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サウジアラビアのノンアルコール飲料市場、製品タイプ別(ボトルウォーター、フルーツジュース&フレーバードリンク、炭酸飲料、機能性/エネルギー&スポーツドリンク、その他)、流通チャネル別(コンビニエンスストア、スーパーマーケット/ハイパーマーケット、オンライン、百貨店、その他(施設販売、キオスク))、地域別、競争、予測&機会、2027年


Saudi Arabia Non-Alcoholic Drinks Market, By Product Type (Bottled Water, Fruit Juices & Flavored Drinks, Carbonated Soft drinks, Functional/Energy & Sports Drinks, Others), By Packaging (Bottles, Cans, Cartons, Others), By Distribution Channel (Convenience Stores, Supermarkets/Hypermarkets, Online, Departmental Store and Others (Institutional Sales, KIOSK)), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2027

サウジアラビアのノンアルコール飲料市場は、予測期間中に大きな成長を記録すると予想されています。市場成長の背景には、健康的なライフスタイルを維持するために、アルコールを含まない飲料に対する消費者の志... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2022年3月1日 US$3,500
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報・注文方法はこちら
79 英語

 

サマリー

サウジアラビアのノンアルコール飲料市場は、予測期間中に大きな成長を記録すると予想されています。市場成長の背景には、健康的なライフスタイルを維持するために、アルコールを含まない飲料に対する消費者の志向が高まっていることがあります。アルコールの過剰摂取は、肥満、糖尿病、肝不全、腎不全など、深刻な健康問題を引き起こす可能性があります。健康や福祉に関する意識の高まりとともに、消費者はアルコールが身体に及ぼす悪影響を認識しており、アルコール飲料の代替品を見つけるようになっています。サウジアラビアでは、健康志向の高まりから、多くのノンアルコール飲料が市場に出回っています。ノンアルコール飲料は社交の場で重要な役割を果たすようになってきており、サウジアラビアのノンアルコール飲料市場の成長に大きく寄与しています。さらに、国民の多くが宗教上の理由からアルコールの摂取を禁じており、これがノンアルコール飲料の普及を促進しており、2027年までのサウジアラビアのノンアルコール飲料市場の成長をさらに後押しすると予想されます。ノンアルコール飲料市場には、水、ジュース、炭酸飲料、機能性飲料など、さまざまな製品が含まれます。市場関係者は、味や栄養価を高めた多種多様なノンアルコール飲料を投入しており、これがサウジアラビアのノンアルコール飲料市場の成長を支えています。同国ではスポーツ活動の活発化がスポーツドリンクの需要を押し上げ、サウジアラビアのノンアルコール飲料市場の成長を後押ししています。
サウジアラビアのノンアルコール飲料市場は、製品タイプ、パッケージ、流通チャネル、競合環境、地域分布に基づいて区分されます。製品タイプに基づいて、市場はさらにボトルウォーター、フルーツジュース&フレーバードリンク、炭酸清涼飲料、機能性/エネルギー&スポーツドリンク、その他に細分化されています。サウジアラビアでは淡水が確保できないため、ボトルウォーターが最も需要の高い商品となっており、ノンアルコール飲料市場を支配すると予想されます。サウジアラビアでは観光業が盛んであり、商業施設も増えていることから、ノンアルコール飲料市場の成長に寄与しています。また、健康志向や若年層の増加により、フルーツジュースやフレーバードリンクはサウジアラビアのノンアルコール飲料市場で大きなシェアを占めると予想されます。
Nestle water factory co ltd、Saudi snack food co.Ltd.、Al AUJAN Holding company、AQUAT food industries co.サウジアラビアのスナック菓子製造会社、Al AUJAN Holding company、AQUAT food industries co.Ltd.、サウジアラビア(IRC)、サウジアラビア)が、サウジアラビアのノンアルコール飲料市場における主要な市場プレイヤーの一例である。新製品開発や提携の増加が、サウジアラビアのノンアルコール飲料市場における主要プレイヤーの大幅な成長に寄与しています。
本レポートで考慮した年数
歴史的年数:2017年~2020年
基準年:2021年
予測年:2022年
予測年:2023年~2027年
本調査の目的
- サウジアラビアのノンアルコール飲料市場の2017年から2021年までの市場規模の過去推移を分析すること。
- サウジアラビアのノンアルコール飲料市場の2022年~2027年までの市場規模および2027年までの成長率を予測・推計すること。
- サウジアラビアのノンアルコール飲料市場を製品タイプ、パッケージ、流通経路、競合環境、地域分布に基づいて分類・予測する。
- サウジアラビアのノンアルコール飲料市場における支配的な地域やセグメントを特定すること。
- サウジアラビアのノンアルコール飲料市場の促進要因と課題を特定する。
- サウジアラビアのノンアルコール飲料市場における事業拡大、新製品発売、M&Aなどの競争力のある開発を調査する。
- サウジアラビアのノンアルコール飲料市場で事業展開する主要企業のプロファイルを特定し、分析する。
- サウジアラビアのノンアルコール飲料市場で市場参入企業が採用する主要な持続可能な戦略を特定すること。
TechSci Research社は、この調査のために一次調査と徹底的な二次調査の両方を実施しました。まず、TechSci Researchは全国のメーカー、サプライヤーをリストアップしました。その後、TechSci Researchは特定された企業に対して一次調査を実施しました。インタビューしながら、回答者には競合他社についても質問しました。この手法により、TechSci Research は、二次調査の制限により特定できなかったメーカーを含めることができました。TechSci Research は、全国のメーカー、流通チャネル、すべての主要プレイヤーの存在を分析した。
TechSci Researchは、様々なエンドユーザーセグメントに関するデータを記録し、将来的な予測を行うボトムアップアプローチを用いてサウジアラビアのノンアルコール飲料市場の市場規模を算出しました。TechSci Researchは、これらの値を業界の専門家や企業の代表者から入手し、適切で全体的な市場規模を得るためにこれらの製品タイプや用途の履歴データの分析を通じて外部で検証しています。企業のウェブサイト、ニュース記事、プレスリリース、企業の年次報告書、投資家向けプレゼンテーション、財務報告書など、さまざまな二次資料もTechSci Researchによって調査されました。
主な対象読者
- ノンアルコール飲料メーカー、エンドユーザー、その他の関係者
- 製品の流通業者、供給業者、その他の関係者
- ノンアルコール飲料に関連する組織、フォーラム、アライアンス
- 市場調査会社、コンサルティング会社
本調査は、メーカー、サプライヤー、エンドユーザーなどの業界関係者にとって重要ないくつかの重要な質問に対する回答を提供するほか、投資の戦略立案や市場機会の活用を可能にする上で有用です。
レポートの範囲
本レポートでは、サウジアラビアのノンアルコール飲料市場を、以下に詳述する業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています。
- サウジアラビアのノンアルコール飲料市場:製品タイプ別
o ボトル入り飲料水
o フルーツジュース、フレーバードリンク
o 炭酸飲料
o 機能性飲料/エネルギー飲料/スポーツドリンク
o その他
- サウジアラビアのノンアルコール飲料市場:包装別
o ボトル
o 缶
o カートン
o その他
- サウジアラビアのノンアルコール飲料市場:流通経路別
o コンビニエンスストア
o スーパーマーケット/ハイパーマーケット
o オンライン
o 百貨店
o その他
機関投資家向け販売
キオスク
- サウジアラビアのノンアルコール飲料市場(地域別
o 西部
o 東部
o 北部・中部
o 南部
競合他社の状況
企業プロファイル。サウジアラビアのノンアルコール飲料市場における主要企業の詳細な分析。
利用可能なカスタマイズ。
TechSci Researchは与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じたカスタマイズを提供します。このレポートでは以下のカスタマイズが可能です。
企業情報
- 追加市場プレイヤーの詳細分析とプロファイリング(最大5社)。

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目次

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Voice of Customer
4.1. Factors Influencing Purchase Decision
4.2. Brand Awareness
4.3. Sources of Information Conferred
5. Impact of COVID -19 on Saudi Arabia Non-Alcoholic Drinks Market
6. Saudi Arabia Non-Alcoholic Drinks Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Product Type (Bottled Water, Fruit Juices & Flavored Drinks, Carbonated Soft drinks, Functional/Energy & Sports Drinks, Others)
6.2.2. By Packaging (Bottles, Cans, Cartons, Others)
6.2.3. By Distribution Channel (Convenience Stores, Supermarkets/Hypermarkets, Online, Departmental Store and Others (Institutional Sales, KIOSK))
6.2.4. By Region (Northern & Central, Southern, Eastern, Western)
6.2.5. By Company (2021)
6.3. Market Map
7. Saudi Arabia Bottled Water Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Packaging
7.2.2. By Distribution Channel
8. Saudi Arabia Fruit Juices & Flavored Drinks Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Packaging
8.2.2. By Distribution Channel
9. Saudi Arabia Carbonated Soft Drinks Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Packaging
9.2.2. By Distribution Channel
10. Saudi Arabia Energy & Sports Drinks Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Packaging
10.2.2. By Distribution Channel
11. Market Dynamics
11.1. Drivers
11.2. Challenges
12. Market Trends and Developments
13. Policy & Regulatory Landscape
14. Saudi Arabia Economic Profile
15. Competitive Landscape
15.1. Company Profiles
15.1.1. Nestle water factory co ltd
15.1.2. Saudi snack food co. ltd
15.1.3. Al AUJAN holding company
15.1.4. AQUAT food industries co. Ltd
15.1.5. Middle East & North Africa beverages manufacturing co
15.1.6. Gulf union food company
15.1.7. DANYA foods ltd company
15.1.8. Tania water factory
15.1.9. Hana food industries company
15.1.10. Arrow beverage factory
15.1.11. National factory for foodstuff production AL WAHA
15.1.12. ABULJADAYEL beverages inc. (ab), Saudi Arabia
15.1.13. Al AMOUDI beverage industries company
15.1.14. BERAIN water & beverages factory
15.1.15. International refreshments co. Ltd. (IRC), Saudi Arabia
16. Strategic Recommendations

 

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Summary

Saudi Arabia non-alcoholic drinks market is anticipated to register significant growth during the forecast period. The market growth can be attributed to the increasing consumer inclination towards alcohol-free beverages as a part of maintaining a healthy lifestyle. Over consumption of alcohol can cause severe health issues such as obesity, diabetes, liver failure, kidney failure, etc. With the growing awareness about health and well-being, consumers are aware of the negative effects of alcohol on the body, and thus they are finding alternatives for alcoholic beverages. A lot of non-alcohol beverage varieties have flooded the market in Saudi Arabia as the health-conscious population is increasing at a rapid rate. Non-alcoholic beverages are increasingly becoming an important part of social gatherings, which is contributing significantly to the growth of Saudi Arabia non-alcoholic drinks market. Furthermore, a large group of the population prohibits the consumption of alcohol due to their religious beliefs, which is driving the adoption of non-alcoholic drinks and is expected to further aid the growth of Saudi Arabia non-alcoholic drinks market through 2027. The non-alcoholic drinks market includes a range of products such as water, juices, carbonated drinks, functional beverages, etc. Market players are introducing a wide variety of non-alcoholic beverages with enhanced taste and nutrition value, which is supporting the growth of Saudi Arabia non-alcoholic drinks market. Growing number of sports activities in the country are boosting the demand for sports drinks, which is supporting the growth of Saudi Arabia non-alcoholic drinks market.
The Saudi Arabia non-alcoholic drinks market is segmented on the basis of product type, packaging, distribution channel, competitional landscape, and regional distribution. Based on product type, the market is further segmented into bottled water, fruit juices & flavored drinks, carbonated soft drinks, functional/energy & sports drinks, and others. Bottled water is expected to dominate the Saudi Arabia non-alcoholic drinks market as it remains the most demanded commodity due to the unavailability of fresh water in the country. Flourishing tourism activities in Saudi Arabia and growing commercial spaces are aiding the growth of Saudi Arabia non-alcoholic market. In addition, fruit juices & flavored drinks are expected to capture a significant share in Saudi Arabia non-alcoholic drinks market due to the increasing health-conscious and young population.
Nestle water factory co ltd, Saudi snack food co. Ltd, Al AUJAN holding company, AQUAT food industries co. Ltd, Middle East & North Africa beverages manufacturing co, Gulf union food company, DANYA foods ltd company, Tania water factory, Hana food industries company, Arrow beverage factory, National factory for foodstuff production AL WAHA, ABULJADAYEL beverages inc. (ab), Saudi Arabia, Al AMOUDI beverage industries company, BERAIN water & beverages factory, International refreshments co. Ltd. (IRC), Saudi Arabia are some of the major market players in Saudi Arabia non-alcoholic drinks market. New product developments and an increasing number of collaborations are helping the key players to achieve significant growth in Saudi Arabia non-alcoholic drinks market.
Years considered for this report:
Historical Years: 2017-2020
Base Year: 2021
Estimated Year: 2022
Forecast Period: 2023-2027
Objective of the Study:
• To analyze the historical growth of the market size of Saudi Arabia non-alcoholic drinks market from 2017 to 2021.
• To estimate and forecast the market size of Saudi Arabia non-alcoholic drinks market from 2022 to 2027 and growth rate until 2027.
• To classify and forecast Saudi Arabia non-alcoholic drinks market based on product type, packaging, distribution channel, competitional landscape, and regional distribution.
• To identify dominant region or segment in the Saudi Arabia non-alcoholic drinks market.
• To identify drivers and challenges for Saudi Arabia non-alcoholic drinks market.
• To examine competitive developments such as expansions, new product launches, mergers & acquisitions, etc., in Saudi Arabia non-alcoholic drinks market.
• To identify and analyze the profile of leading players operating in Saudi Arabia non-alcoholic drinks market.
• To identify key sustainable strategies adopted by market players in Saudi Arabia non-alcoholic drinks market.
TechSci Research performed both primary as well as exhaustive secondary research for this study. Initially, TechSci Research sourced a list of manufacturers, suppliers across the country. Subsequently, TechSci Research conducted primary research surveys with the identified companies. While interviewing, the respondents were also enquired about their competitors. Through this technique, TechSci Research could include the manufactures which could not be identified due to the limitations of secondary research. TechSci Research analyzed the manufactures, distribution channels and presence of all major players across the country.
TechSci Research calculated the market size of Saudi Arabia non-alcoholic drinks market using a bottom-up approach, wherein data for various end-user segments was recorded and forecast for the future years. TechSci Research sourced these values from the industry experts and company representatives and externally validated through analyzing historical data of these product types and applications for getting an appropriate, overall market size. Various secondary sources such as company websites, news articles, press releases, company annual reports, investor presentations and financial reports were also studied by TechSci Research.
Key Target Audience:
• Non-alcoholic drinks manufacturers, end users, and other stakeholders
• Distributors and suppliers of the products and other stakeholders
• Organizations, forums, and alliances related to non-alcoholic drinks
• Market research and consulting firms
The study is useful in providing answers to several critical questions that are important for the industry stakeholders such as manufacturers, suppliers, end users, etc., besides allowing them in strategizing investments and capitalizing on market opportunities.
Report Scope:
In this report, Saudi Arabia non-alcoholic drinks market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Saudi Arabia Non-Alcoholic Drinks Market, By Product Type:
o Bottled Water
o Fruit Juices & Flavored Drinks
o Carbonated Soft drinks
o Functional/Energy & Sports Drinks
o Others
• Saudi Arabia Non-Alcoholic Drinks Market, By Packaging:
o Bottles
o Cans
o Cartons
o Others
• Saudi Arabia Non-alcoholic Drinks Market, By Distribution Channel:
o Convenience Stores
o Supermarkets/Hypermarkets
o Online
o Departmental Store
o Others
 Institutional Sales
 KIOSK
• Saudi Arabia Non-alcoholic Drinks Market, By Region:
o Western
o Eastern
o Northern & Central
o Southern
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in Saudi Arabia non-alcoholic drinks market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



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Table of Contents

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Voice of Customer
4.1. Factors Influencing Purchase Decision
4.2. Brand Awareness
4.3. Sources of Information Conferred
5. Impact of COVID -19 on Saudi Arabia Non-Alcoholic Drinks Market
6. Saudi Arabia Non-Alcoholic Drinks Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Product Type (Bottled Water, Fruit Juices & Flavored Drinks, Carbonated Soft drinks, Functional/Energy & Sports Drinks, Others)
6.2.2. By Packaging (Bottles, Cans, Cartons, Others)
6.2.3. By Distribution Channel (Convenience Stores, Supermarkets/Hypermarkets, Online, Departmental Store and Others (Institutional Sales, KIOSK))
6.2.4. By Region (Northern & Central, Southern, Eastern, Western)
6.2.5. By Company (2021)
6.3. Market Map
7. Saudi Arabia Bottled Water Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Packaging
7.2.2. By Distribution Channel
8. Saudi Arabia Fruit Juices & Flavored Drinks Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Packaging
8.2.2. By Distribution Channel
9. Saudi Arabia Carbonated Soft Drinks Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Packaging
9.2.2. By Distribution Channel
10. Saudi Arabia Energy & Sports Drinks Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Packaging
10.2.2. By Distribution Channel
11. Market Dynamics
11.1. Drivers
11.2. Challenges
12. Market Trends and Developments
13. Policy & Regulatory Landscape
14. Saudi Arabia Economic Profile
15. Competitive Landscape
15.1. Company Profiles
15.1.1. Nestle water factory co ltd
15.1.2. Saudi snack food co. ltd
15.1.3. Al AUJAN holding company
15.1.4. AQUAT food industries co. Ltd
15.1.5. Middle East & North Africa beverages manufacturing co
15.1.6. Gulf union food company
15.1.7. DANYA foods ltd company
15.1.8. Tania water factory
15.1.9. Hana food industries company
15.1.10. Arrow beverage factory
15.1.11. National factory for foodstuff production AL WAHA
15.1.12. ABULJADAYEL beverages inc. (ab), Saudi Arabia
15.1.13. Al AMOUDI beverage industries company
15.1.14. BERAIN water & beverages factory
15.1.15. International refreshments co. Ltd. (IRC), Saudi Arabia
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