世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

サウジアラビアの家庭用香水市場、製品タイプ別(スプレー、サシェ、電動芳香器、その他(香り付きキャンドル、香り付きオイルなど)、香り別(レモン、ラベンダー、ジャスミン、ローズ、サンダルウッド、バニラ、その他)、エンドユーザー別(ホームケア、ヘルスケア、ホスピタリティ、美術館、商業、その他)、流通チャネル別(店舗型小売、無店舗型小売、地域別、競争、予測&機会、2027年)、など。


Saudi Arabia Home Fragrances Market, By Product Type (Sprays, Sachets, Electric Air Fresheners and Others (Scented Candles, Scented Oils, etc.)), By Fragrances (Lemon, Lavender, Jasmine, Rose, Sandalwood, Vanilla, Others), By End User (Home Care, Healthcare, Hospitality, Museums, Commercial, Others), By Distribution Channel (Store-based Retail and Non-Store-based Retail), By Region, Competition, Forecast & Opportunities, 2027

サウジアラビアのホームフレグランス市場は、予測期間中に大きなCAGRで成長すると予想されています。この成長は、清潔でリフレッシュした雰囲気を保つことを目的としたルームフレッシュナーやフレグランスモジュ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2022年3月1日 US$3,500
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
78 英語

 

サマリー

サウジアラビアのホームフレグランス市場は、予測期間中に大きなCAGRで成長すると予想されています。この成長は、清潔でリフレッシュした雰囲気を保つことを目的としたルームフレッシュナーやフレグランスモジュレーターの需要が高まっていることに起因していると思われます。サウジアラビアは、宗教上の理由から芳香剤に傾倒してきた歴史があります。エッセンシャルオイルやアロマキャンドルなどは、古来よりサウジアラビアの文化の一部となっています。気分を明るくし、ストレスのない環境を作るために、ユーカリ、ジャスミン、ラベンダーなどのエッセンシャルオイルを注入した新しいホームフレグランス製品の改良が、サウジアラビアのホームフレグランス市場の成長を後押ししています。また、製品のパーソナライゼーションの増加や、ホームフレグランスにおける天然成分の使用の増加が、サウジアラビアのホームフレグランス市場の成長を推進しています。
さらに、カスタマイズされた香りのキャンドルやアロマテラピーに対する需要の高まりや、審美的な製品の種類の増加も、サウジアラビアのホームフレグランス市場の成長に貢献しています。企業は、顧客独自の味覚や好みに合わせて、ホームフレグランスアイテムの形状、サイズ、色、質感、周辺を柔軟に選択できるようにしている。また、研究開発活動や技術の進歩の増加は、サウジアラビアの家庭用芳香剤市場の成長を推進しています。スパ業界による消費者が導入するプログラムやスキームの増加が、2027年までサウジアラビアのホームフレグランスの需要を増加させると予測されています。
サウジアラビアのホームフレグランス市場は、製品タイプ、香り、エンドユーザー、流通チャネル、競合環境、地域分布に区分されます。製品タイプに基づき、市場はさらにスプレー、サシェ、電気式芳香器、香り付きキャンドルや香り付きオイルなどのその他に分けられます。スプレーは使い勝手が良く、消費者が手軽に使えることから、サウジアラビアのホームフレグランス市場で最大のシェアを占めると予想されます。電動芳香器は、予測期間中に最も速い成長を記録すると予測されています。
Rezaroma社(Reza Hygiene)、Johnson Saudi co.Ltd、Reckitt Benckiser (Arabia) FZE(RB)、Procter & Gamble Saudi Arabia、Ajmal International Trading Co. LLC、The Fragrance Kitchen、ALREHAB perfumes、Zohoor Alreef、Saudi Arabia、Mushir Alam Perfume Industry、Henkel Jebel Ali FZCO、Kelvin Natural Mint Pvt,Kshrey Inc.(サプライヤー)、AJWA Group、Cargill Saudi Arabia(サプライヤー)、Godrej & Boyce Mfg.Co.(サプライヤー)が主な市場参加者である。Ltd.などがサウジアラビアの家庭用香水市場における主要な市場プレイヤーである。新製品開発や合併・買収は、サウジアラビアの家庭用香水市場の市場プレーヤーが成長を維持するために採用する戦略の一部です。
本レポートで考慮した年数
歴史的年数:2017年~2020年
基準年:2021年
予測年:2022年
予測期間:2023年~2027年
調査の目的
- サウジアラビアのホームフレグランス市場の2017年から2021年までの市場規模の過去成長を分析すること。
- サウジアラビアのホームフレグランス市場の2022年から2027年までの市場規模および2027年までの成長率を予測・推計すること。
- サウジアラビアのホームフレグランス市場をタイプ別、流通経路別、競合環境別、地域別で分類・予測する。
- サウジアラビアの家庭用香水市場における支配的な地域やセグメントを特定すること。
- サウジアラビアの家庭用香水市場の促進要因と課題を特定する。
- サウジアラビアの家庭用香水市場における事業拡大、新製品発表、M&Aなどの競争展開を検証する。
- サウジアラビアの家庭用香水市場で事業展開している主要企業のプロファイルを特定し、分析する。
- サウジアラビアの家庭用香水市場で市場関係者が採用する主要な持続可能な戦略を特定すること。
TechSci Researchは、この調査のために一次調査と徹底的な二次調査の両方を実施しました。最初に、TechSci Researchは全国のメーカー、サプライヤーのリストを入手しました。その後、TechSci Researchは特定された企業に対して一次調査を実施しました。インタビューしながら、回答者には競合他社についても質問しました。この手法により、TechSci Research は、二次調査の制限により特定できなかったメーカーを含めることができました。TechSci Research は、全国のメーカー、流通チャネル、すべての主要プレイヤーの存在を分析した。
TechSci Researchは、様々なエンドユーザーセグメントのデータを記録し、将来的な予測を行うボトムアップアプローチを用いてサウジアラビアの家庭用香水市場の市場規模を算出しました。TechSci Researchは、これらの値を業界の専門家や企業の代表者から入手し、適切で全体的な市場規模を得るためにこれらの製品タイプや用途の履歴データを分析することで外部的に検証しています。企業のウェブサイト、ニュース記事、プレスリリース、企業の年次報告書、投資家向けプレゼンテーション、財務報告書など、さまざまな二次資料もTechSci Researchによって調査されました。
主な対象読者
- 家庭用香水メーカー、エンドユーザー、その他の関係者
- 製品の流通業者および供給業者、その他の関係者
- 家庭用香料に関連する組織、フォーラム、アライアンス
- 市場調査会社、コンサルティング会社
この調査は、メーカー、サプライヤー、エンドユーザーなどの業界関係者にとって重要ないくつかの重要な質問に対する回答を提供し、さらに、投資の戦略立案や市場機会の活用を可能にする上で有用である。
レポートの範囲
本レポートでは、サウジアラビアのホームフレグランス市場を、以下に詳述する業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています。
- サウジアラビアのホームフレグランス市場:製品タイプ別
o スプレー
o サシェ
o 電気式芳香器
o その他
o 香りつきキャンドル
o センテッドオイル
- サウジアラビアの家庭用香水市場、香水別
o レモン
o ラベンダー
o ジャスミン
o ローズ
o サンダルウッド
o バニラ
o その他
- サウジアラビアのホームフレグランス市場(エンドユーザー別
o ホームケア
o ヘルスケア
o ホスピタリティー
o 美術館
o 商業
o その他
- サウジアラビアのホームフレグランス市場:流通経路別
o 店舗型小売店
o 無店舗型小売店
- サウジアラビアの家庭用香水市場:地域別
o 西部
o 東部
o 北部・中部
o 南部
競合他社の状況
企業プロファイル。サウジアラビアの家庭用香水市場に参入している主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ。
TechSci Researchでは、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。本レポートでは、以下のカスタマイズが可能です。
企業情報
- 追加的な市場プレイヤーの詳細分析とプロファイリング(最大5社)。

ページTOPに戻る


目次

1. Product Overeview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Voice of Customer
4.1. Brand Recall (top-of-mind and spontaneous) and Brand Awareness
4.2. Willingness to Spend
4.3. Preferred Point of Purchase
4.4. Factors Influencing Purchase Decision
4.5. Sources of Information
5. Impact of COVID -19 on Saudi Arabia Home Fragrances Market
6. Saudi Arabia Home Fragrances Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Product Type (Sprays, Sachets, Electric Air Fresheners and Others (Scented Candles, Scented Oils, etc.))
6.2.2. By Fragrances (Lemon, Lavender, Jasmine, Rose, Sandalwood, Vanilla, Others)
6.2.3. By End User (Home Care, Healthcare, Hospitality, Museums, Commercial, Others)
6.2.4. By Distribution Channel (Store-based Retail and Non-Store-based Retail)
6.2.5. By Region (Northern & Central, Southern, Eastern, Western)
6.2.6. By Company (2021)
6.3. Market Map
7. Saudi Arabia Spray Home Fragrances Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Fragrances
7.2.2. By End User
7.2.3. By Distribution Channel
8. Saudi Arabia Sachet Home Fragrances Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Fragrances
8.2.2. By End User
8.2.3. By Distribution Channel
9. Saudi Arabia Electric Air Freshener Home Fragrances Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Fragrances
9.2.2. By End User
9.2.3. By Distribution Channel
10. Market Dynamics
10.1. Drivers
10.2. Challenges
11. Market Trends and Developments
12. Pricing Analysis
13. Policy & Regulatory Landscape
14. Saudi Arabia Economic Profile
15. Competitive Landscape
15.1. Company Profiles
15.1.1. Rezaroma (Reza Hygiene)
15.1.2. Johnson Saudi co. Ltd
15.1.3. Reckitt Benckiser (Arabia) FZE (RB)
15.1.4. Procter & Gamble Saudi Arabia
15.1.5. Ajmal International Trading Co. (LLC)
15.1.6. The Fragrance Kitchen
15.1.7. ALREHAB perfumes
15.1.8. Zohoor Alreef, Saudi Arabia
15.1.9. Mushir Alam Perfume Industry
15.1.10. Henkel Jebel Ali FZCO
15.1.11. Kelvin Natural Mint Pvt. Ltd.
15.1.12. Kshrey Inc. (Supplier)
15.1.13. AJWA Group
15.1.14. Cargill Saudi Arabia (Supplier)
15.1.15. Godrej & Boyce Mfg. Co. Ltd.
16. Strategic Recommendations

 

ページTOPに戻る


 

Summary

Saudi Arabia home fragrances market is anticipated to grow at a significant CAGR during the forecast period. The growth can be attributed to the rising demand for room fresheners and fragrance modulators with an aim to keep the ambiance clean and refreshed. Saudi Arabia has a history of inclination towards aromatic fragrances for religious purposes. Essential oils, scented candles, etc., have remained a part of Saudi Arabia's culture since ancient times. New and improved home fragrance products infused with essential oils such as eucalyptus, jasmine, lavender, etc., to lighten up the mood and create a stress-free environment are driving the growth of Saudi Arabia home fragrances market. Besides, increased personalization of products and the growing use of natural ingredients in home fragrances are propelling the growth of Saudi Arabia home fragrances market.
Moreover, the rising demand for customized scented candles and aromatherapy and the growing varieties of aesthetically pleasing products contribute to the growth of the Saudi Arabia home fragrances market. Companies are offering customers the flexibility to choose the shape, size, color, texture, and around of their home fragrance items that suit their unique taste and personal preferences. Moreover, an increasing number of research and development activities along with technological advancements are propelling the growth of Saudi Arabia home fragrances market. Growing number of programs and schemes introduced by consumers by the spa industry is expected to increase the demand for home fragrances in Saudi Arabia through 2027.
The Saudi Arabia home fragrances market is segmented as product type, fragrances, end-user, distribution channel, competitional landscape, regional distribution. Based on product type, the market is further divided into sprays, sachets, electric air fresheners, and others like scented candles, scented oils, etc. Sprays are anticipated to hold the largest share in Saudi Arabia home fragrances market due to their ease of usability and wider accessibility for consumers. Electric air fresheners are projected to register the fastest growth during the forecast period.
Rezaroma (Reza Hygiene), Johnson Saudi co. Ltd, Reckitt Benckiser (Arabia) FZE (RB), Procter & Gamble Saudi Arabia, Ajmal International Trading Co. (LLC), The Fragrance Kitchen, ALREHAB perfumes, Zohoor Alreef, Saudi Arabia, Mushir Alam Perfume Industry, Henkel Jebel Ali FZCO, Kelvin Natural Mint Pvt. Ltd., Kshrey Inc. (Supplier), AJWA Group, Cargill Saudi Arabia (Supplier), Godrej & Boyce Mfg. Co. Ltd. are major market players in the Saudi Arabia home fragrances market. New product developments and mergers & acquisitions are some of the strategies adopted by the market players in the Saudi Arabia home fragrances market to sustain growth.
Years considered for this report:
Historical Years: 2017-2020
Base Year: 2021
Estimated Year: 2022
Forecast Period: 2023-2027
Objective of the Study:
• To analyze the historical growth of the market size of Saudi Arabia home fragrances market from 2017 to 2021.
• To estimate and forecast the market size of Saudi Arabia home fragrances market from 2022 to 2027 and growth rate until 2027.
• To classify and forecast Saudi Arabia home fragrances market based on type, distribution channel, competitional landscape, and regional distribution.
• To identify dominant region or segment in the Saudi Arabia home fragrances market.
• To identify drivers and challenges for Saudi Arabia home fragrances market.
• To examine competitive developments such as expansions, new product launches, mergers & acquisitions, etc., in Saudi Arabia home fragrances market.
• To identify and analyze the profile of leading players operating in Saudi Arabia home fragrances market.
• To identify key sustainable strategies adopted by market players in Saudi Arabia home fragrances market.
TechSci Research performed both primary as well as exhaustive secondary research for this study. Initially, TechSci Research sourced a list of manufacturers, suppliers across the country. Subsequently, TechSci Research conducted primary research surveys with the identified companies. While interviewing, the respondents were also enquired about their competitors. Through this technique, TechSci Research could include the manufactures which could not be identified due to the limitations of secondary research. TechSci Research analyzed the manufactures, distribution channels and presence of all major players across the country.
TechSci Research calculated the market size of Saudi Arabia home fragrances market using a bottom-up approach, wherein data for various end-user segments was recorded and forecast for the future years. TechSci Research sourced these values from the industry experts and company representatives and externally validated through analyzing historical data of these product types and applications for getting an appropriate, overall market size. Various secondary sources such as company websites, news articles, press releases, company annual reports, investor presentations and financial reports were also studied by TechSci Research.
Key Target Audience:
• Home fragrances manufacturers, end users, and other stakeholders
• Distributors and suppliers of the products and other stakeholders
• Organizations, forums, and alliances related to home fragrances
• Market research and consulting firms
The study is useful in providing answers to several critical questions that are important for the industry stakeholders such as manufacturers, suppliers, end users, etc., besides allowing them in strategizing investments and capitalizing on market opportunities.
Report Scope:
In this report, Saudi Arabia home fragrances market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Saudi Arabia Home Fragrances Market, By Product Type:
o Sprays
o Sachets
o Electric Air Fresheners
o Others
o Scented Candles
o Scented Oils
• Saudi Arabia Home Fragrances Market, By Fragrances:
o Lemon
o Lavender
o Jasmine
o Rose
o Sandalwood
o Vanilla
o Others
• Saudi Arabia Home Fragrances Market, By End User:
o Home Care
o Healthcare
o Hospitality
o Museums
o Commercial
o Others
• Saudi Arabia Home Fragrances Market, By Distribution Channel:
o Store-based Retail
o Non-Store-based Retail
• Saudi Arabia Home Fragrances Market, By Region:
o Western
o Eastern
o Northern & Central
o Southern
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in Saudi Arabia home fragrances market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Product Overeview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Voice of Customer
4.1. Brand Recall (top-of-mind and spontaneous) and Brand Awareness
4.2. Willingness to Spend
4.3. Preferred Point of Purchase
4.4. Factors Influencing Purchase Decision
4.5. Sources of Information
5. Impact of COVID -19 on Saudi Arabia Home Fragrances Market
6. Saudi Arabia Home Fragrances Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Product Type (Sprays, Sachets, Electric Air Fresheners and Others (Scented Candles, Scented Oils, etc.))
6.2.2. By Fragrances (Lemon, Lavender, Jasmine, Rose, Sandalwood, Vanilla, Others)
6.2.3. By End User (Home Care, Healthcare, Hospitality, Museums, Commercial, Others)
6.2.4. By Distribution Channel (Store-based Retail and Non-Store-based Retail)
6.2.5. By Region (Northern & Central, Southern, Eastern, Western)
6.2.6. By Company (2021)
6.3. Market Map
7. Saudi Arabia Spray Home Fragrances Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Fragrances
7.2.2. By End User
7.2.3. By Distribution Channel
8. Saudi Arabia Sachet Home Fragrances Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Fragrances
8.2.2. By End User
8.2.3. By Distribution Channel
9. Saudi Arabia Electric Air Freshener Home Fragrances Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Fragrances
9.2.2. By End User
9.2.3. By Distribution Channel
10. Market Dynamics
10.1. Drivers
10.2. Challenges
11. Market Trends and Developments
12. Pricing Analysis
13. Policy & Regulatory Landscape
14. Saudi Arabia Economic Profile
15. Competitive Landscape
15.1. Company Profiles
15.1.1. Rezaroma (Reza Hygiene)
15.1.2. Johnson Saudi co. Ltd
15.1.3. Reckitt Benckiser (Arabia) FZE (RB)
15.1.4. Procter & Gamble Saudi Arabia
15.1.5. Ajmal International Trading Co. (LLC)
15.1.6. The Fragrance Kitchen
15.1.7. ALREHAB perfumes
15.1.8. Zohoor Alreef, Saudi Arabia
15.1.9. Mushir Alam Perfume Industry
15.1.10. Henkel Jebel Ali FZCO
15.1.11. Kelvin Natural Mint Pvt. Ltd.
15.1.12. Kshrey Inc. (Supplier)
15.1.13. AJWA Group
15.1.14. Cargill Saudi Arabia (Supplier)
15.1.15. Godrej & Boyce Mfg. Co. Ltd.
16. Strategic Recommendations

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(プライマリケア)の最新刊レポート

TechSci Research社のプライマリケア分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(home)の最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/12/23 10:26

157.72 円

164.94 円

201.11 円

ページTOPに戻る