マレーシア医薬品市場:種類別(医薬品vs生物製剤)、医薬品分類別(ブランド医薬品vsジェネリック医薬品)、購入形態別(処方箋医薬品vs市販医薬品)、流通チャネル別(病院薬局、小売薬局、オンライン薬局)、地域別、競争、予測、機会:2018年-2028FMalaysia Pharmaceuticals Market, By Type (Pharmaceutical Drugs v/s Biologics), By Drug Classification (Branded Drugs v/s Generic Drugs), By Mode of Purchase (Prescription-Based Drugs v/s Over-the-counter Drugs), By Distribution Channel (Hospital Pharmacies, Retail Pharmacies, Online Pharmacies), By Region, Competition, Forecast and Opportunities, 2018-2028F マレーシアの医薬品市場は、2028年の予測期間中に大きく成長すると予測されている。マレーシアでは、慢性疾患の有病率が上昇し、国民の意識が高まっていることから、医薬品の人気が高まっている。医療制度が整備... もっと見る
サマリーマレーシアの医薬品市場は、2028年の予測期間中に大きく成長すると予測されている。マレーシアでは、慢性疾患の有病率が上昇し、国民の意識が高まっていることから、医薬品の人気が高まっている。医療制度が整備され、政府が医療インフラとサービスに力を入れるようになっていることから、マレーシアの医薬品市場は近年著しい成長を遂げている。マレーシアは、増え続ける人口により良い医療サービスを提供するため、医療支出を増やしている。政府は、医療サービスの質とアクセシビリティを向上させるため、病院、診療所、研究センターなどの医療インフラ整備に投資している。このため、処方薬、一般用医薬品(OTC)、その他のヘルスケア製品を含む医薬品の需要が増加している。マレーシアでは高齢化に伴う人口動態の変化が起きている。人口の高齢化に伴い、糖尿病、高血圧、心血管疾患など、長期の投薬が必要な慢性疾患の有病率が高まっている。このため、これらの慢性疾患を管理するための医薬品に対する需要が高まり、マレーシア医薬品市場の成長を牽引している。さらに、マレーシア国民の間では、健康とウェルネスの重要性に対する意識が高まっている。マレーシア人は、定期的な運動、バランスの取れた食事、予防医療対策など、より健康的なライフスタイルを採用するようになってきている。このため、総合的な健康を維持するためのビタミン、サプリメント、その他のOTC医薬品を含むヘルスケア製品に対する需要が高まり、マレーシア医薬品市場の成長に寄与している。デジタル革命は、マレーシアの医薬品セクターを含む様々な産業に変革をもたらした。Eコマース・プラットフォームが人気を博し、消費者はオンライン薬局やヘルスケアポータルを通じて医薬品に便利にアクセスできるようになった。マレーシアの人々は医薬品をオンラインで購入することが増えており、これがマレーシア医薬品市場におけるEコマースの成長につながっている。また、デジタル化によって製薬会社はサプライチェーンや流通プロセスを合理化し、効率化とコスト削減を実現しています。国際貿易局(ITA)によると、マレーシアのアクティブ・インターネット・ユーザー数は2740万人から2021年までに80%に増加し、携帯電話の普及率は84.2%と高い。マレーシアでは、2021年1月の時点で、ソーシャルメディアのアクティブユーザー数は2,800万人、携帯電話接続者数は3,990万人となっている。 政府組織によるヘルスケアへの注目の高まり 製薬業界は医療分野において重要な役割を担っており、公衆衛生の向上に不可欠な医薬品や治療法を提供している。マレーシア政府は製薬産業の重要性を認識し、その成長と発展を支援するために積極的に投資を行っている。長年にわたり、マレーシアのヘルスケア能力の強化、経済成長の刺激、イノベーションの促進を目的として、政府機関による医薬品部門への投資が大幅に増加している。大手・中小の市場参加者による技術革新の高まりは、世界規模での市場拡大を加速させている。マレーシア保健省によると、2020年12月31日現在、認可された病院数は202、総病床数は17,155である。医薬品分野への投資を促進する主要な政府機関のひとつがマレーシア保健省(MOH)である。MOHは、研究開発(R&D)、製造、能力開発に重点を置き、地元の製薬業界を強化するための様々な取り組みに積極的に投資している。特筆すべきイニシアチブのひとつは、マレーシアにおける医薬品・医療機器の規制当局として機能する国家医薬品規制庁(NPRA)の2019年の設立である。NPRAは、製薬業界が高品質な基準を遵守し、イノベーションを促進し、公衆衛生を守ることを保証する上で極めて重要な役割を果たしている。政府は、規制プロセスの合理化、製品登録の強化、革新的医薬品の市場参入の迅速化など、NPRAを支援するために多額の資金を割り当てており、マレーシア医薬品市場の成長を促進している。医薬品分野への投資を促進しているもう一つの注目すべき政府機関は、マレーシアハイテク産官学グループ(MIGHT)である。政府と産業界の戦略的パートナーシップであるMIGHTは、医薬品を含むハイテク産業の発展を積極的に推進してきた。MIGHTは、研究開発、バイオテクノロジー製品の商業化、製薬・バイオテクノロジー分野への投資促進を支援することを目的としたマレーシア・バイオエコノミー開発公社(バイオエコノミー公社)やバイオテック・コープの設立など、現地の製薬エコシステムを発展させるための様々な取り組みを行ってきた。このような要因が、予測期間中のマレーシア医薬品市場の成長を促進すると予想される。WHOによると、現在、マレーシアのGDPに占める医療費の割合は約7.25%と予想されている。これは、人口増加、平均寿命の伸び、医療インフラとサービスの向上に向けた政府支出の増加の結果、上昇すると予想されている。 慢性疾患の増加 マレーシアでは慢性疾患の有病率が驚くほど増加しており、医療制度と経済に大きな負担となっている。マレーシアにおける慢性疾患の有病率上昇にはいくつかの要因がある。主な要因の一つは、マレーシア人のライフスタイルの変化である。同国が経済的に発展し都市化が進むにつれ、座りがちな生活、不健康な食習慣、身体活動の減少へとシフトしている。このため、慢性疾患の主要な危険因子である肥満、高血圧、高コレステロール、糖尿病などの危険因子の有病率が上昇し、マレーシア医薬品市場の成長につながった。特に肥満は、マレーシアにおける主要な健康問題になっている。National Health and Morbidity Survey(NHMS)2019によると、マレーシアの成人の過体重と肥満の有病率は上昇傾向にあり、成人の30.0%が過体重、17.5%が肥満である。これは主に、高カロリー・低栄養食品の摂取増加による食事パターンの変化と、座りがちなライフスタイルによる身体活動レベルの低下が原因であり、マレーシア医薬品市場の成長を増大させている。さらに、マレーシアにおける慢性疾患の有病率の増加には、遺伝的素因と家族歴が一役買っている。糖尿病、高血圧、高コレステロール血症などの慢性疾患の発症リスクを高める特定の遺伝的要因があり、これらの疾患は家族内で発症する可能性がある。マレーシアでは様々な民族が混在しているため、特定の集団における慢性疾患の有病率の高さの一因となる遺伝的要因が組み合わさっている可能性があり、マレーシア医薬品市場の成長を後押ししている。マレーシア保健省によると、入院患者数は2019年の2,687,181人から2020年には2,284,303人に増加し、特別医療機関での入院患者数は2019年の72,352人から2020年には102,515人に増加する。 市場区分 マレーシア医薬品市場は、タイプ、薬剤分類、購入形態、流通チャネル、企業に区分される。タイプ別では、マレーシア医薬品市場は医薬品と生物製剤に分けられる。薬剤分類に基づき、マレーシア医薬品市場はブランド医薬品とジェネリック医薬品に分類される。購入形態に基づき、マレーシア医薬品市場は処方箋医薬品と市販医薬品に分類される。流通チャネルに基づき、マレーシア医薬品市場は病院薬局、小売薬局、オンライン薬局に分類される。地域別では、マレーシア医薬品市場は東マレーシアと西マレーシアに区分される。 企業プロフィール Abbvie, Inc.、Astrazeneca Plc、Bristol Myers Squibb Co.、GSK plc、Johnson & Johnson、Merck & Co.、Novartis Ag、Pfizer Inc.、Roche Holding Ag、Sanofiaなどがマレーシア医薬品市場の主要企業である。 レポートの範囲 本レポートでは、マレーシア医薬品市場を業界動向に加えて以下のカテゴリーに分類し、その詳細も記載しています: - マレーシア医薬品市場:タイプ別 o 医薬品 o 生物製剤 - マレーシア医薬品市場:形態別 o 錠剤 o カプセル o 粉末 o 液体 o ソフトジェル - マレーシア医薬品市場、医薬品分類別 ブランド医薬品 o ジェネリック医薬品 - マレーシアの医薬品市場:購入形態別 o 処方箋に基づく医薬品 o 市販薬 - マレーシア医薬品市場:エンドユーザー別 o 病院薬局 o 小売薬局 o オンライン薬局 - マレーシアの医薬品市場:地域別 o 東マレーシア o 西マレーシア 競合状況 企業プロフィール:マレーシア医薬品市場の主要企業の詳細分析 利用可能なカスタマイズ: TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供します。本レポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Product Overview1.1. Market Definition 1.2. Scope of the Market 1.2.1. Markets Covered 1.2.2. Years Considered for Study 1.2.3. Key Market Segmentations 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Overview of the Market 3.2. Overview of Key Market Segmentations 3.3. Overview of Key Market Players 3.4. Overview of Key Regions/Countries 3.5. Overview of Market Drivers, Challenges, Trends 4. Voice of Customer 5. Malaysia Pharmaceutical Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Type (Pharmaceutical Drugs v/s Biologics) 5.2.1.1. By Pharmaceutical Drugs (Gynecology Drugs, Respiratory Drugs, Dermatology Drugs, Analgesic Drugs, Oncology Drugs, Others) 5.2.1.2. By Biologics (Monoclonal Antibodies (MAbS, Therapeutic Proteins, Vaccines) 5.2.2. By Drug Classification (Branded Drugs v/s Generic Drugs) 5.2.3. By Mode of Purchase (Prescription-Based Drugs v/s Over-the-counter Drugs) 5.2.4. By Distribution Channel (Hospital Pharmacies, Retail Pharmacies, Online Pharmacies) 5.2.5. By Region (East Malaysia, West Malaysia) 5.2.6. By Company (2023) 5.3. Market Map 5.3.1. By Type 5.3.2. By Drug Classification 5.3.3. By Mode of Purchase 5.3.4. By Distribution Channel 5.3.5. By Region 6. Branded Drugs Malaysia Pharmaceutical Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Type (Pharmaceutical Drugs v/s Biologics) 6.2.1.1. By Pharmaceutical Drugs (Gynecology Drugs, Respiratory Drugs, Dermatology Drugs, Analgesic Drugs, Oncology Drugs, Others) 6.2.1.2. By Biologics (Monoclonal Antibodies (MAbS, Therapeutic Proteins, Vaccines) 6.2.2. By Mode of Purchase (Prescription-Based Drugs v/s Over-the-counter Drugs) 6.2.3. By Distribution Channel (Hospital Pharmacies, Retail Pharmacies, Online Pharmacies) 7. Generic Drugs Malaysia Pharmaceutical Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Type (Pharmaceutical Drugs v/s Biologics) 7.2.1.1. By Pharmaceutical Drugs (Gynecology Drugs, Respiratory Drugs, Dermatology Drugs, Analgesic Drugs, Oncology Drugs, Others) 7.2.1.2. By Biologics (Monoclonal Antibodies (MAbS, Therapeutic Proteins, Vaccines) 7.2.2. By Mode of Purchase (Prescription-Based Drugs v/s Over-the-counter Drugs) 7.2.3. By Distribution Channel (Hospital Pharmacies, Retail Pharmacies, Online Pharmacies) 8. Market Dynamics 8.1. Drivers 8.2. Challenges 9. Market Trends & Developments 10. Policy & Regulatory Landscape 11. Malaysia Economic Profile 12. Malaysia Pharmaceutical Market: SWOT Analysis 13. Porter’s Five Forces Analysis 13.1. Competition in the Industry 13.2. Potential of New Entrants 13.3. Power of Suppliers 13.4. Power of Customers 13.5. Threat of Substitute Products 14. Competitive Landscape 14.1. Business Overview 14.2. Product Offerings 14.3. Recent Developments 14.4. Financials (As Reported) 14.5. Key Personnel 14.6. SWOT Analysis 14.6.1. Abbvie, Inc. 14.6.2. Astrazeneca Plc 14.6.3. Bristol Myers Squibb Co. 14.6.4. GSK plc 14.6.5. Johnson & Johnson 14.6.6. Merck & Co 14.6.7. Novartis Ag 14.6.8. Pfizer Inc. 14.6.9. Roche Holding Ag 14.6.10. Sanofi 15. Strategic Recommendations 16. About Us & Disclaimer
SummaryMalaysia pharmaceuticals market is anticipated to grow significantly during the projected period of 2028. Pharmaceuticals are gaining increasing popularity in Malaysia with rising prevalence of chronic diseases and increasing awareness among the population. With a well-developed healthcare system and increasing government focus on healthcare infrastructure and services, the pharmaceuticals market in Malaysia has been witnessing significant growth in recent years. Malaysia has been increasing its healthcare expenditure to provide better healthcare services to its growing population. The government has been investing in the development of healthcare infrastructure, including hospitals, clinics, and research centers, to improve the quality and accessibility of healthcare services. This has led to an increased demand for pharmaceutical products, including prescription drugs, over the counter (OTC) drugs, and other healthcare products. Malaysia is experiencing a demographic shift with an aging population. As the population ages, there is an increased prevalence of chronic diseases, such as diabetes, hypertension, and cardiovascular diseases, which require long-term medication. This has resulted in a higher demand for pharmaceutical products to manage these chronic diseases, thereby driving the growth of the Malaysia pharmaceuticals market. Table of Contents1. Product Overview1.1. Market Definition 1.2. Scope of the Market 1.2.1. Markets Covered 1.2.2. Years Considered for Study 1.2.3. Key Market Segmentations 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Overview of the Market 3.2. Overview of Key Market Segmentations 3.3. Overview of Key Market Players 3.4. Overview of Key Regions/Countries 3.5. Overview of Market Drivers, Challenges, Trends 4. Voice of Customer 5. Malaysia Pharmaceutical Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Type (Pharmaceutical Drugs v/s Biologics) 5.2.1.1. By Pharmaceutical Drugs (Gynecology Drugs, Respiratory Drugs, Dermatology Drugs, Analgesic Drugs, Oncology Drugs, Others) 5.2.1.2. By Biologics (Monoclonal Antibodies (MAbS, Therapeutic Proteins, Vaccines) 5.2.2. By Drug Classification (Branded Drugs v/s Generic Drugs) 5.2.3. By Mode of Purchase (Prescription-Based Drugs v/s Over-the-counter Drugs) 5.2.4. By Distribution Channel (Hospital Pharmacies, Retail Pharmacies, Online Pharmacies) 5.2.5. By Region (East Malaysia, West Malaysia) 5.2.6. By Company (2023) 5.3. Market Map 5.3.1. By Type 5.3.2. By Drug Classification 5.3.3. By Mode of Purchase 5.3.4. By Distribution Channel 5.3.5. By Region 6. Branded Drugs Malaysia Pharmaceutical Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Type (Pharmaceutical Drugs v/s Biologics) 6.2.1.1. By Pharmaceutical Drugs (Gynecology Drugs, Respiratory Drugs, Dermatology Drugs, Analgesic Drugs, Oncology Drugs, Others) 6.2.1.2. By Biologics (Monoclonal Antibodies (MAbS, Therapeutic Proteins, Vaccines) 6.2.2. By Mode of Purchase (Prescription-Based Drugs v/s Over-the-counter Drugs) 6.2.3. By Distribution Channel (Hospital Pharmacies, Retail Pharmacies, Online Pharmacies) 7. Generic Drugs Malaysia Pharmaceutical Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Type (Pharmaceutical Drugs v/s Biologics) 7.2.1.1. By Pharmaceutical Drugs (Gynecology Drugs, Respiratory Drugs, Dermatology Drugs, Analgesic Drugs, Oncology Drugs, Others) 7.2.1.2. By Biologics (Monoclonal Antibodies (MAbS, Therapeutic Proteins, Vaccines) 7.2.2. By Mode of Purchase (Prescription-Based Drugs v/s Over-the-counter Drugs) 7.2.3. By Distribution Channel (Hospital Pharmacies, Retail Pharmacies, Online Pharmacies) 8. Market Dynamics 8.1. Drivers 8.2. Challenges 9. Market Trends & Developments 10. Policy & Regulatory Landscape 11. Malaysia Economic Profile 12. Malaysia Pharmaceutical Market: SWOT Analysis 13. Porter’s Five Forces Analysis 13.1. Competition in the Industry 13.2. Potential of New Entrants 13.3. Power of Suppliers 13.4. Power of Customers 13.5. Threat of Substitute Products 14. Competitive Landscape 14.1. Business Overview 14.2. Product Offerings 14.3. Recent Developments 14.4. Financials (As Reported) 14.5. Key Personnel 14.6. SWOT Analysis 14.6.1. Abbvie, Inc. 14.6.2. Astrazeneca Plc 14.6.3. Bristol Myers Squibb Co. 14.6.4. GSK plc 14.6.5. Johnson & Johnson 14.6.6. Merck & Co 14.6.7. Novartis Ag 14.6.8. Pfizer Inc. 14.6.9. Roche Holding Ag 14.6.10. Sanofi 15. Strategic Recommendations 16. About Us & Disclaimer
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