インドヘアケア市場:製品タイプ別(ヘアスプレー、コンディショナー、ヘアオイル、シャンプー、その他(スタイリングジェルなど))、販売チャネル別(ハイパーマーケット・スーパーマーケット、専門店、オンライン、薬局・ヘルスストア、その他(百貨店など))、地域別、競争予測と機会、2029FIndia Hair Care Market, By Product Type (Hair Sprays, Conditioners, Hair Oils, Shampoos, Others (Styling Gels, etc.)), By Sales Channel (Hypermarket/Supermarkets, Specialty Stores, Online, Pharmacies/Health Stores, Others (Departmental Stores, etc.)), By Region, Competition Forecast and Opportunities, 2029F 2023年に34億米ドルとなるインドのヘアケア市場は、2029年までの年間平均成長率(CAGR)が11.4%と予想され、力強い成長が見込まれている。この市場は、美容・パーソナルケア業界の中でも急速に拡大するダイナミ... もっと見る
サマリー2023年に34億米ドルとなるインドのヘアケア市場は、2029年までの年間平均成長率(CAGR)が11.4%と予想され、力強い成長が見込まれている。この市場は、美容・パーソナルケア業界の中でも急速に拡大するダイナミックなセクターである。消費者の嗜好の変化、文化的重要性、進化する美容基準に後押しされ、インドのヘアケア市場は、様々な髪質や悩みに対応するよう調整された多様な製品を提供している。世界初のBS-VI(Stage-II)電気フレックス燃料車の発売と時を同じくして、トヨタのInnovaの100%エタノール燃料の新バージョンの発売は、水素、フレックス燃料、バイオ燃料などの代替燃料を推進する政府の広範なイニシアチブを強調するものである。この戦略的な動きは、二酸化炭素排出量を削減し、従来の燃料源への依存を減らすことを目的としている。 アーユルヴェーダのような伝統的な療法は、アムラ、ブラフミー、ヘナのような天然成分を配合し、現代の製剤に影響を与え続けている。消費者の需要が個別化されたホリスティックな解決策を求める傾向にあるため、頭皮の健康に焦点を当てた製品、カスタマイズ可能なレジメン、髪の健康サプリメントが急増している。同市場はまた、クリーンビューティー、持続可能性、スマートデバイスや毛髪分析用アプリなどのテクノロジー主導型ソリューションの採用といったグローバル志向も反映している。さらに、ジェンダーにとらわれない包括的な製品が人気を集めており、美に対する認識の進化を反映している。 要するに、インドのヘアケア市場の特徴は、革新性、カスタマイズ性、自然で倫理的で効能のある製品へのシフトである。 主な市場牽引要因 毛髪の文化的意義:インドでは、毛髪はアイデンティティ、美、自己表現の象徴として、深い文化的・社会的価値を有している。インドのヘアケアには伝統的なアーユルヴェーダの実践とハーブ療法が取り入れられており、髪の健康と見た目の美しさを維持することに本質的な関心が向けられている。この文化的重視が、オイルからシャンプー、コンディショナー、美容液に至るまで、多様なヘアケア製品の安定した需要につながっている。 美容意識の高まりと都市化:都市化が進み、世界的な美の基準に触れる機会が増えるにつれ、インドの消費者は身だしなみや外見にますます気を配るようになっている。都会的なライフスタイルへの移行により、抜け毛、フケ、乾燥、公害によるダメージなどの懸念から、高級で特殊なヘアケア製品への投資意欲が高まっている。このような消費者行動の変化は、多様なニーズに応える革新的で効果的なヘアケアソリューションへの需要を生み出している。 電子商取引とオンライン・インフルエンサーの台頭:Eコマースの台頭とオンライン・インフルエンサー、ブロガー、ソーシャル・メディア・プラットフォームの出現は、ヘアケア分野における消費者の交流と購買行動を一変させた。Eコマース・プラットフォームは、レビューや価格比較とともに、幅広い製品への便利なアクセスを提供している。同時に、オンライン・インフルエンサーは、ヘアケアのルーティン、製品のメリット、トレンドについて消費者を啓蒙する上で極めて重要な役割を果たしている。このような意識の高まりが、特定のヘアケアソリューションに対する需要を刺激している。 製品の革新とカスタマイズ:ヘアケアブランドは、消費者の関心とロイヤリティを獲得するために、製品の革新とカスタマイズを採用している。メーカー各社は、カーリーヘア用のサルフェートフリーシャンプーから伝統的なヘアケア儀式用のハーブベースのオイルまで、特定の髪質、悩み、文化的嗜好に合わせた製品を発売している。技術の進歩は、切れ毛や縮れ毛といった特定の問題をターゲットにしたヘアマスク、美容液、リーブイン・コンディショナーといった特殊なトリートメントの開発を可能にしている。 主な市場課題 多様な髪質と悩み:インドには多様な人々が住んでおり、髪のタイプ、質感、悩みは多岐にわたる。この多様性は、様々な消費者層の特徴的なニーズに応える製品を開発しようとするヘアケア・ブランドにとって課題となる。髪質はストレートからクセ毛まで様々で、それぞれに合った処方やソリューションが必要となる。さらに、抜け毛、フケ、縮れ毛、汚染によるダメージなどの懸念が、製品開発を複雑にしている。この課題に対処するには、多様な髪質や悩みに対応する包括的な製品群を生み出すための集中的な研究開発が必要である。 偽造品と模倣品:インドのヘアケア市場は、消費者の信頼を損ない、本物のブランドの評判を落とすような偽造品や模倣品の存在と闘っている。模倣品は人気ヘアケアブランドのパッケージやブランド名、成分まで模倣していることが多く、消費者は知らず知らずのうちに規格外品や有害な可能性のある製品を購入してしまう。これは、健康と安全のリスクをもたらし、ネガティブな体験につながり、リピートの購買意欲を減退させる可能性がある。この課題に対抗するため、ブランドは透明性、品質保証、教育を通じてブランドの信頼性を優先しなければならない。 主要市場動向 アーユルヴェーダと天然成分の影響:インドの伝統的な医学体系であるアーユルヴェーダは、ヘアケアを含むホリスティックな健康のために天然成分を使用することを推奨している。この影響は現代のヘアケア市場にも及んでおり、アムラ、ブラフミー、ニーム、ヘナ、ココナッツオイルなど、髪の健康に役立つことで知られるハーブや天然成分をふんだんに使った製品が消費者に支持されている。清潔」で環境に優しい製品への需要が、天然成分ベースのヘアケアソリューションの採用をさらに後押ししている。 ジェンダー・ニュートラルで包括的な製品:インドのヘアケア市場では、従来の性別に特化した製品の境界が曖昧になりつつある。各ブランドは、多様な嗜好やニーズに応えるジェンダーニュートラルで包括的な製品を提供することの意義を認識しつつある。頭皮の健康、質感の管理、特定の悩みに焦点を当てたヘアケア製品は、性別を問わず消費者の支持を集めており、市場の消費者層を拡大している。 クリーンで持続可能な美容:クリーンで持続可能な美を求める世界的なトレンドは、インドのヘアケア市場にも浸透している。消費者は美容の選択が環境に与える影響をますます意識するようになり、無添加で環境にやさしく、持続可能なパッケージの製品を選ぶようになっている。クリーンな処方、倫理的な調達、環境に優しいパッケージングを優先するブランドは、環境意識の高い消費者の共感を呼び、競争力を獲得している。 頭皮の健康:健康な頭皮は健康な髪の基礎であるとの認識が高まっている。各ブランドは、頭皮用スクラブ、美容液、トリートメントなど、頭皮の健康をターゲットにした製品を発売している。消費者は、フケ、かゆみ、過剰な皮脂分泌など、頭皮に関する一般的な問題の解決策を求めている。頭皮の健康に特化した製品には通常、ティーツリーオイル、サリチル酸、アロエベラなどの成分が含まれており、バランスのとれた清潔な頭皮環境をサポートする。 髪の健康サプリメント:内側から健康な髪を育てるというコンセプトが、ヘアサプリメントの人気を牽引している。消費者は髪の健康維持に栄養が果たす役割を認識し、ビタミン、ミネラル、ビオチン、コラーゲンを豊富に含むサプリメントに注目している。これらのサプリメントは、髪を強くし、抜け毛を防ぎ、全体的な髪質を向上させることを目的としており、髪の健康に対するホリスティックなアプローチと一致している。 汚染対策:都市化と環境汚染により、汚染対策ヘアケア製品の需要が高まっている。大気汚染物質や有害物質は、髪のダメージ、くすみ、早期老化の原因となる。各ブランドは、汚染によって引き起こされる髪の問題から保護する成分を配合した製品を開発している。酸化防止剤、保護美容液、解毒シャンプーは、消費者が環境ストレスから髪を守ろうとする中で人気を集めている。 技術主導のヘアケア:髪の健康状態を分析するスマートデバイスやアプリの登場により、テクノロジーがヘアケア領域に参入している。ヘアケアブランドは、髪の密度、質感、ダメージレベルを評価するヘアスキャナーやモバイルアプリなどのツールを開発している。これらのツールは、消費者がそれぞれの髪のニーズに基づいて、適切な製品やトリートメントについて十分な情報を得た上で決断できるようにするものだ。 セグメント別洞察 製品タイプの洞察:ヘアコンディショナーは、ダイナミックなインドのヘアケア市場において、活気のあるセグメントとして際立っている。ライフスタイルの進化、多様なヘアトリートメント、髪の健康に影響を与える環境要因が、効果的なヘアコンディショニングソリューションの需要を促進している。コンディショナーは、水分補給、栄養補給、まとまりやすさを提供し、縮れ毛、乾燥、ダメージなどの懸念に対処する上で極めて重要な役割を果たしている。消費者は、包括的なヘアケア習慣の重要性をますます認識するようになり、多様な髪質や悩みに対応するコンディショナーの人気につながっている。 地域別の洞察:北インドは、拡大するインドのヘアケア市場の中で、重要かつ急成長しているセグメントとして浮上している。多様な消費者層が存在し、ヘアケアに関する文化的慣習が深く根付いていることから、この地域は独特のトレンドと発展を遂げている。北インドでは、直毛、うねり毛、巻き毛など様々な髪質があるため、多様なヘアケアソリューションが必要とされている。アーユルヴェーダやハーブ療法といった伝統的な習慣が強い影響力を持ち、消費者はアムラ、ヘナ、ブラフミーといった天然成分を豊富に含む製品を好むようになる。都市化、ライフスタイルの進化、グローバルな美容基準への接触も、北インドのヘアケア市場の成長に寄与している。この地域は伝統と現代性が融合した地域であり、インドのヘアケア市場の中でも進化を続ける魅力的なセグメントである。 主要市場プレイヤー - 資生堂インディア - ジョンソン・エンド・ジョンソン - ヒンドゥスタン・ユニリーバ - アムウェイ・インディア・エンタープライゼス・プライベート・リミテッド - オリフレーム・インディア - プロクター・アンド・ギャンブル ハイジェン&ヘルスケア - L'Oreal India Pvt. - モディ・レブロン・プライベート・リミテッド - バイヤスドルフ・インディア社 - ラクメ・レバー社 レポートの範囲 本レポートでは、インドのヘアケア市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています: - インドのヘアケア市場:製品タイプ別 o ヘアスプレー o コンディショナー o ヘアオイル o シャンプー o その他 - インドのヘアケア市場:流通チャネル別 o ハイパーマーケット/スーパーマーケット o 専門店 o オンライン o 薬局/ヘルスストア o その他(百貨店など) - インドのヘアケア市場、地域別 o 北インド o 西インド o 南インド o 東インド 競合状況 企業プロフィール:インドのヘアケア市場における主要企業の詳細分析 利用可能なカスタマイズ Tech Sci Research社のインドヘアケア市場レポートは、所定の市場データを使用して、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。本レポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By Gender 4.2.2. By Age 4.3. Brand Awareness 4.4. Factors Influencing Purchase Decision 4.5. Brand Satisfaction 5. India Hair Care Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Hair Sprays, Conditioners, Hair Oils, Shampoos, Others (Styling Gels, etc.)) 5.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis (Hypermarket/Supermarkets, Specialty Stores, Online, Pharmacies/Health Stores, Others (Departmental Stores, etc.)) 5.2.3. By Regional Market Share Analysis 5.2.3.1. North India Region Market Analysis 5.2.3.2. South India Region Market Analysis 5.2.3.3. West India Region Market Analysis 5.2.3.4. East India Region Market Analysis 5.2.4. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2023) 5.3. India Hair Care Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Product Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Sales Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. India Hair Sprays Hair Care Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Sales Channel Market Share Analysis 7. India Conditioners Hair Care Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Type Market Share Analysis 7.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis 8. India Hair Oils Hair Care Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Type Market Share Analysis 8.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis 9. India Shampoos Hair Care Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Type Market Share Analysis 9.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis 10. Market Dynamics 10.1. Drivers 10.2. Challenges 11. Impact of COVID-19 on India Hair Care Market 11.1.1. Impact Assessment Model 11.1.2. Key Segments Impacted 11.1.3. Key Regions Impacted 12. Market Trends & Developments 13. SWOT Analysis 13.1. Strength 13.2. Weakness 13.3. Opportunities 13.4. Threats 14. Porter’s Five Forces Model 14.1. Competitive Rivalry 14.2. Bargaining Power of Buyers 14.3. Bargaining Power of Power 14.4. Threat of New Entrants 14.5. Threat of Substitutes 15. India Economic Profile 16. Policy & Regulatory Landscape 17. Competitive Landscape 17.1. Company Profiles 17.1.1. Shiseido India Private Limited 17.1.1.1. Company Details 17.1.1.2. Products & Services 17.1.1.3. Financial (As Per Availability) 17.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.1.5. Recent Development 17.1.1.6. Key Management Personnel 17.1.2. Johnson & Johnson Private Limited 17.1.2.1. Company Details 17.1.2.2. Products & Services 17.1.2.3. Financial (As Per Availability) 17.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.2.5. Recent Development 17.1.2.6. Key Management Personnel 17.1.3. Hindustan Unilever 17.1.3.1. Company Details 17.1.3.2. Products & Services 17.1.3.3. Financial (As Per Availability) 17.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.3.5. Recent Development 17.1.3.6. Key Management Personnel 17.1.4. Amway India Enterprises Pvt. Ltd. 17.1.4.1. Company Details 17.1.4.2. Products & Services 17.1.4.3. Financial (As Per Availability) 17.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.4.5. Recent Development 17.1.4.6. Key Management Personnel 17.1.5. Oriflame India 17.1.5.1. Company Details 17.1.5.2. Products & Services 17.1.5.3. Financial (As Per Availability) 17.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.5.5. Recent Development 17.1.5.6. Key Management Personnel 17.1.6. Procter & Gamble Hygiene & Health Care 17.1.6.1. Company Details 17.1.6.2. Products & Services 17.1.6.3. Financial (As Per Availability) 17.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.6.5. Recent Development 17.1.6.6. Key Management Personnel 17.1.7. L'Oreal India Pvt. Ltd. 17.1.7.1. Company Details 17.1.7.2. Products & Services 17.1.7.3. Financial (As Per Availability) 17.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.7.5. Recent Development 17.1.7.6. Key Management Personnel 17.1.8. Modi Revlon Private Limited 17.1.8.1. Company Details 17.1.8.2. Products & Services 17.1.8.3. Financial (As Per Availability) 17.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.8.5. Recent Development 17.1.8.6. Key Management Personnel 17.1.9. Beiersdorf India Pvt. Ltd. 17.1.9.1. Company Details 17.1.9.2. Products & Services 17.1.9.3. Financial (As Per Availability) 17.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.9.5. Recent Development 17.1.9.6. Key Management Personnel 17.1.10. Lakmé Lever Pvt. Ltd. 17.1.10.1. Company Details 17.1.10.2. Products & Services 17.1.10.3. Financial (As Per Availability) 17.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.10.5. Recent Development 17.1.10.6. Key Management Personnel 18. Strategic Recommendations/Action Plan 18.1. Key Focus Areas 18.2. Target Regions 18.3. Target Product Type 19. About Us & Disclaimer
Summarye Indian hair care market, valued at USD 3.4 billion in 2023, is poised for robust growth with an anticipated Compound Annual Growth Rate (CAGR) of 11.4% through 2029. This market represents a rapidly expanding and dynamic sector within the beauty and personal care industry. Fueled by shifting consumer preferences, cultural significance, and evolving beauty standards, the Indian hair care market offers a diverse range of products tailored to address various hair types and concerns. Table of Contents1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By Gender 4.2.2. By Age 4.3. Brand Awareness 4.4. Factors Influencing Purchase Decision 4.5. Brand Satisfaction 5. India Hair Care Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Hair Sprays, Conditioners, Hair Oils, Shampoos, Others (Styling Gels, etc.)) 5.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis (Hypermarket/Supermarkets, Specialty Stores, Online, Pharmacies/Health Stores, Others (Departmental Stores, etc.)) 5.2.3. By Regional Market Share Analysis 5.2.3.1. North India Region Market Analysis 5.2.3.2. South India Region Market Analysis 5.2.3.3. West India Region Market Analysis 5.2.3.4. East India Region Market Analysis 5.2.4. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2023) 5.3. India Hair Care Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Product Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Sales Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment 6. India Hair Sprays Hair Care Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Sales Channel Market Share Analysis 7. India Conditioners Hair Care Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Type Market Share Analysis 7.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis 8. India Hair Oils Hair Care Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Type Market Share Analysis 8.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis 9. India Shampoos Hair Care Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Type Market Share Analysis 9.2.2. By Sales Channel Market Share Analysis 10. Market Dynamics 10.1. Drivers 10.2. Challenges 11. Impact of COVID-19 on India Hair Care Market 11.1.1. Impact Assessment Model 11.1.2. Key Segments Impacted 11.1.3. Key Regions Impacted 12. Market Trends & Developments 13. SWOT Analysis 13.1. Strength 13.2. Weakness 13.3. Opportunities 13.4. Threats 14. Porter’s Five Forces Model 14.1. Competitive Rivalry 14.2. Bargaining Power of Buyers 14.3. Bargaining Power of Power 14.4. Threat of New Entrants 14.5. Threat of Substitutes 15. India Economic Profile 16. Policy & Regulatory Landscape 17. Competitive Landscape 17.1. Company Profiles 17.1.1. Shiseido India Private Limited 17.1.1.1. Company Details 17.1.1.2. Products & Services 17.1.1.3. Financial (As Per Availability) 17.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.1.5. Recent Development 17.1.1.6. Key Management Personnel 17.1.2. Johnson & Johnson Private Limited 17.1.2.1. Company Details 17.1.2.2. Products & Services 17.1.2.3. Financial (As Per Availability) 17.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.2.5. Recent Development 17.1.2.6. Key Management Personnel 17.1.3. Hindustan Unilever 17.1.3.1. Company Details 17.1.3.2. Products & Services 17.1.3.3. Financial (As Per Availability) 17.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.3.5. Recent Development 17.1.3.6. Key Management Personnel 17.1.4. Amway India Enterprises Pvt. Ltd. 17.1.4.1. Company Details 17.1.4.2. Products & Services 17.1.4.3. Financial (As Per Availability) 17.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.4.5. Recent Development 17.1.4.6. Key Management Personnel 17.1.5. Oriflame India 17.1.5.1. Company Details 17.1.5.2. Products & Services 17.1.5.3. Financial (As Per Availability) 17.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.5.5. Recent Development 17.1.5.6. Key Management Personnel 17.1.6. Procter & Gamble Hygiene & Health Care 17.1.6.1. Company Details 17.1.6.2. Products & Services 17.1.6.3. Financial (As Per Availability) 17.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.6.5. Recent Development 17.1.6.6. Key Management Personnel 17.1.7. L'Oreal India Pvt. Ltd. 17.1.7.1. Company Details 17.1.7.2. Products & Services 17.1.7.3. Financial (As Per Availability) 17.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.7.5. Recent Development 17.1.7.6. Key Management Personnel 17.1.8. Modi Revlon Private Limited 17.1.8.1. Company Details 17.1.8.2. Products & Services 17.1.8.3. Financial (As Per Availability) 17.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.8.5. Recent Development 17.1.8.6. Key Management Personnel 17.1.9. Beiersdorf India Pvt. Ltd. 17.1.9.1. Company Details 17.1.9.2. Products & Services 17.1.9.3. Financial (As Per Availability) 17.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.9.5. Recent Development 17.1.9.6. Key Management Personnel 17.1.10. Lakmé Lever Pvt. Ltd. 17.1.10.1. Company Details 17.1.10.2. Products & Services 17.1.10.3. Financial (As Per Availability) 17.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.10.5. Recent Development 17.1.10.6. Key Management Personnel 18. Strategic Recommendations/Action Plan 18.1. Key Focus Areas 18.2. Target Regions 18.3. Target Product Type 19. About Us & Disclaimer
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