世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

インドのノンアルコール飲料市場:製品タイプ別(炭酸飲料、非炭酸飲料)、パッケージ別(ボトル、缶、その他)、パッケージサイズ別(250ml未満、250ml~1リットル、1リットル以上)、流通チャネル別(百貨店、スーパーマーケット/ハイパーマーケット、コンビニエンスストア、オンライン、その他)、地域別、企業別、競合、予測&機会(2027年)レポート


India Non-Alcoholic Beverage Market, By Product Type (Carbonated Beverage & Non-Carbonated Beverage), By Packaging (Bottles, Cans and Others), By Package Size (Below 250ml, 250ml–1Liters and Above 1Liters), By Distribution Channel (Departmental Stores, Supermarket/Hypermarket, Convenience stores, Online and Others), By Region, By Company, Competition, Forecast & Opportunities, 2027

インドのノンアルコール飲料市場は、2021年に86億9000万米ドルとなり、金額ベースではCAGR8.10%で成長し、2027年には137億米ドルに達すると予測されます。健康志向の高まりや消費者の支出能力の向上、栄養価の高... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2022年5月1日 US$3,500
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
70 英語

 

サマリー

インドのノンアルコール飲料市場は、2021年に86億9000万米ドルとなり、金額ベースではCAGR8.10%で成長し、2027年には137億米ドルに達すると予測されます。健康志向の高まりや消費者の支出能力の向上、栄養価の高い飲料の市場への急速な投入といった要因が、予測期間においてインドのノンアルコール飲料市場の需要を促進すると考えられます。
消費者、特に若者層は、食生活の変化や健康的なライフスタイルの採用により、従来の清涼飲料水に代わる新しく健康的な飲料への需要を加速させています。ノンアルコール飲料は、リフレッシュメントとしてだけでなく、気分を高めるためにも利用されており、消費者の甘い欲求を満たすことができます。消費者の多忙なライフスタイルは、一日中水分補給をするためにノンアルコール飲料を購入させるようになっています。また、eコマース・チャネルの人気が高まっていることも、オンライン販売プラットフォームが提供する快適さと利便性により、ノンアルコール飲料の売上を押し上げると予想されます。市場参加者は、最高の市場シェアを獲得するために、製品ポートフォリオを拡大し、魅力的なマーケティング戦略を採用しています。革新的なノンアルコール飲料を提供する市場プレイヤーの増加や、新しいフレーバーの開発への注力は、今後5年間でインドのノンアルコール飲料市場に有利な成長機会を生み出すと予想されます。
インドのノンアルコール飲料市場は、製品タイプ、パッケージ、パッケージサイズ、流通チャネル、地域、競合環境などに区分されます。製品タイプに基づき、市場は炭酸飲料と非炭酸飲料に分類されます。2021年の市場シェアは、非炭酸飲料が全体の50.85%を占め、市場を支配しています。同セグメントは今後5年間、その優位性を維持すると予測されます。消費者の間で健康的なライフスタイルの採用が増加していることから、市場プレイヤーは既存の飲料、特に果実飲料に代わるより健康的な飲料を発売しています。さまざまなフレーバー、サイズ、パッケージの無炭酸飲料が市場に出回り、無炭酸飲料の価格も上昇していることから、今後5年間は同分野の需要を牽引していくものと思われます。
Dabur India Limited、ITC Limited、Manpasand Beverages Limited、Nestle India Limited、Bisleri International Private Limited、Coca-Cola India Private Limited、Hector Beverages Private Limited、Parle Agro Pvt. Ltd、PepsiCo Holdings India Private Limited、Red Bull India Private Limitedがインドの非アルコール飲料市場で事業を行う主要市場プレーヤーである。
本レポートで考慮した年数
歴史的年数:2017年~2020年
基準年:2021年
予測年:2022年
予測年:2023年~2027年
本調査の目的
- 2017年から2021年までのインドのノンアルコール飲料市場の市場規模の過去成長を分析すること。
- インドのノンアルコール飲料市場の2022年から2027年までの市場規模および2027年までの成長率を予測・推計すること。
- インドのノンアルコール飲料市場を製品タイプ、パッケージ、パッケージサイズ、流通チャネル、地域、競合環境などに基づいて分類・予測する。
- インドのノンアルコール飲料市場における支配的な地域やセグメントを特定する。
- インドのノンアルコール飲料市場のドライバーと課題を特定する。
- インドのノンアルコール飲料市場における事業拡大、新製品発売、M&Aなどの競合開発を調査する。
- インドのノンアルコール飲料市場で事業を展開する主要企業のプロファイルを特定し、分析する。
- インドのノンアルコール飲料市場で市場参入企業が採用する主要な持続可能な戦略を特定すること。
TechSci Researchはこの調査のために一次調査と徹底的な二次調査の両方を実施しました。まず、TechSci Researchは全国のノンアルコール飲料製造会社のリストを入手しました。その後、TechSci Researchは特定された企業に対して一次調査を実施した。インタビューしながら、回答者には競合他社についても質問しました。この手法により、TechSci Researchは、二次調査の制限により特定できなかったベンダーを含めることができた。
TechSci Researchは、様々なエンドユーザー産業と様々な製品タイプにおけるアプリケーションのデータを記録し、将来の予測を行うボトムアップアプローチを用いてインドのノンアルコール飲料の市場規模を算出した。TechSci Researchは、これらの値を業界の専門家や企業の代表者から入手し、適切な全体的市場規模を得るためにこれらの製品タイプや用途の履歴データの分析を通じて外部で検証しました。また、企業のウェブサイト、ニュース記事、プレスリリース、企業の年次報告書、投資家向けプレゼンテーション、財務報告書など、さまざまな二次資料もTechSci Researchが使用しました。
主な対象読者
- 非アルコール飲料製造企業/パートナー
- エンドユーザー
- 規制当局や政策立案者などの政府機関
- ノンアルコール飲料に関連する組織、業界団体、フォーラム、アライアンス
- 市場調査会社およびコンサルティング会社
本調査は、ノンアルコール飲料の製造企業やエンドユーザーなどの業界関係者にとって重要ないくつかの重要な質問に対する回答を提供し、さらに投資戦略や市場機会を活用する上で有用な情報を提供します。
レポートの範囲
本レポートでは、インドのノンアルコール飲料市場を、以下に詳述する業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています。
- インドのノンアルコール飲料市場:製品タイプ別
o 炭酸
o 非炭酸
- インドのノンアルコール飲料市場:包装別
o ボトル
o 缶
o その他
- インドのノンアルコール飲料市場:パッケージサイズ別
o 250ml以下
o 250ml〜1L
o 1L以上
- インドのノンアルコール飲料市場:流通チャネル別
o デパート
o スーパーマーケット/ハイパーマーケット
o コンビニエンスストア
o オンライン
o その他
- インドのノンアルコール飲料市場(地域別
o 北部
o 西
o 南部

競合他社の状況
企業プロフィール。インドのノンアルコール飲料市場における主要企業の詳細な分析。
カスタマイズが可能です。
TechSci Researchは与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じたカスタマイズを提供します。本レポートでは以下のカスタマイズが可能です。
企業情報
- 追加的な市場プレイヤーの詳細分析とプロファイリング(最大5社)。

ページTOPに戻る


目次

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Impact of COVID-19 on India Non-Alcoholic Beverages Market
5. Voice of Customer
5.1. Brand Awareness
5.2. Factors Affecting Purchase Decision
5.3. Frequency of Purchase
5.4. Source of Information
6. India Non-Alcoholic Beverages Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value & By Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Product Type (Carbonated Vs Non-Carbonated)
6.2.2. By Packaging Type (Bottle, Cans, Others (Tetrapacks & Pouches, etc.))
6.2.3. By Pack size (Below 250ml, 250ml-1L, Above 1L)
6.2.4. By Distribution Channel (Department Store, Supermarket/Hypermarket, Convenience Store, Online and Others (Direct Selling, Pharmacies/Chemist, etc.))
6.2.5. By Region
6.2.6. By Company
6.3. Market Attractiveness Index (By Product Type, By Category, By Distribution Channel and By Region)
7. India Carbonated Non-Alcoholic Beverages Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value & By Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Category (Carbonated Soft drinks, Functional/Energy & Sports Drinks and Others (Iced Tea-Lemon, Soda, etc.))
7.2.2. By Packaging Type
7.2.3. By Pack size
7.2.4. By Distribution Channel
7.3. Pricing Analysis
8. India Non-Carbonated Non-Alcoholic Beverages Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value & By Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Category (Bottled Water, Fruit Juices & flavored Drinks and Others (Dairy-based Drinks, Lipton Iced Tea, etc.))
8.2.2. By Packaging Type
8.2.3. By Pack size
8.2.4. By Distribution Channel
8.3. Pricing Analysis
9. Market Dynamics
9.1. Drivers
9.2. Challenges
10. Market Trends and Developments
11. Policy & Regulatory Landscape
12. India Economic Profile
13. Competitive Landscape
13.1. Dabur India Limited
13.2. ITC Limited
13.3. Manpasand Beverages Limited
13.4. Nestle India Limited
13.5. Bisleri International Private Limited
13.6. Coca-Cola India Private Limited
13.7. Hector Beverages Private Limited
13.8. Parle Agro Pvt. Ltd
13.9. PepsiCo Holdings India Private Limited
13.10. Red Bull India Private Limited, etc.
14. SWOT Analysis
15. Strategic Recommendations
* The data given for any year represents the market during the period, i.e., 1st April of the previous year to 31st March of that year. eg: For 2022E, the data represents the period, 1st April 2021 to 31st March 2022.

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The India non-alcoholic beverages market was valued at USD8.69 billion in 2021 and is expected to grow at a CAGR of 8.10% in terms of value to reach USD13.70 billion by 2027. Factors such as the rise in health-consciousness and increased expenditure capacity of consumers and the rapid launch of nutritious beverages into the market are expected to drive the demand for the India non-alcoholic beverages market over the forecast period.
Consumers, especially the youth population, are accelerating the demand for new and healthier alternatives to traditional soft drinks due to changes in dietary habits and the adoption of a healthy lifestyle. Non-alcoholic beverages are used as a refreshment option as well as to enhance the mood and can satisfy the sweet cravings of the consumers. The busy lifestyle of consumers is making them purchase non-alcoholic beverages to stay hydrated all day. Also, the growing popularity of the e-commerce channels is expected to boost the sales of non-alcoholic beverages owing to the comfort and convenience offered by the online sales platform. Market players are expanding their product portfolio and adopting attractive marketing strategies to capture the highest market share. The rise in the number of market players offering innovative non-alcoholic beverages and the focus on the development of new flavors are expected to create lucrative growth opportunities for the India non-alcoholic beverages market in the next five years.
The India non-alcoholic beverages market is segmented into product type, packaging, package size, distribution channel, region, and competitive landscape. Based on product type, the market is divided into carbonated beverages and non-carbonated beverages. The non-carbonated beverages dominated the market in 2021 with a market share of 50.85% of the overall market share. The segment is expected to maintain its dominance for the next five years. The increase in the adoption of a healthy lifestyle among consumers is making the market players launch healthier alternatives to the existing drinks, especially fruit drinks. Availability of non-carbonated beverages in different flavors, sizes, and packaging in the market and increased affordability of non-carbonated beverages are expected to drive the segment demand for the next five years.
Dabur India Limited, ITC Limited, Manpasand Beverages Limited, Nestle India Limited, Bisleri International Private Limited, Coca-Cola India Private Limited, Hector Beverages Private Limited, Parle Agro Pvt. Ltd, PepsiCo Holdings India Private Limited, Red Bull India Private Limited are the major market players operating in the India non-alcoholic beverages market.
Years considered for this report:
Historical Years: 2017-2020
Base Year: 2021
Estimated Year: 2022
Forecast Period: 2023-2027
Objective of the Study:
• To analyze the historical growth of the market size of India non-alcoholic beverages market from 2017 to 2021.
• To estimate and forecast the market size of India non-alcoholic beverages market from 2022 to 2027 and growth rate until 2027.
• To classify and forecast India non-alcoholic beverages market based on product type, packaging, package size, distribution channel, region, and competitive landscape.
• To identify dominant region or segment in the India non-alcoholic beverages market.
• To identify drivers and challenges for India non-alcoholic beverages market.
• To examine competitive developments such as expansions, new product launches, mergers & acquisitions, etc., in India non-alcoholic beverages market.
• To identify and analyze the profile of leading players operating in India non-alcoholic beverages market.
• To identify key sustainable strategies adopted by market players in India non-alcoholic beverages market.
TechSci Research performed both primary as well as exhaustive secondary research for this study. Initially, TechSci Research sourced a list of non-alcoholic beverages manufacturing companies across the country. Subsequently, TechSci Research conducted primary research surveys with the identified companies. While interviewing, the respondents were also enquired about their competitors. Through this technique, TechSci Research could include the vendors which could not be identified due to the limitations of secondary research.
TechSci Research calculated the India non-alcoholic beverages market size using a bottom-up approach, where data for various end user industries and its application across various product types were recorded and forecast for the future years. TechSci Research sourced these values from the industry experts and company representatives and externally validated through analyzing historical data of these product types and applications for getting an appropriate, overall market size. Various secondary sources such as company websites, news articles, press releases, company annual reports, investor presentations and financial reports were also used by TechSci Research.
Key Target Audience:
• Non-alcoholic beverage manufacturing companies/partners
• End-Users
• Government bodies such as regulating authorities and policy makers
• Organizations, industry associations, forums and alliances related to non-alcoholic beverages
• Market research and consulting firms
The study is useful in providing answers to several critical questions that are important for the industry stakeholders such as non-alcoholic beverages manufacturing companies, end users etc., besides allowing them in strategizing investments and capitalizing on market opportunities.
Report Scope:
In this report, India non-alcoholic beverages market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• India Non-Alcoholic Beverages Market, By Product Type:
o Carbonated
o Non-Carbonated
• India Non-Alcoholic Beverages Market, By Packaging:
o Bottles
o Cans
o Others
• India Non-Alcoholic Beverages Market, By Package Size:
o Below 250 ml
o 250 ml-1L
o Above 1L
• India Non-Alcoholic Beverages Market, By Distribution Channel:
o Department Store
o Supermarket/Hypermarket
o Convenience Store
o Online
o Others
• India Non-Alcoholic Beverages Market, By Region:
o North
o West
o South
o East
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in India non-alcoholic beverages market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Impact of COVID-19 on India Non-Alcoholic Beverages Market
5. Voice of Customer
5.1. Brand Awareness
5.2. Factors Affecting Purchase Decision
5.3. Frequency of Purchase
5.4. Source of Information
6. India Non-Alcoholic Beverages Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value & By Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Product Type (Carbonated Vs Non-Carbonated)
6.2.2. By Packaging Type (Bottle, Cans, Others (Tetrapacks & Pouches, etc.))
6.2.3. By Pack size (Below 250ml, 250ml-1L, Above 1L)
6.2.4. By Distribution Channel (Department Store, Supermarket/Hypermarket, Convenience Store, Online and Others (Direct Selling, Pharmacies/Chemist, etc.))
6.2.5. By Region
6.2.6. By Company
6.3. Market Attractiveness Index (By Product Type, By Category, By Distribution Channel and By Region)
7. India Carbonated Non-Alcoholic Beverages Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value & By Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Category (Carbonated Soft drinks, Functional/Energy & Sports Drinks and Others (Iced Tea-Lemon, Soda, etc.))
7.2.2. By Packaging Type
7.2.3. By Pack size
7.2.4. By Distribution Channel
7.3. Pricing Analysis
8. India Non-Carbonated Non-Alcoholic Beverages Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value & By Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Category (Bottled Water, Fruit Juices & flavored Drinks and Others (Dairy-based Drinks, Lipton Iced Tea, etc.))
8.2.2. By Packaging Type
8.2.3. By Pack size
8.2.4. By Distribution Channel
8.3. Pricing Analysis
9. Market Dynamics
9.1. Drivers
9.2. Challenges
10. Market Trends and Developments
11. Policy & Regulatory Landscape
12. India Economic Profile
13. Competitive Landscape
13.1. Dabur India Limited
13.2. ITC Limited
13.3. Manpasand Beverages Limited
13.4. Nestle India Limited
13.5. Bisleri International Private Limited
13.6. Coca-Cola India Private Limited
13.7. Hector Beverages Private Limited
13.8. Parle Agro Pvt. Ltd
13.9. PepsiCo Holdings India Private Limited
13.10. Red Bull India Private Limited, etc.
14. SWOT Analysis
15. Strategic Recommendations
* The data given for any year represents the market during the period, i.e., 1st April of the previous year to 31st March of that year. eg: For 2022E, the data represents the period, 1st April 2021 to 31st March 2022.

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(通信回線)の最新刊レポート

TechSci Research 社の最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(convenience stores)の最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/08 10:26

154.13 円

166.76 円

202.76 円

ページTOPに戻る