世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

トルコの旅行・観光市場:提供サービス別(航空券予約、ホテル予約、ホリデー/ツアーパッケージ、旅行保険、外国為替、ビザサービス、会議/見本市サービス、その他)、訪問先別(国内旅行者対海外旅行者)、訪問目的別(ビジネス、レジャー・娯楽、教育、医療、社会活動、その他)、地域別、競争予測・機会、2027年


Turkey Travel & Tourism Market, By Service Offering (Ticket Reservation, Hotel Booking, Holiday/Tour Packages, Travel Insurance, Foreign Exchange, Visa Services, Conference/Trade Fair Services and Others), By Destination (Domestic Tourist Vs International Tourist), By Purpose of Visit (Business, Leisure & Recreation, Education, Medical, Social Activity and Others), By Region, Competition Forecast & Opportunities, 2027

トルコの旅行・観光市場は、予測期間である2023-2027年に堅調な成長を記録すると予測されています。消費者の可処分所得の増加、中・上流階級の消費能力の向上が、トルコの旅行・観光業の増加に寄与しています。ト... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年3月1日 US$3,500
シングルユーザライセンス
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
73 英語

 

サマリー

トルコの旅行・観光市場は、予測期間である2023-2027年に堅調な成長を記録すると予測されています。消費者の可処分所得の増加、中・上流階級の消費能力の向上が、トルコの旅行・観光業の増加に寄与しています。トルコは、世界の観光地のトップ10に入る国です。トルコの観光収入は、2021年最終四半期に前年同期比95%増の76.3億米ドルに急増した。このうち、80.1%が海外からの観光客による収入で、19.9%が国内からの観光客によるものです。性別、民族、性的指向、人種差別、人権に関する国全体の政治的安定性の高まりは、トルコのような美しい国を旅行して探索するという人々の決断に影響を与えています。このことは、今後数年間にわたり、トルコの観光・旅行市場の成長を促進すると予想されます。
トルコの観光産業を促進する政府の取り組みが市場成長を後押し
トルコの観光産業の成長は、魅力的な景観、高級ホテルチェーン、多様な観光アクティビティが国内に存在することに起因している可能性があります。さらに、市場トップ企業が顧客基盤拡大のために行った戦略的なマーケティング活動や、ビザ取得の利便性向上など政府による取り組みが、トルコのツアー・旅行産業の成長促進要因として作用しています。さらに、一人当たりの所得が増加するにつれ、個人向けサービス、信頼できる交通手段、旅行スタッフとの積極的かつ専門的な交流に対する好みが高まっています。さらに、Covid-19の後、トルコ政府はCovid関連の多くの制限を緩和したため、最近の四半期では旅行者数が多くなっています。例えば、トルコ観光局によると、インドに対するロックダウンとビザ関連の制限を緩和した後、同国は6月にインドからの旅行者を過去最高の27,300人以上受け入れたという。また、同国は、有効な英国や米国のビザを持っていれば、誰でも簡単にビザを取得できるようにした。トルコ経済にとって観光収入は不可欠であり、そのためトルコ政府は国内の旅行・観光産業を推進するために大きな取り組みを行っています。したがって、このような取り組みが今後数年間、市場の成長を促進すると予想されます。
ソーシャルメディアの影響力の高まりによる市場成長の促進
Facebook、Instagram、その他のブログサイトなどのソーシャルメディアプラットフォームの影響力が飛躍的に高まっています。数百万人のフォロワーを持つ数多くの旅行ブロガーがソーシャルメディアプラットフォームを利用して、ユーザーをターゲットにした旅行コンテンツを生成しており、これは従来の広告よりも影響力が大きい。その結果、インターネット、スマートフォン、ソーシャルメディアプラットフォームの普及が進み、観光・旅行市場が活性化しています。さらに、企業部門の繁栄も市場の成長に拍車をかけています。いくつかの企業では、社員が国際的なネットワークを構築し、人脈を広げるために出張を企画しています。Airbnb、Yatra、Travelocityなどの有名な予約サイトでホテルや航空券を簡単に予約できることもあり、トルコの旅行・観光市場は今後数年間でさらに成長すると予想されています。
市場の細分化
トルコの旅行・観光市場は、サービス内容、目的地、訪問目的、競争環境、地域分布によって区分されます。サービス内容別では、チケット予約、ホテル予約、ホリデー/ツアーパッケージ、旅行保険、外国為替、ビザサービス、会議/トレードフェアサービス、その他に区別される。目的地別では、市場は国内観光客と海外観光客に分けられる。訪問の目的に基づき、市場はビジネス、レジャー&レクリエーション、教育、医療、社会活動、その他に区分されます。また、市場分析では、東部アナトリア、中部アナトリア、黒海、地中海、エーゲ海、マルマラ、南東部に分け、地域別の市場セグメンテーションを考案して調査しています。
会社概要
G Adventures、Exodus Travels Limited、Explore Worldwide Ltd、Europamundo Vacation、MWM Consultancy (Scotland) Ltd、Cosmos Tours Ltd、Topdeck Travel Limited、Insight Vacations (Canada) Ltd、MacBackpackers Limitedがトルコ旅行・観光市場の主要プレーヤーとして知られています。

レポートのスコープ
本レポートでは、トルコの旅行・観光市場を以下のカテゴリに分類し、さらに以下に詳述した業界動向も合わせて紹介しています:
- トルコの旅行・観光市場、サービス提供別
o チケット予約
o ホテル予約
o ホリデー/ツアーパッケージ
o 旅行保険
o 外貨両替
ビザサービス
会議・見本市サービス
o その他
- トルコの旅行・観光市場、目的地別
o 国内旅行者
o 国際観光客
- トルコの旅行・観光市場:訪問目的別
o ビジネス
o レジャー・レクリエーション
o 教育
o 医療
o 社会活動
o その他
- トルコの旅行・観光市場、地域別
o 東部アナトリア
o 中央アナトリア
黒海
o 地中海
o エーゲ海
o マルマラ
o 南東部
競合他社の状況
企業プロファイル:トルコの旅行・観光市場における主要企業の詳細な分析。
カスタマイズが可能です:
TechSci Researchは、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。本レポートでは、以下のカスタマイズオプションが利用可能です:
企業情報
- 追加市場プレイヤー(最大5社)の詳細な分析とプロファイリング。

ページTOPに戻る


目次

1. Overview: Travel & Tourism
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Impact of Covid-19 on Turkey Travel & Tourism Market
5. Voice of Customers
5.1. Brand Awareness
5.2. Factors Influencing Selection of Service Provider
5.3. Challenges Faced
6. Turkey Travel & Tourism Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Service Offering (Ticket Reservation, Hotel Booking, Holiday/Tour Packages, Travel Insurance, Foreign Exchange, Visa Services, Conference/Trade Fair Services and Others)
6.2.2. By Destination (Domestic Tourist Vs International Tourist)
6.2.3. By Purpose of Visit (Business, Leisure & Recreation, Education, Medical, Social Activity and Others)
6.2.4. By Region
6.2.5. By Company (2021)
6.3. Market Map (By Service Offering, By Destination, By Purpose of Visit, By Region)
7. Eastern Anatolia Travel & Tourism Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Service Offering
7.2.2. By Destination
7.2.3. By Purpose of Visit
8. Central Anatolia Travel & Tourism Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Service Offering
8.2.2. By Destination
8.2.3. By Purpose of Visit
9. Black Sea Travel & Tourism Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Service Offering
9.2.2. By Destination
9.2.3. By Purpose of Visit
10. Mediterranean Travel & Tourism Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Service Offering
10.2.2. By Destination
10.2.3. By Purpose of Visit
11. Aegean Travel & Tourism Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Value
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Service Offering
11.2.2. By Destination
11.2.3. By Purpose of Visit
12. Marmara Travel & Tourism Market Outlook
12.1. Market Size & Forecast
12.1.1. By Value
12.2. Market Share & Forecast
12.2.1. By Service Offering
12.2.2. By Destination
12.2.3. By Purpose of Visit
13. South Eastern Travel & Tourism Market Outlook
13.1. Market Size & Forecast
13.1.1. By Value
13.2. Market Share & Forecast
13.2.1. By Service Offering
13.2.2. By Destination
13.2.3. By Purpose of Visit
14. Market Dynamics
14.1. Drivers
14.2. Challenges
15. Market Trends & Developments
16. Policy & Regulatory Landscape
17. Turkey Economic Profile
18. Competitive Landscape
18.1. Company Profiles
18.1.1. G Adventures
18.1.2. Exodus Travels Limited
18.1.3. Explore Worldwide Ltd
18.1.4. Europamundo Vacation
18.1.5. MWM Consultancy (Scotland) Ltd.
18.1.6. Cosmos Tours Ltd
18.1.7. Topdeck Travel Limited
18.1.8. Insight Vacations (Canada) Ltd.
18.1.9. MacBackpackers Limited
19. Strategic Recommendations
20. About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Turkey travel & tourism market is anticipated to register robust growth in the forecast period, 2023-2027. The rising disposable income of the consumers along with the increasing spending capacity of the middle- and upper-class population are contributing to the rise of travel and tourism in Turkey. Turkey is among the top 10 destinations across the world for tourism. Tourism revenue in Turkey jumped 95% Y-o-Y to USD 7.63 billion in the last quarter of 2021. Out of this, 80.1% of revenue came from international visitors, and 19.9% came from domestic tourism. The growing political stability across the country regarding gender, ethnicity, sexual orientation, racism, and human rights are influencing people’s decision to travel and explore a beautiful country like Turkey. This eventually is anticipated to propel the growth of the Turkey tour and travel market over the coming years.
Government Initiatives to Propel the Tourism Industry in Turkey Fuels the Market Growth
The growth of tour and travel tourism in Turkey can be attributed to the presence of attractive landscapes, luxury hotel chains, and the availability of a large variety of tourist activities within the country. Furthermore, strategic marketing initiatives taken by the top market players to increase the customer base along with initiatives taken by the government such as ease of convenience in visa offerings are acting as a growth-inducing factor for the tour and travel industry in Turkey. Moreover, with inflating per capita income, there is a growing preference for personalized services, reliable transportation, and positive and professional interaction with the staff for travel. Furthermore, after Covid-19, Turkey government relaxed many Covid-related restrictions, which resulted in a high number of travelers in the recent quarter. For instance, according to the tourist board of Turkey, after relaxing the lockdown and visa-related restrictions for India, the country hosted a record-high number of travelers from India in June at over 27,300. The country also made it easy for anyone to access their visa if they had a valid UK or US visa. Tourism revenues are essential for the Turkey economy, as a result, the government of Turkey is taking great initiatives to propel the travel and tourism industry in the country. Hence, more such initiatives are anticipated to augment the growth of the market over the coming years.
Rising Influence of social media to Propel the Market Growth
The growing influence of social media platforms like Facebook, Instagram, and other blogging sites has increased exponentially. Numerous travel bloggers with millions of followers use social media platforms to generate user-targeted travel content, which is more influential than traditional advertising. As a result, the rising penetration of the internet, smartphones, and social media platforms are catalyzing the market for tourism and travel. Moreover, the flourishing corporate sector is also adding to the growth of the market. Several corporates organize business trips for their employees to network and make connections internationally. This, along with the ease of booking hotels and flights via well-renowned booking sites such as Airbnb, Yatra, Travelocity, etc., is anticipated to supplement the growth of Turkey travel and tourism market over the coming years.
Market Segmentation
The Turkey travel & tourism market is segmented by service offering, destination, the purpose of visit, competitive landscape, and regional distribution. Based on the service offering, the market is differentiated between ticket reservation, hotel booking, holiday/tour packages, travel insurance, foreign exchange, visa services, conference/trade fair services, and others. By destination, the market is divided between domestic tourists and international tourists. Based on the purpose of the visit, the market is segmented into business, leisure & recreation, education, medical, social activity, and others. The market analysis also studies the regional segmentation to devise regional market segmentation, divided among Eastern Anatolia, Central Anatolia, Black Sea, Mediterranean, Aegean, Marmara, and South Eastern.
Company Profile
G Adventures, Exodus Travels Limited, Explore Worldwide Ltd, Europamundo Vacation, MWM Consultancy (Scotland) Ltd., Cosmos Tours Ltd, Topdeck Travel Limited, Insight Vacations (Canada) Ltd., and MacBackpackers Limited are the leading market players in the Turkey travel and tourism market.

Report Scope:
In this report, Turkey travel & tourism market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Turkey Travel & Tourism Market, By Service Offering:
o Ticket Reservation
o Hotel Booking
o Holiday/Tour Packages
o Travel Insurance
o Foreign Exchange
o Visa Services
o Conference/Trade Fair Services
o Others
• Turkey Travel & Tourism Market, By Destination:
o Domestic Tourist
o International Tourist
• Turkey Travel & Tourism Market, By Purpose of Visit:
o Business
o Leisure & Recreation
o Education
o Medical
o Social Activity
o Others
• Turkey Travel & Tourism Market, By Region:
o Eastern Anatolia
o Central Anatolia
o Black Sea
o Mediterranean
o Aegean
o Marmara
o South Eastern
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in Turkey Travel & Tourism Market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Overview: Travel & Tourism
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Impact of Covid-19 on Turkey Travel & Tourism Market
5. Voice of Customers
5.1. Brand Awareness
5.2. Factors Influencing Selection of Service Provider
5.3. Challenges Faced
6. Turkey Travel & Tourism Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Service Offering (Ticket Reservation, Hotel Booking, Holiday/Tour Packages, Travel Insurance, Foreign Exchange, Visa Services, Conference/Trade Fair Services and Others)
6.2.2. By Destination (Domestic Tourist Vs International Tourist)
6.2.3. By Purpose of Visit (Business, Leisure & Recreation, Education, Medical, Social Activity and Others)
6.2.4. By Region
6.2.5. By Company (2021)
6.3. Market Map (By Service Offering, By Destination, By Purpose of Visit, By Region)
7. Eastern Anatolia Travel & Tourism Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Service Offering
7.2.2. By Destination
7.2.3. By Purpose of Visit
8. Central Anatolia Travel & Tourism Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Service Offering
8.2.2. By Destination
8.2.3. By Purpose of Visit
9. Black Sea Travel & Tourism Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Service Offering
9.2.2. By Destination
9.2.3. By Purpose of Visit
10. Mediterranean Travel & Tourism Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Service Offering
10.2.2. By Destination
10.2.3. By Purpose of Visit
11. Aegean Travel & Tourism Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Value
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Service Offering
11.2.2. By Destination
11.2.3. By Purpose of Visit
12. Marmara Travel & Tourism Market Outlook
12.1. Market Size & Forecast
12.1.1. By Value
12.2. Market Share & Forecast
12.2.1. By Service Offering
12.2.2. By Destination
12.2.3. By Purpose of Visit
13. South Eastern Travel & Tourism Market Outlook
13.1. Market Size & Forecast
13.1.1. By Value
13.2. Market Share & Forecast
13.2.1. By Service Offering
13.2.2. By Destination
13.2.3. By Purpose of Visit
14. Market Dynamics
14.1. Drivers
14.2. Challenges
15. Market Trends & Developments
16. Policy & Regulatory Landscape
17. Turkey Economic Profile
18. Competitive Landscape
18.1. Company Profiles
18.1.1. G Adventures
18.1.2. Exodus Travels Limited
18.1.3. Explore Worldwide Ltd
18.1.4. Europamundo Vacation
18.1.5. MWM Consultancy (Scotland) Ltd.
18.1.6. Cosmos Tours Ltd
18.1.7. Topdeck Travel Limited
18.1.8. Insight Vacations (Canada) Ltd.
18.1.9. MacBackpackers Limited
19. Strategic Recommendations
20. About Us & Disclaimer

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(消費財)の最新刊レポート

TechSci Research社の消費財・小売り分野での最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/25 10:25

158.38 円

165.32 円

201.48 円

ページTOPに戻る