GCCの家庭用掃除機市場:製品タイプ別(キャニスター、アップライト、ロボット、スティック、ハンディ、その他(ドラムなど))、タイプ別(コード付き、コードレス)、技術別(スマート、非スマート)、流通チャネル市場別(家電・専門小売店、ハイパーマーケット・スーパーマーケット、オンラインチャネル、その他(直販など))、国別、競争予測と機会、2028FGCC Residential Vacuum Cleaner Market By Product Type (Canister, Upright, Robotic, Stick, Handheld, Others (Drum, etc.)), By Type (Corded and Cordless), By Technology (Smart and Non-Smart), By Distribution Channel Market (Electronic and Specialty Retailers, Hypermarkets/ Supermarkets, Online Channel, Others (Direct sales, etc.)), By Country, Competition Forecast & Opportunities, 2028F GCCの家庭用掃除機市場は、衛生維持のための掃除機嗜好の高まり、労働人口の増加、技術の進歩により、予測期間中に堅調な成長が見込まれる。 掃除機は、ほこりやその他の小さな粒子を除去することによって、さま... もっと見る
サマリーGCCの家庭用掃除機市場は、衛生維持のための掃除機嗜好の高まり、労働人口の増加、技術の進歩により、予測期間中に堅調な成長が見込まれる。掃除機は、ほこりやその他の小さな粒子を除去することによって、さまざまな表面を除去し、きれいにする電動装置である。除去された材料やほこりは、クリーナー内のサイクロンまたはダストバッグに入れられる。主にカーペット、ベルベットの家具、広葉樹の床、その他の種類の床、ラミネートの床、布張りの床などの汚れやほこりを掃除するのに使われる。また、階段や自動車の掃除にも使われる。掃除機は用途によって多くのカテゴリーに分けられる。 家庭用掃除機にはコードレスタイプがあるため、持ち運びができ、使いやすく、家庭内のさまざまな場所を効率よく掃除できる。その有効性と環境への配慮から、家庭用掃除機の人気はますます高まっている。これにより、喘息患者がホコリアレルギーを発症するのを防ぐことができる。 ロボット掃除機の需要の高まりは、市場の成長につながるだろう。最近製造された最も実用的な家電製品のひとつがロボット掃除機で、最新の掃除機技術を駆使して開発された。ロボット掃除機にはセンサーが内蔵されており、コントロール装置で操作することができるが、身体的な補助が不要であるなど、従来の掃除機にはない特徴がある。ラミネート・フローリングには最高の掃除機だ。ユーザーは、コントロールを使って、現在地から掃除機をバーチャルに動かすことができる。これらの掃除機は、他の掃除機ほど適応性は高くないが、カーペットやハードウッドフロアにも使用できる。ロボット掃除機は、より素早く、手頃な価格で、肉体的な労力を使わずに作業を完了する。ロボット掃除機は、GCCの窓、プール、芝生、床の掃除で人気を集めている。このようなロボットが家庭での作業をより早く完了させるため、ロボット掃除機サービスに対する需要が際立っている。製品需要の高まりを受けて、市場は予測期間中も拡大を続けると予想される。 技術の進歩が市場の成長を後押しする。スマートホームガジェットは、携帯電話やその他のネットワークデバイスを使用して、インターネット接続があれば世界中のどこからでも家電製品を遠隔操作できる家庭のセットアップに適している。さらに、発展途上国における都市化の拡大により、スマートビルの数も増加している。2022年、Kyvolのロボット掃除機シリーズのプレミアム製品、Kyvol Cybovac E31がサウジアラビアで発売された。Kyvol Cybovac E31は乾湿両用のハウスクリーニング・アシスタントで、手間のかからない2つのディープクリーニング方式を1台に統合し、幅広い最先端技術を搭載した画期的なロボットである。このスマートな掃除機ロボットは、高精度のジャイロスコープによって駆動する特別なジャイロプティックTMナビゲーション・システムを搭載しています。Kyvolアプリによる遠隔操作だけでなく、音声コントロールも可能だ。このように、技術開発の進展に伴い、市場の成長速度も速まるだろう。 都市化によるライフスタイルの変化が市場成長を後押しする。GCC(湾岸協力会議)諸国、例えばUAEやサウジアラビアなどの主要都市圏は、高い都市化率によって世界発展の最前線に進んでいる。現在、これらの国々は、単に経済的に優位な居住地、生産地、目標達成地として以上の役割を果たしている。教育を受けた女性の割合が着実に増えれば、労働力人口の増加に役立つだろう。例えば、サウジアラビアの女性の労働力率は、2018年末の20%から2020年末には33%に比較的短期間で上昇した。そのため、掃除機などのスマートホームデバイスが加わることで、女性にとって仕事がしやすくなり、大きな助けとなる。スマートガジェットは飛躍的に成長しており、UAEのモバイル普及率は世界でもトップクラスである。このように、都市化の進展は家庭用掃除機市場を牽引する要因のひとつである。 市場区分 GCCの家庭用掃除機市場は、製品タイプ、種類、技術、流通チャネル、国、競争環境に基づいて区分される。市場はさらに、製品タイプに基づいて、キャニスター型、アップライト型、ロボット型、スティック型、ハンドヘルド型、その他(ドラム型など)に分けられる。また、タイプ別にコード付きとコードレスに二分される。市場は技術によってスマート型と非スマート型に区分される。流通チャネルには、家電量販店や専門店、ハイパーマーケット/スーパーマーケット、オンライン、その他(直販など)が含まれる。市場は国別にサウジアラビア、UAE、カタール、オマーン、バーレーン、クウェートに分けられる。 企業プロフィール Koninklijke Philips N.V.、Dyson Group、TTi Group(Hoover)、Xiaomi Corporation、Toshiba Gulf Fze、Panasonic Marketing Middle East and Africa FZE、Sharp Corporation、Stanley Black & Decker, Inc.、iRobot Corporation、BISSELL Middle East FZEも近年積極的に市場に参入しており、市場の成長をさらに強化している。 レポートの範囲 本レポートでは、GCCの家庭用掃除機市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています: - GCCの家庭用掃除機市場:製品タイプ別 o キャニスター o アップライト o ロボット式 o スティック o ハンディタイプ o その他 - GCCの家庭用掃除機市場:タイプ別 コード付き コードレス - GCCの家庭用掃除機市場:技術別 o スマート o 非スマート - GCCの家庭用掃除機市場:流通経路別 o 家電量販店および専門小売店 o ハイパーマーケット/スーパーマーケット o オンライン o その他 - GCCの家庭用掃除機市場:国別 o サウジアラビア o アラブ首長国連邦 o カタール o オマーン o バーレーン o クウェート 競合他社の状況 企業プロフィール:GCCの家庭用掃除機市場における主要企業の詳細分析 利用可能なカスタマイズ TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です: 企業情報 - 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング 目次1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By Gender 4.2.2. By Age 4.2.3. By Occupation 4.3. Brand Awareness 4.4. Factors Influencing Purchase Decision 4.5. Customer Satisfaction 4.6. Challenges Faced After Purchase 5. GCC Residential Vacuum Cleaner Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.1.2. By Volume 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Canister, Upright, Robotic, Stick, Handheld, Others (Drum, etc.)) 5.2.2. By Type Market Share Analysis (Corded and Cordless) 5.2.3. By Technology Market Share Analysis (Smart and Non-Smart) 5.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis (Electronic & Specialty Retailers, Hypermarkets/Supermarkets, Online, Others (Direct sales, etc.)) 5.2.5. By Country Market Share Analysis 5.2.6. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. GCC Residential Vacuum Cleaner Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Product Type Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Technology Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.5. By Country Market Mapping & Opportunity Assessment 6. Saudi Arabia Residential Vacuum Cleaner Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.1.2. By Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Product Type Market Share Analysis 6.2.2. By Type Market Share Analysis 6.2.3. By Technology Market Share Analysis 6.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 7. UAE Residential Vacuum Cleaner Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.1.2. By Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Product Type Market Share Analysis 7.2.2. By Type Market Share Analysis 7.2.3. By Technology Market Share Analysis 7.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 8. Qatar Residential Vacuum Cleaner Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.1.2. By Volume 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Product Type Market Share Analysis 8.2.2. By Type Market Share Analysis 8.2.3. By Technology Market Share Analysis 8.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 9. Oman Residential Vacuum Cleaner Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.1.2. By Volume 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Product Type Market Share Analysis 9.2.2. By Type Market Share Analysis 9.2.3. By Technology Market Share Analysis 9.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 10. Bahrain Residential Vacuum Cleaner Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.1.2. By Volume 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Product Type Market Share Analysis 10.2.2. By Type Market Share Analysis 10.2.3. By Technology Market Share Analysis 10.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 11. Kuwait Residential Vacuum Cleaner Market Outlook 11.1. Market Size & Forecast 11.1.1. By Value 11.1.2. By Volume 11.2. Market Share & Forecast 11.2.1. By Product Type Market Share Analysis 11.2.2. By Type Market Share Analysis 11.2.3. By Technology Market Share Analysis 11.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 11.2.5. By Region Market Share Analysis 12. Market Dynamics 12.1. Drivers 12.1.1. Rising demand for robotic vacuum cleaners 12.1.2. Changing lifestyle 12.1.3. Advancement in technology 12.2. Challenges 12.2.1. High pricing 12.2.2. High competition among brands 13. Impact of COVID-19 on GCC Residential Vacuum Cleaner Market 13.1. Impact Assessment Model 13.1.1. Key Segments Impacted 13.1.2. Key Countries Impacted 13.1.3. Key Distribution Channel Impacted 14. Market Trends & Developments 14.1. Increasing working women 14.2. Growing preference for maintaining hygiene 14.3. Increasing affordability 14.4. Increase in online presence 15. Porter’s Five Forces Model 15.1. Competitive Rivalry 15.2. Bargaining Power of Buyers 15.3. Bargaining Power of Suppliers 15.4. Threat of New Entrants 15.5. Threat of Substitutes 16. SWOT Analysis 16.1. Strengths 16.2. Weaknesses 16.3. Opportunities 16.4. Threats 17. Competitive Landscape 17.1. Company Profiles 17.1.1. Koninklijke Philips N.V. 17.1.1.1. Company Details 17.1.1.2. Products 17.1.1.3. Financials (As Per Availability) 17.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.1.5. Recent Developments 17.1.1.6. Key Management Personnel 17.1.2. Dyson Group 17.1.2.1. Company Details 17.1.2.2. Products 17.1.2.3. Financials (As Per Availability) 17.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.2.5. Recent Developments 17.1.2.6. Key Management Personnel 17.1.3. TTi Group (Hoover) 17.1.3.1. Company Details 17.1.3.2. Products 17.1.3.3. Financials (As Per Availability) 17.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.3.5. Recent Developments 17.1.3.6. Key Management Personnel 17.1.4. Xiaomi Corporation 17.1.4.1. Company Details 17.1.4.2. Products 17.1.4.3. Financials (As Per Availability) 17.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.4.5. Recent Developments 17.1.4.6. Key Management Personnel 17.1.5. Toshiba Gulf Fze 17.1.5.1. Company Details 17.1.5.2. Products 17.1.5.3. Financials (As Per Availability) 17.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.5.5. Recent Developments 17.1.5.6. Key Management Personnel 17.1.6. Panasonic Marketing Middle East and Africa FZE 17.1.6.1. Company Details 17.1.6.2. Products 17.1.6.3. Financials (As Per Availability) 17.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.6.5. Recent Developments 17.1.6.6. Key Management Personnel 17.1.7. Sharp Corporation 17.1.7.1. Company Details 17.1.7.2. Products 17.1.7.3. Financials (As Per Availability) 17.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.7.5. Recent Developments 17.1.7.6. Key Management Personnel 17.1.8. Stanley Black & Decker, Inc. 17.1.8.1. Company Details 17.1.8.2. Products 17.1.8.3. Financials (As Per Availability) 17.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.8.5. Recent Developments 17.1.8.6. Key Management Personnel 17.1.9. iRobot Corporation 17.1.9.1. Company Details 17.1.9.2. Products 17.1.9.3. Financials (As Per Availability) 17.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.9.5. Recent Developments 17.1.9.6. Key Management Personnel 17.1.10. BISSELL Middle East FZE 17.1.10.1. Company Details 17.1.10.2. Products 17.1.10.3. Financials (As Per Availability) 17.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.10.5. Recent Developments 17.1.10.6. Key Management Personnel 18. Strategic Recommendations/Action Plan 18.1. Key Focus Areas 18.2. Target Product Type 18.3. Target Distribution Channel 19. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
SummaryThe GCC residential vacuum cleaner market is anticipated to project robust growth during the forecast period, owing to the growing preference for vacuum cleaners to maintain hygiene, the increasing working population, and advancements in technology. Table of Contents1. Introduction1.1. Product Overview 1.2. Key Highlights of the Report 1.3. Market Coverage 1.4. Market Segments Covered 1.5. Research Tenure Considered 2. Research Methodology 2.1. Objective of the Study 2.2. Baseline Methodology 2.3. Key Industry Partners 2.4. Major Association and Secondary Sources 2.5. Forecasting Methodology 2.6. Data Triangulation & Validation 2.7. Assumptions and Limitations 3. Executive Summary 3.1. Market Overview 3.2. Market Forecast 3.3. Key Regions 3.4. Key Segments 4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis) 4.1. Sample Size Determination 4.2. Respondent Demographics 4.2.1. By Gender 4.2.2. By Age 4.2.3. By Occupation 4.3. Brand Awareness 4.4. Factors Influencing Purchase Decision 4.5. Customer Satisfaction 4.6. Challenges Faced After Purchase 5. GCC Residential Vacuum Cleaner Market Outlook 5.1. Market Size & Forecast 5.1.1. By Value 5.1.2. By Volume 5.2. Market Share & Forecast 5.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Canister, Upright, Robotic, Stick, Handheld, Others (Drum, etc.)) 5.2.2. By Type Market Share Analysis (Corded and Cordless) 5.2.3. By Technology Market Share Analysis (Smart and Non-Smart) 5.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis (Electronic & Specialty Retailers, Hypermarkets/Supermarkets, Online, Others (Direct sales, etc.)) 5.2.5. By Country Market Share Analysis 5.2.6. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022) 5.3. GCC Residential Vacuum Cleaner Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.1. By Product Type Mapping & Opportunity Assessment 5.3.2. By Type Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.3. By Technology Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.4. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment 5.3.5. By Country Market Mapping & Opportunity Assessment 6. Saudi Arabia Residential Vacuum Cleaner Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.1.2. By Volume 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Product Type Market Share Analysis 6.2.2. By Type Market Share Analysis 6.2.3. By Technology Market Share Analysis 6.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 7. UAE Residential Vacuum Cleaner Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.1.2. By Volume 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Product Type Market Share Analysis 7.2.2. By Type Market Share Analysis 7.2.3. By Technology Market Share Analysis 7.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 8. Qatar Residential Vacuum Cleaner Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.1.2. By Volume 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Product Type Market Share Analysis 8.2.2. By Type Market Share Analysis 8.2.3. By Technology Market Share Analysis 8.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 9. Oman Residential Vacuum Cleaner Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.1.2. By Volume 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Product Type Market Share Analysis 9.2.2. By Type Market Share Analysis 9.2.3. By Technology Market Share Analysis 9.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 10. Bahrain Residential Vacuum Cleaner Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.1.2. By Volume 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Product Type Market Share Analysis 10.2.2. By Type Market Share Analysis 10.2.3. By Technology Market Share Analysis 10.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 11. Kuwait Residential Vacuum Cleaner Market Outlook 11.1. Market Size & Forecast 11.1.1. By Value 11.1.2. By Volume 11.2. Market Share & Forecast 11.2.1. By Product Type Market Share Analysis 11.2.2. By Type Market Share Analysis 11.2.3. By Technology Market Share Analysis 11.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis 11.2.5. By Region Market Share Analysis 12. Market Dynamics 12.1. Drivers 12.1.1. Rising demand for robotic vacuum cleaners 12.1.2. Changing lifestyle 12.1.3. Advancement in technology 12.2. Challenges 12.2.1. High pricing 12.2.2. High competition among brands 13. Impact of COVID-19 on GCC Residential Vacuum Cleaner Market 13.1. Impact Assessment Model 13.1.1. Key Segments Impacted 13.1.2. Key Countries Impacted 13.1.3. Key Distribution Channel Impacted 14. Market Trends & Developments 14.1. Increasing working women 14.2. Growing preference for maintaining hygiene 14.3. Increasing affordability 14.4. Increase in online presence 15. Porter’s Five Forces Model 15.1. Competitive Rivalry 15.2. Bargaining Power of Buyers 15.3. Bargaining Power of Suppliers 15.4. Threat of New Entrants 15.5. Threat of Substitutes 16. SWOT Analysis 16.1. Strengths 16.2. Weaknesses 16.3. Opportunities 16.4. Threats 17. Competitive Landscape 17.1. Company Profiles 17.1.1. Koninklijke Philips N.V. 17.1.1.1. Company Details 17.1.1.2. Products 17.1.1.3. Financials (As Per Availability) 17.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.1.5. Recent Developments 17.1.1.6. Key Management Personnel 17.1.2. Dyson Group 17.1.2.1. Company Details 17.1.2.2. Products 17.1.2.3. Financials (As Per Availability) 17.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.2.5. Recent Developments 17.1.2.6. Key Management Personnel 17.1.3. TTi Group (Hoover) 17.1.3.1. Company Details 17.1.3.2. Products 17.1.3.3. Financials (As Per Availability) 17.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.3.5. Recent Developments 17.1.3.6. Key Management Personnel 17.1.4. Xiaomi Corporation 17.1.4.1. Company Details 17.1.4.2. Products 17.1.4.3. Financials (As Per Availability) 17.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.4.5. Recent Developments 17.1.4.6. Key Management Personnel 17.1.5. Toshiba Gulf Fze 17.1.5.1. Company Details 17.1.5.2. Products 17.1.5.3. Financials (As Per Availability) 17.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.5.5. Recent Developments 17.1.5.6. Key Management Personnel 17.1.6. Panasonic Marketing Middle East and Africa FZE 17.1.6.1. Company Details 17.1.6.2. Products 17.1.6.3. Financials (As Per Availability) 17.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.6.5. Recent Developments 17.1.6.6. Key Management Personnel 17.1.7. Sharp Corporation 17.1.7.1. Company Details 17.1.7.2. Products 17.1.7.3. Financials (As Per Availability) 17.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.7.5. Recent Developments 17.1.7.6. Key Management Personnel 17.1.8. Stanley Black & Decker, Inc. 17.1.8.1. Company Details 17.1.8.2. Products 17.1.8.3. Financials (As Per Availability) 17.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.8.5. Recent Developments 17.1.8.6. Key Management Personnel 17.1.9. iRobot Corporation 17.1.9.1. Company Details 17.1.9.2. Products 17.1.9.3. Financials (As Per Availability) 17.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.9.5. Recent Developments 17.1.9.6. Key Management Personnel 17.1.10. BISSELL Middle East FZE 17.1.10.1. Company Details 17.1.10.2. Products 17.1.10.3. Financials (As Per Availability) 17.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence 17.1.10.5. Recent Developments 17.1.10.6. Key Management Personnel 18. Strategic Recommendations/Action Plan 18.1. Key Focus Areas 18.2. Target Product Type 18.3. Target Distribution Channel 19. About Us & Disclaimer (Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(消費財)の最新刊レポート
TechSci Research社の消費財・小売り分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(channel)の最新刊レポート
よくあるご質問TechSci Research社はどのような調査会社ですか?テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
詳細検索
2024/11/15 10:26 157.84 円 166.62 円 202.61 円 |