ベトナムのドア・窓市場:製品タイプ別(ドア、窓)、素材タイプ別(塩ビ、木材、アルミ、ガラス、その他)、エンドユーザー別(住宅、商業、公共、産業)、流通チャネル別(直接、間接)、地域別、競争予測と機会、2028年Vietnam Doors & Windows Market by Product Type (Doors, Windows), By Material Type (uPVC, Wood, Aluminum, Glass, Others), By End User (Residential, Commercial, Public, Industrial), By Distribution Channel (Direct, Indirect), By Region, Competition Forecast & Opportunities, 2028 ベトナムのドア・窓市場は2024年から2028年の間に高いCAGRで成長すると予測されている。消費者の可処分所得の増加により、リフォーム事業が増加している。市場成長を促進する主な要因は、同国におけるインフラプ... もっと見る
サマリーベトナムのドア・窓市場は2024年から2028年の間に高いCAGRで成長すると予測されている。消費者の可処分所得の増加により、リフォーム事業が増加している。市場成長を促進する主な要因は、同国におけるインフラプロジェクトの増加である。今後10年間で床面積とそれに伴うエネルギー消費量が増加すると予想されるため、建物からの排出量を削減するためにエネルギー効率の高い建材の使用が推奨されている。2021年、ベトナムの李文成副首相は、インフラの建設やアップグレードに105億米ドルを投じる計画を発表した。これにより、同国での建設活動が促進され、その結果、今後数年間のドアと窓の需要に拍車がかかると思われる。非可塑化ポリ塩化ビニル(uPVC)製の窓やドアは、省エネルギーを助け、効果的な断熱性を提供する。また、適切に製造・設置された場合、uPVC窓は優れた遮音性を発揮する。これらの窓やドアは様々な種類があり、別荘、高層マンション、オフィス、ホテル、病院など、どのようなタイプの建物にも設置することができます。 uPVCドアは、多くの便利な機能を提供しながら、プロパティの美的魅力を向上させます。例えば、メンテナンスが簡単、騒音が少ない、雨水が漏れない、暴風雨から守られる、ホコリがたまりにくい、ホームセキュリティが強化される、眺望が広がる、日差しがたくさん入る、デザインやスタイリングが自由でどんな近代建築にもマッチする、などである。 建設の増加が市場を牽引 経済の拡大がインフラ整備を後押しし、その結果、住宅、オフィス、小売店、施設などの建設が増加し、ドアや窓の必要性が高まっている。インフラストラクチャーは、成長中の経済においても、人口を管理するためにすでに確立された経済においても重要である。建物の建設が進むにつれ、ドアや窓の需要も増えるはずだ。不動産とインフラ需要は、この製品の需要を牽引する要因になるだろう。 新築住宅の購入や古い住宅の改築に対する消費者の関心の高まりも、この市場を後押しすると予想される。 ベトナム交通運輸省は、2021年4月から2030年3月までの交通インフラ計画を発表した。交通運輸省の産業研究所は3つの実施戦略を策定した。運輸省の産業研究所は3つの実施オプションを策定した。これらのインフラ・プロジェクトは、2021年1月に施行された新しいPPP法のおかげで、おおむね2025年までに完成すると予想されている。 2021年上半期、ハノイでは7,900戸以上のコンドミニアムが発売され、前年比10%増を記録した。COVID-19の波は2021年上半期のハノイ住宅市場に影響を与えた。しかし、新規発売戸数の増加は、販売活動の復活とデベロッパーと顧客の両方が市場環境の変化に適応していることを示している。同省は、高層マンションの建設に注力すると同時に、インフラ・エコシステムの過負荷を防ぐため、プロジェクトに適したインフラ整備を進めている。 実のところ、低層住宅の数を徐々に減らし、高層マンションの数を増やすという傾向は、今に始まったことではない。以前は、ホーチミン市の国と地方政府の指導のもと、住宅開発プロジェクトは低層プロジェクト構造から高層プロジェクト構造へと切り替えられていた。 さらに2022年、同市は今後30年間で賃貸住宅の比率を高め、賃貸住宅を通じて低所得者を収容し、賃貸購入の値ごろ感を高め、さまざまな支払い方法を通じて簡単なEMIで住宅を供給することを計画した。 観光・ホスピタリティ産業の台頭が市場を牽引 観光産業。中国、日本、韓国、台湾など、アジア経済圏からの観光客が多い。先進国の他の重要な観光地に比べ、これらの国々との経済的なつながりが強いため、今後数年間は観光産業が急速に回復する可能性がある。その結果、ホスピタリティ産業が活性化し、ホテル、レストラン、リゾート、その他の娯楽施設の新設や、古い建物の改修が進み、ドアや窓の需要が大幅に増加する可能性がある。 ベトナム政府は、観光を奨励しホスピタリティ産業を支援するため、数多くのインセンティブや政策を実施している。最近の企業・投資関連法の改正により、ベトナムは外国直接投資(FDI)にとってこれまで以上にアクセスしやすくなった。現在、ベトナムでは100%外国人所有の会社を設立することが合法となっている。これらの要因により、多くの国際企業がベトナムに拠点を設けるようになり、近い将来、ドアや窓の需要が高まると期待されている。 ホーチミンのタンソンニャット空港は、今後2年間で3,800万人の旅行者を収容できるように拡張する計画だ。これにより建設活動が促進され、その結果、今後2年間でドアと窓の需要が高まるだろう。 特に、外資系企業が価格上昇と戦っている中国からベトナムへの投資家が増えるにつれて、ベトナムへのビジネス旅行者が増加し続けるため、4つ星から5つ星ホテルのニーズは今後数年間で増加すると予想される。政府はまた、国内だけでなく世界的な接続性の向上にも注力しており、大手ホスピタリティ企業がベトナムに進出するためのより良い条件を提供している。 住宅セクターのアップサイド・ポテンシャル 低所得者層が安価な住宅を見つけられるよう支援することは、ベトナム政府の中心課題のひとつである。これにますます焦点が当てられることで、将来的にベトナムの住宅不動産市場が活性化することが期待されている。2021年第2四半期の建設省の報告によると、ホーチミン市では現在、イーストゲートとテッコタウンのアパート開発が建設中である。トゥードゥック市のEast Gateは1平方メートルあたり約2,700万ドン(1,180米ドル)、ビンタン区のTecco Townプロジェクトは1平方メートルあたり約2,400万ドン(1,050米ドル)である。 社会住宅の開発と管理を促進・奨励する住宅法やその他の政府指令は、ベトナム政府の主な努力のひとつである。都市部と農村部の恵まれない低所得者を支援するため、国会とベトナム政府は社会住宅を建設するための多くの政策と方法を推進した。また、社会住宅の建設に投資する国際的な個人や組織にも門戸を開いている。約200ヘクタールの敷地は、ホーチミン市議会が都市部や郊外のクリーンな土地の供給源を高めるために開始したプロジェクトの結果、(最初は2008年に)都心部から郊外に移された。 市場細分化 ベトナムのドア・窓市場は、製品タイプ、素材タイプ、エンドユーザー、流通チャネル、地域によって区分される。製品タイプ別では、市場はドアと窓に二分される。材料タイプ別では、市場は塩ビ、木材、アルミニウム、ガラス、その他に区分される。エンドユーザー別では、住宅用、商業用、公共用、工業用に分類される。流通チャネルでは、市場は直接と間接に分類される。 市場プレーヤー ベトナムのドア・窓市場における主な市場プレーヤーは、Van Phu Xuan Co., Ltd.、Window Co., Ltd.、Sai Gon New House Company、Viet-Stained Glass Co Ltd.、Tung Kuang Industrial Joint Stock Company、Mat Bao Co.Ltd.、Mhi Aerospace Vietnam Co., Ltd.、Alk Vina Joint Stock Company、Hoang Anh Gia Lai Joint Stock Companyである。 レポートの範囲 本レポートでは、ベトナムのドア・窓市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています: - ベトナムのドアと窓市場:製品タイプ別 o ドア o ウィンドウ - ベトナムのドア・窓市場:素材タイプ別 o ポリ塩化ビニール 木製 o アルミ o ガラス o その他 - ベトナムのドアと窓市場、エンドユーザー別 o 住宅 o 商業 o 公共施設 o 工業用 - ベトナムのドアと窓市場:流通チャンネル別 o 直接販売 o 間接 - ベトナムのドア・窓市場:地域別 o ベトナム北部 o ベトナム中部 o ベトナム南部 競合状況 企業プロフィール:ベトナムのドアと窓市場における主要企業の詳細分析 利用可能なカスタマイズ Tech Sci Research社のベトナムドア&窓市場レポートは所定の市場データを基に、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Product Overview1.1. Market Definition 1.2. Scope of the Market 1.2.1. Markets Covered 1.2.2. Years Considered for Study 1.2.3. Key Market Segmentations 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Impact of COVID-19 on Vietnam Doors & Windows Market 4. Executive Summary 5. Voice of Customers 6. Vietnam Doors & Windows Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Product Type (Doors & Windows) 6.2.2. By Material Type (uPVC, Wood, Aluminum, Glass, Others) 6.2.3. By End User (Residential, Commercial, Public, Industrial) 6.2.4. By Distribution Channel (Direct & Indirect) 6.2.5. By Region (Northern Vietnam, Central Vietnam, Southern Vietnam) 6.3. Market Map 7. Northern Vietnam Doors & Windows Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Product Type 7.2.2. By Material Type 7.2.3. By End User 7.2.4. By Distribution Channel 8. Central Vietnam Doors & Windows Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Product Type 8.2.2. By Material Type 8.2.3. By End User 8.2.4. By Distribution Channel 9. Southern Vietnam Doors & Windows Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Product Type 9.2.2. By Material Type 9.2.3. By End User 9.2.4. By Distribution Channel 10. Market Dynamics 10.1. Drivers 10.2. Challenges 11. Market Trends & Developments 12. Policy & Regulatory Landscape 13. Vietnam Economic Profile 14. Company Profiles 14.1. VAN PHU XUAN CO., LTD 14.1.1. Business Overview 14.1.2. Key Revenue and Financials (If Available) 14.1.3. Recent Developments 14.1.4. Key Personnel 14.1.5. Key Product/Services 14.2. Window Co., Ltd. 14.2.1. Business Overview 14.2.2. Key Revenue and Financials (If Available) 14.2.3. Recent Developments 14.2.4. Key Personnel 14.2.5. Key Product/Services 14.3. Sai Gon New House Company 14.3.1. Business Overview 14.3.2. Key Revenue and Financials (If Available) 14.3.3. Recent Developments 14.3.4. Key Personnel 14.3.5. Key Product/Services 14.4. VIET-STAINED GLASS CO LTD 14.4.1. Business Overview 14.4.2. Key Revenue and Financials (If Available) 14.4.3. Recent Developments 14.4.4. Key Personnel 14.4.5. Key Product/Services 14.5. TUNG KUANG INDUSTRIAL JOINT STOCK COMPANY 14.5.1. Business Overview 14.5.2. Key Revenue and Financials (If Available) 14.5.3. Recent Developments 14.5.4. Key Personnel 14.5.5. Key Product/Services 14.6. Mat Bao Co., Ltd 14.6.1. Business Overview 14.6.2. Key Revenue and Financials (If Available) 14.6.3. Recent Developments 14.6.4. Key Personnel 14.6.5. Key Product/Services 14.7. MHI AEROSPACE VIETNAM CO., LTD 14.7.1. Business Overview 14.7.2. Key Revenue and Financials (If Available) 14.7.3. Recent Developments 14.7.4. Key Personnel 14.7.5. Key Product/Services 14.8. ALK VINA JOINT STOCK COMPANY 14.8.1. Business Overview 14.8.2. Key Revenue and Financials (If Available) 14.8.3. Recent Developments 14.8.4. Key Personnel 14.8.5. Key Product/Services 14.9. Hoang Anh Gia Lai Joint Stock Company 14.9.1. Business Overview 14.9.2. Key Revenue and Financials (If Available) 14.9.3. Recent Developments 14.9.4. Key Personnel 14.9.5. Key Product/Services 15. Strategic Recommendations 16. About Us & Disclaimer
SummaryVietnam Doors & Windows Market is anticipated to grow at a high CAGR during the period of 2024-2028. There is an increase in renovation operations due to rising disposable income of consumers. The main factors propelling the market growth are rising infrastructure projects in the country. The use of energy-efficient building materials is recommended to reduce emissions from buildings as floor space area and the energy consumption that goes along with it are anticipated to increase over the next ten years. In 2021, the Deputy Prime Minister of Vietnam, Li Wencheng, announced a plan worth USD 10.5 billion to build or upgrade infrastructure. This is likely to prompt construction activities in the country, consequently fueling the demand for doors and windows in the coming years. Table of Contents1. Product Overview1.1. Market Definition 1.2. Scope of the Market 1.2.1. Markets Covered 1.2.2. Years Considered for Study 1.2.3. Key Market Segmentations 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Impact of COVID-19 on Vietnam Doors & Windows Market 4. Executive Summary 5. Voice of Customers 6. Vietnam Doors & Windows Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Product Type (Doors & Windows) 6.2.2. By Material Type (uPVC, Wood, Aluminum, Glass, Others) 6.2.3. By End User (Residential, Commercial, Public, Industrial) 6.2.4. By Distribution Channel (Direct & Indirect) 6.2.5. By Region (Northern Vietnam, Central Vietnam, Southern Vietnam) 6.3. Market Map 7. Northern Vietnam Doors & Windows Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Product Type 7.2.2. By Material Type 7.2.3. By End User 7.2.4. By Distribution Channel 8. Central Vietnam Doors & Windows Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Product Type 8.2.2. By Material Type 8.2.3. By End User 8.2.4. By Distribution Channel 9. Southern Vietnam Doors & Windows Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Product Type 9.2.2. By Material Type 9.2.3. By End User 9.2.4. By Distribution Channel 10. Market Dynamics 10.1. Drivers 10.2. Challenges 11. Market Trends & Developments 12. Policy & Regulatory Landscape 13. Vietnam Economic Profile 14. Company Profiles 14.1. VAN PHU XUAN CO., LTD 14.1.1. Business Overview 14.1.2. Key Revenue and Financials (If Available) 14.1.3. Recent Developments 14.1.4. Key Personnel 14.1.5. Key Product/Services 14.2. Window Co., Ltd. 14.2.1. Business Overview 14.2.2. Key Revenue and Financials (If Available) 14.2.3. Recent Developments 14.2.4. Key Personnel 14.2.5. Key Product/Services 14.3. Sai Gon New House Company 14.3.1. Business Overview 14.3.2. Key Revenue and Financials (If Available) 14.3.3. Recent Developments 14.3.4. Key Personnel 14.3.5. Key Product/Services 14.4. VIET-STAINED GLASS CO LTD 14.4.1. Business Overview 14.4.2. Key Revenue and Financials (If Available) 14.4.3. Recent Developments 14.4.4. Key Personnel 14.4.5. Key Product/Services 14.5. TUNG KUANG INDUSTRIAL JOINT STOCK COMPANY 14.5.1. Business Overview 14.5.2. Key Revenue and Financials (If Available) 14.5.3. Recent Developments 14.5.4. Key Personnel 14.5.5. Key Product/Services 14.6. Mat Bao Co., Ltd 14.6.1. Business Overview 14.6.2. Key Revenue and Financials (If Available) 14.6.3. Recent Developments 14.6.4. Key Personnel 14.6.5. Key Product/Services 14.7. MHI AEROSPACE VIETNAM CO., LTD 14.7.1. Business Overview 14.7.2. Key Revenue and Financials (If Available) 14.7.3. Recent Developments 14.7.4. Key Personnel 14.7.5. Key Product/Services 14.8. ALK VINA JOINT STOCK COMPANY 14.8.1. Business Overview 14.8.2. Key Revenue and Financials (If Available) 14.8.3. Recent Developments 14.8.4. Key Personnel 14.8.5. Key Product/Services 14.9. Hoang Anh Gia Lai Joint Stock Company 14.9.1. Business Overview 14.9.2. Key Revenue and Financials (If Available) 14.9.3. Recent Developments 14.9.4. Key Personnel 14.9.5. Key Product/Services 15. Strategic Recommendations 16. About Us & Disclaimer
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