トルコの旅行・観光市場:提供サービス別(航空券予約、ホテル予約、ホリデー/ツアーパッケージ、旅行保険、外国為替、ビザサービス、会議/見本市サービス、その他)、訪問先別(国内旅行者対海外旅行者)、訪問目的別(ビジネス、レジャー・娯楽、教育、医療、社会活動、その他)、地域別、競争予測・機会、2027年Turkey Travel & Tourism Market, By Service Offering (Ticket Reservation, Hotel Booking, Holiday/Tour Packages, Travel Insurance, Foreign Exchange, Visa Services, Conference/Trade Fair Services and Others), By Destination (Domestic Tourist Vs International Tourist), By Purpose of Visit (Business, Leisure & Recreation, Education, Medical, Social Activity and Others), By Region, Competition Forecast & Opportunities, 2027 トルコの旅行・観光市場は、予測期間である2023-2027年に堅調な成長を記録すると予測されています。消費者の可処分所得の増加、中・上流階級の消費能力の向上が、トルコの旅行・観光業の増加に寄与しています。ト... もっと見る
サマリートルコの旅行・観光市場は、予測期間である2023-2027年に堅調な成長を記録すると予測されています。消費者の可処分所得の増加、中・上流階級の消費能力の向上が、トルコの旅行・観光業の増加に寄与しています。トルコは、世界の観光地のトップ10に入る国です。トルコの観光収入は、2021年最終四半期に前年同期比95%増の76.3億米ドルに急増した。このうち、80.1%が海外からの観光客による収入で、19.9%が国内からの観光客によるものです。性別、民族、性的指向、人種差別、人権に関する国全体の政治的安定性の高まりは、トルコのような美しい国を旅行して探索するという人々の決断に影響を与えています。このことは、今後数年間にわたり、トルコの観光・旅行市場の成長を促進すると予想されます。トルコの観光産業を促進する政府の取り組みが市場成長を後押し トルコの観光産業の成長は、魅力的な景観、高級ホテルチェーン、多様な観光アクティビティが国内に存在することに起因している可能性があります。さらに、市場トップ企業が顧客基盤拡大のために行った戦略的なマーケティング活動や、ビザ取得の利便性向上など政府による取り組みが、トルコのツアー・旅行産業の成長促進要因として作用しています。さらに、一人当たりの所得が増加するにつれ、個人向けサービス、信頼できる交通手段、旅行スタッフとの積極的かつ専門的な交流に対する好みが高まっています。さらに、Covid-19の後、トルコ政府はCovid関連の多くの制限を緩和したため、最近の四半期では旅行者数が多くなっています。例えば、トルコ観光局によると、インドに対するロックダウンとビザ関連の制限を緩和した後、同国は6月にインドからの旅行者を過去最高の27,300人以上受け入れたという。また、同国は、有効な英国や米国のビザを持っていれば、誰でも簡単にビザを取得できるようにした。トルコ経済にとって観光収入は不可欠であり、そのためトルコ政府は国内の旅行・観光産業を推進するために大きな取り組みを行っています。したがって、このような取り組みが今後数年間、市場の成長を促進すると予想されます。 ソーシャルメディアの影響力の高まりによる市場成長の促進 Facebook、Instagram、その他のブログサイトなどのソーシャルメディアプラットフォームの影響力が飛躍的に高まっています。数百万人のフォロワーを持つ数多くの旅行ブロガーがソーシャルメディアプラットフォームを利用して、ユーザーをターゲットにした旅行コンテンツを生成しており、これは従来の広告よりも影響力が大きい。その結果、インターネット、スマートフォン、ソーシャルメディアプラットフォームの普及が進み、観光・旅行市場が活性化しています。さらに、企業部門の繁栄も市場の成長に拍車をかけています。いくつかの企業では、社員が国際的なネットワークを構築し、人脈を広げるために出張を企画しています。Airbnb、Yatra、Travelocityなどの有名な予約サイトでホテルや航空券を簡単に予約できることもあり、トルコの旅行・観光市場は今後数年間でさらに成長すると予想されています。 市場の細分化 トルコの旅行・観光市場は、サービス内容、目的地、訪問目的、競争環境、地域分布によって区分されます。サービス内容別では、チケット予約、ホテル予約、ホリデー/ツアーパッケージ、旅行保険、外国為替、ビザサービス、会議/トレードフェアサービス、その他に区別される。目的地別では、市場は国内観光客と海外観光客に分けられる。訪問の目的に基づき、市場はビジネス、レジャー&レクリエーション、教育、医療、社会活動、その他に区分されます。また、市場分析では、東部アナトリア、中部アナトリア、黒海、地中海、エーゲ海、マルマラ、南東部に分け、地域別の市場セグメンテーションを考案して調査しています。 会社概要 G Adventures、Exodus Travels Limited、Explore Worldwide Ltd、Europamundo Vacation、MWM Consultancy (Scotland) Ltd、Cosmos Tours Ltd、Topdeck Travel Limited、Insight Vacations (Canada) Ltd、MacBackpackers Limitedがトルコ旅行・観光市場の主要プレーヤーとして知られています。 レポートのスコープ 本レポートでは、トルコの旅行・観光市場を以下のカテゴリに分類し、さらに以下に詳述した業界動向も合わせて紹介しています: - トルコの旅行・観光市場、サービス提供別 o チケット予約 o ホテル予約 o ホリデー/ツアーパッケージ o 旅行保険 o 外貨両替 ビザサービス 会議・見本市サービス o その他 - トルコの旅行・観光市場、目的地別 o 国内旅行者 o 国際観光客 - トルコの旅行・観光市場:訪問目的別 o ビジネス o レジャー・レクリエーション o 教育 o 医療 o 社会活動 o その他 - トルコの旅行・観光市場、地域別 o 東部アナトリア o 中央アナトリア 黒海 o 地中海 o エーゲ海 o マルマラ o 南東部 競合他社の状況 企業プロファイル:トルコの旅行・観光市場における主要企業の詳細な分析。 カスタマイズが可能です: TechSci Researchは、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。本レポートでは、以下のカスタマイズオプションが利用可能です: 企業情報 - 追加市場プレイヤー(最大5社)の詳細な分析とプロファイリング。 目次1. Overview: Travel & Tourism2. Research Methodology 3. Executive Summary 4. Impact of Covid-19 on Turkey Travel & Tourism Market 5. Voice of Customers 5.1. Brand Awareness 5.2. Factors Influencing Selection of Service Provider 5.3. Challenges Faced 6. Turkey Travel & Tourism Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Service Offering (Ticket Reservation, Hotel Booking, Holiday/Tour Packages, Travel Insurance, Foreign Exchange, Visa Services, Conference/Trade Fair Services and Others) 6.2.2. By Destination (Domestic Tourist Vs International Tourist) 6.2.3. By Purpose of Visit (Business, Leisure & Recreation, Education, Medical, Social Activity and Others) 6.2.4. By Region 6.2.5. By Company (2021) 6.3. Market Map (By Service Offering, By Destination, By Purpose of Visit, By Region) 7. Eastern Anatolia Travel & Tourism Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Service Offering 7.2.2. By Destination 7.2.3. By Purpose of Visit 8. Central Anatolia Travel & Tourism Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Service Offering 8.2.2. By Destination 8.2.3. By Purpose of Visit 9. Black Sea Travel & Tourism Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Service Offering 9.2.2. By Destination 9.2.3. By Purpose of Visit 10. Mediterranean Travel & Tourism Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Service Offering 10.2.2. By Destination 10.2.3. By Purpose of Visit 11. Aegean Travel & Tourism Market Outlook 11.1. Market Size & Forecast 11.1.1. By Value 11.2. Market Share & Forecast 11.2.1. By Service Offering 11.2.2. By Destination 11.2.3. By Purpose of Visit 12. Marmara Travel & Tourism Market Outlook 12.1. Market Size & Forecast 12.1.1. By Value 12.2. Market Share & Forecast 12.2.1. By Service Offering 12.2.2. By Destination 12.2.3. By Purpose of Visit 13. South Eastern Travel & Tourism Market Outlook 13.1. Market Size & Forecast 13.1.1. By Value 13.2. Market Share & Forecast 13.2.1. By Service Offering 13.2.2. By Destination 13.2.3. By Purpose of Visit 14. Market Dynamics 14.1. Drivers 14.2. Challenges 15. Market Trends & Developments 16. Policy & Regulatory Landscape 17. Turkey Economic Profile 18. Competitive Landscape 18.1. Company Profiles 18.1.1. G Adventures 18.1.2. Exodus Travels Limited 18.1.3. Explore Worldwide Ltd 18.1.4. Europamundo Vacation 18.1.5. MWM Consultancy (Scotland) Ltd. 18.1.6. Cosmos Tours Ltd 18.1.7. Topdeck Travel Limited 18.1.8. Insight Vacations (Canada) Ltd. 18.1.9. MacBackpackers Limited 19. Strategic Recommendations 20. About Us & Disclaimer
SummaryTurkey travel & tourism market is anticipated to register robust growth in the forecast period, 2023-2027. The rising disposable income of the consumers along with the increasing spending capacity of the middle- and upper-class population are contributing to the rise of travel and tourism in Turkey. Turkey is among the top 10 destinations across the world for tourism. Tourism revenue in Turkey jumped 95% Y-o-Y to USD 7.63 billion in the last quarter of 2021. Out of this, 80.1% of revenue came from international visitors, and 19.9% came from domestic tourism. The growing political stability across the country regarding gender, ethnicity, sexual orientation, racism, and human rights are influencing people’s decision to travel and explore a beautiful country like Turkey. This eventually is anticipated to propel the growth of the Turkey tour and travel market over the coming years. Table of Contents1. Overview: Travel & Tourism2. Research Methodology 3. Executive Summary 4. Impact of Covid-19 on Turkey Travel & Tourism Market 5. Voice of Customers 5.1. Brand Awareness 5.2. Factors Influencing Selection of Service Provider 5.3. Challenges Faced 6. Turkey Travel & Tourism Market Outlook 6.1. Market Size & Forecast 6.1.1. By Value 6.2. Market Share & Forecast 6.2.1. By Service Offering (Ticket Reservation, Hotel Booking, Holiday/Tour Packages, Travel Insurance, Foreign Exchange, Visa Services, Conference/Trade Fair Services and Others) 6.2.2. By Destination (Domestic Tourist Vs International Tourist) 6.2.3. By Purpose of Visit (Business, Leisure & Recreation, Education, Medical, Social Activity and Others) 6.2.4. By Region 6.2.5. By Company (2021) 6.3. Market Map (By Service Offering, By Destination, By Purpose of Visit, By Region) 7. Eastern Anatolia Travel & Tourism Market Outlook 7.1. Market Size & Forecast 7.1.1. By Value 7.2. Market Share & Forecast 7.2.1. By Service Offering 7.2.2. By Destination 7.2.3. By Purpose of Visit 8. Central Anatolia Travel & Tourism Market Outlook 8.1. Market Size & Forecast 8.1.1. By Value 8.2. Market Share & Forecast 8.2.1. By Service Offering 8.2.2. By Destination 8.2.3. By Purpose of Visit 9. Black Sea Travel & Tourism Market Outlook 9.1. Market Size & Forecast 9.1.1. By Value 9.2. Market Share & Forecast 9.2.1. By Service Offering 9.2.2. By Destination 9.2.3. By Purpose of Visit 10. Mediterranean Travel & Tourism Market Outlook 10.1. Market Size & Forecast 10.1.1. By Value 10.2. Market Share & Forecast 10.2.1. By Service Offering 10.2.2. By Destination 10.2.3. By Purpose of Visit 11. Aegean Travel & Tourism Market Outlook 11.1. Market Size & Forecast 11.1.1. By Value 11.2. Market Share & Forecast 11.2.1. By Service Offering 11.2.2. By Destination 11.2.3. By Purpose of Visit 12. Marmara Travel & Tourism Market Outlook 12.1. Market Size & Forecast 12.1.1. By Value 12.2. Market Share & Forecast 12.2.1. By Service Offering 12.2.2. By Destination 12.2.3. By Purpose of Visit 13. South Eastern Travel & Tourism Market Outlook 13.1. Market Size & Forecast 13.1.1. By Value 13.2. Market Share & Forecast 13.2.1. By Service Offering 13.2.2. By Destination 13.2.3. By Purpose of Visit 14. Market Dynamics 14.1. Drivers 14.2. Challenges 15. Market Trends & Developments 16. Policy & Regulatory Landscape 17. Turkey Economic Profile 18. Competitive Landscape 18.1. Company Profiles 18.1.1. G Adventures 18.1.2. Exodus Travels Limited 18.1.3. Explore Worldwide Ltd 18.1.4. Europamundo Vacation 18.1.5. MWM Consultancy (Scotland) Ltd. 18.1.6. Cosmos Tours Ltd 18.1.7. Topdeck Travel Limited 18.1.8. Insight Vacations (Canada) Ltd. 18.1.9. MacBackpackers Limited 19. Strategic Recommendations 20. About Us & Disclaimer
ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。本レポートと同分野(消費財)の最新刊レポート
TechSci Research社の消費財・小売り分野での最新刊レポート
本レポートと同じKEY WORD(travel)の最新刊レポート
よくあるご質問TechSci Research社はどのような調査会社ですか?テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る 調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
注文の手続きはどのようになっていますか?1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
お支払方法の方法はどのようになっていますか?納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
データリソース社はどのような会社ですか?当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
|
|