世界各国のリアルタイムなデータ・インテリジェンスで皆様をお手伝い

インド冷凍食品市場:製品別(冷凍スナック、冷凍肉・シーフード、冷凍果物・野菜、冷凍乳製品・デザート、冷凍ミール)、流通チャネル別(デパート、コンビニ、専門店、ハイパーマーケット・スーパーマーケット、直販、オンライン販売チャネル)、地域別、州別、競合、予測・機会、2017~2027FY


India Frozen Food Market, By Product (Frozen Snacks, Frozen Meat & Seafood, Frozen Fruits & Vegetables, Frozen Dairy & Dessert, and Frozen Meals), By Distribution Channel (Departmental Stores, Convenience Stores, Specialty Stores, Hypermarket/ Supermarket, Direct Sales, Online Sales Channel), By Region, By States, Competition, Forecast & Opportunities, FY2017-FY2027F

インドの冷凍食品市場は、2021年度に1億2,043万米ドルで、予測期間にはCAGR8.00%で成長し、2027年度には1億8,128万米ドルに達すると予測されています。便利な食品への高い需要、ライフスタイルの変化、製品イノベ... もっと見る

 

 

出版社 出版年月 電子版価格 ページ数 言語
TechSci Research
テックサイリサーチ
2022年2月1日 US$3,500
シングルユーザライセンス(印刷不可)
ライセンス・価格情報
注文方法はこちら
78 英語

 

サマリー

インドの冷凍食品市場は、2021年度に1億2,043万米ドルで、予測期間にはCAGR8.00%で成長し、2027年度には1億8,128万米ドルに達すると予測されています。便利な食品への高い需要、ライフスタイルの変化、製品イノベーションの増加が、予測期間中のインド冷凍食品市場の需要促進要因となっています。
インターネットの高い普及率とスマートデバイスの普及により、国の隅々までEコマースの到達範囲が広がっていることが、冷凍食品の購入を加速させています。これに加えて、高品質な製品を購入する消費者の支出能力の高まりが、インド冷凍食品市場の需要に大きな影響を及ぼしています。
また、調理時間が短く、調理用品の購入が不要なことから、消費者の間で簡便な食品への需要が高まっていることも、同国における冷凍食品の需要を加速させています。加工食品の需要については、消費者の多忙なライフスタイルや働く女性の人口が急増していることが要因となっています。
インドの冷凍食品市場は、州ごとに製品、流通チャネル、企業、地域分布に区分されます。製品別では、冷凍スナック、冷凍肉・魚介類、冷凍果物・野菜、冷凍乳製品・デザート、冷凍食事に分けられます。冷凍乳製品・デザート分野は2021年度に6.84%の市場シェアを獲得しており、予測期間中に最も速い増分成長を遂げると予想される。消費者の健康志向の高まりによる健康食品の重要性の高まりが、予測期間を通じてインド冷凍食品市場の需要を促進しています。
McCain Foods (India) Private Limited、Godrej Tyson Foods Limited(Real Good ChickenおよびYummiez)、Innovative Foods Limited(Sumeru)、Venky's (India) Limited(Venky's)Mother Dairy Fruit & Vegetable Private Limited(Safal)、ITC Limited(ITC Master Chef)、Hyfun Frozen Foods Pvt. Ltd.(Hyfun)Master Chef、Safal、Safal、ITC、Frozen Foods、Hyfun Frozen Foods Pvt.(HyFun)、Top Fresh International Private Limited、DARSHAN FOODS PVT.LTD.(Meatzza)、Swadhika Foods LLPなどが、インドの冷凍食品市場で事業を展開する主要な市場プレイヤーです。
本レポートで考慮した年数
歴史的な年数。2017年度~2020年度
基準年2021年度
予想される年2022E年度
予測期間2023年FY-2027年FY
調査の目的
- 2017年度から2021年度までのインド冷凍食品市場の市場規模の推移を分析すること。
- 2022年度から2027年度までのインド冷凍食品市場規模および2027年度までの成長率を推定・予測すること。
- インドの冷凍食品市場を製品、流通経路、企業、地域分布、州別に分類し、予測する。
- インド冷凍食品市場における支配的な地域やセグメントを特定する。
- インドの冷凍食品市場の促進要因と課題を特定する。
- インドの冷凍食品市場における事業拡大、新製品発売、M&Aなどの競争力のある開発を調査する。
- インドの冷凍食品市場で事業展開する主要企業のプロファイルを特定し、分析する。
- インドの冷凍食品市場で市場関係者が採用する主要な持続可能な戦略を特定する。
TechSci Researchは本調査のために一次調査と徹底的な二次調査の両方を実施しました。まず、TechSci Researchは全国の冷凍食品メーカーのリストを入手した。その後、TechSci Researchは特定された企業に対して一次調査を実施した。インタビューしながら、回答者には競合他社についても質問した。この手法により、TechSci Researchは二次調査の制限により特定できなかったメーカーを含めることができた。
TechSci Researchは、様々なエンドユーザー産業と様々な製品タイプにおけるアプリケーションのデータを記録し、将来の予測を行うボトムアップアプローチにより、インドの冷凍食品市場規模を算出した。TechSci Researchはこれらの値を業界の専門家や企業の代表者から入手し、適切で全体的な市場規模を得るためにこれらの製品タイプの履歴データの分析を通じて外部で検証した。TechSciリサーチは、企業のウェブサイト、ニュース記事、プレスリリース、企業の年次報告書、投資家のプレゼンテーション、財務報告書など、様々な二次資料も使用しました。
主な対象読者
- 冷凍食品製造企業
- サプライヤー/流通業者
- エンドユーザー
- 規制当局や政策立案者などの政府機関
- 冷凍食品市場に関連する団体、業界団体、フォーラム、アライアンス
- 市場調査会社、コンサルティング会社
本調査は、冷凍食品製造企業、エンドユーザーなどの業界関係者にとって重要ないくつかの重要な質問に対する回答を提供し、さらに、投資戦略を立て、市場機会を活用する上で有用なものです。
レポートの範囲
本レポートでは、インドの冷凍食品市場を、以下に詳述する業界動向に加えて、以下のカテゴリーに分類しています。
- インドの冷凍食品市場、製品別
o 冷凍スナック
o 冷凍肉・魚介類
o 冷凍フルーツ&ベジタブル
o 冷凍乳製品・デザート
o 冷凍ミール
- インド冷凍食品市場:流通チャネル別
o 百貨店
o コンビニエンスストア
o 専門店
o ハイパーマーケット/スーパーマーケット
o 直販
o オンライン販売チャネル
- インドの冷凍食品市場(地域別
o 北部
西
o 南

競合他社の状況
企業のプロフィールをご紹介します。インドの冷凍食品市場に存在する主要企業の詳細な分析。
利用可能なカスタマイズ。
TechSci Researchは与えられた市場データをもとに、企業の特定のニーズに応じたカスタマイズを提供します。本レポートでは、以下のカスタマイズが可能です。
企業情報
- 追加市場プレイヤーの詳細分析およびプロファイリング(最大5社)。

ページTOPに戻る


目次

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Impact of COVID-19 on India Frozen Food Market
4. Executive Summary
5. Voice of Customer
5.1. Factors Affecting Purchase Decision
5.2. Brand Awareness
5.3. Challenges Post Purchase
5.4. Preferred Distribution Channel
6. India Frozen Food Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Product (Frozen Snacks, Frozen Meat & Seafood, Frozen Fruits & Vegetables, Frozen Dairy & Dessert, and Frozen Meals)
6.2.2. By Distribution Channel (Departmental Stores, Convenience Stores, Specialty Stores, Hypermarket/ Supermarket, Direct Sales, Online Sales Channel)
6.2.3. By Region (North, West, South and East)
6.2.4. By States
6.2.5. By Company (FY2021)
6.3. Market Map
7. India Frozen Snacks Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Type (Frozen Veg Snacks, and Frozen Non-Veg Snacks)
7.2.2. By Distribution Channel
7.2.3. By Region
8. India Frozen Meat & Seafood Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Type (Frozen Chicken, Frozen Prawns, Frozen Fish, Others includes Frozen Pork, Frozen Mutton, etc.)
8.2.2. By Distribution Channel
8.2.3. By Region
9. India Frozen Fruits & Vegetables Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Type (Frozen Vegetables & Frozen Fruits)
9.2.2. By Distribution Channel
9.2.3. By Region
10. India Frozen Dairy & Dessert Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Type (Frozen Dairy Products, and Frozen Dessert Products)
10.2.2. By Distribution Channel
10.2.3. By Region
11. India Frozen Meals Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Value
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Type (Frozen Paratha, Frozen Chapati, and others)
11.2.2. By Distribution Channel
11.2.3. By Region
12. Market Dynamics
12.1. Drivers
12.2. Challenges
13. Market Trends & Developments
14. Policy & Regulatory Landscape
15. India Economic Profile
16. Competitive Landscape
16.1. McCain Foods (India) Private Limited
16.2. Godrej Tyson Foods Limited (Real Good Chicken and Yummiez)
16.3. Innovative Foods Limited (Sumeru)
16.4. Venky’s (India) Limited (Venky’s)
16.5. Mother Dairy Fruit & Vegetable Private Limited (Safal)
16.6. ITC Limited (ITC Master Chef)
16.7. Hyfun Frozen Foods Pvt. Ltd. (HyFun)
16.8. Top Fresh International Private Limited
16.9. DARSHAN FOODS PVT. LTD. (Meatzza)
16.10. Swadhika Foods LLP
17. Strategic Recommendations

 

ページTOPに戻る


 

Summary

The India frozen food market stood at USD1204.30 million in FY2021 and is anticipated to grow with a CAGR of 8.00% in the forecast period, to reach USD1841.28 million by FY2027F. The high demand for convenience food items, changing lifestyle, and increasing product innovation are the key factors driving the demand for India frozen food market in the forecast period.
Growth in the reach of the e-commerce industry in every corner of the country due to high internet penetration and proliferation of smart devices is accelerating the purchase of frozen food items. In addition to this growing expenditure capacity of consumers to purchase quality products is playing a significant role in influencing the demand for India frozen food market.
Also, an increase in demand for convenience food items among the consumers as they require less cooking time and eliminate the need to purchase items for cooking preparations is accelerating demand for frozen food items in the country. The demand for processed food is driven by the busy lifestyle of consumers and the surge in population of working women in the country.
The India frozen food market is segmented into product, distribution channel, company, and regional distribution, by states. Based on product, the market is divided into frozen snacks, frozen meat & seafood, frozen fruits & vegetables, frozen dairy & dessert, and frozen meals. The frozen dairy & dessert segment held a market share of 6.84% in FY2021 and is expected to witness the fastest incremental growth in the forecast period. The increasing importance of healthy food items due to the rise in health-consciousness among consumers are driving the demand for India frozen food market through the forecast period.
McCain Foods (India) Private Limited, Godrej Tyson Foods Limited (Real Good Chicken and Yummiez), Innovative Foods Limited (Sumeru), Venky’s (India) Limited (Venky’s), Mother Dairy Fruit & Vegetable Private Limited (Safal), ITC Limited (ITC Master Chef), Hyfun Frozen Foods Pvt. Ltd. (HyFun), Top Fresh International Private Limited, DARSHAN FOODS PVT. LTD. (Meatzza), Swadhika Foods LLP, etc., are the major market players operating in India frozen food market.
Years considered for this report:
Historical Years: FY2017-FY2020
Base Year: FY2021
Estimated Year: FY2022E
Forecast Period: FY2023F–FY2027F
Objective of the Study:
• To analyze the historical growth in the market size of India frozen food market from FY2017 to FY2021.
• To estimate and forecast the market size of India frozen food market from FY2022E to FY2027F and growth rate until FY2027F.
• To classify and forecast India frozen food market based on product, distribution channel, company, regional distribution, by states.
• To identify dominant region or segment in the India frozen food market.
• To identify drivers and challenges for India frozen food market.
• To examine competitive developments such as expansions, new product launches, mergers & acquisitions, etc., in India frozen food market.
• To identify and analyze the profile of leading players operating in India frozen food market.
• To identify key sustainable strategies adopted by market players in India frozen food market.
TechSci Research performed both primary as well as exhaustive secondary research for this study. Initially, TechSci Research sourced a list of frozen food manufacturers across the country. Subsequently, TechSci Research conducted primary research surveys with the identified companies. While interviewing, the respondents were also enquired about their competitors. Through this technique, TechSci Research could include the manufacturers which could not be identified due to the limitations of secondary research.
TechSci Research calculated India frozen food market size using a bottom-up approach, where data for various end user industries and its application across various product types were recorded and forecast for the future years. TechSci Research sourced these values from the industry experts and company representatives and externally validated through analyzing historical data of these product types for getting an appropriate, overall market size. Various secondary sources such as company websites, news articles, press releases, company annual reports, investor presentations and financial reports were also used by TechSci Research.
Key Target Audience:
• Frozen food manufacturing companies
• Suppliers/Distributers
• End-Users
• Government bodies such as regulating authorities and policy makers
• Organizations, industry associations, forums and alliances related to frozen food market
• Market research and consulting firms
The study is useful in providing answers to several critical questions that are important for the industry stakeholders such as frozen food manufacturing companies, end users etc., besides allowing them in strategizing investments and capitalizing on market opportunities.
Report Scope:
In this report, India frozen food market has been segmented into following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
• India Frozen Food Market, By Product:
o Frozen Snacks
o Frozen Meat & Seafood
o Frozen Fruits & Vegetables
o Frozen Dairy & Dessert
o Frozen Meals
• India Frozen Food Market, By Distribution Channel:
o Departmental Stores
o Convenience Stores
o Specialty Stores
o Hypermarket/ Supermarket
o Direct Sales
o Online Sales Channel
• India Frozen Food Market, By Region:
o North
o West
o South
o East
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in India frozen food market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company’s specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
• Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).



ページTOPに戻る


Table of Contents

1. Product Overview
2. Research Methodology
3. Impact of COVID-19 on India Frozen Food Market
4. Executive Summary
5. Voice of Customer
5.1. Factors Affecting Purchase Decision
5.2. Brand Awareness
5.3. Challenges Post Purchase
5.4. Preferred Distribution Channel
6. India Frozen Food Market Outlook
6.1. Market Size & Forecast
6.1.1. By Value
6.2. Market Share & Forecast
6.2.1. By Product (Frozen Snacks, Frozen Meat & Seafood, Frozen Fruits & Vegetables, Frozen Dairy & Dessert, and Frozen Meals)
6.2.2. By Distribution Channel (Departmental Stores, Convenience Stores, Specialty Stores, Hypermarket/ Supermarket, Direct Sales, Online Sales Channel)
6.2.3. By Region (North, West, South and East)
6.2.4. By States
6.2.5. By Company (FY2021)
6.3. Market Map
7. India Frozen Snacks Market Outlook
7.1. Market Size & Forecast
7.1.1. By Value
7.2. Market Share & Forecast
7.2.1. By Type (Frozen Veg Snacks, and Frozen Non-Veg Snacks)
7.2.2. By Distribution Channel
7.2.3. By Region
8. India Frozen Meat & Seafood Market Outlook
8.1. Market Size & Forecast
8.1.1. By Value
8.2. Market Share & Forecast
8.2.1. By Type (Frozen Chicken, Frozen Prawns, Frozen Fish, Others includes Frozen Pork, Frozen Mutton, etc.)
8.2.2. By Distribution Channel
8.2.3. By Region
9. India Frozen Fruits & Vegetables Market Outlook
9.1. Market Size & Forecast
9.1.1. By Value
9.2. Market Share & Forecast
9.2.1. By Type (Frozen Vegetables & Frozen Fruits)
9.2.2. By Distribution Channel
9.2.3. By Region
10. India Frozen Dairy & Dessert Market Outlook
10.1. Market Size & Forecast
10.1.1. By Value
10.2. Market Share & Forecast
10.2.1. By Type (Frozen Dairy Products, and Frozen Dessert Products)
10.2.2. By Distribution Channel
10.2.3. By Region
11. India Frozen Meals Market Outlook
11.1. Market Size & Forecast
11.1.1. By Value
11.2. Market Share & Forecast
11.2.1. By Type (Frozen Paratha, Frozen Chapati, and others)
11.2.2. By Distribution Channel
11.2.3. By Region
12. Market Dynamics
12.1. Drivers
12.2. Challenges
13. Market Trends & Developments
14. Policy & Regulatory Landscape
15. India Economic Profile
16. Competitive Landscape
16.1. McCain Foods (India) Private Limited
16.2. Godrej Tyson Foods Limited (Real Good Chicken and Yummiez)
16.3. Innovative Foods Limited (Sumeru)
16.4. Venky’s (India) Limited (Venky’s)
16.5. Mother Dairy Fruit & Vegetable Private Limited (Safal)
16.6. ITC Limited (ITC Master Chef)
16.7. Hyfun Frozen Foods Pvt. Ltd. (HyFun)
16.8. Top Fresh International Private Limited
16.9. DARSHAN FOODS PVT. LTD. (Meatzza)
16.10. Swadhika Foods LLP
17. Strategic Recommendations

 

ページTOPに戻る

ご注文は、お電話またはWEBから承ります。お見積もりの作成もお気軽にご相談ください。

webからのご注文・お問合せはこちらのフォームから承ります

本レポートと同分野(通信回線)の最新刊レポート

TechSci Research社の通信回線分野での最新刊レポート

本レポートと同じKEY WORD(convenience stores)の最新刊レポート


よくあるご質問


TechSci Research社はどのような調査会社ですか?


テックサイリサーチ(TechSci Research)は、カナダ、英国、インドに拠点を持ち、化学、IT、環境、消費財と小売、自動車、エネルギーと発電の市場など、多様な産業や地域を対象とした調査・出版活... もっと見る


調査レポートの納品までの日数はどの程度ですか?


在庫のあるものは速納となりますが、平均的には 3-4日と見て下さい。
但し、一部の調査レポートでは、発注を受けた段階で内容更新をして納品をする場合もあります。
発注をする前のお問合せをお願いします。


注文の手続きはどのようになっていますか?


1)お客様からの御問い合わせをいただきます。
2)見積書やサンプルの提示をいたします。
3)お客様指定、もしくは弊社の発注書をメール添付にて発送してください。
4)データリソース社からレポート発行元の調査会社へ納品手配します。
5) 調査会社からお客様へ納品されます。最近は、pdfにてのメール納品が大半です。


お支払方法の方法はどのようになっていますか?


納品と同時にデータリソース社よりお客様へ請求書(必要に応じて納品書も)を発送いたします。
お客様よりデータリソース社へ(通常は円払い)の御振り込みをお願いします。
請求書は、納品日の日付で発行しますので、翌月最終営業日までの当社指定口座への振込みをお願いします。振込み手数料は御社負担にてお願いします。
お客様の御支払い条件が60日以上の場合は御相談ください。
尚、初めてのお取引先や個人の場合、前払いをお願いすることもあります。ご了承のほど、お願いします。


データリソース社はどのような会社ですか?


当社は、世界各国の主要調査会社・レポート出版社と提携し、世界各国の市場調査レポートや技術動向レポートなどを日本国内の企業・公官庁及び教育研究機関に提供しております。
世界各国の「市場・技術・法規制などの」実情を調査・収集される時には、データリソース社にご相談ください。
お客様の御要望にあったデータや情報を抽出する為のレポート紹介や調査のアドバイスも致します。



詳細検索

このレポートへのお問合せ

03-3582-2531

電話お問合せもお気軽に

 

2024/11/15 10:26

157.84 円

166.62 円

202.61 円

ページTOPに戻る