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中国電気自動車充電インフラ市場:車両タイプ別(二輪車、乗用車、商用車)、タイプ別(AC、DC)、充電モード別(プラグイン、ワイヤレス)、設置場所別(商用、住宅)、コネクタタイプ別(タイプ1、タイプ2、英国3ピン、CHAdeMO、CCS、その他)、充電タイプ別(スロー、ファースト)、地域別、競合予測・機会(2027年


China Electric Vehicle Charging Infrastructure Market By Vehicle Type (Two- Wheeler, Passenger Car, Commercial Vehicle), By Type (AC, DC), By Charging Mode (Plug-in, Wireless), By Installed Location (Commercial, Residential), By Connector Type (Type 1, Type 2, UK 3-Pin, CHAdeMO, CCS, Others), By Type of Charging (Slow, Fast), By Region, Competition Forecast & Opportunities, 2027

中国のElectric Vehicle充電インフラ市場は、予測期間である2023-2027年に安定したCAGRで成長すると予測されています。電気自動車充電インフラ市場は、2021年に52億1,000万米ドルに達しました。中国は、世界で最... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2023年3月1日 US$3,500
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78 英語

 

サマリー

中国のElectric Vehicle充電インフラ市場は、予測期間である2023-2027年に安定したCAGRで成長すると予測されています。電気自動車充電インフラ市場は、2021年に52億1,000万米ドルに達しました。中国は、世界で最も多くの電気充電ステーションを持つ国の一つです。電気自動車の販売台数の多さと、補助金や所得税還付という形での政府からの大規模な支援が、中国の電気自動車充電インフラ市場の主要な推進要因となっています。また、既存の充電インフラを進化させるための継続的な技術進歩や、相手先ブランドメーカー、自動車市場関係者、充電インフラ開発業者間の協力関係の高まりは、今後5年間、中国の電気自動車充電インフラ市場に大きな成長機会をもたらすと期待されています。
電気自動車の販売増が市場成長を牽引
公害や環境問題への関心の高まりから、消費者は持続可能なソリューションに投資するようになりました。化石燃料の枯渇と価格の高騰は、自動車を走らせる代替エネルギー燃料の採用を加速させる。2020年までに自動車の完全な電化を計画している都市は30を超えました。その中には、杭州、陝西省、広州、東莞、珠海、珠江デルタの中山など、電気バスやその他の公共車両の販売に弾みをつけている都市が含まれていました。市場関係者は、高い市場シェアを獲得するために、従来の車両よりも車両効率やバッテリー容量が高い電気自動車を発売しています。
電気自動車の販売急増により、国内では電気充電インフラの整備の必要性が高まっている。民間および公的企業は、より高速で効率的な充電技術を製造するために、研究開発活動への投資を増やしています。多くの消費者が目的に応じてレベル1またはレベル2の充電ステーションを設置することを好むにもかかわらず、公共の充電ステーションの開発に対する需要は依然として高い。電気自動車の普及が進み、国内の市場参加者が増加していることが、予測期間中の中国電気自動車充電インフラ市場の成長を後押しすると予想されます。
政府の好意的な政策が高い市場需要を支える
急速な都市化と電気自動車の販売台数の増加に伴い、中国は電気自動車市場が成長しています。また、中国は石油・ガスの輸入依存度を下げ、自給自足を目指しており、同国における電気自動車の需要を加速させることが期待されます。中国当局は、電気自動車の販売を促進するために、厳しい規制を課し、内燃機関車の月間登録台数を制限しています。例えば、北京市では、電気自動車の登録は1万台までしか許可されていません。また、政府は電気自動車を購入する際の課税を解除しました。例えば、政府は2020年4月に電気自動車を購入する際に10%のサービス税を免除することを発表しました。電気自動車のステーションは、毎日いくつも設置されています。また、急速充電ステーションの需要も増加している。中国は最大の電気自動車充電インフラを持っており、電気自動車販売の大規模な設置を継続的に目撃しています。税制上の優遇措置や規制といった政府からの多大な支援や、国際的な市場プレイヤーの参入により、予測期間中、中国電気自動車充電インフラ市場の成長を促進することが期待されます。
市場区分
中国電気自動車充電インフラ市場は、車両タイプ、タイプ、充電モード、設置場所、コネクタタイプ、充電タイプ、地域分布、競争環境などに区分されます。車両タイプに基づき、市場は二輪車、乗用車、商用車に分けられる。タイプに基づき、市場はACとDCに二分される。充電モードに基づいて、市場はプラグインとワイヤレスに分けられる。設置場所に基づいて、市場は商業用と住宅用に分けられる。コネクタタイプにより、市場はタイプ1、タイプ2、UK3ピン、CHAdeMO、CCS、その他に分けられる。充電のタイプに基づき、市場は低速と高速に分けられる。地域別に市場を分析するため、中国電気自動車充電インフラ市場を主要地域である華東、華北、華北東、華南、華北西、華南西で調査しています。
市場参入企業
青島Tgood Electric Co.Ltd.、Tesla Inc.、中国国家電網公司、BYD Co.Ltd.、Xiaoju Charging (Xpeng Motors)、Zhongchuang Sanyou、AnYo Charging、TELD New Energy Co.Ltd、Star Charge、ABB Limitedが、中国電気自動車充電インフラ市場で活動する主要な市場プレイヤーです。
レポートのスコープ
本レポートでは、中国電気自動車充電インフラ市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに以下に詳述する業界動向も合わせて紹介しています:
- 中国の電気自動車充電インフラ市場、車両タイプ別:
o 二輪車
o 乗用車
o 商用車
- 中国電気自動車充電インフラ市場、タイプ別:
AC
オー・ディーシー
- 中国電気自動車充電インフラ市場、充電モード別:
プラグイン
o ワイヤレス
- 中国の電気自動車用充電インフラ市場、設置場所別:
商業施設
o レジデンシャル
- 中国電気自動車充電インフラ市場:コネクタタイプ別
o タイプ1
o タイプ2
o 英国3ピン
o CHAdeMO
o CCS
o その他
- 中国電気自動車充電インフラ市場、充電の種類別:
o スロー
オーファスト
- 中国の電気自動車用充電インフラ市場、地域別:
中国東部
華北
O ノースイーストチャイナ
o 中南米
西北中国
O 西南中国

競合の状況
企業プロファイル:中国電気自動車充電インフラ市場に進出している主要企業の詳細分析。
利用可能なカスタマイズ:
TechSci Researchは、与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じてカスタマイズを提供します。このレポートでは、以下のカスタマイズオプションが利用できます:
会社情報
- 追加市場プレイヤー(最大5名)の詳細分析およびプロファイリング。

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目次

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Impact of COVID-19 on China Electric Vehicle Charging Infrastructure Market
5. Voice of Customer
5.1. Charging Station Selection Criteria
5.2. Challenges/Unmet Needs
5.3. Charging Time
6. China Electric Vehicle Charging Infrastructure Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value and Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Vehicle Type (Two- Wheeler, Passenger Car, Commercial Vehicle)
6.2.2. By Type (AC, DC)
6.2.3. By Charging Mode (Plug-in, Wireless)
6.2.4. By Installed Location (Commercial, Residential)
6.2.5. By Connector Type (Type 1, Type 2, UK 3-Pin, CHAdeMO, CCS, Others)
6.2.6. By Type of Charging (Slow, Fast)
6.2.7. By Region (East China, North China, North East China, South Central China, North West China, South West China)
6.2.8. By Company (2021)
6.3. Product Market Map (By Vehicle Type, By Region)
7. China Two-Wheeler Charging Infrastructure Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value and Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Type
7.2.2. By Charging Mode
7.2.3. By Installed Location
7.2.4. By Connector Type
7.2.5. By Type of Charging
8. China Passenger Car Charging Infrastructure Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value and Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Type
8.2.2. By Charging Mode
8.2.3. By Installed Location
8.2.4. By Connector Type
8.2.5. By Type of Charging
9. China Commercial Vehicle Charging Infrastructure Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value and Volume
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Type
9.2.2. By Charging Mode
9.2.3. By Installed Location
9.2.4. By Connector Type
9.2.5. By Type of Charging
10. Market Dynamics
10.1. Drivers
10.2. Challenges
11. Market Trends and Developments
12. Policy and Regulatory Landscape
13. China Economic Profile
14. Competitive Landscape
14.1. Company Profiles (Partial List of Leading Companies)
14.1.1. Qingdao Tgood Electric Co. Ltd.
14.1.2. Tesla Inc.
14.1.3. State Grid Corporation of China
14.1.4. BYD Co. Ltd
14.1.5. Xiaoju Charging (Xpeng Motors)
14.1.6. Zhongchuang Sanyou
14.1.7. AnYo Charging
14.1.8. TELD New Energy Co. Ltd
14.1.9. Star Charge
14.1.10. ABB Limited
15. Strategic Recommendations
16. About Us & Disclaimer

 

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Summary

China Electric Vehicle charging infrastructure market is anticipated to grow at a steady CAGR in the forecast period, 2023-2027. The Electric Vehicle charging infrastructure market stood at USD 5.21 billion in 2021. China is among the countries having the most significant number of electric charging stations worldwide. The high sales of electric vehicles and massive support from the government in the form of subsidies and income tax rebates are the primary drivers for the China Electric Vehicle charging infrastructure market. Also, the ongoing technological advancements to advance the existing charging infrastructure and the rise in the collaborations among original equipment manufacturers, automotive market players, and charging infrastructure developers are expected to create significant growth opportunities for the China Electric Vehicle charging infrastructure market over the next five years.
Increased Sales of Electric Vehicles Drive the Market Growth
Consumers have started to invest in sustainable solutions due to the rise in pollution and environmental concerns. The depleting nature of fossil fuels and high prices accelerate the adoption of alternate energy fuels running vehicles. More than 30 cities had planned to achieve complete electrification of vehicles by 2020. It included cities like Hangzhou, Shaanxi, Guangzhou, Dongguan, Zhuhai, and Zhongshan in the Pearl River Delta, and others that had fueled the sales of electric buses and other public vehicles. Market players are launching electric vehicles with higher vehicle efficiency and battery capacity than the previous vehicles to capture the highest market share.
The surge in the sales of electric vehicles has boosted the need to develop electric charging infrastructure in the country. The private and public players have increased their investments in research and development activities to manufacture faster and more efficient charging technologies. Even though many consumers prefer to install Level 1 or Level 2 charging stations for their purpose, there is still high demand for the development of public charging stations. The growing popularity of electric vehicles and the rise in the number of market players in the country are expected to bolster the growth of the China Electric Vehicle charging infrastructure market in the forecast period.
Favorable Government Policies Support the High Market Demand
With rapid urbanization and a rise in the sales of electric vehicles, China is experiencing growth in the electric vehicle market. China is also making efforts to reduce its dependence on oil & gas imports to make the country self-dependent, which is expected to accelerate the demand for electric vehicles in the country. Leading authorities are imposing strict restrictions and allowing a limited number of registrations for combustion engine vehicles per month to propel the sales of electric vehicles. Such as, in Beijing government, allows only 10,000 permits for the registration of electric vehicles. The government has also lifted the tax on the purchase of electric vehicles. For example, the government announced a 10% service tax waiver while buying electric vehicles in April 2020. Several electric vehicle stations are installed daily. Also, the demand for fast charging stations is on the rise. China has the biggest Electric Vehicle charging infrastructure and is continuously witnessing the massive installation of electric vehicle sales. The tremendous support from the government in the form of tax rebates and regulations, as well as the entry of international market players in the country, is expected to fuel the growth of China Electric Vehicle charging infrastructure market over the forecast period.
Market Segmentation
The China Electric Vehicle charging infrastructure market is segmented into vehicle type, type, charging mode, installed location, connector type, type of charging, regional distribution, and competitive landscape. Based on vehicle type, the market is divided into two-wheeler, passenger car, and commercial vehicles. Based on type, the market is bifurcated into AC and DC. Based on charging mode, the market is divided into plug-in and wireless. Based on installed location, the market is divided into commercial and residential. Based on connector type, the market is divided into type 1, type 2, UK 3-Pin, CHAdeMO, CCS, and others. Based on the type of charging, the market is divided into slow and fast. To analyze the market based on the region, the China Electric Vehicle charging infrastructure market is studied in major regions namely East China, North China, North East China, South Central China, North West China, and South West China.
Market Players
Qingdao Tgood Electric Co. Ltd., Tesla Inc., State Grid Corporation of China, BYD Co. Ltd, Xiaoju Charging (Xpeng Motors), Zhongchuang Sanyou, AnYo Charging, TELD New Energy Co. Ltd, Star Charge, ABB Limited, are the major market players operating in the China Electric Vehicle charging infrastructure market.
Report Scope:
In this report, China Electric Vehicle charging infrastructure market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• China Electric Vehicle Charging Infrastructure Market, By Vehicle Type:
o Two- Wheeler
o Passenger Car
o Commercial Vehicle
• China Electric Vehicle Charging Infrastructure Market, By Type:
o AC
o DC
• China Electric Vehicle Charging Infrastructure Market, By Charging Mode:
o Plug-in
o Wireless
• China Electric Vehicle Charging Infrastructure Market, By Installed Location:
o Commercial
o Residential
• China Electric Vehicle Charging Infrastructure Market, By Connector Type:
o Type 1
o Type 2
o UK 3-Pin
o CHAdeMO
o CCS
o Others
• China Electric Vehicle Charging Infrastructure Market, By Type of Charging:
o Slow
o Fast
• China Electric Vehicle Charging Infrastructure Market, By Region:
o East China
o North China
o North East China
o South Central China
o North West China
o South West China

Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in China Electric Vehicle charging infrastructure market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Impact of COVID-19 on China Electric Vehicle Charging Infrastructure Market
5. Voice of Customer
5.1. Charging Station Selection Criteria
5.2. Challenges/Unmet Needs
5.3. Charging Time
6. China Electric Vehicle Charging Infrastructure Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value and Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Vehicle Type (Two- Wheeler, Passenger Car, Commercial Vehicle)
6.2.2. By Type (AC, DC)
6.2.3. By Charging Mode (Plug-in, Wireless)
6.2.4. By Installed Location (Commercial, Residential)
6.2.5. By Connector Type (Type 1, Type 2, UK 3-Pin, CHAdeMO, CCS, Others)
6.2.6. By Type of Charging (Slow, Fast)
6.2.7. By Region (East China, North China, North East China, South Central China, North West China, South West China)
6.2.8. By Company (2021)
6.3. Product Market Map (By Vehicle Type, By Region)
7. China Two-Wheeler Charging Infrastructure Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value and Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Type
7.2.2. By Charging Mode
7.2.3. By Installed Location
7.2.4. By Connector Type
7.2.5. By Type of Charging
8. China Passenger Car Charging Infrastructure Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value and Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Type
8.2.2. By Charging Mode
8.2.3. By Installed Location
8.2.4. By Connector Type
8.2.5. By Type of Charging
9. China Commercial Vehicle Charging Infrastructure Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value and Volume
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Type
9.2.2. By Charging Mode
9.2.3. By Installed Location
9.2.4. By Connector Type
9.2.5. By Type of Charging
10. Market Dynamics
10.1. Drivers
10.2. Challenges
11. Market Trends and Developments
12. Policy and Regulatory Landscape
13. China Economic Profile
14. Competitive Landscape
14.1. Company Profiles (Partial List of Leading Companies)
14.1.1. Qingdao Tgood Electric Co. Ltd.
14.1.2. Tesla Inc.
14.1.3. State Grid Corporation of China
14.1.4. BYD Co. Ltd
14.1.5. Xiaoju Charging (Xpeng Motors)
14.1.6. Zhongchuang Sanyou
14.1.7. AnYo Charging
14.1.8. TELD New Energy Co. Ltd
14.1.9. Star Charge
14.1.10. ABB Limited
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