収量の安定性を高める技術や農法に投資する必要があるかもしれない。 2.アレルゲンに関する懸念 - ピーナッツアレルギーは、ピーナッツバター市場における消費者とメーカーの双方にとって重大な懸念事項である。ピーナッツ・アレルギーは軽度のものから重度のものまであり、場合によっては生命を脅かすこともある。このことは、ピーナッツアレルギーの消費者を守るために厳しい表示と安全規制を守らなければならないピーナッツバター製造業者の責任問題を提起する。 - 加工過程における二次汚染のリスクは常に懸念され、他のアレルゲンとの二次接触を防ぎ、ピーナッツ・アレルギーを持つ消費者のために製品の安全性を確保するための広範な対策が必要となる。こうした対策はコスト高で複雑なため、生産コストがかさみ、サプライチェーンのボトルネックになる可能性もある。 - さらに、ピーナッツ・アレルギーに対する認識が高まった消費者の中には、ピーナッツ・ベースの製品を完全に避けることを選択する人もおり、ピーナッツ・バター全体の需要に影響を与える可能性がある。メーカーは、アレルゲンの安全性に対するコミットメントを伝え、この市場セグメントに対応するためにアレルゲンを含まない代替品を探さなければならない。 3.消費者の嗜好の変化 - 消費者の嗜好の変化は、ピーナッツバター市場に課題を投げかけている。健康志向の消費者は、低糖質、低ナトリウム、オーガニック認証など、食生活の嗜好に沿った製品を求めるようになっている。伝統的なピーナッツバター製品は依然として人気があるが、メーカーはこうした進化する需要に対応しなければならない。 - アーモンドバター、カシューナッツバター、ヒマワリシードバターなど、代替ナッツ・種子バター製品の台頭が市場に競争をもたらしている。これらの製品は、ピーナッツバターの代替品として、よりヘルシー、あるいはよりアレルゲンにやさしいものとして販売されることが多く、食事制限のある消費者や、バラエティーを求める消費者を惹きつけている。 - この課題に対処するため、ピーナッツバター・メーカーは、代替ナッツやシード・バターの選択肢を導入したり、特定の食事嗜好に対応するピーナッツバター専用製品を作ったりすることで、製品の多様化を図ることができる。また、明確で有益な表示は、消費者が十分な情報を得た上で選択するのに役立つ。 4.規制遵守と表示 - ピーナッツバター市場には、特に表示と安全基準に関する厳しい規制要件が課せられている。これらの規制を遵守することは、消費者の安全と製品への信頼を確保するために不可欠である。しかし 異なる市場間で変化する規制を常に最新に保つことは、特にグローバルに事業を展開する企業にとっては困難なことです。 - メーカーは、原材料、栄養成分、アレルゲンなどに関する情報を消費者に提供するため、製品に正確な表示を行わなければなりません。表示要件を満たさない場合、費用のかかるリコールや法的な影響、ブランドの評判の低下につながる可能性があります。この課題に効果的に対処するために、メーカーはコンプライアンスの専門知識とシステムに投資する必要があります。 5.環境の持続可能性とサプライチェーンの強靭性 - 環境の持続可能性は食品業界における関心の高まりであり、ピーナッツバター市場も例外ではない。ピーナッツは水を大量に消費する作物であり、その栽培は水の使用、農薬の使用、土壌浸食など環境に影響を及ぼす可能性がある。消費者の環境意識が高まるにつれて、メーカーにはサプライチェーン全体で持続可能な慣行を採用するよう求める圧力が高まっている。 - さらに、COVID-19のパンデミックのような出来事により、世界的な供給ネットワークの脆弱性が浮き彫りになったことで、サプライチェーンの強靭性が注目されるようになった。ピーナッツバター製造業者にとって、ピーナッツの安定的かつ弾力的な供給を確保することは極めて重要である。予測不可能な天候パターンや栽培地域の移動など、気候変動に関連する要因は、サプライチェーンの安定性を脅かす可能性がある。 - このような課題に対処するため、ピーナッツバター製造業者は持続可能な調達方法を検討し、サプライチェーンの多様化に投資し、信頼性が高く環境に配慮したサプライチェーンを確保するために、ピーナッツの代替供給源を探さなければならない。 結論として、世界のピーナッツバター市場は繁栄を続ける一方で、ピーナッツ価格の変動、アレルゲンへの懸念、消費者の嗜好の変化、法規制の遵守、環境の持続可能性など、大きな課題に直面している。これらの課題を克服するには、継続的な技術革新、技術投資、持続可能性の実践、安全性と消費者満足への深いコミットメントが必要である。これらの課題をうまく乗り切ることが、ピーナッツバター業界の長期的な存続と成長に不可欠である。 主要市場動向 1.ピーナッツバター製品の栄養革新 - 進化する消費者ニーズに対応するため、ピーナッツバター市場には栄養革新の波が押し寄せている。従来のピーナッツバターは脂肪分が高いことで知られ、より健康的な代替品の開発につながっている。 - 高タンパク質のピーナッツバターは、フィットネス愛好家やタンパク質摂取量の増加を求める人々にアピールし、人気を集めている。メーカー各社は、ピーナッツバターにエンドウ豆プロテインやヘンププロテインなどの植物性タンパク質を加えて強化し、味だけでなく健康上のメリットも付加した製品を製造している。 - ピーナッツバター製品の砂糖と塩分の削減もトレンドの一つである。メーカー各社は、従来の精製糖の代わりに、蜂蜜やステビアのような天然甘味料を試している。減塩の選択肢も普及しており、バランスの取れた食生活の維持に重点を置く消費者にアピールしている。 2.フレーバー・ピーナッツバターと特殊ピーナッツバターの種類 - 世界のピーナツ・バター市場は、従来のクリーム状や塊状のものだけではなくなっている。多様な味覚嗜好に対応するため、フレーバー付きや特殊なピーナッツバターが登場する傾向が強まっている。 - 消費者は、ハニーロースト、シナモン、チョコレート、さらにはハラペーニョ入りのピーナッツバターのような香ばしいオプションなど、様々な風味のピーナッツバターを見つけることができる。これらのユニークなフレーバーは、冒険好きな味覚にアピールし、クラシックなピーナッツバター体験に刺激を加えることを目的としている。 - バレンシア・ピーナッツやバージニア・ピーナッツなど、高級ピーナッツを使った特製ピーナッツバターが人気を集めている。これらの品種は、その優れた品質とユニークな風味プロフィールのため、高価格になることが多い。さらに、消費者を飽きさせず、リピーターを増やすために、限定フレーバーや季節限定フレーバーを発売するブランドもある。 3.持続可能な包装と倫理的調達 - 環境への配慮から、各ブランドは持続可能なパッケージングと倫理的な調達に力を入れている。ガラス瓶やリサイクル可能なプラスチック容器などの持続可能なパッケージは、ピーナッツバター製品が環境に与える影響を軽減するために採用されている。環境に優しい消費習慣を奨励するため、再利用可能な容器のような革新的なパッケージデザインを模索している企業もある。 - 倫理的な調達も重要な側面である。消費者は、ピーナッツバターに使用されているピーナッツが責任を持って調達されたものであるという保証を求めている。各ブランドは、フェアトレード団体と提携したり、製品ラベルに倫理的で持続可能な調達慣行へのコミットメントを強調したりすることで、この問題に取り組んでいる。 4.ピーナッツバター市場の世界的拡大と多様化 - ピーナッツバター市場はもはや、伝統的に人気のあった北米に限定されるものではない。近年、ピーナッツバターの消費は世界的に拡大しており、ヨーロッパ、アジア、アフリカなどの地域で需要が増加している。 - このような拡大を受けて、各社は現地の嗜好や嗜好に応えるべく、製品の多様化を図っている。例えば、アジアの一部の国では、ゴマやココナッツのような風味の甘いピーナッツバターが人気を集めている。ヨーロッパでは、高級食材を使ったグルメ・ピーナッツバターへの関心が高まっている。 - さらに、ピーナッツバターはスプレッド以外にもさまざまな食品カテゴリーに進出している。ピーナッツバターはスナック、デザート、さらには風味豊かな料理にも取り入れられ、世界的な存在感を高めている。 5.健康とウェルネスが天然・有機ピーナッツバターの需要を牽引 - ピーナッツバターの世界市場で最も顕著なトレンドのひとつは、ナチュラル・オーガニック製品に対する需要の高まりである。健康志向の消費者は天然素材やオーガニック素材の利点をより認識するようになっており、純粋な未加工ピーナッツから作られたピーナッツバターの消費急増につながっている。 - 天然素材やオーガニックのピーナッツバターは、添加物や保存料、人工香料を使用していないため、人気を集めている。また、これらの製品は砂糖や塩分の含有量が少ないため、より健康的であると認識されている。消費者は、食生活においてより健全な選択をしようとするため、「砂糖無添加」、「非遺伝子組み換え」、「オーガニック」といった言葉を誇示するラベルを求める。 - メーカー各社はこの傾向に対応し、ナチュラルやオーガニックのピーナツ・バター・オプションを含む製品ラインを拡大している。ブランドはまた、これらの特徴を強調し、健康志向の消費者を引きつけるためにパッケージを強化している。その結果、世界のナチュラル・オーガニック・ピーナッツバター市場は力強い成長を遂げている。 世界のピーナツバター市場は、より健康的で持続可能な、より多様な選択肢を求める消費者の需要によって、大きな変革期を迎えている。消費者の健康志向と環境意識が高まるにつれ、メーカーは革新的な製品、倫理的な調達、持続可能なパッケージングで対応している。ピーナッツバター市場の将来は、成長、新地域への拡大、フレーバーと品種のますますの拡大によって特徴付けられ、今後数年間はエキサイティングな業界として注目される。 セグメント別インサイト 製品別インサイト 世界のピーナツバター市場では、カリカリピーナツバターの需要が顕著に急増している。この人気の高まりは、より食感のあるダイナミックな食体験を求める消費者の嗜好の変化に起因している。多くの消費者は、味と口当たりの両方で楽しいコントラストを提供するピーナッツバターの選択肢を求めている。クランチーピーナツバターにピーナツの小片や塊が含まれていると、歯ごたえが楽しめ、味に深みが出るため、より感覚豊かなピーナツバタースプレッドを求める消費者にアピールできる。 さらに、カリカリピーナツバターの需要は、ナチュラルで加工度の低い食品という広範な傾向と一致している。消費者はカリカリピーナツバターを、滑らかなピーナツバターと比較して精製度が低いと認識し、多くの場合、丸ごとのピーナツに近いと連想する。この認識は、加工が最小限に抑えられ、添加物の少ない製品を求める消費者の共感を呼ぶ。その結果、メーカー各社は多様な消費者の嗜好に応えるため、製品ラインを拡大し、様々な食感を提供し、革新的な成分を取り入れることで、カリカリピーナッツバターに対する需要の高まりをますます利用するようになっている。この傾向は、今後数年間も世界のピーナッツバター市場の成長を牽引し続けると予想される。 流通チャネルの洞察 ピーナッツバターの世界市場では、消費者の購買習慣に対するeコマースの影響力拡大という広範な傾向を反映して、オンライン流通チャネルを通じた需要が大幅に増加している。ピーナッツバターのオンライン・ショッピングは消費者にいくつかの利点を提供し、これがこの市場の拡大に寄与している。 に貢献している。第一に、買い物客が自宅にいながらにして好きなピーナッツバターのブランドや種類を閲覧・購入でき、実店舗を訪れる必要がなくなるという利便性がある。 第二に、オンライン・プラットフォームでは、実店舗ではなかなか手に入らないようなニッチ・ブランドや専門ブランド、フレーバーを含むピーナッツバター製品の幅広い品揃えを提供していることが多い。この幅広い品揃えは、ユニークで多様なピーナッツバターの選択肢を探している消費者にアピールする。さらに、オンライン小売業者は、詳細な製品情報、カスタマーレビュー、おすすめ商品を頻繁に提供し、消費者が情報に基づいた選択をしたり、新しいピーナッツバターのバリエーションを探したりするのに役立っている。 さらに、世界的な大流行は、ピーナッツバターを含む食料品のオンラインショッピングの採用を加速させた。健康や安全性を懸念する多くの消費者が、食料品のニーズを満たすためにオンライン・チャネルを利用するようになり、このシフトは購買行動に永続的な影響を与えると予想される。その結果、ピーナッツバター・メーカーは、オンライン・チャネルからの需要の高まりに対応するため、オンライン・プレゼンスの最適化、ユーザー・エクスペリエンスの向上、eコマース流通戦略の拡大に投資しており、進化する市場環境の中で競争力を維持できるようにしている。この傾向は、今後もピーナッツバター市場を再構築し続けると予想される。 地域別インサイト 北米地域は世界のピーナッツバター市場において顕著な需要の急増を目の当たりにしている。ピーナッツバターに対するこの食欲の増加は、消費者の嗜好の変化やライフスタイルの選択を反映するいくつかの要因に起因している。 第一に、北米では健康とウェルネスを重視する傾向が強まっており、ピーナッツバターは適度に消費されれば、この傾向によく合致する。ピーナッツバターには豊富なタンパク質、健康的な脂肪、必須栄養素が含まれているため、栄養価の高いスナックやスプレッドを求める人々に人気がある。さらに、サンドイッチからスムージーまで、さまざまな料理の材料としてのピーナッツバターの汎用性は、食生活に健康的な食材を取り入れる便利な方法を探している健康志向の消費者にアピールする。 第二に、北米ではナチュラル・オーガニック・ピーナッツバターの需要が高まっている。消費者は食品の品質にますます関心を寄せており、添加物や保存料、人工香料を使用していないピーナッツバター製品に惹かれている。その結果、メーカー各社はナチュラルやオーガニックのピーナツバターを含む製品ラインナップを拡大し、目の肥えた消費者を惹きつけるため、しばしば製品ラベルにこれらの特徴を強調している。 これらの要因に加えて、快適な食品としてのピーナッツバターの根強い人気と、様々な料理やレシピへの組み込みが、北米での需要を引き続き牽引している。この地域の多様な料理風景は、ピーナッツバターを伝統的な料理にも斬新な料理にも取り入れることを可能にし、その消費をさらに促進している。全体として、ピーナッツバターに対する北米市場の食欲の高まりは、健康志向の選択、食生活の柔軟性、この万能スプレッドへの愛着の組み合わせを反映している。ピーナッツバターは同地域で愛されるパントリーの主食としての地位を維持しており、この傾向は今後も続くと予想される。 主要市場プレイヤー J.M.スマッカー社 ケロッグ クラフトフーズ マース社 コナグラ・ブランズ ホーメル・フーズ・コーポレーション オッカーグループ ハーシー・カンパニー ユニリーバ アソシエイテッド・ブリティッシュ・フーズ レポートの範囲 本レポートでは、ピーナッツバターの世界市場を、以下に詳述した業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています: - ピーナッツバター市場、製品別 o クランチー o クリーミー その他 - ピーナッツバター市場:流通経路別 o オフライン オンライン - ピーナッツバター市場:地域別 o 北米 米国 カナダ メキシコ o ヨーロッパ フランス ドイツ スペイン イタリア イギリス o アジア太平洋 中国 日本 インド ベトナム 韓国 中東・アフリカ 南アフリカ サウジアラビア UAE トルコ o 南米 ブラジル アルゼンチン コロンビア 競争状況 企業プロフィール:ピーナッツバターの世界市場における主要企業の詳細分析。 利用可能なカスタマイズ Tech Sci Research社のピーナッツバターの世界市場レポートは、所定の市場データを使用して、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。本レポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer 4.1. Brand Awareness 4.2. Factors Influencing Purchase Decision 4.3. Sources of Information 5. Global Peanut Butter Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Product Market Share Analysis (Crunchy, Creamy, Others) 5.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis (Offline, Online) 5.2.3. By Regional Market Share Analysis 5.2.3.1. North America Market Share Analysis 5.2.3.2. Europe Market Share Analysis 5.2.3.3. Asia-Pacific Market Share Analysis 5.2.3.4. Middle East & Africa Market Share Analysis 5.2.3.5. South America Market Share Analysis 5.2.4. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. Global Peanut Butter Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Product Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. North America Peanut Butter Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Product Market Share Analysis 6.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.2.3. By Country Market Share Analysis 6.2.3.1. United States Peanut Butter Market Outlook 6.2.3.1.1. Market Size & Forecast 6.2.3.1.1.1. By Value 6.2.3.1.2. Market Share & Forecast 6.2.3.1.2.1. By Product Market Share Analysis 6.2.3.1.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.2.3.2. Canada Peanut Butter Market Outlook 6.2.3.2.1. Market Size & Forecast 6.2.3.2.1.1. By Value 6.2.3.2.2. Market Share & Forecast 6.2.3.2.2.1. By Product Market Share Analysis 6.2.3.2.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.2.3.3. Mexico Peanut Butter Market Outlook 6.2.3.3.1. Market Size & Forecast 6.2.3.3.1.1. By Value 6.2.3.3.2. Market Share & Forecast 6.2.3.3.2.1. By Product Market Share Analysis 6.2.3.3.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 7. Europe Peanut Butter Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Product Market Share Analysis 7.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.2.3. By Country Market Share Analysis 7.2.3.1. France Peanut Butter Market Outlook 7.2.3.1.1. Market Size & Forecast 7.2.3.1.1.1. By Value 7.2.3.1.2. Market Share & Forecast 7.2.3.1.2.1. By Product Market Share Analysis 7.2.3.1.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.2.3.2. Germany Peanut Butter Market Outlook 7.2.3.2.1. Market Size & Forecast 7.2.3.2.1.1. By Value 7.2.3.2.2. Market Share & Forecast 7.2.3.2.2.1. By Product Market Share Analysis 7.2.3.2.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.2.3.3. Spain Peanut Butter Market Outlook 7.2.3.3.1. Market Size & Forecast 7.2.3.3.1.1. By Value 7.2.3.3.2. Market Share & Forecast 7.2.3.3.2.1. By Product Market Share Analysis 7.2.3.3.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.2.3.4. Italy Peanut Butter Market Outlook 7.2.3.4.1. Market Size & Forecast 7.2.3.4.1.1. By Value 7.2.3.4.2. Market Share & Forecast 7.2.3.4.2.1. By Product Market Share Analysis 7.2.3.4.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.2.3.5. United Kingdom Peanut Butter Market Outlook 7.2.3.5.1. Market Size & Forecast 7.2.3.5.1.1. By Value 7.2.3.5.2. Market Share & Forecast 7.2.3.5.2.1. By Product Market Share Analysis 7.2.3.5.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 8. Asia-Pacific Peanut Butter Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Product Market Share Analysis 8.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.2.3. By Country Market Share Analysis 8.2.3.1. China Peanut Butter Market Outlook 8.2.3.1.1. Market Size & Forecast 8.2.3.1.1.1. By Value 8.2.3.1.2. Market Share & Forecast 8.2.3.1.2.1. By Product Market Share Analysis 8.2.3.1.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.2.3.2. Japan Peanut Butter Market Outlook 8.2.3.2.1. Market Size & Forecast 8.2.3.2.1.1. By Value 8.2.3.2.2. Market Share & Forecast 8.2.3.2.2.1. By Product Market Share Analysis 8.2.3.2.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.2.3.3. India Peanut Butter Market Outlook 8.2.3.3.1. Market Size & Forecast 8.2.3.3.1.1. By Value 8.2.3.3.2. Market Share & Forecast 8.2.3.3.2.1. By Product Market Share Analysis 8.2.3.3.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.2.3.4. Vietnam Peanut Butter Market Outlook 8.2.3.4.1. Market Size & Forecast 8.2.3.4.1.1. By Value 8.2.3.4.2. Market Share & Forecast 8.2.3.4.2.1. By Product Market Share Analysis 8.2.3.4.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.2.3.5. South Korea Peanut Butter Market Outlook 8.2.3.5.1. Market Size & Forecast 8.2.3.5.1.1. By Value 8.2.3.5.2. Market Share & Forecast 8.2.3.5.2.1. By Product Market Share Analysis 8.2.3.5.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 9. Middle East & Africa Peanut Butter Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Product Market Share Analysis 9.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 9.2.3. By Country Market Share Analysis 9.2.3.1. South Africa Peanut Butter Market Outlook 9.2.3.1.1. Market Size & Forecast 9.2.3.1.1.1. By Value 9.2.3.1.2. Market Share & Forecast 9.2.3.1.2.1. By Product Market Share Analysis 9.2.3.1.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 9.2.3.2. Saudi Arabia Peanut Butter Market Outlook 9.2.3.2.1. Market Size & Forecast 9.2.3.2.1.1. By Value 9.2.3.2.2. Market Share & Forecast 9.2.3.2.2.1. By Product Market Share Analysis 9.2.3.2.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 9.2.3.3. UAE Peanut Butter Market Outlook 9.2.3.3.1. Market Size & Forecast 9.2.3.3.1.1. By Value 9.2.3.3.2. Market Share & Forecast 9.2.3.3.2.1. By Product Market Share Analysis 9.2.3.3.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 9.2.3.4. Turkey Peanut Butter Market Outlook 9.2.3.4.1. Market Size & Forecast 9.2.3.4.1.1. By Value 9.2.3.4.2. Market Share & Forecast 9.2.3.4.2.1. By Product Market Share Analysis 9.2.3.4.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 10. South America Peanut Butter Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Product Market Share Analysis 10.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 10.2.3. By Country Market Share Analysis 10.2.3.1. Brazil Peanut Butter Market Outlook 10.2.3.1.1. Market Size & Forecast 10.2.3.1.1.1. By Value 10.2.3.1.2. Market Share & Forecast 10.2.3.1.2.1. By Product Market Share Analysis 10.2.3.1.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 10.2.3.2. Argentina Peanut Butter Market Outlook 10.2.3.2.1. Market Size & Forecast 10.2.3.2.1.1. By Value 10.2.3.2.2. Market Share & Forecast 10.2.3.2.2.1. By Product Market Share Analysis 10.2.3.2.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 10.2.3.3. Colombia Peanut Butter Market Outlook 10.2.3.3.1. Market Size & Forecast 10.2.3.3.1.1. By Value 10.2.3.3.2. Market Share & Forecast 10.2.3.3.2.1. By Product Market Share Analysis 10.2.3.3.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 11. Market Dynamics 11.1. Drivers 11.2. Challenges 12. Impact of COVID-19 on Global Peanut Butter Market 12.1. Impact Assessment Model 12.1.1. Key Segments Impacted 12.1.2. Key Regions Impacted 12.1.3. Key Countries Impacted 13. Market Trends & Developments 14. Competitive Landscape 14.1. Company Profiles 14.1.1. J.M. Smucker Company 14.1.1.1. Company Details 14.1.1.2. Products 14.1.1.3. Financials (As Per Availability) 14.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.1.5. Recent Developments 14.1.1.6. Key Management Personnel 14.1.2. Kellogg Company 14.1.2.1. Company Details 14.1.2.2. Products 14.1.2.3. Financials (As Per Availability) 14.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.2.5. Recent Developments 14.1.2.6. Key Management Personnel 14.1.3. Kraft Foods 14.1.3.1. Company Details 14.1.3.2. Products 14.1.3.3. Financials (As Per Availability) 14.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.3.5. Recent Developments 14.1.3.6. Key Management Personnel 14.1.4. Mars, Inc. 14.1.4.1. Company Details 14.1.4.2. Products 14.1.4.3. Financials (As Per Availability) 14.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.4.5. Recent Developments 14.1.4.6. Key Management Personnel 14.1.5. Conagra Brands, Inc. 14.1.5.1. Company Details 14.1.5.2. Products 14.1.5.3. Financials (As Per Availability) 14.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.5.5. Recent Developments 14.1.5.6. Key Management Personnel 14.1.6. Hormel Foods Corporation 14.1.6.1. Company Details 14.1.6.2. Products 14.1.6.3. Financials (As Per Availability) 14.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.6.5. Recent Developments 14.1.6.6. Key Management Personnel 14.1.7. Oetker Group 14.1.7.1. Company Details 14.1.7.2. Products 14.1.7.3. Financials (As Per Availability) 14.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.7.5. Recent Developments 14.1.7.6. Key Management Personnel 14.1.8. The Hershey Company 14.1.8.1. Company Details 14.1.8.2. Products 14.1.8.3. Financials (As Per Availability) 14.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.8.5. Recent Developments 14.1.8.6. Key Management Personnel 14.1.9. Unilever Plc 14.1.9.1. Company Details 14.1.9.2. Products 14.1.9.3. Financials (As Per Availability) 14.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.9.5. Recent Developments 14.1.9.6. Key Management Personnel 14.1.10. Associated British Foods plc 14.1.10.1. Company Details 14.1.10.2. Products 14.1.10.3. Financials (As Per Availability) 14.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.10.5. Recent Developments 14.1.10.6. Key Management Personnel 15. Strategic Recommendations/Action Plan 15.1. Key Focus Areas 15.2. Target Product 15.3. Target Distribution Channel About Us & Disclaimer
SummaryThe Global Peanut Butter Market achieved a valuation of USD 6.01 billion in 2022 and is poised for robust growth throughout the forecast period, exhibiting a Compound Annual Growth Rate (CAGR) of 6.42% until 2028. Recent years have witnessed remarkable growth in the global peanut butter market, primarily driven by surging consumer demand for convenient and nutritious food options. Peanut butter, a versatile and protein-rich spread, has not only gained popularity in traditional markets like North America but has also found favor in emerging economies. This growth can be attributed to various factors, including increasing awareness of the health benefits associated with peanut consumption, such as being a rich source of healthy fats, vitamins, and minerals. Table of Contents1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer 4.1. Brand Awareness 4.2. Factors Influencing Purchase Decision 4.3. Sources of Information 5. Global Peanut Butter Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Product Market Share Analysis (Crunchy, Creamy, Others) 5.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis (Offline, Online) 5.2.3. By Regional Market Share Analysis 5.2.3.1. North America Market Share Analysis 5.2.3.2. Europe Market Share Analysis 5.2.3.3. Asia-Pacific Market Share Analysis 5.2.3.4. Middle East & Africa Market Share Analysis 5.2.3.5. South America Market Share Analysis 5.2.4. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. Global Peanut Butter Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Product Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. North America Peanut Butter Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Product Market Share Analysis 6.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.2.3. By Country Market Share Analysis 6.2.3.1. United States Peanut Butter Market Outlook 6.2.3.1.1. Market Size & Forecast 6.2.3.1.1.1. By Value 6.2.3.1.2. Market Share & Forecast 6.2.3.1.2.1. By Product Market Share Analysis 6.2.3.1.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.2.3.2. Canada Peanut Butter Market Outlook 6.2.3.2.1. Market Size & Forecast 6.2.3.2.1.1. By Value 6.2.3.2.2. Market Share & Forecast 6.2.3.2.2.1. By Product Market Share Analysis 6.2.3.2.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 6.2.3.3. Mexico Peanut Butter Market Outlook 6.2.3.3.1. Market Size & Forecast 6.2.3.3.1.1. By Value 6.2.3.3.2. Market Share & Forecast 6.2.3.3.2.1. By Product Market Share Analysis 6.2.3.3.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 7. Europe Peanut Butter Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Product Market Share Analysis 7.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.2.3. By Country Market Share Analysis 7.2.3.1. France Peanut Butter Market Outlook 7.2.3.1.1. Market Size & Forecast 7.2.3.1.1.1. By Value 7.2.3.1.2. Market Share & Forecast 7.2.3.1.2.1. By Product Market Share Analysis 7.2.3.1.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.2.3.2. Germany Peanut Butter Market Outlook 7.2.3.2.1. Market Size & Forecast 7.2.3.2.1.1. By Value 7.2.3.2.2. Market Share & Forecast 7.2.3.2.2.1. By Product Market Share Analysis 7.2.3.2.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.2.3.3. Spain Peanut Butter Market Outlook 7.2.3.3.1. Market Size & Forecast 7.2.3.3.1.1. By Value 7.2.3.3.2. Market Share & Forecast 7.2.3.3.2.1. By Product Market Share Analysis 7.2.3.3.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.2.3.4. Italy Peanut Butter Market Outlook 7.2.3.4.1. Market Size & Forecast 7.2.3.4.1.1. By Value 7.2.3.4.2. Market Share & Forecast 7.2.3.4.2.1. By Product Market Share Analysis 7.2.3.4.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 7.2.3.5. United Kingdom Peanut Butter Market Outlook 7.2.3.5.1. Market Size & Forecast 7.2.3.5.1.1. By Value 7.2.3.5.2. Market Share & Forecast 7.2.3.5.2.1. By Product Market Share Analysis 7.2.3.5.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 8. Asia-Pacific Peanut Butter Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Product Market Share Analysis 8.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.2.3. By Country Market Share Analysis 8.2.3.1. China Peanut Butter Market Outlook 8.2.3.1.1. Market Size & Forecast 8.2.3.1.1.1. By Value 8.2.3.1.2. Market Share & Forecast 8.2.3.1.2.1. By Product Market Share Analysis 8.2.3.1.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.2.3.2. Japan Peanut Butter Market Outlook 8.2.3.2.1. Market Size & Forecast 8.2.3.2.1.1. By Value 8.2.3.2.2. Market Share & Forecast 8.2.3.2.2.1. By Product Market Share Analysis 8.2.3.2.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.2.3.3. India Peanut Butter Market Outlook 8.2.3.3.1. Market Size & Forecast 8.2.3.3.1.1. By Value 8.2.3.3.2. Market Share & Forecast 8.2.3.3.2.1. By Product Market Share Analysis 8.2.3.3.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.2.3.4. Vietnam Peanut Butter Market Outlook 8.2.3.4.1. Market Size & Forecast 8.2.3.4.1.1. By Value 8.2.3.4.2. Market Share & Forecast 8.2.3.4.2.1. By Product Market Share Analysis 8.2.3.4.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 8.2.3.5. South Korea Peanut Butter Market Outlook 8.2.3.5.1. Market Size & Forecast 8.2.3.5.1.1. By Value 8.2.3.5.2. Market Share & Forecast 8.2.3.5.2.1. By Product Market Share Analysis 8.2.3.5.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 9. Middle East & Africa Peanut Butter Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Product Market Share Analysis 9.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 9.2.3. By Country Market Share Analysis 9.2.3.1. South Africa Peanut Butter Market Outlook 9.2.3.1.1. Market Size & Forecast 9.2.3.1.1.1. By Value 9.2.3.1.2. Market Share & Forecast 9.2.3.1.2.1. By Product Market Share Analysis 9.2.3.1.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 9.2.3.2. Saudi Arabia Peanut Butter Market Outlook 9.2.3.2.1. Market Size & Forecast 9.2.3.2.1.1. By Value 9.2.3.2.2. Market Share & Forecast 9.2.3.2.2.1. By Product Market Share Analysis 9.2.3.2.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 9.2.3.3. UAE Peanut Butter Market Outlook 9.2.3.3.1. Market Size & Forecast 9.2.3.3.1.1. By Value 9.2.3.3.2. Market Share & Forecast 9.2.3.3.2.1. By Product Market Share Analysis 9.2.3.3.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 9.2.3.4. Turkey Peanut Butter Market Outlook 9.2.3.4.1. Market Size & Forecast 9.2.3.4.1.1. By Value 9.2.3.4.2. Market Share & Forecast 9.2.3.4.2.1. By Product Market Share Analysis 9.2.3.4.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 10. South America Peanut Butter Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Product Market Share Analysis 10.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 10.2.3. By Country Market Share Analysis 10.2.3.1. Brazil Peanut Butter Market Outlook 10.2.3.1.1. Market Size & Forecast 10.2.3.1.1.1. By Value 10.2.3.1.2. Market Share & Forecast 10.2.3.1.2.1. By Product Market Share Analysis 10.2.3.1.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 10.2.3.2. Argentina Peanut Butter Market Outlook 10.2.3.2.1. Market Size & Forecast 10.2.3.2.1.1. By Value 10.2.3.2.2. Market Share & Forecast 10.2.3.2.2.1. By Product Market Share Analysis 10.2.3.2.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 10.2.3.3. Colombia Peanut Butter Market Outlook 10.2.3.3.1. Market Size & Forecast 10.2.3.3.1.1. By Value 10.2.3.3.2. Market Share & Forecast 10.2.3.3.2.1. By Product Market Share Analysis 10.2.3.3.2.2. By Distribution Channel Market Share Analysis 11. Market Dynamics 11.1. Drivers 11.2. Challenges 12. Impact of COVID-19 on Global Peanut Butter Market 12.1. Impact Assessment Model 12.1.1. Key Segments Impacted 12.1.2. Key Regions Impacted 12.1.3. Key Countries Impacted 13. Market Trends & Developments 14. Competitive Landscape 14.1. Company Profiles 14.1.1. J.M. Smucker Company 14.1.1.1. Company Details 14.1.1.2. Products 14.1.1.3. Financials (As Per Availability) 14.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.1.5. Recent Developments 14.1.1.6. Key Management Personnel 14.1.2. Kellogg Company 14.1.2.1. Company Details 14.1.2.2. Products 14.1.2.3. Financials (As Per Availability) 14.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.2.5. Recent Developments 14.1.2.6. Key Management Personnel 14.1.3. Kraft Foods 14.1.3.1. Company Details 14.1.3.2. Products 14.1.3.3. Financials (As Per Availability) 14.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.3.5. Recent Developments 14.1.3.6. Key Management Personnel 14.1.4. Mars, Inc. 14.1.4.1. Company Details 14.1.4.2. Products 14.1.4.3. Financials (As Per Availability) 14.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.4.5. Recent Developments 14.1.4.6. Key Management Personnel 14.1.5. Conagra Brands, Inc. 14.1.5.1. Company Details 14.1.5.2. Products 14.1.5.3. Financials (As Per Availability) 14.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.5.5. Recent Developments 14.1.5.6. Key Management Personnel 14.1.6. Hormel Foods Corporation 14.1.6.1. Company Details 14.1.6.2. Products 14.1.6.3. Financials (As Per Availability) 14.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.6.5. Recent Developments 14.1.6.6. Key Management Personnel 14.1.7. Oetker Group 14.1.7.1. Company Details 14.1.7.2. Products 14.1.7.3. Financials (As Per Availability) 14.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.7.5. Recent Developments 14.1.7.6. Key Management Personnel 14.1.8. The Hershey Company 14.1.8.1. Company Details 14.1.8.2. Products 14.1.8.3. Financials (As Per Availability) 14.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.8.5. Recent Developments 14.1.8.6. Key Management Personnel 14.1.9. Unilever Plc 14.1.9.1. Company Details 14.1.9.2. Products 14.1.9.3. Financials (As Per Availability) 14.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.9.5. Recent Developments 14.1.9.6. Key Management Personnel 14.1.10. Associated British Foods plc 14.1.10.1. Company Details 14.1.10.2. Products 14.1.10.3. Financials (As Per Availability) 14.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 14.1.10.5. Recent Developments 14.1.10.6. Key Management Personnel 15. Strategic Recommendations/Action Plan 15.1. Key Focus Areas 15.2. Target Product 15.3. Target Distribution Channel About Us & Disclaimer
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