世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

インドの道路・高速道路部門市場:タイプ別(道路、高速道路、高速道路)、地域別、競争予測と機会、2028年


India Roads and Highways Sector Market By Type (Roads, Highways & Expressways), By Region, Competition Forecast and Opportunities, 2028

インドの道路・高速道路市場は、予測期間2024-2028年に堅調な成長が見込まれる。都市化に向けたいくつかの政府計画やスマートシティ計画が、予測期間における市場成長を後押しする主な要因となっている。例えば、... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年10月3日 US$3,500
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
77 英語

 

サマリー

インドの道路・高速道路市場は、予測期間2024-2028年に堅調な成長が見込まれる。都市化に向けたいくつかの政府計画やスマートシティ計画が、予測期間における市場成長を後押しする主な要因となっている。例えば、インドの道路網は総延長589万kmで世界第2位である。インドの道路網全体は、国道や州道、都市部や農村部の道路を含めて637万kmに達し、世界第2位の投資国となっている。国道(NH)は道路網全体の2%を占め、総交通量の40%以上を処理している。
高速道路分野では、インドは官民パートナーシップ(PPP)の枠組みが発達している。アジア開発銀行は、インドをPPPの運用成熟度においてトップに位置づけ、PPPの成熟市場と認定した。さらに、2014年4月に91,287kmであったNHsの長さは、この7年間で50%以上増加し、現在は1,40,152kmとなっている。高速道路建設は、2014-15年の1日あたり12キロから、2020-21年には1日あたり37キロに増加している。
インド道路・高速道路セクターの原動力
インドにおける自動車部門の増加が市場の成長を促進している。例えば、2022年の自動車生産台数(乗用車、三輪車、二輪車、四輪車を含む)は22,933,230台である。
中国に次いで、インドは世界第2位の人口を擁する。大差をつけて、この2カ国は人口が多い国のトップである。1平方キロメートルに400人が住んでいるのだから、これは面積の面でも注目に値する。したがって、道路や高速道路に対する他国からの需要は大きい。
インドは "Housing for All "計画に力を入れており、政府は "Make in India "などの開発プロジェクトを計画している。高速道路や道路の需要は急速に増加している。そのため、市場は2018年から2028年にかけて高いCAGRで成長すると予想されている。例えば、2000年4月から2022年9月までの間に、建設部門(タウンシップ、住宅、高速道路、道路建設インフラ、建設開発プロジェクト)およびインフラ活動へのFDIは、それぞれ262億4,000万米ドルおよび289億6,000万米ドルの投資を行った。このため、予測期間中に市場は急成長する可能性が高い。
道路・高速道路分野の発展に向けた政府の投資と取り組み
例えば、インド政府は2021年9月、パンジャブ州、ハリヤナ州、ラジャスタン州の道路インフラをアップグレードするために14.8億ドルを支出した。2021年、インド政府はジャンムー・カシミール州で総額134.8億米ドルの道路プロジェクトを認可した。州内の国道の数も増加した。
しかし、政府は2022-23年度予算で、年度内に国道網を2万5,000km整備するという野心的な目標を設定した。道路・高速道路省の主な目標は、2025年までに2,000kmの国道ネットワークを構築することである。政府は、2022年までに65,000キロメートルの国道を、5.35億ルピー(7,415億1,000万米ドル)をかけて建設する計画である。
政府は2021年10月、業務用トラック運転手の運転時間制限や、業務用車両への睡眠検出装置の設置要求など、交通安全向上のための規制を発表した。こうした投資と国内のインフラ整備の高まりが、予測期間中の市場成長を促進する要因となっている。
今後10年間で、何百もの新しい都市を建設しなければならない。都市部の貨物需要は、今後10年間で140%の成長が見込まれる。インドで拡大する電子商取引のサプライチェーンにおける全物流コストの50%は、国内の都市におけるファイナルマイル貨物輸送によって発生している。2022年までに、インドは中国を抜いて世界第3位の建築市場になると予想されている。2025年には、インドの物流市場は3,200億米ドルに達すると予測されている。水道、交通、都市インフラへの支出が、21~26年度のインフラ設備投資全体の成長を牽引すると予想される。
市場成長を牽引するバラトマラ・パリヨジャナ
2021年に発表されたBharatmala Pariyojanaは、既存の高速道路インフラの効率を向上させるため、国道・経済回廊、国境・沿岸道路、高速道路を約6万5,000km整備することを意図している。この構想では、550の地区に4車線接続を提供し、50の経済回廊を合計約26,000km建設し、車両速度を20〜25%向上させ、サプライチェーンのコストを5〜6%削減し、NHネットワークを強化して道路交通全体の70〜80%を輸送することが期待されている。
さらに、政府は2021年10月、自動車スクラップ政策(2022年4月から施行)の下での補助金に関する通達を発表し、自動車所有者が燃費の高い旧式車を放棄することを奨励した。
政府は2021年10月、アガルタラ・スマートシティ内の15の幹線道路を対象に、道路転換プロジェクトを開始した。このプロジェクトは、これらの道路を耐候性の高い道路に変えるもので、市場の成長にさらに貢献する。
インドにおけるスマート道路投資
都市化の進展に伴い、温室効果ガス(GHG)の排出量が増加し、カーボンフットプリントの拡大に拍車がかかるとともに、インテリジェント・モビリティのためのクリーンで持続可能な技術の利用が求められている。スマート交通管理システムは、地滑りや悪天候、交通渋滞が発生した際にデータを取得・記録できるデジタルセンサーを使用し、州や国道全域のLEDスクリーンに予測や警報を表示することができる。例えば、EITデジタルのポートフォリオ企業であるT.netは、2021年10月20日、スマートロード4.0を発表した。スマートロードとは、コネクテッドカーがインテリジェントセンサーのネットワークを介してデータを送受信する領域で、モビリティと交通安全を劇的に向上させることができる革新的な技術である。
インドの道路交通事業における最も重要な変革の一環として、NHAIは「完全デジタル化」を進め、独自のクラウドベースでAIを活用したビッグデータ分析プラットフォーム「データレイク」とプロジェクト管理ソフトウェアを発表した。NHAIの完全なプロジェクト管理ワークフローは、手作業からオンラインポータルベースに転換され、「適時性を備えたワークフロー」や「アラームメカニズム」などの包括的なプロジェクト実行活動が確立された。このような最新の開発により、この地域の市場は今後成長すると予想される。
市場区分
インドの道路・高速道路セクター市場は、タイプ、地域、競争環境に分けられる。タイプ別では、道路、高速道路、高速道路に区分される。地域別では、北、西、南、東に分けられる。
市場プレイヤー
インドの道路・高速道路市場で事業を展開している主要企業は、Reliance Infrastructure Limited、GMR Infrastructure Limited、NCC Limited、IRB Infrastructure Developers Ltd、Simplex Infrastructure Limited、Dilip Buildcon、Sadbhav Engineering Limited、Hindustan Construction Company Ltd、MEP、Infrastructure Developers Limited、L&T Infrastructure Development Projects Limited、NHIDCLなどである。
レポートの範囲
本レポートでは、インドの道路・高速道路セクター市場を、以下に詳述した業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています:
- インドの道路・高速道路セクター市場:タイプ別
道路
o 高速道路
高速道路
- インドの道路・高速道路セクター市場:地域別
西
北部


競合状況
企業プロフィール:インドの道路および高速道路セクター市場に存在する主要企業の詳細分析。
利用可能なカスタマイズ:
Tech Sci Research社は、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
- 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

ページTOPに戻る


目次

1. Sector Overview
1.1. Market Definition
1.2. Scope of the Market
1.3. Markets Covered
1.4. Years Considered for Study
1.5. Key Market Segmentations
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Impact of COVID-19 on India Roads and Highways Sector Market
4. Executive Summary
5. Voice of Customers
6. India Roads & Highways Market Outlook
6.1. Industry Structure & Stakeholders
6.2. Market Size & Forecast
6.2.1. By Value & By Length
6.3. Market Share & Forecast
6.3.1. By Type (Roads, Highways & Expressways)
6.3.2. By Region (North, East, South & West)
6.4. By Company (2022)
6.5. Market Map
7. India Highways Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value & By Length
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Type (State Highways, National Highways)
7.2.2. By Region (North, East, South & West)
7.3. India National Highways Market Outlook
7.3.1. Market Size & Forecast
7.3.1.1. By Value & By Length
7.3.2. Market Share & Forecast
7.3.2.1. By Region (North, East, South & West)
7.4. India State Highways Market Outlook
7.4.1. Market Size & Forecast
7.4.1.1. By Value & By Length
7.4.2. Market Share & Forecast
7.4.2.1. By Region (North, East, South & West)
8. India Expressways Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value & By Length
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Region (North, East, South & West)
9. India Roads Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value & By Length
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Region (North, East, South & West)
10. Market Dynamics
10.1. Drivers
10.2. Challenges
11. Market Trends & Developments
12. Smart City Outlook
13. Toll Collection Mechanism
14. Construction Material Analysis
15. Upcoming Mega Projects in India
16. Policy & Regulatory Landscape
17. India Economic Profile
18. Company Profiles
18.1. Reliance Infrastructure Limited
18.1.1. Business Overview
18.1.2. Key Revenue and Financials (If Available)
18.1.3. Recent Developments
18.1.4. Key Personnel
18.1.5. Key Product/Services
18.2. GMR Infrastructure Limited
18.2.1. Key Revenue and Financials (If Available)
18.2.2. Recent Developments
18.2.3. Key Personnel
18.2.4. Key Product/Services
18.3. NCC Limited
18.3.1. Key Revenue and Financials (If Available)
18.3.2. Recent Developments
18.3.3. Key Personnel
18.3.4. Key Product/Services
18.4. IRB Infrastructure Developers Ltd.
18.4.1. Key Revenue and Financials (If Available)
18.4.2. Recent Developments
18.4.3. Key Personnel
18.4.4. Key Product/Services
18.5. Simplex Infrastructure Limited
18.5.1. Key Revenue and Financials (If Available)
18.5.2. Recent Developments
18.5.3. Key Personnel
18.5.4. Key Product/Services
18.6. Dilip Buildcon
18.6.1. Key Revenue and Financials (If Available)
18.6.2. Recent Developments
18.6.3. Key Personnel
18.6.4. Key Product/Services
18.7. Sadbhav Engineering Limited
18.7.1. Key Revenue and Financials (If Available)
18.7.2. Recent Developments
18.7.3. Key Personnel
18.7.4. Key Product/Services
18.8. Hindustan Construction Company Ltd.
18.8.1. Key Revenue and Financials (If Available)
18.8.2. Recent Developments
18.8.3. Key Personnel
18.8.4. Key Product/Services
18.9. MEP Infrastructure Developers Limited
18.9.1. Key Revenue and Financials (If Available)
18.9.2. Recent Developments
18.9.3. Key Personnel
18.9.4. Key Product/Services
18.10. L&T Infrastructure Development Projects Limited
18.10.1. Key Revenue and Financials (If Available)
18.10.2. Recent Developments
18.10.3. Key Personnel
18.10.4. Key Product/Services
18.11. NHIDCL
18.11.1. Key Revenue and Financials (If Available)
18.11.2. Recent Developments
18.11.3. Key Personnel
18.11.4. Key Product/Services
19. Strategic Recommendations
20. About Us & Disclaimer
The data given for any year represents the market during the period, i.e., 1st April of the former year to 31st March of latter year. Eg: For FY2023E, the data represents the period, 1st April 2022 to 31st March 2023.

 

ページTOPに戻る


 

Summary

India Roads and Highways Sector Market is anticipated to grow at a robust rate in the forecast period, 2024-2028. Several government plans towards urbanization as well as smart city plans are the major factors propelling the market growth in the forecast period. For instance, India has the world's second-largest road network, with a total length of 5.89 million kilometers (kms). The overall road network in India is 6.37 million kilometers, including national and state highways, as well as urban and rural roads, making it the world's second largest investor. National Highways (NH) make up 2% of the overall road network and handle more than 40% of total traffic.
In the highway sector, India has a well-developed framework for Public-Private Partnerships (PPP). The Asian Development Bank placed India at the top in terms of PPP operational maturity and identified it as a mature market for PPPs. Additionally, the length of NHs has increased by more than 50% in the last seven years, from 91,287 km in April 2014 to 1,40,152 km presently. Highway Construction increased from 12 Km Per Day in 2014–15 to 37 Km Per Day in 2020–21.
Driving Forces behind India Roads and Highways Sector
Increasing automobile sector in India is propelling the growth of the market. For instance, Automobile production (including passenger vehicles, three-wheelers, two-wheelers, and four-wheelers) totaled 22,933,230 units in 2022.
After China, India has the world's second biggest population. By a wide margin, these two countries top the list of the most populated countries. This is noteworthy in terms of surface area, as 400 people live in one square kilometer. Therefore, there is a significant demand for roads and highways from other nations.
India is focusing on “Housing for All” Plan, and government is planning more development projects, such as “Make in India.” The requirement of highways and roads has been increasing rapidly. Due to which the market is anticipated to grow with a high CAGR in 2018-2028. For instance, between April 2000 and September 2022, FDI in the construction sector (townships, housing, highways, roads built-up infrastructure, and construction development projects) and infrastructure activities made USD26.24 billion and USD28.96 billion investments. Owing to which the market is likely to grow at a rapid pace in the forecast period.
Government Investments & Initiatives Towards Development of Roads and Highways Sector
For instance, The Indian government expended USD1.48 billion in September 2021 to upgrade road infrastructure in Punjab, Haryana, and Rajasthan. In 2021, the Indian government authorized road projects totaling USD13.48 billion in Jammu and Kashmir. The number of national roads in the state has also increased.
However, in Budget 2022-23, the government set an ambitious goal of building the National Highway network by 25,000 kilometers over the fiscal year. The Ministry of Roads and Highways' main goal is to build 2 lakh kilometers of national highway network by 2025. The government plans to build 65,000 kilometers of national roads by 2022 at a cost of Rs. 5.35 lakh crore (USD 741.51 billion).
The government announced restrictions to increase road safety in October 2021, including restricted driving hours for commercial truck drivers and a demand to install sleep detection devices in commercial vehicles. These investments and rising infrastructure development in the nation are the factors driving the market growth in the forecast period.
In the upcoming ten years, hundreds of new cities must be built. Urban freight demand is expected to grow by 140% during the next ten years. 50% of all logistics costs in the expanding e-commerce supply chains in India are incurred by final-mile freight transportation in the nation's cities. By 2022, India is anticipated to overtake China as the third-largest market for building worldwide. By 2025, it is predicted that the Indian logistics market will reach 320 billion USD. Spending on water supply, transportation, and urban infrastructure is expected to drive the overall infrastructure capex growth over the FY21–26 period.
Bharatmala Pariyojana Driving the Market Growth
The Bharatmala Pariyojana, which was announced in 2021, intends to create around 65,000 km of national and economic corridors, border and coastal roads, and motorways to improve the efficiency of existing highway infrastructure. The initiative is expected to offer 4-lane connection to 550 districts, build 50 economic corridors totaling around 26,000 km, boost vehicular speed by 20-25%, cut supply chain costs by 5-6%, and strengthen the NH network to transport 70-80% of total road traffic.
Moreover, the government released a notification in October 2021, regarding subsidies under the Vehicle Scrapping Policy (effective from April 2022) to encourage vehicle owners to abandon obsolete cars with higher fuel consumption expenses.
The government initiated a conversion project for 15 main roads in the Agartala smart city in October 2021. The project would convert these roads to weather-resistant roadways, further contributing to the market growth.
Smart Road investments in India
With increased urbanization, greenhouse gas (GHG) emissions are increasing, adding to an expanding carbon footprint and requiring the use of clean and sustainable technologies for intelligent mobility. Smart transportation management systems use digital sensors that can capture and record data in the event of a landslide, inclement weather, or traffic congestion, and can show predictions and alerts on LED screens throughout states and national roadways. Companies are focusing towards smart roads for instance, in October 20, 2021 - T.net, an EIT Digital portfolio firm, launched Smart Road 4.0, an innovative technology capable of dramatically enhancing mobility and road safety in a smart road, an area in which connected cars send and receive data over a network of intelligent sensors.
As part of one of the most significant transformations in India's road transportation business, the NHAI has gone 'Fully Digital,' launching a unique cloud-based and AI-powered Big Data Analytics platform - Data Lake and Project Management Software. NHAI's full project management workflow has been converted from manual to online portal-based, with comprehensive project execution activities such as 'workflow with timeliness’ and 'alarm mechanism' established. Owing the to this latest developments in region market is expected to grow future.
Market Segmentation
The India Roads and Highways Sector Market is divided into type, region and competitive landscape. Based on Type, the market is segmented into Roads, Highways & Expressways. Based on Region, the market is separated into North, West, South, East.
Market player
Major players operating in India Roads and Highways Sector Market are Reliance Infrastructure Limited, GMR Infrastructure Limited, NCC Limited, IRB Infrastructure Developers Ltd, Simplex Infrastructure Limited, Dilip Buildcon, Sadbhav Engineering Limited, Hindustan Construction Company Ltd, MEP, Infrastructure Developers Limited, L&T Infrastructure Development Projects Limited, NHIDCL.
Report Scope:
In this report, India Roads and Highways Sector Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• India Roads and Highways Sector Market, By Type:
o Roads
o Highways
o Expressways
• India Roads and Highways Sector Market, By Region:
o West
o North
o South
o East
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in India Roads and Highways Sector Market.
Available Customizations:
Tech Sci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Sector Overview
1.1. Market Definition
1.2. Scope of the Market
1.3. Markets Covered
1.4. Years Considered for Study
1.5. Key Market Segmentations
2. Research Methodology
2.1. Objective of the Study
2.2. Baseline Methodology
2.3. Key Industry Partners
2.4. Major Association and Secondary Sources
2.5. Forecasting Methodology
2.6. Data Triangulation & Validation
2.7. Assumptions and Limitations
3. Impact of COVID-19 on India Roads and Highways Sector Market
4. Executive Summary
5. Voice of Customers
6. India Roads & Highways Market Outlook
6.1. Industry Structure & Stakeholders
6.2. Market Size & Forecast
6.2.1. By Value & By Length
6.3. Market Share & Forecast
6.3.1. By Type (Roads, Highways & Expressways)
6.3.2. By Region (North, East, South & West)
6.4. By Company (2022)
6.5. Market Map
7. India Highways Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value & By Length
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Type (State Highways, National Highways)
7.2.2. By Region (North, East, South & West)
7.3. India National Highways Market Outlook
7.3.1. Market Size & Forecast
7.3.1.1. By Value & By Length
7.3.2. Market Share & Forecast
7.3.2.1. By Region (North, East, South & West)
7.4. India State Highways Market Outlook
7.4.1. Market Size & Forecast
7.4.1.1. By Value & By Length
7.4.2. Market Share & Forecast
7.4.2.1. By Region (North, East, South & West)
8. India Expressways Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value & By Length
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Region (North, East, South & West)
9. India Roads Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value & By Length
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Region (North, East, South & West)
10. Market Dynamics
10.1. Drivers
10.2. Challenges
11. Market Trends & Developments
12. Smart City Outlook
13. Toll Collection Mechanism
14. Construction Material Analysis
15. Upcoming Mega Projects in India
16. Policy & Regulatory Landscape
17. India Economic Profile
18. Company Profiles
18.1. Reliance Infrastructure Limited
18.1.1. Business Overview
18.1.2. Key Revenue and Financials (If Available)
18.1.3. Recent Developments
18.1.4. Key Personnel
18.1.5. Key Product/Services
18.2. GMR Infrastructure Limited
18.2.1. Key Revenue and Financials (If Available)
18.2.2. Recent Developments
18.2.3. Key Personnel
18.2.4. Key Product/Services
18.3. NCC Limited
18.3.1. Key Revenue and Financials (If Available)
18.3.2. Recent Developments
18.3.3. Key Personnel
18.3.4. Key Product/Services
18.4. IRB Infrastructure Developers Ltd.
18.4.1. Key Revenue and Financials (If Available)
18.4.2. Recent Developments
18.4.3. Key Personnel
18.4.4. Key Product/Services
18.5. Simplex Infrastructure Limited
18.5.1. Key Revenue and Financials (If Available)
18.5.2. Recent Developments
18.5.3. Key Personnel
18.5.4. Key Product/Services
18.6. Dilip Buildcon
18.6.1. Key Revenue and Financials (If Available)
18.6.2. Recent Developments
18.6.3. Key Personnel
18.6.4. Key Product/Services
18.7. Sadbhav Engineering Limited
18.7.1. Key Revenue and Financials (If Available)
18.7.2. Recent Developments
18.7.3. Key Personnel
18.7.4. Key Product/Services
18.8. Hindustan Construction Company Ltd.
18.8.1. Key Revenue and Financials (If Available)
18.8.2. Recent Developments
18.8.3. Key Personnel
18.8.4. Key Product/Services
18.9. MEP Infrastructure Developers Limited
18.9.1. Key Revenue and Financials (If Available)
18.9.2. Recent Developments
18.9.3. Key Personnel
18.9.4. Key Product/Services
18.10. L&T Infrastructure Development Projects Limited
18.10.1. Key Revenue and Financials (If Available)
18.10.2. Recent Developments
18.10.3. Key Personnel
18.10.4. Key Product/Services
18.11. NHIDCL
18.11.1. Key Revenue and Financials (If Available)
18.11.2. Recent Developments
18.11.3. Key Personnel
18.11.4. Key Product/Services
19. Strategic Recommendations
20. About Us & Disclaimer
The data given for any year represents the market during the period, i.e., 1st April of the former year to 31st March of latter year. Eg: For FY2023E, the data represents the period, 1st April 2022 to 31st March 2023.

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野の最新刊レポート

  • 本レポートと同分野の最新刊レポートはありません。

TechSci Research社のインフラ分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD()の最新刊レポート

  • 本レポートと同じKEY WORDの最新刊レポートはありません。

よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/25 10:26

155.25 円

163.23 円

198.36 円

ページTOPに戻る