世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

ベトナム冷凍食品市場:カテゴリー別(調理済み食品、調理済み食品、その他{生肉、生野菜、生果物など})、製品タイプ別(冷凍肉・鶏肉・魚介類、冷凍スナック、冷凍果物・野菜、その他{冷凍デザート、調理済みレディミールなど), 流通チャネル別 (百貨店、専門店、スーパーマーケット/ハイパーマーケット、オンライン、その他{コンビニエンスストア、直販など}), 地域別, 予測と機会, 2017-2027


Vietnam Frozen Food Market, By Category (Ready-to-Eat, Ready-to-Cook, Others {Raw Meat, Raw Vegetables, Raw Fruit, etc.}), By Product Type (Frozen Meat, Poultry & Seafood, Frozen Snacks, Frozen Fruits & Vegetables, Others {Frozen Desserts, Frozen Cooked Ready Meals, etc.}), By Distribution Channel (Departmental Store, Specialty Store, Supermarkets/Hypermarkets, Online, Others {Convenience Stores, Direct Sales, etc.}), By Region, Forecast & Opportunities, 2017-2027

ベトナムの冷凍食品市場は、2021年に1億6,089万米ドルで、2027年には年平均成長率6.91%で2億4,194万米ドルに達すると予測されています。Eコマース業界を通じた販売の急増、消費者の健康志向の高まり、パッケージ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2022年2月1日 US$3,500
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
76 英語

 

サマリー

ベトナムの冷凍食品市場は、2021年に1億6,089万米ドルで、2027年には年平均成長率6.91%で2億4,194万米ドルに達すると予測されています。Eコマース業界を通じた販売の急増、消費者の健康志向の高まり、パッケージングにおける継続的な技術進歩が、ベトナムの冷凍食品市場の成長を促す主な要因となっています。
急速な都市化と働く女性の増加により、全国で冷凍食品の需要が高まっています。小売業界のデジタル化とEコマースの普及により、消費者が高品質の冷凍食品を購入する機会が増えています。市場参加者は、増大する消費者ニーズを満たすために効率的なサプライチェーンの開発に投資し、消費者の注目を集めるために迅速な宅配や有利な割引などの追加施設を提供しています。また、食品の色、質感、栄養価を保護し、冷凍食品の保存期間を延ばすための高度な包装材料の登場は、今後5年間のベトナム冷凍食品市場の成長を加速させると予想されます。
ベトナムの冷凍食品市場は、カテゴリー、製品タイプ、流通チャネル、企業、地域分布に分類されます。カテゴリーに基づき、市場は調理済み食品、調理済み食品&その他に分類されます。その他はさらに、生肉、生野菜、生果物に分けられる。Ready-to-cook(調理済み食品)は、予測期間において最も速い増分成長を目撃すると予想されます。時間の節約になり、調理が簡単なため、人々は調理済み食品を好んで購入します。利便性の高い食品に投資する消費者の嗜好の変化や、労働人口の間で定住型ライフスタイルの採用が進んでいることも、ベトナムの冷凍食品市場の成長に大きく寄与しています。
CP Vietnam Livestock Joint Stock Company, MINH PHU SEAFOOD CORP., SAO TA FOODS JOINT STOCK COMPANY, VINH HOAN CORPORATION, GreenFeed Vietnam Corp.、KIDO FOODS JOINT STOCK COMPANY, Viet Asia Foods Company Limited, CK Frozen Foods Vietnam Company Ltd, DALAT - JAPAN FOOD CO., KIDS JOINT STOCK COMPANY、CK FOODS, VINH HOAN CORPORATION、SAOTA FOODS, DALAT - JAPAN FOOD CO.LTDがベトナムの冷凍食品市場で事業を展開している主要な市場プレイヤーである。
本レポートで考慮した年数
歴史的年数:2017年~2020年
基準年:2021年
推定年:2022年
予測期間:2023年~2027年
調査の目的
- 2017年から2021年までのベトナム冷凍食品市場の市場規模の推移を分析すること。
- 2022年から2027年までのベトナム冷凍食品市場規模および2027年までの成長率を推定・予測すること。
- ベトナムの冷凍食品市場をカテゴリー、製品タイプ、流通経路、企業、地域分布に基づいて分類・予測する。
- ベトナムの冷凍食品市場における支配的な地域やセグメントを特定する。
- ベトナムの冷凍食品市場の促進要因と課題を特定する。
- ベトナムの冷凍食品市場における拡張、新製品発表、M&Aなどの競争力のある開発を検討する。
- ベトナムの冷凍食品市場で事業を展開する主要企業のプロファイルを特定し、分析する。
- ベトナムの冷凍食品市場で市場関係者が採用する主要な持続可能な戦略を特定する。
TechSci Researchは、本調査のために一次調査と徹底的な二次調査の両方を実施しました。最初に、TechSci Researchはベトナム全土の冷凍食品製造会社のリストを入手した。その後、TechSci Researchは特定された企業に対して一次調査を実施した。インタビューしながら、回答者には競合他社についても質問した。この手法により、TechSci Researchは、二次調査の制限により特定できなかったメーカーを含めることができた。TechSci Researchはベトナムの冷凍食品市場におけるすべての主要企業のメーカー、流通チャネル、存在感を分析した。
TechSci Researchは、ボトムアップ&トップダウンアプローチでベトナムの冷凍食品市場の市場規模を算出し、様々な製品タイプセグメントのデータを記録し、将来年の予測を行った。TechSci Researchは、これらの値を業界の専門家や企業の代表者から入手し、適切な全体市場規模を得るためにこれらの製品タイプや流通チャネルの履歴データを分析することで外部的に検証した。企業のウェブサイト、ニュース記事、プレスリリース、企業の年次報告書、投資家向けプレゼンテーション、財務報告書など、さまざまな二次資料もTechSci Researchによって調査されました。
主な対象読者
- 冷凍食品メーカー、サプライヤー、流通業者、その他の関係者。
- 市場調査会社およびコンサルティング会社
- 規制当局や政策立案者などの政府機関
- 冷凍食品市場に関連する組織、フォーラム、アライアンス
本調査は、冷凍食品製造企業、サプライヤーやパートナー、エンドユーザーなどの業界関係者にとって重要ないくつかの重要な質問に対する回答を提供し、さらに、投資戦略を立て、市場機会を活用する上で有用である。
レポートの範囲
本レポートでは、ベトナムの冷凍食品市場を、以下に詳述する業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています。
- ベトナムの冷凍食品市場:カテゴリー別
o すぐに食べられるもの
調理済み
o その他(生肉、生野菜、生果物、その他)
- ベトナム冷凍食品市場:製品タイプ別
o 肉、鶏肉、魚介類の冷凍食品
o 冷凍スナック
o 冷凍フルーツ&ベジタブル
o その他(冷凍デザート、冷凍調理済みミール、他)
- ベトナム冷凍食品市場:流通チャネル別
o 百貨店
o 専門店
o スーパーマーケット/ハイパーマーケット
o オンライン
o その他(コンビニエンスストア、直販など)
- ベトナム冷凍食品市場(地域別
o 北部
o 南部
o 中部
競合他社の状況
企業プロフィール。ベトナムの冷凍食品市場における主要企業の詳細な分析。
利用可能なカスタマイズ。
TechSci Researchは与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じたカスタマイズを提供します。本レポートでは、以下のカスタマイズが可能です。
企業情報
- 追加市場プレイヤーの詳細分析およびプロファイリング(最大5社)。

ページTOPに戻る


目次

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Voice of Customer
4.1. Factors Influencing Purchase Decision
4.2. Challenges Faced Post Purchasing
5. Vietnam Frozen Foods Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Category (Ready-to-Eat, Ready-to-Cook & Others {Raw Meat, Raw Vegetables, Raw Fruit, etc.})
5.2.2. By Product Type (Frozen Meat, Poultry, & Seafood, Frozen Snacks, Frozen Fruits & Vegetables, and Others {Frozen Desserts, Frozen Cooked Ready Meals, etc.})
5.2.3. By Distribution Channel (Departmental Store, Specialty Store, Supermarkets/Hypermarkets, Online & Others {Convenience Stores, Direct Sales, etc.})
5.2.4. By Region
5.2.5. By Company (FY2021)
5.3. Market Map (By Product Type and By Region)
6. Vietnam Frozen Meat, Poultry and Seafood Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value & Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Product Type
6.2.2. By Distribution Channel
7. Vietnam Frozen Snacks Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value & Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Product Type
7.2.2. By Distribution Channel
8. Vietnam Frozen Fruits & Vegetables Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value & Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Product Type
8.2.2. By Distribution Channel
9. Market Dynamics
9.1. Drivers
9.2. Challenges
10. Market Trends and Developments
11. Impact of COVID-19 on Vietnam Frozen Food Market
12. Policy & Regulatory Landscape
13. Vietnam Economic Profile
14. Competitive Landscape
14.1. CP VIETNAM LIVESTOCK JOINT STOCK COMPANY
14.2. SAO TA FOODS JOINT STOCK COMPANY
14.3. Minh Phu Seafood Group JSC
14.4. VINH HOAN CORPORATION
14.5. GreenFeed Vietnam Corp.
14.6. Dai Phat Food Training Service Co., Ltd
14.7. Kido Foods, Joint Stock Company
14.8. Viet Asia Foods Company Limited
14.9. CK Frozen Foods Vietnam Company Ltd
14.10. Dalat – Japan Food Co., Ltd.
14.11. L&H FOOD CO., LTD.
14.12. San Ha Co., Ltd.
15. Strategic Recommendations

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The Vietnam frozen food market stood at USD1608.95 million in 2021 and is expected to grow at a CAGR of 6.91% to reach USD2419.43 million by 2027. Surge in sales through the e-commerce industry, rising health-consciousness among consumers, and ongoing technological advancements in packaging are the primary factors driving the growth of the Vietnam frozen food market.
Rapid urbanization and an increase in the population of working women fuel the demand for frozen food all over the country. Digitization of the retail industry and increasing penetration of the e-commerce industry are providing increased access to consumers to buy quality frozen food items. Market players are investing in developing an efficient supply chain to fulfill the growing consumer needs and provide additional facilities like quick doorstep delivery and lucrative discounts to garner consumer attention. Also, the advent of advanced packaging materials to protect the color, texture, and nutritional value of food items and boost the shelf life of frozen food items is expected to accelerate the Vietnam frozen food market growth for the next five years.
The Vietnam frozen food market is segmented into the category, product type, distribution channel, company, and regional distribution. Based on category, the market is divided into ready-to-eat, ready-to-cook & others. The other segment is further divided into raw meat, raw vegetables, and raw fruit. Ready-to-cook is expected to witness the fastest incremental growth in the forecast period. People prefer to buy ready-to-cook items as it saves their time and is easy to cook. Change in consumers’ preference to invest in convenience food items and growing adoption of sedentary lifestyles among the working population contributes significantly to the growing Vietnam frozen food market.
CP Vietnam Livestock Joint Stock Company, MINH PHU SEAFOOD CORP., SAO TA FOODS JOINT STOCK COMPANY, VINH HOAN CORPORATION, GreenFeed Vietnam Corp., KIDO FOODS JOINT STOCK COMPANY, Viet Asia Foods Company Limited, CK Frozen Foods Vietnam Company Ltd, DALAT - JAPAN FOOD CO. LTD are the major market players operating in the Vietnam frozen food market.
Years considered for this report:
Historical Years: 2017-2020
Base Year: 2021
Estimated Year: 2022
Forecast Period: 2023-2027
Objective of the Study:
• To analyze the historical growth of the market size of Vietnam frozen food market from 2017 to 2021.
• To estimate and forecast the market size of Vietnam frozen food market from 2022 to 2027 and growth rate until 2027.
• To classify and forecast Vietnam frozen food market based on category, product type, distribution channel, company, and regional distribution.
• To identify dominant region or segment in the Vietnam frozen food market.
• To identify drivers and challenges for Vietnam frozen food market.
• To examine competitive developments such as expansions, new product launches, mergers & acquisitions, etc., in Vietnam frozen food market.
• To identify and analyze the profile of leading players operating in Vietnam frozen food market.
• To identify key sustainable strategies adopted by market players in Vietnam frozen food market.
TechSci Research performed both primary as well as exhaustive secondary research for this study. Initially, TechSci Research sourced a list of frozen food manufacturing companies across the Vietnam. Subsequently, TechSci Research conducted primary research surveys with the identified companies. While interviewing, the respondents were also enquired about their competitors. Through this technique, TechSci Research was able to include the manufacturers which could not be identified due to the limitations of secondary research. TechSci Research analyzed the manufacturers, distribution channels and presence of all major players across the Vietnam frozen food market.
TechSci Research calculated the market size of the Vietnam frozen food market using a bottom-up & top-down approach, wherein data for various product type segments were recorded and forecast for the future years. TechSci Research sourced these values from the industry experts and company representatives and externally validated them through analyzing historical data of these product types and distribution channels for getting an appropriate, overall market size. Various secondary sources such as company websites, news articles, press releases, company annual reports, investor presentations, and financial reports were also studied by TechSci Research.
Key Target Audience:
• Frozen food manufacturers, suppliers, distributors, and other stakeholders.
• Market research and consulting firms
• Government bodies such as regulating authorities and policy makers
• Organizations, forums, and alliances related to frozen food market
The study is useful in providing answers to several critical questions that are important for the industry stakeholders such as frozen food manufacturing companies, suppliers and partners, end users, etc., besides allowing them in strategizing investments and capitalizing on market opportunities.
Report Scope:
In this report, Vietnam frozen food market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• Vietnam Frozen Food Market, By Category:
o Ready-to-Eat
o Ready-to-Cook
o Others (Raw Meat, Raw Vegetables, Raw Fruit, etc.)
• Vietnam Frozen Food Market, By Product Type:
o Frozen Meat, Poultry & Seafood
o Frozen Snacks
o Frozen Fruits & Vegetables
o Others (Frozen Desserts, Frozen Cooked Ready Meals, etc.)
• Vietnam Frozen Food Market, By Distribution Channel:
o Departmental Store
o Specialty Store
o Supermarkets/Hypermarkets
o Online
o Others (Convenience Stores, Direct Sales, etc.)
• Vietnam Frozen Food Market, By Region:
o Northern
o Southern
o Central
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in Vietnam frozen food market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Executive Summary
4. Voice of Customer
4.1. Factors Influencing Purchase Decision
4.2. Challenges Faced Post Purchasing
5. Vietnam Frozen Foods Market Outlook
5.1. Market Size & Forecast
5.1.1. By Value
5.2. Market Share & Forecast
5.2.1. By Category (Ready-to-Eat, Ready-to-Cook & Others {Raw Meat, Raw Vegetables, Raw Fruit, etc.})
5.2.2. By Product Type (Frozen Meat, Poultry, & Seafood, Frozen Snacks, Frozen Fruits & Vegetables, and Others {Frozen Desserts, Frozen Cooked Ready Meals, etc.})
5.2.3. By Distribution Channel (Departmental Store, Specialty Store, Supermarkets/Hypermarkets, Online & Others {Convenience Stores, Direct Sales, etc.})
5.2.4. By Region
5.2.5. By Company (FY2021)
5.3. Market Map (By Product Type and By Region)
6. Vietnam Frozen Meat, Poultry and Seafood Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value & Volume
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Product Type
6.2.2. By Distribution Channel
7. Vietnam Frozen Snacks Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value & Volume
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Product Type
7.2.2. By Distribution Channel
8. Vietnam Frozen Fruits & Vegetables Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value & Volume
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Product Type
8.2.2. By Distribution Channel
9. Market Dynamics
9.1. Drivers
9.2. Challenges
10. Market Trends and Developments
11. Impact of COVID-19 on Vietnam Frozen Food Market
12. Policy & Regulatory Landscape
13. Vietnam Economic Profile
14. Competitive Landscape
14.1. CP VIETNAM LIVESTOCK JOINT STOCK COMPANY
14.2. SAO TA FOODS JOINT STOCK COMPANY
14.3. Minh Phu Seafood Group JSC
14.4. VINH HOAN CORPORATION
14.5. GreenFeed Vietnam Corp.
14.6. Dai Phat Food Training Service Co., Ltd
14.7. Kido Foods, Joint Stock Company
14.8. Viet Asia Foods Company Limited
14.9. CK Frozen Foods Vietnam Company Ltd
14.10. Dalat – Japan Food Co., Ltd.
14.11. L&H FOOD CO., LTD.
14.12. San Ha Co., Ltd.
15. Strategic Recommendations

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(通信回線)の最新刊レポート

TechSci Research社の通信回線分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(distribution channel)の最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る